eitaa logo
تاملات حقوقی
446 دنبال‌کننده
7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
362 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از زمانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌مناجات فوق العاده زیبای خدایا ببخش 🍃[ : پویشی برای همه مردم ایران ]✨ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @zamanehh
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
تأملات قرآنی در باب «روابط انسانی» (قسمت اول) مسلمانان باید الهیات‌شان را در باب «روابط اجتماعی» و «مناسبات انسانی» از قرآن آغاز کنند. جهان اسلام در مواجهه با سایه‌های سنگین فرهنگی برخاسته از دنیای امروز را احتمالا نمی‌تواند با فلسفه‌های برگشته از جهان غرب (فلسفه‌های تکنولوژی و رسانه) و یا حتی الهیات‌های مضاف و مدرن (مثل «Theology of the Internet») و یا بلکه با موجودی‌های کلام و فلسفه رایج در امروز جامعه مسلمانان تفسیر و تدبیر کند. در این باره به نظر می‌رسد، دنیای اسلام در مواجهه با موج تحولات فرهنگی خود، در کنار فقه و کلام و فلسفه و عرفان، باید اصل «فاقروا ما تیسر من القرآن» را به مثابه یک روشِ مسلمانی برای فکرکردن در نظر بگیرد و پیوسته قرآن را ملتمسانه بخواند، نکته‌های فرهنگی متناسب با فضای جدید را از نو استظهار و استنطاق کند و عمل به آن را در نقطه‌های عطف و دشوار تمرین کند تا بلکه اعجاز قرآن را این بار در عبور از نظام هژمون فرهنگی تجربه نماید. ضرورت این تأمل برای مخاطبان تمدن‌اندیش از آن رو است که تصور «تمدن نوین اسلامی» و تمهید آن، بدون اندیشۀ اصیل در بارۀ فرهنگ جدید جهانی و نظام روابط انسانی کنونی میسور و ممکن نخواهد شد. آنچه در این سلسله یادداشت‌های ماه مبارک تقدیم خواهم کرد «تأملات قرآنی» و بیان برخی تک‌نکته‌ها در باب روابط انسانی و ارتباطات اجتماعی در دنیای کنونی است. در این میان، صرفا تلاش می‌کنم به برخی «مفاهیم»، «مبانی»، «آیه‌ها»، «سنت‌ها»، «راهکارها» و احیانا «آسیب‌ها»ی موجود در مناسبات اجتماعی اشاراتی بکنم و آن را در معرض توجه و تأمل قرار بدهم. شاید از تکرار تأملات بتوان به سمت ایده و یا ایده‌هایی در زمینه تنظیم روابط انسانی جدید در دنیای اسلام پیش رفت. @Habibollah_Babai
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
تأملات قرآنی در باب «روابط انسانی» (قسمت دوم: خودِ گسسته) گسستگی از هم‌نوعان، از همکاران و همسایگان و اختلال در روابط با دیگرهای انسانی، برخاسته از اختلال انسان در درونِ خود است، و اساسا کسی که از خود گسسته است نمی‌تواند با دیگران پیوندی انسانی داشته باشد. این اختلال نفسی یا گسست خودازخود به مثابه مبنا و اساس در اختلالات روابط انسانی، به گونه‌های مختلفی رخ می‌دهد که برخی از آنها در قرآن در قالب «نسیان خود» (انساهم انفسهم)، «سفاهت نفس/تحمیق خود» (سفه نفسه)، و «بخل از خود» (شُحّ/بخل نفسه) بیان شده است. براساس آیۀ «وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ » (19/ حشر) یا «نسوالله فنسیهم» (67 / توبه)، این نوع از گسستگی درونی و نسیان خود برخاسته از گسستگی از خداست. «آنگاه که انسان خدا را فراموش کرد اسمای حسنی و صفات علیای او را نیز فراموش می‌کند، فقر و حاجت ذاتی خود را به خدا از یاد می‌برد، و نفس خود را مستقل در هستی می‌پندارد و اسباب طبیعی عالم را نیز صاحب استقلال در تأثیر می‌پندارد.» همین پندار و توهم از فردهای مستقل از خدا، گسست‌های انسانی و رویکردهای فردگرایانه را بیشتر و عمیق‌تر می‌کند. نکته مهم اینکه، خطاب آیه جمع است و نه فرد. تا زمانی که جامعه در جمعیت خود، رویکرد ایمانی دارد، متذکر به ریشه و اصل خود، و ذاکرِ خدا و متذکر به نعمت‌های الهی (به ذکر لفظی و به ذکر قلبی) است، ریشه‌های الهیاتی و عرفانی، ریشه‌های هستی‌شناختی، و ریشه‌های تاریخی و تمدنی خود را نیز بهتر می‌شناسد و از آن دور نمی‌افتد. و آنگاه که جامعه در جمعیت ایمانی‌اش، متذکر هویت و هستی خود است، همواره در یک پیوستگی اصیل و تنیده به نظام هستی قرار پیدا می کند و از آن رهگذر می‌تواند با جوامع دیگر، با ملت‌های دیگر به نوعی از پیوستگی الهی و توحیدی دست پیدا بکند. براین اساس برای تنظیم مناسبات خود با دیگران، در گام نخست باید خودشناسی و خودسازی را جدی تلقی کرد و آن را البته نه فقط در منابر و مساجد (با راندمان‌های صرفا عبادی امروزش) بلکه باید در نظام آموزشی و پرورشی و بلکه در کلیت نظام فرهنگی نهادینه کرد. @Habibollah_Babai
هدایت شده از مکتب سلیمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به یادماندنی‌ترین تصویر سال ۱۴۰۱ 😍❤️ ------------------------- شما هم به بپیوندید 🔻 ♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ ╭┅───────────┅╮ ⁦•''•❀🕊 مکتب سلیمانی🕊✾•''• Eitaa.com/soleymaneii Eitaa.com/soleymaneii ╰┅───────────┅╯
💐 این تهران در سال ۱۴۰۲ به امامت آیت‌الله کاظم صدیقی ۴ فروردین در در حال برگزاری است.
| خداوندا، تو را سپاس که مرا از پدر و مادر فقیر، اما متدیّن و عاشق اهل‌بیت و پیوسته در مسیر پا کی بهره‌مند نمودی. ✍ برشی از وصیت‌نامه سپهبد سلیمانی (۱) @DasTanaK_ir | داناب 👈
💠
 خوانِ کَرَم
🔸 فرمود: «شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُور» چه اینكه ساعاتش هم است؛ «هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى ضِیافَةِ اللَّه»؛ میزبانتان و مهماندارتان خداست. خب اگر كسی مهمانِ صاحب خانه‌ای شد باید غذای صاحب خانه را بخورد؛ غذای این صاحب خانه، «نخوردن» است، چون خدای سبحان منزّه است و انسان را به دعوت كرده است. مهمانی ‌ای كه در آن، «نخوردن»، پذیرایی است! 🔸 انسان وقتی مهمان خدا شد باید بخورد، غذای الهی، نزاهت از هر گناه است وگرنه انسان، مهمان خدا نشد. فرمود: «شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى ضِیافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ كَرَامَةِ اللَّه»؛ خب چه كسی نزد خدا، كریم است، غیر از انسان با تقوا؟! یعنی ماه، است. 🔸 «أَنْفَاسُكُمْ فِیهِ تَسْبِیح»؛ طوری است كه انفاس، است ولی ﴿وَ لکِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ‌﴾؛ انسان، خود مسبّح حق است اما نمی‌ داند چه می ‌كند! «وَ نَوْمُكُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُكُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُكُمْ فِیهِ مُسْتَجَاب». چون شما این چنین مهمان حقّید و او مهماندار است، «فَاسْأَلُوا اللَّهَ رَبَّكُمْ بِنِیاتٍ صَادِقَة»؛ همیشه دعا مستجاب است امّا در این ماه شما می ‌توانید از فضائلِ برتری برخوردار باشید، بخواهید كه «أَنْ یوَفِّقَکمْ لِصِیامِهِ وَ تِلَاوَةِ کتَابِه». 🔸 فرمود: ﴿شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ﴾؛ اصلاً حدّ تام ماه مبارك رمضان این است كه ماه، است. اساس این ماه، انس با قرآن است، چون ماهی است كه قرآن در آن ماه نازل شد و خدای سبحان وقتی این ماه را معرفی می‌ كند، نمی‌فرماید ماهی است كه در آن روزه واجب است، می ‌فرماید ماهی است كه در آن، قرآن آمده است: ﴿شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ﴾، البته قرآن احكامی دارد كه یكی از آن احكام این است كه ﴿فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْیصُمْهُ﴾، لذا فرمود: بخواهید از خدا كه به شما بدهد. 📚 سوره مبارکه بقره جلسه 198 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 | رابطه حیا با تکامل انسان 🔺️قسمت صد و سوم از سلسله جلسات حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) با موضوع « » 📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از مهدوی زادگان
🔰 هدیه نوروزی ولی فقیه به دولت و ملت تحول خواه برش متن: آنچه که در دهه نود بر سرنوشت ملت انقلابی رقم خورد و موجب شکل گیری خواست ملی گردید همانا تغییر وضع موجود یا همان اصل تحول است. تحول خواهی یک اصل انقلابی است و بنیان و اساس انقلاب بر همین اصل استوار است. بنابر این، تحول خواهی ملی نوعی احیا و پاسداشت از آرمان های انقلاب و تجدید روحیه انقلابی است. همت و تلاش همه دولت های پس از انقلاب از آن جهت روحیه انقلابی که کارهای بزرگی برجای گذاشتند؛ ستودنی و قابل تقدیر است. اما این موجب نمی شود که نقاط ضعف و کاستی های آنها را نادیده انگاریم و چاره اندیشی نکنیم. چنانکه اساس سخنرانی نوروزی ولی فقیه پیرامون همین مساله دیدن نقاط قوت و ضعف دولت و ملت بوده است. دهه ی نود شمسی از نظر رهبری و مردم علیرغم همه پیشرفت هایی که به همراه داشته است، آنچنان شایسته و بایسته نبود. به عبارتی شدت صورت انقلابی آن کم شده است. دولت مردان از روحیه انقلابی قدری فاصله گرفته بودند و کمتر پی گیر اساس روحیه انقلابی؛ یعنی تحول خواهی بودند. انتظار ولی فقیه و مردم تغییر وضعیت موجود و اصلاح امور بود ولی این انتظار عمومی کمتر مورد توجه واقع می شد. به همین خاطر، مردم در انتخابات 1400 به نامزدی رأی مثبت دادند که خواهان تغییر وضع موجود و ایجاد تحولات اساسی درشیوه و عملکرد دولت بود. تحول خواهی خواسته یکپارچه دولت سیزدهم و ملت است. از این رو، ولی فقیه با درک عمیق از ضرورت تحقق چنین خواسته ای مستنداً به دعای تحویل سال ( یا مُحَوِّلَ الحَولِ وَ الاَحوالِ حَوِّل حالَنا اِلى اَحسَنِ الحال ) مسأله تحول را موضوع بیانات خود قرار می دهند. در واقع، تبیین حکیمانه مساله تحول هدیه معنوی رهبری به دولت و ملت تحول خواه انقلابی در نوروز 1402 است. https://www.tasnimnews.com/fa/news/1402/01/04/2871338/ 👇👇👇 @mahdavizadegan
هدایت شده از محمدرضا کائینی
🖊عکس‌نگاشت تاریخی/۷۴ ضیافت افطار در مساجد، چه در میانه نماز جماعت مغرب و عشاء و چه پس از نماز عشاء، از سنن حسنه‌ای بود که هنوز در برخی از مساجد کشور، در جریان است. در تصویر فوق‌‌آمده، زنده یاد آیت الله حاج شیخ نصرالله شاه‌آبادی پس از هجرت به قم در پایان دهه هفتاد و تصدی امامت مسجد آیت‌الله حاج سید صادق روحانی، در ماه مبارک رمضان و ساعتی پیش از فرارسیدن اذان‌مغرب، در حال آماده کردن افطار برای نمازگزاران است. فقید سعید چون پدر ارجمندش، در ادوار اقامت در نجف، تهران و قم، در ایجاد ارتباط صمیمانه با بدنه جامعه به ویژه جوانان، بس توانمند و موفق بود و تشییع پرشکوه وی در تهران و قم، شاهدی بر این مدعاست. در باره خصال آن بزرگ، در آینده بیشتر خواهم نوشت. ♦️http://eitaa.com/r_kaeini
هدایت شده از روزنامه وطن امروز
سال 1401 در یک نگاه: تثبیت و ثمر‌دهی قدرت منطقه‌ای ایران، نقش‌آفرینی برجسته در تغییر نظم جهانی و عریان شدن اخلاقی و سیاسی ضد‌انقلاب در افکار عمومی ایرانیان جمهوری بی‌بدیل اسلامی اغراق نیست اگر آشوب‌های پاییز 1401 را حد اعلای قدرت‌آفرینی دشمنان خارجی برای وارد کردن ایران به بحران‌های سیاسی و اجتماعی بدانیم. در این حوادث هیچ امکاناتی را نمی‌شد تصور کرد که در دست ضدانقلاب وابسته به خارج قرار نگرفته باشد. کافی است به موج رسانه‌ای در سطح جهان، دعوت کردن نمادهای آشوب به مجالس رسمی، پشتیبانی مالی و میدانی از اغتشاشگران و... نگاهی بیندازیم تا متوجه شویم این بار جریان ویرانی‌طلب هیچ کمبودی احساس نکرد. تمام اینها در شرایطی بود که معضلات اقتصادی یک دهه اخیر ایران و انباشت مجموعه‌ای از بحران‌ها در داخل کشور، ظرفیت و امکان بازیگری را برای ضدانقلاب افزایش داده بود. در چنین موقعیتی با شروع آشوب‌های خیابانی از آخرین روزهای شهریور سال جاری بسیاری از ناظران داخلی نیز نسبت به فراگیر شدن آشوب‌ها و حرکت کشور به سمت یک جنگ خیابانی قطعی ابراز نگرانی می‌کردند http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/3728/1/261228/0 🇮🇷 @Vatanemrooz
هدایت شده از روزنامه وطن امروز
تأملی بر روش‌های افزایش امید اجتماعی در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن 📝حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمد‌حسین هاشمیان در میان عموم جامعه بویژه نخبگان ایجاد و تصدیق تصویر روشن از آینده ایران اسلامی در اذهان عمومی، در گرو داشتن تصوری صحیح از آن است. بسیاری از مردم و حتی نخبگان تصویر مشخص و روشنی از تمدن پیشرفته ایرانی - اسلامی ندارند. در واقع این افراد اساسا آینده روشن و مشخصی برای کشور و نظام متصور نیستند که بخواهند آن را باور یا رد کنند، لذا رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم در مرحله اول جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی را به عنوان هدف غایی بیانیه ذکر می‌کنند. پس باید با استفاده از ظرفیت تبلیغی و شبکه‌ای فضای مجازی، به تبیین این آینده روشن بپردازیم تا فرد بتواند درباره آن تصمیم بگیرد. ضروری است توجه داشته باشیم فضای مجازی، امروز خود عاملی برای تعیین هویت ملی و تمدنی است. http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/3727/1/261182/0 🇮🇷 @Vatanemrooz
هدایت شده از روزنامه وطن امروز
سخنگوی قوه‌قضائیه از عدم مماشات با شایعه‌پراکنان در فضای مجازی خبر داد مسعود ستایشی در نشست خبری با خبرنگاران، درباره جزئیات اجرای فرمان عفو رهبر انقلاب در دستگاه قضایی اظهار کرد: تعداد کسانی که مورد عفو واقع شدند حدود ۸۲ هزار نفر است. وی افزود: افراد مورد عفو واقع شده، در ۲ بخش متهمان و محکومان ناآرامی‎های اخیر و محکومان دادگاه‎های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور هستند. سخنگوی قوه‌قضائیه تصریح کرد: بر اساس اقداماتی که انجام شده، درباره ناآرامی‎‌های اخیر حدود ۲۲ هزار نفر مورد عفو مقام معظم رهبری واقع شدند، البته این تعداد عفو شده به این معنی نیست که تمام آنها در زندان بودند، بلکه برخی از این تعداد در بازداشت بودند یا تعدادی نیز در زمان دستگیری با قید تعهد آزاد شدند. در واقع بسیاری از این افراد که در ناآرامی‎‌های اخیر حضور داشتند، در دایره تعقیب صدور قرار تامین هم قرار نگرفتند. http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/3725/1/261083/0 🇮🇷 @Vatanemrooz
☀️ خاندوزی: برخی برای اجرای مولدسازی مقاومت می‌کنند 🔹وزیر اقتصاد: در دستگاه‌ها مقاومتی برای از دست دادن دارایی‌های راکد خودشان وجود دارد که باید این مسئله شکسته شود چون اجرای مولدسازی به نفع مردم و به نفع کشور است.
علی علیجانی: . 🔹 نامه‌ای تاریخی ♻️ "ماجرای یکی از تصمیمات مهم امام خمینی(ره) در آخرین سال حیاتشان" 🔰 حسینعلی منتظری از شاگردان امام خمینی(ره) و از مبارزین پیش از انقلاب بود که بارها در راه مبارزه به زندان رفت و تبعید شد. او پس از پیروزی انقلاب نیز مسئولیت‌هایی همچون امامت جمعه تهران و ریاست مجلس خبرگان قانون اساسی را عهده‌دار بود. اما مهم‌ترین مسئولیت وی رهبری بود که در سال 64 این مسئولیت را پذیرفت. او در سال 1364 با انتخاب مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان قائم‌مقام رهبری انتخاب شد؛ اگرچه مسئولیتی با این عنوان در قانون اساسی وجود نداشت. امام خمینی(ره) در دیداری هم که اعضای مجلس خبرگان پس از این انتخاب با ایشان داشتند، سخنی از منتظری به‌میان نیاوردند و در این باره سخن نگفتند. یک سال پس از انتخاب منتظری به قائم‌مقامی رهبری، سیدمهدی هاشمی برادر داماد منتظری دستگیر شد. سیدمهدی هاشمی پیش از انقلاب اسلامی به‌جرم قتل آیت‌الله شمس‌آبادی به زندان افتاد ولی حکم اعدامش تخفیف یافت. او با انقلاب اسلامی توانست از زندان خارج شود و مسئولیت نهضت‌های آزادی‌بخش سپاه را در دست بگیرد. او همچنین گروهی را در قهدریجان اصفهان با نام «ضربت» تشکیل داد که با استفاده از نفوذی که در بیت منتظری داشت، حرکات مشکوکی انجام داد و حتی به مخفی کردن تعداد بسیاری اسلحه، سرقت اسناد از ادارات و ترور و آدم‌ربایی پرداخت. 0در نهایت سیدمهدی هاشمی به‌جرم چندین فقره قتل و اقدامات دیگری به اعدام محکوم شد و حکم اعدامش در تاریخ 6 مهرماه 1366 به‌اجرا در آمد. علی‌رغم محرز بودن تخلفات سیدمهدی هاشمی، اما منتظری همچنان از او حمایت می‌کرد و می‌گفت: «سیدمهدی آدم درستی است و او را فردی سودمند می‌شناسم». او همچنین در سال 67 با دستور اعدام زندانیان منافقی که با مجریان عملیات فروغ جاویدان همراه بودند و قصد سرنگونی نظام را داشتند مخالفت کرد و به حمایت از آنان پرداخت. ⬅️ سرانجام امام خمینی (ره) در تاریخ ششم فروردین سال ۶۸ با ارسال نامه‌ای تاریخی  که با جمله ی دردناک "با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می نویسم" آغاز می شد، منتظری را از قائم‌مقامی برکنار کردند. امام در بخش هایی از نامه‌ی خود می‌نویسد: "از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید. شما در اکثر نامه‌ها و صحبتها و موضعگیریهایتان نشان دادید که معتقدید لیبرالها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند... و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را ساده لوح می‌دانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیلکرده که مفید برای حوزه‌های علمیه بودید و اگر این گونه کارهاتان را ادامه دهید مسلماً تکلیف دیگری دارم و می‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌کنم." امام در این نامه به منتظری توصیه می نمایند که افراد بیت خود را از منافقین و باند مهدی هاشمی پاکسازی کند، دیگر به ایشان نامه ننویسد، در هیچ کار سیاسی دخالت نکند و برای آنکه در قعر جهنم نسوزد، توبه نماید. و حضرت امام نامه ی خود را با جملاتی تلخ به پابان می برد و آرزوی مرگ می نماید: "از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد." 💠 متن کامل نامه‌ی تاریخی امام خمینی(ره) به منتظری ♻️ در مستند "قائم‌مقام" بسیاری از چهره ها چون احمد منتظری، ری شهری، محسنی اژه ای، رازینی، عماد الدین باقی، عزت شاهی و آیت الله گرامی حاضر شده‌اند که جلوی دوربین قائم‌مقام برای اولین بار بعد از 30 سال از خاطراتشان درباره منتظری صحبت کنند. این مستند روایتی بدون سانسور بی پرده از زندگی منتظری را به تصویر کشیده است.
هدایت شده از دکتر کبری خزعلی
. 💥 نقطه مقابل دو قطبی‌سازی کجاست؟ 🔸رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اول فروردین فرمودند: " [خناسان] می‌خواهند اختلاف‌افکنی کنند، می‌خواهند در کشور ایجاد کنند؛ می‌خواهند واقعی قدرت ملّیِ کشور را از دست ملّت بگیرند، بی‌اثر کنند؛ این نرم‌افزار عبارت است از ایمان مردم، ، ارزش‌های ملّی مردم، اعتقادهای مردم" khl.ink/f/52275 بنابر این بیانات: 1️⃣ مطالبه‌گری برای احیای ارزش‌های دینی و اعتقادات مردم، نقطه مقابل دو قطبی‌سازی جامعه است. 2️⃣ احیا و اجرای ارزش‌های دینی (از جمله )، نامش دو قطبی‌سازی نیست، بلکه تقویت نرم‌افزار واقعی قدرت ملی است. 3️⃣ بر اساس این سخنان، اگر اقدامات، مواضع و اهمال‌کاری‌ ما منجر به ارزش‌های دینی در جامعه شود، مانند خناسان که به جمهوری اسلامی ضربه می‌زنند، خواسته یا ناخواسته ما هم به جمهوری اسلامی ضربه می‌زنیم. @Maktab_sadegh2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴همه بشنوند خصوصا از دست ندهند. 💐حجت الاسلام والمسلمین انجوی نژاد و 📣اثری را که خدا در واجب قرار داده به هیچ‌وجه در مستحب قرار نداده است. چون توی واجب اطاعت است. ۲ رکعت واجب صدها هزار برابر صدها هزار نماز مستحب است. 📣 اثرش زیاد است. انجام واجب اگر طول بکشد بسیار طولانی میشود. جهاد و روزه و حج و نماز و ....‌هر ثانیه اش چقدر ثواب دارد و چقدر گناه پاک می کند.چون می کشد ✳️ ماه مبارک اینقدر خوب میشوید؟ و اینقدر ثواب دارد چون واجبات می کشد و این در روح ما تاثیر گذار است. آدم در هر ثانیه اش حتی در حال خواب، در حال ثواب است. ✅اگر یک ذکر به رکوع یا سجودتان اضافه کنید، به همان میزان، حسنات شما اضافه میشود و سیئات شما پاک میشود. 📣📣یک واجبی که من به زن های باحجاب می‌خورم که دارند و ما نداریم حجاب است زنان مذهبی ما از مردان مذهبی بهترند چون طول واجب شان بیشتر است. حجاب میزان دینداری جامعه را به صورت چشمی و ظاهری نشان می‌دهد. ❇️انسان اگر نماز مستحب بخواند اما جواب سلام را ندهد ممکن است ثواب مستحبات او را از بین ببرد. چرا؟ چون با مجزا است. ✅سخنرانی در کانون رهپویان وصال شیراز ⭕️ پس انداز می کنند.
recording-20230325-125141.mp3
44M
💐تفسیر سوره محمد ص ❇️حضرت آیت الله کعبی ⭕️ این سوره صف بندی و صف آرایی دو جبهه حق و باطل و تولی و تبری و سرگذشت رهبران حق و باطل را نشان می دهد. ✳️سوره ۴۷ در جزء ۲۶ است و سوره است چون حجم آن به اندازه یک حزب است. آیات ۱تا ۳ خلاصه کل سوره است. ⭕️از سلسله مباحث رمضانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ چه کسی گفته امر به معروف و نهی از منکر یعنی صدای بلند و مطالبه با عصبانیت! کار زیبایی در باغ ارم شیراز، دمشون گرم... / اگر نهادها و ادارات بخواهند می‌توانند. 🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیفات تکان‌دهنده یک تجربه‌گر مرگ از عذاب برزخی @TasnimNews
هدایت شده از حمید رسایی
ranjnameh.pdf
540.4K
♻️ رنجنامه تاریخی سید احمد خمینی خطاب به آیت الله منتظری سال‌هاست که این سند تاریخی حتی توسط بیت و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) که زیر نظر سید حسن خمینی است هم سانسور می‌شود. سندی که برملا کننده بسیاری از حقایق تاریخی است. اواخر اسفند سالگرد ارتحال یادگار حقيقی امام بود و اوایل فروردین (۶ فروردین) سالروز نامه تاریخی امام و عزل حسینعلی منتظری از قائم مقامی رهبری است. مرور این رنجنامه به تحلیل بسیاری از وقایع پس از امام حتی وقایع امروز کمک می‌کند. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 rubika.ir/rasaee eitaa.com/rasaee virasty.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir twitter.com/hamidrasaee
🔴به بهانه ۶ فروردین | وقتی امام آرزوی مرگ کرد 👇متن کامل پیام حضرت امام در عزل در ادامه می‌آید: بسم الله الرحمن الرحیم 🔻جناب آقای منتظری 🔹با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشته‌اید که نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم می‌دانم؛ خدا را در نظر می‌گیرم و مسائلی را گوشزد می‌کنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید. 🔹 شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌ هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آنها نمی‌دیدم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید. در مساله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدین‌تر می‌دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام می‌دادید که او را نکشید. 🔹از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمی‌باشید و به طلابی که پول برای شما می‌آورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمد الله از این پس شما مساله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً مقدم بر نظر خود می‌دانید -که مسلماً منافقین صلاح نمی‌دانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی می‌شوید که آخرتتان را خراب‌تر می‌کند-، با دلی شکسته و سینه‌ای گداخته از آتش بی‌مهری‌ها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت می‌کنم دیگر خود دانید: 1️⃣ سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد. 2️⃣ از آنجا که ساده‌لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد. 3️⃣ دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند. 4️⃣ نامه‌ها و سخنرانی‌های منافقین که به وسیله شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحی له الفدا- و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند. 🔹 و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را ساده‌لوح می‌دانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیل‌کرده که مفید برای حوزه‌های علمیه بودید و اگر این گونه کارهاتان را ادامه دهید مسلما تکلیف دیگری دارم و می‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌کنم. و الله قسم، من با نخست‌وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی می‌دانستم. و الله قسم، من رای به ریاست جمهوری بنی‌صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم. 🔹سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم‌پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته‌ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم. 🔹من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می‌افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته‌ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغ‌های دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‌کنند نگردند. از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هر چه هست اوست. و السلام. یکشنبه ۶۸/۱/۶ روح‌الله الموسوی الخمینی ⭕️ به پویش بصیرت و بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/2438660128C8e56fae07a
🔹آیت‌الله امینی یکی از شخصیت‌های مهم ولی کم سر و صدای تاریخ انقلاب امشب در سن نود و چهار پنج سالگی فوت کرد. 🔹او یکی از حاضرین و راویان جلسه مهم شامگاه شش فروردین شصت و هشت است. یعنی دیدار آقایان خامنه‌ای و هاشمی، آیت‌الله امینی و آیت‌الله مشکینی با امام با هدف منصرف کردن ایشان از دستور خواندن نامه عزل آقای منتظری در اخبار. 🔹ایشان در کتاب خاطراتش این جلسه را اینگونه نقل می‌کند: حدود ساعت 9.30 بود كه خدمت امام مشرف شدیم. درابتدا آقای هاشمی سخن را آغاز كرد، با لحن ملتمسانه ای گفت: ما همیشه به هنگام بروز مشكلات و معضلات خدمت شما شرفیاب می‌شدیم و در حل آن از جناب‌عالی كمك می‌گرفتیم، اكنون در رابطه با نامه ای كه برای آقای منتظری نوشته اید و امكان دارد برای نظام مشكلاتی به وجود بیاورد، شرفیاب شده ایم. تقاضای ما این است كه در پخش آن عجله نكنید، شاید در آینده راه حل بهتری پیدا شود. در تشكیل مجلس خبرگان هم تعجیل نفرمایید، اجازه بدهد اطراف و جوانب كار را خوب بررسی كنیم و خدمت شما عرضه بداریم آنگاه هرچه بفرماییدعمل می‌كنیم. 🔹بعد از آن آقای خامنه ای سپس آقای مشكینی درباره همین مطلب سخنانی را عرضه داشتند. امام كه آثار اندوه بر چهره ربانی اش آشكار بود فرمود: من در اطراف و جوانب این كار خوب فكر كرده‌ام و تصمیم گرفته‌ام. دیگر حرف ندارد. من از اول با انتخاب ایشان مخالف بودم؛ ولی نخواستم در كار خبرگان دخالت كنم. من گفته بودم نامه را در اخبار بخوانند ولی در این باره كوتاهی شد. اگر اصرار كنید می‌گویم همین حالا بخوانند. من گفته‌ام عكس او را از ادارات پایین بیاورند. تشكیل مجلس خبرگان هم ضرورتی ندارد من خودم او را خلع می‌كنم. چون اگر خبرگان او را خلع كنند معنایش این است كه انتخاب سابق آنها كار درستی بوده در صورتی كه من از اول مخالف این كار بودم. 🔹آنگاه به آقایان خامنه ای و هاشمی فرمودند: شما هم لازم نیست نامه را برای ایشان به قم ببرید، آن را به وسیله شخص دیگری می‌فرستم. شماهم دیگر برای دیدار ایشان به قم رفت و آمد نكنید. 🔹در همین جلسه آقای هاشمی از امام در خواست كرد لحن نامه طوری باشد كه به جنبه حوزوی آقای منتظری لطمه ای وارد نشود. امام در جواب سخنان تندی فرمودند كه با توجه به برخی مصالح و ملاحظات از ذكر آنها معذورم." ❗️پ. ن یک: در بخشی از متن مکتوبی که آقای مشکینی هم از شرح این جلسه نوشته‌اند آمده است" اگر کسی در آن حال سخنان ایشان را درباره آقای منتظری می شنید نه فقط یقین می کرد که نامه، نامه ایشان است بلکه یقین می کرد که ایشان در نوشتن نامه ارفاق نموده و رعایت برخی از مصالح را کرده است. ‼️روح‌الله حسینیان در سخنرانی سال هفتاد و یک خود درباره سخنان قاطع امام در این دیدار می‌گوید: "حضرت امام در آن جلسه جمله‌ای را به آقایان فرمودند من این را با شاهد عادلی كه آنجا بود نقل می‌كنم، شما می‌توانید از این افراد سؤال كنید. امام(ره) فرمودند: البته اینكه من نامه را پس بگیرم ، نه اینكه پشیمان شدم  و نه اینكه اصرار شما مرا وادار كرد كه من این نامه را پس بگیرم، فقط ترسیدم كه با پخش این نامه ، خون مردم به جوش آید  و بریزند آقای منتظری را بكشند كه آقای منتظری یك شیخ فضل‌الله نوری برای انقلاب بشود. من از این ترسیدم و آقای منتظری هم خودش فاسد است و هم شاگردی كه تربیت كند فاسد تربیت می‌كند این عین جملات مبارك حضرت امام(ره) هست. ‼️در کتاب "از جدایی تا رویارویی" که نمایندگی ولی فقیه در سپاه پس از سخنرانی سیزده رجب آیت‌الله منتظری منتشر کرد نیز آمده است "البته اينكه من نامه 6/1/68 را پس گرفتم، نه اينكه پشيمان شدم و نه اينكه اصرار شما مرا وادار كرد كه اين نامه را پس بگيرم، فقط ترسيدم كه با پخش اين نامه، خون مردم به جوش بيايد و بريزند و آقاي منتظري را بكشند. ❗️پ. ن دو: آیت‌الله امینی همین خاطره را در مصاحبه تفصیلی خود با نشریه پاسدار اسلام آذر نود و شش تعریف کرده است .