هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔴 با #شاقول_گفتمان_امام_و_رهبری اقدام کنیم.
❇️ رئیس جمهور:
" گاهاً به ما گفته میشود که گفتمان دولت مردمی چیست؟
بنده در جواب گفتهام که گفتمان این دولت گفتمان امام و رهبری و سند آن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. "
https://www.president.ir/fa/149395
✍پ.ن:
🔻مایه افتخار است که گفتمان دولت، بر خلاف برخی دولت های گذشته، گفتمان امام و رهبری اعلام میشود.
اما رئیس جمهور محترم ضروری است با فعال سازی بخش های مختلف دولت در اقتصاد و سیاست و فرهنگ در تحقق و عملی ساختن این گفتمان تلاش کند و #بازرسی_ویژه_ریاست_جمهوری را برای #نظارت_جدی فعال کند و هرکس کوتاهی می کند، برکنار کند.
نگاه مردم به کف میدان است نه به شعارها.
مسئولین و مدیران دولت باید این گفتمان را مبنای عمل خود قرار دهند و هرکس نمی تواند یا نمی خواهد، #بدون_رودربایستی و ملاحظات سیاسی جناحی توسط بازرسی #عزل شود.
❇️باید وضعیت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کشور با گفتمان امام و رهبری و مطالبات عدالت خواهانه و انقلابی #امامین_انقلاب همخوانی داشته باشد.
🔻مگر امامین انقلاب از #رسیدگی_به_پابرهنه_ها سخن نمی گویند؟
مگر #مبارزه_با_حرام_شرعی دستور و مطالبه امامین انقلاب نیست؟
مگر #دفاع_از_حزب_الله خط اصولی انقلاب نیست؟
مگر #روحانیت_انقلابی به تعبیر امام ره به خون #سرمایه داران_زالوصفت تشنه نیست؟
💐📣 پس اعمال و اقدامات خود را با #شاقول_گفتمان_امام_و_رهبری بسنجیم .
#شاقول_گفتمان_امام_و_رهبری
#تحقق_عملی_مطالبات امام و رهبری
#نظارت_جدی
#بازرسی_ویژه_ریاست_جمهوری
#عزل_مسئول_بی_توجه و ناکارآمد
هدایت شده از اسلام سیاسی | مومنی
💥اگه دوست دارید یه دور با مهمترین حوادث «تاریخ پهلوی» آشنا بشید، صوتهای زیر رو گوش کنید...
🎙ارائه: محسن مؤمنی
1️⃣ جریان شناسی مطبوعات در عصر پهلوی🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/5099
2️⃣ سینمای عصر پهلوی🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/5218
3️⃣ زنان در عصر پهلوی اول🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/5275
4️⃣ زنان در عصر پهلوی دوم🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/5427
5️⃣ اقتصاد در عصر پهلوی اول🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/5800
6️⃣ اقتصاد در دوره پهلوی اول🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/5861
7️⃣ راه آهن رضاخانی🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/5951
8️⃣ رضاشاه و قرارداد1933🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/6048
9️⃣ نقش آمریکاییها در تنظیم برنامههای اقتصادی پهلویدوم🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/6290
0️⃣1️⃣ تحلیل برنامه اول اقتصادی (از سال ۲۷ تا ۳۴) و اصل ۴ ترومن در دوران محمدرضا پهلوی 🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/6432
1️⃣1️⃣ تحلیل وضعیت اقتصادی کشور در دوره پهلوی دوم با تأکید بر تحلیل برنامه دوم اقتصادی (از سال ۳۴ تا ۴۱) 🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/6493
2️⃣1️⃣ تحلیل برنامه سوم اقتصادی (از سال 41 تا 46) و زمینههای شکل گیری انقلاب سفید (مهمترین اتفاق دهه چهل)🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/6569
3️⃣1️⃣ تحلیل اصلاحات ارضی در دوره پهلوی دوم🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/6638
4️⃣1️⃣ اقتصاد مونتاژی و وابسته، حاصل اصلاحات ارضی!🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/6708
5️⃣1️⃣ اقتصاد وابسته زیر سایه صنایع مونتاژ...🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/6799
6️⃣1️⃣ اقتصاد ایران در دهه ۵۰🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/6800
7️⃣1️⃣ تحلیل اقتصاد ایران در اوایل دهه ۵۰🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/6826
8️⃣1️⃣ فساد اقتصادی در عصر پهلوی 🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/6890
9️⃣1️⃣ فساد اقتصادی در عصر پهلوی 🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi/6951
┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
🇮🇷 #اسلام_سیاسی 👇
@eslamesyasi 👈 عضو شوید
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
❇️إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
🔲مراسم هفتمین روز درگذشت استاد دکتر کریم مجتهدی
امام خامنهای:
دانش عمیق، نگاه انتقادی به فرهنگ غرب که خاستگاه تحصیلیِ «دکتر کریم مجتهدی» بود و تربیت شاگردان فراوان از ویژگیهای این «فیلسوف غربشناس» بود.
✅دوشنبه
✅۲ بهمن، ساعت ۱۰ تا ۱۲
⭕️پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
💐شادی روح این استاد گرانقدر الفاتحه مع الصلوات
هدایت شده از مهدوی زادگان
غزه و حامیان نظریه مدرن شده الحکم لمن غلب
اهل نظر غالباً بر این باورند که نظریه سیاسی " الحکم لمن غَلَب " متعلق به اندیشه سنتی است که برخی از علمای اهل سنت مانند قاضی ابویعلی و ابوحامد غزالی در قرن پنجم هجری در توجیه مشروعیت حکومت خلفا به آن احتجاج می کردند. لکن با ظهور اندیشه سیاسی مدرن این نظریه سنتی به حاشیه رفته است و طرفدار ندارد.
اما آیا واقعیت این چنین است و نظریهٔ سیاسی تغلیب کنار رفته است و در دنیای سکولار شده جایگاهی ندارد؟
تجربه سیاسی مدرن در جهان معاصر چنین دیدگاهی را تایید نمی کند. نظریه تغلیب همچنان در جهان مدرن شده پابرجاست و در میان مدرن ها مدافعان و طرفداران پر شر و شوری دارد.
بسیاری از دولت های مدرن از طریق کودتای نظامی به قدرت رسیده اند. چنانکه رضاخان با کودتای نظامی به قدرت رسید. حکومت تغلیبی پهلوی بواسطه مجلس فرمایشی و نظریه پردازی های روشنفکران سلطنت طلب قوام و استحکام یافت.
یهودیان مهاجر مسلح با حمایت دولت های غربی به سرکردگی انگلیس از طریق زور سرزمین فلسطینی ها را اشغال و تصاحب کردند و رژیم غاصب و نامشروع اسرائیل را پدید آوردند. سازمان ملل هم با صدور قطعنامه مهر تایید بر غلبهی یهودیان مهاجر مسلح زد.
اما نکته مهم این است که جریان غربگرا نیز این سلطه تغلیبی یهودیان مهاجر اشغالگر را تأیید و توجیه می کند. یک نمونه آن دیدگاه دکتر صادق زیبا کلام استاد بازنشسته دانشگاه در این باره است.
دکتر زیبا کلام جمعه شب گذشته در برنامه شیوه که به مساله فلسطین پرداخته بود، جنایات صهیونیست ها علیه مردم مظلوم غزه را محکوم کرد. البته این کار او ستودنی است لکن از گفته های بعدی وی به دست نمی آید که می خواهد مشروعیت رژیم اشغالگر صهیونیستی را انکار کند. بلکه با بیانی که دارد دولت غاصب را توجیه کرده است.
به زعم وی یهودیان مهاجر تسلیح شده در شرایطی وارد سرزمین فلسطین زیر سلطه انگلیس شدند که دولتی بر آن حاکم نبوده است. دولت انگلیس هم حل مساله نزاع میان مردم فلسطین و یهودیان مهاجر را به سازمان ملل واگذار می کند و شد آنچه که شد.
به نظر نمی آید که زیبا کلام با چنین تحلیلی ماهیت نامشروع و غصبی بودن رژیم صهیونیستی را پذیرفته باشد. بلکه او اساساً مشروعیت این رژیم را بر پایه نظریه تغلیب توجیه کرده است.
وی بی دولتی مردم هر سرزمینی را مجوزی برای تجاوز و اشغال آن سرزمین می داند. این بی دولتی ممکن است توسط قدرتی استعمارگر و متجاوز پدید آید. چنین سخنی به معنای آن است که مردم فی نفسه مالک سرزمین خود نیستند بلکه مالکیت آنان بواسطه دولت پدید می آید. مسلماً چنین مفروضی ریشه در تفکر دولت مطلقه هابزی دارد.
بنابر این، نباید گمان کرد که نظریه تغلیب در دنیای مدرن کنار رفته است بلکه توسط برخی از متجددین بازخوانی و مدرن سازی شده است و برای مشروعیت بخشی به حکومت های دیکتاتور و جنایتکار استفاده می شود. لذا وجه نظری گفتمان مقاومت و مبارزه مردم مظلوم غزه ایستادگی برابر نظریه مدرن شده الحکم لمن غلب است
✍ داود مهدوی زادگان
👉 @mahdavizadegan
هدایت شده از کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
💠
مولود مبارک🔸 وقتی امام به دنیا می آید، زادروزش آن چنان #منشأ_بركت است كه وجود مبارك امام زمان (ارواحنا فداه) به همه ما دستور می دهد كه وقتی #ماه_رجب شد، این دعا را بخوانیم و خدا را قسم بدهیم به امام جواد: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ بِالْمَوْلُودَینِ فِی رَجَبٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی الثَّانِی وَ ابْنِهِ عَلِی بْنِ مُحَمَّدٍ الْمُنْتَجَب». 🔸 این چه مقامی است؟! به مناسبت روزی كه امام جواد در ماه رجب به دنیا میآید، از ناحیه مباركه #امام_زمان_ارواحنا_فداه به ما دستوری می رسد كه در ماه رجب تا ظهور آن حضرت و تا دامنه قیامت، این دعا مستحب است كه خدا را قسم به امام جواد می دهیم قسم به امام هادی می دهیم! این چه عظمتی است، اینها چه كسانی هستند؟! 🔸 #انسان_كامل چنین مقامی دارد؛ این اختصاصی به وجود مبارك #امام_جواد_سلام_الله_علیه ندارد، همه ائمه (علیهم السلام) همین طورند، زیرا درباره پسر امام جواد یعنی امام هادی (سلام الله علیهما) هم در همان دعا آمده است: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ بِالْمَوْلُودَینِ فِی رَجَبٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی الثَّانِی وَ ابْنِهِ عَلِی بْنِ مُحَمَّدٍ الْمُنْتَجَب». این چه عظمتی است؟! ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/pUqIn ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/QzwOcIsSfAY #ولادت_امام_جواد_علیه_السلام #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #کلیپ 📚 درس اخلاق تاریخ: 1385/09/30 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
💠
محضر الله🔹 وجود مبارک #امام_جواد_سلام_الله_علیه فرمود: «وَ اعْلَمْ أَنَّک لَنْ تَخْلُوَ مِنْ عَینِ اللَّهِ فَانْظُرْ کیفَ تَکون»؛ فرمود تو هر جا باشی #در_مشهد_خدا هستی، در منظر خدا هستی، در مرئای خدا هستی، به این فکر نباش که تو را به جهنم بترسانند، به این فکر باش که حیا داشته باشی! 🔹 قرآن قبل از اینکه ما را بترساند ما را به #حیا دعوت کرد؛ در سوره مبارکه «علق» فرمود: ﴿أَ لَمْ یعْلَمْ بِأَنَّ اللّهَ یری﴾؛ آیا انسان نمی داند که خدا او را می بیند؟! حیا از بهترین نعمت های خداست! ما در حضور اساتیدمان، در حضور بزرگانمان، خلاف نمیکنیم، حرم که رفتیم یقیناً خلاف نمی کنیم، حالا در حضور ذات اقدس الهی چطور؟ 🔹 حضرت جواد (سلام الله علیه) فرمود: «وَ اعْلَمْ أَنَّک لَنْ تَخْلُوَ مِنْ عَینِ اللَّهِ». همان طوری که از آن طرف ﴿أَینَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللّهِ﴾، از این طرف هم فرمود بدانید ﴿هُوَ مَعَکمْ أَینَ ما کنْتُمْ﴾؛ هر جا باشید او با شماست. شما اگر نتوانستید ببینید، او که می بیند! #ولادت_امام_جواد_علیه_السلام #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت 📚 درس اخلاق تاریخ: 1382/11/02 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠حجاب قانونی حکم مسلم قرآن و ضرورت تثبیت و تحکیم آن
💠 نارضایتی مردم و امام جمعه از عملکرد مسئولین در مساله حجاب
─┅•❀💠❀•┅─
♦️ خطبه های نماز جمعه شهرستان فردیس
🔹خطبه دوم
🔹به امامت:
• حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم حسینی
• امام جمعه شهرستان فردیس
🗓 ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲
┄┅┅┅❀🔹💠🔹❀┅┅┅┄
• رَوابِـط عمومےِ دَفتر اِمام جُمعـہِ شَهـرِستانـِ فَـردیــس
🌐 سایت:
https://emamjomefardis.ir/
✔️ ایـتــا:
💻 @namazjomefardis
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهمالسلام
❇️قالَ الامام الجواد(ع): لَنْ یَسْتَکْمِلَ الْعَبْدُ حَقیقَةَ الاْیمانِ حَتّی یُؤْثِرَ دینَهُ عَلی شَهْوَتِهِ.
امام جواد (ع):
بنده ای حقیقت ایمان را نمی یابد مگر آن که دین و احکام الهی را در همه جهات بر تمایلات و هواهای نفسانی خود مقدّم دارد.
📚بحارالأنوار، ج ۷۵ ، ص ۸۰ ، ح ۶۳
قالَ الامام الجواد(ع):
اعْلَمْ أنَّکَ لَنْ تَخْلُو مِنْ عَیْنِ اللهِ، فَانْظُرْ کَیْفَ تَکُونُ.
امام جواد (ع):
بدان که تو از چشم خدا پنهان نیستی. پس، بنگر که چگونهای.
📚تحف العقول: ۴۵۵
ایکنا/
🔻آیتالله کعبی:
🔸️شرکت در انتخابات از واجبات مهم سیاسی است
🔸️نقش مساجد در گسترش کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است.
🔸️۸۵ میلیون ایرانی باید در اقتصاد مردمی نقش داشته باشند.
🔸️میتوان با مردمی کردن اقتصاد و گسترش فرهنگ کار و فعالیتهای اقتصادی سالم در راستای مردمی کردن اقتصاد و رونق اقتصادی کشور گامهای موثری برداشت.
🔸️اقامه حکم الله و دیدهبانی دین از رسالتهای مهم روحانیت در جامعه اسلامی است و روحانیت و امامان جماعات باید مدیران محله باشند.
🔸️روحانیت باید نسبت به میدان تقابلی تمدن اسلامی با تمدن غربی، آگاه باشند و وظیفه خود را در تحقق این تمدن عظیم را بشناسند و در این راستا گامهای لازم و ضروری را بردارند.
https://iqna.ir/fa/news/4193419
🔴 واکنش مهدی جمشیدی به نامه اساتید سطوح عالی حوزه درباره حجاب
" نامهی یکصد نفر از اساتید برجستهی حوزه در اعتراض به تعلل و تعارف و انفعال مسئولان عالی در برابر حرام شرعی و سیاسی کشف حجاب، حکایت از چه واقعیت ناگفته اما عیانی دارد؟!
جز این است که عالمان راستین نیز همچون عامهی مؤمن، «ارادهی عالیمقامان» را گرفتار سستی و محاسبات محافظهکارانه یافتهاند؟! "
✅ روحانی رد صلاحیت شد
وجود مرض در دل کسانی که اگر حق طرف آنها نباشد، قبول نمیکنند.
#انتخابات در کشور ما انتخابات سالمی است؛ من تعجّب میکنم از بعضیها که خودشان به وسیلهی انتخابات به یک جایی رسیدهاند، همینها انتخابات را زیر سؤال میبرند؛
چطور آن وقتی که انتخابات به نفع شما است، صحیح و متقن است، امّا آنجایی که به نفع شما نیست، انتخابات میشود خراب؟ وَ اِن یَکُن لَهُمُ الحَقُّ یَأتوا اِلَیهِ مُذعِنین؛(۱)
قرآن میگوید اگر در قضاوت، حق طرف آنها شد، قبول میکنند قضاوت را، اگر طرف آنها نشد، قبول نمیکنند؛ بعد میفرماید: «اَ فی قُلوبِهِم مَرَض»؟(۲) در دل اینها مرض هست؟
خب پس ما از دشمن که گلایهای نداریم، دشمن خُب دشمنی میکند، شأنش این است، امّا از دوستان، از کسانی که در داخل کشور هستند -چه یک نویسندهی روزنامه، چه [آن] کسی که با فضای مجازی ارتباط دارد، چه آن کسی که نمایندهی مجلس است، چه آن کسی که مسئول مهمّ دولتی است- [توقّع داریم]؛ همه بایستی مراقبت کنند. این جور نباشد که ما به زبان به مردم بگوییم که در انتخابات شرکت کنید، منتها یک جوری حرف بزنیم که مردم را از ورود در انتخابات دلسرد کند؛ این درست نیست، این غلط است.
۱۳۹۸/۱۱/۱۶
🔴هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است
من تکرار می کنم مجلس بالاترین مقام است در این مملکت. مجلس اگر رای داد و شورای نگهبان هم آن رای را پذیرفت ، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید.
من نمی گویم رای خودش را نگوید؛ بگوید؛ رای خودش را بگوید؛ اما اگربخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است ، و #مفسد است یک همچو آدمی ، تحت تعقیب #مفسد_فی_الارض باید قرار بگیرد.
این مجلس ما حصل خون یک جمعیتی است که وفادار به اسلام بودند؛ و این مجلس عصاره زحمتهای طاقت فرسای این ملت مسلمان بوده است ؛ این مجلس فراهم آمده از"الله اکبر"های مردم است ؛ اگر بنا باشد که این مجلس فراهم آمده از "الله اکبر" مردم قدمی برخلاف اسلام بگذارد، این مجلس مجلسی خواهد بود که برخلاف مسیرمسلمین عمل کرده .
با تمام قدرت، بدون اینکه ملاحظه از احدی و از مقامی بشود،مجلس باید مسائل را طرح بکند. و رد و بدل و انتقاد صحیح ، بدون جار و جنجال ، بدون هیاهو، مسائل را بگویند. کسی که مخالف است مخالفت خودش را بدون هیاهو بگوید.آن که موافق است موافقت خودش را بدون جار و جنجال بگوید. و بعد هم رای بگیرند.
وقتی رای گرفتند، اگر اکثریت رای داد، و بعد هم برده شد پیش شورای نگهبان و آنها هم صحیح دانستند این رای را، مخالف اسلام ندانستند و مخالف قانون اساسی ندانستند، اگربعدها بخواهند شیطنت بکنند، این شیطنتها از مبادی غضب ، از مبادی فاسد، بیرون می آید. باید سرتسلیم به مجلس ، یعنی سر تسلیم به اسلام وقتی مخالف اسلام نیست ، سرتسلیم به اسلام فرود آورد. روشهای غیر اسلامی را، اگر هم در باطن - خدای نخواسته -دارند، نباید دیگر اظهار بکنند و نباید اذهان مردم را نسبت به مجلس مشوش کنند. این یک مسئله ای است اساسی ، و باید همه توجه داشته باشند. به مجرد اینکه یک مطلبی برخلاف رای یک نفر است ، نباید بگوید مجلس درست نیست.
(صحیفه امام ج14ص370)
https://www.shora-gc.ir/fa/news/3064/