eitaa logo
جهش در تعلیم و تربیت انقلاب
278 دنبال‌کننده
77 عکس
98 ویدیو
21 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم اجتماع فعالین تعلیم و تربیت🇮🇷 ارتباط با ادمین : @admin_jahesh_enghelab لینک کانال بله:https://ble.ir/tabliiig
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 امام زمانمان فرمود: ✅ما در رعایت حال شما کوتاهی نداریم و یاد شما را فراموش نمی‌کنیم. 📖کمال‌الدین تمام النعمه| شیخ صدوق| ج ۲، ص ۴۸۲ 🆔 @tabliiig
1_1622521762.pdf
1.76M
📘کتاب "شیوه های ارایه قصه های قرآن برای کودکان ونوجوانان چرا قصه گویی کنیم؟ 🔸چه هنگام ودر چه زمانی قصه بگوییم؟ 🔸شرایط و ویژگی های قصه گو چیست؟ 🔸شرایط بیان قصه های قرآنی کدامند؟ 🔸چگونه قصه های قرآنی را تعریف کنیم؟ ✅برای یافتن پاسخ این سوالات کتاب شیوه های ارایه قصه های قرآن برای کودکان ونوجوانان را مطالعه نمایید 👥نویسندگان: محمود خیری / غلامرضا محسنی 🆔@tabliiig
33.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای سند تحول بنیادین... در آموزش و پرورش چه کاری انجام شد؟ ـــــــــــــــــــــــــ 🆔@tabliiig
✅ بزرگان گفته‌اند: چهل تا عاقل را می‌شود با یک حرف منطقی قانع کرد، ولی یک احمق را نمی‌شود با چهل بار حرف منطقی قانع کرد! ⭕️حسنی مبارک گفت: نباید به آمریکا اعتماد می‌کردم. ⭕️ معمر قذافی گفت: بزرگت‌رین اشتباه عمرم اعتماد به آمریکا بود. ⭕️محمد مرسی گفته است: اشتباه استراتژیک من و عامل اصلی شکست انقلاب مصر اعتماد به آمریکا بود. ⭕️ بن علی گفت: دلیل سقوط من اعتماد بی‌جای من به آمریکا بود. ⭕️منصور هادی در یمن گفت: اگر فریب آمریکا را نمی‌خوردم، در قدرت باقی می ماندم. ✅ تمام تاریخ نگاران معاصر در کشور معتقدند: دلیل سقوط دولت مردمی مصدق و کودتای 28 مرداد 1332 به دلیل اعتماد بی‌جای مصدق به آمریکا بود. ⭕️ صدام در لحظه اعدامش گفته بود: این طناب دار را آمریکائی‌ها به گردن من انداختند. ⭕️در کتاب پاسخ به تاریخ ص 278، محمد رضا شاه در آخرین روزهای عمرش می‌گوید: دلیل فروپاشی سلطنت من اعتماد به آمریکا بود. یعنی حتی شاه هم بعد از سال‌ها رفاقت و خدمت به آمریکا، فهمیده بود که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد. ⭕️جمله معروف شاه: ... آن زمان که صاحب قدرت بودم، تصور می‌کردم که اتحاد من با غرب بر مبنای اتحاد و اطمینان دو جانبه برقرار است، شاید این اطمینان و اعتماد ..." 📚 کتاب پاسخ به تاریخ، نوشته محمدرضا پهلوی، صفحه ۲۷۸. ❌ حالا کسانی که در کشور ما هم‌چنان امیدوارند تا آمریکا این شیطان بزرگ و اروپایی‌ها این شیاطین کوچک، برایشان آستین بالا بزنند و مشکلاتشان را حل کنند، در کجای عبرت‌های تاریخ قرار گرفته‌اند؟ @tabliiig
💥 چند فرمایش از رهبر معظم انقلاب (دام عزه) در دفاع از فلسفه صدرایی و پیشنهاد تکامل فلسفه 🟦 نقص فلسفه ما این است که در ذهنیّاتِ مجرّد باقی مانده و امتداد سیاسی و اجتماعی ندارد. شما بیایید این امتداد را تأمین کنید. «دو سه نکته درخصوص آموزش فلسفه و پژوهش فلسفی عرض می‌کنم، که خوشبختانه دیدم در ذهن بعضی دوستان هم هست. یکی مسألۀ امتداد سیاسی - اجتماعی فلسفه است که من مکرّر به دوستان گفته‌ام و الان هم در تأیید فرمایش بعضی از آقایان عرض می‌کنم؛ منتها نه با تعبیر رنسانس فلسفی؛ نباید به این معنا مطرح شود. ما به رنسانس فلسفی یا واژگون کردن اساس فلسفه‌مان احتیاج نداریم. نقص فلسفۀ ما این نیست که ذهنی است - فلسفه طبعاً با ذهن و عقل سروکار دارد - نقص فلسفۀ ما این است که این ذهنیّت امتداد سیاسی و اجتماعی ندارد. فلسفه‌های غربی برای همۀ مسائل زندگی مردم، کم و بیش تکلیفی معیّن می‌کند: سیستم اجتماعی را معیّن می‌کند، سیستم سیاسی را معیّن می‌کند، وضع حکومت را معیّن می‌کند، کیفیت تعامل مردم با همدیگر را معیّن می‌کند؛ اما فلسفۀ ما به‌طور کلّی در زمینه‌ی ذهنیّاتِ مجرّد باقی می‌ماند و امتداد پیدا نمی‌کند. شما بیایید این امتداد را تأمین کنید، و این ممکن است؛ کمااین‌که خود توحید یک مبنای فلسفی و یک اندیشه است؛ اما شما ببینید این توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد. «لااله‌الا اللَّه» فقط در تصوّرات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمی‌ماند؛ وارد جامعه می‌شود و تکلیف حاکم را معیّن می‌کند، تکلیف محکوم را معیّن می‌کند، تکلیف مردم را معیّن می‌کند. می‌توان در مبانی موجود فلسفیِ ما نقاط مهمّی را پیدا کرد که اگر گسترش داده شود و تعمیق گردد، جریان‌های بسیار فیّاضی را در خارج از محیط ذهنیّت به‌وجود می‌آورد و تکلیف جامعه و حکومت و اقتصاد را معیّن می‌کند. دنبال اینها بگردید، این نقاط را مشخّص و رویشان کار کنید؛ آن‌گاه یک دستگاه فلسفی درست کنید. از وحدت وجود، از «بسیط الحقیقة کلّ الاشیاء»، از مبانی ملاّ صدرا، - اگر نگوییم از همه‌ی اینها، از بسیاری از اینها - می‌شود یک دستگاه فلسفیِ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی درست کرد؛ فضلاً از آن فلسفه‌های مضاف که آقایان فرمودند: فلسفۀ اخلاق، فلسفۀ اقتصاد و.... این، یکی از کارهای اساسی است. این کار را هم هیچ‌کس غیر از شما نمی‌تواند بکند؛ شما باید این کار را انجام دهید». 🔗 در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی (۱۳‌‌۸۲/۱۰/۲۹): https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8616 🟦 فعلاً آنچه می‌تواند جامعه را اداره کند، فقه است نه فلسفه. چون فلسفه اسلامی هنوز امتداد عینی پیدا نکرده است. «فلسفه خوب است؛ نه اینکه فقط خوب است؛ لازم است. در این تردیدی نیست. لکن آنچه زندگی را اداره می‌کند، عملاً فقه ما است؛ علّت هم این است که فلسفۀ اسلامی در طول زمان امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفه‌های غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیف‌تر از فلسفۀ اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند؛ یعنی اگر چنانچه شماها مثلاً فرض کنید که فلسفۀ کانت یا هگل یا مارکس را معتقد باشید، در مورد حکومت نظر دارید، در مورد فرد نظر دارید، در مورد ارتباطات اجتماعی نظر دارید؛ امّا [اینکه] اقتضای فلسفۀ ملّاصدرا یا فلسفۀ فرض بفرمایید که ابن‌سینا یا دیگری در حکومت یا در فلان [مسئله] چیست، چیزی برای ما روشن نشده. نه اینکه ندارد،‌ قطعاً دارد؛ سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشده؛ بنابراین فعلاً آنچه می‌تواند جامعه را اداره کند، فقه ما است». ➖ در دیدار اعضای مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی (۱۳‌۹۷/۱۲/۱۳): http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=41898 🟦 اجتهاد در فلسفه و کلام، امر لازمی است. «اگر اجتهاد با همان شیوۀ درست و صحیح خود که تکیه‌ به کتاب و سنت است، و با آن متد معقولِ صحیحِ منطقىِ حساب‌شدۀ پخته انجام بگیرد، بسیار خوب است. اجتهادها ولو نتائج مختلفی هم داشته باشد، موجب بالندگی است، موجب پیشرفت است. مجتهدین ما، فقهای ما در طول تاریخ فقاهت ما در مسائل گوناگون نظرات مختلفی ایراد کردند. شاگرد بر علیه نظر استاد، باز شاگرد او بر علیه نظر او حرف‌هایی زده‌اند، مطالبی گفته‌اند؛ هیچ اشکالی ندارد؛ این موجب بالندگی و پیشرفت است. این اجتهاد باید در حوزه تقویت شود. اجتهاد مخصوص فقه هم نیست؛ در علوم عقلی، در فلسفه، در کلام، اجتهاد کسانی که فنان این فنون هستند، امر لازمی است. اگر این اجتهاد نباشد، خواهیم شد آب راکد.» ➖ در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم‌ (۱۳‌۸۹/۰۷/۲۹) https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اولین معلم 🔹بخش‌هایی از سخنان مادر رهبر انقلاب دربارهٔ روش تربیت فرزندانشان به مناسبت سالگرد وفات مرحومه میردامادی، مادر رهبر انقلاب 🆔@tabliiig
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 معلم باید تحجرشکن باشه! ➕ چند پیشنهاد عملی از مبحث "انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه" @Panahian_ir 🆔@tabliiig
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بلوغ سیاسی نوجوانان 🔹 هر چقدر فرهنگ یک جامعه عمیق‌تر باشد نوجوانان یک جامعه برای ایفای نقش خود آماده تر میشوند ✅ @saeedjalily
🔹 امام صادق علیه‌السلام: 💢 بَرُّوا آباءَكُم يَبَرَّكُم أبناؤكُم، و عِفّوا عَن نِساءِ النّاسِ تَعِفَّ نِساؤكُم. 🍀 با پدرانتان خوشرفتارى كنيد تا فرزندانتان با شما خوشرفتارى كنند، و نسبت به زنان مردم عفّت ورزيد تا نسبت به زنان شما عفّت ورزند. 📎 تحف‌العقول، ص۳۵۹ 🆔@tabliiig
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️دختر اگر یتیم شود پیر میشود ▪️از زندگی بدون پدر سیر میشود ▪️هم سن و سالها همه او را نشان دهند ▪️دلنازک است دختر و دلگیر میشود ▪️اصلا رقیه نه به خدا مرد بی هوا ▪️با یک شتاب ضربه زمین گیر میشود ▪️دادند جای غسل تیمم تنش...چرا؟ ▪️خون از شکاف زخم سرازیر میشود ▪️پایش به سوی قبله کشید و به ناز گفت: ▪️اکنون اگر نیایی پدر دیر میشود🥀 - پنجم صفر مصادف با شهادت غریبانه حضرت رقیه (س) تسلیت🖤🕯 التماس دعا 🙏 🆔@tabliiig
عنوان: ایدئولوژیک بودن تربیت در جمهوری اسلامی ایران نویسنده: سیدنقی موسوی نشریه نظریه و عمل در تربیت معلمان https://itt.cfu.ac.ir/article_3672.html چکیده پیشینه و اهداف: هدف این پژوهش، بررسی انتقادی مدعایِ «ایدئولوژیک بودن تربیت در جمهوری اسلامی ایران» است. وش‌ها‌: روش تحقیق، روش توصیفی، تحلیلی و انتقادی است. یافته‌ها: در ابتدا مدعای مذکور توصیف و تحلیل شد. در ادامه ضمن شناسایی عدم تنقیح مفهومی «تربیت ایدئولوژیک» و اغتشاش مفهومی و تبعیض در کابرد این مفهوم پاسخهای زیر مطرح شد: 1. واژه ایدئولوژی دستکم دارای سه معنای مثبت، منفی و خنثی است و اشکال‌کنندگان معنای واحدی از «تربیت ایدئولوژیک» اراده نمی-کنند؛ 2. در ادبیات تخصصی فلسفه تربیت و فلسفه برنامه درسی، ایدئولوژی با نظام تربیت رسمی در ارتباط بوده و برنامه درسی ذاتی ایدئولوژیک دارد؛ 3. از باب پاسخ نقضی، باید دانست که «تربیت سکولار» و «تربیت لیبرال» تربیتی ایدئولوژیک است (هم به معنای منفی و هم به معنای مثبت)؛ 4و5و6. اگر اشکال به لحاظ کُبری به «اسلامی بودن» و یا حکومتی شدن و یا شبه‌تربیت شدنِ «تربیت در جمهوری اسلامی ایران» ناظر باشد، وارد نیست اما اگر منظری صُغروی به آسیب‌های روبناییِ «تربیت در جمهوری اسلامی ایران» متوجه باشد قابل پذیرش است؛ هرچند شبهه تلقین، وارد نیست. نتیجه‌گیری: نتیجه آنکه اشکال «ایدئولوژیک بودن تربیت در جمهوری اسلامی ایران» وارد نیست؛ اما این سخن به معنای مسدود شدن باب گفتگو، نقد، سنجش و اصلاح نیست. کلیدواژه‌ها 🆔@tabliiig
با سلام 🔹انشاءالله سعی خواهیم کرد گزیده ای از نکات مهم کتاب را در کانال به اشتراک گذاریم، امیدوارم برای فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت راهگشا باشد.🌹 🆔@tabliiig
🔰🔰 📚عنوان: درآمدی بر نظریه ی تعلیم و تربیت در بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی ✍نویسنده: حسن ملکی 📌این کتاب توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه‌ای مد ظله العالی در بهار ۱۴۰۳ به چاپ رسیده است. 📌این کتاب با استفاده از مجموعه بیانات و نوشتار رهبر انقلاب در زمینه تعلیم و تربیت به رشته تحریر درآمده است. 📌نویسنده کتاب که خود استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ره می‌باشد سعی کرده در ۱۲فصل بحث خود را تنظیم کند. و تربیت - آیت الله خامنه‌ای 💢 ادامه دارد... 🆔@tabliiig
🔹فصل اول: کلیات 💡در این فصل نویسنده سعی کرده است بیان کند که این مجموعه را بر چه اساسی و برای پاسخ دادن به کدام سوالات تهیه شده است. 💡هر فصل به نوعی پاسخ به یک پرسش معیّن است. دو مفهوم بنیادین یعنی «نظریه» و «مبانی» نیز در این فصل توضیح داده شد. 💡رهبر انقلاب بر اساس مکتب اسلام و جایگاه تربیت در این مکتب نسبت به مؤلفه های تعلیم و تربیت موضع مشخّص دارند و آنها را در موقعیّتهای گوناگون طرح کرده اند. این مواضع فکری در این کتاب به صورت یکپارچه و بر پایه ی مبانی اسلامی در قالب نظریّه معرّفی شده است. 🆔https://eitaa.com/tabliiig
🔹فصل ۲: مبانی تعلیم و تربیت مبانی تعلیم و تربیت بنیان‌های فکری و ریشه تصمیم گیری‌های متنوع در عرصه تعلیم و تربیت را تشکیل می‌دهد. انواع مبانی قابل بحث است ولی مبانی توحیدی در صدر مبناها قرار دارد. مبانی فلسفی و اجتماعی هویت خود را از توحید می‌گیرند و با جهت گیری تربیت انسان توحیدی تدوین می‌گیردند. با اینکه مبانی توحیدی تاثیرگذارترین است ولی نمی‌توان سایر مبناها را کم اهمیت شمرد و توجه نکرد. 💡ویژگی‌های جامعه مطلوب قرآنی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در مبانی اجتماعی بررسی می‌شود و ابعاد فکری انسان شناسی، ارزش شناسی و معرفت شناسی نیز در مبانی فلسفی مورد بررسی قرار می‌گیرد. با تدوین مجموع مبانی، زیربنای فکری تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد و به سایر مولفه‌های تعلیم و تربیت جهت می‌دهد. ادامه دارد... 🆔https://eitaa.com/tabliiig
💡 درتدوین مبانی چند ملاحظه را باید در نظر گرفت یکی اینکه مطابق یافته‌های معتبر و با رویکرد پژوهشی باید مبانی را تدوین کرد صرفاً با مباحث کارشناسی و تبادل نظر امکان‌پذیر نیست. 💡 دوّم اینکه مبانی باید مدلّل و متقن باشد با تجمع داده‌ها و اطلاعات بدون تحلیل‌های لازم نمی‌توان به مبانی رسید. 💡 سوّم اینکه مبانی باید یکپارچه باشد در تحلیل‌های عقلانی انواع مبانی طرح و بحث می‌شود ولی بین آنها یک پارچگی و انسجام باید احساس شود. 💡 چهارم اینکه در مبانی دلالت‌های واضح در خصوص تعلیم و تربیت وجود داشته باشد. 💡 با اینکه ماهیت مبانی توصیفی بودن آن است ولی در متن توصیف برخی دلالت‌های تجویزی باید باشد تا نقطه اتصال مبانی به هدف‌های تعلیم و تربیت برقرار گردد. 🆔https://eitaa.com/tabliiig
📖زمان مسابقه بزرگ کتابخوانی تمدید شد 🗓تا پایان شهریور ماه می توانید در این مسابقه شرکت نمایید. دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام مسابقه کتابخوانی ویژه حوزویان برادر سراسر کشور برگزار می نماید. 📘مسابقه از کتاب درس های عاشورا می باشد. 🕣 زمان برگزاری مسابقه : 1 مرداد تا 31 شهریور 🎁 جوایز مسابقه 🥇5 نفر اول طبق قرعه هر نفر بیست میلیون ریال 🥈 30نفر از میان شرکت کنندگان با نمره قابل قبول هر نفر پنج میلیون ریال 🥉20 نفر از میان همه شرکت کنندگان هر نفر پنج میلیون ریال ◀️جهت کسب اطلاعات، دریافت کتاب و شرکت در مسابقه به نشانی زیر مراجعه نمایید. 🌐https://spoh.ir/?p=7936 ◀️جهت شرکت در مسابقه اینجا را کلیک کنید و به صفحه آزمون های من بروید. ✅دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
🌱هنر بزرگ امام(ره)، بیرون راندن ترس از دل‌های ملت و خودباوری و اعتماد به نفس دادن به آنها بود. 💎ملت ما احساس کرد که با اتکاء به نیرو و توان درونی خود قادر به انجام کارهای بزرگ است و دست دشمن آنچنان که وانمود می‌کند، پُر نیست. 🗓 دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا و دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد با حضرت امام خامنه‌ای ۱۴۰۳/۵/۲۴ 🆔https://eitaa.com/tabliiig