eitaa logo
روشنای تبیین✔️
25هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
6.8هزار ویدیو
366 فایل
امام‌خامنه‌ای:جهادتبیین‌یک‌واجب‌فوری‌وقطعی‌ست. باذهن‌فعال‌وزبان‌گویا،امیدآفرین‌هستی. موسسه‌جهادی‌رسانه‌ای‌روشنای‌ تبیین،مردمی‌‌است‌ومتعلق‌به‌‌هیچ‌ نهادیاگروه‌سیاسی‌‌نیست. 💌مدیر: @jehadetabyien 💌ادمین: @tabyienadminn عضویت‌؛ارسال‌عدد۲۰به۳۰۰۰۱۴۲۲۰۰
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 🌷: 🔸 آرزو دارم مثل مادرم حضرت زهرا(س) هیچ نشانی از من وجود نداشته باشد. اصلاً دوست ندارم جنازه‌ام برگردد و می‌خواهم مثل مادر سادات بدون مزار باشم. دلم می‌خواهد گمنام بمانم... 🆔 eitaa.com/tabyien
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭😭 👌👌 دیر آمدم دیر آمدم در داشت می‌سوخت هیئت میان داشت می‌سوخت دیوار دم می‌داد، در بر سینه می‌زد محراب می‌نالید، منبر داشت می‌سوزد. سربند ""ی محسن غرق خون بود سجاد از سجده که سر برداشت می‌سوخت ما را پشت در این خانه دیدیم زهرا در بود حیدر داشت می‌سوخت! 🆔 eitaa.com/tabyien
🔅و عناصر الأبرار؛ واساس و ریشه‌ی نیکوکاران 🔅 «عناصر» جمع عُنصُر به ریشه و نسب هر چیزی می گویند. «ابرار» جمع بَرّ و از ریشه «بِرّ» است که به معنای نیکوکاری در مقابل غیر می‌آید و در موارد مختلف، جلوه مناسب آن مورد را دارد. 🔸 (ع) عنصر ابرار بودن ائمّه اطهار (ع) این گونه قابل تصویر است: ابرار دارای دو بُعد جسمی و روحی هستند. تفاوت آنان با دیگران در بُعد روحی است و در بُعد جسمی فرقی میان آنها و دیگران نیست؛ چون انسان ها با یکدیگر فرقی ندارند، جز در برخی خواص ظاهری، مانند رنگ، قد، وزن و... که تأثیری در تقسیم صالحان و طالحان ندارد. روح این گونه افراد با یک سری صفات نیک و پسندیده عجین شده و در حقیقت، تکوّن روح و شخصیت روحی آنها به این صفات و خصال نیک است و کاربُرد واژه «ابرار» برای چنین افرادی ناشی از همین اتصاف روحی و معنوی است. 🔸 ائمّه اطهار (ع) ریشه هر خیر و نیکی و اساس هر خصلت نیک و پسندیده هستند: «إنْ ذُکر الخیرُ کنتم أوّلَه وأصلَه وفرعَه ومعدنَه ومأواه ومُنتهاه» بنابراین هر خصلت صحیح و صفت نیکی ریشه در بیت رفیع آن‌ها دارد و عالَم بشری، مدیون خصال نیک و صفات کمال آن پیشوایان نور است و اساساً نورانیت و حقیقت امامت چیزی جز صفات نیک و خصال پسندیده انسانی نیست. 🔸 بنابراین، اگر کسی به خصلت پسندیده ای متّصف بود و به واسطه‌ی این اتصاف در زمره‌ ابرار قرار گرفت، از کوثر جوشان امامت سیراب شده است؛ چون ائمّه اطهار (ع) ریشه، اصل و نَسَب ابرار هستند. 📚، ج۱ 🆔 eitaa.com/tabyien
4_5898005221518346771.mp3
6.99M
⁉️برای چه کار کردی؟ ⚡️ بسیار شنیده‌ایم که باید برای امامِ زمانِ خود مانند حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها باشیم... - مگر حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برای امامش چه کرد؟ (عج) 🆔 eitaa.com/tabyien
(ع) 🔸دوران سكوت و همكاری سخت‌ترين دوران‌هاى زندگى اميرالمؤمنين در اين ۳۰ سال بعد از رحلت پيغمبر، شروع شد؛ سخت‌ترين دوران‌هاى اميرالمؤمنين آن‌روزها بود. آن‌روزى كه پيغمبر عزيز و بزرگوار بود و مى‌رفتند در سايه او مجاهدت مى‌كردند، مبارزه مى‌كردند كه روزهاى شيرينى بود، روزهاى خوبى بود. روزهاى تلخ، روزهاى بعد از رحلت پيغمبر است، كه گاه گاه قطعات فتنه، اُفق دیدها را آن‌چنان ظلمانی می‌کرد که قدم از قدم نمی‌توانستند بردارند.آن كسانى كه مى‌خواستند درست قدم بردارند. در يک چنين شرايطي، امیرالمؤمنین بزرگترين را داد. 🔸 در هنگام رحلت پيامبر، امیرالمؤمنین مشغول انجام وظيفه شد. نه اين‌که نمي‌دانست اجتماعي وجود دارد يا ممکن است وجود داشته باشد که آن اجتماع سرنوشت قدرت و حكومت را در جهان اسلام تعيين خواهد کرد. برای امیرالمؤمنین مسئله اين نبود، برای او آن‌چه مطرح نيست «» است. بعد از آن‌که مسئله‌ی خلافت استقرار پيدا کرد و مردم با ابوبکر بيعت کردند و همه چيز تمام شد، امیرالمؤمنین کناره گرفت. هيچ جمله، کلمه و بيانی که حاکي از معارضه‌ی امیرالمؤمنین با دستگاه حکومت باشد، از او شنيده نشد. آن روزهای اول تلاش می‌کرد شايد بتواند آن چيزی‌که به عقيده‌ی او حق است و بايد انجام گيرد را به کرسی بنشاند. بعد كه ديد نه، مردم بيعت کرده‌اند و قضيه تمام شد و ابوبکر خليفه مسلمين شد، اين‌جا اميرالمؤمنين به عنوان يک انسانی‌که ولو معترض است، برای اين دستگاه حکومت، ضرری و وتهديدي به دنبال نداشت. 📚۲۵۰سال 🆔 eitaa.com/tabyien
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(ص) 🔸السَّلامُ عَلَیْکَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خِیَرَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حَبِیبَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا صِفْوَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَمِینَ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّکَ رَسُولُ اللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ نَصَحْتَ لِأُمَّتِکَ وَ جَاهَدْتَ فِی سَبِیلِ رَبِّکَ وَ عَبَدْتَهُ حَتَّى أَتَاکَ الْیَقِینُ فَجَزَاکَ اللَّهُ یَا رَسُولَ اللَّهِ أَفْضَلَ مَا جَزَى نَبِیّا عَنْ أُمَّتِهِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى إِبْرَاهِیمَ وَ آلِ إِبْرَاهِیمَ إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ. 🆔 eitaa.com/tabyien
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 شرح آیه ۱۳ سوره جاثیه 🔸 هر روزی که می‌گذرد، بشر به آشنایی با صُنع پروردگار نزدیک‌تر می‌شود ... این نظمی که بر این مجموعه حاکم است، هر دلی را به خدا نزدیک می‌کند. باید خدا را شکر کنیم که این پیشرفت‌های بشری، ما را به معرفت الهی نزدیک‌تر می‌کند. ۱۳۹۷/۱۱/۳ - رهبر معظم انقلاب 🆔 eitaa.com/tabyien
🔰«به یقین، در آفرینش آسمان‌ها و زمین و آمدوشد شب و روز، نشانه‌های روشنی است برای خردمندان. آنها که خدا را در حال ایستاده و نشسته و به یک پهلو خوابیده یاد می‌کنند و در آفرینش آسمانها و زمین می‌اندیشند. پروردگارما! این همه را به بیهودگی نیافریده‌ای و تو از بیهودگی منزه و پیراسته‌ای! پس ما را از شکنجه‌ی آتش محفوظ بدار» ( /۱۹۰ و۱۹۱)ایمان دو جور است؛ یک‌جور ایمان مقلدانه، متعصبانه؛ که یا چشم بسته به دست آمده است یا از روی جانبداری بدون دلیل است. ایمان وقتی از روی تقلید و تعصب بود زایل شدنش هم آسان است. ✅ اما ایمان ارزشمند، ایمان آگاهانه است. ایمانی که از روی بصیرت و با چشم باز، به وجود آمده باشد. این ایمان راسخ است. ✅ این آیات ایمان آگاهانه را به ما معرفی می کند. ❓صاحبان عقل و خرد، چه کسانی‌اند؟ کسانی‌اند که در همه حال به یاد خدایند؛ به یاد خدا بودن فعال، به یاد خدا بودنی که عمل محسوب می‌شود، آن کسانی هستند که در حال تفکر باشند. 👌آنها به زبان دل و ظاهر می‌گویند خدایا این جهان را بیهوده نیافریده‌ای، منزهی تو از این‌که بیهوده بیافرینی؛ یعنی مهمترین و اساسی ترین نقطه یک ایدئولوژی. در مقابل این نظم عجیب و شگفت آور من هم نقطه‌ای هستم و برای کاری. من مسئولیتی دارم که اگر آن را درست انجام ندهم، این نظم را خراب کرده‌ام. پس ما را از شکنجه‌ی آتش مصون بدار. 📚 در قرآن؛ ص ۶۳-۷۳ 🆔 eitaa.com/tabyien
می‌شه شبا با خدا خلوت کرد. ⏪ آنان که در نمازهایشان پیگیری دارند. آیه 23 سوره معارج 🆔 eitaa.com/tabyien
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللّٰهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا أُمَّ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ سَيِّدَيْ شَبابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الصِّدِّيقَةُ الشَّهِيدَةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْفاضِلَةُ الزَّكِيَّةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْحَوْراءُ الْإِنْسِيَّةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا التَّقِيَّةُ النَّقِيَّةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمُحَدَّثَةُ الْعَلِيمَةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ يا فاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللّٰهِ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكِ وَعَلَىٰ رُوحِكِ وَبَدَنِكِ؛ 🆔 eitaa.com/tabyien
دو خطر عمده اسلام را تهدید می‌کند: یکی و دیگری است. 🔸اولی است: یعنی کسی که از بیرون مرزها با انواع سلاح‌ها موجودیت یک نظام را با فکرش و دستگاه زیربنایی عقیدتی‌اش و قوانینش و همه چیزش هدف قرار می‌دهد... از بیرون یعنی چه؟ نه از بیرون کشور، از ؛ ولو در . 🔸دشمن و آفت دوم: آفت است؛ یعنی در درون نظام، که این مال غریبه‌ها نیست؛ این مال . خودی‌ها ممکن است در یک نظام، بر اثر خستگی، بر اثر اشتباه در فهم راه درست، بر اثر مغلوبِ احساساتِ نفسانی شدن و بر اثر نگاه کردن به جلوه‌های مادی و بزرگ انگاشتن آن‌ها، ناگهان در درون، دچار آفت زدگی شوند. این البته از خطر اولی است. 🔸اسلام برای مقابله با هر دو آفت، معین کرده است: . جهاد مخصوص دشمنان خارجی نیست؛ «جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ؛ با و جهاد کن و بر آن‌ها سخت بگیر!» منافقین خود را در درون نظام قرار می‌دهند، لذا با همه‌ی این‌ها باید کرد. 📚، ص۹ 🆔 eitaa.com/tabyien
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸اشکها‌ی ناتمام لبنانی برای شهید حاج قاسم سلیمانی 🔰، عضو حزب سیاسی الحرّ لبنان: 🔻به ترامپ پست فطرت می‌گویم قاسم سلیمانی در جان و روح همه ما مسیحیان است؛ قاسم سلیمانی اسطوره‌ای است که هرگز نمی‌میرد و نخواهد مرد! 🆔 eitaa.com/tabyien
اهدای جوایز نقدی به نفرات برتر ✅ فایل pdf مسابقه در کانال تبیین بارگذاری شده است. 🆔 eitaa.com/tabyien