eitaa logo
🌴 عطر ماندگار🌴
210 دنبال‌کننده
436 عکس
101 ویدیو
12 فایل
امام خامنه‌ای: مسأله فرهنگ و تعلیم وتربیت، مسأله اول در نظام ماست. در بلندمدت هیچ چیزبه اندازه تعلیم وتربیت اهمیت ندارد. به فضل الهی این کانال درراستای تقویت تفکرتربیتی مخاطبان تلاش می‌کند‌‌. ارتباط با استاد امیدی: @Tabyin16
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 🔰 اسارت یک نوع است که می‌تواند حقانیت اسیران را به رخ کشاند. حضرت زینب(س) بود که در آن مدت با 🔸 و 🔹 حقانیت خود و باطل بودن بنی‌امیه را اثبات کرد. ✅ نیز به تأسی از حضرت زینب مقاومت نموده و از امام خمینی مدال پر افتخار را دریافت نمودند. و صَلَّ اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدِِ وَ آلِهِ الطّاهِرین 🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹 @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 عطر ماندگار🌴
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ ✍ زمینه‌های متفاوتی دارد اما مهم‌ترین‌ِ آن، نوسانِ بین و است. بدیهی است که راهکار اساسی آن است. ✓ مهم‌ترین رکن استقلال، قدرت دفع شرارت به بهترین روش است. ‼️اگر یک درجه از این قدرت را داشته باشند بهترین انسان‌های زمین هستند! 🔺آن‌ها در برابر استبداد منفعلند و در برابر انفعال مستبد! 🔺علاوه بر آن در محاجه و سفسطه رودست ندارند چون بی‌ادب‌تر از آن‌ها در عالم پیدا نمی‌شود.‼️ 🔰 برای مبارزه با ، دست به دامان آمریکائیهای نوظهور - که لباس به تن کرده بودند شد - که اساسا مردود است. 🔺اگر از استبداد به ستوه آمده، تا به استقلال نرسد همین بلا تداوم خواهد یافت. ✴️ یک ، اول ملت استبدادزده خود را به استقلال دعوت می‌کند. یک به دریا🌊 می‌ماند، دشمنش را اول غرق می‌کند بعد طرد می‌کند.هنر اساسی امام این بود که ملت را به استقلال دعوت کرد. بعد خود ملت استبداد را اخراج کرد. استقلال! به شرطی که گرد و غبار دنیادوستی روی آن، سایه نیندازد، تداوم می‌یابد. شیرین‌ترین مصداق است. 🇮🇷 ملت ایران به هر میزان از فاصله ‌گیرد به همان میزان وابسته خواهد شد که متاسفانه اوایل ملموس نیست. ثمره‌ی ملت بوده که حفظ آن نیز به عهده خود اوست. ☑️ قدم اول آن، پرهیز از چشم دوختن به چرب و شیرین دنیاست که به خیر رساندن به هم‌نوع نیاز دارد. ✍ حرف آخر! و دو رکن ایجاد و حفظ استقلال است. چون در دفع شر ضعیف بود، ملت را نیز ضعیف تصور می‌کرد ⬅️ از این‌رو به قدرت خارجی تکیه کرد. این تکیه کردن به خیر ملت نبود.❌ افرادی که با ژست‌ِ از مصدق حمایت می‌کنند، مثل او هستند. با دید خوشبیانه، مصداق ضرب المثلِ (دوستی خاله خرسه) این افرادند. و صَلَّ اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدِِ وَ آلِهِ الطّاهِرین 🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹 @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣📣 سلام و عرض ادب خدمت مخاطبان ارجمند🌹 به اطلاعتان می‌رسانیم؛ ان شاءالله برنامه کانال در هفته‌ی جاری با موضوع: خواهد بود. امید است مورد عنایت 🏴حضرت زینب سلام الله علیها🏴 قرار بگیرد و مفید به فایده برای شما عزیزان باشد. ✍ مدیریت کانال @tabyin1318
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ موضوع: ۱ 🔶 مقدمه: به جرأت می‌توان گفت، عمده ناهنجاری‌های انسان از نشات می‌گیرد. ❗️جهل با نادانی فرق دارد. قرآن به انسانی که تازه پا به عرصه‌ی حیات، گذاشته است، خطاب می‌کند: «لاتَعْلَمُونَ شَیْئاً»(نحل/۷۸) یعنی ای انسان تو چیزی نمی‌دانی! در ادامه‌ی آیه، گوش، چشم و دل، به عنوان ابزار رفع این ندانستن معرفی می‌شود. 🔺حال اگر انسان از این ابزار برای رفع نادانی خود استفاده کند هم می‌شود و هم . 🔺اما اگر این ابزار را به حال خود رها کند، هم می‌شود و هم . 🧕 مسئله‌ی حجاب نیز از این قاعده مستثنا نیست. کسب شناخت پیرامون این مسئله می‌تواند مشکلات ناشی از آن را تا حد زیادی تعدیل نماید. برای ورود به بحث حجاب، لازم است مطالبی درباره‌ی گفته شود. 🔴 زن : در تاریخ قبل از اسلام؛ شخصیت زن پیوسته و بی‌رحمانه مورد تحقیر و اهانت بوده است که برای نمونه به چند مورد اشاره می‌شود: 1⃣ دختران را زنده بگور می‌کردند. 2⃣ زن را با شوهر مرده‌اش می‌سوزاندند. 3⃣ کفش‌های آهنی به پای کودکان دختر می‌پوشاندند تا مانع رشد آنان شود. 4⃣ زن را حیوان گیس بلند می‌نامیدند. 5⃣ زن را برده می‌دانستند. و صَلَّ اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدِِ وَ آلِهِ الطّاهِرین 🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹 🚩 @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ موضوع: ۲ 🧕 : با ظهور اسلام در شبه جزیره‌ی عربستان، نگاه👀 به 🔸اولاً؛ از اساس متحول شد 🔹ثانیاً؛ یک نگاه تکاملی و نو مطرح گردید که سه محور مهم آن عبارتند از: 1⃣ زن و مرد در گوهر انسانیت: یعنی خلقت زن و مرد در یک ردیف معرفی شد. 2⃣ زن: یعنی زن به عنوان مکمل مرد معرفی شد 3⃣ به زن: یعنی حقوق فردی و اجتماعی زن ابلاغ شد. این نگاه بی‌بدیل که توسط پیامبر اعظم(ص) تبیین و ترویج شد توسط اهل بیت(ع) ایشان تداوم یافت به طوری که به تدریج زمینه‌های ظلم به زن در جامعه کاهش یافت. وقتی زن دارای چنین ظرفیت بالایی است پس مسئولیت حفظ آن، قبل از هر کسی بر دوش خودش می‌باشد. 😈 : دشمن خبیث! بعد از ترویج نگاه اسلام به زن، برای ایجاد انحراف در آن، دست به زد که با کینه‌های دیرینه زن هم‌خوانی ظاهری داشت. آن توطئه شوم، دمیدن دائم بر طبل جنگ جنسیتی بین زن و مرد بود که هنوز هم ادامه دارد. و صَلَّ اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدِِ وَ آلِهِ الطّاهِرین 🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹 🚩 @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ موضوع: ۳ 🔴 این جنگ بعد از نگاه تحول‌ آفرینِ اسلام به زن از سوی دشمنان اسلام، طراحی و اجرا شد. به عبارت ساده‌تر دشمنِ خبیث به زن گفت: ⁉️ «تو از مرد چه کم داری؟! تلاش کن که به او برسی». 🧕این زن 🔺از یک طرف حامل ناروای گذشته است. 🔺از طرف دیگر نسبت به مردان دارد. از این‌رو در او هم زمینه‌ی برای خود وجود دارد و هم زمینه‌ی از مردان ♦️ متأسفانه خواص طرفدارِ بر خواص طرفدار سبقت گرفته و زمینه‌ی انتقام او را تحریک و تحریص نمودند. ⬅️ به همین علت مهم جنگ جنسیتی آغاز شد، و در گذر زمان شکل‌های مختلفی به خود گرفت که هنوز هم ادامه دارد... ✍ نکته‌ی اساسی که همه‌ مردم به ویژه زنان باید موردتوجه قرار دهند این است: تحقیرهای ناروای گذشته خواست و انتخاب خود زن نبوده است❌ بلکه یک بود. اما بعد از تبیین نگرش اسلام به زن؛ تحقیر امروزی، یک از سوی خود زن است. همین که زن با یک زمینه‌ی روانی منفی، اراده کرده است با نزدیک شدن به معیارهای مردانه قدرت خود را به او اثبات کند. 🔸اولاً؛ این موضع‌گیری تحقیر جنبه‌ی انسانی خودش است. 🔹ثانیاً؛ این تحقیر، انتخاب خود اوست. چون زن گزینه‌ی دیگری به نام شخصیت‌پردازی دارد که به آن اعتنایی نمی‌کند. ✴️ صنف زنان باید بدانند که امام سجاد(ع) با آن همه مشغله‌ی مبارزانی و سیاسی وقتی کنیزی را می‌خرد، او را آزاد می‌کند و بعد با او ازدواج می‌کند عظیم‌ترین سند برای اوج عزت‌بخشی به زنان در اسلام است. بر این اساس ❗️ در حفظِ شخصیتِ خود بیشتر از دیگران وظیفه دارند؛ که پذیرش این وظیفه آغازِ آن‌هاست. و صَلَّ اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدِِ وَ آلِهِ الطّاهِرین 🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹 🚩 @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ موضوع: ۴ ↩️ : مسئله‌ی بعد از جنگ جهانی دوم در غرب و اروپا تحت عنوان به اسم یک حق و ارزش برای زن مطرح شد و به مرور به کل جهان تسری یافت. 😈 شیطان بزرگ - آمریکا - این مسئله را به جهت سلطه‌ی فرهنگی، اقتصادی و نظامی به همه جای دنیا انتقال داد؛ تقریبا قبل از جنگ جهانی دوم در هیچ جای دنیا نه شرق، نه غرب، نه در جوامع یهودی، زرتشتی، مسیحی و مسلمانان و حتی قبائل دورافتاده مسئله‌ای به نام بی‌حجابی وجود نداشت. پس مسئله‌ی بی‌حجابی دستاویزی برای ملت‌ها شد. از این‌رو برخوردِ امنیتی و قضایی با عواملِ استعمار در مقوله‌ی ترویج بی‌حجابی نباید قطع شود. 🔴 : حجاب جزء اموری است که نیاز به اثبات ندارد. چون انسان در هر امری که ضرورت اختفای آن روشن شود به حجاب روی می‌آورد، از این‌رو حجاب یک است. ♨️ مثال: ❓ضرورت اختفای عتیقه چیست؟ 🔸اولاً؛ طمع انسان تحریک نشود. این دلیل دارای پشتوانه‌ی انسانی است یعنی عدمِ تحریکِ طمع یک مصداق برای احترام به کرامت انسان است. 🔹ثانیاً؛ یک مانعی است تا از دستبرد سارقان به دور باشد. این دلیل نیز ضمن اینکه جنبه‌ی انسانی دارد؛ دارای جنبه‌ی دفاعی نیز می‌باشد. باتوجه به این مثال حجاب زن در اجتماع: 🔸اولاً؛ برای حفظ حرمت انسان سالم است. 🔹ثانیاً؛ جلوگیری از ایجاد زمینه‌ی مشاهدات انسان‌های شهوت‌آلود می‌باشد. ✍ مخاطبان بزرگوار به یاد بسپارند که قصدِ استعمار این است که شود تا جنبه‌ی انسانی آن به مرور تهی شود و بعد از آن است که جامعه به یک چراگاه تبدیل خواهد شد. از این‌رو تدبیر حجاب برای جلوگیری از بیماری جنسیت‌زدگی اجتماعِ انسانی است. 🧕: حجاب به طور اخص یک است که جاذبه‌های جنسی زن و مرد را تا لحظه‌ی تحقق مسئولیت بزرگ از دسترس بیگانه محافظت می‌نماید. طبق این تعریف، جاذبه‌های جنسی از ابزار مهم تحقق یک مسئولیت بزرگ است. از این‌رو یک امانت محسوب می‌شود امانتی که حفظ آن پاکی و شرافت نسل بعدی را تضمین می‌نماید. 🔍 : اسلام برای تسهیل در تحقق حجاب گفته است چون بدون آن‌ها جامعه‌ی انسانی به سردرگمی می‌افتاد، این معیارها به گونه‌ای نیست که نقش انسان را در چگونگی تحقق حجاب سلب نماید از این‌رو او می‌تواند در محدوده‌ی سه معیار کلی طبق شرایط جغرافیایی و فرهنگیِ خود در تحقق حجاب نقش ایفا کند. آن سه معیار عبارتند از؛ ۱) ساتر باشد ✅ ۲) محرک و مهیج نباشد ❌ ۳) ترویجِ فرهنگِ دشمن نباشد ❌ و صَلَّ اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدِِ وَ آلِهِ الطّاهِرین 🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹 🚩 @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ موضوع: ۵: حجاب از منظر سه عنصر وجودی انسان دارای است: ۱) مرحله اول : در این مرحله حجاب یک حالتی به نام دارد که مانع از غلبه‌ی شهوت و غضب می‌شود. شهوت، قدرت جلب و جذب منفعت برای خود و غضب، قدرت دفع و رفع ضرر برای خود می‌باشد. شهوت و غضب وقتی مذموم است که آثار آن در انحصار خود انسان قرار گیرد و سایر انسان‌ها از آن بی‌بهره شوند. از این‌رو عفت، ایجاد در بکارگیری این دو قدرت در ارتباط با خود و دیگران است. ♨️ مثال یک: : این مورد فقط در محدوده‌ی روابط زن و شوهری قابلیت تعدیل دارد. اگر یکی از همسران در فعالیت جنسی فقط به فکر خود باشد، از روحیه‌ی عفت فاصله گرفته و تعامل بین قدرت شهوت و قدرت غضب در او دچار نوسان خواهد شد. طبق روحیه‌ی عفت شایسته است زن و شوهر در به کارگیری این قدرت 🔹اولاً؛ در خود و 🔸ثانیاً؛ با به تعامل بپردازند. رعایت این حریم، اثرات عفت را در کلام و رفتار والدین جاری ساخته و به فرزندان انتقال خواهد داد به طوری که زمینه‌ی توازن بخشی به آن دو قدرت را در آن‌ها تسهیل خواهد نمود. ✍ این مطالب👆 عرض شد تا زمینه‌ی گفتن این نکته اساسی👇 ایجاد شود: ✴️ زیربنایی‌ترین مرحله‌ی حجاب که عفت است در خلوت زن و شوهر شکل می‌گیرد خلوتی که در آن روابط عاطفی پشتوانه‌ی تعدیل شهوت جنسی باشد. ♨️ مثال دو: : اولین بستر ظهور این شهوت در روابط زن و شوهر دیده می‌شود. اگر یکی از همسران خود را از دیگری بالاتر بداند از روحیه‌ی عفت فاصله خواهد گرفت که در ادامه هم به فرزندان و هم به جامعه انتقال خواهد یافت. از این‌رو شایسته است برای ایجاد روحیه‌ی غلبه بر شهوت جنسیتی 🔹اولاً؛ زنان و مردان به هم نگاه انسانی داشته باشند. و 🔸ثانیاً؛ شئون هم‌دیگر را رعایت نمایند. و صَلَّ اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدِِ وَ آلِهِ الطّاهِرین 🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹 🚩 @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ موضوع: ۶ 1⃣ مرحله دوم: : در این مرحله حجاب یک حالتی به نام دارد که مانع از غلبه آلاینده‌های سمعی و بصری می‌شود. داده‌ها از طریق گوش و چشم وارد ذهن شده و پردازش می‌شود که بعد از آن به قلب انتقال می‌یابد. اگر دیدارها و شنیدارها باشد روحیه عفت را در قلب می‌کند و بالعکس. ♨️ مثال: ۱- مشاهده یک منظره‌ی موجب در شهوت جنسی می‌شود. مانند: مشاهده یک درخت سوخته و سیاه ۲- مشاهده یک منظره زیبا و موجب در شهوت جنسی می‌شود. مانند: مشاهده تصویر یک زن بی‌حجاب و آرایش کرده. ۳- مشاهده یک منظره زیبا و موجب در شهوت جنسی می‌شود. مانند: مشاهده کوه سرسبز یا مشاهده مردی که به همسر خود هدیه می‌دهد. 📝 نکته مهم: در استماع اصوات نیز نتایج این سه مثال صدق می‌کند. 3⃣ مرحله سوم: (رفتار): در این مرحله حجاب یک حالتی به نام دارد که مانع از غلبه رفتارهای جاهلانه می‌شود. وقار محصول عفت و زیبانگری است. وقار مانیتور شخصیت سالم است. ♨️ مثال: ۱- فردی که در مقابل رفتار جاهلانه عصبانی می‌شود از وقار به دور بوده که به عفت و زیبانگری او آسیب خواهد زد. ۲- مردی که به یک زن بدحجاب و آرایش کرده نگاه می‌کند از وقار به دور است از این‌رو عفت و زیبانگری او آسیب خواهد دید. اگر این دو فرد وقار خود را حفظ کنند سه مرحله حجاب در شخصیت آن‌ها تقویت خواهد شد. ⬅️ : دقت در مراحل حجاب روشن می‌سازد که حجاب 🔹اولاً؛ آزادی درونی و 🔸ثانیاً؛ امنیت محیطی را برای انسان تضمین می‌کند. از این‌رو حجاب یک امر تربیتی ارادی و اجتماعی است. ➖ است: یعنی فوری و آنی نیست بلکه نیاز به زمان داشته و محصول تربیت سالم است. ➖ است: یعنی با دستورالعمل و اجبار حاصل نمی‌شود و ارزش آن به اشتیاق درونی می‌باشد. ➖ است: یعنی سلیقه‌ی فردی نیست بلکه ضرورت حفظ زندگی اجتماعی انسان به آن وابسته است. بر این اساس آنچه که ضد حجاب است دیگر نمی‌تواند سلیقه‌ای باشد. ♨️ مثال: زنی مادر شدن را انتخاب می‌کند اما بعد از تولد بچه نمی‌تواند بگوید که رسیدگی به آن به من ربطی ندارد. و صَلَّ اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدِِ وَ آلِهِ الطّاهِرین 🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹 🚩 @tabyin1318
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا