eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
427 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
❌❌دلواپسان عفاف و حیا سکوت نکنند 🔹مدیریت حزبی حاکم بر صداوسیما، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی که تصمیمات خود را با مانیفست حزب و بر مدار حفظ قدرت، تنظیم می کنند، این روزها به طور بی سابقه ای ذهن و دل آحاد جامعه را به غربگرایان، تفویض کرده اند. 🔷شبکه های گوناگون رسانه ملی آشکارا ارزش ها و پذیرفته شده های دینی جامعه را به عنوان بخش های سیاه فرهنگ جامعه، نمایش می دهد.‎‎با وجود نهی شدید رهبر انقلاب از چهره شدن افراد ناشایست در رسانه ملی، سال های اخیر صدا و سیما اولا افراد ناصالح را برجسته و چهره می کند ثانیا از ترس اظهار نظر افراد، که حالا دیگر شهیر و چهره اند به آنها باج می دهد! 🔹شاید هیچ بخشی از دستورات سند ضد دینی ۲۰۳۰ به اندازه فضای مجازی انجام نشده و ویروس منحوس کرونا و شرایط خاص آموزشی فضا را برای کشاندن با بقی کودکان معصوم ما به فضای مسموم مجازی فراهم آورد. 🔷فاجعه ای که در فضای مجازی علیه فضای ارزشی و بنیان خانواده و حریم های مقدس روابط انسانی در حال وقوع است چیزی نیست که بتوان با وجود آن ساکت بود. 🔹هر چه دشمنان انقلاب از حقد به خاطر پیروزی انقلاب، بیداری اسلامی، فلسطین، وحدت مسلمین، قدرت منطقه ای اسلام و... در دل دارند، با فضای مجازی و با نفوذ در رسانه های جمعی و نظام رسمی تعلیم و تربیت، بر سر کودکان ما ریخته اند. 🔷رهابودن که دارد تبدیل به می شود، یعنی دشمن هر لحظه به کودک شیعه و مسلمان دسترسی کامل دارد. 🔹و از این اتفاقات تلخ تر، عادت کردن ما به این سم مهلک مرتزق در بدنه جامعه است. 🔷شدت ولنگاری و شارلاتانیزم حاکم بر فضای فرهنگی و برخورد تشریفاتی با سیاست های نظام اسلامی در مدیریت رسانه، فضای مجازی و نظام رسمی تعلیم وتربیت، نیاز و ضرورت نظارت عمومی و امربه معروف و نهی از منکر اجتماعی و حکومتی را واضح می کند. ☑️کاری که از دست هر فرد مسلمان برمی آید. @tabyinchannel
🔺 برهنگی کامل نزدیک است! ❌ پیرو هشدار قبلی در سال ۱۳۹۶ در رابطه با که جدی گرفته نشد و امروز با آن مواجه هستیم، اکنون هشدار جدی، برهنگی و بی لباسی کامل است. همانگونه که بی حجابی از سواحل خزر و خلیج فارس و جاده ها و داخل خوردوها به معابر و مناظر عمومی کشیده شد، اکنون برهنگی و بی لباسی کامل نیز از همان نواحی در حال سرایت به حوزه عمومی است. 🔺 هشدار می دهیم تبعات بی حجابی و برهنگی در ایران تنها به آزادی های فردی و ولنگاری منتهی نمی شود بلکه بنیان خانواده و نهاد ارزشهای دینی را هدف گرفته است. برهنگی و ابتذال در ایران در ده سال اول موج و انفجار جنسی شدیدی ایجاد می کند که کوچکترین آن عقب ماندگی فرهنگی و اقتصادی است. پدران و شوهران دیوث در حال فساد اقتصادی و اخلاس هستند و زنان و دختران لش در حال ترویج ابتذال و برهنگی. اگر به این زنان و دختران تذکر دهید که رعایت اخلاق و شئونات عمومی را انجام دهند قطعا پاسخ می دهند اول بروید جلوی فساد اقتصادی را بگیرید! اگر برویم به سراغ مفسدان اقتصادی می بینیم فرزندان و زنانشان همین بی حجاب ها و بی لباس های هرزه هستند. فلذا مبارزه و مقابله با فساد اقتصادی و ولنگاری و هرزگی باید یک مقابله و مبارزه هم زمان باشد چراکه هر دو مانند موریانه، ارکان و ستون ها را از درون پوک می کنند. @tabyinchannel
جنایت و مکافات اباحیگری 🔹طیف لیبرال مسلک، کِشته خویش را درو می کند؛ و لو در قلب کُشتن و شلیک به خود. 🔻وقتی قید و بند را برداشتند و از دل لا ابالیگری، اشرافیت سیاسی و اقتصادی در آمد؛ 🔻وقتی رانت های اشرافی حاصل از غارت بیت المال، در سینما و هنر و رسانه و فضای مجازی سر ریز شد و سریال های خانگی با مضمون عشق مثلثی و ازدواج سفید و ارتباطات بی پروا ساخت؛ 🔻وقتی بر ترویج ماهواره همت گماشتند و اجازه ترویج انواع ابتذال اخلاقی و بی عفتی را از این طریق فراهم کردند؛ 🔻وقتی اهل بدعت، حکم بر آزادی حجاب و برداشتن آن دادند و پای حمایت از مجرمان امنیتی این عرصه ایستادند؛ 🔻وقتی گسیل زنان به ورزشگاه هایی را که برای مردان هم سالم نیست، از نان شب واجب تر دانستند و حیثیت خود را پای کنسرت های ضد اخلاقی گذاشتند؛ 🔻وقتی دفاع از بی بند و باری و اختلاط بی حد و مرز زن و مرد را دستمایه رقابت های انتخاباتی برای پوشاندن بی کفایتی مدیریتی و اقتصادی کردند؛ 🔻وقتی ازدواج سالم و تشکیل خانواده را از جوانان دریغ کردند و آنها را معتاد به هرزگی و بی فکری خواستند و نگفتند انبوه استعداد ها را چرا و به چه قیمتی به تباهی می کشانیم؛ 🔻و...؛ 🔹آنگاه طبیعی است شراره هایی از این انحطاط و ابتذال و فساد تو در تو، به زندگی خود هاشان هم بیفتد. که گفته اند "ازمکافات عمل غافل مشو/ گندم از گندم بروید جو ز جو". به تعبیر مولوی "این جهان کوه است و فعل ما ندا/ سوی ما آید نداها را صدا". 🔸کاش تا دیر نشده، توبه و اصلاح و جبران کنند خسارت بزرگی را که متوجه یک ملت کرده اند و گاهی شعله هایی هایی از آن بیرون می زند. 🔹البته آتش این خیانت می تواند فراگیر و دامنگیر همه شود، اگر که منزجر و معترض نباشیم و در برابر جریان اباحیت با قاطعیت و بی هراس از ملامت ملامت کنندگان نایستیم. 🔸این، پروژه صهیونیسم مسیحی است؛ بس خطرناک تر از جنگ نظامی و اقتصادی. اختیارات جدید هم نمی خواهد، فقط اندکی حرّیت، غیرت و احساس مسئولیت لازم دارد. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌تلویزیون را چه کسی اداره می‌کند؟ 🔸احتمالا شما هم در این روزها هر شبکه ای می‌زنید با برنامه‌ای مواجه می‌شوید که با تبلیغ یک کالا، یک اپلیکیشن، یک موسسه یا بانک و... همراه است. اسپانسرها تلویزیون را اشغال کرده‌اند. آنها سفارش می‌دهند، طراحی می‌کنند، مهمان و مجری می‌آورند، جایزه می‌دهند و در یک‌کلام روی سبیل شاه نقاره می‌زنند. در واقع این آنها هستند که مدیر رسانه بوده و متناسب با ذائقه مخاطبان با سرعت در حال مبتذل کردن فرم و محتوا هستند. اسپانسرها دستمزدها و هزینه ساخت در رسانه را بحران زده کرده اند. به طور مثال در شبکه سه به یک استار سینمایی برای هر برنامه‌ی یکساعته، ۴۵ میلیون تومان دستمزد می‌دهند و همان وقت از قِبل او چند برابرش را به جیب می‌زنند. هیچ مدیری حتی اگر بخواهد نمی‌تواند در مقابل این روال نابودکننده مقاومت کند. چون این خواست سازمان صدا و سیماست که هزینه اداره خودش را از دست پولدارها گدایی کند. مدیران برای اثبات کفایت و توانمندی خود در جذب اسپانسر رقابت می‌کنند و در این مسابقه مبتذل، شبکه سه و نسیم پیشتازند. اینکه آلودگی مالی ناشی از حضور اسپانسرها چقدر دامان مدیران و برنامه سازان را گرفته بخش ناگفته و مبهم این ماجراست ولی شنیده‌ها حاکی است برخی از دست اندرکاران برنامه‌ها حتی به اندازه درآمد رسمی شان طبق قرارداد، به طور غیررسمی از اسپانسرها هدیه می‌گیرند. بسیاری از تهیه‌کنندگان سنت حرفه‌ای خود در طراحی محتوا و فرم برنامه را رها کرده‌اند و به کارچاق کن‌ها و دلالان جذب اسپانسر تبدیل شده‌اند. 💠فرجام این فاجعه چیزی نیست جز ابتذال محض تلویزیون در آینده نزدیک.
خب تصاویر و فیلم ها گویای حقیقت عریان و وضع آشفته حاکم در پشت صحنه و در نگاه کلان تر نمایانگر وضعیت بغرنج و اینک عیان شده زیرپوست جامعه ماست... ▪️اینکه چرا و ی معصوم باید در این سن همچین سطح اختلاط جنسی را تجربه کنند را کاری نداریم، اینکه چرا در دست یک دختر ۱۶ ساله فندک قرار دارد یا چرا به پارتی ها و دیسکوهای لاکچری میرود یا چرا برای هر بار ساخت یک فصل از این سریال از سوئد با هزار مشقت خود را به اینجا میرسانند و اندازه ۵ خط دیالوگ هم در کل سریال سهمشان نمیشود و فرقی با رد و اثر مداد سفید بر روی کاغذ A4 ندارند را هم کاری نداریم ▫️ولی به این کار داریم که چرا صداوسیمای جمهوری اسلامی که روزی قرار بود به یک دانشگاه ملی تهذیب و اخلاق مکارم اسلامی و الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی مبدل شود درگیر همچین گرداب ابتذال و منجلاب خودخواسته‌ای گردیده است! برایمان مهم است که چرا و به چه دلیل رسانه‌ملی اصرار به و برجسته‌سازی از افراد بی هویت را در سر میپروراند. آیا تا به اینجا به نفع انقلاب اسلامی و استحکام نظام اسلامی و استقرار امنیت عمومی و اخلاقی و اجتماعی کشورمان بوده است؟ چهره فرومایگان اجتماعی و قالب کردن آنها به اسم ایران و ایرانی و قرار دادن آنها در جایگاه و منصب صاحب رای و نظر متقن از کدام چشمه گل آلودی آب میخورد؟ آقای رییس سازمان صداوسیما .... آقای مسئول فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی... @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳ هر اندازه به حسين(ع) نزديك شويم از حيله‌های معاويه‌ای مدرن آزاد می‌شويم 🔻 غرب، را بر سر كار آورد و او همان كاری را كرد كه انجام داد. اوّلين كار رضاخان تعطيل كردن جلسات عزاداری (ع) است. غرب می‌داند كه اين جلسات يك عشق و حضوری دربردارد كه اين عشق و حضور، غرب را می‌شناسد و در نتيجه به آن فرهنگ دل نمی‌بندد. غرب در خوار می‌شود و اين است كه هر اندازه به (ع) نزديك شويم از حيله‌های معاويه‌ای مدرن آزاد می‌شويم، حال چه فلان روزنامه‌ی تازه از راه رسيده امروز در تهران تبليغ بكند، و چه رضاخان در ايران و چه معاويه در شام، در حقيقت همه در يك جبهه هستند. و همه می‌خواهند ما را از (ص) و عالَم دينی خارج كنند و به سرگشتگی و بی‌عالَمی خودشان گرفتار سازند. اگر امروز كار ما نيز به پوچی كامل، در جهانی كه همه چيز به پوچی رسيده، نرسيده است، مديون حسين(ع) و منبر و وعظ و حكمت حسينی هستيم و اين‌ها راز ماندگاری ما و راز نابودی يزيد است. 📚 @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️آسیب ها و پیامدهای منفی شبکه های ماهواره ای (بخش دوم) 🔶 همواره یکی از برای گسترش خود بوده و درحقیقت منشاء بسیاری از بی بند و باری ها، بد حجابی ها، مزاحمت ها و لجام گسیختگی های اجتماعی است. 💠آسیب شناسی استفاده از ماهواره 1⃣بحران در خانواده ایرانی 🔷 به عنوان امن ترین حریم حیات انسانی، [با ورود این ابزار مخرب] کارکرد خود را از دست داده و دیوارهای این حریم به روی همه باز شده است. عصری که به نام عصر ارتباطات نام گرفت، تأثیر خود را بر این چهار دیواری گذاشت و آن را از اختیاری بودن محض بیرون آورد. 🔷امواج رادیو و تلویزیون و این اواخر، ماهواره و تلویزیون کابلی و اینترنت و... به خانه های خانواده های گرم و صمیمی سرازیر شد، و آنها را با انواع مختلف سلیقه ها، فرهنگ ها و هنجارها در قالب برنامه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آشنا کرد. 🔷خانواده جدید چنان ابعادی یافته که هرگز در تاریخ سابقه نداشته است. اعضای خانواده عادت کردند که با تاریکی هوا در خانه جمع شوند و به تماشای برنامه های تلویزیون بپردازند. این روند نیز روز به روز به سمت فردی شدن سوق پیدا کرده است، بطوری که افراد خانواده با کامپیوتر و اینترنت و روزنامه و... به صورت فردی، سرخود را گرم می کنند. 🔷خانواده با وجود داشتن ویژگی های مختص خود که برای سلامت جســم و روح انسان ها در تمامی جوامع مفید بوده است، در معرض تهدیدهای بسیاری است. تجربه نشان داده است که تمدن هایی که به خانواده اهمیت نداده اند و بحران ایجاد شده در خانواده ها را به جامعه منتقل کرده اند، دچار بحران تمدنی شده اند. تنظیم و گردآوری: سرتیپ۲ پاسدار امان‌اللهی فرمانده‌انتظامی‌استان چهارمحال‌وبختیاری منبع: وبسایت خبرگزاری شبستان @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
، ای بر مردم عصر رسول اکرم (ص)و ائمه معصومین (ع) دارند مخصوصا کسانی که فاصله زمانی زیادی با عصر معصومین دارند. چراکه اینان برای به دست آوردن حجت و برهان برای ایمان و عقیده به خداوند و شریعت حقه الهی، رنج و زحمت بیشتری را باید متحمل شوند. و گاهی برای رسیدن به پاسخ یک سوال اعتقادی و یا حکم شرعیشان ، نیازمند جستجو و کنکاش بیشتری هستند. علاوه بر این آن چه که در اختیار آن هاست متونی است که از لابلای حوادث تاریخ به دستشان رسیده است. و همان برایشان موجب دلگرمی و هدایت می شود. رسول اکرم (ص) به 🌹حضرت علی (علیه السّلام) فرموده اند: در ایمان و یقین، کسانی هستند که در روزگاران آینده زندگی می کنند، پیامبرشان را ندیده اند، امام آن ها در غیبت است و فقط به سبب خواندن خطی روی کاغذ ( خواندن قرآن کریم و احادیث معصومین علیه السّلام) ایمان می آورند. (بحار الانوار، ج۵۲، ص۱۲۵)✨ همچنین به نقل از آن حضرت آمده است که (به اصحاب) فرمودند: 🌴بعد از شما قومی خواهد آمد که پاداش هر یک از آن ها برابر پاداش پنجاه نفر از شماست. ✨ گفتند: یا رسول الله! مگر نه این است که ما در حضور شما در جنگ بدر و احد و حنین شرکت جستیم و قرآن در میان ما نازل شد؟ حضرت فرمودند: اگر آنچه بر آن ها روی خواهد داد، بر شما روی می داد، شما نمی توانستید چون آن ها صبر و شکیبایی را پیشه خود سازید. 📚منتخب الاثر، ص۵۱۵ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 1⃣ (ع) در یک روایت به برخی آخرالزمانی و راهکارهای عبور  بخش عمده‌ای از خطبه‌های که در آن‌ها اشاره به امام زمان(عج) دارد، مربوط به علائم و نشانه‌های آخرالزمان است. از جمله حضرت در خطبه 187 می فرمایند: * هان ای مردم در آینده پشت کردن روزگار خوش و قطع شدن پیوندها و روی کار آمدن خردسالان را انتظار کشید؛ أَلَا بِأَبِی وَ أُمِّی هُمْ مِنْ عِدَّةٍ أَسْمَاؤُهُمْ فِی السَّمَاءِ مَعْرُوفَة * این روزگاری است که ضربات بر مؤمن آسان‌تر از یافتن مال است؛ ذَاکَ حَیْثُ تَکُونُ ضَرْبَةُ السَّیْفِ عَلَى الْمُؤْمِنِ أَهْوَنَ مِنَ الدِّرْهَمِ مِنْ حِلِّه‏ *روزگاری که گیرنده از دهنده بیشتر است و آن روزگاری که بی نوشیدن مست می‌شوید؛ ذَاکَ حَیْثُ یَکُونُ الْمُعْطَى أَعْظَمَ أَجْراً مِنَ الْمُعْطِی‏؛ ذَاکَ حَیْثُ تَسْکَرُونَ مِنْ غَیْرِ شَرَاب‏ * با فراوانی نعمت‌ها بدون اجبار میخورید و نه از روی ناچاری دروغ می‌گویید؛ بَلْ مِنَ النِّعْمَةِ وَ النَّعِیمِ وَ تَحْلِفُونَ مِنْ غَیْرِ اضْطِرَارٍ وَ تَکْذِبُونَ مِنْ غَیْرِ إِحْرَاج‏ * آن روزگاری است که بلاها شما را می‌گزد چونان گزیدن و زخم کردن دوش شتران از پالان! ذَاکَ إِذَا عَضَّکُمُ الْبَلَاءُ کَمَا یَعَضُّ الْقَتَبُ غَارِبَ الْبَعِیر  آه! آن رنج و اندوه چقدر طولانی و گشایش چقدر دور است! مَا أَطْوَلَ هَذَا الْعَنَاءَ وَ أَبْعَدَ هَذَا الرَّجَاء اى مردم، مهار این فتنه را که پشت آنها حمل کننده و زر و بال است از دست بیندازید، و از گرداگرد امام خود پراکنده نشوید که عاقبت خود را خواهید کرد، و بى‌‏باکانه در آتش فتنه‌‏اى که پیشاپیش آن قرار گرفته‌‏اید نروید، از راه آن به یک سو شوید، و جاده را براى آن باز بگذارید، که به جان خودم قسم مؤمن در شعله آن فتنه هلاک مى‌‏شود، و غیر مسلمان سالم مى‏‌ماند!  أَیُّهَا النَّاسُ أَلْقُوا هَذِهِ الْأَزِمَّةَ الَّتِی تَحْمِلُ ظُهُورُهَا الْأَثْقَالَ مِنْ أَیْدِیکُمْ وَ لَا تَصَدَّعُوا عَلَى سُلْطَانِکُمْ فَتَذُمُّوا غِبَّ فِعَالِکُمْ‏ وَ لَا تَقْتَحِمُوا مَا اسْتَقْبَلْتُمْ مِنْ فَوْرِ نَارِ الْفِتْنَةِ وَ أَمِیطُوا عَنْ سَنَنِهَا وَ خَلُّوا قَصْدَ السَّبِیلِ لَهَا فَقَدْ لَعَمْرِی یَهْلِکُ فِی لَهَبِهَا الْمُؤْمِنُ وَ یَسْلَمُ فِیهَا غَیْرُ الْمُسْلِم‏ مثل من در میان شما مثل فروزان در تاریکى است، تا آن که در آن تاریکى در آید از آن چراغ روشنى جوید. مردم سخنم را بشنوید و حفظ کنید، و گوش دلتان را آماده کنید تا بفهمید؛ إِنَّمَا مَثَلِی بَیْنَکُمْ کَمَثَلِ السِّرَاجِ فِی الظُّلْمَةِ یَسْتَضِی‏ءُ بِهِ مَنْ وَلَجَهَا فَاسْمَعُوا أَیُّهَا النَّاسُ وَ عُوا وَ أَحْضِرُوا آذَانَ قُلُوبِکُمْ تَفْهَمُوا. (ع) در انتهای سخنان خویش تقوا و عدم دوری از امام عصر و اتصال به منبع نورانی اهل‌بیت وحی(ع) را راهکار عبور از فتنه‌های سخت معرفی فرمودند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ لطفا توجه کنید👇 با بررسی فضای مجازی و ولنگاری موجود در آن و لزوم آموزش دانش‌آموزان کشور در این بستر بدلیل اپیدمی کرونا، نگرانی‌های زیادی برای خانواده‌های جامعه مسلمان ایران ایجاد شده است. ولنگاری فضای مجازی عامل به خطر افتادن امنیت ملی و فرهنگی جامعه شده است. ولنگاری فرهنگی در جامعه که متاثر از ولنگاری در فضای مجازی است بیشتر متاثر از عدم سیاست‌گذاری‌های کلان از سوی مدیران فضای مجازی است؛ چه کسی باید مسئولیت ولنگاری فضای مجازی که بر روابط درون خانواده سایه افکنده است بپذیرد؟ تجربه ماه‌های اخیر، تاثیر ولنگاری فضای مجازی را بر قتل‌های ناموسی به اثبات رسانده است. خانواده زیرساخت اصلی جامعه است و درصورتی‌که دچار آسیب گردد بر تمام روابط اجتماعی تاثیر خواهد داشت. از قوه قضائیه خواهشمندیم عاملان ولنگاری فاجعه بار فضای مجازی کشور را محاکمه نماید. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ 🔸 ⭕️راه‌های مقابله با سختی‌های زندگی (بخش دوم و پایانی) 🔶مدتی‌ بود خیلی‌ دلم‌ گرفته‌ بود و پشت سر هم می نالیدم!... بعد چند تا سؤال در ذهنم رسوخ کرد که با پیگیری به جواب‌هایشان رسیدم و آرام شدم! شاید شما هم همین دردهای مرا داشتید؛ چرا گاهی با روی دادن یک واقعه تلخ و ناخوشایند ممکن است به ناشکری بیفتیم؟ 🔷ثالثاً: بسیاری از بلاها و مصیبت هایی كه بر سرمان می‌آید، است و باید شاكر خدای متعال باشیم كه حتی بسیاری از بلاهای خود ساخته ما را، از ما دور كرده است. «فساد، در خشكى و دریا به خاطر كارهایى كه مردم انجام داده ‌اند آشكار شده است. خدا مى‌خواهد نتیجه بعضى از اعمالشان را به آنان بچشاند، شاید (به سوى حق) بازگردند.» 🔷رابعاً: بسیاری از اموری كه برایمان ناپسند شده، در واقع خیر ماست و به دلیل جهل و نادانی، قادر به تشخیص مصلحت خویش نیستیم و را ناپسند می‌شماریم: «چه بسا چیزى را خوش نداشته باشید، حال آن كه خیرِ شما در آن است و یا چیزى را دوست داشته باشید، حال آنكه شرِّ شما در آن است. و خدا مى‌ داند، و شما نمى ‌دانید.» 🔷خامساً: مكروهات دنیا، است، تا فرق بین مؤ‌من حقیقی و مدعی سست عنصر روشن شود: «قطعاً همه شما را با چیزى از ترس، گرسنگى، و كاهش در مال ها و جان ها و میوه‌ ها، آزمایش مى ‌كنیم و بشارت ده به استقامت‌ كنندگان.» «آیا مردم گمان كردند همین كه بگویند: «ایمان آوردیم»، به حال خود رها مى‌شوند و آزمایش نخواهند شد؟» 💠به طور كلى بلاء و مصیبت و مشکلات به سه بخش تقسیم مى‌شود: ۱) بلا و مصیبت به هدف آزمایش و امتحان. ۲) بلاها و مصیبت هایى كه به عنوان كفاره گناه مؤمن، موجب ریزش گناهان اوست. ۳) بلاها و مصیبت هایى كه براى ترفیع درجه و ارتقاء كمالات انسانى است، مانند بلاها و مصیبت هایى كه به انبیاء و اولیاء عظیم الشأن وارد مى‌شد. 💠امام على(ع) مى فرمایند: «ان البلاء للظالم ادب و للمومن امتحان و للانبیاء درجه؛ بلا براى ستمگر تأدیب است و براى مؤمن امتحان و براى پیامبر، مقام و درجه است». بهترین کار در مواقع مشکلات در کنار موارد بالا، است. ، فلسفه‌هاى متعددى دارند. حداقل آن در مورد بندگان صالح خدا امور زیر است: ۱) وسیله‌ اى براى آمرزش گناه، ۲) زمینه تقرب بیشتر و اعتلاى رتبه، ۳) وسیله‌ اى براى تربیت و استكمال نفس. منبع: وبسایت پژوهه @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️ (بخش اول) 🔷این روزها موضوع داشتن یک امر بسیار مهم به شمار می رود و در برهه ای از ارتباطات قرار داریم که بسیاری از افراد و رسانه ها برای بیشتر دیده شدن دست به هر کاری می زنند. این رسانه ها برای کلیک بیشتر و در کنار آن تاثیر بر افکار عمومی حاضرند هر کاری انجام بدهند، هر دروغی را در لباس حقیقت به خود مخاطب بدهند و هر نسبت ناروایی را به هرکسی بدهند. در میان این فضای غبارآلود که رسانه های اصلی و مرجع نقش بسزایی دارند، داشتن سواد رسانه ای ضروری به نظر می رسد. 💠سواد رسانه ای چیست؟ 🔷درباره اینکه چرا مردم ما به سواد رسانه‌ای نیاز دارند، و برای اینکه به این سوال جواب بدهیم، باید تعریف سواد رسانه‌ای را بیان کنیم. یعنی . یعنی مردمی که در معرض پیام‌های مختلف هستند، وقتی پیام‌هایی را از فضای مجازی و تلویزیون، مطبوعات و خبرگزاری‌ها و سایت‌های مختلف یا در ارتباطات میان فردی دریافت می‌کنند، هر پیامی را  قبول منتشر نکنند و فهم درست و برخورد فعالی با پیام‌ها داشته باشند. 🔷با توجه به تولید و انتشار انبوه پیام ها از منابع متعدد، ناشناخته و غیرمسئول، ضرورت دارد مردم صحت پیام‌های دریافتی از رسانه‌های مختلف را با عقل سلیم، منابع معتبر رسانه‌ای، بررسی سوابق منابع دریافتی و مراجعه به افراد و گروه‌های مرجع انطباق دهند. 🔷اگر مردم فهم درست و صحیح و برخورد فعال با پیام‌ها داشته باشند، تحت تاثیر پیام‌های بعضا نادرست و سیاسی و غیر واقعی فرستندگان پیام قرار نمی‌گیرند و این پیام‌ها را با عقل خودشان، منابع معتبر، واقعیت‌ها و عملکرد گذشته‌ فرستندگان و منابع خبری مقایسه می‌کنند. اکبر نصراللهی رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه منبع: فارس @tabyinchannel
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️آشنايی اجمالی با (بخش پنجم و پایانی) 🔶با توجه به جايگاه و اهميت خاص ، در باب ضرورت ولايت فقيه و اثبات ادله آن و مبانی نظری و پيشينه ولايت فقيه و همينطور جايگاه مردم و مناسبات آن با ولايت فقيه و... مطالبی جهت آشنایی اجمالی با ولايت فقيه به اختصار بيان میگردد. 🔺ج ـ پيشينه نظريه ولايت فقيه: 🔷 دارد و فقهای شيعه در كتاب‌های فقهی، در خلال ابوابی چون جهاد، انفال، حسبه، ولايات، قضا و... آن را مطرح كرده‌اند و در ، ولايت فقيه را پذيرفته‌اند و در ميان فقهاي شيعه، ولايت فقيه، پس از غيبت حضرت ولیعصر عجّل الله تعالی فرجه الشريف به دو نوع مطرح شده است. برخی از فقهای گذشته به صورت مستقل از ولايت فقيه بحث نكرده‌اند و آن را در ضمن كتاب‌های فقهي خود مورد بحث قرار داده‌اند. امّا بعضی ديگر از فقهاء مثل مرحوم نراقی(ره) و (ره) به صورت مستقل و جداگانه آن را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند. 🔷البته با توجه به ديدگاههای علماء ميتوان نتيجه گرفت كه آنان در اصل موضوع، كه همان باشد اختلافی ندارند؛ ولی در حدود و اختيارات ولی‌فقيه تفاوت ديدگاه وجود دارد كه لازم است در اين باره به تفصيل مباحثی كه در پيش‌روی داريد مراجعه نمائيد.[۱] [۱] برای‌آگاهی‌بيشتر ر.ك: ولايت فقيه، ولايت فقاهت و عدالت، همان، ص ۱۳۶-۱۳۷ ✍علی‌اکبر عالميان منبع: وبسایت اندیشه قم @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزبه‌روز در ما را می‌کند. ✳️ ما در قرآن داریم، مفاهیمی در قرآن داریم که این مفاهیم حقیقتاً سازنده‌ی زندگی مقتدرانه و عزّتمندانه‌ی امّت اسلامی است؛ حقیقتاً مایه‌ی امّت اسلامی از گرفتاری‌ها است؛ ❇️ در قرآن این مفاهیم را داریم. برای اینکه این مفاهیم مورد عمل قرار بگیرد و پیدا کند، 🔰 اوّل باید این مفاهیم را جزو بیّنات جامعه‌ی اسلامی قرار داد و کاری کرد که برای جامعه‌ی اسلامی این مفاهیم قطعی و روشن بشود که هیچ‌چیزی جلوی آن را نتواند بگیرد. ❎ ما در این مرحله هنوز گرفتاریم، ما در این مرحله هنوز مشکل داریم؛ ✅ باید کاری بکنیم که این در جامعه‌ی اسلامی تبدیل بشود به مسلّمات فکری، به رایج‌ترین افکار مشترک بین همه‌ی قشرهای مردم؛ این کاری است که باید در زمینه‌ی انجام بگیرد. @tabyinchannel
📌افراط در کاملاً مجازی کردن تحصیل ۱۴میلیون دانش‌آموز ایرانی؛ گامی بلند برای پیشبرد 🔰نمی‌گویم که را برای همین ایجاد کرده‌اند، ولی ولو برای این کار هم ساخته نشده باشد، مدیریتی که کردند همین است؛ دارند بر محور بزرگ‌نمایی این پدیده و رعب‌انگیزی و وحشت خیالی‌ای که دارند ایجاد می‌کنند، آرام‌آرام روابط را پیچ و مهره‌هایش را باز می‌کنند و آدم‌ها را از هم جدا می‌کنند و کم‌کم به‌صورت متفرّد می‌برند توی فضای ... 🔰من که (آمار) ندارم، ولی بعضی از آمارهایی که نقل می‌شد خیلی خطرناک است که در طول همین یک سال، ورود به عرصه مجازی چقدر گسترش پیدا کرده. 🔰یک نمونه‌اش فقط است. این فقط اختصاص به کشور ما هم ندارد. در کشور ما البته خیلی افراطی این کار شکل گرفت و من نمی‌دانم چرا؛ خیلی افراطی در کشور ما این شکل گرفت که ۱۴میلیون دانش‌آموز را بردند توی و چیزی بسیار خطرناک‌تر از اعمال شد. 🔰آقایان هم (این مسئله) در منظر و مرئایشان بود، نه اینکه نمی‌دانستند. چرا اقدامی نکردند (نمی‌دانم)؛ آخرش این است که پلتفرمی مثل درست کردند که واقعاً...؛ نمی‌خواهم کار آقایان را کوچک کنم، (ولی) طوفان در فنجان است. (آیت‌الله میرباقری، ۹۹/۱۱/۱۰) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا