eitaa logo
تفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
607 عکس
82 ویدیو
491 فایل
و ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِروا كافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُم طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا في الدِّينِ وَ لِيُنذِرُوا قَومَهُم إِذا رَجَعوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ (التوبة/ ۱۲۲) @MehdiGhanbaryan @jargeh @tarikht @halqat
مشاهده در ایتا
دانلود
نکاتی درباره گزاره‌های حقیقیه.pdf
138.9K
نکاتی درباره گزاره‌های حقیقیه @tafaqqoh
تأملی اکتشافی در چیستی قضایای خارجیه، حقیقیه و ذهنیه.pdf
740.4K
تأملی اکتشافی در چیستی قضایای خارجیه، حقیقیه و ذهنیه @tafaqqoh
قضایای حقیقیه و خارجیه نزد خونَجی.pdf
412.4K
قضایای حقیقیه و خارجیه نزد خونَجی 🏷 مقارنه بین منطق قدیم و @tafaqqoh
🔖 چند مقاله پیرامون ، و به تقریر علامه طباطبایی رحمه الله ⬇️⬇️⬇️
1595317393-9851-59-4.pdf
370.3K
خاستگاه ضرورت فلسفی از دیدگاه علامه طباطبائی و تفاوت آن با صدرالمتالهین @tafaqqoh
20100902130053-تقریری بدیع از یرهان صدیقین علامه.pdf
147K
تقریری بدیع از برهان صدیقین علامه طباطبایی @tafaqqoh
1618031853-9552-103-6.pdf
465.4K
بداهت علم حصولی به وجود خدا از دیدگاه علامه طباطبایی (ره) @tafaqqoh
20121209084241-9560-67.pdf
414.7K
نظر علامه طباطبایی در باب تمایز وجود و ماهیت و نقش آن در تقریر برهان صدیقین @tafaqqoh
«اصل واقعیت» در اندیشه آیت الله جوادی آملی.pdf
531.1K
«اصل واقعیت» و جایگاه معرفت شناختی آن در اندیشه آیت الله جوادی آملی @tafaqqoh
نقد تقرير علامه طباطبايي از برهان صديقين.pdf
293.8K
نقد تقریر علامه طباطبایی از برهان صدیقین @tafaqqoh
20141211142010-9770-62.pdf
280.5K
تحلیل منطقی برهان صدیقین علامه طباطبایی و بررسی انتقادی تقریرهای مختلف آن @tafaqqoh
20120618233451-9087-191.pdf
187.9K
برهان صدیقین به تقریر مرحوم علامه طباطبایی @tafaqqoh
1625889332-9965-99-2-3.pdf
596.3K
تقریرهای نوصدرایی برهان صدیقین و نوآوری‌های آن @tafaqqoh
20120329104434-2088-14.pdf
762.5K
برهان‌پذیری گزاره‌های ضروری ازلی @tafaqqoh
20170822092343-9559-190.pdf
677.6K
برهان واقعیت بر وجود خداوند؛ تقریر، حل شبهات و نکات @tafaqqoh
1621676539-10389-99-1.pdf
308.2K
بررسی و نقدِ تنسیقِ استاد فیاضی از برهان صدیقین علامه طباطبایی @tafaqqoh
20160307141927-9445-155.pdf
237.2K
تأملی در برهان صدیقین به روایت علامه طباطبایی @tafaqqoh
1560576550-9445-49-6.pdf
254.1K
بررسی هستی‌شناسانه و شناخت‌شناسانه برهان صدیقین علامه طباطبایی @tafaqqoh
🎥 📺 مستندِ دیدنیِ حدیث سرو؛ سیری در زندگی و احوالات عالم ربانی و عارف الهی آیةالله سید محمدحسن الهی طباطبایی رحمة الله علیه (برادر کوچک‌ترِ مرحوم علامه طباطبایی قدس سره) 🔹 قسمت اول: 🌐 http://www.doctv.ir/Program/151337 🔸 قسمت دوم: 🌐 http://www.doctv.ir/Program/151338 🏷 مدرسه علمیه مدینة العلم قم @madina
🔰 مؤسسه‌فرهنگی‌مذهبی‌‌غدیریه برگزار می‌کند؛ 🔹 مرحله‌اول؛ دوره‌آموزشی 📚 روش پژوهش در تاریخ اسلام 🔸 مدرس:حجت‌الاسلام‌والمسلمين‌ حامــدکاشــانی 🔻 شروع دوره مرحله اول؛ دوره آموزشی روش پژوهش در تاریخ اسلام از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ به مدت ۵ هفته 🔎 جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به آدرس https://eitaa.com/ghadiriye_com مراجعه فرمائید. 📌 شماره تماس؛ ۰۹۱۹۲۶۷۸۸۹۳ @ghadiriye_com
انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه در راستای تقویت مهارت پایان نامه نویسی طلاب، کارگاه آموزشی برگزار می کند؛ 📚کارگاه آموزشی «روش پایان نامه نویسی» (مناسب برای پایان نامه نویسی حوزه و دانشگاه) 🎙استاد کارگاه: حجت الاسلام سید ضیاء الدین علیا نسب (مدرس، محقق و نویسنده روش های پایان‌نامه نویسی) 📆زمان برگزاری: 🔺زمان اول: جمعه 14 آبان‌ماه ساعت12-9 🔺زمان دوم: شنبه 15 آبان‌ماه ساعت 12-9 🔸برگزاری کلاس در هر زمان منوط به تکمیل و رسیدن به حد نصاب است. همچنین به جهت کارگاهی بودن، ظرفیت هر کلاس محدود است. 📙در پایان از طرف انجمن گواهی پایان دوره اعطا می شود. ❇️هزینه ثبت نام: 30 هزار تومان 📋ثبت نام از طریق پیام به آیدی @adminssoq 🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی @motaleate_ejtemai
🔖 توحید شهودی از منظر امام خمینی رحمه الله 🌐 http://matin.ri-khomeini.ac.ir/article_61404_0fe745534db0a5400a52c8b4cbd0b3c0.pdf ✔️ چکیده مهم‌ترین رکنِ وصول به از منظر عرفا عرفانی است. به تعبیر ایشان فاصله میان انسان و پدیده‌ها در از میان می‌رود و حقایق به شکل حضوری بر عارف هویدا می‌گردد. در حالی‌که نزد فلاسفه نیل به وحدت از ره‌گذرِ وجود محقق می‌گردد و نزد عارف این مهم از طریق شهود حاصل می‌شود. تبیین اصل شهود وحدانی نشان‌گر جایگاه در دایره و است. در ، وجود و کثرات به می‌رسند. خالق به خلق تبدیل می‌شود و مراتب شکل می‌گیرند. در این مرتبه سالک ظهورات را به نظاره می‌نشیند و را موجود می‌یابد. مشاهده او در این مرتبه بصری است. حال آن‌که در سالک بصر را رها کرده و با بصیرت حقایق را شهود می‌کند. توحید در قوس صعود رقم می‌خورد. جایی که در آن کثرات رنگ می‌بازند و سالک پلکان را با قدم سلب می‌پیماید. شاید به تعبیری بتوان گفت نهایت توحید همان نهایت تنزیه و سلب است. به تعبیر امام نیز سالک در اوج تنزیه به عالی‌ترین مرتبه توحید که همانا «تسبیح» است واصل می‌گردد. و این نشان از آن دارد که «وجود» در قوس نزول متحقق می‌گردد؛ حال آن‌که در قوس صعود تحقّق از آنِ «شهود» است. وجود، متضمن ایجاب، تشبیه و کثرت است اما شهود، متضمن سلب، تنزیه و وحدت است. به اثبات وجودِ نزولی و به اثبات شهودِ صعودی می‌پردازند. @tafaqqoh
🎥 📺 مستندِ دیدنیِ حدیث سرو؛ سیری در زندگی و احوالات عالم ربانی و سالک توحیدی آیةالله شیخ عباس قوچانی رحمه الله (وصیّ مرحوم آیةالله سید علی قاضی رحمه الله) 🔸 قسمت اول: 🌐 http://www.doctv.ir/Program/151320 🔹 قسمت دوم: 🌐 http://www.doctv.ir/Program/151321 🏷 مدرسه علمیه مدینة العلم قم @madina
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | سرآمد اخلاق و فلسفه 🔻رهبر انقلاب: «مرحوم علامه‌ی طباطبایی رضوان الله تعالی علیه چراغ علوم عقلی را در قم روشن کرد و ادامه داد و با مشکلات ساخت.» ۱۳۸۹/۸/۲ 🔁 به مناسبت ۲۴ آبان؛ سالروز رحلت علامه طباطبایی 📥 کیفیت اصلی: khl.ink/f/44008 💻 @Khamenei_ir
🔖 حضرت معصومه سلام الله علیها در اشعار امام خمینى رحمه الله 🖊 استاد محمد محمدی اشتهاردی رحمه الله حضرت امام خمینى رحمه الله با معرفت و تواضع ویژه‌اى کنار مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مى‌آمد و در برابر عظمت او تعظیم مى‌کرد و او را بین خود و خداوند بزرگ واسطه قرار مى‌داد؛ امام خمینى رحمه الله که به شدت به خاندان نبوت دل بسته بود، به خصوص براى حضرت معصومه سلام الله علیها مقام بسیار ارجمندى قائل بود تا آن‌جا که در قصیده‌اى آن حضرت را با حضرت زهرا سلام الله علیها مقایسه کرده و عظمت آن گوهر عصمت را در آن اشعار (شامل ۴۳ بیت) ترسیم نموده [است؛] در بخشى از آن اشعار چنین آمده است: دختر چون این دو از مشیمه قدرت نامد و ناید دگر هماره مقدر آن یک امواج علم را شده مبدا وین یک افواج حلم را شده مصدر آن یک بر فرق انبیاء شده تارک وین یک اندر سر، اولیا را مـغفَر آن یک در عالم جلالت، وین یک در ملک کبریایى مشعر لَم یَلِدَم بسته لب و گرنه بگفتم دخت خدایند این دو نور مطهّر آن یک خاک کرد مزین صفحه قم را نموده این یک، انور خاک قم این کرد از شرافت، جنت آب مدینه نموده آن یک، زیبد اگر خاک به عرش کند فخر شاید گر لوح را بیابد همسر خاکى عجب خاک، آبروى خلایق ملجاء بر مسلم و پناه به کافر 📚 بخشی از حضرت معصومه سلام الله علیها، اختر تابان آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم، نشریه پاسدار اسلام، سال ۱۳۷۵، شماره ۱۷۷ @tafaqqoh