eitaa logo
طاها مهاجر | محمد سالار
25 دنبال‌کننده
87 عکس
19 ویدیو
11 فایل
سوره انفال: ‎﴿وَالَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ الله ...[آیه ٧٤]﴾‏ به سوی حق و حقیقت مهاجرت کنیم... یادداشت‌های محمد سالار راوندی @MohammadSalar14
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه امام خامنه‌ای برای انتخابات امروز امام خامنه‌ای: 🔹از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که امروز را برای ملت ایران روز مبارکی قرار دهد و نتیجه تلاش مردم عزیزمان و دست‌اندرکاران مسائل گوناگون انتخابات به نتایج مطلوب رسد و به نفع ملت ایران تموم شود. 🔹توصیه من به مردم عزیز این است که قرآن به ما فرمود، در کارهای نیک مسابقه بگذارید و از دیگران پیشی بگیرید. 🔹هر چه زودتر از این امکان استفاده کنید و در اولین ساعات ممکن رأی خود را در صندوق‌ها بیاندازید. 🔹توصیه می‌کنم مردم در هر حوزه به اندازه لازم رای بدهند نه کمتر. مثلاً در تهران ۳۰ نماینده مجلس وجود دارد و مردم به ۳۰ نفر رأی بدهند و نه کمتر.
💠 منطق صحیح رأی دادن ‼️ قبل از رأی دادن، مطلب زیر را حتماً بخوانید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
💠 منطق صحیح رأی دادن 🔹 جدول فوق، خلاصه‌ای از منطق‌های مختلف در طول تاریخ بشر را نشان می‌دهد. این منطق‌ها در زندگی روزمره ما جاری و ساری هستند و از آن‌ها استفاده می‌کنیم (اگرچه ملتفت نباشیم). در مسأله انتخابات نیز منطق‌های مختلفی برای رأی دادن وجود دارد. بعنوان مثال برخی افراد با اینکه می‌دانند جناب قالیباف نگرش تکنوکرات و لیبرال دارد، اما از خوفِ رأی آوردنِ لیبرال‌تر از او، به افراد انقلابی‌تر رأی نمی‌دهند و به قالیباف رأی می‌دهند تا مبادا امثال مطهری‌ها رئیس مجلس شوند. در ادامه منطق‌های مختلف رأی دادن را بررسی می‌کنیم: 🔸 منطق پارمنیدس: همه‌شون یکی‌ان. هیچ فرقی نمی‌کنن. منطق فازی: رأی دادن به چند نفر از این لیست و چند نفر از آن لیست. منطق ین و یانگ: رأی دادن هم به این لیست و هم به آن لیست برای توازن! منطق هگلی: رأی دادن هم به این لیست و هم به آن لیست برای تضارب آرا! منطق ارسطویی: رأی دادن به کسی که نه خیلی افراطی باشد نه خیلی تفریطی باشد. حد وسط باشد. منطق حسینی: به کسی که مایه ذلت کشور و اسلام باشد رأی ندهیم (چه در بحث حجاب، یا دلار، یا FATF و چه در هر بحث دیگر) منطق جعفری: به کسی که بن‌مایه معرفتی‌اش جهل (علوم انسانی مسموم) است رأی ندهیم. منطق توحیدی: رأی دادن به کسی که مطابقت بیشتری با میزان‌ها و سنجه‌های قرآنی داشته باشد (ولو از هر لیست باشد، ولو تعداد طرفدارانش کم باشد و احتمال پیروزی نداشته باشد) ✅ ما مکلفیم به کسی که مطابقت بیشتری با میزان‌ها و سنجه‌های توحیدی در ستون سبزرنگ دارد رأی دهیم؛ حتی اگر مردم پشت او نباشند. از صدر تاریخ اسلام تاکنون بارها و بارها از این استدلال ضربه خورده‌ایم که به آدمی که می‌دانیم بهتر است رأی نمی‌دهیم چون مقبولیتی ندارد و به کسی که متوسط است رأی می‌دهیم چون می‌ترسیم بدتر از او روی کار بیاید. قرآن معتقد است: كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ و همچنین وَإِن تُطِعْ أَكْثَرَ مَن فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ ۚ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ . ✅ بن‌مایه سالم مردم‌سالاری دینی، منطق توحیدی و حسینی و جعفری است و سایر منطق‌ها موجب تحقق دموکراسی غربی می‌شوند. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن _ استاد سیدعلی حسینی خامنه‌ای.pdf
16.45M
🌸 📚 دریافت کتاب 💠 🌐 «در این سخنرانی‌ها کوشیده شد که مهم‌ترین پایه‌های فکری اسلام، از سازنده‌ترین و زنده‌ترین ابعادش، در خلال آیات رسا و روشن قرآن جستجو شود. و آن‌گاه ضمن تشریح تبیینی که شیوۀ تدبر و تعمق در قرآن را به شنوندگان بیاموزد، پایه‌های مزبور در این آیات، مشخص و نشان داده شود و در موارد لازم، از روایات صحیح صادر از پیامبر خدا و ائمه معصومین علیهم‌السلام برای توضیح و تأکید، بهره‌گیری گردد، تا ضمن این‌که آیاتی از قرآن مورد تأمل و تدبر و فهم قرار گرفته، اصلی از اصول اسلام، آن‌هم از دیدگاهی عملی و زایندۀ تعهد و تکلیف و به‌عنوان یکی از نقاط طرز تفکر و ایدئولوژی اسلام، تبیین گردیده باشد. [مقدمه مؤلف]» «اینها پایه‌های فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی بود؛ اگرچه ما آن موقع امیدوار نبودیم که نظام اسلامی شش، هفت سال دیگر محقق شود. می‌گفتیم اگر پنجاه سال دیگر هم ایجاد نشود، بالاخره پایه‌های فکری‌اش این‌هاست. [۴-۴-۱۳۸۱]» 🔲 سلسله جلسات استاد سیدعلی حسینی‌خامنه‌ای | مشهد مقدس – مسجد امام حسن مجتبی علیه‎‌السلام | رمضان المبارک ۱۳۵۳شمسی 🌻 | 📥 برای دریافت کامل جلسات، نماهنگ‌های موضوعی این جلسات، این‌جا را کلیک نمائید. @TahaMohajer
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نتایج نهایی شمارش آرا / انتخابات دو مرحله‌ای شد 💬 اسلامی در گزارش نهایی از نتایج چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: 🔻 کل آرای شمارش‌شده: ۲۴.۵۳۵.۱۸۵ رأی 🔹مسعود پزشکیان: ۱۰.۴۱۵.۱۹۱ رأی 🔸سعید جلیلی: ۹.۴۷۳.۲۹۸ رأی 🔹محمدباقر قالیباف: ۳.۳۸۳.۳۴۰ رأی 🔸مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶.۳۹۷ رأی ✅ میزان مشارکت: حدود ۴۰ درصد @StrategicNews_ir
34.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خودمان به دست خودمان در وحدت ملی‌مان اختلال ایجاد می کنیم لینک کانال علی رهجو در ایتا: https://eitaa.com/AliRahjoo لینک مشاهده در کانال یوتیوب با کیفیت بالا: https://youtu.be/Ab6nxbyu2rQ
⭕️ تبیین بدون نقد یعنی باخت! ❌ ‏اشتباه محاسباتی دوستان این بود که اگر مردم به ‎ «دل» داده‌اند لابد به ادامه ‎ هم «رأی» می‌دهند. غافل از این که بین دل تا رأی فاصله‌ایست که آن را «نقد» پر می‌کند. سیاست‌های فرهنگی اقتصادی دولت رییسی باید نقد صریح و منصفانه می‌شد. اما موضع نقد به دست رقیب افتاد. 💢 ‏همه تمرکز دوستان بر این بود که ‹برنامه› ارایه کنند. در حالی که «تبیین» برنامه‌ها، بدون «نقد» کارنامه‌ها، وضعیت حکومت، دولت‌های گذشته و جریان‌های قدرت،‌ ناقص است. نقد لیبرالیسم اجتماعی و نئولیبرالیسم اقتصادی در دولت سیزدهم هم واجب بود، هم قطعا مقبولیت دوستان را بالاتر می‌برد. https://twitter.com/haerizadeh_h/status/1809545664084218002?t=GmNQ5NIGJ7B9iqTquEiSYA&s=19 🖋✍مشق استراتژی | حسام الدین حائری زاده @haerizadeh_h
💢 هوالحکیم در یکمین سالگرد اعلام حکم فقهی اوجب واجبات در ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ اندیشکده یقین برگزار می کند: 💠 «نخستین همایش سرمایه ایمان و روند عمل ملی به حکم اوجب واجبات» 🔻 قوام حکومت به مردم است، و قوام مردم، به ایمان مردم. پس حفظ ایمان مردم اوجب واجبات است. @StrategicNews_ir
✅ در سال ۱۳۹۰ روزی حاج آقای امیر حسینی با همان پراید نوک مدادی، به اندیشکده آمد و بعد از احوال پرسی، بدون مقدمه پرسید: این چی بود که دیشب توی اون برنامه تلویزیونی گفتی؟ واقعاً بانک های ما ربا می دن و نظام بانکی ما ربوی است؟! 🔸 خندیدم و گفتم: حاجی فقط تو نیستی که فکر می کنی زیر نظام ها در جمهوری اسلامی شرعی اند. همه اینجوری خیال می کنن، و متأسفانه غلطه. بله بانک ها ربوی اند، بورس قماره، و بقیه هم وضع بهتری ندارن. 🔸 با نگرانی گفت: حالا من کاری به بقیه نظامات ندارم، من به عنوان ذیحساب سپاه، و به عنوان کسی که صندوق قرض‌الحسنه انصار سپاه رو راه انداختم و اونو به بانک تبدیل کردم، تا حالا خیال می کردم، که رزمنده‌ها در جبهه‌های مختلف می جنگند، من هم براشون صندوق قرض‌الحسنه و بانک ایجاد می کنم، مشکل معیشت شون حل بشه. حالا تو نگو که من پاسدارها و بسیجی ها رو درگیر ربا کردم! ببین عباسی! تو نمیری از دیشب تا حالا آرامش از چشمم رفته. 🔸 چای رو تعارف کردم، و گفتم: نه حاجی، نظام بانکی و مالی سپاه تابع مقررات بانکی کشوره. تا نظام مالی و بانکی کشور حل نشه، نظام مالی سپاه هم از حالت ربوی خارج نخواهد شد. 🔸 با اصرار این مرد متدین پر شور، دو ساعت و نیم، پای تابلو ایستادم و با ریز جزئیات، ربوی بودن کلیت نظام بانکی جهان و ایران رو توضیح دادم. 🔸 بلند شد و گفت: من باید تکلیف این رو روشن کنم. آمدم پاسدار انقلاب شدم که برم بهشت نه اینکه درگیر حکم جنگ با خدا در ربای بانکی بشم. 🔸 رفت و با معاون هماهنگ کننده سپاه در یک جلسه طولانی، نگرانی خود از ربوی بودن نظام بانکی رو مطرح کرد و مجوز گرفت تا چند و چون این مسأله رو روشن کنه. 🔸 یک دانشجوی جوان دکتری اقتصاد رو آورد اندیشکده و گفت: عباسی! رفتم با سردار آبرومند طرح موضوع کردم، که نظام بانکی سپاه رو ربازدایی کنم. خندیدم و گفتم: حاجی زور خمینی کبیر (ره) و خامنه‌ای عظیم نرسید که نظام بانکی رو ربا زدایی کنن، تو چجوری می خوای با این درگیر بشی؟ گفت: چرا ناامید می شی؟ مگه ربا جنگ با خدا نیست؟ توی این جنگ من می خوام طرف خدا باشم، و وظیفه خودم رو تا سر حد توان انجام بدم. بیا! این جوان رو آوردم، دانشجوی دکتری اقتصاده، بردم دانشگاه امام حسین (ع)، یه پروژه سفارش دادم برای ربا زدایی از بانک های سپاه، و بعد هم نظام. مجری پروژه هم ایشونه. زحمت بکشید از اندیشکده یک تیم به عنوان ناظر پروژه بگذارید، و روند پیشرفت پروژه رو ایشون بیاره شما ببینید و با امضاء شما برسه دست من، تا در شبکه مالی و بانکی پیگیری کنم. 🔸 خیلی پرشور و مجاهدانه و صادقانه کار رو دنبال می کرد. نخواستم ناامیدش کنم. همکاری رو قبول کردم و یه گروه پنج نفری رو در اختیارش گذاشتم. 🔸 دو سال این مرد بزرگ درگیر تبیین کلیات ربا زدایی بود، و هرچه جلوتر رفت بیشتر ناامید شد. در جلسات آخر، از سهل انگاری و بی توجهی همه به احکام الهی در دولت و مجلس و نیروهای مسلح شاکی و عصبانی بود. 🔸 اون رو دلداری دادم و گفتم: حاجی تو با یه زیر نظام درگیر شدی، ما با همه زیر نظام های غیر شرعی جمهوری اسلامی درگیر هستیم، و اگه بیانات امام (ره) و حضرت آقا رو بگیم، مسئولین دستگاه ها ما رو تکفیر می کنن. اما بالاخره کلیت نظام سازی اسلامی رو با غربت پی گیری می کنیم. 🔸 خسته و نگران از اجرای روش های باطل، مثل خلق پول و بانکداری ربوی و ... ، و روند حذف اسلامیت نظام جمهوری اسلامی، رفت و در سال ۱۳۹۲ نامه ای خطاب به فرمانده کل سپاه نوشت و درد خود از ربوی بودن نظام مالی را تشریح کرد و از خدا طلب استغفار کرد که در بخشی از این سیستم مالی درگیر بوده و نتوانسته مانع این روند شود. رونوشت آن نامه را برای معاون هماهنگ کننده سپاه و همچنین برای من هم فرستاد. 🔸 با او تماس گرفتم و به او دلداری دادم، که: حاجی تو تکلیف ات رو انجام دادی و دو سال همه جا پیگیر بودی، از بانک مرکزی تا شورای فقهی بانک و بورس تا دولت و کمیسیون اقتصادی مجلس و مجمع تشخیص و ... . خدا این اهتمام تو به تحقق حکم قرآن در ربازدایی رو درنظر می گیره و باقیات الصالحات تو میشه. 🔸 برای من که با همه مدیران هر ۱۴۰ زیرنظام جمهوری اسلامی، در بخش اسلامیت نظام، درگیر تعامل بوده ام، کمتر مدیری را دیدم که نسبت به احکام شرع، اهتمام و دغدغه شرعی سازی حوزه کاری خود را داشته باشد، مانند مرحوم حاج آقای امیر حسینی (ره). 🔸 رحلت او در تاسوعا و عاشورا، نشانی عنایت امام حسین (ع)، به این مرد دغدغه مند احکام شرع است، باشد که به برکت عزاداری عاشقان امام حسین (ع) در شب های تاسوعا و عاشورا، مرحوم امیر حسینی با یاران اباعبدالله (ع) در آخرت محشور شود، ان شاء الله. 🌹 رحلت این پاسدار خدوم و بی ادعای انقلاب و اسلام را به خانواده معظم ایشان تسلیت عرض می کنم. ✍ حسن عباسی - ۱۴٠۳/٠۴/۲۸ @Hasanabbasi_ir