eitaa logo
تحلیل استراتژیک سینما
84 دنبال‌کننده
154 عکس
26 ویدیو
5 فایل
در این کانال سینما مورد بررسی تحلیلی قرار می‌گیرد ارسال پیام @Choopanianma
مشاهده در ایتا
دانلود
تحلیل استراتژیک سینما
پادشاه لخت است تحلیل فیلم همه چیز همه جا به یکباره فیلم همه چیز همه جا به یکباره یک آش شله قلمکار از آب در آمده است تا فقط یک حرف را به کرسی بنشاند و آن این است که نسل قدیم شرق جهان باید فرهنگ غربی نسل جدیدش یعنی ازدواج با همجنس را بپذیرد همه چیز همه جا به یکباره با انتخاب یک خانواده چینی در هسته مرکزی فیلم در واقع یک بمب هسته‌ای فرهنگی را به سرزمین تمدن کهن چینی پرتاب می‌کند که در واقع سانتریفیوژهای شتاب دهنده این بمب اتمی همان جایزه های رنگارنگ اسکار و غیر اسکار می باشند داستان فیلم از این قرار است که شخصیت اصلی یک زن میانسال چینی است که توسط دو زن دیگر در معرض تهدید شغلی و تهدید خانوادگی است تهدید شغلی او زنی همجنسگرا است که ازقضا بازرس مالیاتی میباشد و تهدید خانوادگی دختر همجنسبازش است که به دلیل عدم درک از طرف مادرش قصد ترک خانواده را دارد که این هر دو زنا قصد دارند دنیای او را ویران کنند قهرمان نمایِ فیلم در فضای ناپرداخته جهانهای موازی به این پی می‌برد که با پذیرش و درک دنیای همجنس بازان و ورود به آن میتواند هم شغلش را حفظ کند و هم دخترش را در کنار خانواده نگه دارد فیلم همه چیز همه جا به یکباره یک پرچم کثیف و چروکیده رنگین کمانی از همه چیز است بطوریکه این فیلمِ بدون ژانر معروف شده است به چرخش هرج و مرج ژانرهای سینمایی مانند فانتزی علمی تخیلی درام خانوادگی رزمی اکشن پویا نمایی و و و فیلم پوچگرای همه چیز همه جا به یکباره یک فیلم بسیار ضعیف از لحاظ تکنیکی و بسیار سخیف از لحاظ موضوع و بسیار از هم پاشیده از لحاظ داستان پردازی است و همه اینها در کنار بهره گیری از کمترین امکانات سینمایی نشان از اوج دست کم گرفتن سابقه صدساله سینما و تمسخر مخاطب جهانی دارد به نظر می‌رسد دو کارگردان جوان یعنی دانیل کوان و دانیل شاینرت شرط بسته اند که به صِرف بالا بردن پرچم رنگین کمانی همجنس بازان بتوانند با تولید ضعیف ترین فیلم همه کاره و هیچ کاره تاریخ سینما جوایز اسکار را درو کنند این دو کارگردان جوان و زبل با ساخت این فیلم به مردم دنیا نشان دادند که می‌شود پادشاه خودخوانده و خودکامه سینمای جهان یعنی آکادمی اسکار را لخت مادرزاد در پیش چشم مردم عالم در کوچه و بازار بگرداند و چه کسی جرأت میکند بگوید پادشاه لخت است
✡️ افشاگری یهودیان در هالیوود 🎬 فیلم‌های افشاگرانهٔ هالیوود چه توجیهی دارد؟ 💥 ساخت فیلم‌های افشاگرانه در را چطور می‌توان ارزیابی کرد؟ فیلم‌هایی که در ظاهر به از وضع موجود می‌پردازند و از دولتمردان یا سیاست‌های نظام آمریکایی انتقاد می‌کنند. آیا این فیلم‌ها انعکاس صدای حقیقت‌طلبان و مظلومان است یا همان است که به نحوی دیگر به گوش می‌رسد؟ پاسخ راقم این است که این فیلم‌ها را نمی‌توان در دستهٔ واحدی قرار داد و عوامل متعددی می‌توان برای ساخت آن‌ها برشمرد که مهم‌ترین آن‌ها به این قرارند: 1️⃣ این قبیل فیلم‌ها فقط به فیلمنامه‌نویسان و سپرده می‌شود تا آن‌ها را با استفاده از بازی بسازند. به‌عبارت دیگر، فقط اجازه دارند تا بسازند و به نظام که ساختهٔ هم‌کیشان آن‌ها است اعتراض کنند. به این ترتیب،‌ با ساخت این فیلم‌ها خودشان را طرفدار و منتقد وضع موجود معرفی می‌کنند و این‌که نسخهٔ رهایی‌بخش نیز در دست خود آن‌ها است. 2️⃣ این قبیل فیلم‌ها انتقادی بنیادی به و نظام سرمایه‌داری وارد نمی‌کنند، زیرا کلّیت وضع کنونی برای آن‌ها مطلوب است. 3️⃣ گاهی یک فیلم افشاگرانه ساخته می‌شود و بخشی از حقایق را علنی می‌کند تا ذهن مردم را از در آن خصوص منحرف ‌کند. مثلاً وقتی نغمه‌هایی در خصوص جعلی بودن فرود سفینه آپولو ۱۱ بر ماه به گوش می‌رسید، ساخت «کاپریکورن ۱» در دستور قرار گرفت تا فرود فضانوردان آمریکایی بر کرهٔ مریخ را جعلی نشان دهد. مردم وقتی این صداقت را می‌بینند به این نتیجه می‌رسند که فرود آمریکایی‌ها بر ماه درست بوده است. مثال دوم، فیلم «جِی.اف.کِی» ساختهٔ (۱۹۹۱) است که در آن، لی هاروی اسوالد قاتل کندی مطابق قول مشهور را تبرئه کرده و برخی عوامل را مقصر شمرده است. اما بعد از چند سال کتابی به‌نام «قضاوت نهایی» نوشتهٔ مایکل کالینز پایپر به چاپ می‌رسد و از نقش در قتل کندی پرده برمی‌دارد. به این ترتیب دیده می‌شود که الیور استون عامدانه و آگاهانه برای ساخت این فیلم انتخاب شده است. 4️⃣ گاهی دوران یک تفکر، فیلمساز یا نویسندهٔ به‌سَر آمده است. آن‌ها برای کنار زدن او از یک یهودیِ دیگر استفاده می‌کنند تا علیه او کند. به‌عنوان یک نمونهٔ مشابه، می‌توان به ماجرای دو اشاره کرد. را بنیان‌گذار روان‌کاوی می‌دانند. وقتی دورهٔ فروید به پایان رسید آن‌ها الزام داشتند تا یک روانشناس یهودی دیگر را با انتقاد از فروید وارد میدان کنند. لذا (Erich Fromm) کتابی نوشت و عقاید فروید را نقد کرد. ✍️ نویسنده: امیر اهوارکی | حتماعضوشوید 👇 🔯 eitaa.com/joinchat/673317064C056f0382df بااحٺیاط‌ۅاردشۅید😶😱
تشویق بانوان به دوچرخه سواری بدون حجاب در بیلدبورد تبلیغاتی محصولات طبیعت با بهره گیری از کبوتر سفید بعنوان نماد آزادی مشهد میدان آزادی یکم فروردین ١۴٠٢ مسوولان غیرتمند مشهد رسیدگی فرمایند
تحلیل استراتژیک سینما
عصیانگری نوجوانانه نقد سریال ونزدی دختری نوجوان و ناسازگار و عصیانگر به نام ونزدی توسط پدر و مادرش به مدرسه شبانه روزی سپرده می شود تا بتواند در کنار دیگر نوجوانان عجیب و غریب این مدرسه عصیانگری و قدرت‌های جادویی اش را به کنترل درآورد مینی سریال ونزدی بسیار شبیه سری فیلمهای هری پاتر است با همان بچه های عجیب با قدرت های ماورایی به راستی راز این همه سریال و فیلم در مورد عصیانگری نوجوانان سحرآمیز که اتفاقاً خانواده و جامعه هم آنها را طرد میکند در چیست؟ برای دستیابی به راز ساخت این ژانر سینمایی باید دید نتیجه و اثر این‌گونه فیلم‌ها در مخاطب خودش که نوجوانان یا همان تینیجر ها هستند چیست در خوشبینانه‌ترین حالت آثاری همچون سریال ونزدی تلاش می‌کنند اعتماد به نفس نوجوانان فراموش شده از طرف والدین را تقویت کند ولی نگاه خوشبینانه وقتی به ماجراهایی پر از عصیانگری و آشوب آفرینی و آتش‌سوزی ختم می شود تبدیل به یک علامت سوال بدبینانه می‌شود که ایجاد اعتماد به نفس به چه قیمتی و برای چه هدفی؟ اصولاً مخاطب سینما با شخصیت‌های آن همذات پنداری می کند یا همسان سازی مینماید علی الخصوص سینمایی که شخصیت های متنوع داستانش را بر اساس تمام تیپ های روانشناسی چیده باشد حتماً مخاطبان بیشتری را به افراد ماجراهایش متصل و همدل می کند لذا مخاطب نوجوان سریال ونزدی با هر تیپ شخصیتی که باشد حتماً با یکی از کاراکترهای عصیانگر سریال همدل می شود یقیناً همدلی با شخصیت‌های داستانی که همگی آشوبگر هستند مخاطب را متمایل به آشوبگری و عصیان می کند حال به واقعیت دنیا برگردیم و نگاهی بیانذازیم به کشور خودمان ایران و آشوب هایی که توسط بخش کوچکی از نوجوانان به مرحله اجرا رسید و این اجراهای خیابانی و این آتش افروزی ها پیش‌زمینه‌ای داشت مرکب از فضاسازی های ذهنی چندین ساله توسط همین سریال ها و فیلم ها این زمینه های ایجاد شده اولاً ذهنیت نوجوان را نسبت به خودش بسیار ایده آل و در حد صاحب قدرت های جادویی مسموم کرده بود و ثانیاً به او تلقین میکرد که از جانب نسل قبلی طرد شده است خیلی قبل تر از سریال ونزدی سری فیلم های هری پاتر مخاطب خود را از نوجوانان انتخاب کرده بودند و در ذهنیت آنان بدست آوردن قدرت های ماورایی یا جادویی را کاری ممکن و دست یافتنی جلوه داده بودند حال چرا نوجوانان؟ چون در این سن احساسات بر عقلانیت غلبه می‌کند و سینما و تصویر نیز برترین امتیازش نفوذ به لایه های احساسی و غیر عقلانی است چه آنکه این سینما خود را با موسیقی و افکت های قدرتمند صوتی مسلح کرده باشد پس سینمای پر احساس در ژانر ترکیبی جادوگری و عصیان از نوجوانان کشورهای مختلف ربات های بدون اندیشه و احساساتی می‌سازد همچنانکه گاهی آنها را به صورت دسته جمعی در قالب گله های داعشی روانه خیابان های جامعه شهری تمدن سوریه و عراق می کند و گاهی آنان را به صورت فردی در خیابان های تهران و شهرهای ایران سوار بر اسب وحشی احساسات دچار عصیانگری و آتش سوزی می کند راه حل و ضدحمله ی این دسیسه شیطان بزرگ فقط یک چیز است و آن کم کردن فاصله بین نسلی بوسیله دوستی و تعامل با نوجوانان است
پست (عصیانگری نوجوانانه) را از وبلاگ (تحلیل استراتژیک سینما) در بلاگیکس بررسی کنید https://tahlilecinema.blogix.ir/post/11
لینک دانلود سریال ونزدی Wednesday فصل اول با دوبله فارسی - آپ تی وی https://www.uptvs.com/%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D9%88%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C-wednesday-%D9%81%D8%B5%D9%84-1.html
29.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 لشکر در خدمت هالیوود! 🔹فیلم‌های از گذشته تا امروز همواره از نیروهای افسانه‌ای بوده‌اند و تقابل خیر و شر در آنها به وفور دیده می‌شود منتها خیر از نظر آنها یعنی و شر یعنی و ایران! 🔹بسیاری از اجنه و شیاطین بد ذات در فیلم‌های آمریکایی از ایران می‌آیند اما جن‌های و نیروهای خیر، منشأ غربی دارند؛ در واقع هر جا نیاز به خوب است آمریکایی‌ها وارد عمل شده‌اند و هر جا شیاطین ظهور کرده‌اند، خانه آنها ایران یا سرزمین‌هایی بوده که روزی در ایران بوده‌اند 🔹نفوذ فرهنگ و در سینمای هالیوود هم راه را برای فیلمسازان آمریکایی باز گذاشته تا هر آنچه می‌خواهند درباره جن‌های خوب و بعد به هم ببافند. | حتماعضوشوید 👇 🔯 eitaa.com/joinchat/673317064C056f0382df بااحٺیاط‌ۅاردشۅید😶😱