eitaa logo
کانال تحلیلی سیاسی صراط
2.4هزار دنبال‌کننده
615 عکس
421 ویدیو
60 فایل
تحلیل مسائل روز ایران وجهان کانال دوم ( رسانه= صوتی+تصویری) eitaa.com/seraat_tahlil_siyasi دست نوشته های اینجانب👇️ @hamraah_batahlil برای ارسال نظرات و ارتباط مستقیم👇️ @Yasin1y ⚠️ #تبلیغ_و_تبادل_نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
💝میلاد نبی اعظم(ص) و امام صادق (ع) مبارک باد🌺 #کانال_تحلیلی_سیاسی_صراط👇 @tahlilisiyasiseraat
✡ اسلام و تروریسم تاریخی یهود 🎯 تلاش‌های یهود برای جلوگیری از تولد و ظهور پیامبر اکرم (ص) ⚔ الف. ترور هاشم 1⃣ حضرت ، جدّ اعلای پیامبر (ص) مکی بود، اما قبرش در غزه فلسطین است! 2⃣ ایشان از مکه برای تجارت به سوی شام خارج شد و در یثرب مهمان رئیس یکی از قبایل مستقر در مدینه به نام عمرو بن زید بن لبید خزرجی گردید. 3⃣ هاشم با سلمی، دختر عمرو، ازدوج کرد و او را به مکه برد. وقتی سلمی حامله شد، طبق شرطی که هنگام ازدواج کرده بودند، هاشم او را برای وضع حمل، به نزد خانواده اش در یثرب بازگرداند و خود از آنجا برای تجارت به شام رفت. 4⃣ او هنگام رفتن به سفر، به همسرش گفت: «احتمال دارد از این سفر بازنگردم. خداوند به تو پسری خواهد داد. از او بسیار نگهداری کن». 5⃣ هاشم به غزه رفت و پس از پایان تجارت، آهنگ بازگشت کرد. اما همان شب، به ناگاه بیمار شد. پس اصحابش را فراخواند و گفت: به مکه بازگردید. به مدینه که رسیدید، همسرم را سلام برسانید و درباره فرزندم که از او متولد خواهد شد، سفارش کنید؛ به او بگویید که این فرزند، بزرگ‌ترین دغدغه من است. سپس قلم و کاغذی خواست و وصیت‌نامه‌ای نوشت که بخش عمده‌ای از آن در سفارش به پاسداری از فرزند و اشتیاقش به زیارت او بود. 6⃣ موسی (ع) به خبر آمدن پیامبر اکرم (ص) را داده بود. اینان از قیافه، پدر و مادر و نسل او آگاه بودند و گنجینه‌ای از اطلاعات را در اختیار داشتند. علم نیز که از موسی (ع) آموخته بودند، نسل به نسل در آنان منتقل شده بود. 7⃣ با این اطلاعات، هاشم، در چشم آنها آشنا بود و به خوبی می‌دانستند که ، از نسل اوست. اما تیرشان دیر به هدف خورد و هنگامی هاشم ترور شد که نطفه عبدالمطب در مدینه بسته شده بود. ✍ منبع: کتاب تبار انحراف، حجةالاسلام مهدی طائب 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/3kDUc1 ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
دانلود قرآن کریم ( سی جزٕ).apk
9.41M
🔝دانلود کنید🔝 🔺با دو زبان عربی و ترجمه فارسی💥 🔺 فهرست بندی کامل سوره ها 📂 🔺 طراحی فوق‌العاده زیبا و ساده📝 🔺پخش روان صوتی هر آیه 🎶🎵 #پیشنهاد‌‌فوقالعاده‌ادمین‌کانال✔️👆 #هر_انسان_یک_قرآن🙏 #عید شما مبارک 🌺 @tahlilisiyasiseraat
🔻اهم مطالب مطرح شده در دیدار با انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی کشور 💥دکتر سعید جلیلی: 🔹 در جنگ اقتصادی باید دفاع و حمله ما از جنس اقتصاد باشد؛ اگر دشمن مانع صادرات ما میشود، باید بازارهای جدید صادراتی را هم فتح کنیم. 🔹 ما در تعالیم دینی خود نیز داریم که کودک را تا هفت سالگی آزاد بگذارید و بر همین مبنا، آزاد بودن کودک در یک محیط سالم و مستعد، زمینه های رشد استعداد او را برای سال های بعد شکوفا میسازد. اگر این تاثیر عمیق از طریق شکل بگیرد ماندگار خواهد بود. 🔹 اسباب بازی یک کالای فرهنگی است که میتوان ابعاد اعتقادی، تاریخی و ملی را در آن مشاهده کرد. با این نگاه، آخرین وجه مدنظر در تولید یک اسباب بازی جنبه اقتصادی آن است. 🔹 کشوری که بالاترین ذخائر نفت و گاز دنیا را دارد پس به تبع آن در پتروشیمی و صنایع پایین دستی که مواد اولیه اسباب بازی را تامین میکند، مزیت نسبی به سایر کشور ها دارد. 🔹 با وجود نقطه قوت و ذخائر غنی فرهنگی، اگر مطالعات مناسب را از ابتدای فرایند تولید، ضمیمه این صنعت کنید، برای مثال در بازی های فکری، قصه و شخصیت سازی ها، میتوانید دست برتر را داشته باشید. تکمیل این چرخه و توجه شایسته تولیدکنندگان اسباب بازی به وجه فرهنگی آن میتواند در رشته های علوم انسانی نیز ایجاد اشتغال کند. 🔹 سازمان تبلیغات، صداوسیما و سایر دستگاه هایی که در امر فرهنگ متصدی هستند، در کنار دولت صاحب وظیفه هستند. امور مساجد نیز همینطور.چه اشکالی دارد در هر مسجدی یک فضا برای کودکان با اسباب بازی ها تدارک دیده شده باشد؟! چه اشکالی دارد بعضی مواقع به جای نذر طعام، نذر اسباب بازی باشد تا زمینه ساز خاطره‌ی خوش برای کودک در مسجد شود؟! 🔹 باید توجه داشت که اگر اسباب بازی یک ضرورت برای کودکان هست، این منحصر به کودک شمال شهر تهران نیست؛ بلکه کودک روستایی در منطقه‌ی محروم هم باید بتواند از چنین امکانی برخوردار باشد. وقتی ضرورت این امر به درستی نمایان شود، تخصیص برخی هزینه ها به آن ممکن خواهد شد. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اسباب بازی؛ ضرورت فراموش شده 🔹رهبرانقلاب: من چقدر بخاطر تولید اسباب بازی داخلی حرص خوردم! 🔻برشی از دیدار انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی کشور با دکتر جلیلی | آبان ۹۷ #کانال_تحلیلی_سیاسی_صراط👇 @tahlilisiyasiseraat
✍علی مهدیان 👌اواسط دهه هفتاد وقتی علم مبارزه با و و را رهبری افراشت، هیچ کس فکر نمیکرد این شعار تبدیل به یک حرکت موثر اجتماعی شود اما دیری نگذشت که با همین شعار دولت نقد و سپس نفی شد. 👌عدالتخواهی صورتهای مختلف و متفاوت اجتماعی پیدا کرد یک صورت آن شد جریانهای جوششی که خدمت به مردم و نزدیک کردن جوانان به متن محرومین را هدف گرفتند. یک صورت آن تبدیل شد به جریان مطالبه گری از مسوولین. یک صورت نیز تبدیل شد به گروههایی که تلاش میکردند راه حلهایی برای مشکلات اداره کشور پیدا کنند. 👌اما به طور کلی تمام جریانهای عدالتخواه جوان را میشد به دو دسته تقسیم کرد عدالتخواهی مثبت که تلاش میکرد با تغییر فرهنگ مردم و ایجاد جوششهای مردمی و یا دادن راه حلهای اثباتی و یا نقدهای موثر تئوریک یا اجرایی به حرکت کشور به سمت عدالت مدد رساند و عدالتخواهی منفی. 👌عدالتخواهی منفی بیشتر شور عدالتخواهی داشت ولی از بستر اندیشه انقلاب، خیلی داراییها را اخذ نکرده بود. او هنوز بلد نبود مفهوم با مستکبرین را با جمع کند. هنوز بین حقیقت و عدالت پیوستگی روشنی را درک نکرده بود. حتی نسبت و را نیز با عدالت نمیدانست. لذا اندیشه ای کاریکاتوری داشت که در عمل از گیر دادن به زندگی این مسوول و آن مسوول شروع کرد و تا قرار گرفتن پشت سر این متهم و آن زندانی پیش رفت و در نهایت نیز شد ابزار جدی تکمیل کننده پازل فلان جریان سیاسی مفلوک و بهمان نقشه خارجی ضد مردم. 👌 حتما داستان شکل گیری جریان در غرب را شنیده اید اینها جوانان مخالف سیطره زورمداران بودند اما جهالت و سطحی بودنشان باعث شد همان قدرتمندان بیایند و به اینها بگویند اگر میخواهید اعتراض کنید بروید پشت سر بزرگترین معترض عالم یعنی و بعد اینها شدند شیطان پرست 👌من مشکل امروز کشور را نه رهبری و نه بدنه نجیب امت میدانم. بلکه مشکل را باید دوگانه ای دانست به نام و انباشت جهالت نخبگان دردمند. 👌تا وقتی عدالتخواهی از بستر انقلاب برنخیزد یعنی همه المانهای نظام اندیشه انقلاب اسلامی را در نسبت با عدالت درنیابد، یقین کنید ابزار دست ظالمین عالم خواهد بود. بلایی که بر سر بسیاری از جریانات چپ در دنیا آمد. پ ن. نامه ای که جدیدا به نام جریان عدالتخواه دانشگاه تهران رسانه ای شد نماد یک درد بیست ساله در این جریان است. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
#تحلیل_زمانه 🔴 چرا ابی زید...؟ 🔳 دونالد ترامپ، جان ابی زید ژنرال چهارستاره بازنشسته ی ارتش که فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا در جنگ عراق را بر عهده داشت را به سمت سفیر ایالات‌متحده در عربستان سعودی منصوب می‌کند. این سمت از زمان روی کار آمدن ترامپ، خالی مانده بود. 🔳 ژنرال ابی‌زید (۶۷ساله) تباری لبنانی دارد و از خانواده مسیحیان کاتولیک است. او زبان عربی را به خوبی صحبت می‌کند و ۳۴ سال درارتش آمریکا خدمت کرد‌ه است. این ژنرال آمریکایی کوله باری از تجربیات در خاورمیانه دارد. 🔻ماموریت ژنرال «ابی زید» در عربستان: 🔹چرا دولت ترامپ او را برای سفارت آمریکا در عربستان انتخاب کرده‌است؟ برخی مطبوعات آمریکایی در پاسخ نوشتند: 1⃣محتمل است که با انتخاب ژنرال ابی زید، لااقل سیاست خارجی آمریکا در قبال عربستان به سر و سامان جدیدی برسد. 2⃣ انتخاب او موجب نظارت دیپلماتیک واقعی‌تر بر روابط آمریکا – عربستان خواهد شد. 3⃣ دلیل دیگر، نظارت دقیق‌تر آمریکا بر جنگ یمن است. 4⃣ او چهره شناخته‌شده‌ای برای اعراب و در منطقه عربی دارای «مقبولیت» است. از او با عنوان «عرب دیوانه» و «مرد بحران‌ها» نام برده می‌شود. ✍ #شورای_تحلیلی_زمانه #کانال_تحلیلی_سیاسی_صراط_همراه_با #مستندهای_تحلیلی 👇 @tahlilisiyasiseraat
✍دکترعبدالله گنجی رئیس‌جمهور در اجلاسیه به نکته بسیار مهمی اشاره کردند که تسلیم شدن نه‌تنها خیانت به امروز است که خیانت به نسل‌های آینده ایران نیز هست. اصولاً این انگاره روشنفکرانه که گذشتگان هر چه کرده‌اند به ما ربطی ندارد و آیندگان نیز هرچه خواهند کرد به ما مربوط نیست و ما باید در زمان حال زندگی کنیم، انگاره‌ای است. قطعاً عملکرد گذشتگان از جهت حفظ یا افول عزت و غرور ملی بر شخصیت و قضاوت نسل‌های بعدی مؤثر خواهد بود. قضاوت درباره حال، توسط نسلی که در آن زندگی می‌کند، هم بسیار مناقشه‌برانگیز است هم با جزئیات بیان می‌شود، اما گذشت زمان قضاوت را صریح، بی‌تأمل و کلی می‌کند. جزئیات و مسئله‌های حال در آینده مورد توجه قرار نمی‌گیرد، بلکه صرفاً تصمیماتی که غرور ملی، تمامیت ارضی و عزت ملی را خدشه‌دار یا تقویت کرده است، مورد توجه قرار خواهد گرفت. شاید مهم‌ترین برداشت از سخن رئیس‌جمهور «» به نسل‌های آینده باشد، آیندگان نباید از اقدامات ما احساس حقارت کنند یا لعن خود را نثار ما نمایند. همانگونه که ما امروزه اقدامات قاجاریه در تجزیه کشور را نوعی درگیری ذهنی و خیانت به غرور ملی ایرانیان می‌دانیم. چرا هیچ‌کس در ایران امروز ذره‌ای برای فتحعلی‌شاه حق و شعور قائل نیست که حتماً حکمتی داشته است که بخشی از ایران را واگذار کرده است؟ چرا کسی دفاع نمی‌کند که او حق داشته عهدنامه ترکمنچای را بپذیرد؟ چرا کسی نمی‌گوید اگر نمی‌پذیرفت باید تبریز و تهران را نیز تحویل روس‌ها می‌داد. شاید آن‌روز به او گفته‌اند اگر عهدنامه ترکمنچای و گلستان را نپذیری، باید به‌زودی تبریز و تهران را تقدیم نمایی و او دفع افسد کرده باشد. اما امروز آنگونه قضاوت نمی‌کنیم و جزئیات را مدنظر قرار نمی‌دهیم. در فضای عمومی کشور فقط فتحعلی‌شاه متهم است و از ده‌ها دست‌اندرکار و هزاران و در دو طرف رود ارس خبری نیست. او به هر دلیل آن دو عهدنامه را پذیرفته باشد، امروز مورد تأیید ما نیست و وی را به بی‌عرضگی، نالایقی، زن بارگی، عقب‌ماندگی و ده‌ها صفت سلبی دیگر متهم می‌کنیم. ما امروز از واگذاری هرات به خود می‌پیچیم، اما هرگز نمی‌پذیریم که اگر هرات را واگذار نمی‌کرد، انگلستان بوشهر و شیراز را تصرف می‌کرد؛ لذا تا مرز فحاشی به محمدشاه و ناصرالدین‌شاه پیش می‌رویم و لعن و نفرین خود را نثار آنان می‌کنیم و این را برای خود حق می‌دانیم. در مثالی دیگر امروز کسی نمی‌گوید سقوط اصفهان و تسلیم شاه سلطان حسین در سال ۱۱۳۴ قمری با هدف کاهش کشتار مردم و پایان مسالمت‌آمیز جنگ و محاصره ۹ماهه اصفهان بود بلکه آنان را نالایق، بی‌عرضه و خائن به وطن معرفی می‌کنیم. اصولاً ایرانیان امروز از دوران ۲۳۰ ساله فقط را می‌شناسند. چرا؟ چون غرور ملی خود را در گسترش و حفظ قلمرو، یکپارچگی ایران، بنا‌های اسلامی و تمدنی، گسترش تشیع، تجارت بی‌نظیر و... می‌دانند. امروزه کسی سؤال نمی‌کند در زمان کدام شاه صفویه مردم گرسنه بودند یا در فقر و تنگدستی زندگی می‌کردند. آنچه مهم است اینکه کدام توانسته است موجب افتخار و غرور نسل امروز و فردای ایران باشد. اصولاً آیندگان تسلیم شدن نسل‌های قبل خود را به هیچ دلیل نمی‌پسندند. هیچ حجتی را جز ایستادن تا مرز کشته شدن نمی‌پذیرند. به تعبیر مقام معظم اگر سلطان حسین صفوی از اصفهان بیرون می‌آمد و با افغان‌ها می‌جنگید و در آن جنگ کشته می‌شد، حتی اگر اصفهان نیز بعد از کشته شدن وی سقوط می‌کرد امروز مورد سرزنش سلسله نسل‌ها نبود. قطعاً آیندگان نیز درباره «» بدون توجه به جزئیات قضاوت خواهند کرد. ممکن است درباره جنگ تحمیلی ۲۲۰ هزار اسم شهید فراموش شود. ، ، ، ، ، ، و... فراموش شوند، اما ایستادگی ایران و رهبری امام در تاریخ خواهد ماند. ادامه در پست بعد... 👇 @tahlilisiyasiseraat
ادامه پست بالا.. درباره منازعه امروز ما با غرب چیزی که می‌تواند در تاریخ آیندگان مورد مطالعه و قرار گیرد، این است که نسلی بعد از ۴۰ سال مقاومت برای شکم و رفاه بهتر (که آن هم تضمین نیست) شدند. عزت و استقلال و غرور ایرانیان را برای نان بزرگ‌تر فروختند و دست از استقلال‌طلبی خود با هدف لذت‌گرایی برداشتند و در مقابل آن آبنباتی هم دریافت نکردند. آیندگان جز عزت، استقلال و تمامیت ارضی کشور همه‌چیز را نسبت به ما فراموش خواهند کرد، همانگونه که ما درباره گذشتگان صرفاً با این سه گزاره قضاوت می‌کنیم و ده‌ها اقدام کوچک و بزرگ سلبی و ایجابی را مدنظر نداریم. عظمت۲۳۰ساله دولت صفوی در یکپارچگی ایران به نام تشیع انجام شد و تا بر دین و جهاد و محوریت علمای تراز اول تشیع اصرار داشتند موفق بودند، اما وقتی به رفاه، خوشگذرانی، زن‌بارگی، حرمسرا و... مشغول شدند، از درون تهی گردیدند و به دست خود عظمت ۲۳۰ ساله را تسلیم یک گروه چریکی یاغی کردند که بویی از تمدن و فرهنگ نبرده بودند. تاریخ قابل تکرار و همه ماست. امروز را برای آینده ننگین ثبت نکنیم. امروز در شعب ابوطالب بودن پیامبر (ص) برای ما افتخار است و اگر پیامبر در نقطه مقابل قرار می‌گرفت شاید امروز از او و از مسلمانی ما خبری نبود. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
⚡️شورش علیه اصل ۱۱۰ و سکوت شخصیت‌های مدعی اصولگرایی ✍سیدیاسر جبرائیلی آقای مسعود پزشکیان در مخالفت با نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی استدلال عجیبی ارائه کرده‌اند: "کسی که شاکی ماجرا است، نمی‌تواند همزمان به عنوان قاضی هم ایفای نقش کند. مجمع تشخیص وظیفه برطرف کردن اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان در زمینه لوایح و طرح‌ها را برعهده دارد ولی با این روش اگر اختلافی بین مجلس و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص ایجاد شد، آیا بازهم مجمع باید درباره آن نظر دهد؟" این سخن نائب رئیس مجلس ناشی از فهم از قانون اساسی جمهوری اسلامی است. مسئله نظارت، از اختیارات ولی فقیه در بند ۲ اصل ۱۱۰ است و ارتباطی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد. رهبر انقلاب وفق اصل ۱۱۰ این اختیار را به هیئت عالی نظارت تفویض کرده‌اند و این هیئت در واقع در حال اعمال اختیارات ولی فقیه است. مجمع تشخیص وظیفه حل و فصل اختلاف مجلس با شورای نگهان را دارد، نه حل و فصل اختلاف مجلس با ولی فقیه را! حرف آقای پزشکیان درباره مرجع داوری اختلاف مجلس با هیئت نظارت مثل این است که گفته شود فلان بخش از حاکمیت که مشروعیت خود را از ولایت دارد، وقتی با ولایت فقیه به اختلاف می‌خورد، چه خواهد شد! روشن است که اگر برخلاف نظر ولایت، تصرفی در امری انجام شود، هیچ‌گونه مشروعیتی ندارد. جریان لیبرال پس از ناامیدی از براندازی ساختاری، رو به براندازی رفتاری آورده و راه آن را، بی‌خاصیت سازی جایگاه ولایت فقیه در جمهوری اسلامی و تقلیل نقش ولی به پاپ می‌داند. اگر بند ۲ اصل ۱۱۰ که علیه آن شوریده‌اند، به فراموشی سپرده شود، ولی فقیه هیچ ضمانت اجرایی برای انجام اصلی‌ترین وظیفه خود در قانون اساسی که تعیین سیاست‌های کلی است، نخواهد داشت و نقش آن در نظام به نصیحت و موعظه محدود خواهد شد؛ همان نقشی که در جامعه مسیحی دارد. سکوت شخصیت‌های مدعی انقلابی گری در برابر هجمه همه‌جانبه لیبرال‌ها علیه نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی، یادآور همان سکوتی است که کسانی در فتنه ۸۸ اختیار کردند. امروز ساکت فتنه کسی است که در برابر هجمه به جایگاه ولایت سکوت اختیار کرده است. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
👌تحلیل_کوتاه ✍اندیشکده_راهبردی_تبیین ✅روند تطبیع یا همان عادی‌سازی روابط با رژیم ، اگرچه رو به جلو است اما هم‌چنان، برخی دولت‌های عرب از اقدامات بی‌پروایانه‌ای که آن‌ها را در معرض اعتراضات گسترده قرار دهد، پرهیز می‌کنند. به همین دلیل، کشورهایی مثل بحرین، امارات و عربستان در شرایط کنونی، توان اقدامی دوجانبه با اسرائیل در سطحی که عمان چندی پیش انجام داد را دارا نیستند و به هر دلیلی آن را به مصلحت نمی‌دانند. لذا دیدارهای دوجانبه، یا پنهانی صورت می‌گیرد و خبر آن بعدها به صورت مهندسی‌شده به رسانه‌ها نشت پیدا می‌کند و یا این‌که در سطوحی پائین‌تر و علنی انجام می‌شود. ✅این محدودیت اما باعث نمی‌شود تا کشورهای عربی روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را متوقف سازند. آن‌ها هم‌چنان در حال حساسیت‌زدایی از این روند هستند تا بتوانند به گام آخر برسند. یکی از رویدادهایی که می‌تواند این عادی‌سازی را با حساسیت کمتری پیش برد، میزبانی از رویدادهای بین‌المللی است. البته قطعا اعراب اهداف متعددی از این میزبانی‌ها دارند اما یکی از این اهداف، احتمالا عادی‌سازی روابط با اسرائیل است. ✅رویدادهای بین‌المللی می‌توانند در حوزه‌های ورزشی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... باشند. به‌عنوان مثال، برگزار مسابقات جهانی جودو در امارات متحده عربی، باعث شد تا وزیر ورزش رژیم صهیونیستی به ابوظبی سفر کند. از سوی دیگر، بحرین به طور رسمی از «ایلی کوهین» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی برای شرکت در کنفرانس جهانی فنآوری و ابتکار که قرار است به همت بانک جهانی و با مشارکت وزرای کشورهای در حال رشد در بحرین برگزار شود، دعوت کرده است. ✅کشورهای عربی سالانه میزبان برخی رویدادهای بین‌المللی هستند و با بهانه‌هایی چون نقش میزبان و ضرورت عدم تحدید اعضای سازمان ملل و ...، عملا از رژیم صهیونیستی میزبانی می‌کنند. این میزبانی، به اندازه‌ی اقدامات دوجانبه با اسرائیل، برای آن‌ها هزینه‌زا نیست اما می‌تواند روند عادی‌سازی را هم پیش برد. طبیعی است که اسرائیل نیز با آغوش باز از این رویدادها استقبال می‌کند. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 دکتر یاسر جبرائیلی،‌کارشناس مسائل اقتصاد سیاسی: سرمایه خارجی برای اقتصاد ما سم است/ سهم FDI در GDP کره و ژاپن در دوره توسعه این کشورها زیر یک درصد بوده است/ از سال 68 پژو با عنوان سرمایه‌گذار خارجی به ایران آمد، الان بعد از 30 سال چه شد؟! #کانال_تحلیلی_سیاسی_صراط👇 @tahlilisiyasiseraat
✍نوید کمالی 🔴 طرف ۵۰ سال در #آمریکا زندگی کرده اما هیچ رسانه آمریکایی نتوانسته است ذهنیتش را نسبت به #امام_خمینی (ره) و عظمت #ایران_اسلامی تغییر دهد! 🔻اما حالا بعضی ها با دیدن ۲ فیلم ماهواره ای و خواندن چند خبر در کانالهای #تلگرام ، ایران و شهر محل تولد و زندگی خودشان را سومالی فرض کرده و آمریکا را اتوپیای دنیا می بینند و از بعضی دانشجویان گرفته تا آن مدیرکل فلان وزارتخانه برای رفتن به آنجا پیدا و پنهان درخواست ویزا و تابعیت می کنند! 🔻این یعنی ریشه مشکل امروزمان را نباید صرفا در فعالیت تلگرام و برخی شبکه های ماهواره دید زیرا یک روز ویدئو بود و یک روز هم #وایبر آمد، امروز هم تلگرام هست و فردا با موج فناوری یک محصول دیگر عرضه خواهد شد و گریزی در مواجهه با این مسأله نیست! صدالبته این سخن به معنای تایید بازی غیرهوشمندانه در زمین دشمن یا نفی مطلق مشکلات برخی ابزارهای رسانه ای نیست بلکه سخن از مشکل اساسی تر است! 🔻مشکل کمبود #سواد_رسانه_ای در جامعه ای است که هر شهروندش در هر لحظه در معرض هزاران پیام رسانه ای است و آنقدر آموزش ندیده که به راحتی اسیر هر تبلیغ و #عملیات_روانی می شود. #کانال_تحلیلی_سیاسی_صراط👇 @tahlilisiyasiseraat
✍علی مهدیان 🌾 خیلی وقت است رسم شده به نام انقلاب اسلامی، نظام اسلامی را مورد نقد قرار میدهند. اگر کسی به اسم انقلاب اسلامی، بنای دفاع از نظام را داشته باشد، متهم به و دفاع از وضعیت موجود و امثالهم میشود. 🌾 اما به نظرم یکی از غریب ترین و مظلومترین حقایق امروز، نظام اسلامی ما است. نظامی که صورت بندی آن در قانون اساسی متبلور شده است. من اگر بخواهم دو رکن اساسی و نظام اسلامی را معرفی کنم باید بگویم: اولاً و ثانیاً . 🌾 شاید هیچ موضوعی به اندازه این دو موضوع هم در خبرگان قانون اساسی سال 58 و هم ده سال بعد در مباحثات اصلاح و ترمیم قانون اساسی مورد اهتمام اندیشمندان انقلابی نبوده باشد. همه ارکان قانون اساسی حول همین دو محور کلیدی سامان یافته است. 🌾 اگر به این دو عنوان توجه کنیم حاکمیت را برای امت و امام مطرح کرده است. مقوله حاکمیت صورت حقوقی یک ارتباط اجتماعی حقیقی است که عمق آن نیز از جنس پیوستگی روحی است. حاکمیت صورت است. ولایتی که مردم نسبت به یکدیگر دارند و نسبت به جامعه دارند و ولایتی که حاکم نسبت به مردم دارد. 🌾 ولایت رکن اساسی است. روایات متعدد داریم که ارکان شریعت را بر میشمارد و رکن ارکان را نیز ولایت معرفی میکند. این ولایت که در سطح فقه و شریعت از آن نام میبرند همان حکومت است. 🌾 اگر صورت همه دین و معنویت را شریعت بدانیم و چارچوب صورت همه شریعت را ولایت و بدانیم. قانون اساسی ما ترسیم کننده این رکن ارکان است. قانون نقش اساسی در تغییر سبک زندگی ما دارد. قانون نقش اساسی در سبک تصمیم گیری و اداره کشور دارد. قانون نقش اساسی در صورت بندی همه رفتارهای اجتماعی و ارتباطات ما دارد. و قانون ترسیم کننده صورت نظام است. 🌾 اکنون همانطور که شریعت صورت همه دین است. نظام نیز صورت همه انقلاب است. ، عبارت دیگری از حفظ ولایت است. عبارت دیگری از حفظ شریعت است. 🌾 هیچ قدرتی در این کشور توان حفظ نظام را ندارد نه موشکها نه ای نه پول نفت و نه هیچ چیز دیگر. آنچه نظام را حفظ کرده است قدرت مردم بوده است و لا غیر. قطعا بدون این منشا قدرت، نظام توسط کل عالم تغییر پیدا میکرد تا صورتی طاغوتی و استبدادی بیابد. 🌾 است که این نظام حفظ شده است و این یک دستاورد غیر قابل کتمان برای این امت است..... ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
966.6K
✅ #سوال : نظر شما درباره #نامه جنبش #عدالتخواه به #رهبری چیست؟ آیا نامه نوشتن به رهبری اشکالی دارد!؟ #دکتر_صدیقی #کانال_تحلیلی_سیاسی_صراط👇 @tahlilisiyasiseraat
✡ جایگاه محمدعلی فروغی در تاریخ معاصر ✍دکتر عبدالله شهبازی 1⃣ در سال ۱۲۵۴ش. به‌دنیا آمد و پس از مرگ پدر به ملقّب شد. 2⃣ جدّ اعلای این خانواده از بود، که برای تجارت به ایران آمد و در اصفهان سکنی گرفت و مسلمان شد. 3⃣ پدر فروغی تحت تأثیر از پیشکسوتان ترویج فرهنگ غربی و فراماسونی در ایران بود و میرزا محمدعلی در چنین مکتبی تربیت شد و به‌نوبه خود به یکی از برجسته‌ترین متفکرین غرب‌گرا و بزرگ ایران بدل گردید. 4⃣ محمدعلی فروغی برای نخستین بار، قانون اساسی و سایر اسناد بنیادی را به فرمان از فرانسه به فارسی ترجمه کرد و واژه فراماسونری را در واژگان فارسی جا انداخت. 5⃣ فروغی در سن ۳۲ سالگی از بنیانگذاران لژ «بیداری ایران» در سال ۱۲۸۶ش. بود و در این لژ به مقام با عنوان خاص نائل آمد. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 goo.gl/YsH7ry ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
✍استاد رحیم پور ازغدی 🔷يقين، چيز كوچكى نيست؛ يقين باعث مى شود كه آدم با مژه اش كوهها را سوراخ كند. يقين، كه اين همه با آن مبارزه مى شود و كسانى حتى را بر آن مقدم مى دارند، منشأ بزرگترين تحولات و پيشرفتهاى انسان در ابعاد مادى و معنوى در تاريخ بوده است و اگر ملّتى يقين را از دست دهد، ديگر همه چيز را از دست داده است. آنها كه اهل يقين اند، از هيچ مبدئى به اين فلسفه « لا ادرى» نزديك نمى شوند. لا ادرى، يعنى «نمى دانم »، شايد باشد، شايد نباشد. شايد الان روز است، شايد شب است. شايد است، شايد . آمدند تا با اين شك و جهل و دو دلى مبارزه كنند، انبيا طرفدار جزم ابلهانه نبودند اما طرفدار شك هم نبودند، مگر شك مقدمه اى، شك به عنوان يك منزل بين راه، به عنوان يك مقرّ موقت، نه شك به عنوان منزلى كه ديگر اردوگاه تو باشد و بار خود را آنجا بيندازى.آنها به مؤمنين آموختند كه اولا وقتى نمى دانيد بگوييد: لا ادرى، «نمى دانم»، اما بعد كه دانستيد و ايمان آورديد محكم بگوييد: «ادرى، مى دانم». من مى دانم، كور نيستم، من فرق حق و باطل را مى فهمم و به پاى دفاع از حقيقت و عدالت مى ايستم، براى من فضيلت ورذيلت، مساوى نيست، همه اعمال با هم مساوى نيست، من موضع دارم واين ايمان است، اين يقين آگاهانه است، نه يقين عوامانه. 🔷يقين آگاهانه هميشه آدمهاى لاغر و كم خون را در تاريخ به آدمهاى بسيار دلير تبديل كرده كه مى توانند همه فرمولهاى سياست، طبيعت و تاريخ را حتى قبل از اين كه آنها را بياموزند، تغيير بدهند و اين فرمول ها را عوض كنند، ولى نبوت حتى از سنخ اين ايمان و يقين عادى و بشرى هم نيست، چيزى فراتر از آن است. گرچه اين ايمان و يقين چيز بسيار مهم و اساسى است؛ يعنى چنان نيست كه وقتى 4 نفر، 40 نفر، 400 نفر، 4000 نفر، 4 ميليون نفر در برابر شما ايستادند و گفتند آقا دو دو تا، چهار تا نمى شود، بگوييد كه بله ديگر نمى شود. يقين آگاهانه، يقينى كه منشأ آن آگاهى است و دانش بر يك واقعيت عينى است؛ در برابرش، 4 نفر يا 4 ميليارد نفر بايستند، برايش مساوى است . از اين جاست كه پيامبر(ص) فرمود: «اگر خورشيد را در دست راست و ماه را در دست چپ من بگذاريد، همه شما يك طرف بايستيد و من يك طرف، من كوتاه نمى آيم». از حضرت امير(ع) نقل شده كه فرمود: «اگر همه عرب در برابر من بايستند، من نمى ترسم و شك نمى كنم و عقب نمى روم . 🔶گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
✍عباس حاجی نجاری ماجرای حکم اگرچه بار دیگر ناکارآمدی اصلاح‌طلبان در اداره کلان‌شهر تهران را نشان داد و اداره شهر را وارد دور جدیدی از چالش و بلا تکلیفی درون ساختاری کرد، اما این انتخاب وفرآیند آن بیانگر آن است که مردم تهران همچنان باید تاوان یک انتخاب را بپردازند که البته در گذشته بار‌ها آن را تجربه کرده والبته درس نگرفته‌اند. روز گذشته ودر شرایطی که مهلت قانونی وزارت کشور برای صدور حکم شهردار جدید تهران به سر رسید، یکی از اعضای شورای شهر اعلام کرد که قانوناً امروز باید حکم شهردار منتخب صادر می‌شد، اما وزیر کشور دیروز پاسخ ما را داد و اعلام کرد به علت آنکه نامه وزارت اطلاعات برای صدور حکم کفایت نمی‌کند، حکمی صادر نشده است. شورای شهر و شهرداری تهران که در دوران شورای پنجم شهر تهران همچون شورای اول به محل اصلی رقابت طیف‌های جریان اصلاحات تبدیل‌شده است پس از ناکامی‌های دو سال اخیر برای انتخاب یک شهردار کارآمد برای تهران، با انتخاب به‌عنوان شهردار تهران، اداره این شهر را با بی ثباتی جدیدی مواجه کرد که البته ریشه آن را باید در غلبه منافع جناحی بر منافع ملی دانست. واین در حالی است که اگر شورای شهر تهران اندک مسئولیتی احساس می‌کرد وبه جای جلب نظر «» پشت پرده، مصالح مردم را در نظر می‌گرفت وتحقیقی کوتاه از مراجع ذی‌ربط امنیتی برای این انتخاب می‌کرد، طبعاً تهران وبه تبع آن کشور را درگیر یک چالش ناخواسته دیگر نمی‌کرد. وجالب آن است که در این میان علی نایب رئیس مجلس از احتمال در صورت صادر نشدن حکم حناچی به عنوان شهردار تهران سخن به میان آورده ومدعی می‌شود که اگر وزیر کشور تسلیم فشار نهاد‌های غیرمسئول برای صدور حکم شهرداری آقای حناچی شود، با توجه به اینکه طرح استیضاح ایشان اکنون در مجلس مطرح است احتمال انجام این استیضاح تقویت می‌شود. ناکارآمدی جریان اصلاحات در اداره کلان شهر تهران آنچنان ملال آور شده است که به جای رقبای سیاسی فعالان همین جریان نتوانسته‌اند نسبت به آن سکوت کنند. این وضعیت را حکیمی پور عضو اصلاح طلب شورای شهر اول و چهارم تهران در یکی رسانه‌های وابسته به درستی تشریح کرده وبا اشاره به اینکه «اصلاح‌طلبان استاد قدرنشناسی و هدر دادن فرصت‌هایی هستند که مردم در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند» می‌نویسد: «جریان اصلاحات دچار مناسبات پشت پرده و محفلی شده و این مسئله در آینده خطرناک خواهد بود». روزنامه آرمان در ادامه با اشاره به اینکه لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر به صورت محفلی طراحی شده بود، نوشت: «شورای شهر تحت تأثیر فضایی است که رسانه‌ها پیرامون مدیریت شهر تهران ساخته‌اند. در نتیجه شورای شهر برای مردم تهران فعالیت نکرده‌اند و بلکه برای رسانه‌ها و فضای مجازی و به تبع آن گروه‌های تلگرامی کار کرده‌اند. شورای شهر از ابتدای شکل‌گیری تاکنون درگیر واکنش بوده و نه کنش. رفتار‌هایی هم که به صورت واکنشی صورت می‌گیرد به دلیل اینکه یک مرحله از کنش عقب است است.» علی تاجرنیا فعال دیگر این جریان با اشاره به اینکه استراتژی اعضای شورا در انتخاب شهردار مشخص نیست. از نکته تأسف بار دیگری رمز گشایی می‌کند او می‌گوید: متأسفانه بخش عمده‌ای از این نقد به خود جریان اصلاحات باز می‌گردد که استراتژی مشخصی در عرصه سیاسی ندارد برخی از دوستان خیلی خوب ما کار‌های عجیبی می‌کنند. از سویی به حسن روحانی تن می‌دهند که خطوط قرمز مشخصی دارد، از جناح دیگر آمده و به خاطر شرایط از او حمایت می‌کنیم و از سوی دیگر شورا می‌خواهد با انتخاب افرادی به عنوان شهردار پایتخت، نارضایتی خود را ابراز کند! چنین واکنشی در عالم سیاست معقول نیست... ادامه در پست بعد.. 👇 @tahlilisiyasiseraat
ادامه پست بالا... به عبارت دیگر همه مشکل ما شرایط نیست، بلکه تصمیم‌گیری‌های هم بخشی از مشکل است. وی در پاسخ این سؤال که «یک مشکل دیگر این است که گاه فقدان استراتژی و تاکتیک آشکار می‌شود. آیا تحلیل سیاسی از اوضاع وجود ندارد؟» می‌گوید: بنده در داستان آقای هشدار داده بودم، منتها برخی دوستان تا وقتی که با مسئله‌ای سخت رو‌به‌رو نشده‌اند می‌گویند پای حرف خود تا آخر می‌ایستیم. برای یکی از اصلاح‌طلبان شناخته شده توئیت می‌کند که وقتی اصولگرایان با آقای آخوندی مخالفند یعنی تصمیم درستی گرفته‌ایم! این نوع سخنان که پایه و اساس منطقی درستی ندارد در گذشته هم بیان می‌شد و مشکل قدیمی ماست. برخی دوستان ما همچنان در دعوا‌های گذشته مانده‌اند و در عین حال می‌خواهند در قدرت حضور داشته باشند، اما نکته مهم این است که چندان به روش حضور در قدرت تسلط ندارند. نگارنده در اردیبهشت ماه امسال ودر شرایطی که شورای شهر تهران مانند این روز‌ها درگیر یک انتخاب ناموفق بود به ریشه این ناکارآمدی اشاره ویادآور شده بودم که در انتخابات پنجم شورا‌ها، جریان اصلاحات با ارائه تصویری سیاه از آینده کشور وتأکید بر اینکه در صورت پیروزی جریان رقیب که گردن‌زدن‌ها و اعدام‌ها بخشی از آن بود، توانست با یک عملیات روانی طراحی شده، عرصه شورا‌ها و مدیریت شهری را از آن خود کند و با تهیه و ارسال لیستی به شورا‌های تهران که هیچ‌کدام از جریان‌های غالب اکنون حاضر به پذیرش مسئولیت آن‌ها نیستند، مدیریت شهری تهران را وارد دور جدیدی از نمود. چالشی که این روز‌ها بعد از و با انتخاب حناچی تکرار شده است ازآنجایی‌که مشکلات ومسائل شهر تهران بر مسائل دیگر کشور به ویژه در شرایط تشدید جنگ اقتصادی دشمن تأثیر گذاشته واذهان مسئولان کشور را به جای رسیدگی به مسائل اساسی درگیر خود می‌کند، پیشنهاد این است از آنجایی که این شورا اراده‌ای برای انتخاب یک شهردار توانمند نداشته ویا پدر خوانده‌های سیاسی چنین اختیاری را به این شورا نمی‌دهند ویا اینکه اصولاً آن جریان فاقد مدیری توانمند برای اداره شهر تهران است پیشنهاد می‌شود وزیر محترم کشور برای ماه‌های باقی‌مانده عمر این شورا مستقیماً وارد عمل شده وبا انتخاب یک سرپرست برای شهرداری تهران، حداقل برای این ماه‌های پیش رو تهران رابه یک ثبات برساند. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
؛ ✍اندیشکده_راهبردی_تبیین 🔻پیشنهاد قطر مبنی بر تشکیل ائتلافی پنج جانبه متشکل از: ، ، ، و حساسیت‌ها و سؤالات متنوعی را پیرامون ماهیت، ابعاد و امکان تحقق آن در اذهان کارشناسان و عموم رقم زده است. در این رابطه نکاتی قابل ذکر وجود دارد که می‌تواند ابهامات موجود را تا حدودی مرتفع سازد: ✅مطرح ساختن این پیشنهاد در این مقطع زمانی ‌می تواند متأثر از برخی تشابهات و نیازهای وابسته به هم در منطقه باشد. قطر از سوی ائتلاف سعودی تحت تحریم قرار گرفته، ایران با تحریم‌های جدید و یکجانبه آمریکا روبروست، عراق و سوریه نیازمند بهره‌گیری از سرمایه گذاری و مشارکت کشورهای همسایه در بازسازی خرابی‌های جنگ و تقویت زیرساخت‌های خود هستند. ترکیه و قطر با یکدیگر پیمان دفاعی داشته و در تحولات منطقه‌ای هم نظر هستند. هر یک از این کشورها به نوعی در تلطیف تنگناهای یکدیگر مؤثر هستند. ✅این ائتلاف از ابعادی سیاسی- اقتصادی برخوردار است که می تواند در ادامه، حمایت‌های و را به عنوان دو رقیب آمریکا جلب نماید. قطر با بهره‌مندی از توان مالی و با آگاهی از توان امنیتی جایگزین آمریکا، سعی دارد با این پیشنهاد، آمریکا را به ایجاد توازن در توجه به عربستان و قطر مجبور نماید. ✅این اقدام به قطر فرصت می‌دهد تا پس از مهار فشارهای اولیه تحریم ائتلاف سعودی، از فاز تدافعی خارج شده و مجددا در عرصه تحولات سیاسی- اقتصادی منطقه‌ای نقش‌آفرین شود. ✅به رغم آثار و نتایج مثبت سیاسی – اقتصادی، این ائتلاف در مسیر تحقق خود با چالش‌هایی روبروست، به تازگی از بحران امنیتی خارج شده و نمی‌خواهد با حضور در یک ائتلاف، خود را در مقابل دیگر همسایگان تعریف کند و از توانمندی‌ها و حمایت‌های آن‌ها در امر بازسازی محروم و یا با واکنش‌ها و مداخلات مستقیم یا غیر مستقیم آ‌ن‌ها مواجه شود. از سویی و نیز گرفتار چالش‌های جدی سیاسی- امنیتی بوده و امکان حضور آن‌ها در یک ائتلاف خوشبینانه تلقی می‌شود. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
طرح موضوع استیضاح و توجیهی ندارد... ✍علی جمشیدی 🔹اولین برداشتی که از انتشار دو خبر استیضاح ظریف و لاریجانی در رسانه‌ها صورت گرفت این بود که این طرح‌ها با برنامه‌ریزی قبلی به صورت همزمان به جریان افتاده‌اند و نمایندگان طراح این ماجرا هستند. این اقدام هماهنگ البته سوای اینکه چگونه پیگیری خواهد شد و آیا قطعا نتیجه مدنظر طراحان را به دنبال خواهد داشت یا خیر، در بدو امر واجد چند ایراد مهم و اساسی است که نشان می‌دهد نتیجه‌ای جز درپی نخواهد داشت. 🔸 اگر با نگاه ملی به این ماجرا نگاه کنیم به سرعت این نتیجه حاصل می‌شود که اقدام دیروز چیزی بیشتر از یک خطای راهبردی در مواجهه با دو بازیگر مهم صحنه اداره کشور نبود؛ 1⃣ اینکه حذف محمدجواد ظریف که امروز در کسوت وزیر امور خارجه مسئولیت پیشبرد اصلی‌ترین ایده دولت برای اداره کشور را برعهده دارد، خطا است، چرا که در خوشبینانه‌ترین حالت اگر درصد اندکی از موفقیت را برای ادامه پروژه «حل مشکلات اقتصادی کشور از مسیر سیاست خارجی در نظر بگیریم»، این مهلت از وی گرفته خواهد شد و با وجود ناکامی‌های مکرری که در مسیر تعامل با آمریکا و اروپا حاصل شده، این فرصت برای مدافعان وی باقی خواهد ماند که بگویند «!». 2⃣ اینکه اگر امضا‌کنندگان طرح استیضاح محمدجواد ظریف و علی لاریجانی معتقدند مسیر این دو نفر در رسیدن به برجام و تصویب چنددقیقه‌ای آن در صحن علنی از اساس اشتباه بوده و باعث تضییع حقوق و منافع ملی شده، باید آنها را در کسوت‌های خود تا پایان دوره‌ کاری ابقا کنند تا هم نتایج کامل اقدامات‌شان از جمله ادامه امید به غرب روشن شود و هم فرصت اصلاح گذشته (در صورت پی بردن به این اقدام اشتباه) برای آنها فراهم شود. 3⃣ اینکه این‌گونه مواجهه با اقدام محمدجواد ظریف پی گرفتن همان است که وزیر امور خارجه نسبت به دنبال کرد و قاعدتا نباید خطا را با خطا پاسخ داد، چنانکه مسیر رسیدگی به رفتارهای محمدجواد ظریف امروز در قوه قضائیه در جریان است و باید اجازه داده شود تا در فضایی آرام و در بستری به دور از هرگونه شائبه سیاسی به صورت فنی اظهارات محمدجواد ظریف مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن به اطلاع عموم مردم برسد. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
✍علی مهدیان 🏔 قیام در اندیشه حضرت امام مفهومی عمیق و باطنی داشت. یک تحول درونی در اندازه یک امت. به تعبیر اهل معنی یقظه. یا همان بیداری. مفهوم را امام بر همین اساس اولین بار طرح کرد. 🏔مقاومت یعنی نگه داشتن قیام، وقتی دشمن میخواهد آن را از بین ببرد. لذا مقاومت نیز یک حقیقت اولا روحی در یک امت است. من میگویم مقاومت یعنی حفظ انقلاب و حفظ بیداری در مقابل دشمنی که نمیخواهد این دو وجود داشته باشند. 🏔امروز وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ایران یک کشور نیست بلکه یک نهضت است. تعبیر درستی است. هویت درونی این کشور و این مردم نهضت است و قیام. و شاید از چهل سالی که گذرانده ایم بیشترش را مشغول مقاومت بوده ایم. 🏔اما امروز زمان ظهور و بروز مقاومت است. بروز مقاومت زمانی رخ میدهد که دشمن همه توانش را در تقابل با شما به رخ میکشد و آخرین حربه اش را رو میکند. 🏔در زمان آنچه خود را بروز داد همین حقیقت بود. در این دوران به حکم آیه فبشرالصابرین که رجوع به هویت انا للهی یعنی بازگشت جدی به خویشتن الهی و انا الیه ای یعنی بازگشت جدی به مسیر انقلاب است، رخ میدهد. 🏔در این دوران یعنی بروز ایمان مردم به سنتهای قطعی الهی در پیروزی بر دشمن بروز میکند. و صبر و توکل دو بال اصلی مقاومت و پیروزی اند. 🏔در دوران بروز مقاومت مردم داراییهایی که با قیامشان به دست آورده اند خواهند یافت. این به جز دوران انقلاب و قیام است که مردم را به آینده و انزجار از وضع موجود فرا میخواندیم. در دوره مقاومت مردم آنچه با قیام یافته اند را پیدا میکنند و به کار میگیرند. 🏔اما بعد از بروز مقاومت دوره بروز یک پیروزی جدی و گشوده شدن ابواب نصرت الهی است که در آن فوج فوج مردم به انقلاب میپیوندند و این یعنی مرحله بعد، زمان فتح مکه است و بروز قدرت جبهه حق. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
تحلیل برخی شخصیت ها در اسناد لانه جاسوسی.docx
164.2K
تحلیل برخی شخصیت ها در اسناد لانه جاسوسی امریکا #کانال #تحلیلی_سیاسی_صراط👇 @tahlilisiyasiseraat
✍سید یاسر جبرائیلی باید کاری کرد که نفاق نتواند در جامعه رشد کند. یکی از بسترهای رشد منافق در جامعه حاکم شدن فضای است. فضای سکوت یعنی اینکه نخبگان جامعه درباره مسائل مختلف سکوت کنند، موضع گیری نداشته باشند، تحلیل های خود را در رابطه با عملکردها به مردم ارائه ندهند. نخبگانی که جایگاه خود را در نسبت با منازعاتی که بین و پیش می اید، مشخص نمی کنند، هم خود در معرض نفاق قرار دارند و هم زمینه قدرت یافتن منافقان را فراهم می کنند. منافق به دنبال فضایی ساکت است تا قدم به قدم جامعه را به سمت کفر بکشاند و آنچه که مانع اوست، وجود افراد هوشیار و چشم های تیزبین است که سمت و سوی حرکت او را بفهمند و با استدلال، اشتباه بودن خط سیر و زوایای مختلف یک حرکت را برای مردم شرح دهند. مردم اگر بدانند هر تصمیمی در سطح کلان گرفته می شود، چه در ، چه در ، چه در قوه و... چه اثری در اینده کشور و در همه زوایای زندگی آنها دارد، در انتخاب های خود بهتر می توانند تصمیم بگیرند. اگر افراد جامعه در مورد مسائل مختلف داشته باشند و سعی کنند سطح درکشان از مسائل را کلی و کلان کنند، در مواقعی که شرایط ویژه است و یا امتحانات بزرگتر اجتماعی بوجود می اید، کمتر دچار می شوند و کمتر فریب ، و را می خورند. این سطح از شناخت برای عموم مردم را نخبگان جامعه می توانند بوجود اورند. نخبگان متعهد باید در طول حیات اجتماعی و سیاسی خود، چه در مواقع بحران و چه در غیر ان تحلیل های خود را از رویدادها، تصمیمات و حتی در جهت گیری های عمومی کشور مرتبا به سمع و نظر مردم برسانند. نخبگان متعهد با اعلام مواضع همسو، جبهه انقلاب را تقویت می کنند و پیوستگی درونی خود را بیشتر و مرزبندی هایشان را با تفکرات و اقدامات اشتباه اعلام می کنند و با همبستگی ایجاد شده، مانع رشد منافق و مانع نفوذ تفکرات اشتباه و التقاطی و انجام اقدامات اشتباه خواهند شد. در این میان سکوت نخبگان باعث تضعیف جبهه انقلاب می شود چرا که نخبه می توانسته با یک موضع گیری زمینه حضور نفاق را از بین ببرد و باعث بیشتری از افکار عمومی شود. اهمیت موضع گیری نخبگان بقدری است که بزرگان ما می گویند منزلت و نه به خاطر نماز وروزه شان بلکه به خاطر این اشخاص بود. حتی می توان گفت افراد صاحب دامنه اثر اگر مدتی سکوت کنند، در آراء آنان می رود و این لاک سکوت انها در واقع لاک تغییر فاز آنهاست. پیشنهاد مشخص ما در این دوران، به موضع گیری از طرف همه متعهد است. قیامی برای خدا در جهت . قیامی که دشمن شکن و تضعیف کننده نفاق است. هم قوت استدلال نخبگان مهم است و توان تبیینی مسایل و هم علل بوجود امدن مشکلات و هم راهکار خروج از مشکلات، البته موضع گیری مقدم بر همه است. ما برای درک بهتر مسائل سیاسی، اقتصادی،فرهنگیِ ایران وجهان به قلم اساتید ِ برجستِه علومِ -رویدادهای روزِ ایران و جهان را برای شما و می نماییم . با افتخار در خدمت شما خواهیم بود . آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat
💠 🔷 جلسه اول( بخش اول) ✍استاد مصطفی امینی خواه 🔶 یکی از حسرت هایی که قرآن کریم در مورد روز قیامت مطرح می کند این است که آنجا همه حسرت می خورند که چرا ما با پیغمبر رفیق و همراه نبودیم: يَا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا(فرقان:۲۷) «ای کاش من (در دنیا) با رسول حق راهی (برای دوستی و طاعت) پیش می‌گرفتم» آیا دستوری یا آیه ای هست که بگوید ما در دنیا چه کنیم تا از همراهان رسول الله باشیم و در آخرت حسرت نخوریم و خود را جامانده ندانیم؟ قرآن جواب می دهد: وَكَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا ۗ وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ(آل عمران:۱۴۶) «و چه بسيار پيامبرانى كه همراه آنان خداپرستان بسيارى جنگيدند، پس براى آنچه در راه خدا به آنان رسيد، نه سستى كردند و نه ناتوان شدند و نه تن به ذلّت دادند و خداوند صابران را دوست دارد.» در چند جلسه این آیه را مورد بررسی قرا می دهیم ، تا به شناختی نسبت به یاران پیامبر برسیم. می فرماید همراه پیغمبر کسانی هستند که اینها «رِبِّيُّون» محسوب می شوند یعنی تربیت شدگان پیغمبر اند. اما انسانهایی که تربیت شده ی پیغمبر هستند چه ویژگی هایی دارند؟ در همین آیه آمده است؛ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا(آل عمران:۱۴۶) «پس براى آنچه در راه خدا به آنان رسيد، نه سستى كردند و نه ناتوان شدند و نه تن به ذلّت دادند» پیغمبر از انسان درختی می سازد که با هیچ باد و طوفان و تبری نشود او را از جا کَند! انسانی که همراه پیغمبر است ، محکم و استوار است. هر کس به غیر از این راه را برود یقینا در قیامت حسرت می‌خورد. در کتابی که راجع به حالات سلاطین نوشته شده است حرف های آخری که اینها به زبان آورده اند جملات جالبی است آنها همه در یک چیز مشترک اند و آن هم این است که همه در لحظه آخر اقرار به پشیمانی کرده اند. نقل است هارون الرشید وقتی به حال مرگ افتاد این آیه را خواند؛ هَلَكَ عَنِّي سُلْطَانِيَهْ(حاقه:۲۹) «همه قدرت و حشمتم نابود شد» واقعا کسی که پیامبر و دستورات او را رها کرد به چه چیزی رسید؟ کسی که محکم می ایستد کار بزرگی می کند چون این استقامت خیلی سخت است. گناه نکردن کار آسانی نیست آن هم در شرایطی که با گناه فقط چند دقیقه فاصله است! دینداری در آخرالزمان مانند این است که یک گوی آتشین را در دست خود نگه دارید. مزه دینداری هم به همین سخت بودنش است. مثلا در همین پیاده روی اربعین مشکلات شدید است یک موردش تفاوت ارز ، پول کشور ما برابری نمی‌کند با پول کشور عراق و به تبع سختی هایی را به دنبال دارد که نمی شود آن را نادیده گرفت. یا در این مسیرِ نود کیلومتریِ پیاده روی یک درخت میوه یا منظره طبیعی زیبا وجود ندارد ، آب برای خوردن کم است ،زمین ها همه خاک رمل هستند و باد که می آید رمل ها بلند می شود و روی سر و صورت عرق کرده این زوار می نشینند ، هوا هم گرم است ، شرایط برای حمام کردن و این جور چیزها هم فراهم نیست و مردم واقعاً اذیت می شوند. از طرفی هوا در روز بسیار گرم است اما در شب به شدت سرد میشود. صف سرویس بهداشتی معمولا طولانی است و زائران خیلی در این زمینه اذیت می شوند. الان که من اینها را تشریح می کنم برای کسی که نرفته است قاعدتا نباید اینها لذت بخش باشد. ولی آنهایی که یک بار رفته اند بعد از برگشت فورا برای سال بعد شان هم برنامه ریزی می کنند. این را هم بگویم علاوه بر این سختی ها آن طرف قضیه هم این است که دید برخی ها در داخل کشور به زائر اربعین خوب نیست. زائر اربعین را تحویل نمیگیرند و می‌گویند راضی نیستیم پول ما را بدهید به اینها ، مثلا می گویند وام بدهید دانشجو درس بخواند چه دلیلی دارد که وام می دهید تا برود به کربلا. پیامبر اکرم فرمود روزگاری می آید: ولکن حثاله من الناس یعیرون زوار قبورکم کما تعیر الزانیه بزناها. اما فرومایگانی از مردم هستند که به زوار قبر ما، چنان با دیده ی تحقیر و توهین می نگرند که نسبت به یک زن زانیه، با آن نظر می نگرند و او را به سبب کار زشت شرم آورش توبیخ کرده و سرزنشش می نمایند!! بله اینطور است که کسی هم پیدا می‌شود و می‌گویند "حب الایران یجمعنا". بعضی ها با هرچه که به دستشان بیاید علیه زائر امام حسین و علیه امام حسین حرف می زنند. تعریف که نمی کنند احترام که نمی گذارند ، متلک هم می گویند ، اصلا مزه اش به همین است. راه پیغمبر مزه اش به همون سنگهایی است که در مسیر می خورید. قیامت حسرتها برای این است که چرا ما کم حرف خوردیم! آدرسِ ما در 👇 @tahlilisiyasiseraat