eitaa logo
« طهورا و صفورا و صبورا »
11هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 امام حسن عسکری(علیه السلام) در روز پنجشنبه 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️۴♦️ 🌷نعمت بیداری نصیب هرکس نمی‌شود. 🔸بعضی ها خفته اند، هر چه تکانشان بدهید بیدار نمی شوند. 🔹اما بعضی ها چه نعمت الهی، چه مزاجی، چه پدری هست، چه مادری هست، ....به یک اندک تلنگری، به یک منبری، ...... در جا بیدار شده، جرقه خورده، آتش گرفته،کجا بروم؟ 🔸« سلمان مِنّا اهل البیت" می شود. 🔹اویس قرن است در قَرَن است ، چطور بیدار شده، آتش گرفته برای پیغمبر(ص) شبانه روز قرار ندارد، این نعمت ها را باید مغتنم شمرد. ✳️ استاد صمدی آملی، شرح نامه ها برنامه ها 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌹🌹🍀🍀🌹🌹
▪️تسلیت به مناسبت رحلت مادر ( شهید واقعه جنگل آمل) 🔸تصویر مربوط به دیدار حضرت استاد صمدی آملی از مادر شهید ولی‌الله کارگر در تاریخ ۹۸/۱/۵ در روستای چندر محله آمل میباشد. که امروز ۴ آذر ماه ۱۴۰۰، به فرزند شهیدش پیوست . 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌷حضرت استاد صمدی آملی: 🔸بیاد دارم که وقتی هدیه‌ای از بنیاد شهید برای مادر شهیدی آوردند، روی سکوی حیاط آمده ،دستانش را جلوی صورت و نگاهش گرفت و فریاد زد: « ببرید این متاع را، اصلا نمی‌خواهم حتی چشمم به آن بیفتد. مگر طلبی از نظام، از انقلاب، امام و ملت دارم که حالا برایم هدیه آوردید. وانگهی من با احدی جز خدا معامله نکردم و عزیز فرزندم و جگر گوشه‌ام را به راه امام حسین (ع) تقدیم کردم و اگر اجری و مزدی بخواهم از خدای حسین(ع) و حسین(ع) می‌خواهم و لذا حتی با امام خمینی و نظام و مردم هم معامله نکردم که حالا از ملت و نظام و رهبری طلبکار باشم.» 🔸دنیا بداند که شهدای ما و جانبازان قطع نخاعی و شیمیایی و پدران و مادران شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در سوریه و عراق به تمام مظاهر مادی فانی دنیا که افول پذیرند پشت پا زده و در این بازار و سوق معامله‌گری هوشمندانه مزد و اجر جهاد خویش را از دنیا و اهل دنیا که آفل و فناپذیرند مطالبه ننمودند. 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
🌷و خدایی که در این نزدیکی است. 🔸 « ولی الله کارگر » از خانواده ای فقیر ساکن روستای چندر محله از دهستان لیتکوه آمل بود . وی در ابتدا کارگری ساده بود و سپس به سپاه می رود، ایشان از اعضای شورای پایگاه محل بود؛ سه و ماه نیم قبل از ۶بهمن یکدفعه ایشان اسلحه‌ی m1 پایگاه که ۵ تیر بیشتر نداشت دستش بود و به طرف میخران می رفت. از میانبرهایی رفت که به سمت جنگل امام زاده عبدالله علیه السلام بود. در همین زمان کمونیست ها در این جنگل مخفی شده بودند و قصد حمله به شهر آمل را داشتند که سه گروه بودند در کل بیش از ۲۰۰ نفر جمعیت داشتند(۱۸ آبان ۱۳۶۰). 🔹 متوجه می شود به طرف نیروهای جنگل تیری شلیک می کند و به معنای واقعی خدا تیر را به هدف اجابت کرد و تیر به فرمانده این گروه به‌نام اکبر سحابی که گروه پیشرو به سمت آمل در حرکت بودند میخورد؛ فرمانده که کشته شد ، آنها بی مهابا شلیک کردند و « ولی الله کارگر »شهید می شود. 🔸کمونیست ها بعد از این حادثه که بصورت اتفاقی و بدون برنامه رخ داده بود، می ترسند و به گروه های دیگر اعلام می کنند که عملیاتشان لو رفته و به عقب برمی گردند. با این عقب نشینی تعداد زیادی از کمونیست ها از ادامه کار منصرف شدند و در نهایت تعدادشان پس از ۲، ۳ ماه در۶بهمن ۱۳۶۰ به نصف رسید. 🔹قبل از این درگیری، نیروهای سپاه از وجود کمونیست ها در جنگل و سازماندهی شان خبر چندانی نداشتند و معلوم نبود اگر در ۱۸ آبان ، خداوند شهید کارگر را وسیله قرار نمی داد، چه بر سر شهر آمل و مردمانش می آمد! 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🔆🔆 📒مقدمه (صفحه ۲۳) 📚بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدلله ربّ‌العالمین✨و سَقاهُم ربُّهُم شَراباً طَهوراً قال الامام‌الصادق علیه‌السلام: "أي یطَهّرُهم عن کلّ شیء سوي الله إذ لاطاهرَ مِن تدنّس بشیء من الأکوان إلاّ الله" رووه عن جعفر بن محمد (ع) ✍️معارج انسان را مدارجی باید از فرش تا بطنان عرش کشورِ وجود، که تا به طهارت از فرش تا فوق عرش طی گردد و آن مدارج قرآن که «لا یمسُّهُ إلاّ المطََهَّروُنَ » تا انسان هم، انسانی قرآنی شود که او را جز مطهّرون مسّ ننمایند. 🔸همه مراتب طهارت به فنای در توحید افعالی و صفاتی و ذاتی منتهی می‌شود و موجب نیل به تجلّی اسمایی و صفاتی می‌گردد و نهایت مرتبۀ طهارت همین است که از لسان مبارك سلالۀ نبوت، حضرت صادق آل محمد صلوات‌الله علیهم اجمعین دریافتی که مسحه‌ای از علم الهی و قبسی از نور مشکوة رسالت و نفحه‌ای از شمیم ریاض امامت است. 🔸پس « یا طُهرُ یا طاهرُ یا طَهورُ یا طَیهورُ یا طَیهار» چنین مرتبه‌ای را به همگان عطا فرما. که به بیان عرشی حضرت مولایم روحی‌فداه: «من در امت خاتم صلّی الله علیه و آله و سلّم از عرب و عجم، کلامی بدین پایه که از صادق آل محمد صلوات‌الله علیهم اجمعین در غایت قصوای طهارت انسانی روایت شده است؛ از هیچ عارفی نه دیده‌ام و نه شنیده‌ام». ✴️ شرح مراتب طهارت‌مجلس اول - صفحه ۲۳ ✴️ استاد صمدی آملی( حفظه الله ) 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
جلسه بیستم نامه‌ها برنامه‌ها.mp3
13.45M
♦️♦️ 🌸 جلسه بیستم « شرح نامه ها برنامه ها » 🔸پانزدهم ماه رمضان ۱۳۸۵ ش - مسجد جامع تجریش تهران 🌺 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️ 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌹🌹🍀🍀🌹🌹
🔰بسم الله الرحمن الرحیم🔰 🌸🌸 📝 ( ) 🔷ادامه بحث مزاج شناسی در خصوص حالات روحی ، روانی ورفتارهای مزاجها👇👇 🔴علایم افرادی که دارای مزاج گرم و مرطوب (دموی ) هستند:👇👇 ▪️خوش بین ، خنده رو ، بانشاط ، راحت و بی قید ، سریع ، چالاک ، پر انرژی ، مهربان و صمیمی تا عاشق و نوع دوست ، استعدادشقاوت آنی اما بیشتر اوقات صبور ، خیزهای بزرگ در زندگی برمی دارند. ▪️اراده بلند و دور اندیش ، دارای توان ریسک و اعتماد به نفس بالا ، هوش بالا (مخترع و مکتشف )، وضع جاری را قبول ندارند (دارای هوش و حافظه برتر) ،شجاع جسور ، خیال پرداز و تمایلات هوایی ، گرایش عرفانی بالایی دارند ، سخاوتمند ، نامنظم ، غم و غصه کم میخورند . 🔴 علایم افرادی که دارای مزاج گرم وخشک( صفرا ) هستند:👇👇 ▪️تیزهوش ، حاضر جواب ، سریع ، چالاک ، پر انرژی (بی قرار و عجول )، گاهی عاشق گاهی فارغ ، گاهی باعث رنجش دیگران می شود ، عصبانیت آنی (دارای استعداد به خشونت و بد خلقی )، حساس ، آینده نگر و گاهی خیال باف و دقیق در تصمیم گیری ، ▪️گاهی باراده و گاهی سست ، محکم و استوار، ذکاوت زیاد ، باهوش ، شجاع ، درگیری فکری دارند. ▪️بازیگوش ، دارای استعداد معنوی مقطعی ،گاهی سخاوتمند،منظم ، مقید به اصول ، غم و شادی مقطعی ، گاهی سخاوتمند ، منظم ، مقید به اصول ، غم وشادی مقطعی ، درکل رفتارصفراوی ها مانند آتش، نوسان دارد. 🔴 علایم افرادی که دارای مزاج سرد وخشک (سودا ) هستند:👇👇 ▪️وسواس ، دو دل ، منفی گرا ، درون گرا ، حساس و مواظب ، کند ، آرام ، کم انرژی ، عشق ندارد ولی طلاق هم ندارد (ماندگار ترین خانواده سوداوی ها هستند ) ، کم احساس و منطقی ، محبت به آنها باعث شبهه آنها میشود ، اهل جنجال و جدال و انتقام‌جو ▪️بسیار ریزبین هستند ( آنقدر در جزییات غرق میشوند که کلیات را فراموش می کنند )، بدون توان ریسک ، همه سو نگر و تیز هوش (زیاد حفظ می کنند )،ترسو ، حمله کننده ولی اگر به او حمله کنند ،عقب نشینی می کند ، افکارخیالی خود را واقعی می پندارد ، خیال باف ، نگران و دودل ، بدبین ، الگوی آنان منفی است ، تمایل کم به معنویت ، لذت کم می برند ولی غصه زیاد می خورند . 🔴 علایم افرادی که دارای مزاج سرد و تر (بلغم ) هستند:👇👇 ▪️منفی گرا ، درون گرا ، واقع گرا ، حساس ، مواظب و بی اراده و تحت تاثیر ، خود خور ، فراموشکار ، مستعد افسردگی ، کند ، آرام ▪️کم انرژی ، نیازمند محبت و متاثر از دیگران ، بی اراده و بدون استعداد ریسک ، طرح کلان نمی دهند ، تدبر و اندیشه فراگیر ندارد ولی عمق اندیشه دارند ، کند ذهن (زیاد حفظ می کنند ) ▪️ترسو ، گذشته نگر ، حساس ، کینه توز ، بی علاقه به یاد گیری ، اهل سازش ، زیاد تمارض می کنند ، فراموش کار ، خیزش کم و کندی دارد. ▪️سخاوتشان بهتر از سوداوی ها و کمتر از دموی و صفراویهاست ، منظم درامورات ، غم و غصه دارند . ✅ با شناخت نسبی از علایم مزاجها اخلاط غالب و غلبه مزاجها و اخلاط در افراد و اشخاص ملاکهای کلی از دیدگاه طبی و مزاجی برای شما فراهم می گردد تا با دقت بیشتری بتوانید در زندگی ،هدف خود را انتخاب کنید. 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام 🌹🌹🍀🍀🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 صاحبنا « م ح م د » ابن العسکری امامُ زمانِنا (عج) در روز جمعه 🌸 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
🌸🍃 (مدظله العالی) : ✳️ کفوْ بودن از نظر اسلام 🔸در شرع مقدس اسلام، آنچه که معین شده است این است که دختر و پسر باید کفو یکدیگر باشند. و عمده‌ی مسأله در باب کفو، عبارت است از ایمان؛ یعنی هر دو مؤمن، هر دو دارای تقوی و پرهیزگاری و هر دو معتقد به مبانی الهی و اسلامی و عامل به آنها باشند، اینکه تأمین شد، بقیه‌ی چیزها اهمیتی ندارد... وقتی تقوی و پاکدامنی و طهارت دختر و پسر معلوم شد، سایر چیزها را خدای متعال تأمین می فرماید. 🔹در اسلام، ملاک این همکاری که اسمش زوجیت است، عبارت است از دین و تقوی که: «المؤمن کفو المؤمنة و المسلم کفو المسلمة».( وسائل الشیعه، ج20، ص67.) این ملاک دینی است. البته در این زمینه، هر کس در راه خدا جلوتر، پیشقدم‌تر، فداکارتر، آگاه‌تر و به درد بخورتر و برای بندگان خدا نافعتر باشد، این بالاتر و بهتر است؛ ممکن است زن در آن حد نباشد، ایرادی ندارد. زن ، خودش را به سمت او بکشاند. یا زن ممکن است بالا باشد، مرد بقدر او نباشد، پس مرد باید خود را به سمت او بکشاند. ▪️ خطبه‌ی عقد مورخه‌ی ۱۳۷۲/۶/۱۱ 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🔆🔆 🌷🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌷 🌷مجلس اول - اولین شب محرم سال ۱۴۱۸ قمری 📒1️⃣سرآغاز سخن (صفحه ۲۷) ✍️« مراتب طهارت » به عنوان ابتدایی ترین عمل و مرحله برای رسیدن به کمالات انسانی می باشد. مجلس را به صورت مجلس علم و عمل بپندارید. مجلس خود را مجلس « انس » قرار دهیم تا دلها به همدیگر نزدیک شوند ، زیرا آنچه اصل و محور است نزدیکی دلها است نه نزدیکی تن. 🔸در قرآن کریم در سوره مبارك حشر راجع به کفار آمده است که ایشان در دنیا به ظاهر با همدیگر جمع‌اند اما در دل، از یکدیگر متفرقند؛ لذا جهنّمیان در قیامت برخلاف بهشتیان که همدل‌اند و روی‌شان به طرف هم است، با هم همدل نیستند و از یکدیگر روی گردانند که: «یَومَ یَفِرّ المَرءُ مِن اَخیه✨ و اُمِّه و اَبیه✨ و صاحبَته وَ بَنیه» ( ۳۵ تا ۳۷سوره عبس) 🔸قرآن، بهشتیان را نسبت به هم همرو می‌داند و می‌فرماید: ایشان در بهشت با «کأس معینی» که در دست دارند به همدیگر تعارف می‌کنند. اما در مورد اهل جهنّم می‌فرمایند: ایشان در قیامت هم از دست برادران‌شان در فرارند و هم از دست خواهران‌شان، هم از پدر و مادر خود گریزانند و هم از همسر خود که نزدیک‌ترین فرد جسمی و محرمی با آنها است فرار می‌کنند. این سلسله اشخاص در آیات را باید بیشتر توجه کرد. 🔸خداوند در ابتدای آیه شریفه فرمود: در روز قیامت حتی دو برادر نیز با مشاهده‌ی حال یکدیگر از هم فرار می‌کنند، یعنی برخلاف آن‌چه که در عالم دنیا مشهود است و معمولاً دو برادر خواهان نزدیکی و رویاروییِ بیشتر با یکدیگرند؛اما در قیامت دو برادر پس از ظهور آنچه در باطن دارند از همدیگر فرار می‌کنند، و حتی نزدیک‌تر از دو برادر نیز، که پدر و مادر فردند، از فرزند خود خواهند گریخت و همچنین همسر فرد هم، از وی گریزان است. «الولد سر ابیه » بلکه از همسر نزدیکتر به انسان نیز که همان فرزندانند از جهنمی خواهند گریخت. 🔸قرآن کریم می‌فرماید: چه بسا همین‌هایی که به ظاهر باهم‌اند، در دل با همدیگر نیستند. هر کسی که دلش به دل دیگری راه داشت؛ قطعاً این دو دل به هم، رو می‌کنند و چون رو می‌کنند چهره‌ها و بدن‌هایشان نیز به یکدیگر رو می‌کنند. 🔸اما اگر دلی به دلی دیگر راه نداشت می‌بینید که بدن و چهره‌هایشان نیز از یکدیگر روی برمی‌گردانند و هر وقت به هم می‌رسند، از هم پشت می‌کنند. در این هنگام گرچه به ظاهر با هم جمع می‌شوند؛ اما اگر اهلِ دلی در بین آن‌ها باشد خواهد دید که آن‌ها به یکدیگر پشت کرده‌اند. 🔸اما اگر دو دل با هم مأنوس باشند اهل باطن درخواهند یافت که این دو به هم، رو کرده‌اند و لو این‌که یکی مثلاً در آمل و دیگری در فلان نقطه از دورترین نقاط کشور باشد. ✨آنچه ملاك است رو کردن «قلب‌ها» است.✨ ✴️ - صفحات ۲۷ الی ۲۹ ✴️ استاد صمدی آملی( حفظه الله ) 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🔆🔆 🌷🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌷 🌷مجلس اول - اولین شب محرم سال ۱۴۱۸ قمری 📒2️⃣ طهارت فقهیه (صفحه ۲۹) ✍️"طهارت" حاویِ یک معنای ظاهری و یک معنای باطنی است. معنای ظاهری ِطهارت ، "پاکی" است. طهارت ِظاهری، در سه بخش « وضو، غسل، و تیمم » حاصل می‌شود و این طهارتی است که در فقه مطرح است. 🔸طهارت فقهیه را برای این در فقه، مطرح فرموده‌اند که بدن انسان را از نجاست‌های ظاهری پاك کند که فقهِ شریف، مربوط به بدن و اعمال غالبیه آن است همانند « نماز و روزه و احکام شرعی» ، که با انجام آن، انسان در مرتبه بدن به مقام تجلیه می‌رسد. 🔸تجلیه مربوط به ظاهر انسان است که مطابق قوانین شرع و احکام شرعیِ آن، آراسته می‌شود. لذا فقه شریف، باید در متن انسان و اجتماع پیاده شود تا هر دو را تجلیه نماید. ✴️ - صفحه ۲۹ ✴️ استاد صمدی آملی( حفظه الله ) 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
جلسه سوم شرح دعای سمات.mp3
12.83M
♦️♦️ 🔸 جلسه سوم « شرح دعای سمات » 🔸سال ۱۳۸۸ ش( قرائت دعای سمات از دقیقه ۵۲ ) 🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️ 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌹🌹🍀🍀🌹🌹
جلسه بیست و یکم نامه‌ها برنامه‌ها.mp3
16.75M
♦️♦️ 🔸 جلسه بیست ‌ویکم « شرح نامه ها برنامه ها » 🔸 ماه رمضان ۱۳۸۵ ش - مسجد جامع تجریش تهران 🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️ 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://t.me/tahoorasafoorasaboora تلگرام https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🌹🌹🍀🍀🌹🌹