eitaa logo
« طهورا و صفورا و صبورا »
11هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 حضرت امام حسین علیه السلام در روز دوشنبه🌸 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا )
💢 حضرت علامه حسن‌‌زاده آملی (رضوان الله تعالی علیه) ♻️ لیلةُالْقدر را به حسب نشئه‌‌ی عُنصری زمانی، افراد مُتشابه و مُتماثِل، در یک سال و یا در یک ماه بوده باشد، مثلاً در یک ماه مبارک رمضان به حسب اختلاف آفاق در یکی از آفاق شرقیّه مثلاً هند شبی بیست و سوم ماه مبارک رمضان باشد که به حسب روایات اهل بیت عصمت و طهارت لیلةُالقَدر است. 🍃 و حال این که شب قبل آن در یکی از آفاق غربیّه‌‌ی آن مثلاً ایران شب بیست و سوم ماه مبارک بوده است که در آفاق ایران رؤیت هلال ماه مبارک یک شب قبل از هند به وقوع پیوسته است که هر دو شب لیلةُالقدر است و به حسب آفاق متعدد است به تعدّد ظِلّی. ♻️ چنانکه هر یک از انواع عالم مادّه و مدّت را وجود مُتَفرِّد عقلانی است که بِاذن الله مدیر و مُدبّر افراد مُتکثّر عنصری نوع خود است و همه آنها را در حِضانت خود دارد و در شرع مقدس از آن تعبیر به مَلَک مُوکل شده است. 📗 "لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ یَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ الله"(رعد/۱۲) 📘 ده رساله فارسی/ رساله لیله القدر و فاطمه/ ص۱٩۱ 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه چهاردهم - شبِ هفدهمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت اوّل ⬇️⬇️ از ابتدا تا دقیقه ۱۹ 🔸 در جلسات قبل بیان شد که فردی به محضر امام صادق (ع) رسید و از اینکه نتوانسته بود طلوع آفتاب را ادراک کند، ناراحت بود، که امام به او فرمودند از ناحیه‌‌ی فجر هم می‌توانی ادراک کنی که آفتاب از مشرق طلوع خواهد کرد یا از مغرب. 🔹 چون یکی از علائم ده‌گانه‌ی قیام ساعة و همچنین قیام قائم (عج)، "طُلُوعُ الشَّمسِ مِن مَغرِبِها" است که این علامت، از علائمی است که در عالم نمونه ندارد. 🔸 چون بعد از دحوُالأرض و از همان ابتدای خلقت بشر، همیشه به این صورت بوده است که آفتاب، از مشرق به سوی مغرب می‌آید که این امر، مربوط به حرکت وضعی زمین است. 🔹 فقط در خصوص قیام ساعة و قیام قائم (عج)، در روایات آمده که آفتاب به جای اینکه از مشرق طلوع کند، از مغرب طلوع خواهد کرد و این امر، از زمان دحوالأرض و گسترده شدن سطح خشکی زمین تاکنون، به وقوع نپیوسته است. 🔸 نکته‌ای که باید به آن توجّه کرد، آن است که تعیین مبدأ زمانیِ دقیق برای دحوالأرض، از جنبه‌ی رياضيات و بنابر محاسبات علم هیئت، بسیار دشوار است مگر اینکه بر اساس گزارشات تاریخی و مکاشفاتی که برای اهل معنا پیش آمده، مبدأئی بتوان برای آن در نظر گرفت. 🔹 مثلاً جناب مُحی الدّین عربی نقل فرمودند هنگام طواف خانه خدا، پیرمردی را مشاهده کردم که به من فرمود من جدّ اعلای تو و متعلّق به ۴۰ هزار سال قبل هستم. 🔸 بر اساس این گزارشات و همچنین مسائل مربوط به علم زمین‌شناسی و سایر علوم تجربی، فرضیه‌هایی علمی راجع به مبدأ دحوالأرض مطرح شده است که باید به آن‌ها اهتمام داشت. 🔹 حضرت علّامه حسن زاده آملی (ره) در دروس هیئت و دیگر کتب‌شان همچون رساله مِیل کلّی، رتق و فتق و... فرمایشاتی راجع به مسائل مربوط به دحوالأرض مطرح کردند. 🔸 ایشان بر اساس محاسبات زیجات، تقویم‌ها و یادداشت‌های مربوط به رصَدخانه‌های گوناگون، قائل‌‌‌‌اند به اینکه از چند هزار سال قبل، دایره‌ی مِنطقة‌الْبروج، در حال اِنتقاص یا بازگشت به سوی دایره‌ی مُعدّل‌النّهار است. 🔹 در طول تاریخ، رصدخانه‌های فراوانی در جهان و همچنین در ایران وجود داشت. یکی از رصدخانه‌های معروف جهان، رصدخانه‌‌ی آمل بود. به طور کلّی شهر آمل، پیشینه‌ی بسیار قوی در تاریخ دارد. 🔸 حضرت علّامه حسن زاده آملی (ره)، می‌فرمودند در بین شهرهای ایران، دو شهر آمل و مسجد سلیمان، قِدمَت تاریخی زیادی دارند. این دو شهر در زمان سلیمان نبی، به دست موجودات غیرمرئی که ظاهراً از طایفه‌ی جنّیان بودند، ساخته شد. 🔹 ظاهراً حضرت سلیمان، حضرت داوود و حضرت موسی کلیم جزء انبیاء بنی‌اسرائیل بودند. بنی‌اسرائیل و یهودیان، ریشه‌ی چندین هزار ساله در تاریخ دارند و پیغمبران زیادی در بین آن‌‌ها مبعوث شدند. 🔸 در سوره‌ی مبارکه‌ی دُخان راجع به بنی‌اسرائیل آمده است "وَ لَقَد اختَرنَاهُم عَلى عِلمٍ عَلى العَالَمِين" ما آن‌ها را با علم خویش، بر جهانیان برگزیدیم و برتری دادیم که متأسفانه همین امر موجب شد تا نسبت به خود مغرور شوند. 🔹 آن‌‌ها معتقد بودند که حضرت موسی، خاتم انبیاست. لذا بعد از حضرت موسی، نبوّت حضرت عیسی را نپذیرفتند و درصدد قتل ایشان برآمدند. هنگامی هم که پیامبر اکرم (ص)، ظهور فرمودند جز عدّه‌ی قلیلی از آن‌ها، نبوّت حضرت را قبول نکردند. 🔸 این در حالی است که در تورات اصلی، پیامبر اکرم (ص)، به عنوان خاتم الأنبیاء معرّفی شده بودند. همچنین اسامی اوصیاء و جانشینان ایشان نیز در آن ذکر شده بود امّا علمای یهود متأسفانه تورات را تحریف و این اخبار و مطالب را از آن حذف کردند. 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه چهاردهم - شبِ هفدهمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۱۹ تا دقیقه ۳۷ 🔸 زمانی که پیامبر اکرم (ص) ظهور فرمودند و از مکه به مدینه تشریف‌فرما شدند، عدّه‌ی قلیلی از یهودیان که توراتِ اصلی را نسل به نسل بین خودشان حفظ کرده بودند و یادداشت‌هایی از اَجداد خود مبنی بر حقّانیت جناب رسول الله (ص) داشتند، نزد پیغمبر اکرم (ص) آمدند و به ایشان ایمان آوردند. 🔹 هنگامی که این خبر به علمای یهود رسید، فوراً دستور دادند تا تمامی کُتب و نوشته‌ها جمع‌آوری شوند امّا فقط از جنبه‌ی ظاهری توانستند جلوی آن افراد مُنصِف را بگیرند و در حقیقت نتوانستند مانع فطرت پاک آن‌ها شوند. 🔸 در تاریخ نقل شده است که بعد از واقعه‌ی عاشورا، هنگامی که اهل‌بیت امام حسین (ع) را از کوفه به شام می‌بردند، نزدیکی‌های شهر رَقّه، کاروان اُسرا به راهبی مسیحی برخورد کردند که در دِیری زندگی می‌کرد. 🔹 ظاهراً جَدّ دهم این راهب مسیحی، از صحابه‌ی حضرت عیسی (ع) بود که حدود پانصد سال قبل، در زمان حضرت عیسی زندگی می‌کرد. 🔸 روزی حضرت عیسی (ع) با اصحاب خود از سرزمین کربلا عبور می‌کردند. وقتی به این منطقه رسیدند، حضرت به آن‌ها فرمودند نام این سرزمین، کربلاست. بعد از من، پیامبری مبعوث می‌شود که اسم او احمد است و دوازده جانشین دارد. 🔹 حضرت عیسی (ع) اسم تمامی جانشینان پیامبر اکرم (ص) را ذکر فرمودند. سپس ادامه دادند روزی در این سرزمین، سِبط آخرین پیغمبر خدا را شهید می‌کنند و سَر او را می‌بُرند. خوشا به حال کسی که این سر را می‌گیرد و آن را محترم می‌شمارَد. 🔸 جدّ دهمِ آن راهب مسیحی که همراه حضرت عیسی (ع) بود، تمامی وقایع را یادداشت می‌کرد. او در این مسیر، دِیری ساخت و رُهبانیّت در پیش گرفت و منتظر ماند تا روزی بتواند آن واقعه را ادراک کند امّا عمرش کفاف نداد و از دنیا رفت. 🔹 بعد از او پسرش و همین‌طور نسل به نسل، فرزندان او در انتظار ادراک چنین لحظه‌ای ماندند تا اینکه نوبت به دهمین نوه او رسید. 🔸 هنگامی که کاروان اُسَرا از آن منطقه عبور می‌کردند، به آن دِیر رسیدند. آن راهب مسیحی باتوجه به آنچه که از اجداد خود شنیده بود و بر اساس آن نوشته‌ای که از جدّ دهم خود به یادگار داشت، متوجّه شد این، همان واقعه است. 🔹 او سَر مبارک امام حسین (ع) را در اِزای مقداری سکّه‌ از آن‌ها تحویل گرفت. بعدها که آن‌ها سکّه‌ها را باز کردند دیدند یک طرف آن‌ها آیه "وَسَیَعلَمُ الّذین ظَلَمُوا أىَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُون" نوشته و در طرف دیگر نیز آیه‌ای دیگر. غرض، از این‌گونه یادداشت‌ها و نوشته‌ها نسل به نسل در بین افراد وجود داشت. 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه چهاردهم - شبِ هفدهمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت سوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۳۷ تا دقیقه ۵۰ 🔸 جناب امیرالمؤمنین (ع)، برای جنگ صفّین، دستور داده بودند که یک سری از نیروها، خود را زودتر به منطقه‌ی رَقّه برسانند و در آنجا منتظر باشند تا حضرت، با نیروهای دیگری به آن‌ها ملحق شوند. 🔹 نیروهای حضرت، در مسیرِ راهِ خود، به صحرای بَرهوتِ اَلْاَنبار رسیدند و بعد از اینکه مسافتی را طی کردند، تشنگی بر آن‌ها غلبه کرد و هر چه گشتند، نتوانستند آبی بیابند. 🔸 در همین لحظات، یکدفعه از دور، دِیری را مشاهده کردند و به سوی آن رفتند و از راهِبِ آن دِیر، سراغ آب را گرفتند. 🔹 راهب در پاسخ به آن‌ها گفت: در این منطقه آبی پیدا نمی‌شود امّا شنیده‌ام که در همین حوالی، جایی است که اگر آنجا را بکَنید، به آب می‌رسید منتها در هنگام کَندن، به صخره‌ای بر می‌خورید که هر کسی نمی‌تواند آن را بردارد. 🔸 گویا این راهِب مسیحی، یادداشت و دستخطی از اَجدادش داشت که در آن، به این قضیه اشاره شده بود که هیچ‌کس نمی‌تواند آن صخره را از جایش بلند کند مگر اینکه پیغمبری از پیغمبران الهی و یا وصیِّ پیغمبری باشد. 🔹 نیروهای امیرالمؤمنين (ع) شروع به کَندن آن ناحیه کردند و هنگام کَندن، به همان صخره‌ای که راهب گفته بود، برخوردند و هر چه تلاش کردند، نتوانستند آن را از جایش بلند کنند و نهایتاً درمانده شدند. راهب فهمید که در میان این گروه، نه پیغمبری است و نه وصیِّ پیغمبری. 🔸 در این میان، جناب امیرالمؤمنین (ع) به همراه سایر نیروها به این منطقه رسیدند و دیدند که تمام نیروهایشان از شدّت تشنگی زمین‌گیر شدند. 🔹 بعد از اینکه جناب امیرالمؤمنين (ع)، از ماجرای تلاش نیروها و ناتوانی‌شان برای درآوردن صخره اطّلاع یافتند، خودشان، به آن ناحیه رفتند و همانند قَلع بابِ خیبر، صخره را به قوّه‌ای روحانی، از جای درآوردند 🔸 که حضرت، در قضیه‌ی کَندَنِ درب قلعه‌ی خیبر قسم خوردند و فرمودند "ما قَلَعتُ بابَ خَیبر بِقُوَّةٍ جَسَدانیّة بَل بِقُوَةٍ روحانیّة" یعنی من درب قلعه‌ی خیبر را با دستانم مسّ نکردم و بیرون نیاوردم بلکه آن را با قوّه‌ای روحانی، از جای درآوردم. 🔹 راهبِ مسیحی که شاهد صحنه‌ی درآوردن صخره توسط امیرالمؤمنین (ع) بود، به سرعت دستخطی را که از اجدادش داشت، نزد حضرت آورد و به ایشان فرمود: "أأنتَ نَبیّ؟" آیا تو پیغمبر هستی؟ حضرت فرمودند: خیر. دوباره پرسید: "أأنتَ وَصِیُّ نَبیّ؟" آیا تو وصیّ پیغمبر هستی؟ حضرت فرمودند: بله. بعد هم یادداشت خود را به حضرت داد و ماجرا را برایشان تعریف کرد. 🔸 آقا هم دستخط او را گرفتند و آن را که گویا به زبان سریانی بود، خواندند. بعد از این ماجرا، راهِب مسیحی، به حضرت ایمان آورد و به همراه نیروهای ایشان به صفّین رفت و در آنجا به شهادت رسید که قطعاً در طول تاریخ، از اینگونه نوشته‌جات و یادداشت‌ها فراوان داریم. 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه چهاردهم - شبِ هفدهمِ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت چهارم ⬇️⬇️ از دقیقه ۵۰ تا آخر 🔸 راجع به مسائل دَحوُالارض، حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره) در دروس هیئت و دیگر کُتب خود فرمودند که از چندین هزار سال قبل تا الان، دایره‌ی مِنطقةَ الْبُروج که منطقه‌ی ستاره‌های ثَوابت است، رو به اِنتقاص است یعنی در حال بازگشت به سوی مُعدّلُ النّهار است. 🔹 همچنین ایشان در کتاب سَرحُ العُیون که شرح بر عیون مسائل نفس است، بر اساس ضوابطی، محاسبه فرمودند که حدود صد و هشتاد و شش هزار سال بعد، دایره‌ی مِنطقَةَ البروج، به معدّلُ النّهار می‌رسد که حضرت علّامه (ره) بر این مطلب، تَثبّت داشتند. 🔸 البته آقایان دیگر نیز فرمایشات دیگری فرمودند. هیچ ایرادی ندارد. عالَمِ علم است و علماء و دانشمندان بسیاری چه در وادی اسلام و چه در وادی غیر اسلام در حال تحقیق‌اند و تمام این تحقیقات، برای ما ارزشمند است. علم را از هر کجا که توانستید، بگیرید. 🔹 درست است که علمِ ما کان و علمِ ما یَکون، نزد امیرالمؤمنین (ع) و اهلِ بیت (ع) است امّا به این معنا نیست که چون خود را تابعِ این بزرگواران می‌دانیم، پس علومِ آن‌ها نیز تنها اختصاص به ما داشته باشد، نخیر. اگر قدر انسان‌های کامل را ندانیم، حتّی اگر ظاهراً تابعِ آن‌ها باشیم، نمی‌توانیم از آن‌ها بهره ببریم چه اینکه در طول تاریخ، همین پیروانِ صاحبانِ عصمت، آن‌ها را کشتند و باعث شدند که آخرین حجّت الهی نیز در پسِ پرده‌‌ی غیبت قرار گیرد. 🔸 و لذا باید به این ظرفیّت و نصابِ فکری برسیم که قدردان انسان‌ کامل باشیم امّا متأسفانه هنوز این ظرفیّت برای ما حاصل نشده است چرا که بسیاری از بزرگانمان را هم ضایع کردیم و قدرِ علّامه حسن‌زاده‌ها را ندانستیم؛ علّامه حسن‌زاده‌ای که شاید چند صد سال دیگر هم نتوانیم بر روی کره‌ی زمین، همانند او بیابیم. 🔹 نکته‌‌ای که باید به آن توجّه کرد، این است که حقایق دین را باید فوقِ زمان و مکان در نظر گرفت و این طور نباشد که آیات و روایات را تنها با کلمات روزمره و معانیِ مأنوس در ذهنمان معنا کنیم چرا که دین را نمی‌توان در زمان و مکان محدود کرد. 🔸 لذا یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که اوّلاً تمامِ دین را در چند مسأله، محدود کردیم و ثانیاً دین را بر اساس فهمِ محدودِ خودمان از ظواهرِ آیات و روایات، به مردم عرضه کردیم و چون مردم هم دینشان را از ما گرفتند، لذا با دیدن اشتباهات ما، نسبت به دین بدبین می‌شوند که متأسفانه الان نه تنها بسیاری از مردم، دین گریز شدند بلکه حتّی دین ستیز هم شدند و احساس می‌کنند که باید علیه دین و دیندارها قیام کنند. 🔹 بنابراین بسیاری از مشکلاتی که امروزه با آن‌‌ها مواجهیم، به خودِ ما بر می‌گردد. لذا باید خودمان را بیابیم و ببینیم که چطور دین را به مردم عرضه کردیم؟ چه چیزی باعث شد که افراد، به راحتی به حریم اهل بیت (ع) جسارت کنند؟ باید به خودمان برگردیم و تلاش کنیم تا به لطایف و حقایق دین برسیم و در فهم معارف آن، از زمان و مکان به در آییم. وَالْحمْدُ لله رَبَّ الْعالَمین 💢 کانال (طهورا و صفورا و صبورا)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
NAHJ 16-402-1-20.mp3
31.02M
🔰 فایل صوتی افاضات استاد صمدی آملی 🔶 ماه مبارک رمضان 1402ش (1444 ق) 🔷 جلسه 16-20/ 1402/1 (شب نوزدهم ماه مبارک رمضان) ✅ موضوع : شرح رساله نهج الولایه 💠 آمل - حسینیه کوثر ................................ 🌐مجموعه فرهنگی قائم آمل 🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/4169334897C0926095398
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1-.mp3
9.16M
مراسم عزاداری شب نوزدهم 🔶 ماه مبارک رمضان 1402ش (1444 ق) 🔷402/1/20 مداح کربلایی حمید قنبری 💠 آمل - حسینیه کوثر ................................ 🌐مجموعه فرهنگی قائم آمل 🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/4169334897C0926095398
۲۱ ماه رمضان۱۴۰۲ ش 🌸 سایت پخش زنده https://www.tajallieazam-live.com/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 ۱۱۰ 🌹 ⭐️ ، بالاتر از است. 🏵 حضرت علامه حسن زاده آملی (قدّس سِرّه) 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🍀🍂🍀🍂🍀 🍂🍀
🌹 ۱۱۰ 🌹 ⭐️ ، بالاتر از است. 📚 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَيْلَةِ الْقَدْرِ، وَ مَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ، لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ، تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ، سَلَامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ ✳️ از امام صادق (ع)، ابوبصیر نقل می‌‌‌کند که خداوند، امام را، أعطاهُ الله الْعِلمَ الْأوّل وَ الْعِلمَ الْآخر وَ استَحقّ زيارة الرّوح فی ليلة الْقَدر، أعطاهُ الله الْعِلمَ الْأوّل وَ الْعِلمَ الآخر، ✴️ علم، عرض کردم حیات است، شعور است، قدرت است، قوّت است، جان است، ملکوت است، امام دارای این حقایق می‌‌شود، هست انسان کامل، این طور که شده وَ استَحقّ زيارة الرّوح فی ليلة القدر، در شب قدر می تواند روح را زیارت کند، نمی فرماید این مقام را. ✳️ جبرئیل، مقام است. میکائیل، مقام است. اسرافیل، مقام است. عزرائیل، مقام است. ملائکه دیگر مقام‌‌‌‌اند اما می‌‌فرماید روح، روح را می‌‌تواند دیدار کند، جانی می‌‌خواهد، روحی می‌‌خواهد تا روح را دیدار کند. ✴️ ابوبصیر می‌‌گوید به آقا عرض کردم، به امام صادق (ع) عرض کردم، جُعِلتُ فِداک، الرُّوحُ لیسَ هُوَ جبرئیل؟؟ مگر روح همان جبرئیل نیست؟ آن مقام نیست؟ ✳️ الرُّوحُ هُوَ أعظَمُ مِن جبرئيل. بالاتر، بزرگتر، به حَسَب سِعِه‌‌ی وجودیِ مقامش، بالاتر، که جبرئیل را زیر پر دارد، جبرئیل، شأنی از شئون اوست، اسمی از اسامی اوست، مقامی از مقامات اوست. 📚 هوَ أعظَمُ مِن جبرئيل، إنّ جبرئيل مِنَ الملائکه، جبرئيل از صنف ملائکه است و روح، بالاتر از ملائکه، وَ إنّ الرُّوحَ هُوَ خَلقٌ أعظَمُ مِنَ الملائکه، أَ لَیْسَ یَقُولُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی، ✴️ این قرآن نیست که خداوند می‌‌‌فرماید تَنَزَّلُ الْمَلائِکَهُ وَ الرُّوحُ، روح را از ملائکه جدا کرده، جبرئیل از ملائکه است اما تَنَزَّلُ الْمَلائِکَهُ وَ الرُّوحُ، همه‌‌ی ملائکه نازل می‌‌شوند، جبرئیل می‌‌آید، میکائیل می‌‌آید. ✳️ جان امام به همه این مقامات می‌‌رسد، می‌‌یابد، بالاتر از این، به روح می‌‌رسد، زیارت روح می‌‌نماید. 🏵 حضرت علامه حسن زاده آملی (قدّس سِرّه) 🔰 دی وی دی گنجینه آثار حضرت علامه حسن زاده آملی (ره)، ماه رمضان، فایل ۱۲۱ 💢کانال ( طهورا و صفورا و صبورا ) https://eitaa.com/tahoorasafoorasaboora ایتا 🍀🍂🍀🍂🍀 🍂🍀
🌷مراسم بیست و یکم ماه مبارک رمضان۱۴۰۲ش 🔸ساری . امام زاده شاهزاده حسین 🔸با افاضات استاد صمدی آملی و مراسم شب احیا و قرآن به سر ( قرآن به دل) 🌸 سایت پخش زنده https://www.tajallieazam-live.com/
🌷مراسم شب قدر بیست و یکم ماه مبارک رمضان۱۴۰۲ش 🔸آمل. خیابان نور. فجر ۱۲. حسینیه کوثر ⭐️ شروع مراسم: حدود ساعت ۲۱ 🔹قرائت دعای افتتاح 🔸 قرائت دعای جوشن کبیر 🔹 مداحی کربلایی حمید قنبری 🔸 سخنران: حجت الاسلام والمسلمین حاج محمد حسین صمدی آملی و مراسم شب احیا و قرآن به سر ( قرآن به دل)