eitaa logo
« طهورا و صفورا و صبورا »
11هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
(84-7-21).mp3
9.88M
🌷 🌷( از دقیقه ۳۹ ) 🌺با نوای دلنشین استاد صمدی آملی 🌺 ❇️شب ِ دهم ماه رمضان ۱۴۲۶ ه.ق ------ ۲۱ مهر ۱۳۸۴ @tahoorasafoorasaboora https://chat.whatsapp.com/KiV0RishIzL6ZXjQ5zHgna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 زیارت صاحبنا « م ح م د » ابن العسکری امامُ زمانِنا (عج) در روز جمعه 🌸
🌸 انواع ارتباط انسان با خداوند🌸 ♦️بزرگان اهل معرفت دو نوع ارتباط بین انسان و خداوند مطرح می فرمایند: 1️⃣ یک نوع « ارتباط ترتیبی » موجودات است که جمادات از کانال وجودی نباتات و نباتات از کانال وجودی حیوانات و حیوانات از کانال وجودی انسانها و انسانها از کانال وجودی انسان کامل به خدای متعال ارتباط پیدا می کنند که سلسله موجودات از انزل مراتب تا مرتبه بالا در یک مسیر الهی اند. 🔸همین یک مسیر برای به کمال رسیدن همه موجودات کافی است و همه می توانند از همین صراط مستقیم به حضرت حق اتصال یابند. که انا لله و انا الیه راجعون. ارتباط دیگر ، 2️⃣ « ارتباط خصوصی هر موجودی با حق متعال » است که جز خداوند و مقام صادر اول کسی از این ارتباط سرّی با خبر نیست . چه بسا افرادی که ظاهراً با خداوند قطع رابطه کرده اند اما از آن راه خصوصی با خداوند مرتبط شده اند. .................................... ✅ منبع : شرح مراتب طهارت - مجلس ۲۸ ✅ استاد صمدی آملی ( حفظه الله ) @tahoorasafoorasaboora https://chat.whatsapp.com/KiV0RishIzL6ZXjQ5zHgna
✨✅ خلاصه و زبده‌ی مباحث مطرح شده در جلسه نوزدهم 《 تکثیر نسل پاک شیعه 》 اول آذر ماه ۹۹ ✨💠 🌸 با افاضات استاد صمدی آملی⬇️⬇️ بخش چهارم
♦️9_ بین عالَم تکوین و عالَم انسانی، رابطه‌ی تأثير و تأثّر برقرار است 🔸نظام تکوین؛ یکپارچه بهشت است. چرا که همه موجوداتِ آن از جمله آفتاب و ماه، زمین ‌و کُراتِ محیط بر او، از آب و هوا و اِتر، همه در جایگاه وجودیِ خود قرار دارند و مشغول کارند. 📚 "کُلٌ فی فَلَکٍ یَسبَحون" (یس_۴۰) 🔹لذا در نشئه‌ی طبیعت می‌بینیم که آفتاب می‌تابد، ابرها همه روی حساب و به اندازه و در جایی که باید ببارند، می‌بارند. مثلا در زمین کشاورزی‌ای که در آن بذرافشانی کرده‌اند و نیاز به بارش باران دارد. 🔸در جایی هم که نباید ببارد، نمی‌بارد مثل زمینی که وقت درو کردن محصولات آن است و بارش باران فعلاً برای آن مضرّ است. یا مثلا کوزه‌‌گری که تعدادی کوزه ساخته و برای خشک کردن آن‌ها نیاز به آفتاب دارد. لذا هر موجودی که بر اساس جایگاه تکوینی خود، درست عمل کند، از آن تعبیر به بهشت می‌کنیم. 🔹اما گاهی اوقات، مواردی بر خلاف آنچه گفته شد، مشاهده می‌شود. مثلاً وقتی که آفتاب، نباید شدید باشد، به شدت می‌تابد یا زمانی که باران، نباید ببارد اما به شدت می‌بارد. همچنین زمانی که نیاز به بارش باران است اما باران نمی‌بارد و خشکسالی و قحطی می‌شود. 🔸در این موارد دیگر تعبیر به بهشت نمی‌کنیم بلکه لفظ جهنم به آن اطلاق می‌شود. مواردی از این قبیل، به تأثیر و تأثرات بین عالم تکوین و عالم انسانی، برمی‌گردد به این صورت که اَفعال ما، بر نظام خلقت اثر می‌گذارد و با وجود این که نظام عالم، یکپارچه بهشت است اما کارهایی از ما سرمی‌زند که عالَم را بهم می‌زند. 🔹ما با افعالِ خود بر زمین، آفتاب، ابر، ستاره‌ها و ... تأثیر می‌گذاریم. مثلاً زمانی که در اجتماع، گناه زیاد شود، از جمله تأثیرات آن، این است که ابرهای آسمان، اِمساک می‌کنند و در جایی که باید ببارند، نمی‌بارند و یا در جایی بیش از اندازه می‌بارند. یا مثلاً در جایی نیاز به تابش آفتاب داریم اما ابری حائل می‌شود و نمی‌گذارد آفتاب به ما برسد. چرا؟ به این دلیل که افعالِ ما تأثیر گذاشته است. 🔸🔸 🔹🔹 @tahoorasafoorasaboora https://chat.whatsapp.com/KiV0RishIzL6ZXjQ5zHgna
♦️10_ دلیل خلقت زوجه‌ برای حضرت آدم علیه السّلام، مقام فعلیّت ایشان بود 🔸در روایت آمده است که وقتی حضرت آدم(ع) خلق شد، در بهشت تنها بود و احساس تنهایی و غریبی می‌کرد. ظاهر روایت به این صورت آمده و برداشتی که عوام از آن می‌‌کنند، با فهم کسانی چون خاتم انبیاء(ص)، اهل بیت(ع) و علمای حقیقی که به علم حقیقی متنعّم اند، بسیار متفاوت است. 📚 "وَ مَا یَعْقِلُهَا إلّا العَالِمون" (عنکبوت_۴۳) 🔹وقتی خداوند حضرت آدم را تَسویه کرد دید ایشان تنهایی را دوست ندارد چون در خلقت او مقام فعلیّت خوابیده است لذا برای ایشان زوج قرار داد. 📚 فإذا سَوَّیْتُه وَ نَفَخْتُ فِیه مِن رُوحی فَقَعُوا لَه سَاجِدین" (ص_۷۲) 🔸تسویه در خلقت به این معناست که یک شیء، تمام آنچه را که در شاکله‌ی وجودیِ خود به آن نیاز دارد از اعضاء، جوارح، جوانح و همچنین قوای ظاهری و باطنی، هر یک به نحو کامل در او پدید آمده باشد. 🔹مثلاً انسان در خلقتش، قوای گوناگونی همچون باصره، سامعه، شامّه، غاذیه، نامیه، مصوّره و قوای فراوان دیگر می‌خواهد که هر قوّه‌ای باید در محدوده‌ی بدن، نحو تامّ کارایی داشته باشد. 🔸همچنین هر قوّه به آلات گوناگونی مثل چشم، گوش، زبان، بینی و .... نیاز دارد که تمام این آلات و اعضاء نیز باید با یکدیگر تناسب داشته باشند. 🔹مثلاً در صورت، باید بین بینی، ابروها، پیشانی، چشم، مژه، دهان و سایر اجزا مناسبت باشد. هر چه اینها در متن تکوین متناسب‌تر باشند زیبایی آنها بیشتر است. به تعبیری تسویه به این معناست که: ✨ شیء، به زیباترین وجه و با تمام شئون وجودی‌اش آفریده شده باشد✨ 🔸از جمله شئونی که در حضرت آدم(ع) آفریده شد، غرائز ایشان بود. انسان غرائز گوناگون دارد؛ مثل هنگامی که احساس تشنگی می‌کند آب می‌خواهد. احساس گرسنگی به او دست می‌دهد غذا می‌خواهد و غرایز دیگر. 🔹در یک مقطع سنّی هم غریزه‌ی جفت‌خواهی و جفت‌طلبی دارد. باید کسی کنار او بیاید تا جفت و قرین هم شوند و باهم اتحاد وجودی پیدا کنند تا یک طرف، مقام فاعلیّت پیدا کند و دیگری نسبت به او مقام قابلیّت داشته باشد که از آن تعبیر به "نکاح" می‌شود. 🔸همانگونه که بدن به محض اینکه احساس تشنگی یا گرسنگی کرد و دستگاه گوارش اعلام کرد که آب و غذا می‌خواهد، باید به او آب و غذا داد وگرنه آن قوّه از کار خواهد افتاد، اگر نیاز به جفت نیز پاسخ داده نشود، آن قوّه از کار می‌‌افتد. 🔸🔸 🔹🔹 @tahoorasafoorasaboora https://chat.whatsapp.com/KiV0RishIzL6ZXjQ5zHgna
♦️11_ معنا و حقیقت "نکاح" چیست؟ 🔸نکاح، مربوط به آن عمل و فعل خاصّ لقاح است. هنگامی که مرد و زن با همدیگر تلاقی می‌کنند، مرد در مقام فاعلیّت و اِفاده، آنچه را که از فیض وجودی داراست، به زن منتقل می‌کند و زن نیز با یکی از اعضای بدن مبارکش آن امانت را از او تحویل می‌گیرد. 🔹در ادبیات عرب، این نحوه تلاقی را که مرد در مقام فعلیّت است و زن در مقام قابلیّت، نکاح می‌‌گویند. 🔸لذا در خطبه‌ی عقد، زن به مرد می‌گوید: 📚 "اَنکَحْتُكَ وَ زوَّجْتُكَ نَفسى" من خودم را به نکاح تو در آوردم و زوج و جفت تو قرار دادم زیرا بناست با هم مماس شویم، همدیگر را لمس کنیم و آنچه را که تو داری از تو بپذیرم. که "زَوَّجَ" به باب تفعیل و "اَنْکَحْتُ" به باب افعال رفته است. 🔹به تعبیری دیگر وقتی زن می‌گوید من خودم را زوج تو قرار دادم و به نکاح تو در آوردم یعنی عضو مخصوص خودم را در اختیار شما قرار دادم. 🔸سایر افراد می‌توانند از اعضای دیگر پسر و دختر بهره ببرند‌. مثلاً یک مادر بچه‌ی خود را می‌بوسد، او را بغل می‌کند، لمس می‌کند و از او لذت می‌برد. فرزند نیز در آغوش مادر قرار می‌گیرد و از او شیر می‌خورد، مهر و محبت مادر شامل او می‌شود و لذّت می‌برد. یعنی هر کدام لذّت خاصّ خود را می‌برند. 🔹یک لذّتی هم هست که خدای متعال آن را برای مادر نسبت به فرزند قرار نداده است یا فرزند نسبت به پدر و مادر نمی‌تواند آن لذت را ببرد و همینطور برادر نسبت به برادر، مرد نسبت به مرد، زن نسبت به زن و همچنین برای سایر مَحارِم، چنین لذتی را قرار نداده است. 🔸این لذت فقط در جایی است که زن به مرد بگوید که خود را جفت تو قرار داده‌ام و شما می‌توانید علاوه بر لذت‌هایی که دیگران می‌توانستند از من ببرند، این لذت مخصوص را ببرید. 🔹در مقام فاعلیّت، چیزی را به نام نطفه به من تحویل دهید و من نیز آن را در زمین خود پرورش دهم زیرا خدای متعال مرا به‌گونه ای آفریده است که مقام پرورش دارم. 📚 لذا قرآن زنان را اینگونه معرفی کرده است: "نِسَاءُکُم حَرْثٌ لَکُم" (بقره_۲۲۳) زنان شما، کشتزار شمایند. این بیانِ متنِ تکوین و متنِ واقع است. 🔸همانگونه که زمین، کشتزار کشاورز است و بذرش را در آن کشتزار و زمینِ آماده می‌کارد، زنان نیز کشتزار مردان هستند. که به تعبیری قابِل؛ همیشه محلّ کشتزار فاعل و پذیرای فعل فاعل هست. لذا زن می‌گوید "اَنْکَحْتُکَ" من خود را به نکاح تو در آوردم. البته این عقد و صیغه خواندن از جنبه تشریعی است. امّا تشریعی هست که بر مبنای تکوین می‌باشد. 🔸🔸 🔹🔹 @tahoorasafoorasaboora https://chat.whatsapp.com/KiV0RishIzL6ZXjQ5zHgna
♦️12_ یکی از شئونِ انسان، غریزه‌ی جفت خواهی است 🔸وقتی حضرت آدم(ع) که قرآن از او تعبیر به "نفس واحده" کرده است، خلق شد، این نفس واحده و این آدمِ مخلوق، به صورت تسویه شده یا مُسَوّی، آفریده شد یعنی تمام شئون او کامل بود که از جمله‌ی این شئون، غریزه‌ی جفت‌طلبی اوست. 🔹یعنی به نقطه‌ای می‌رسد که می‌بیند سرمایه‌ای دارد که باید آن را در جایی بپروراند. از این امر تعبیر به "جفت‌خواهی" می‌شود. 🔸بچه‌ای که از مادر متولد می‌شود چه دختر و چه پسر نیازهای گوناگون دارد، نیاز به غذا، آب و... غذا بخواهد گریه می‌کند و به او غذا می‌دهند، آب بخواهد به او آب می‌‌دهند، اگر مشکلی، مریضی‌ای برایش پیش آید آن را رفع می‌کنند تا اینکه به مقطعی می‌رسد که نیاز به جفت، هم‌سنگ و هم‌کفو پیدا می‌کند. 🔹اگر دختر باشد جفتی می‌خواهد که از او چیزی را بگیرد و بپروراند. چه اینکه پسر هم می‌‌بیند نان و آبی را که خورده و غذای بدنش شده بود، چیزی به نام نطفه و منی را در او محقق کرده است. 🔸حال در این مقطع، جایی را می‌خواهد تا این نطفه را در آن بپروراند. خودش هیچ عضوی ندارد، در مردهای مشابه خود نیز نمی‌‌شود بلکه باید جایی باشد که مقام قابلیّت و پرورش داشته باشد لذا به دنبال جفت می‌‌گردد. 🔹کودکان در دوران کودکی وقتی در میدان بازی با هم بازی می‌کنند، اصلاً در این فضاها نیستند امّا هنگامی که به مقطع سنّی خاصی می‌رسند، دختر دنبال پسر می‌‌گردد، پسر نیز به دنبال دختر می‌رود. یعنی اینکه از نظر تکوینی به مرتبه‌ای رسیده‌اند که جفت می‌خواهند. 🔸🔸 🔹🔹 @tahoorasafoorasaboora https://chat.whatsapp.com/KiV0RishIzL6ZXjQ5zHgna
6044a6bb54f99b9bf6e267b6_-7923837332187418836.mp3
1.53M
♦️1_ در مسأله خلقت، مقام قابلیّت، مُتفرّع بر مقام فاعلیّت است. ❇️جلسه ۱۹ - تکثیر نسل پاک شیعه ✅ استاد صمدی آملی
دعای سمات.mp3
9.22M
❇️ دعای سمات ✅استاد صمدی آملی⬆️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸زیارت حضرت خاتم الأنبیاء ، محمّد مصطفی (ص) در روز شنبه 🌸
🌸پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم ) فرمود : 🌷در هر روز دوازده برکت و رحمت الهی بر خانه ای که در آن دختران زندگی می کنند ،نازل می گردد؛ و آن منزل مورد زیارت و دیدار ملائکه قرار می گیرد. و آن ملائکه برای پدر آن دختران- در هر روز و شب- ثواب عبادت یک سال را در نامه عمل او می نویسند. 🔸جامع الأخبار ص 285 الفصل 62 @tahoorasafoorasaboora https://chat.whatsapp.com/KiV0RishIzL6ZXjQ5zHgna
🌹 ای دختر!! از بازی و مجازی بگذر و جان را به آبِ علم ، حیات بخش و در این روزگار آلوده ، با خدایت آسوده به سر ببر. 🌹 و از« لا اله الا الله » کام خود گیر و «مریم وار »همدم افرشتگان باش. 🌹 و با پارسایی و پاک دامنی بر قدم مریم قرار گیر و بر مشرب دخُتِ خاتم، فاطمی مشهد ، حق نما باش . 🌹مهرِ خاموشی بر لب زن و با صفای جان در همه حال با معشوقت دم زن و با گذشتن از هوای خویش ، در حضور وی همدم با نور باش؛ سخنی ناروا را گویا و قدمی نا به جا را پویا ، مباش . 🌹 که در این صورت بر قدم حسنی ؛ حسنی المشرب خواهی شد که ( واَمَّا بِنِعمَة ِ رَبَّکَ فَحَدِّث - ضحی ۱٢) 📚 ترجمه و شرح قصیده عائره ی ینبوع الحیوة ، ص ۱۴٨ ✅ استاد صمدی آملی @tahoorasafoorasaboora https://chat.whatsapp.com/KiV0RishIzL6ZXjQ5zHgna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 زیارت حضرت سیّد الاوصیاء ، امیرالمؤمنین ، علی الوصی ، ابوتراب (ع) در روز یکشنبه💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸زیارت حضرت سیّدتنا فاطمة الزهراء ، صدیقة الشهیدة ، عصمة الله الکبری ( س) در روز یکشنبه🌸
🌸 مقام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🔸ملاصدرا ، هنگامی که در کهک زندگی می‌کرد، برای عرض ادب و توسل به بارگاه کریمه اهل بیت، فاطمه معصومه(سلام الله علیها )مشرف می‌شدند. 🔹از وی نقل شده: هرگاه در زمینه مسائل علمی، مشکلی برایم پیش می‌آمد که از حلّ آن عاجز می‌ماندم ، با پای پیاده از کَهَک به قم می‌رفتم و به کنار قبر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) رفته، از آن حضرت استمداد می‌نمودم. با این کار، مسأله و مشکل من حل می‌شد و سپس به روستای کهک باز می‌گشتم؛ 🔸 در یکی از این سفرها در جوار قبر فاطمه معصومه(س) یک مسأله مهم و پیچیده‌ی فلسفی، یعنی اتّحاد عاقل و معقول در یک مکاشفه‌ی عرفانی ، برای ایشان حل شد. 🔹او خود در این زمینه می‌گوید: مساله اتحاد عاقل و معقول ،از مشکل‌ترین مسائل فلسفی است که تاکنون هیچ فیلسوف مسلمانی، توفیق حل آن را پیدا نکرده است. من با توجّه کامل به سوی خدای سبحان از او خواستم که مشکل برایم حل شود؛ دری از رحمت حق بر من گشوده شد و در این مورد ،معرفت جدیدی برایم حاصل شد. «کنت حین تسوید هذا المقام بکهک من قری قم، فجئت الی قم زائرا لبنت موسی ابن جعفر مستمدا منها و کان یوم الجمعه فانکشف لی هذا الامر» 🔸هنگام نوشتن این بحث من درقریه‌ی کهک قم بودم.از آنجا رهسپار قم شدم، به زیارت دختر موسی بن جعفر (سلام الله علیها) مشرّف گردیدم و از آن حضرت در حل این مسأله یاری جستم. به برکت او، در روز جمعه این مطلب بر من کشف گردید. ✅حضرت علامه حسن زاده آملی، حفظه الله ❇️اتحاد عاقل و معقول @tahoorasafoorasaboora https://chat.whatsapp.com/KiV0RishIzL6ZXjQ5zHgna
✨✅ خلاصه و زبده‌ی مباحث مطرح شده در جلسه نوزدهم 《 تکثیر نسل پاک شیعه 》 اول آذر ماه ۹۹ ✨💠 🌸 با افاضات استاد صمدی آملی⬇️⬇️ بخش پنجم
♦️13_ جفت خواهی دختر و پسر، نشان دهنده‌ی سلامت غریزه‌ی جنسی در آنان می‌باشد 🔸اینکه پسری دوست دارد به دنبال دختر بگردد، خلاف نیست. مثل این است که فردِ گرسنه دنبال نان و غذا می‌گردد. منتها چطور به آن گرسنه می‌گوییم دزدی نکن و به دنبال غذای حلال باش، در اینجا هم فرد باید از راه حلال به دنبال جفت خود باشد. 🔹اگر دختری در مقطعی که باید میل تکوینی به پسر و جفت داشته باشد، یعنی به سر حدّ ازدواج و جفت‌خواهی برسد امّا در آن رتبه دنبال جفت نگردد معلوم می‌شود آن دختر در مقام جفت‌خواهی ناقص است. 🔸یا اگر پسر به مرحله‌ای برسد که باید نطفه در او محقّق شود و نیاز به جفت و جایی داشته باشد که آن را تحویل دهد امّا در این مرحله به دنبال دختر و جفت نباشد، ناقص یا عقیم است. 🔹لذا قرآن برای بیان عظمت حضرت یوسف(ع) و اینکه چگونه تن به آن کار نداد می فرماید: یوسف به سوی آن زن "هَمَّ بِهَا" میل پیدا کرده بود و آن زن هم نسبت به یوسف(ع) "هَمَّتْ بِهِ" میل داشت. (یوسف_۲۴) 📚 "هَمّ" یعنی نسبت به همدیگر اظهار میل کردن و میل شدید پیدا کردن است. 🔸این آیه نشان دهنده‌ی این حقیقت است که حضرت یوسف(ع) عقیم نبود بلکه میل به جفت داشت. چرا که شاید کسی بگوید حضرت یوسف(ع) عقیم بود و بچه‌دار نمی‌شد به همین دلیل زن نخواست و به دنبال زلیخا با این همه زیبایی راه نیفتاد و این هنر نیست. مثل کسی که بهترين آب را به او بدهید امّا ننوشد و بگوید من اصلاً تشنه نیستم. 🔹در حالی که حضرت یوسف(ع) با وجود میل شدید، به آن فعل تن نداد. لذا اینکه دخترها و پسرهای ما در یک مقطع سنّی به دنبال جفت می‌گردند، نشانه‌‌ی این است که ناقص نیستند و این زمان بهترین وقت برای ازدواج آنهاست. 🔸🔸 🔹🔹 @tahoorasafoorasaboora https://chat.whatsapp.com/KiV0RishIzL6ZXjQ5zHgna
♦️14_ باید به نیازهای انسان در زمان مناسب خود، پاسخ داد 🔸بهترین زمان برای خوردن و آشامیدن، وقتی است که انسان گرسنه و تشنه می‌شود امّا متأسفانه ما آمدیم برای بدن، یک برنامه تحمیلی درست کردیم که شامل سه وعده صبحانه، ناهار و شام است در حالی که بدن در نظام تکوین، سازمان مخصوصی برای خود دارد. 🔹بدن انسان که مرتبه‌ی نازِله‌ی نفس است، هرگاه احساس گرسنگی یا تشنگی کند، اعلام می‌کند و همچنین بعد از خوردن و آشامیدن به محض اینکه سیر شد اعلام می‌‌کند که ما دیگر بر او چیزی تحمیل نکنیم. 🔸در مورد جفت‌خواهی نیز به همین صورت است. هرگاه بدن و نفس نیاز به جفت پیدا کرد، اعلام می‌کند. 🔹اگر مرد است نیازمند به جفتی است که بتواند نطفه صحیح و سالم خود را به ایشان تحویل دهد و ایشان آن را بپروراند و اگر دختر است قوه‌‌ای در او پدید می‌آید که نیاز به جفت دارد یعنی دوست دارد از کسی نطفه تحویل بگیرد و بپروراند. 🔸لذا هم مرد، خواهان این است که نطفه‌اش را برای پرورش به یک جایی تحویل دهد و هم زن دوست دارد که نطفه را بگیرد و بپروراند. این زمان بهترین وقت ازدواج دختر و پسر است. 🔹همانگونه که به محض گرسنگی و تشنگی به دنبال غذا و آب می‌‌رویم و اگر آن را ساعت‌ها و مدت‌ها به تعویق بیندازیم، خواهیم مُرد ؛ نیاز به جفت نیز باید در زمان مناسب خود تأمین شود. 🔸🔸 🔹🔹 @tahoorasafoorasaboora https://chat.whatsapp.com/KiV0RishIzL6ZXjQ5zHgna
♦️15_ رسیدن به سر حدّ عادت، بهترین علامت جفت خواهی در دختران است 🔸بهترین علامت جفت‌خواهی در دخترها هنگامی است که به سرحدّ عادت رسیده‌اند. در این زمان رَحم، زِهدان و بدن دختر این آمادگی را دارد که از جفت خود، نطفه تحویل بگیرد و سِمَتِ ربّ بودن و پرورش دادن را پیدا کند. 🔹دخترها معمولاً در سن نُه سالگی کامل می‌شوند و عادت ماهانه در آن‌ها شروع می‌شود که نشان دهنده‌ی آن است که این محلّ، قابلیّتِ پروراندن را پیدا کرده است. 🔸امّا از آن جایی که ایشان هنوز ابتدای کار است و از جنبه بدنی، باید قوی‌تر شود‌؛ چون قرار است نطفه را تحویل بگیرد و آن را پرورش دهد و بارداری کند. لذا می‌‌گوییم برای ازدواج کمی به او فرصت بدهیم تا بتواند از جنبه بدنی آمادگی لازم را پیدا کند. 🔹امّا اگر دختری این آمادگی را داشت همان سن نُه سالگی بهترین زمان ازدواج اوست. همانگونه که بی‌‌بی جان فاطمه زهرا سلام الله علیها در سن نُه سالگی به بعد ازدواج کردند. زیرا اگر این سند تاریخی به طور قطعی مورد قبول یا تقریباً مشهور باشد، ایشان در هجده سالگی شهید شدند که تا آن زمان چهار فرزند داشتند و یک بچّه هم در مسیر ، که توسط دشمنان سقط شد. 🔸در واقع حضرت زهرا سلام الله علیها در طیِّ حدود هشت تا ده سال، پنج فرزند به دنیا آوردند. پس ایشان از آن روزی که ازدواج کردند تا روزی که شهید شدند، اهتمام به فرزندآوری داشتند. 🔸🔸 🔹🔹 @tahoorasafoorasaboora https://chat.whatsapp.com/KiV0RishIzL6ZXjQ5zHgna