eitaa logo
کانال تجارب طب اسلامی و سنتی حسین معارفی
19.4هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.4هزار ویدیو
24 فایل
درج تجارب خودم و همه اساتید طب ایرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 رفلاکس معده ♻️ رفلاکس معده معمولا ناشی از سردی معده است، به خصوص اگر همراه با آروغ و درد پشت باشد. بنابراین برای رفع آن، باید معده را گرم کرد. معده از آن جهت که محل هضم اول غذاست، از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر گرم شود، باقی مراحل هضم بهتر صورت می‏گیرد. 🔷 برای گرم کردن معده، رعایت موارد زیر مؤثر است: 🔹 بادکش ناحیه معده هر شب به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه 🔹 قرار دادن خمیر ترکیب نوره و حنا به نسبت مساوی بر روی ناحیه معده روزانه به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه 🔹 روغن‏مالی ناحیه با روغن‏های گرم مانند روغن بادام تلخ، سیاه‏دانه، یا روغن فلفل و بستن آن با یک دستمال یا پارچه. این کار علاوه بر معده، کلیه‏ها، مثانه، ستون فقرات و روده‏ها را نیز گرم نگه می‏دارد و از بسیاری از بیماری‏ها پیشگیری می‏کند. 🔹 خوردن یک قاشق غذاخوری مخلوط ارده و عسل بلافاصله بعد از هر وعده غذایی ‼️ برای درمان دقیق و مناسب مزاج خود، حتما به طبیب حاذق مجرب مراجعه شود. تاریخ: ۱۴۰۰/۱۲/۱ 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
🔴 درمان ♻️ کافیست یک قاشق مرباخوری را در یک لیوان آب جوش بریزید سپس اجازه دهید به مدت بیست دقیقه تا دم بکشد و بعد میل نمایید بهترین زمان مصرف، شبها دو ساعت بعد از شام می‌باشد و برای افرادی مناسب است که غلبه‌ی سردی در سر دارند و همچنین این افراد حتما از خوردن سردیها پرهیز کنند. 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
🔴 کاهو برای تابستان‌های داغ ▫️ طبیعت کاهو سرد و تر در درجۀ دومه یعنی مصرف مقدار کمش در «فرد سالم با مزاج معتدل» سردی‌آور و تری زا هست ولی با این مصرف کم، سردی و تری حاصل از خوردن کاهو خیلی زیاد نمی‌شه که باعث دگرگونی زیان آور در مزاج فرد بشه. 🟠 برخی خواص کاهو: ▫️ کاهو برای کسانی که دارای خون غلیظ گرم (مثلا به سبب مصرف زیاد گوشت قرمز) هستند، می‌تونه مفید باشه، در این شرایط فرد باید کاهو رو بجای یک وعدۀ غذا یا یک میان وعدۀ غذایی مصرف کنه. ▫️ کاهو تشنگی و التهاب ناشی از مواجهه با گرما رو کاهش میده. ▫️ کاهو مسکّن سرفه‌هایی هست که ناشی از گرمی و خشکی باشند. ▫️کاهو یکی از مشهورترین خواب‌آورهای طبیعیه. ▫️مصرف کاهو با سکنجبین نعناعی یکی از بهترین راه‌های چیرگی بر تشنگی و التهاب و خشکی بدن در روزهای گرم تابستونه. 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
🔴 خواص ♻امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: لباس پنبه‌ای() بپوشید، زیرا لباس نخی، لباس پیامبر(ص) بوده و نیز لباسی است که ما از آن استفاده می‌کنیم. 📚منبع:کافی، ج 6، ص 446 👕 ویژگی‌های پنبه👇 ۱. ضد افسردگی ۲. از بین برنده عرق و بوی بد بدن ۳. آرام بخش و کنترل کننده رعشه ۴. چاق کننده ۵. پیشگیری و درمان عفونت زنان ۶. پیشگیری و درمان کیست ها بویژه رحم ۷. کمک در درمان انزال زودرس ۸. کمک در درمان نازایی ۹. پیشگیری و درمان ورم بیضه ۱۰. ترمیم کننده زخم‎ها ۱۱. پیشگیری و درمان لک و پیس ۱۲. پیشگیری و کمک درمان زگیل ۱۳. ضد حساسیت و آلرژی ۱۴. بهترین پانسمان سوختیگها و زخمها ۱۵. رفع کننده تنگی نفس ۱۶. رافع خستگی 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
🔴 رفلاکس معده ♻️ در اکثر مواقع، معده ناشی از سردی است. اگر رفلاکس شما همراه با باد گلو، اشتهای زیاد، نفخ و همچنین همراه با سنگین و خواب آلود شدن شما بعد از خوردن وعده ناهار است، بدانید که ناشی از است. برای پیشگیری، توصیه می‌شود از بین غذا و تا ۲ ساعت بعد از آن پرهیز شود. برای درمان، یک نسخه مجرب، خوردن ۱ قاشق غذاخوری از ترکیب و و یا ارده و بلافاصله بعد از غذا است. علاوه بر آن، می‌توان از روی معده کمک گرفت، که توصیه می‌شود فردی که تجربه کافی دارد آن را انجام دهد. 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
🔴 خشکی سرشانه ♻️ خشکی سرشانه یا کلا هر خشکی در بدن، ناشی از خون غلیظ است. خون غلیظ یا ناشی از سوداست یا بلغم. خود سودا می‌تواند هم ناشی از صفرا باشد، هم دم و هم سودا یا بلغم باشد. در صورتی که خشکی همراه با اختلال در عملکرد حرکتی باشد، نشان از غلبه سوداست. 🔹 برای رفع سودا، باید به بدن رطوبت همراه با گرما بخشید. این امر هم از جهت تغذیه و هم تدابیر دیگر میسر است. غذاهای گرم و تر مانند آش‏های گرم، آبگوشت، سوپ‏ها، ارده، انگور، شیره انگور .... آش‏ها و سوپ‏ها به شرطی گرم مزاج محسوب می‏شوند که درون آن‏ها از عدس، اسفناج و یا ترشیجات استفاده نشده باشد. 🔹 تدابیر غیر غذایی مانند روغن‏مالی ناحیه با روغن دنبه یا کوهان شتر و گرم نگه‏داشتن آن با پیچاندن پارچه گرم به دورش. یکی دیگر از تدابیر غیر غذایی بسیار مؤثر، ورزش منظم روزانه است. ‼️ برای درمان دقیق‏تر، کامل‏تر و همراه با دارو، باید به طبیب حاذق مجرب مراجعه شود 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
🔴 درمان بیماری گال (جرب) ♻️ یکی دیگه از مشکلاتی که غلبه صفرا موجب بروز اون میشه بیماری هستش که میتونید با پرهیز از تندی و تلخی و شوری و مصرف آبلیموی طبیعی با آب گرم و کمی نبات اون رو درمان کنید. 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
خشکی گلو برای درمان خشکی گلو یکی از روش های زیر را به کار بگیرید 1.با سرکه غرغره نمائید. 2.آرد باقلا را با سرکه مخلوط کنید و سپس با مایع به دست امده غرغره نمائید. 6 عدد پیاز خردشده را با نصف فنجان عسل به روش بخارپز به مدت 2 ساعت روی حرارت بزارید سپس مخلوط را از الک رد کنید مایع به دست اومده رو روزی دوبار میل کنید. ازبخور نعنا واکالیپتوس هرشب به مدت 10دقیقه استفاده کنید. مکیدن اب نبات وجویدن ادامس بدون قند باعث میشه بزاق دهانتون ترشح کنه وخشک نشه . مرتب اب بنوشید درتمام روز دهانتون همیشه مرطوب است 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati
🔴 غلظـت خــون ♻️ در ســالهای اخیر یکی از علت مراجعات به اطباء طب سنتی غلظت خونه که متاسفانه در گروههای مختلف سنی بوفور دیده میشه... چه بســیارند افرادیکه حتی از وجود این مشکل در بدنشون بی اطلاعــند.. ❗️همونطور که اکثرا در جریان هستید غلظت خون از تا اختلال در خونرسانی کامل به تمام اعضا و بافتهای بدن را باعث میشه که خودش شروع مشکلات فراوانی را درپی داره از جمله ، ، اختلال یادگیری و ، ازدست رفتن شادابی پوست، و .... ♨️ عارضـه علل مختلف و فراوانی داره که از عوامل اصلی آن میشه به نان های ، مصرف مایعات همراه یا بعد غذا، خوابیدن بلافاصله بعداز غذا، خوردن ، فست فود، ماکارونی، ، قارچ، ذرت، پنیر، ماست، دوغ، ، روغن ها و محصولات کارخانه ای، چای، قندوشکر صنعتی، خواب صــبح و روز، تحرک بدنی پایین و ..... اشاره کرد 🌿 برای رفع این مشـکل ضمن اصلاح موارد فوق در روزانه از دمنوش و در از مخلوط "آویشن + " استفاده کنند تا در مدت 40 روز، به نتایج درمانی فوق العاده در خون دست یابند. 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
🔴 آستنوسپرمی (تحرک کم اسپرم) ♻️ سلامت اسپرم عامل مهمی در توانایی باروری زوجین است. یکی از مواردی که این سلامتی را خدشه‏‌دار می‏کند و در نتیجه باعث ناباروری مردان می‏شود، کم‏‌تحرکی است که به آن آستنوسپرمی گفته می‏شود. کم‌‏تحرکی اسپرم مانند کم‌‏تحرکی انسان، ناشی از غلبه سردی است که یا همراه با رطوبت (تری) است و یا همراه با یبوست (خشکی). داشتن شکم یکی از نشانه‌‏های سردی و تری است. 🔷 درمان‌‏های عمومی که می‏توان برای این بیماری تجویز کرد، عبارتند از: 🔹آب کردن شکم با استفاده از بادکش، ضربه زدن به شکم تا قرمز شود، روغن‏مالی ناحیه با روغن‏هایی مانند روغن بادام شیرین، روغن زیتون 🔹 ورزش روزانه و منظم 🔹 پرهیز از خوردن سردی‏ها، فست‏‌فودها، مرغ صنعتی، نوشابه گازدار، نوشیدنی سرد به خصوص بین غذا و صبح ناشتا ... 🔹 استفاده از چربی‏ها، مانند روغن زیتون، روغن ارده، روغن بادام شیرین، روغن حیوانی، ارده و کره و سرشیر محلی به همراه عسل یا شیره ... و تدابیر دیگری که بستگی به مزاج و سوءمزاج افراد دارد تاریخ: ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati نشر دهید.
✍درمان میگرن 👇 میگرن به دلیل گشادی بیش از حد رگهای داخل سر است. که باعث میشود وقتی خون به این رگها میرسد سرعت بیشتری میگیرد و شخص احساس ضربان و نبض در این ناحیه میشود. 👌: 1- شبى 3قطره روغن بنفشه پایه کنجد در هرسوراخ بینی بریزید. 2- روغن بنفشه پایه زیتون را با پودر کاسنی مخلوط کنید و به پیشانی بمالید. 3- با آب گرم افطار کنید. 4- اگر صفراوی است، صفرابرها را بخوريد.(كاهو.سكنجبين.عناب.انار.رب انار) 5- خوردن سیاهدانه 1/3 قاشق ق غ باعسل 2/3 ق غ 6- خوردن آب باران 7- خضاب کردن باحنا 💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇 لینک کانال @noskhesonati