eitaa logo
طلب العلم فریضة🌟
142 دنبال‌کننده
358 عکس
253 ویدیو
56 فایل
اطلاق افرادی/ طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه اطلاق زمانی/ اطلبوا العلم من المهد الی الحد اطلاق مکانی/ اطلبوا العلم و لو بالصین ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/dadmarzi110
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹🔹 🔸چرا اجازه می داد دستش را ببوسند؟🔸 ، غذای ساده خوردن نیست. تواضع، است. اگر وظیفه انسان بالای مجلس نشستن است، همین ثواب را دارد. امام در دوره شاه از زندان آزاد شد. خدا رحمت کند برادرم آمده بود امام راحل را در این وضعیت دیده بود. گفت دو تا متکا این طرف و آنطرف امام گذاشته بودند. مردم می آمدند و دست امام را بوسه می زدند! امام دستش را نمی کشید! این تواضع است. چون وظیفه‎اش است. می خواهد را به رژیم نشان بدهد. می خواهد ارادت مردم به خودش را به دشمن نشان دهد. وگرنه این نیست که از دست بوسیدن لذت ببرد. وظیفه‎اش را انجام می داد. مأمون به امام رضا (ع) مجبور کرد که ولیعهد باشد، حضرت گفت: این کار را از من نخواه. گفت: اختیاری نیست. می خواهی با من مقابله کنی؟ من هم نوع دیگری رفتار می کنم؛ یعنی تو را می کشم. حضرت کرهاً (از روی کراهت) قبول کرد. حالا ولیعهد شده، دو برادر بودند به نام حسن بن سهل و فضل بن سهل. اینها همه کاره‎های مأمون هستند. این وزیر ارشد می آید پیش امام رضا -پیش ولیعهد-. حضرت دارند با یکی از یارانشان صحبت می کنند. ایستاده جلوی درب. حضرت به حرفشان ادامه دادند. مدت‎ها اذن (اجازه) داخل شدن به او نمی دهند. بعد حضرت می گوید کاری داری؟ اجازه می دهند که بیاید داخل. اما اذن نشستن را به او نمی دهند. مطلبش را می گوید و حضرت جوابش را می دهند، می رود. دیگران نباید این کار را بکنند. برایشان است. امام در یک تواضعی است نسبت به خدا که اینگونه بی اعتنایی ها، او را متکبر نمی کند. او آنچنان ذلت باطنی دارد که این بی اعتنایی ها غرور برایش نمی آورد. آقای گورباچف، آقای شوارت ناتزه را فرستاده بود که پاسخ پیام امام را بیاورد. امام خیلی عادی آمد. این وقتی می خواست پیام را بدهد میلرزید. امام هم وقتی که این فرد پیام را ابلاغ کرد گفت: اینها جواب من نیست. دستش را به علامت ردّ حرکت می داد. گفت: اینها جواب من نیست، من می خواستم دری بر دنیای جدیدی به روی شما باز کنم. ببین! پس اخلاق و تواضع و بندگی خدا کردن، حرف خدا گوش دادن است. تواضع، این است. باید نگاه کند ببیند تکلیف چیست؟ عمده این است که انسان وقتی می خواهد کاری کند داشته باشد. @haerishirazi @talab_elm
آنچه به دنبال آن است😡 دست در دست تا قعر جهنم! پ.ن: نمایش ادامه تصاویر حضرت مریم سلام الله علیها از نظر اخلاقی صحیح نمی‌باشد😔 https://eitaa.com/jaheliat_modern
🚨 دانش آموز سیزده ساله انگلیسی بخاطر پوشیدن جوراب کوتاه جریمه شد. ⭕️به اولیویا دانش آموز ۱۳ ساله انگلیسی گفته شد قوزک پاش معلومه و اینکار باعث حواس پرتی و عدم تمرکز معلم و دانش آموزان میشه و سه روز او را به مدرسه راه ندادند. ⭕️این قوانین در حالی در کشورهای غربی اجرا می‌شود که تمام رسانه‌های آنها و همچنین مزدوران فارسی زبان بر خلاف این ترویج می‌شود. 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
در نامه به پدرشان نوشته اند؛ «... تملق های پستانه ... نمونه اش مقدمه ... نمیتوانید به عنوان یک مسلمان😳 که شاگرد محمد و علی و قرآن و حسین است و معتقد به توحید و تقوا و عزت و حریت و عدالت قبول داشته باشید»‼️ 🔰ج۳ ، ص ۲۷۶ (صفحه بعدی کتاب ۱۰ دلیل در دفاع از بیان میشود) @talab_elm
در کتاب انتظار، مذهب اعتراض ص ۲۲۲ میگویند؛ ... من جامع معقول و منقول نیستم و فقط در یک رشته خاص چیزی بلدم و همه مسایل را از همان وجهه که وجهه اجتماعی و جامعه شناسی است مطرح میکنم .... 🔹پ.ن؛ با این حال اما در بیشتر مسائل فنی اسلامی مثل شفاعت و عصمت و تربت و امامت و بحث روایی و تقلید و اجتهاد و ... سخن گفته اند!! @talab_elm
شریعتی را با خودش میزنیم... 🔰کتاب از کجا آغاز کنیم ص ۳۰ تا ۳۴ 🔹پ.ن؛ آیا فوری ترین و اساسی ترین سخن ها در جامعه آن روز پرداختن به یک روایتی پیرامون بود که ۱۵ صفحه توضیح بده و چماق کند بر ضد روحانیون؟ @talab_elm
... روشنفکر باید به ایجاد یک بپردازد تا همچنان که پروتستان تیسم مسیحی، اروپای قرون وسطی را منفجر کرد و همه عوامل انحطاطی را که به نام مذهب، اندیشه و سرنوشت جامعه را متوقف و منجمد کرده بود سرکوب نمود بتواند فورانی از اندیشه تازه و حرکت تازه به جامعه ببخشد... پس نقطه آغاز کار روشنفکر و مسئولیت او در احیا و نجات و حرکت بخشیدن به جامعه اش یک پروتستان تیسم اسلامی است تا ... با ایجاد یک نهضت پروتستان تیسم اسلامی بویژه تشیعی که خود است .‌‌.. روح تقلیدی و تخدیری و مذهب فعلی توده را به روح اجتهادی تهاجمی اعتراضی و انتقادی بدل کند... 🔰از کجا آغاز کنیم ص ۵۴ @talab_elm
... اینان (فقها) هم به نمایندگی او حضرت قائم عج مردم را از نظر روحی و فکری ی خویش میکنند و هم به نیابت او، از نظر مینمایند و مردم را موظف به پرداخت وجوهی میسازند که در حکومت اسلام و نظام شیعی بایست به پیغمبر و پس از او به جانشینش یعنی امام بپردازند؛ و چون اینها نایب خاص امام نیستند که شخصا تعیین کرده باشد و از طرفی انتخاب رسمی هم وجود ندارد و ثانیا مردمی هم که باید به آنها بدهند فاقد رای اند و مرید بی اراده و ناآگاه و بی تشخیص، همانهایند که تفکر و تعقل در مسائل دینی را از آنها منع کرده اند و به جای شناخت مذهبی و خودآگاهی و روشنی، تقلید فکری و تلقینی و احساسی و تسلیم کورکورانه را در توده مردم تقویت کرده اند و مریدان و مومنان خود را ... همچون زبان بسته رام و مقلدان بی چون و چرا پرورده اند و انسان را ... راست و صاف به صورت در آورده اند... 🔰انتظار، مذهب اعتراض؛ ص۳۱-۳۴ @talab_elm
اسلامی که من به آن معتقدم علیه هم مارکسیست است که به مبارزه با آن از اول عمرم تا آخرین درسم در ارشاد معروفم و هم 🔰جلد ۳ نهضت امام خمینی، ص ۳۲۴ @talab_elm
سخنرانی امام خمینی ۱۰ دی ۱۳۵۶ در پی شهادت سید مصطفی خمینی؛ ...اینطور نیست که شما خیال کنید و بگویید ما اسلام را میخواهیم، اما ملا نمیخواهیم، مگر میشود؟ مگر شما بدون ملا میتوانید کاری انجام دهید؟ این ملاها هستند که جلو می افتند و کار انجام میدهند، اینها هستند که جانشان را فدا میکنند. [در فرازهای قبلی نمونه هایی را ذکر میکنند] 1⃣ از روشنفکران که به اسلام خدمت میکنند، خصوصا آقایانی که در خارج کشور هستند... در عین حال که به آنان علاقه دارم این است که این جناح بزرگی را که ملت پشت سرش ایستاده کنار نزنند، نباید خدمت های علمای اسلام و آخوند جماعت را نادیده بگیرند و بگویند ما میخواهیم! ... مثل این است که بگویید اسلامی را میخواهیم که سیاست نداشته باشد، نگویید ما اسلام را میخواهیم، ملا نمیخواهیم، این است، است، اسلام بی آخوند اصلا نمیشود .... شما هر چه بگویید نمیخواهم، میخواهند، روحانیون در بین مردم نفوذ دارند، هر ملایی در محل خودش نافذ است و شما یک هستید.... @talab_elm
طلب العلم فریضة🌟
سخنرانی امام خمینی ۱۰ دی ۱۳۵۶ در پی شهادت سید مصطفی خمینی؛ ...اینطور نیست که شما خیال کنید و بگویید
2⃣از آقایان علمای اعلام هم دارم، اینها هم از بسیاری امور دارند، از باب اینکه ای دارند، سوئی که دستگاه به راه می اندازد واقع میشوند 🔹 ادامه در تصویر👆 @talab_elm
هواداران شریعتی برای اعتبار بخشیدن به اندیشه‌های شریعتی اینگونه رواج دادند که گفتار و نوشتار نامبرده مورد تایید میباشد و نظر ایشان این است که کوچک ترین ایرادی در آن دیده نشده است!! علامه در رد شایعه این چنین اعلام نمودند که؛ 🛑اینجانب نوشته های دکتر شریعتی را هرگز تصدیق نکرده و چنین سخنی به احدی نگفته ام و ایشان اشتباه و طبق مدارک دینی اسلامی غیر قابل قبول میباشد. 🔰 جلد ۳، ص ۳۷۵ @talab_elm
نامه به در سال ۱۳۵۶؛ 🔹... چهارم مسئله شریعتی هاست... در صدد این هستند که از او بسازند که هیچ‌ مقام روحانی جرات اظهار نظر در گفته های او را نداشته باشد... 🔸... عجبا میخواهند با اندیشه هایی که چکیده افکار ماسینیون مستشار وزارت مستعمرات فرانسه در شمال افریقا و سرپرست روحی مبلغان مسیحی در مصر و افکار گورویچ یهودی ماتریالیست و اندیشه های ژان پل سارتر اگزیستانسیالیست ضد خدا و عقاید دورکهایم جامعه شناس ضد مذهب است، پس و . 🔹به خدا قسم اگر روزی مصلحت اقتضا کند که اندیشه های این شخص حلاجی شود و ریشه هایش به دست آید و با اندیشه های اصیل اسلامی مقایسه شود صدها مطلب به دست می آید که بر است... 🔸 این مرد است. او همکاری روحانیت با دستگاههای ظلم و زور علیه توده مردم را به صورت یک اصل کلی اجتماعی در آورد، مدعی شد که مَلِک و مالک و ملا و به تعبیر دیگر تیغ و طلا و تسبیح همیشه در کنار هم بوده و یک مقصد داشته اند. این اصل معروف و به عبارت بهتر مثلث معروف مارکس را که و دولت و سرمایه سه عامل همکار بر ضد خلقند و سه عامل از خود بیگانگی بشرند به صد زبان پیاده کرد، منتها به جای دین، روحانیت را گذاشت، نتیجه اش این شده که به به چشم بدتری از افسران امنیتی نگاه میکند.... 🔹... با این بیان عملا و ضمنا نه صریحا فرهنگ واحدی به نام را کرده است.... 🔰 جلد۳، ص ۳۷۶ @talab_elm
قسمتی از بیانیه مشترک و مهدی برای اصلاح آثار شریعتی که با مخالفت ها روبرو شد و به جایی نرسید 🔰، ج۳، ص ۳۸۳ @talab_elm
❎حرام اعلام کردن حلال خداوند (ازدواج موقت) توسط عمر بن خطاب ▪️فَتَمَتَّعَ سَائِرُ الْمُسْلِمِینَ عَلَی عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله فِی الْحَجِّ وَ غَیْرِهِ وَ أَیَّامِ أَبِی بَکْرٍ وَ أَرْبَعِ سِنِینَ فِی أَیَّامِ عُمَرَ حَتَّی دَخَلَ عَلَی أُخْتِهِ عَفْرَاءَ فَوَجَدَ فِی حَجْرِهَا طِفْلًا یَرْضَعُ مِنْ ثَدْیِهَا فَنَظَرَ إِلَی دِرَّةِ اللَّبَنِ فِی فَمِ الطِّفْلِ فَأُغْضِبَ وَ أُرْعِدَ وَ ارْبَدَّ وَ أَخَذَ الطِّفْلَ عَلَی یَدِهِ وَ خَرَجَ حَتَّی أَتَی الْمَسْجِدَ وَ رَقِیَ الْمِنْبَرَ وَ قَالَ نَادُوا فِی النَّاسِ أَنِ الصَّلَاةَ جَامِعَةً وَ کَانَ غَیْرَ وَقْتِ صَلَاةٍ یَعْلَمُ النَّاسُ أَنَّهُ لِأَمْرٍ یُرِیدُهُ عُمَرُ فَحَضَرُوا فَقَالَ مَعَاشِرَ النَّاسِ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَ الْأَنْصَارِ وَ أَوْلَادِ قَحْطَانَ مَنْ مِنْکُمْ یُحِبُّ أَنْ یَرَی الْمُحَرَّمَاتِ عَلَیْهِ مِنَ النِّسَاءِ وَ لَهَا مِثْلُ هَذَا الطِّفْلِ قَدْ خَرَجَ مِنْ أَحْشَائِهَا وَ هُوَ یَرْضَعُ عَلَی ثَدْیِهَا وَ هِیَ غَیْرُ مُتَبَعِّلَةٍ فَقَالَ بَعْضُ الْقَوْمِ مَا نُحِبُّ هَذَا فَقَالَ أَ لَسْتُمْ تَعْلَمُونَ أَنَّ أُخْتِی عَفْرَاءَ بِنْتَ خَیْثَمَةَ أُمِّی وَ أَبِیَ الْخَطَّابِ غَیْرُ مُتَبَعِّلَةٍ قَالُوا بَلَی قَالَ فَإِنِّی دَخَلْتُ عَلَیْهَا فِی هَذِهِ السَّاعَةِ فَوَجَدْتُ هَذَا الطِّفْلَ فِی حَجْرِهَا فَنَاشَدْتُهَا أَنَّی لَکِ هَذَا فَقَالَتْ تَمَتَّعْتُ فَأَعْلِمُوا سَائِرَ النَّاسِ أَنَّ هَذِهِ الْمُتْعَةَ الَّتِی کَانَتْ حَلَالًا لِلْمُسْلِمِینَ فِی عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله قَدْ رَأَیْتُ تَحْرِیمَهَا فَمَنْ أَبَی ضَرَبْتُ جَنْبَیْهِ بِالسَّوْطِ- فَلَمْ یَکُنْ فِی الْقَوْمِ مُنْکِرٌ قَوْلَهُ وَ لَا رَادٌّ عَلَیْهِ وَ لَا قَائِلٌ لَا یَأْتِی رَسُولٌ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ أَوْ کِتَابٌ بَعْدَ کِتَابِ اللَّهِ لَا نَقْبَلُ خِلَافَکَ عَلَی اللَّهِ وَ عَلَی رَسُولِهِ وَ کِتَابِهِ بَلْ سَلَّمُوا وَ رَضُوا ▪️وَ قَوْلُ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام: لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ الْخَطَّابِ فَلَوْلَاهُ مَا زَنَی إِلَّا شَقِیٌّ أَوْ شَقِیَّةٌ. 🔸(مفضل از امام صادق علیه السلام روایت می کند:) .... پس سایر مسلمانان در زمان رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله در حج و غیر آن، ازدواج موقت می‌نمودند و همچنین در ایام ابوبکر و چهار سال از ایام عمر نیز مسلمانان متعه می‌کردند، تا اینکه عمر بر خواهرش «عفرا» وارد شد و دید در دامنش طفلی است که از سینه اش شیر می‌نوشد. پس به سفیدی شیر در دهان طفل نظر کرد و عصبانی شد، تهدید کرد، صورتش از خشم سرخ شد و طفل را به دست گرفت و خارج شد و به مسجد آمد و از منبر بالا رفت و گفت: مردم را خبر دهید که در مسجد جمع شوند! و زمان نماز نبود و مردم دانستند که عمر با آنان کاری دارد. پس مردم آمدند. آنگاه عمر گفت: جماعت مردم از مهاجرین و انصار و فرزندان قحطان! چه کسی از شما دوست دارد که از زنان گناهانی ببیند و مثل این طفل را در آغوش زنی ببیند که از احشائش خارج شده و از سینه اش شیر می‌نوشد، در حالی که آن زن شوهری ندارد؟ بعضی از مردم گفتند: ما این را دوست نداریم. پس گفت: آیا نمی دانید که خواهرم عفرا، دختر خیثمه مادر من و خطاب پدر من، شوهری ندارد؟ گفتند: بله می‌دانیم. عمر گفت: من اکنون داخل بر عفرا شدم و این طفل را در آغوش او یافتم. او را سوگند دادم که این بچه را از کجا آوردی؟ گفت: متعه شدم! به سایر مردم برسانید که این متعه ای که برای مسلمانان در عهد رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله حلال بود، به نظر من حرام است. پس هر کس انکار کند، پهلویش را تازیانه می‌زنم. پس در آن قوم منکری برای حرف عمر پیدا نشد و هیچ کس حرف او را رد ننمود و احدی نگفت: بعد از رسول خدا و کتاب خدا، رسول و کتابی نمی آید، و ما مخالفت تو را بر خدا و رسول و کتاب او قبول نمی کنیم! بلکه همگی تسلیم شدند و به رأی عمر راضی شدند. 🔸امیرالمؤمنین علیه السّلام فرمودند: خدا پسر خطاب را لعنت کند که اگر او نبود، جز مرد و زن شقی کسی زنا نمی کرد، زیرا مسلمانان با وجود متعه از زنا بی نیاز بودند. 📚هدایة الکبری: ۳۹۲ - ۴۱۲ 📚بحارالانوار، ج۵۳، ص۳۴۳ @talab_elm
1_5343635274.mp3
1.68M
عملا در ۶ ماه فوق لیسانس گرفته! @talab_elm
کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم گاهی به فرزندان نکاتی می‌گوییم اما خود عمل نمی‌کنیم. تاثیر فرزند از رفتار والدین زیاد است لذا در بسیاری از اوقات فرزندان آنگونه می‌شوند که ما عمل می‌کنیم نه آنگونه که ما دوست داریم. همسر شهید چمران:چمران وقتی یتیمخانه ای را در لبنان دایر می کند در آن فضا به خانمش میگوید ما از این به بعد غذایی را میخوریم که این یتیم ها میخورند. همسر لبنانی شهید چمران تعریف می کند که یک روز مادرم غذای گرم و لذیذی را برای من و مصطفی پخته بود. مصطفی آن شب دیر وقت به خانه آمد. وقتی به او گفتم بیا این غذا را بخور، همین که خواست بخورد از من پرسید که آیا بچه ها هم از همین غذا خوردند؟ گفتم نه بچه ها غذای یتیم خانه را خوردند و این غذا را مادرم برای شما پخته، چمران با تمام گرسنگی و ولعی که برای خوردن غذا داشت، این غذا را کنار گذاشت و گفت ما قرار گذاشتیم فقط غذایی را بخوریم که بچه ها بخورند. به او گفتم حالا که بچه ها خوابند و شما هم که همیشه رعایت می کنید این دفعه این غذا را بخورید. دیدم چمران شروع کرد اشک ریختن و گفت بچه ها خوابند خدای بچه ها که بیدار است. در رفتارهایمان همیشه خدا را در نظر بگیریم. @talab_elm
علت اختلاف علما در مشروطه.mp3
5.02M
🔺حکم حکومتی 1⃣علل عدم تبعیت از توسط برخی! 2⃣علت اختلاف علما در ... موثر بودن منابع خبری علما در نظرات شان [رابطه شیخ زنجانی با آخوند و ...] {معرفی کتاب آقای جواد زاده از موسسه امام خمینی در مورد مشروطه} 3⃣🛑 ماجرای که پیش یکی از علما رفتم و گفتم باید در حمایت از رهبری بیانیه بدهید گفت من در مسائل سیاسی دخالت نمیکنم گفتم پس باید از ابتدا دخالت نمیکردید (چرا بعد مناظره احمدی نژاد با موسوی در حمایت از هاشمی بیانیه دادید؟) ... گفتم قرآن آتش میزنند گفت از کجا معلوم که همین پاسدار ها نباشند (خبر موثق دارم که به سپاه گفتن اینکارها را کنید تا به اسم موسوی تمام بشه...) گفتم منبع موثق شما کیه؟ گفت فلانی گفتم فاسق هست، خودتون اینهمه آیه نبا را درس دادید گفت برو استغفار کن! گفتم چرا؟ گفت ...دقیقه ۱۷ 💠استاد @talab_elm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ گلچینی از شوخی‌های حاج آقای 🔹عید غدیر پیشاپیش مباااارک👏🌹 @talab_elm
سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللّهِ علیه السلام یَقُولُ: «نَفَسُ [۱] الْمُغْتَمِّ لِظُلْمِنَا تَسْبِیحٌ، وَ [۲] عِبَادَةٌ، وَ جِهَادٌ [۳] فِی سَبِیلِ اللّهِ». قَالَ لِی مُحَمَّدُ بْنُ سَعِیدٍ: اکْتُبْ هذَا بِالذَّهَبِ؛ فَمَا کَتَبْتَ شَیْئاً أَحْسَنَ مِنْهُ. ---------- [۱] أي ، ، أو المغتم لعدم وصوله إلينا [۲] أي ، و و دعاؤه لذلك [۳] لأنه لا يحصل إلا 🔰الکافی، باب الکتمان، ح ۱۶ 🔹توضیحات از مرآة العقول @talab_elm
عَنْ أَبِی الْحَسَنِ صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَیْهِ، قَالَ: «إِنْ کَانَ فِی یَدِکَ هذِهِ شَیْءٌ، فَإِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ لاَ تَعْلَمَ هذِهِ، فَافْعَلْ». قَالَ: وَکَانَ عِنْدَهُ إِنْسَانٌ، فَتَذَاکَرُوا الاْءِذَاعَةَ، فَقَالَ: « ؛ ، وَ النَّاسَ مِنْ قِیَادِ رَقَبَتِکَ ؛ ». 🔹پ.ن؛ جالبه که حد وسط روی عزت و رفته... 🔸یک موقعی لازمه عدم ذلت، است و یک موقعی، و هر دو برای رسیدن به و عدم میباشد... 🔰الکافی، باب کتمان @talab_elm
مقاله روشی نو برای جهاد تبیین حجاب در ماهنامه مبلغان -شماره 290.pdf
2.08M
مقالۀ «روشی نو برای جهاد تبیین حجاب» در ماهنامۀ مبلغان؛ منتشرشده در اول تیرماه 1402 📌 در این مقاله، روش‌های مختلفِ تبیین حجاب بررسی شده و روشی خلاقانه و نو متناسب با ادبیات نسل نوجوان و جوان به مبلّغین حوزه‌های علمیه پیشنهاد گردیده است. @talab_elm
💠 نحوه برخورد علامه طباطبایی (ره) با احادیث کتاب بحار الأنوار 🔹 استاد بزرگوارم حضرت آیت الله انصاری شیرازی (ره) می‌فرمود: در طول سالیانی که علامه احادیث بحارالأنوار را تدریس می‌نمود، هرگز حدیثی را نفرمود ضعیف یا نادرست است، بلکه هر روایتی هر چند ضعیف السند باشد را به بهترین وجهی معنی و تفسیر می‌فرمود. 🔸 بنابراین هنر آن نیست که هر حدیثی که با عقل ناقص ما سازگار نبود فورا آن را رد کرده و به و دروغ بودن متهم سازیم، بلکه هنر در درست و خوب فهمیدن است. 🔹 اگر نتوانستیم معنای صحیحی برای یک حدیث به دست آوریم، در برابر آن سکوت کرده و به گوینده آن رد کنیم، همانگونه که روایات ما را به این روش دستور داده‌اند. خود علامه نیز در چند جای بحار الانوار به این روش عمل کرده است. 📚 ر.ک: آشنایی با بحارالأنوار، استاد (دام عزه)، ص131-132. @talab_elm