eitaa logo
طلبگی تا اجتهاد
8.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
935 ویدیو
267 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
43.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ فریاد انتقام 🎙 کاری از گروه سرود نجم الثاقب دیگه دنیا هم فهمیده وعده‌ی ما صادقه 😊 📨 @najmolsagheb
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔹پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار» 📣 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به ملتهای مسلمان و جوانان غیور منطقه با تجلیل از مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار» تأکید کردند: جبهه مقاومت همانگونه که قبلاً با شهادت برجستگان خود از پیشروی باز نماند، با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت باذن‌الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند. 👇متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: 🔹️بسم الله الرّحمن الرّحیم ✏️ ملّتهای مسلمان! جوانان غیور منطقه! مجاهد قهرمان، فرمانده یحیی السّنوار، به یاران شهیدش پیوست. ✏️ او چهره‌ی‌ درخشان مقاومت و مجاهدت بود؛ با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد؛ با تدبیر و شجاعت به او سیلی زد؛ ضربه‌ی جبران‌ناپذیر هفتم اکتبر را در تاریخ این منطقه به یادگار گذاشت؛ و آنگاه با عزّت و سربلندی به معراج شهیدان پرواز کرد.. ✏️ کسی چون او که عمری را به مبارزه با دشمن غاصب و ظالم گذرانده است، سرانجامی جز شهادت شایسته‌ی او نیست. فقدان او برای جبهه‌ی مقاومت البتّه دردناک است، ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیّه از پیشروی باز نماند، و با شهادت سنوار هم کمترین توقّفی نخواهد داشت؛ باذن الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند. ✏️ ما چون همیشه، در کنار مجاهدان و مبارزان بااخلاص خواهیم ماند؛ بتوفیق من الله و عونه. ✏️ اینجانب شهادت برادرمان یحیی السّنوار را به خاندانش، به همرزمانش، و به همه‌ی دلبستگان جهاد فی‌سبیل‌الله تبریک، و فقدانش را تسلیت میگویم. ✏️ والسّلام علی عباد الله الصّالحین ✍ سیّدعلی خامنه‌ای؛ ۱۴۰۳/۷/۲۸ khl.ink/f/57913
آیا میدانید؛ سال ۱۳۸۳ نرخ تمام سکه بهار آزادی حدود ۱۰۰هزار تومان و حقوق پایه اداره کار هم ۱۰۰ هزار تومان بوده است ؟ کافی بود قانونی تصویب می‌شد که مبنای محاسبه‌ی حقوق و دستمزد را طلا قرار می‌داد، دعوای هر ساله‌ی کارگر و کارفرما پایان می‌یافت. اما هر سال بخشی از حقوق و دستمزد توسط بانک‌ها دزدیده شد و اکنون پایه حقوق به کمتر از ربع سکه رسیده است. کمپین در ششمین سال فعالیت خود تلاش می‌کند، فعال‌تر عمل نماید. 🔖 موسسه متا
برخی کتابهای مفید برای فعالین فرهنگی جهاد تبیین 👈 دانلود توسعه و آمدن غرب 👈 دانلود پاسخ به سوالات حجاب 👈 دانلود زن منتظر و منتظر پروری 👈 دانلود پاورپوینت صعود چهل ساله 👈 دانلود کتاب صعود چهل ساله 👈 دانلود بی اثرسازی جنگ روانی دشمن 👈 دانلود سوالات حجاب دانش آموزان 👈 دانلود بازیهای سنتی و مدرسه ای 👈 دانلود سبک زندگی منتظران 👈 دانلود خدمات متقابل اسلام و ایران 👈 دانلود داستان کودکانه در مورد حاج قاسم👈دانلود اثر نماز برسلامت جسم و روان👈دانلود پاورپوینت دستاوردهای انقلاب👈دانلود شیوه های یاری امام زمان عج👈دانلود فواید وجود امام در دوران غیبت👈دانلود موعود ادیان ۱. 👈 دانلود موعود ادیان ۲ 👈دانلود برون رفت از تاثیر تاثیرسلبریتی ها بر نوجوانان 👈 دانلود دانلود دانلود درسنامه مهدویت ۱ 👈 دانلود درسنامه مهدویت ۲ 👈 دانلود درسنامه مهدویت ۳ 👈 دانلود درسنامه مهدویت ۴ 👈 دانلود سلام بر ابراهیم 👈 دانلود
🟢 دانلود مطالبی که تا الان در کانال مسجد و جوان تراز انقلاب بار گذاری شده. کتابهای مقام معظم رهبری 👈 دانلود منظومه فکری علمای بزرگ شیعه 👈 دانلود معرفی شخصیت و آثار مهم مقام معظم رهبری 👈 دانلود دانلود دانلود دوره های طرح جوان تراز انقلاب 👈 دانلود برخی کتب مفید برای فعالین فرهنگی 👈دانلود
🟢 با داشتن منظومه فکری انسان دارای هدف،برنامه،راهبرد و قدرت تشخیص برای حرکت میشود‌. 🌹مجموعه صوتی منظومه فکری علمای بزرگ شیعه در راستای تمدن سازی. نظام فکری شهید مطهری ره 👈 دانلود نظام فکری شهید بهشتی ره 👈 دانلود نظام فکری آیت الله جوادی آملی 👈 دانلود نظام فکری علامه مصباح یزدی ره 👈 دانلود نظام فکری علامه طباطبایی ره 👈 دانلود نظام فکری علامه جعفری ره 👈 دانلود نظام فکری شهید صدر ره. 👈 دانلود
سبک زندگی اسلامی.rar
28.01M
✳️ فایل زیپ شامل ده پاورپوینت در عناوین: ۱.معنا شناسی آداب و سبک زندگی ومباحث مقدماتی ۲.سبک زندگی اسلامی در اوقات فراغت ۳.سبک زندگی اسلامی در شادی و نشاط ۴.سبک زندگی اسلامی در روابط دختر و پسر ۵.سبک زندگی اسلامی در مهار غریزه جنسی ۶.سبک زندگی اسلامی در علم آموزی ۷.سبک زندگی اسلامی در ارتباط با دیگران ۸.سبک زندگی اسلامی در روابط خانوادگی ۹.سبک زندگی اسلامی در کسب و کار
🌷به مناسبت سالگرد شهادت فرزند حضرت امام(ره) برگزار میشود: 🔔 نا گفته هایی از زندگی و شخصیت کم نظیر عالم مجاهد شهید سید مصطفی خمینی(ره) 🎙با ارائه حجت الاسلام سهراب مقدمی شهیدانی 📍سه شنبه یکم آبان ماه بعد از نماز ظهر و عصر 🕌 مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم ✊ بسیج مدرسه معصومیه قم: @basij_masoumieh
🔴 نجیبانه سکوت کردیم اما ...! 🔹یادم هست که در ایام تصویب برجام، رسانه های اصلاح طلب به همراه برخی رسانه های اصولگرای حامی برجام، تندترین حملات و برچسب ها را به بچه های انقلابی می زدند که شما با اسرائیل همسو هستید! 🔸دلیل‌شان چه بود؟ اینکه یک یا چندمقام صهیونیستی هرگونه توافق آمریکا با ایران را غلط می‌دانستند و اعلام می‌کردند که با برجام مخالفند. بگذریم از جمله معروف رهبری که همان ایام گفتند: «بعد از اتمام این مذاکراتِ هسته‌ای، شنیدم صهیونیست‌ها گفتند فعلاً با این مذاکراتی که شد، تا ۲۵ سال از دغدغه‌ی ایران آسوده‌ایم؛ بعد از ۲۵ سال فکرش را میکنیم. بنده در جواب عرض میکنم شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید. ان‌شاءالله» 🔹یعنی اساساً صهیونیست ها مخالفتی با برجام نداشتند بلکه آن را مایه آسودگی تا ۲۵ سال از خطر ایران می‌دانستند! ولی در لفاظی برخی مقامات آنها، مخالفت با هرگونه توافقی مدام مطرح می‌شد و همین کافی بود تا جریان اصلاح‌طلب و اصولگرایان حامی برجام، به منتقدین برچسب «همسو با اسرائیل» را مطرح کنند! 🔸البته این اولین بار و آخرین بار برچسب زنی این طیف‌ها که امروز با لفظ «وفاق» درگیر تقسیم کیک قدرت هستند، نبود! امروز هم تقریباً همان‌ها و برخی تریبون‌داران بخاطر اختلاف در سلیقه، بچه‌های انقلابی را همسوی اسرائیل معرفی می‌کنند! 🔹بعد از ترور اسماعیل هنیه در تهران و تأکید چندباره رهبری مبنی بر خونخواهی ایران و همچنین مطالبات مردمی و بچه های انقلابی از مسئولین سیاسی و فرماندهان نظامی و جمله معروف رهبری در آن شرایط که «هرگونه عقب نشینی غیرتاکتیکی در برابر دشمن غضب الهی را به دنبال دارد» موجی از انتقادات به مسئولین در فضای رسانه و مجازی ایجاد شد. 🔸بدنبال تعلل ایران و جری‌تر شدنِ دشمن، شاهد ترور سازمان فرماندهی حزب الله لبنان و در رأس همه آنان سیدحسن نصرالله بودیم که بعد از آن هم آقای پزشکیان، هم آقایان ظریف و عراقچی و سپس سرلشکر باقری تأکید کردند که دلیل اصلی تعلل در خونخواهی هنیه بخاطر وعده وعیدهای آمریکا و اروپا برای آتش‌بس جنگ غزه بود و بیش از این نباید به دشمن فرصت داد! 🔹بعد از این اتفاق بود که از سوی رهبری اعلام شد که در نمازجمعه شرکت خواهند کرد و سپس شاهد عملیات درخشان وعده صادق 2 بودیم و تأثیراتی که در بازدارندگی کشور و آرامش جبهه مقاومت داشت اما رهبری در سخنان خود در نماز جمعه گفتند این کمترین مجازات بود و البته تأکید کردند که جمهوری اسلامی اهل تعلل یا شتاب زدگی نیست. 🔸برای بنده و خیلی از عزیزانی که منتقد تعلل ایران در خونخواهی شهید هنیه بوده ایم کاملاً این موضع رهبری قابل درک است. ما انتظار نداشتیم که رهبری در جایگاه عالی ترین مقام کشور در یک تریبون بین المللی در برابر میلیاردها چشم و در مواجهه با دولت ها و ملت ها، بیاید و بگوید: «ما گفتیم ولی آقایان طبق نظر خودشان تعلل کردند!» 🔹رهبری بنا بود در این جلسه، اتحاد و انسجام داخلی را به دشمنان نشان دهد و به جبهه مقاومت -خصوصاً لبنان و فلسطین - اعلام پشتیبانی کرده و به آنان امیدواری و دلگرمی بدهد. 🔸اما این موضع کافی بود که برخی دوستان رسانه‌ای - مثل آقای موگویی- که اختلافاتشان با برخی بچه‌های انقلابی از دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شدید شده بود این موضع را فرصتی ببیند برای برچسب زنی به بچه های انقلابی منتقد که معتقد بودند اگر ما در مقابل دشمنان تعلل یا عقب نشینی کنیم دچار غضب الهی خواهیم شد. 🔹در این ایام، از سوی وی و چندتن دیگر از عزیزانی که اهل جبهه جدید وفاق هستند برچسب‌های همسو با اسرائیل، همسو با غرب و نتانیاهو، از لبنان مخابره می‌شود و بجای پیام وحدت و امیدواری، دنبال تفرقه و ضربه به وجهه بچه های انقلابی هستند! 🔸افسوس که برخی از خطبای نمازجمعه هم همین تحلیل های ضعیف را از مشاوران و اطرافیان خود گرفته و در تریبون نماز جمعه به فعالان رسانه ای حزب اللهی می تازند که اینها همسوی اسرائیل بودند! 🔹ما شرایط را درک می کنیم و بخاطر این شرایط کشور و لزوم اتحاد در برابر اسرائیل و بیگانگان، نجیبانه سکوت کردیم و از تحلیل آن تعلل و فریب مسئولین کشور بعد از شهادت هنیه عبور کردیم. اگر نقدی به مسئولین سیاسی یا نظامی داشتیم دلسوزانه و در چارچوب قانون و اتفاقاً مطالبه شخص رهبری بوده؛ آن نقدها را هم محترمانه طرح کردیم و ترور سازمان رهبری حزب الله لبنان، دقیقاً اثبات تحلیل‌های ما و مطابق با پیش‌بینی‌ها بود و چنانچه ایران زودتر اقدام می‌کرد و ضربه سنگینی به صهیونیست‌ها وارد می‌ساخت به فکر ترور سید مقاومت نمی‌رفتند. تحلیل کاملاً مطابق با واقع بود و به واقعیت پیوست! از طرفی موضع رهبری در برابر دوست و دشمن را کاملاً درک می‌کنیم. ولی تکرار برچسب همسویی با غرب و اسرائیل از سوی این جماعت عجیب است! 👇👇👇 ادامه در پایین
ادامه از بالا 👆👆👆 🔸ماجرای اختلاف نظر مسئولان سیاسی و فرماندهان نظامی با امام یا رهبر انقلاب، چیز جدیدی نیست. همین برادر عزیزمان جواد موگویی که امروز جریان منتقد را همسوی اسرائیل معرفی می‌کند چندوقت پیش در مقام یک منتقد بخاطر یک باتوم که از یک بسیجی خورده بود، زمین و زمان را بهم دوخته بود؛ مطالب عدیده ای هم در نقد دستگاه های امنیتی یا نظامی یا سیاسی نوشته بود که البته آن مطالب درست و بجا بود؛ اما عجیب است امروز آن طرف میز رفته و هر منتقدی را همسوی اسرائیل می نامد! 🔹جالب اینکه خود وی قبلاً درباره اینکه چرا فرماندهان و سیاسیون در دهه 60 به دستور امام در زدن ناوهای آمریکایی عمل نکردند، مطلبی نوشته! که در عکسنوشته بالا می توانید بخوانید! 🔸مواضع امروز او عجیب است و تکرار آن مواضع در معدود تریبون‌های نماز جمعه هم عجیب تر! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از محسن قنبریان
❗️ قرآن و فقه و عرفان را مخدّر نکنیم! قرآن سرتاسر نور است و هیچ باطل و عوجی در آن نیست اما نابجا خواندنش می تواند گمراهی و تخدیر بیافریند! قرآن به "مجاهدان میدان" خطابی دارد و به "تماشاگرانِ" تلویزیونیِ صحنه و "قاعدین" خطاب دیگری ؛ اولی را برای دومی خواندن مخدّر است! از زبان "مجاهدان میدان" به دشمنان می فرماید: قُل هَل تَرَبَّصونَ بِنا إِلّا إِحدَى الحُسنَيَينِ ۖ وَنَحنُ نَتَرَبَّصُ بِكُم أَن يُصيبَكُمُ اللَّهُ بِعَذابٍ مِن عِندِهِ أَو بِأَيدينا ۖ فَتَرَبَّصوا إِنّا مَعَكُم مُتَرَبِّصونَ﴿۵۲ توبه﴾ بگو: «آیا درباره ما، جز یکی از دو نیکی را انتظار دارید؟! (: یا پیروزی یا شهادت) ولی ما انتظار داریم که خداوند، عذابی از سوی خودش (در آن جهان) به شما برساند، یا (در این جهان) به دست ما (مجازات شوید) اکنون که چنین است، شما انتظار بکشید، ما هم با شما انتظار می‌کشیم!»۱ و به "تماشاگران مجازی و تلویزیونیِ" مظلومان غزه و لبنان می فرماید: وَما لَكُم لا تُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ ...﴿۷۵نساء﴾ چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟!...۲ وقتی احساسات دسته دوم کمی از کشتن کودکان و زنان بی گناه جریحه دار می شود و می رود که تقاضای جهادی و قتالی بکنند، آخوند و مکلای تلویزیون و غیر آن، عارف می شوند و "احدی الحسنیینِ" مجاهدان معرکه را بر بینندگانِ در خانه ها می خوانند و با ، وجدان دردها را تسکین می دهند! مردم غزه در ۱۰درصد این زندانِ باریک روباز، محصورتر از قبل شده و واقعا دارند نابود میشوند؛ صدای استغاثه شان بلند است! ما به خاطری که یک وقت مخاطبی سوسول پای تلویزیون، ناامید نشود جای تشرِ "مالکم لاتقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین" ، بشارت: "بنا الا احدی الحسنیین" می دهیم!!! از کی نشستن و تماشاگری و حداکثر آهی کشیدن و دعا و نفرینی کردن یکی از دو حسنای قرآن شده است؟!! به "فَاذْهَبْ أَنْتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ"(پس تو برو به اتفاق پروردگارت با آنها قتال کنید ما اینجا خواهیم نشست) شبیه تر است تا "بنا الا احدی الحسنیین"! هزاران زن و کودک و زیر آتش بمانند و احدی الحسنیین ملاقات کنند! جای ما، خون شهید همانجا تکثیر می شود و پیروزی می آورد!!! از همین قبیل است همه استفاده های نابجای دیگر از مقام شهید و سنن الهی تاریخ و هرچه رنگ ماوراء و عرفان دارد! در فقه هم مفاد آیه۵۲ توبه این فتوای صریح است: "بنا بر فقه اسلام -چه فقه مذاهب اهل‌سنّت، چه فقه شیعه و شاید بقیّه‌ی مذاهب دیگر- تردیدی وجود ندارد که وقتی دشمنی بر سرزمین مسلمین تسلّط پیدا کرد، وظیفه‌ی همه است که با او مبارزه کنند، با او جهاد کنند؛ به هر شکلی از جهاد که ممکن است. امروز مبارزه‌ی با رژیم صهیونیست برای همه‌ی دنیای اسلام واجب و لازم است."۲ بحث سرِ باز یا بسته بودن راه جهاد نیست، تقلیل دادن از "برای مستضعفین" به "تعرض به ایران" است! هنیه مهمان ما بود و در کشور ما ترور شد، بجایش چند موشک می زنیم؛ برای سید حسن و سنوار، نه! بحث سرِ باور نکردن " بین مقاومت و صهیونیزم"۳ و "به هم گره خوردن سرنوشت ایران با منطقه و مقاومت"۴ است!(دقت کنید) قیاس "حمله کفار به بلاد مسلمین" با "قیام درون جامعه اسلامی علیه خلیفه وقت" ، هم مع الفارق است. اینجا هم دیگری است؛ که روایات "تقیه" و "حقن دماء شیعیان" و "احلاس بیوت" و نبودن شرایط و نیافتادن در فتنه و تأسی به سیره ائمه بعد از حسین(ع) و... "برای شیعیان" بخوانند! (و می بینیم که حدیث بازان و فقه مالانی -علیرغم فتوای مراجع بزرگ در این ۷۰سال اشغال صهیونی- می خوانند!)  ................................ ۱. استفاده های رهبر انقلاب از آیه را اینجا بخوانید: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?sid=9&npt=7&aya=52 ۲. و اینجا: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?sid=4&npt=7&aya=75 ۳. جنگ وجودی یا شرایط مرگ و زندگی برای طرفین را رهبران دو طرف می گویند: -رهبر انقلاب اسلامی در ۲خرداد۱۴۰۳ به رئیس مجلس لبنان: شرایط کنونی منطقه به گونه ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق! - محمود قماطی نائب رئیس شورای سیاسی حزب الله به شبکه الجزیره: ما درگیر جنگی وجودی علیه اشغالگران شده ایم... - العربیه هم به نقل از نتانیاهو: نخوض حرباً وجودیاً! - سخنگوی کابینه اش هم گفت: ما وارد جنگی شده ایم که برای بقای اسرائیل است... ۴. ر.ک: خطبه نماز جمعه نصر 📎مطلب مرتبط: شرایط مرگ و زندگی۲ 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۲۹ ☑️ @m_ghanbarian
🏴🏴🏴🏴🏴 ☝️ذلت به رسميت شناختن اسرائيل‏ 🔴 چقدر اسفبار است اين مطلب كه اسرائيل در محضر اين‏ دولتهاى باصطلاح اسلامى آنقدر به اين زن و بچه و پير و بزرگ لبنان صدمه وارد آورد آنقدر افراد را كشت و آنقدر افراد را آواره كرد و الآن هم در آنجا مشغول به فعاليت است. 🔴 چقدر اسفبار است كه در محضر اينها، اين كار شده است و مع ذلك، الآن دنبال اين هستند كه... اسرائيلى كه اين قدر جنايتكار است، حالا مسلمانها بشناسند به اسم يک دولت مثلاً مستقل متعهد. اين چقدر براى انسان دردناک است. صحيفه امام، ج‏16، ص479-480 ☝️ ملت مسلمان ايران و هيچ مسلمانى و اصولًا هيچ آزاده ‏اى، اسرائيل را به رسميت نمى‏شناسد... صحيفه امام، ج‏5، ص139 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE
🔴 سلسله جلسات اخلاق و مبانی معرفتی 🔹 با سخنرانی آیت‌الله رجبی دامت برکاته عضو محترم جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور 🔻 همراه با مداحی ذاکران اهل‌بیت(ع) ▪️با حضور طلاب ، دانشجویان و جوانان کشورهای مختلف 🗓 هرهفته |سه‌شنبه‌‌ها همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء 📌 |شهر مقدس قم|بلوار امین|مدرسه علمیه معصومیه|مسجد فاطمه معصومه "س" 🔻حضور خواهران بلامانع است 🔻اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء توسط آیت‌الله رجبی برگزار میشود و درس اخلاق بلافاصله بعد نماز آغاز خواهد شد. 🇮🇷 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
مورد اشاره او بود ... استوانه فقه کسی است مانند صاحب جواهر(قدس سره) که مرحوم استاد ما شیخ محمد تقی آملی که از شاگردان بنام مرحوم قاضی است، برای ما می گفت: استادش مرحوم شیخ عبدالنبی(قدس سره) از مرحوم شیخ انصاری (قدس سره) نقل می کرد که مرحوم شیخ انصاری فرمود: به هیچ مطلبی در کتاب های فقهی نرسیدم؛ الا اشار الیه صاحب جواهر بنفی او اثبات. این سخن از مرحوم شیخ انصاری است که من به هر مطلبی رسیده ام، مورد اشاره صاحب جواهر بود. (سخنرانی معروف حضرت آیت الله جوادی آملی در جمع راهپیمایان قم در تاریخ 28 آبان سال 1376 ) @talabegitaejtehad
احساس کرده بودند... مباحث ریاضی از یک اهمیت خاصی برخوردار است. تا اندازه ای که من فهمیده ام هر کس خودش کار بکند در این مسائل هر چه بیشتر هم کار کند خودش می فهمد که در هر رشته ای وارد شود جلوست، هر رشته ای حتی علوم انسانی. علوم انسانی شاید در ابتدا به نظر بیاید ربطی به ریاضیات ندارد اما این طور نیست؛ به خصوص ریاضیات بعد از پیشرفت هایی که داشته است تا حالا. شما هر رشته ای وارد شوید اگر ریاضیات را خوب کار کرده باشید می بینید جلو هستید.... عبارت معروفی هم بوده است از افلاطون که حاج آقای حسن زاده هم زیاد نقل می فرمودند که بالای مدرسه افلاطون تابلویش این بوده است که : من لم یتعلم الهندسه لایدخلن المدرسه. این تابلو به زبان یونانی خودشان بوده است که از کتاب مقامع الفضل هم بعدا می خوانم خدمتتان اما منظورم از آوردن این نقل این است که اهمیت ریاضیات را از قدیم علمایی که در وادی امور علمی بودند احساس کرده بودند . یک اشارات و تاییداتی هم برای این مسئله از آیات و روایات هست. (جلسه اول درس خارج تاریخ بحران ها و اعضالات ریاضی حضرت آیت الله حسین مفیدی یزدی حفظه الله) @talabegitaejtehad
الگوریتم اجتهادی حضرت آیت الله حسین مفیدی حفظه الله وقتی موضوعی را برای تحقیق انتخاب می کنید ، اول سراغ فکر و حرف های دیگران نروید . اول سعی کنید موضوع را کاملا درک کنید . چه می خواهیم بگوییم ؟ بحث بر سر چیست ؟ و به قول معروف محل نزاع کاملا تحریر شود . موضوع چیست و چه حکمی می خواهیم بر آن بار کنیم ؟ محور بحث را خوب تصور کنیم . سپس ببینید چه درباره ی این محور و موضوع چه باید بگوییم ؟ یعنی با آن اندازه اطلاعاتی که خود من الآن دارم ، جواب و حکم این موضوع چیست ؟ به احدی کاری نداشته باشیم . اینکه می گویند مراجعه به اقوال دیگران ذهن انسان را قوی می کند ، اشتباه است . اول باید موضوع را تصور کنید و سپس با فطرت خدادادی و محدوده ی اطلاعاتی که دارید ، حکم موضوع را حدس بزنید . اما این قدم اول است . قدم بعد این است که حکمی را که برای موضوع مفروض انتخاب کرده ایم ، با استاد یا هم بحث مورد بحث و بررسی قرار بدهیم . در حال بحث و بررسی ، تمام تلاشم این باشد که بدون تعصب مطلب خودم را جا بیندازم و از آن نتیجه گیری ی اولیه دفاع کنم . در این گیر ودار، نظرات دیگران و استاد و هم بحث شروع می کند خود را نشان دادن . حتی به نظر من در این مرحله ی دوم هم سراغ حرف اقویاء نرویم . یعنی مرحله ی اول، انتخاب یک مختار است . مرحله ی دوم بر کرسی نشاندن آن و شواهد برای اثباتش آوردن و آن را محکم کردن است . بعد از آنکه حرف را خوب روی کرسی نشاندیم مرحله سوم شروع می شود که نگاه کردن به نظرات نوابغ و علمای بزرگ است . ببینیم که آن ها چه گفته اند ؟...
ادامه از مطلب قبل ... بعد از آنکه حرف را خوب روی کرسی نشاندیم مرحله سوم شروع می شود که نگاه کردن به نظرات نوابغ و علمای بزرگ است . ببینیم که آن ها چه گفته اند ؟ چون وقتی ما در ابتدا روی فطرت و اطلاعات خودمان انتخاب نظر کردیم ، یک چیزی را می فهمیم . بعد که می رویم به سراغ استاد و هم بحث ، باید مواظب باشیم آن چیزی را که به عنوان یک امر فطری فهمیده ام ، از فطرت و از سلامت ذهن فاصله نگیرم . ولی گاهی می بینم در انتخاب نظرم واقعا اشتباه کرده بودم . و می فهمم که علت اشتباهم چه بوده است؟ یعنی می فهمم که اشتباه ناشی از ضعف من بوده و قبول اشتباه، فاصله گرفتن از فطرت محسوب نمی شود . البته گاهی است که انسان چیزی می فهمد و تا آخر هم روی حرفش می ماند . یعنی می بیند آن مطلب فطری که همان اول خدا به دلش انداخت ، غالب بود حتی بر فکر نوابغ و بزرگان . اما این کم است . در هر ده موردی شاید یک مورد اینگونه باشد . غالبا وقتی وارد بحث و بررسی می شود می بیند مبنایی که اول اتخاذ کرده اشتباه بوده . پس مرحله و قدم دوم این شد که سعی می کند حرفش را مستقر کند و خوب جا بیندازد . وقتی خوب آن را بتن آرمه کرد ، به سراغ اقوال بزرگان علما می رود . بعضی وقت هاست که می بیند با اینکه طرف عالم بزرگی است ، اما نمی تواند حرف او را از دستش بگیرد . می گوید من طوری حرفم را محکم کرده ام که می بینم حرف آن ها درست نیست و از آنها جواب دارم . این ها همه خوب است و تقویت علمی محسوب می شود اما پَرش نیست . پرش علمی که اجتهاد از آن درمی آید ، این است که : مطلبی را اول انتخاب کرده ایم ، در مباحثه و با بحث با استاد آن را بتن آرمه و محکمش کرده ایم، ولی ناگهان یک عالم بزرگی می آید و مثل این آفتاب، آن را از دست ما می گیرد و می گوید همه اشتباه کرده بودید . این همه بحث و بررسی و بتن آرمه همه خراب شد . اینجاست که انسان در علمیت، یک جهش پیدا می کند . چون می بیند بعد ازاین همه زحمت ، این عالم این نظر را از دست همه ی ما گرفت . لذا عرض کردم اگر از اول به بهانه ی تقویت ذهن به سراغ نظرات بزرگان برویم ، درست نیست . راهش این است که اول خودتان بحث را محکم کنید . بعدا که سراغ کلمات بزرگان می آیید می بینید که اصلا اول درست نفهمیده بودید . اینطوری خیلی انسان تقویت می شود . خوبیِ این روش هم این است که این حالت -که علمای بزرگ مطلبی را که محکم کرده ایم ، از دستمان بگیرند- تکرار می شود، ولی به یک منوال نیست . بلکه منحنیِ آن به سوی میل به صفر است . یعنی اینگونه نیست که اگر مثلا پنج سال کار می کنیم ، هر شش ماهی ده تا خراب شده­ی بتن آرمه داشته باشیم. بلکه روزهای اول، هفته ای دو سه مورد . بعد ماهی دو سه تا . کم کم در شش ماه دو سه مورد اینجوری رخ می دهد تا به جایی می رسیم که به این زودی خراب نمی شود چون هر باری انسان دارد تجربه ی علمی کسب می کند و از شکست های سابق بهره می برد و قوی می شود . بعد از ده سال بحث و مباحثه اگر مطلبی را محکم کرد ، حتی بزرگان علماء هم نمی توانند به این زودی ها از دستش بگیرند . چون از تجربیات علمی بزرگان استفاده کرده است . (منتشر شده در سایت المباحث بر اساس تقریر مطالب حضرت آیت الله مفیدی حفظه الله در جلسه درس تفسیر سوره مبارکه ق) @talabegitaejtehad
سلطان فقه است... صاحب جواهر سلطان فقه است. می‌بینید این کشتی‌های اقیانوس‌پیما خیلی‌هایشان سعی می‌کنند آنجا که عمق عمیقی دارد آنجا کشتی نرانند؛ ولی این بزرگوار می‌رود به آنجا، می‌فهمد که چقدر عمیق است، خبر می‌دهد و بعد برمی‌گردد؛ بارها ما تجریه کردیم. خیلی از فقها حرف‌های مشهور را می‌زنند؛ اما ایشان سلطان فقه است. حشرش با انبیا! (از بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله در مراسم مهم و خواندنی رونمایی از کتاب «تحریرالاصول» 6 دی 1396) @talabegitaejtehad
هدایت شده از عصرناب
🌿🧡بـگـــو بزرگـتـرت بیـایـد🧡🌿 🧡شهید مهدی شاه آبادی نقل می کنند: وقتی که رضا خان دستور داد منبر را از مسجد آیت الله شاه آبادی بردارند تا مانع سخنرانی ایشان شوند، ایشان دست از سخنرانی برنداشتند و به طور ایستاده سخنرانی می کردند. 🧡مأمورین شهربانی هم مرتبا" به مسجد می آمدند و مطالب منبر ایشان را می نوشتند و گزارش می کردند. یک بار که رئیس کلانتری به مسجد آمده بود، چون می خواست با کفش وارد مسجد شود، ایشان با صدای بلند فرمودند: فاخلع نعلیک ! 🧡آنچنان به مأمورین پرخاش نمودند که آن ها ترسیدند و از مسجد بیرون رفتند. وقتی که آیت الله شاه آبادی از مسجد خارج شدند، مأمورین هم به دنبال ایشان رفتند و از ایشان می خواستند که متعهد شوند که دیگر به منبر نروند. 🧡ولی ایشان با همان لهجه ی اصفهانی خود به مأمورین می فرمودند: « برو به بزرگترت بگو بیاد». بالاخره وقتی که اصرار مأمورین زیادتر شد، ایشان ناگهان دستشان را به طرف مأمورین آوردند و فریاد زدند: « بگیرید مرا، می گویم مرا بگیرید» 🧡مأمورین، آن چنان از این عمل و ابهت ایشان، وحشت در دلشان افتاد که چند قدم عقب رفتند و بدوم آن که هیچ گونه عکس العملی از خود نشان بدهند، مراجعت کردند. ____________ عصـرناب | عضویت 👈 https://eitaa.com/joinchat/3174957535C1e6c34b50a
🔴 بوسیدن رهبر انقلاب بر دست فرزند کوچک شهیده معصومه کرباسی و شهید عواضه قرارگاه فرهنگی خیمه گاه ولایت 🇮🇷 @khaymegaheVelayat1🇮🇷
26.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پایان صهیون منتشر شد 🎙با اجرای: گروه هم آوایی انوار الهدی قم 👤 سرپرست گروه: مجتبی حجازی 📝شاعر فارسی:  قاسم صرافان 📝 شاعر عربی: سید مرتضی حیدری آل‌ کثیر 🎶 موسیقی: احسان جوادی 🎬 کارگردان: شاهین رشیدی 🔰 تهیه شده در شهر سرود مأوا قرارگاه فرهنگی خیمه گاه ولایت 🇮🇷 @khaymegaheVelayat1🇮🇷
ملّای به این زیرکی و باهوشی ... اگر به كتاب كاشف‌الغطاى مرحوم شيخ جعفر كبير رضوان الله تعالى عليه نگاه كنيد، خواهيد ديد در همين بحث جهادش كه مورد ابتلاى ماست، مكرّر در مكرّر پيداست كه حكومتِ وقت، از آن بزرگوار چيزهايى ميخواسته است كه ايشان به مناسبت آنها فتوا داده است. البته عين همانها را حكومت وقت از ميرزاى قمى هم ميخواسته است؛ منتها ميرزاى قمى رضوان‌الله‌عليه، رندتر و زرنگتر بوده و جواب چندان درستى نداده است. مرحوم شيخ جعفر، ساكن ايران نبوده و از دور مسائل را ميديده و خيلى وضع دربار قاجار را نميدانسته است؛ لذا ايشان آنچه را كه آنها از فتوا و اجازه و حكم و اين چيزها ميخواسته‌اند، تا حدود زيادى در اختيارشان گذاشته است. يعنى دربار فتحعلى‌شاه، شيخ جعفر كبير يا ميرزاى قمى را احترام ميكرد؛ اما براى چه‌؟ براى حكم جهاد با روسها؛ براى گرفتن اجازه‌ى اخذ وجوه از مردم و براى اين طور چيزها. آنها هم مثل ميرزاى قمى غالباً آدمهاى زرنگى بودند. شما نگاه كنيد به «جامع‌الشتات». انسان حظ ميكند از اين مرد ملّا، به اين زيركى و به اين هوشيارى! ( بيانات حضرت امام خامنه ای حفظه الله در روز اوّل شروع درس خارج فقه1372/06/21) @talabegitaejtehad