eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
106 عکس
123 ویدیو
17 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱ خرداد ۱۴۰۲
⭕️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(12) ✅اصل استخدام مرحوم علامه طباطبایی بر اساس همین اصل، اصل دیگری را در مباحث اجتماعی به نام {نظریۀ اســتخدام} تأسیس فرموده اند. ایشــان معتقدند انســانها ذاتــا با یکدیگــر همگرا نیســتند، بلکه ذاتاِ مســتخدم هستند. فطرت هر انســانی اینگونه است که میخواهد از منافع دیگران به نفع خود استفاده کند. انسان اگر زور و قدرت داشته باشــد، دوســت دارد بر همۀ افراد غلبه داشته و آنها را خادم خود قرار دهد و چون این اقتدار را ندارد به حســب ضرورت مجبور به تعاون با دیگران میشود؛ چراکه میبیندنفع وی، در نفع دیگران است. ایشــان میفرمایند: {الانســان مدنــی باالضطرار و الطبع}اســت؛ یعنــی چنین نیســت کــه مدنیــت مقتضای اولیــۀ طبع انســان بوده و اقتضای مدنیت در سرشــت وی، به دور از هر محرک دیگری، وجود داشــته باشــد؛ بلکــه انســان، مســتخدم بالطبع اســت و تنهــا از روی اضطــرار و ناچــاری بــه مدنيت و اجتمــاع روي می آورد. آدمــی، اگر باهمــکاری و همگرایــی دیگــران، شــهر و اجتماع تشــکیل میدهد، از روی ناچاری ست و ا گر قدرت داشته باشد تلاش خواهد کرد تا همه را در خدمت خود قرار دهد. 📚معرفت شناسی/ص ۳۷و۳۸ https://eitaa.com/taraef110
۱ خرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲ خرداد ۱۴۰۲
انواع حوادث بعد از مرگ برای افراد مختلف.الانسان بعد الدنیا.استاد وکیلی.mp3
1.79M
⭕️استاد وکیلی 1⃣انواع حوادث بعد از مرگ برای افراد مختلف. 2⃣وجه تسمیه قیامت صغری و کبری چیست؟ 3⃣همه تنها به سوی خدا میروند. 📚رساله الانسان بعد الدنیا علامه طباطبایی رحمة الله علیه https://eitaa.com/taraef110
۲ خرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴ خرداد ۱۴۰۲
⭕️عیار تجربه(7) 💠دامنه ی تجربه تا کجاست⁉️ 🆔eitaa.com/taraef110
۴ خرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۵ خرداد ۱۴۰۲
۵ خرداد ۱۴۰۲
TaAseman06_1.mp3
1.1M
💠استاد وکیلی؛(30) ❓آیا خدا در هیچ صفتی شریک ندارد؟ مگر ما در صفت قدرت و علم شریک خدا نیستیم؟ https://eitaa.com/taraef110
۵ خرداد ۱۴۰۲
37-RavayatSarihVahdatVojod.pdf
339K
بسم الله الرحمن الرحیم ✔️روایات صحیح وحدت وجود 🆔eitaa.com/taraef110
۸ خرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ خرداد ۱۴۰۲
شرح رسائل علامه طباطبایی (14).mp3
2.1M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۱۴) ✨ ﴿أَوَ لَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ﴾ علامه اسم فاعل میداند یا اسم مفعول؟ 📌 حکما در وحدت شخصی موجودات را قائم بالحق میدانستند نه به ایجاد الحق 📌 برهانی که حال سالک در مورد کثرات را تثبیت میکند. https://eitaa.com/taraef110
۱۰ خرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۱ خرداد ۱۴۰۲
⭕️استاد وکیلی:رسالةالوضع(14) ✨ آیا موضوع له الفاظ خصوص حقائق مجرده است ؟ 💠 « التقریر الخامس : وضع الالفاظ لخصوص الحقیقة المجردة » 🔸و هو ثانی الوجهین اللذین ذکرهما القاضی سعید(قدس سره) و قال: «فههنا یتصور وجهان و کلاهما موجه عند اهل العرفان» و قال فی توضیح هذا الوجه:« أن تکون تلک اللفظة موضوعة فی الاصل لحقیقة من الحقایق الالهیة و صورة من الصور المجردة النوریة لکن لما کانت تلک الحقیقة المجردة تتطور فی الاطوار و تتنزل هذه الصورة النوریة فی مراتب الآثار الی أن ینتهی الامر الی ما ههنا من العالم السفلی و الموطن الحسی بحیث یصیر کل لاحق قالبا للسابق و صنما و شبحا له یطابق فلذلک یتسمی باسم ما فوقه و یصیر هو ایضا مصداقا لتلکم اللفظة»(۱) 🔸و لعل کلام القائد الراحل (رضوان الله تعالی علیه) _علی ما نقل عنه فی تقریرات مباحثه الحکمیة من أن صدق اللفظ علی الموجود المثالی و العقلی أتم(۲) _ محمول علی هذا التقریر. و کذا ما فی« آداب الصلاة» من أن الموضوع له هو الحقیقة المجردة(۳). 🔰 و کیف کان فلم یقم القاضی القمی علی هذا الوجه دلیلا و لم یکن تلقی اصحاب الائمه (علیهم السلام) من القرآن کذلک کما مضی. و یمکن تأویل کلامه... 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۶۰ (مع تصرف یسیر) 📌(۱) شرح توحید الصدوق، ج۲،ص۵۱۸ 📌(۲) تقریرات فلسفه امام خمینی، ج۱، ص۱۱۸ 📌(۳)آداب الصلاة، ص۲۴۹ ⚠️ برای اطلاع دقیق از تفصیل نظریه و اشکال آن به سائر سطور کتاب در نشانی مذکور مراجعه فرمایید. 🏷 برای نظریة «وضع الالفاظ للمعانی العامة» تقریرات گوناگون و احتمالات متعددی ذکر شده است که به برخی از آنان به مرور اشاره خواهد شد. https://eitaa.com/taraef110
۱۱ خرداد ۱۴۰۲
58-AdamShebahatFalsafeYonaniBeHekmatMotaalieEslamiDarKalamEmamKhomeyni.pdf
363.4K
بسم الله الرحمن الرحیم ✔️عدم شباهت فلسفه یونانی با حکمت متعالیه اسلامی در کلام رهبرفقید و کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی رحمة الله علیه 🆔eitaa.com/taraef110
۱۴ خرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۶ خرداد ۱۴۰۲
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.ثالث۳.mp3
1.16M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۱۴) ✨ نسبت صور لاحقه به سابقه در حکمت متعالیه ❓دستگاه اجناس و فصول در حکمت متعالیة قابل پذیرش است؟ 📌 حیثیت تقییدیة اندماجیة و تعابیر آیت الله یزدان پناه(حفظه الله تعالی) https://eitaa.com/taraef110
۱۶ خرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۹ خرداد ۱۴۰۲
TaAseman06_2.mp3
1.15M
💠استاد وکیلی؛(31) ❓چگونه میتوانیم همه‌ی دردهای خودمان را با توحید دوا کنیم؟ https://eitaa.com/taraef110
۱۹ خرداد ۱۴۰۲
TaAseman06_3.mp3
633.4K
💠استاد وکیلی؛(32) ❓چرا عالم قیامت و مرگ را عالم توحید می‌نامند ؟ https://eitaa.com/taraef110
۱۹ خرداد ۱۴۰۲
📘کتاب «اصول فقه دین» جدیدترین اثر استاد حاج شیخ محمد حسن وکیلی در 520 صفحه قطع وزیری منتشر شد. 📚 اصول فقه دین جلد اوّل: مقدمات مباحث الفاظ (1) هویّت علم اصول، وضع، کلام (خبر و انشاء)، کلمه (حرف، اسم و فعل) ✅ برخی از مزایای روش‌شناختی درس خارج اصول استاد وکیلی: جمع «شمول»، «اختصار» و «اتقان»، ثمره‌محوری، پرداختن به اصول فقه دین، تتبع و توجه به آراء صاحب‌نظران، نوآوری و نظریه‌پردازی، بهره‌گیری از ظرفیت معرفتی متون نقلی، حرکت از وجدان به برهان، تبادرمحوری، ریشه‌یابی اجتهادی مباحث در ادبیات، توجه به مبانی هستی‌شناسانه و معرفت‌شناسانه، جلوگیری از خلط حقیقت و اعتبار، عنایت به قواعد مربوط به مقیاس کلان و اشارات اخلاقی و معنوی. 🚛 تهیه این اثر فاخر با تخفیف ویژه در فروشگاه صبح توحید: towhidshop.org https://eitaa.com/taraef110
۱۹ خرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۱ خرداد ۱۴۰۲
⭕️علم دینی (14) 💠تحلیل تعریف علم دینی بر اساس نظر مختار❓❓❓ 🆔eitaa.com/taraef110
۲۱ خرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۳ خرداد ۱۴۰۲
نقش تنبیه در تربیت. استاد وکیلی.mp3
9.6M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (31) 🔶تنبیه و زدن در الگوی تربیتی 🔹در ارتکاز و عرف اصحاب اصل مسئله جواز زدن یکی از مسلمات بوده 🔹در مدل تربیتی اسلام بدون شک تنبیه و زدن داریم 🔹فقها حد و حدود ضرب را بیان کرده اند که درصورت نباشد آسیب زا نباشد مثلا به نقاط نرم بدن باشد و.... https://eitaa.com/taraef110
۲۳ خرداد ۱۴۰۲