eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
103 عکس
122 ویدیو
16 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
ملکات_نفسانی_و_تمایلات_استاد_وکیلی.mp3
18.05M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (26) 🔶نقد مبادی افعال اختیاری در فلسفه 🔹برای صدور فعل اختیاری علاوه بر تصدیق به فایده نیاز به توجه و تمرکز و عدم غفلت نیز هست 🔹تاکیدات با بیانات مختلف در شرع برای بدست آمدن همین تمرکز و توجه روی مسئله هست 🔹علاوه بر تمرکز باید روح آدمی نیز با عمل یک سنخیت و تمایل و گرایشی داشته باشد 🔹بخشی از سنخیت و نورانیت باطنی ذاتی و وراثتی است و بخشی با انجام اعمال خیر و مداومت بدست می آید که در نتیجه آن نورانیت جدید حاصل شده و منشا اعمال خیر بعدی می شود 🔹ملکات نفسانی و تمایلات گاها تمرکز را بهم میزند در نتیجه شخص با وجود داشتن تمرکز کافی باز هم به علم خود عمل نمی کند 🔹لهو و لعب و کارهای لغو تمرکز و توجه را بهم زده و عامل غفلت هستند https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش پنجم: شکر خدایی را که وقتی او را می‌خوانم پاسخ می‌دهد، هرچند وقتی او مرا می‌خواند، من پاسخ او را نمی‌دهم. خداوند، رحمت نامتناهی است و درگاه او همیشه به روی بندگان باز است، فقط کافی است به او رو کنیم. خداوند، بهترین محبوب است زیرا هیچ‌گاه از ما جدا نمی‌شود. باران رحمت خداوند همیشه در حال ریزش است، اما مانند کاسه‌های واژگون، رحمت خدا را در خود نمی‌گیریم. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️عیار تجربه(3) 💠قابله با خرافه زایی 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش ششم: خدایا حمد مخصوص توست که مرا به دیگران نسپردی و خودت بنده‌‌ات را اکرام کردی. خدایا به تو تکیه می‌کنم که از همگان قدرتمند‌تر و مهربان‌تر هستی. خدایا مهر و محبت خودت را به قلبم بینداز، تا همیشه همراه تو باشم. اکرام خداوند یعنی اینکه بندگان خود را از مرتبه حیوانیت و جسمانیت به سمت نورانیت و روحانیت حرکت می‌دهد. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش هفتم: انسان هرگز نباید از رحمت خداوند ناامید شود، زیرا اسباب به وجود‌ آمدن همه چیز در ید قدرت خداوند است. به غیر خدا دل بستن، نشان از ضعیفی ما دارد و چیزی جز ناامیدی و افسردگی برای ما در پی نخواهد داشت. مؤمن موحد هیچ‌گاه افسرده نمی‌شود و به بن‌بست نمی‌رسد، زیرا به توحید اعتقاد دارد. «داد حق را قابلیت شرط نیست». لذا باید گفت: خدایا اگر من قابلیت دریافت نعمتهای تو را ندارم، ولی می‌دانم که قابلیت هم از جانب تو به بندگان عطا می‌شود. https://eitaa.com/taraef110
بررسی اجمالی اینکه شریعت اسلام نسبت به ادیان گذشته آسان تر است.خارج اصول استاد وکیلی سال۴ ج۶۰.mp3
8.96M
-بررسی اجمالی اینکه شریعت اسلام نسبت به ادیان گذشته سهل و آسان تر است. -آیا اینکه در شریعت یهود باید جای نجس شده ی در بدن را برید صحیح است؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش هشتم: یکی از شرایط استجابت دعا، دل شکستگی است. وقتی سیم وجود انسان به خدا متصل می‌شود، از عالم بالا نور می‌گیرد آن دعایی حقیقتاً دعاست که در آن دلدادگی باشد و شخص از صمیم قلب خود را به خدا بسپارد. تا فقر و نیاز و دست خالی خود را باور نکنیم، به خدا متصل نمی شویم. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman04_4.mp3
2.11M
💠استاد وکیلی؛(21) ❓آیا خدا را می‌شود با دل شناخت؟ آیا دل ما گنجایش شناخت خداوند را دارد؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman04_5.mp3
1.74M
💠استاد وکیلی؛(22) ❓چرا ما همیشه خداوند را احساس نمی‌کنیم و با قلبمون خدا را پیدا نمی‌کنیم؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش نهم: مسیر حرکت به سوی خدا بسیار نزدیک است و بین خدا و بندگان هیچ حجابی نیست مگر اعمال زشت ما که تبدیل به حجاب شده‌اند. خداوند با همه چیز هست،‌ در همه جا هست،کافی است که پردۀ غفلت را کنار بزنیم تا ببینیم که خدا چقدر به ما نزدیک است. برای پیدا کردن خدا،‌کافی است به یاد او باشیم و بر او تمرکز کنیم و از هرچیزی که ما را از او غافل می‌کند، از خود دور کنیم. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل علامه طباطبایی (10).mp3
1.54M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۱۰) ✨ اشکال به کلام مرحوم علامه در حالت سوم وجود رابط همراه جواب 📌استدلال بر پایه ترکیب بین نسبت و عمومیت نسبت 📌معاد در نگاه حضرت علامه همان توحید است. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش دهم: دعای ابوحمزه دعای محبت خداست. چه کنیم تا محبت خدا در قلب ما جا بگیرد؟ هر چقدر قلب ما نورانی تر شود، تمایل بیشتری به سمت عالم نور پیدا می‌کند به‌یاد آوردن نعمتهای مادی و معنوی خداوند، سبب زنده شدن محبت خداوند در قلب می‌شود همه کارهای خود را با یاد خدا انجام دهیم، تا قلب ما از محبت پروردگار لبریز شود. https://eitaa.com/taraef110
هدایت شده از استاد وکیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انجام کارهای بزرگ جز با ممکن نیست برشی از کتاب «سلوک توحیدی» به قلم استاد وکیلی ▫️ یکی از ضروریات سلوک؛ داشتن آرامش است. قلبی که آرامش ندارد و هر لحظه به سویی مشغول است و زرق و برق های مختلف یا تلخی ها و حوادث ناگوار گوناگون او را مشغول میکند ، توان تمرکز ندارد و اگر تمرکز نداشته باشد موفق نمی‌شود 🎙 با خوانش: دکتر وحید یامین‌پور 🚛 برای خرید این اثر ارزشمند میتوانید به سایت towhidshop.org مراجعه فرمایید ☑️ @ostad_vakili | towhid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی: رسالة الوضع(10) ✨ آیا الفاظ برای غایات وضع شده اند؟ 💠 « التقریر الاول : وضع الاسماء للغایة» 🔸 و الغایة هنا المرادة من مسماه دون خصوصیاته الاخر. قال العلامة الطباطبائی (رحمه الله) فی تفسیره بعد تبیین التمثیل بالمیزان و المصباح و السلاح : فالمسمیات بلغت فی التغیّر الی حیث فقدت جمیع اجزائها السابقة ذاتا و صفةً و الاسم مع ذلک باقٍ و لیس إلا لأن المراد فی التسمیة إنما هو من الشئ غایته ، لا شکله و صورته فما دام غرض التوزین أو الاستضاءة أو الدفاع باقیا کان اسم المیزان و السراج و السلاح و غیرها باقیا علی حاله. 🔹 ولکن کما مضی الوضع تابع للعادات التلقائیة و ربما یؤثّر فیها ما لا یوافق الحکمة التامة فمن الممکن أن یأخذ الواضع فی الموضوع له اللفظ ما لا أثر له فی الغایة من دون عنایة إلی أن ذلک غیر مبتنٍ علی ثمرة عقلائیة. و بالجملة لا دلیل علی وضع الالفاظ للغایة دائما. 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۵۴ (مع تصرف یسیر) ⚠️ برای اطلاع دقیق از تفصیل نظریه و اشکال آن به سائر سطور کتاب در ذیل این عنوان مراجعه فرمایید. 🏷 برای این نظریة تقریرات گوناگون و احتمالات متعددی ذکر شده است که به برخی از آنان به مرور اشاره خواهد شد. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش یازدهم: زمان‌ها و مکان‌ها در اتصال انسان به عالم ملکوت اثرگذارند. در عُمر ما ساعت‌هایی برای پرواز و سکوهایی برای بالارفتن به سمت ملکوت وجود دارد، که باید آنها را از خدا طلب کرد. خدایا با توفیق رفتن به حج و زیارت قبر پیامبر گرامی‌ات، گیرنده‌های درونی مرا تقویت کن؛ زیرا می‌دانم که نور حج و تأثیر توحیدی آن تا آخر عُمر در وجودم برای همیشه باقی می‌ماند. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.م.ثانی۵.mp3
1.79M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۱۰) ✨ ملاک ارزش گذاری برای تقسیم بندی قدما و جُدَد ❓ چرا وقتی مبانی علمی و شیوه فنی قدما رد و ابطال نشده باید کلا کنار گذاشته شود و مورد تمسخر در فضای علمی قرار بگیرد؟ ❓نقص های ادعا شده در مبانی قدماست یا در مصادیق برخی تجربیات؟ ❓آیا جدد برای مبانی مخالف حکم عقلی که در علوم به کار بسته اند جوابی دارند؟ ❓با پیشرفت ابزار تجربه میتوان ابطال مبنای عقلی نمود؟ ✅مبانی قدما یقینا حرف های، ، و دارد و از عهده مدیریت بهداشت و صنعت و عرصه های نیاز جوامع انسانی بر می آید کما اینکه در تمدن کهن اسلامی عیار و اعتلای خود را اثبات نمود. و تشکیک در برخی لوازم مستلزم نفی مبنای قطع آور عقلی نیست. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲🏻 شرح دعای ابوحمزۀ ثمالی توسط استاد وکیلی بخش دوازدهم: انسان باید همیشه با دو بال خوف و رجاء یا امید و ترس به سوی خدا حرکت کند. اما آیا باید از خدای مهربان ترسید؟ آیا ممکن است خدا به بندگان خود ضرر برساند؟ خداوند منبع نور و رحمت است. ظلمتها و درد و رنجها بخاطر دور شدن ما از آن منبع نور است. عذاب از جانب خدا نیست، عذاب محصول اعمال ماست که به خود ظلم کردیم. ما باید بترسیم از اینکه مبادا دامان خدا را رها کنیم و از او دور شویم. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️علم دینی (10) 💠دغدغه اصلی ما در مساله علم دینی 🆔eitaa.com/taraef110