eitaa logo
تربیت و حکمرانی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
605 ویدیو
31 فایل
🔰طلبه درس خارج حوزه علمیه، #مبلغ اسلام ناب 🔰افتخارم #معلم بودن، آرزویم #مربی شدن 🔰پژوهشگر و نویسنده حوزه #تربیت (تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب، قالبهای برنامه‌سازی تربیتی، خلوت ناامن و...) 🔰دانش‌پژوه دکتری #حکمرانی #مرتضی_رجائی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔊 در چه گذشت؟ (1) در پی گفت‌وگوهایی که دیشب در مراسم سالگرد شهید صدوقی در مسجد روضه‌ی محمدیه یزد (حظیره) انجام شد، برخی خواسته‌اند با تحریف و نادیده‌گرفتن اصل ماجرا و تمسک به گوشه‌ای از آن، ماجرا را به نفع خود روایت کنند. روایت کامل ماجرا چنین است: که به دعوت بیت صدوقی به این مراسم دعوت شده بود، مقدماتی را در سخن خود به هم پیوست: - از «الی کوهِن» گفت که جاسوس یهودی بود و خود را انقلابی تند جا زده بود و دیگران را متهم به انقلابی‌نبودن می‌کرد و در نهایت اعدام شد. - از رابطه‌ی ده‌ساله‌ی خود با گفت. - از اخلاق و معنویت شهید بهشتی سخن‌ها گفت. - گفت بهشتی مظلوم بود و کسانی که خود را انقلابی می‌دانستند او را متهم می‌کردند. - از نفوذ در کشور گفت و نمونه‌ی آن را کاترین شکدم دانست و ضمناً اطلاعات سپاه پاسداران را در این زمینه متهم کرد. - گفت که به نظام و انقلاب و رهبری معتقد است، هرچند انتقادهایی دارد. و در نهایت مؤکداً نتیجه گرفت که: - امروز هم «الی کوهن»ها و «شکدم»ها در کشور زیادند که بزرگان و انقلابیون اصیل را متهم می‌کنند. - خدا را شاهد گرفت که بعضی از کسانی که امروز در یا ممنوع‌التصویرند، از دل‌سوزترین‌ها هستند. - خدا را شاهد گرفت که هاشمی رفسنجانی نزدیک‌ترین یار رهبر معظم انقلاب بوده و هیچ‌کس به اندازه‌ی او به ایشان نزدیک نبود. و در نهایت نتیجه گرفت که این بزرگان که بعضی هم از این استان‌اند، توسط تندروها به فتنه‌گری متهم شده‌اند و من با شناخت نزدیکی که از آن‌ها دارم، این اتهام واهی است و نشان از مظلومیت ایشان. * هنگامی که نتیجه‌گیری تمام شد، برخاستم و با صدای بلند گفتم: «آقای مهاجری! سؤال دارم.» و با مهلت ندادن او، این خواسته را تکرار کردم. در نهایت، سکوت کرد و من شروع کردم. سؤالاتی ساده داشتم که می‌توانست گره‌گشا باشد: - بالاخره آیا در سال 88 فتنه‌ای رخ داد یا نه؟ - آیا میرحسین موسوی و کروبی و خاتمی در این فتنه نقش داشتند یا نه؟ - شما گفتید که رهبر انقلاب را قبول دارید. آیا رهبر انقلاب، رفتار این افراد را نامیدند یا نه؟ - آیا توبه‌ی اجتماعی (تبیین و اصلاح) نیاز دارد یا نه؟ - آیا این افراد توبه کردند؟ - آیا در فتنه‌ای که آن‌ها به راه انداختند، ده‌ها نفر بی‌گناه کشته شدند یا نه؟ آیا تحریم‌های فلج‌کننده در پی فتنه انجام شد یا نه؟ در نهایت پرسیدم: شما گفتید که تندروها بزرگان و سابقه‌داران انقلاب را متهم می‌کنند و به آنان ظلم می‌کنند؛ چه کسی و چه روزنامه‌ای در دهه‌ی 70 آیت‌الله آذری قمی را ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه خواند؟ **** مهاجری چون پاسخی نداشت، دعا کرد و از منبر فرود آمد. با جمعیت به سمت او رفتم تا پیش از خروج از مسجد، او را مجاب کنم تا پاسخ‌گوی آن‌چه بر فراز منبر گفته، باشد. در نهایت و علی‌رغم میل تیم امنیتی و نیز هواخواهان فتنه، مجبور شد تا بر زمین بنشیند و پاسخ دهد. سؤال‌ها را در همهمه‌ی کسانی که از روشنگری واهمه داشتند، تکرار کردم. گفتم چه کسی فتنه را به راه انداخت؟ گفت احمدی‌نژاد. گفتم آیا موسوی در حالی که هنوز انتخابات در حال برگزاری بود، اعلام پیروزی نکرد؟ گفت اگر این‌چنین کرده، بد کرده.(!) گفتم آیا میرحسین بیانیه نداد و به‌جای مطالبه از طریق قانونی، مردم را دعوت به حضور خیابانی نکرد؟ به جای پاسخ‌گویی، گفت رهبر انقلاب گفته‌اند که من بعید می‌دانم که این‌ها خودشان این کار را کرده باشند. (!) گفتم: مدرک این سخن رهبری کجاست؟ پاسخی نداشت. گفت: من این‌ها را از نزدیک می‌شناسم و می‌دانم که آن‌ها ارادت قلبی به رهبر انقلاب دارند. گفتم: ارادت در پستو هیچ فایده‌ای ندارد. دیگر پاسخی نداشت و برخاست و رفت. https://eitaa.com/jorenush/142
استاد محمدکاظم کاظمی... واقعا همه کنش های بانک، خجالت آور شده است. رباخواری، فساد، کنز و دزدی از جیب مردم با خلق پول. و این هم نژادپرستی. کجای این نهاد حتی به مشی اقتصادی اسلام شباهتی اندک دارد. این بانک شرم آور است. شرم بر این ساختار. 👤 دکتر حمیدرضا مقصودی
قلم عزیزم روزت مبارک سالها من و قلم؛ با هم راه رفتیم، غذا خوردیم، نشستیم؛ در رستوران، پارک، سینما، کافی شاپ، مسجد و مدرسه و دانشگاه! کنار حوض روی هم آب ریختیم! گاهی با هم قهر کردیم!‌ شب ها تا صبح نخوابیدم!‌ چمدان را بستیم و عراق و سوریه و لبنان و سواحل مدیترانه سفر کردیم!‌ قرص استامینافون را دو قسمت کردیم و نصف نصف,، خوردیم تا چند خط بنویسیم!‌ روز جمعه در صف نانوایی از غم مردم نان را به صد زبان فریاد زدیم و نگاشتیم! با آن یار سفر کرده که صد قافله دل همره اوست؛ نجوا کرده ایم! ای کاش می توانستم تو را در آغوش بگیرم!‌ ببوسم! پای تو را در تشتی از آب ماساژ بدهم! بالشتی زیر سر تو بگذارم! مثل پسرم سید علی برای تو قصه بخوانم! ❤️ قلم عزیزم تو را دوست دارم. حالا بعد از گذشت بیست سال از آشنایی من و تو باهم؛‌موی من سفید گشته و قد تو خمیده!‌ عزیز دلم؛ قلم! محمدزاده بدون تو هیچ نمی داند! جواد ابن فاضل با همراهی تو؛‌قلم عزیزم؛ زنده است! نفس می کشد! راه می رود! ❤️قلم عزیزم روزت مبارک دوست و رفیق و همرزم و همراه تو؛ سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
🔵 پویش حذف کارت از شروط خروج از کشور برای https://farsnews.ir/my/c/155039
ان‌شاءالله وعده دیدارمان در روز اربعین، بین الحرمین الشریفین. برای توفیق تشرف هم دعا کنیم. نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔 @rajaaei_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرح شنیدنی دعای عرفه استاد هادیزاده- 980519 ✨پاسخ جذاب و دلچسب به اين كه در روز عرفه چه بايد كرد؟ چگونه بايد دعا خواند؟ و بسياري از سوالات ديگر.... 🌷🇮🇷🌷🤲
🛑 🤲 دعای عرفه در قم کجا برویم؟ 🔹حرم مطهر سخنران: حجت‌الاسلام‌ نظری منفرد  قرائت دعای عرفه: حاج عباس حیدرزاده ساعت مراسم: ۱۷   🔹مسجد مقدس جمکران قرائت دعای عرفه: حجت‌الاسلام میرزامحمدی ساعت مراسم: ۱۷   🔹هیئت رزمندگان اسلام قرائت دعای عرفه: حجت‌الاسلام خورشیدی زمان و مکان مراسم: از ساعت ۱۷ در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای امامزاده علی بن جعفر(ع).     🔹آستان مقدس حضرت موسی مبرقع (چهل اختران) قرائت دعای عرفه: حاج مسعود زمانی ساعت مراسم: ۱۷:۳۰   🔹آستان مقدس امامزاده جعفر شهيد(ع) قرائت دعای عرفه: سعید شعبانی ساعت مراسم: ۱۸   🔹آستان مقدس امامزاده ابراهیم و محمد(ع)  قرائت دعای عرفه: حجت‌الاسلام ظهیری ساعت مراسم: ۱۸   🔹هیئت محبین اهل‌بیت(ع) قرائت دعای عرفه: حجت‌الاسلام احمد پناهیان زمان و مکان مراسم: از ساعت ۱۷ در ابتدای خیابان آذر، به سمت سه‌راه بازار، تکیه شاه خراسان.   🔹هیئت محبین حضرت زینب(س) سخنران: حجت‌الاسلام باقر مظفری مداح: حاج علی حبیب‌زاده زمان و مکان مراسم: از ساعت ۱۷ در ۷۵متری عمار یاسر، نبش بلوار تعاون، نمایشگاه کوچه بنی هاشم.   🔹محفل شاه علقمه قرائت دعای عرفه: ذاکرین اهل‌بیت(ع)  زمان و مکان مراسم: از ساعت ۱۷ در خیابان صدوقی، فردوسی ۱۰، حسینیه محفل شاه علقمه   🔹مجمع جوانان کربلایی قم قرائت دعای عرفه: ذاکرین اهل‌بیت(ع)  زمان و مکان مراسم: از ساعت ۱۵ در بلوار روحانی، کوچه۱۳، حسینیه امام حسن مجتبی(ع).   🔹مؤسسه مشق عشق قرائت دعای عرفه: حسین حاجی جعفری و سید محمدباقر رئیس کرمی. زمان و مکان مراسم: از ساعت ۱۷:۳۰ در خیابان آذر، بوستان شهدای آذر.   📗 لازم به ذکر است که مساجد، حسینیه‌ها و هیئات دیگری نیز برنامه‌های ویژه‌ای در روز عرفه دارند که در این فهرست نیامده است 🕌 اخبار قم را ابتدا اینجا ببینید http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c اولین و بزرگترین رسانه‌ قمی‌ها☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 شکارچی خودش شکار شد! ◀️ ویدئویی دیدنی از پرنده‌ای که طعمه خود را در نظر داشت و با حمله به سمت طعمه خود توسط یک مار که خود را استتار کرده بود شکار شد. و جالبی قصه اینه که اصلا طعمه ای در کنار نبود؛و پرنده توهم طعمه داشت و آنچه دیده بود زینت داده شده توسط مار بود. پ.ن: بلایی که روزانه شیطان بر سر ما میاره
‏لطفاً ‎ بگیرید! حجت‌الاسلام میرزامحمدی: هیئت‌های عزاداری به این زودی به ‎ نروند. اجازه دهید در ایام بین عید قربان و ‎ مردم زیبایی‌ها و حلاوت شادی برای ولایت و امامت را بچشند. بعد از ایام مباهله فرصت برای برپایی خیمه‌های عزا و سیاه‌پوشی هست. می‌دونم که شما هم موافقید؛ پس به کسانی که توجه ندارند تذکر بدیم! نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔 @rajaaei_ir
شاید این مدت چند تا از این پوستر ها دیده باشید و پخش کرده باشید اما این یکی فرق داره تو منطقه کوت عبدالله وهابی ها دارن ضد غدیر فعالیت میکنن کوری چشم شون کمترین کاری که میشه کرد انتشار این پوستره اینم لینک پرداخت آنلاین http://idpay.ir/seyedalshohada
🏢 زندگی آپارتمانی، تولید متمرکز، تولید زباله! 💠 اگر هر یک از ٢٧ میلیون خانوار ایرانی فقط یک قالب پنیر بخرند و نهایتاً این پنیر را طی یک هفته مصرف کنند؛ در طول یک هفته، ٢٧ میلیون زباله ی پلاستیکی از پنیر فقط جمع شده است!! تو خود حدیث مفصل خوان از این مجمل! (تهران در یک روز حدود ١٠ هزارتن پسماند عادی دارد!) این بحران، نتیجه ی تولیدِ صنعتیِ متمرکز کارخانه ای است! 💠 محصولِ تولیدِی متمرکز و بیرون از خانه، (مثلاً پنیر از آمل تا قم) برای اینکه تا به دست مصرف کننده می رسد قابل استفاده باشد، بایستی داخل بسته بندی و مقرون به افزودنی باشد! 💠 تولید این حجم از زباله، حاصل این الگوی تولید متمرکز است. برای تغییر الگوی تولید، بایستی الگوی شهرسازی و معماری تغییر کند! در زندگی آپارتمان نشینی، زمینه ی تولید فراهم نیست، نتیجه این می شود که تولید مواد غذایی مورد نیاز خانواده ها، متمرکز و به کارخانه ها سپرده می شود. با ساختِ خانه های وسیع، زمینه ی تولید سالم، غیر صنعتی و غیرمتمرکز، فراهم می شود و تقریباً زباله ای تولید نمی شود. همچنین در خانه های وسیع و حیاط دار، با فراهم شدن زندگی حیوانات خانگی، بخشی از دور ریزها خوراک حیوانات می شود. 👤حجت الاسلام مهران فر 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
جانِ پدر، خوش آمدی؛ با اومدنت خانه دلمون رو روشن کردی. ان‌شاءالله به حق این روز زیبا، روز عیدالله الاکبر، توفیق داشته باشیم که شما رو با ولایت مولامون امیرالمؤمنین و محب واقعی ایشون تربیت کنیم.🌷
✏️«بسم‌الله» 🌱جمعیت امروز خیابان نشان داد که عصر، عصر ولی است! 💐 ✍️ @negashteh | نگاشته
هرچند تَرک خورده همانند کویریم یا چون پَر کاهیم ،نداریم ، حقیریم اما دلمان معدن عشق است به مولا تا حبّ علی هست نگوییم فقیریم پیمان شکنان کاش ببینند که امروز ما نان و نمک خورده احسان امیریم بگذار بفهمند که در شهر ولایت همسایه دیوار به دیوار غدیریم فریاد بزن حکم خدا را و دعا کن در معرکه عشق دلیرانه بمیریم حالا که نجف خانه امن پدر ماست از مادر سادات بیا هدیه بگیریم یک کرب و بلا، نیمه ی شب ،جمعه، توسل مشغول دعا خواندن جمعیِ مجیریم پریسامصلح 💠 بیایید : 🆔 @behtarbenevisim
🔆 به همت معاونت هنر و رسانه دفتر تبلیغات و کانون مدادالفضلاء 💠 دهمین محفل یادداشت‌خوانی نویسندگان حوزوی برگزار می‌شود💠 خواهر و برادر ( اعلام حضور @rahil1357 ) 🔶 با حضور و مشاوره حجت الاسلام مرتضی رجائی، نویسنده و استاد یادداشت‌نویسی : چگونه یادداشت پنج پاراگرافی بنویسیم؟ 🔹برنامه‌ها: ✔️ بررسی یک یادداشت شاخص در هفته ای که گذشت ✔️ یادداشت‌خوانی نویسندگان و نقد و نظر استاد و حاضران ✔️ ارائه تکنیک‌های مهم یادداشت‌نویسی مطبوعاتی 🔸چهارشنبه 29 تیرماه، ساعت: 17:30 تا 19:30 مکان: خیابان شهدا(صفائیه)، نبش کوچه 17 ساختمان هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، طبقه دوم، سالن جلسات. این گعده، هر هفته، چهارشنبه‌ها در ساختمان هنر و رسانه دفتر تبلیغات برپاست. @HOWZAVIAN
🖌 خبرگزاری رسا / دهمین محفل یادداشت خوانی نویسندگان حوزوی در قم برگزار می‌شود 🔻چهارشنبه 29 تیرماه @HOWZAVIAN
به نـام خــدای مهربـــان "آغاز ثبت‌نام روایت‌انسان" بالاخره انتظارها به پایان رسید و از یکشنبه هفته آینده ثبت‌نام دوره روایت انسان آغاز می‌شود. در این پست سعی می‌کنم به همه سوالات درباره ثبت‌نام این دوره پاسخ بدم: 🔸ثبت‌نام از کی شروع می‌شه؟ یکشنبه ۲ مرداد 🔸تا کی فرصت ثبت‌نام داریم؟ پنجشنبه ۶ مرداد 🔸کجا باید ثبت‌نام کنیم؟ مثل همیشه. در سایت مدرسه مبنا به نشانی: https://mabnaschool.ir/revayate-ensan-landing/ 🔸هزینه دوره چقدره؟ هزینه هر فصل از روایت انسان 200 هزار تومانه. 🔸شرایط پرداخت با تخفیف هم داریم؟ مگه می‌شه نداشته باشیم! به زودی اطلاع‌رسانی می‌کنیم. 🔸در نهایت از همه شما دعوت می‌کنم با انتشار این پست در گروه‌های متناسب و یا برای دوستان و اعضای خانواده خودتون، به بزرگ شدن این خانواده کمک کنید. چون ما در روایت انسان اعتقاد داریم که نسبت به هم مسئولیت داریم. برای ایجاد یک نسل با هویت، همه باید به میدون بیاییم. پس هرکس تلاش کنه تا پای یک نفر دیگه رو به دنیای بزرگ روایت انسان باز کنه. https://eitaa.com/joinchat/1894908056C0ba2af25e5
. 💠 تصاویر 👆و عناوین برتر 👇گعده دهم نویسندگان حوزوی 🔹استاد مرتضی رجایی در دهمین گعده یادداشت‌خوانی: ⁉️ آیا نویسندگی روش دارد یا خیر؟ 🌱 روش ندارد. نویسندگی فرمول و قاعده ندارد که بخواهیم بر اساس آن بگوییم از اینجا شروع کن و تا آنجا برو. 🍃نویسندگی یک موهبت الهی است، یک ذوق است، یک علاقه شخصی است. از غالب نویسنده‌ها وقتی می‌پرسید کی نویسنده شدی؟ می‌گویند نمی‌دانیم، یادم نیست. ⚡️از بیشتر نویسنده‌ها وقتی می‌پرسید، چه مسیری را طی کردی؟ می‌گویند نمی‌دانیم فقط نوشتیم و نوشتیم. من اصلا قصد نداشتم نویسنده بشوم. 🌾یا این که بسیاری از جاها استاد خودش به استادی و مهارت تدریس رسیده است؛ اما نمی‌تواند شاگرد را ببرد، چون روش در میان نیست؛ روش‌ها گاهی شخصی و جوششی است. ☝️اجازه بدهید یک بار دیگر این سؤال را بپرسیم که نویسندگی روش دارد که با استفاده از آن بتوانیم نویسنده شویم؟ ✍️ بله روش دارد، می‌شود روش‌هایی را طراحی کرد به عنوان نقشه راه، برای کسانی که علاقه دارند و بتوانند گام به گام جلو بروند و نویسنده شوند. 🔎حال اینکه پاسخ اول با دوم در تناقض است یا خیر؟! بحث مفصلی را می‌طلبد که می‌گذریم. فقط باید بدانیم روش‌شناسی در همه حیطه‌ها مطرح است. ادامه دارد... @HOWZAVIAN
❇️ سخنی از جنس دغدغه 🔸سلام بر مجاهدان عرصه تبلیغ ♻️ ایام تبلیغی محرم نزدیک است و نمیدانم چه موضوعی را برای انتقال به مردم انتخاب کرده اید اما قطعا یکی از مهمترین مباحث تببین ارزش فرزند و فرزندآوری،احکام سقط جنین و خطرات کاهش جمعیت است. شاید بفرمایید مگر در این اوضاع بد اقتصادی میشود با مردم از فرزندآوری حرف زد؟! آیا اصولاً اگر حرف بزنیم فایده ای دارد؟! 🔶اجازه بدهید تجارب یکساله خودم را که حاصلِ سفر به ۳۱ استان و گفتگو با اقشار مختلف می‌باشد،در قالب چند نکته تقدیمتان کنم. 🔸۱: بسیاری از مردم حتی یکبارهم مباحث جمعیتی را نشنیده اند. 🔹۲: مردم ممکن است بعد از شنیدن برخی از مطالب مرتبط به فرزندآوری،موضع بگیرند و حتی تندی کنند( که حق دارند) ولی اگر مباحث خوب تبیین شود اتفاقا استقبال خواهند نمود. 🔸۳: بنده معتقدم که اکثریت مردم علاقمند به فرزندآوری هستند اما برخی از گره های ذهنی مانع از اقدام آنها شده که کافیست با حوصله حرفهای آنها را شنید و به سوالات آنها پاسخ داد. 🔹۴: حتما با پزشکان متخصص زنان،ماماها و به ویژه بهورزها گفتگو داشته باشید چون آنها در خط مقدم تشویق مردم به فرزندآوری هستند. 🔸۵:محوریت گفتگوهایتان ،ارزش فرزند و فرزندآوری ،جایگاه مادر و مادری باشد زیرا اگر این جنس ارزش ها خوب تبیین گردد موجب تغییر رفتارها در اقدام به فرزندآوری خواهد شد. 💠 در پایان امیدوارم خداوند متعال به نفس های شما برکت دهد تا ان شاء الله از این چالش مهم نظام اسلامی(پیری جمعیت) به سلامتی عبور کنیم . محمدمسلم وافی نماینده مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم عضو شورای راهبری جمعیت و خانواده حوزه 🔹کانال محتواهای جمعیتی 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3788177457C1c24ab6741 📞 09104441412
*نمازی بسیار مهم برای امروز- (آخرین روز سال قمری)-از خواندن این نماز بسیار مهم و با فضیلت غفلت نکنیم* ✍️ *امروز جمعه آخرین روز از سال ۱۴۴۳هجری قمریست و نمازی بسیار مهم برای این روز وارد شده است* *سید ابن طاوس در کتاب «اقبال الاعمال» براساس یک روایت ذکر کرده است که فرمود* *هر کسی در این روز دو رکعت نماز بخواند در هر رکعت بعد از حَمد ده مرتبه سوره توحید و ده مرتبه آیه الکرسی بخواند و بعد از تمام شدن نماز بگوید:* *اللّٰهُمَّ مَا عَمِلْتُ فِى هٰذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَلٍ نَهَيْتَنِى عَنْهُ وَلَمْ تَرْضَهُ وَنَسِيتُهُ وَلَمْ تَنْسَهُ وَدَعَوْتَنِى إِلَى التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرائِى عَلَيْكَ ، اللّٰهُمَّ فَإِنِّى أَسْتَغْفِرُكَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لِى ، وَمَا عَمِلْتُ مِنْ عَمَلٍ يُقَرِّبُنِى إِلَيْكَ فَاقْبَلْهُ مِنِّى ، وَلَا تَقْطَعْ رَجائِى مِنْكَ يَا كَرِيمُ* (خدایا، آنچه در این سال انجام دادم، از عملی که مرا از آن نهی کردی و به آن راضی نبودی و من آن را فراموش کردم، ولی تو فراموشش ننمودی و پس از گستاخی‌ام بر تو، مرا به توبه دعوت کردی، خدایا من از تو آمرزش می‌خواهم، پس مرا بیامرز و آنچه انجام دادم از عملی که به تو نزدیکم کند، از من قبول کن و امیدم را از خودت قطع مکن، ای کریم) *چون این را بگوید، شیطان فریاد می‌زند: وای بر من آنچه در این سال علیه او رنج بردم، همه را خراب کرد و سالی که گذشت برای او گواهی می‌دهد که سالش را ختم به خیر نمود* (منبع:مفاتیح الجنان در اعمال ماه ذی الحجه) ✅ *وقت خواندن این نماز در کل روز است یعنی از بعد از خواندن نماز صبح تا غروب* *✅توجه{طبق روایات وارده آیه الکرسی همان یک آیه اول هست و اگر همان یک آیه اول را بخوانیم کافیست-}* *✅گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در ابتدای خواندن آیه الکرسی نیاز نیست لکن می‌توان به قصد مطلق ذکر(به نیت برخورداری از ثواب)گفت* *بسم الله الرحمن الرحیم* *اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَۆُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ* ✅ *از خداوند متعال می خواهیم توفیق خواندن این نماز را به همه ما عنایت فرماید ان شاء الله*
این گریه‌های رویاپرداز؛ این اشک‌های تمدن‌ساز... فکرش را بکن در یک روز اول محرم، خدمت امام رضا (سلام‌الله‌علیه) رسیده‌ای و یک گوشه نشسته‌ای تا از محضر ایشان استفاده کنی؛ ولی هرچه می‌نشینی انگار قرار نیست امام چیزی بگوید؛ انگار حال امام خوش نیست و بغضی چنگ انداخته است و گلویش را فشار می‌دهد. بغض امام را نمی‌بینی، ولی سنگینی‌اش را بر همهٔ حجره حس می‌کنی؛ بغض امام را نمی‌بینی، ولی سر که بلند می‌کنی، پلک‌های پف‌کرده‌اش را می‌بینی که انگار از شدت گریه زخم برداشته‌اند. دلت از این حال امام آشوب می‌شود و این دل‌آشوبه در چهره‌ات نمایان می‌شود؛ نمایان می‌شود که امام آن را می‌بیند و قبل از آنکه بخواهی چیزی بپرسی، با همان صدای بغض‌آلود لب به سخن می‌گشاید که «محرم ماهی است که حتی اهل جاهلیت هم در آن از یکدیگر نمی‌کشتند و این کشتار را حرام می‌دانستند، ولی در همین ماه خون‌های ما اهل‌بیت حلال دانسته شد». امام یک‌نفس می‌گوید و می‌گوید تا اینکه می‌رسد به این جمله، و چنان سخت آن را به زبان می‌آورد که انگار جان مبارکش دارد از کالبد جدا می‌شود: «در این ماه، دربارهٔ ما اهل‌بیت هیچ حرمتی برای رسول‌الله نگاه داشته نشد». سخن که به اینجا می‌رسد، امام آه بلندی می‌کشد و با اشک‌های سرازیری که از آن گوشهٔ حجره انگار آن‌ها را به رنگ خون می‌بینی، ضجه می‌زند که «إِنَّ یوْمَ الْحُسَینِ أَقْرَحَ جُفُونَنَا وَ أَسْبَلَ دُمُوعَنَا وَ أَذَلَ عَزِیزَنَا بِأَرْضِ کرْبٍ وَ بَلَاء». ناگهان با صدای هق‌هق گریه‌هایت به خودت می‌آیی و می‌بینی که با دیدن این حال طوفانی امام، تو هم از خود بیخود شده‌ای؛ ولی انگار هنوز علت این حال را به‌درستی درک نمی‌کنی، که زمزمهٔ امام را می‌شنوی که زیر لب مویه می‌کند: « أَذَلَ عَزِیزَنَا... أَذَلَ عَزِیزَنَا... أَذَلَ عَزِیزَنَا...». انگار با تکرار این دو کلمه چیزی فهمیده‌ای؛ چیزی که گویا تابه‌حال حواست به آن نبوده است: در روز عاشورا، عزیز اهل‌بیت را در زمین کربلا ذلیل کرده‌اند. تصور کن: روزی بر این امت گذشته است که در آن عزیز خدا و رسول خدا را در بین خود به ذلت کشانده‌اند. امت رسول‌الله که قرار بود به رهبری و سرپرستی ولی خدا، تمدن‌های غیرتوحیدی را نابود کند و با ساختن تمدنی الهی در زمین، خلیفهٔ خدا را فرمانروای زمین بداند، کارهایی کرد که حتی اهالی تمدن جاهلی هم مرتکب آن‌ها نشده بودند. با خودت می‌گویی: مصیبت شهادت فجیع سیدالشهدا و یاران و فرزندانش حتماً بسیار جان‌سوز است و دل‌ها را به درد می‌آورد و اشک‌ها را سرازیر می‌کند، ولی آنچه می‌تواند به‌جای اشک، هر صبح و شام خون بر گونه‌هایت جاری کند، توجه به این حقیقت است که امت رسول آخرالزمانی خدا، با ولی و سرپرست امت خود چنین کرده‌اند و با این جنایت، از مسیر هدایت و سلوک به‌سوی قرب الهی بازمانده‌اند. این گناه یک فرد یا یک گروه نیست؛ گناه یک امت است که هم وزر و وبالش برای همه است، و هم توبه از آن بر عهدهٔ همهٔ امت. در همین فکرهایی که صدای اما را می‌شنوی: «فَعَلَی مِثْلِ الْحُسَینِ فَلْیبْک الْبَاکونَ فَإِنَّ الْبُکاءَ یحُطُّ الذُّنُوبَ الْعِظَام». آری؛ نخستین گام برای پاک شدن امت از این ذنوب عظام، چنین بکائی بر سیدالشهدا است. این یک گریهٔ تمدن‌ساز است؛ گریه‌ای که باید مدام به ما یادآوری کند که روزی عزیز این امت و عزیز خدا و رسول خدا، در همین امت ذلیل شده است؛ گریه‌ای که باید رویای جمعی امت ما را تلاش برای بازگرداندن آن عزت و جایگاه به عزیز اهل‌بیت قرار دهد؛ گریه‌ای که باید ما را چنان تربیت کند که اگر قرار شد برای بازگشت خلافت روی زمین به اهل‌بیت، خون همه ما و حتی پدر و مادرمان ریخته شود، از بذل این خون هیچ ابایی نداشته باشیم. رویای جمعی امت ما باید دیدن آن روز باشد که فرزند سیدالشهدا از کنارهٔ کعبه ندا برمی‌آورد که آی مردم عالم، منم فرزند همان حسینی که روزی در میان امت خود ذلیل شد؛ آمده‌ام تا انتقام عزت جدم حسین را بگیرم. (روز اول محرم‌الحرام ۱۴۴۴). پ.ن۱: برداشتی از روایت امام رضا (سلام‌الله‌علیه) در کتاب أمالی صدوق، ص۱۲۸. پ.ن۲: تصویر، اثر جدید استاد مسعود نجابتی به مناسبت محرم‌الحرام ۱۴۴۴ است. نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔 @rajaaei_ir
📌📌📌 راه‌اندازی نخستین سایت «فلسفهٔ پزشکی» کشور👇👇👇 https://philosophyofmedicine.com/ 🔹🔹🔹 معرفی سایت فلسفه پزشکی: 🔸 دامنه‌ی فلسفه‌ٔ پزشکی مطرح شده در این سایت بسیار فراتر از تعریف دانشنامه‌ٔ استنفورد در باب فلسفه پزشکی است؛ و از جمله شامل جامعه‌شناسی و تاریخ پزشکی نیز می‌شود. 🔸 این فرا رفتن را از آن‌جا باید به فال نیک گرفت که همه‌گیری کووید ۱۹ در عمل نشان داد ما در جهانی زندگی می‌کنیم که ابعاد پزشکی بسی فراتر از شناخت کارکردهای بدن انسان، بدکارکاردی‌های آن، و شیوه‎های درمان بیماری‌هاست. ابعاد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی پزشکی در حدی است که دسترسی به خدمات پزشکی جایگاه انسان‌ها را در جامعه و جایگاه کشورها را در سطح بین‌المللی، رقم می‌زند. 🔸 فلسفه پزشکی نیاز امروز جامعه پزشکی ما است و باید به هر نحوی که شده در گسترش آن تلاش کنیم. 🔸 «حلقه فلسفه پزشکی» نهادی علمی متشکل از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های مختلف است که می‌کوشند در همکاری با یکدیگر و بهره‌گیری از رویکردهای میان رشته‌ای به تأمل در مسائل پزشکی و سلامت بپردازند. 🔸 علاقمندان پژوهش در این حوزه می‌توانند در شکل‌گیری و تحکیم مباحث نظری و تقویت رویکردهای عقلانی در بحران‌های آتی کمک کنند. به ویژه اگر شما خواننده‌ی محترم، در علوم پزشکی و علوم انسانی مربوطه دستی در کار دارید، به دوستان همکار و دانشجویان همکلاسی اطلاع دهید و مطالب خود را برای سایت ارسال نمایید. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اونی که نمی‌تونه نوحه‌خوانی مادحین بامعرفت انقلابی و سینه‌زنی مردم قدرشناس ایران رو برای ‎ یعنی حاج ‎ ببینه، اگه قابل هدایته الهی هدایت بشه؛ اگر هم نه، کور شه که نمی‌تونه امتداد عینی شعار "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" رو ببینه. نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔 @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در استان خراسان شمالی ۵۰ خانهٔ عالمِ خالی داریم! ــــــــــــــــــــــــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی: یکی از شهرستان‌ها ۲۳ مُبلغ از ما درخواست داشت، ما یک نفر را هم نداشتیم که اعزام کنیم! ــــــــــــــــــــــــ فیلم کامل بیانات در آپارات aparat.com/v/XJQTG ــــــــــــــــــــــــ شمع شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh