eitaa logo
🌹 طریق بندگی 🌹
516 دنبال‌کننده
516 عکس
20 ویدیو
1 فایل
🌼🌸 بسم اللّٰه الرحمن الرحیم 🌸🌼 📢 کانال طریق بندگی 💠 جلسات و سخنرانی‌های مناسبتی و موضوعی حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی مصلحی (دام عزّه) ارتباط با مدیر کانال 🆔 @bandegi_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🕋 🤲 🎙 📜 ادامه مباحث جلسه ۱۱ | شور خروج از نماز 🔖 (صفحه ۲)‌ 🏵 عزیز من! خواهر من! برادر من! ولو یک عمر از بس مفاتیح را خواندی پاره شد. به خواندن زیاد نیست. باید یک کاری کنی که غرق محبت شوی. باید تلاش در محبت بکنی. ازاین‌رو در مستحبات گفتند اگر دلت همراهی نمی‌کند رهایش کن. 🏵 تعقیبات متنوع است. اگر هنوز شیدا نشدی از این تنوع برای همراهی دل بهره ببر. کسی که هنوز دلداده همسرش نشده اگر دائماً لباس تکراری ببیند زده می‌شود. مسیر دل همه جا یکسان است. 🏵 خودت را با پیران این وادی مقایسه نکن. مراعات دل خودت را بکن. 🏵 نگاه به خشک مقدس‌ها هم نکن. آنان دل را کشته‌اند. خدا رحم کند. 🌿 اِلهاً واحِداً... 🌿 مبادا جای خدا و چهارده نور پاک عوض شود! 🌿 لطفاً بر روی دو کلید‌واژه «توکل» و «توسل» پژوهش کنید. فرق این دو در چیست؟ برخی آگاهانه یا ناآگاهانه جای این دو را تغییر داده‌اند. ازاین‌رو این دلدادگی‌ها به این شدت جای دیگر خرج می‌شود. 🌿 مراقب باشیم. غلو همیشه در کمین محب غیر خدا هست. خطر سقوط با حرکت در مرز غلو بسیار زیاد است. 🌿 در روایات ما بیشتر تعقیبات یاد مستقیم اهل‌بیت علیهم‌السلام نیست. این حساب و کتابی دارد. 🌿 چهارده نور پاک خدا نیستند. آنها عباده المکرمین هستند. آنها مخلصین فی توحید اللّٰه هستند. 🌿 مبادا کیفیت زیارت برتر از کیفیت ارتباط با خدای متعال شود! در غیر این صورت بترس. 🌿 برخی با ادله، گزینشی کار می‌کنند. از ادله‌ای که یاد خدا در آن بیشتر و پررنگ‌تر است کمتر بهره‌مندند. دل هم تابع یاد بیشتر است. مشکل از ماست نه از ادله ما. 🌿 برخی، از میان دستورات عملی فقط با زیارت عاشورا، دعای توسل، دعای عهد، حدیث کساء، دعای ندبه و نهایتاً دعای کمیل آشنایند. در حالی که درصد یاد مستقیم خدای متعال در ادله ما بسیار بیشتر از یاد مستقیم چهارده نور پاک است. مراقب باشیم. 🌿 دود انتخاب خودسرانه به چشم خودمان می‌رود. 🌿 نه باید وهابی شد، نه باید چهارده نور پاک در دل از خدا جلو بزنند. هر دو خطرناک‌اند. امیرالمؤمنین فرمودند: دو دسته درباره من به هلاکت می‌رسند. «محبٌ غال و مبغضٌ عاد» غلو یعنی زیاده‌روی... 🌹 انسان به بیان قرآن کریم اکثر شیء جدلا است. به این زودی‌ها زیر بار نمی‌رود. تکرار در این مسائل ضروری است. 🌹 آدمیزاد به این زودی‌ها زیر بار نمی‌رود که همه را باید به او دهد. 🌹 آدمیزاد به این زودی‌ها زیر بار نمی‌رود که عالم، عالم ما نیست. عالم، عالم اوست. 🌹 آدمیزاد به این زودی‌ها زیر بار نمی‌رود که اصلاً ما در این دنیا آمده‌ایم که او را ببینیم. نیامدیم که بازی کنیم تا او ما را ببیند. ✨ آدمیزاد اگر کاملاً زیر بار رود خواهد گفت: «اللهم عجّل وفاتی» حضرت صدیقه طاهره سلام‌اللّٰه‌علیها اعجوبه بندگی است. اعجوبه بندگی است. اعجوبه بندگی است. افسردگی و فشار اجتماعی هرگز ریشه این سخن نیست. ✨ تا توحید درست نشود حضرات معصومین را به خوبی نخواهیم شناخت. با توحید است که معرفت به معصومین کامل و محبت بیشتر بدون کوچکترین خطری خواهد شد. ✨ راه، همان است که امام صادق علیه‌السلام برای نجات از فتنه‌های دوران غیبت آموختند. «اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم...» اول توحید، بعد نبوت، بعد معرفت حجت. ترتیب کاملاً دقیق است. •┈┈••✾•🌸•✾••┈┈• 🆔 @tarighebandegi
نماز میعادگاه بندگی ۰۰۲ [کیفیت کم].mp3
9.95M
🦋 نماز، میعادگاه بندگی 🎙 🎧 جلسه ۲ 📅 ۱۴۰۳٫۰۶٫۲۵ 📿 معرفی کتاب‌هایی درباره نماز 📿 رعایت حالت وعظ در کتاب آداب الصلاة امام خمینی (ره) 📿 رساله حقوق امام سجاد علیه‌السلام نقطه آغازین مباحث نماز 📿 حق خدای متعال 📿 وعده تأمین دنیا و آخرت برای مخلصین در بندگی 📿 عبادت‌های گسترده مرحم آیت الله بهجت حتی در زمان مرجعیت 📿 مسئولیت سنگین امام جماعت در جایگاهی هولناک 📿 نماز، حضور بنده سراسر نیاز در برابر سلطان عالم بی نیاز 📿 انتخاب پاک‌ترین فرد به عنوان امام جماعت، توصیه نبی خاتم 📿 تأثیر مستقیم هر نماز در طراوت یا قساوت دل ╭━━⊰❀•❀✧✦❀•❀⊱━━╮ 🆔 @tarighebandegi ╰━━⊰❀•❀✧✦❀•❀⊱━━╯
اطلاعیه 👇
💡 خدای منان را شاکریم که تاکنون ما را از مباحث معرفتی نابی که کمتر به ‌آن‌ها پرداخته می‌شود بهره‌ها داد. به فضل الهی با غوطه‌ور شدن در منابع دسته اول دین و زانو زدن پای درس استاد بزرگوار حجت‌الاسلام مصلحی -زید عزّه- شالوده ساختمان باورهای ما بنایی نو و مستحکم پیدا کرد. اما پس از تنظیم صحیح فکر و باور، نوبت به بازسازی رفتار و اخلاق می‌رسد که ثمره آن باورها در میدان عمل است. 📕 در بخش ایمان و کفر از کتاب شریف ، روایات ارزشمندی از حضرات معصومین -علیهم‌السلام- به ما رسیده که از طرفی می‌توانند سبک زندگی مؤمنانه را به ما آموزش دهند و از طرف دیگر شاخص‌هایی مطرح می‌شود برای سنجیدن و دست‌یابی به مرزهایی روشن؛ تا بنگریم آیا در زمره اهل ایمان هستیم یا خدای ناکرده در زمره اهل کفر و نفاق. 🔰 دایره ایمان و آثار عملی آن بسیار وسیع است و گاه کمر شکن. گویا فاصله برخی از ما با مؤمن حقیقی بسیار زیاد است. اما نباید شیطان، این دشمن مشترک همه انسان‌ها، ما را به ناامیدی بکشاند. توصیه امیرمؤمنان -علیه‌السلام- بسیار راهگشا است. «اگر بردبار نیستی، خود را به بردباری بنمای، زیرا کمتر کسی‌ست که خود را به گروهی شبیه ساخت و مانند آنان نشد.» 💠 راه، آموختن و پافشاری بر به‌کار بستن آموزه‌ها است، و قله چشیدن شهد شیرین و بی‌همتای زندگی مؤمنانه؛ در خلوت و در جلوت، در خانه و جامعه، مرد و زن، پیر و جوان. همه و همه جا. 👈 ان‌شاءاللّٰه صوت جلسات به مرور در کانال بارگذاری می‌گردد. 🆔 @tarighebandegi
☘☘☘☘☘☘☘ ☘🍄🍄🍄🍄🍄 ☘🍄☘☘☘ ☘🍄☘🍄 ☘🍄☘ ☘🍄 ☘ فهرست جلسات حدیث بندگی فهرست شماره ۱ ‌📖 جلسه ۱ : نگاه کلی به عناوین کتاب ایمان و کفر ‌📖 جلسه ۲ : باب ۸۳ | بَابُ قَضَاءِ حَاجَةِ الْمُؤْمِنِ‌ | روایت ۱ ‌📖 جلسه ۳ : باب ۱ تا ۸ | روایات طینت | نگاه کلی 📖 جلسه ۴ : باب ۱ تا ۸ | روایات طینت | نگاه کلی ‌📖 جلسه ۵ : باب ۱ تا ۸ | روایات طینت | نگاه کلی ( دیدگاه امام خمینی در کتاب طلب و اراده ) ‌📖 جلسه ۶ : باب ۱ تا ۸ | روایات طینت | نگاه کلی 📖 جلسه ۷ : باب ۱ | بَابُ طِينَةِ الْمُؤْمِنِ وَ الْكَافِرِ | روایت ۱ و ۲ 📖 جلسه ۸ : باب ۱ | بَابُ طِينَةِ الْمُؤْمِنِ وَ الْكَافِرِ | روایت ۲ 📖 جلسه ۹ : باب ۱ | بَابُ طِينَةِ الْمُؤْمِنِ وَ الْكَافِرِ | روایت ۳ و ۴ و ۵ 📖 جلسه ۱۰ : باب ۱ | بَابُ طِينَةِ الْمُؤْمِنِ وَ الْكَافِرِ | روایت ۵ ‌📖 جلسه ۱۱ : باب ۱ | بَابُ طِينَةِ الْمُؤْمِنِ وَ الْكَافِرِ | روایت ۶ و ۷ ‌📖 جلسه ۱۲ : باب ۲ |بَابٌ آخَرُ مِنْهُ وَ فِيهِ زِيَادَةُ وُقُوعِ التَّكْلِيفِ الْأَوَّلِ‌ | روایت ۱ تا ۳ 📖 جلسه ۱۳ : باب ۳ | بَابٌ آخَرُ مِنْهُ‌ | روایت ۱ و ۲ ‌📖 جلسه ۱۴ : باب ۳ | بَابٌ آخَرُ مِنْهُ‌ | روایت ۲ ‌📖 جلسه ۱۵ : باب ۳ | بَابٌ آخَرُ مِنْهُ‌ | روایت ۲ 📖 جلسه ۱۶ : باب ۳ | بَابٌ آخَرُ مِنْهُ‌ | روایت ۲ و ۳ 📖 جلسه ۱۷ : باب ۳ | بَابٌ آخَرُ مِنْهُ‌ | روایت ۳ 📖 جلسه ۱۸ : باب ۴ | بَابُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص أَوَّلُ مَنْ أَجَابَ وَ أَقَرَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِالرُّبُوبِيَّةِ | روایت ۱ 📖 جلسه ۱۹ : باب ۴ | بَابُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص أَوَّلُ مَنْ أَجَابَ وَ أَقَرَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِالرُّبُوبِيَّةِ | روایت ۲ 📖 جلسه ۲۰ : باب ۴ | بَابُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص أَوَّلُ مَنْ أَجَابَ وَ أَقَرَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِالرُّبُوبِيَّةِ | روایت ۲ 📖 جلسه ۲۱ : باب ۴ | بَابُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص أَوَّلُ مَنْ أَجَابَ وَ أَقَرَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِالرُّبُوبِيَّةِ | روایت ۳ ‌📖 جلسه ۲۲ : باب ۵ | بَابُ كَيْفَ أَجَابُوا وَ هُمْ ذَرٌّ | باب ۶ | بَابُ فِطْرَةِ الْخَلْقِ عَلَى التَّوْحِيدِ | روایت ۱ تا ۵ 📖 جلسه ۲۳ : باب ۶ | بَابُ فِطْرَةِ الْخَلْقِ عَلَى التَّوْحِيدِ | نگاه کلی 📖 جلسه ۲۴ : باب ۶ | بَابُ فِطْرَةِ الْخَلْقِ عَلَى التَّوْحِيدِ | نگاه کلی 📖 جلسه ۲۵ : باب ۶ | بَابُ فِطْرَةِ الْخَلْقِ عَلَى التَّوْحِيدِ | نگاه کلی 📖 جلسه ۲۶ : باب ۶ | بَابُ فِطْرَةِ الْخَلْقِ عَلَى التَّوْحِيدِ | نگاه کلی 📖 جلسه ۲۷ : ‌باب ۶ | بَابُ فِطْرَةِ الْخَلْقِ عَلَى التَّوْحِيدِ | نگاه کلی 📖 جلسه ۲۸ : باب ۶ | بَابُ فِطْرَةِ الْخَلْقِ عَلَى التَّوْحِيدِ | نگاه کلی 📖 جلسه ۲۹ : باب ۶ | بَابُ فِطْرَةِ الْخَلْقِ عَلَى التَّوْحِيدِ | نگاه کلی 📖 جلسه ۳۰ : باب ۶ | بَابُ فِطْرَةِ الْخَلْقِ عَلَى التَّوْحِيدِ | نگاه کلی | باب ۳ | بَابٌ آخَرُ مِنْهُ‌ | روایت ۱ 📖 جلسه ۳۱ : باب ۶ | بَابُ فِطْرَةِ الْخَلْقِ عَلَى التَّوْحِيدِ | نگاه کلی 📖 جلسه ۳۲ : باب ۶ | بَابُ فِطْرَةِ الْخَلْقِ عَلَى التَّوْحِيدِ | روایت ۱ تا ۵ 📖 جلسه ۳۳ : باب ۶ | بَابُ فِطْرَةِ الْخَلْقِ عَلَى التَّوْحِيدِ | روایت ۱ تا ۵ 📖 جلسه ۳۴ : باب ۶ | بَابُ فِطْرَةِ الْخَلْقِ عَلَى التَّوْحِيدِ | روایت ۴ و ۵ 📖 جلسه ۳۵ : باب ۷ | بَابُ كَوْنِ الْمُؤْمِنِ فِي صُلْبِ الْكَافِرِ | روایت ۱ و ۲ | باب ۸ | بَابُ إِذَا أَرَادَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يَخْلُقَ الْمُؤْمِنَ‌ | باب ۱ تا ۸ | روایات طینت و فطرت | نگاه کلی 📖 جلسه ۳۶ : باب ۷ | بَابُ كَوْنِ الْمُؤْمِنِ فِي صُلْبِ الْكَافِرِ | روایت ۱ و ۲ | باب ۸ | بَابُ إِذَا أَرَادَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يَخْلُقَ الْمُؤْمِنَ‌ 📖 جلسه ۳۷ : باب ۱ تا ۸ | روایات طینت و فطرت | نگاه کلی 📖 جلسه ۳۸ : باب ۹ تا ۱۱ | روایات اسلام و ایمان | نگاه کلی 📖 جلسه ۳۹ : باب ۹ | بَابٌ فِي أَنَّ الصِّبْغَةَ هِيَ الْإِسْلَامُ‌ | نگاه کلی 📖 جلسه ۴۰ : باب ۹ | بَابٌ فِي أَنَّ الصِّبْغَةَ هِيَ الْإِسْلَامُ‌ | نگاه کلی | باب ۱۰ | بَابٌ فِي أَنَّ السَّكِينَةَ هِيَ الْإِيمَانُ‌ | نگاه کلی 📖 جلسه ۴۱ : باب ۱۰ | بَابٌ فِي أَنَّ السَّكِينَةَ هِيَ الْإِيمَانُ‌ | نگاه کلی 📖 جلسه ۴۲ : باب ۱۰ | بَابٌ فِي أَنَّ السَّكِينَةَ هِيَ الْإِيمَانُ‌ | نگاه کلی 📖 جلسه ۴۳ : باب ۱۰ | بَابٌ فِي أَنَّ السَّكِينَةَ هِيَ الْإِيمَانُ‌ | نگاه کلی 📖 جلسه ۴۴ : باب ۱۰ | بَابٌ فِي أَنَّ السَّكِينَةَ هِيَ الْإِيمَانُ‌ | نگاه کلی 📖 جلسه ۴۵ : باب ۱۰ | بَابٌ فِي أَنَّ السَّكِينَةَ هِيَ الْإِيمَانُ‌ | روایت ۱ تا ۵ 📖 جلسه ۴۶ : باب ۱۰ | بَابٌ فِي أَنَّ السَّكِينَةَ هِيَ الْإِيمَانُ‌ | نگاه کلی | باب ۱۱ | بَابُ الْإِخْلَاصِ‌ | روایت ۱ تا ۶ 💢ادامه 👇👇👇 ❄️✨❄️✨❄️✨❄️✨❄️✨
‌‌‌
‌‌‌🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔊 دانلود سخنرانی حجت الاسلام (دام عزه) 📝 « » 📅 شهریور ١۴۰۳ (ربیع الاول ١۴۴۶) - قم 🎧 در حال برگزاری @tarighebandegi
حدیث بندگی ۰۰۱ [کیفیت کم].mp3
12.87M
📕 🎙 📖 📋 کتاب الایمان و الکفر ‌🏷 نگاه کلی به عناوین کتاب ایمان و کفر 🎧 جلسه ۱ 📅 ۱۴۰۳٫۰۶٫۲۰ ‌🔮 نظم و ترتیب اعجاب انگیز ابواب کتاب ایمان و کفر 🔮 اول توحید، توکل، حسن ظن به خدا و... سپس احترام به پدر و مادر، غیبت، بهتان و... 🔮 حل تمام معضلات فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با دلدادن به روایات کتاب ایمان و کفر و به‌کار بستن آنها 🔮 آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم! ┄┅┅ ✨❀🌺❀✨ ┅┅┄ 🆔 @tarighebandegi
جرعه‌های بندگی ۰۱۲ [کیفیت کم].mp3
11.33M
🕋 🤲 🎧 جلسه ۱۲ | شور خروج از نماز (۳) 📅 ۱۴۰۰٫۰۴٫۲۴ 🔖 پرده‌برداری از راز دست‌یافتنی حج در نماز دهه اول ذی الحجة 🔖 حج، کلید شیدایی همیشگی 🔖 حضرت موسی ساخته شده برای خود خدا و ما هم... 🔖 چه شور وداعی است وداع با خانه خدا پیش از آغاز سعی صفا و مروه! 🔖 پیرمرد رِند و پیامبری رِندتر! ┄┅┅ ✨❀🌸❀✨ ┅┅┄ 🆔 @tarighebandegi
🕋 🤲 🎙 📜 مباحث جلسه ۱۲ | شور خروج از نماز 🔖 (صفحه ۱) 🌺 اگر از شور خروج از نماز و سختی وداع آن می‌گوییم خوب است در این ایّام حجّ از شیدایی وداع خانه خدا بگوییم. آن هم نه وداعِ وداع؛ بلکه داغی به هنگام جدایی از خانه و مطاف به اندازه رفتن برای سعی بین صفا مروه. همین. 🌺 و واعَدْنا مُوسى‏ ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَةً... چه دستور زیبایی! اگر از خانه‌اش دوری اما خودش نزدیک است. محروم نباش. این شب‌ها رو به قبله شو و بخوان... 🌺 لا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ إِلهاً واحِداً وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ‏. لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ لَا نَعْبُدُ إِلَّا إِيَّاه‏... چه تعقیب دل‌نوازی! خودت را راحت کن. در تعریف و تمجیدش غرق شو. 🌺 دعای بیستم صحیفه که جمع ما به تازگی‌ به آن مشغول شده، انسان را از بلوغ بندگی عبور داده و به تمنای شیفتگی و شیدایی می‌رساند. 🌺 خواهر من! برادر من! خیلی دین زیبایی داریم. تمام وجودت را مشغول خدای متعال می‌کند. کافی است همراه شوی. 🖇 نماز دهه اول ماه ذی‌الحجة برای مشارکت با پاداش حاجیان جاسازی شده. مگر قرار است چه گیر حاجی بیاید؟ 🖇 ثواب، دام گیر انداختن است. اصل ماجرا چیست؟ 🖇 واژه حج به معنای «قصد» است. حاجیان قصد کردند. احرام بستند. به ظاهر از تمام تعلقات دنیا کنده شدند؛ از زیبایی‌شان؛ از لباس‌شان؛ از خانه‌شان؛ از همسر و خانواده‌شان؛ حتی از شغل‌شان. از هرآنچه بویی از اداره زندگی دنیا دارد. از همه کنده‌اند. قرار است این کندن به کجا ختم شود؟ 🖇 مقصد جز اوست؟ مقصد جز شیفتگی و شیدایی در یاد اوست؟ مقصد، جز جنون و رسیدن به نقطه اوج پرستش است؟ 🖇 عزیزان! حج، برای شیدایی است. ازاین‌رو در ماه مبارک حضرات معصومین بارها درخواست حج را مطرح می‌کردند. جایی بهتر از آنجا برای شیدایی نیست. در آنجا هیچ حجاب و مانعی نیست. توحید خالص است. 🖇 همچون مسجد مقدس جمکران که به یاد امام زمان روحی له الفداء آمدیم، اما رَکَب خوردیم. مکان که مسجد است و خانه خدا. عمل که نماز است و میعادگاه خدا. ذکر هم که تکرار ایاك نعبد و ایاك نستعین است و دو رکن بندگی خدا. صلوات هم که در سجده است و درخواست از خدا در بهترین حالت بندگی. ☘️ بهترین دلیل بر ممکن بودن هر پدیده‌ای، وقوع یک‌ بار آن است. وَ واعَدْنا یعنی برخی امور شدنی است. اگر برای موسی شد، برای تو هم شدنی است. ☘️ خدایا! کی نوبت ما می‌رسد؟ خدایا! دلم را شیدایی کن؛ جذب خودت کن. ☘️ خدایا! مگر به موسی نگفتی «وَ اصْطَنَعْتُكَ لِنَفْسی»؟ مرا برای چه ساخته‌ای؟ برای مال؟ برای زن و فرزند؟ برای کار؟ برای چه؟ مرا هم برای خودت بساز. در کوی نیک‌نامی ما را گذر ندادند گر تو نمی‌پسندی تغییر کن قضـا را ☘️ برادر من! خواهر من! حج برای شیدایی است. برخی در حج به وعده‌هایی رسیدند. برخی از سوختن و ساختن دوری رسیدند. جا نمانیم! تا کی به تمنـــــــای وصـــــال تو یگانه اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه خواهد به سر آید غم هجـران تو یا نه ای تیر غمت را دل عشــــاق را نشانه 🖇 ادامه دارد... •┈┈••✾•🌸•✾••┈┈• 🆔 @tarighebandegi
🕋 🤲 🎙 📜 ادامه مباحث جلسه ۱۲ | شور خروج از نماز 🔖 (صفحه ۲)‌ 🌸 بسیاری از روایات دِل دِلی حج به معاویة‌بن‌عمار ارزانی شده است. حضرات معصومین هر حرفی را به هر کسی نمی‌زدند. 🌸 معاویة! پس از طواف و نمازش با آرامش و وقار بر کوه صفا بالا برو تا نگاهت به خانه خدا افتد. روبه‌روی رکن حجرالأسود باش و خدا را ستایش کن و سنایش گو. از نعمت‌هایش بگو. از خوبی‌هایی که برای تو ساخته... هرچه توان داری یادآوری کن. (حاجی! عجله کجا داری! شتاب به‌سوی سعی صفا و مروه که چه شود؟ بنشین. مقدمات جنون را فراهم کن. موقعیت بی‌نظیر است.) 🌸 هفت بار «اللّٰه اکبر»، هفت بار «الحمد للّٰه» هفت بار «لا‌ إله إلّا اللّٰه» (غرق یاد او شو. خدا بزرگتر است؛ خدا بزرگتر است؛ خدا بزرگتر است... دیوانه‌بازی است... ستایش مال توست. دیگران جایی ندارند... پرستیدنی جز خدا نیست؛ قربانت شوم؛ فدایت شوم...) 🌸 سه بار بگو: «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ لَهُ الْمُلْكُ وَ لَهُ الْحَمْدُ يُحْيِي وَ يُمِيتُ وَ هُوَ حَيٌّ لَا يَمُوتُ وَ هُوَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ» بخشی از همین برون ریزی‌ها به هنگام خروج نماز در وداع از خانه خدا هم آمده! و چه طوفانی!! 🌸 حال نوبت صلوات است. 🌸 آنگاه سه بار بگو: اللَّهُ أَكْبَرُ عَلَى مَا هَدَانَا... اگر خدا و خدایی او نبود، اگر هدایت‌های او نبود کدام یک از ما پای چنین سخنانی می‌نشستیم؟! بی‌راهه رفتیم خواب نشانمان داد. بی‌پروا شده بودیم در همان زمان توفیق حضور پای مجلس وعظی به ما داد؛ راه را به ما نشان داد. در گناه و کثافت غرق بودیم به یک‌باره پرچم عزای اباعبدالله علیه‌السلام بلند شد؛ خجالت کشیدیم. 🌸 و الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى مَا أَوْلَانَا وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الْحَيِّ الْقَيُّومِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الْحَيِّ الدَّائِم‏. همه حمد و ستایش. همه زیبا و ستودنی! 🌸 می‌خواهند دیوانه کنند. شیدایی ایجاد کنند. از خانه خدا جدا شده است. صفا و مروه که دیگر خانه خدا نیست. سه بار بگو: أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ لَا نَعْبُدُ إِلَّا إِيَّاهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ. 🍁 خب، چه می‌خواهی؟ 🍁 سه بار بگو: اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ الْعَفْوَ خدایا! ببخش. اگر هنوز وارد صراط مستقیم نشده‌ایم چون هنوز پاک پاک پاک نشده‌ایم. 🍁 و الْعَافِيَةَ؛ خدایا! سختی نباشد. دل مشغولی به غیر تو نباشد. 🍁 و الْيَقِينَ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ خدایا! دیگر همه چیز مثل روز برایم روشن شود. و گرنه اگر بی یقین به خانه‌ام برگردم همان آش است و همان کاسه. دوباره خراب می‌کنم. 🍁 سه بار هم بگو: اللَّهُمَّ آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ. اگر حسن دنیا، برزخ و قیامت در نفسی جمع شود آن نفس شیدای خدا می‌شود. مشغول او می‌شود. این آیه را دست کم نگیریم. کسی که کاملاً مجنون او شد دیگر نیازی به فشار تربیتی ندارد. 🔗 حال دنده‌ات را سبک کن. سرعتت را بالا ببر. ماشینت گرم شده است. این‌بار ۱۰۰ مرتبه تکبیر و ۱۰۰ مرتبه تهلیل و ۱۰۰ مرتبه تحمید و ۱۰۰ مرتبه تسبیح کن. غرق شو. حسابی غرق شو. 🔗 و بگو: لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ أَنْجَزَ وَعْدَهُ وَ نَصَرَ عَبْدَهُ وَ غَلَبَ الْأَحْزَابَ وَحْدَهُ فَلَهُ الْمُلْكُ وَ لَهُ الْحَمْدُ وَحْدَهُ وَحْدَهُ... شبیه همین عبارت‌هایی که در تعقیب محل بحث است. هر دو یک فضا است. وداع است، وداع. 🔗 تا به آنجا که دستور است چنین بگو: أَسْتَوْدِعُ اللَّهَ الرَّحْمَنَ الرَّحِيمَ چه سوزناک! همچون وداع ماه مبارک رمضان. یاد «و اجبر مصیبتنا بشهرنا»ی امام سجاد می‌افتیم. آری هنگام وداع است. اما نه از ماه خدا، نه از خانه خدا، وداع از خدای متعال!! 📌 این، تازه دستور به معاویة‌بن‌عمار است که گوشش کمی شنوا بود. خود تامین فی محبة اللّٰه چه می‌کردند! خدا می‌داند! 📌 هنگام احرام بستن امام صادق علیه‌السلام فرا رسید. راوی گوید: هرگاه آقا می‌خواستند لب به تلبیه بگشایند صدا در گلویشان محبوس می‌شد. از ایشان خواستم لبیك گویند. فرمودند : چگونه جسارت کنم لبیك اللهم لبیك گویم حال آنکه می‌ترسم خدای عزوجل گوید: لا لبیك و سعدیك. 📌 آقا رسول‌اللّٰه حدود ۲ تا ۲/۵ ساعت در کوه صفا توقف کرده و نگاه خود را به خانه خدا می‌دوختند. 🖇 ادامه دارد... •┈┈••✾•🌸•✾••┈┈• 🆔 @tarighebandegi
🕋 🤲 🎙 📜 ادامه مباحث جلسه ۱۲ | شور خروج از نماز 🔖 (صفحه ۳)‌ 🏵 یکی از تعقیبات مشترکه درخواست‌های چهار جمله‌ای بسیار کوتاه «اللَّهُمَّ اهْدِنِي مِنْ عِنْدِكَ وَ أَفِضْ عَلَيَّ مِنْ فَضْلِكَ وَ انْشُرْ عَلَيَّ مِنْ رَحْمَتِكَ وَ أَنْزِلْ عَلَيَّ مِنْ بَرَكَاتِكَ» است. حکایت جالبی دارد. 🏵 امام باقر علیه‌السلام می‌فرمایند: «پیرمردی محضر پیامبر شرفیاب شد. عرضه داشت: سنم بالا رفته. توانم نسبت به اعمالی که خود را عادت داده بودم کم شده. نماز، روزه، حج، جهاد همچون گذشته نیست. ای رسول خدا سخنی به من بیاموز که مرا سودمند باشد. فقط سبک باشد. 🏵 آقا فرمودند: بار دیگر نیازت را بگو. او هم سه نوبت تکرار کرد. (این، جز برای رسیدن به اوج اضطرار نیست. دستورالعمل ناب است. نفس باید مهیای مهیا شود.) 🏵 رسول خدا فرمودند: هیچ درخت و سنگی نبود مگر دلشان به حال تو سوخت و اشکشان جاری شد. پس از نماز صبح ۱۰ مرتبه بگو: «سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِيمِ وَ بِحَمْدِهِ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ» (آری، عیبی از خدا نیست و به همین سادگی می‌تواند دل پیرمرد را شاد کند.) با این اذکار، خدای عزوجل تو را از کوری، دیوانگی، جزام، فقر، و ضعف شدید پیری معاف می‌کند. 🏵 پیرمرد زرنگ بود. عرضه داشت: این‌ها، برای دنیاست. برای آخرت چه؟ رسول اللّٰه فرمودند: پس از هر نمازت بگو: «اللَّهُمَّ اهْدِنِي مِنْ عِنْدِكَ وَ أَفِضْ عَلَيَّ مِنْ فَضْلِكَ وَ انْشُرْ عَلَيَّ مِنْ رَحْمَتِكَ وَ أَنْزِلْ عَلَيَّ مِنْ بَرَكَاتِكَ» (آری، راه نجات و کلید رسیدن به قله‌های بالا توجه تام به صفات حسنای اوست. پیامبر تمام توجه نفس پیرمرد را به این صفات متمرکز کردند.) 🏵 پیرمرد درحالی که با انگشتانش این چهار مورد را می‌شمرد از محضر پیامبر رفت. برخی او را و شمارش با انگشتانش را مسخره کردند. در خیال خود گفتند: با چهارتا ذکر به کجا می‌خواهد برسد؟! اما پیامبر فرمودند: اگر توانست این چهار ذکر را تا قیامت با خودش ببرد (یعنی چنان مشغول شود که در نفسش ملکه شود) و عامدانه ترک نکند هشت درب بهشت برایش گشوده می‌شود و از هر در که خواست وارد می‌شود. دل می‌رود ز دستم صاحب‌دلان خدا را دردا که راز پنهان خواهد شـــد آشکارا کشتی شکستگانیم ای باد شرطه برخیز باشــــد که باز بینیــــم دیدار آشـــــنا را •┈┈••✾•🌸•✾••┈┈• 🆔 @tarighebandegi
کی و کجا وعده دیدار ما... 🆔 @tarighebandegi
نماز میعادگاه بندگی ۰۰۳ [کیفیت کم].mp3
8.25M
🦋 نماز، میعادگاه بندگی 🎙 🎧 جلسه ۳ 📅 ۱۴۰۳٫۰۶٫۲۷ 📿 ╭━━⊰❀•❀✧✦❀•❀⊱━━╮ 🆔 @tarighebandegi ╰━━⊰❀•❀✧✦❀•❀⊱━━╯