eitaa logo
گذرگاه «انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ‌جامعةالزهرا(س): قم»
934 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
158 ویدیو
333 فایل
گذرگاه «کانال‌انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌جامعةالزهرا(س)؛ قم» 📜پل ارتباطی @tarikh_jz مالکیت فکری و محتوایی کانال، متعلق به انجمن علمی تاریخ جامعةالزهرا(س) است. انتشار فایل‌های صوتی، تصویری، عکس نوشته‌ها و پست‌ها صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
عصر و مدعیان دروغین : 🔅از حیث ، تاریخ مدعیان دروغین از صدر اسلام آغازشده وتا کنون ادامه دارد. 🔅از حیث نیز، باید گفت آنان تقریباً در تمامی جغرافیای اسلامی یافت می شوند. 🔅از حیث ادعا نیز این ادعا ها متفاوت بوده به طوریکه برخی ادعای مهدویت شخصی داشته و میگفتند ما همان مهدی موعودی هستیم که در روایات خصوصیاتش ذکر شده است. 🔅برخی هم قائل به نوعی بوده و میگفتند در هر عصر باید یک مهدی وجود داشته باشدو ما مهدی زمان هستیم. 🔅گونه ای هم در قالب مدعیان سازمان یافته و غیر سازمان یافته ظهور میکردند. -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
احمد‌الحسن مدعی دروغین : 🍂جریان انحرافی احمد الحسن بصری یک حرکت درون شیعی است که در دهه اخیر نمود یافته و در ردیف سایر جریان های دروغین مهدویت قرار گرفته است. 🍂اسم اصلی احمد الحسن “احمد بن اسماعیل بن صالح بن حسین بن سلمان” است. 🍂او متولد ۱۹۶۸ میلادی در بصره عراق است و تحصیلاتش را در عراق انجام داد و در مقطع لیسانس معماری و شهرسازی از دانشگاه عراق فارغ التحصیل می شود 🍂حدود ۳ سال بعد وارد حوزه علمیه میشود و در سال ۱۹۹۹ ادعای خودش را مطرح می نماید. -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
برخی ادعاهای احمدالحسن: 🍂جریان احمد الحسن در مباحث عقیدتی ادعا های عجیب دارد مثلا می گوید من برتر از عیسی بن مریم هستم. 🍂در مباحث قرآنی وی قائل به تحریف قرآن است و هرجا را غلط می خواند می گوید نسخه ای از قرآن در دست من است که آن نسخه صحیح است. 🍂در مباحث فقهی او قائل به بدعت التقلید است و می گوید مطلق تقلید حرام است. 🍂یکی از ترفندهای تبلیغی این جریان استفاده از روایات جعلی و کاملا ضعیف است . همچنین ایشان با تقطیع روایات وتحریف لفظی و معنوی آنها در پی اثبات خود و اندیشه هایشان می باشند. تنظیم:سرکار خانم لیلا همایون فرد -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دولت های شیعه 8.mp3
27.32M
جلسه هشتم از سلسله نشست های دولت علویان طبرستان ☘☘☘☘☘☘☘☘☘ استاد محترم جناب آقای مستقیمی سوم های_علویان برای خلافت عباسی ☘☘☘☘☘☘☘☘ -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹امروز 10 اسفند
1399
خورشیدی برابر با 16 رجب
1442
هجری و 28 فوریه
2021
میلادی میباشد. ۱_ درگذشت ابومنصور محمد بن عبدالملك بن حسن بن ابراهيم عطار، معروف به ابن خيرون،محدث مسلمان(
539
قمری) ۲_ سپاهیان انگلیس به فرماندهی ژنرال دنسترویل وارد قزوین شدند (
1296شمسی
) ۳_ به گزارش خبرگزاری فرانسه، اعضای اتحادیه دانشجویان ایرانی در نیویورک، دراعتراض به رژیم استبدادی شاهنشاهی ایران دست به اعتصاب زدند و خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی شدند.(
1356شمسی
) ۴_ آیت الله گلپایگانی با انتشار اعلامیه ای خطاب به روحانیون تبریز، حادثه این شهر را به اوراق تاریخی تشبیه کرد که به نفع جهان اسلام در حال ورق خوردن است.(
1356شمسی
) ۵_ آغاز به كار رسمي كميته حُسن نيت(کمیته صلح) در اوايل جنگ تحميلي. (
1359
شمسی) ۶_ ورود بنیانگذار انقلاب، امام خميني(ره) به قم پس از پانزده سال دوري.(
1357ش
) -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بررسی تحلیلی گفتمان شیعی در چند نگاره حضرت علی(ع) از دوره های ایلخانی تا صفویه ☘☘☘☘☘ 📖نویسنده: علیرضا مهدی زاده منبع: تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی سال هفتم پاییز ۱۳۹۵ شماره ۲۴ ✴✴✴✴✴✴✴ حضرت علی(ع)یکی از پر بسامدترین مضامین تصویرسازی در نگارگری ایران بوده است، با این همه شمایل حضرت در نسخه نگاره های دوره های مختلف، یکسان به تصویر در نیامده است. با توجه به اینکه حضرت علی(ع) با ویژگی ها و صفات پسندیده متعددی شناخته می شود و روایت های گوناگونی پیرامون زندگی و شخصیت آن بزرگوار، در اسلام به خصوص شیعه (اثنی عشری) مطرح شده، هدف اصلی این مقاله، بررسی شمایل نگاری حضرت علی(ع) در نگارگری ایران بر اساس روایت است. بدین منظور، پاره ای از نگاره های شاخص دربرگیرنده شمایل حضرت از دوره های ایلخانی تا صفوی، از جنبه شکلی، محتوایی و روش بیانی، توصیف و تحلیل شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که شمایل حضرت علی(ع) در نگارگری دوره های ایلخانی، تیموری و ترکمن، بر اساس روایت های تاریخی، قهرمانی و پهلوانی اسطوره ای، به تصویر درآمده است، درحالی که در دوره صفوی، متأثر از غلبه شیعه فقاهتی اثنی عشری، شاهد بازنمایی شمایل حضرت بر اساس روایت های شیعی هستیم. http://ensani.ir/fa/article/376481/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84%DB%8C-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B9-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%84%D8%AE%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D8%B5%D9%81%D9%88%DB%8C -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا