eitaa logo
گذرگاه «انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ‌جامعةالزهرا(س): قم»
1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
139 ویدیو
310 فایل
گذرگاه «کانال‌انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌جامعةالزهرا(س)؛ قم» 📜پل ارتباطی @tarikh_jz مالکیت فکری و محتوایی کانال، متعلق به انجمن علمی تاریخ جامعةالزهرا(س) است. انتشار فایل‌های صوتی، تصویری، عکس نوشته‌ها و پست‌ها صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فراخوان ثبت نام تبلیغ چهره به چهره در مدارس استان قم شرایط: ▪️توانمندی در امر تبلیغ چهره به چهره ▪️داشتن سابقه تبلیغ موفق در این عرصه ▪️داشتن زمان کافی برای تبلیغ در مدارس ✔️ضمنا این دوره تبلیغ دارای جلسات توجیحی می باشد. 🌐ثبت نام از طریق سامانه شمیم Shamim.jz.ac.ir 📆مهلت ثبت نام تا ساعت ١٠ صبح ٢٨ آبان ١۴٠١ ✅اداره کل تبلیغ
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️با کمتر از یک ربع وقت گذاشتن، می‌تونید جلوی یه بی‌تقوایی بزرگ رو بگیرید. ✅کسانی که نمی‌دانید جنگ ترکیبی چیست، ساکت! ✅ بدون فهم دقیق از جنگ ترکیبی و توجه به آن، تحلیل کردن ممنوع! ✅ جنگ ترکیبی از طرف دشمن، یعنی درگیر کردن همزمان ما در میدان‌های مختلف: مجازی، خیابانی، مرزی،‌ بین المللی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی، شناختی، سیاسی و ... ✅ قضاوت‌ دربارۀ نهادهای مختلف؛ بدون توجه به واقعیت جنگ ترکیبی، بی‌تقوایی است. ✅ با بی‌تقوایی، بدبینی و ناامیدی را ترویج نکنیم. ✅ رزمندۀ جنگ ترکیبی باید حواسش به همۀ میدان‌هایی که جنگ در آنها اتفاق افتاده باشد. ✅ ممکن است بدون در نظر گرفتن میدان‌های دیگر، کار یا تصمیمی در یک میدان درست باشد، اما نتیجه‌اش در میدان‌های دیگر و در کل جنگ به ضرر ما تمام شود. ✅ شک نکنید که سیر کنونی جامعۀ ما به سمتی است که به خیر جامعه منتهی می‌شود. 🆔 @jz_mft
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گونه شناسی روایات امام صادق علیه السّلام با تکیه بر مسند ایشان (مقاله علمی وزارت علوم) نویسندگان: زهرا صدیقین محسن صمدانیان محمدرضا حاجی اسماعیلی منبع: سراج منیر سال یازدهم بهار 1399 تأمل در منابع روایی شیعه، حاکی از آن است که روایات منقول از امام صادق(ع) از دیگر امامان به مراتب بیشتر است. بررسی دلائل کثرت این روایات و گونه شناسی آن، بن مایه این پژوهش است. بر این اساس ابتدا مقتضیات زمان امام و خط مشی ایشان در موقعیت های مختلف بررسی شده و سپس احادیث وارده از امام و آمار و نمودار آن با تکیه بر کتاب «مسند امام صادق» از عزیزالله عطاردی، ارائه شده است؛ تا رابطه میان شمار احادیث امام در هر زمینه و مقتضیات زمان ایشان، مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. پژوهش گران با توجه به مجموع روایات این امام که در «مسند امام صادق(ع)» جمع آوری شده؛ باورمند گردیده اند که بیشترین بسامد روایات این امام به ترتیب در سه حوزه «فقه»، «اعتقادات» و «اخلاق» نمایان گر است و میان فراوانی روایات امام در هر زمینه و مقتضیات زمان ایشان رابطه ای دوسویه برقرار است؛ که با تأمل در موضوعات و فحوای روایات می توان از مقتضیات حاکم بر فرهنگ زمان این امام آگاه گردید. https://b2n.ir/m97181
بررسی ملاقات با امام زمان در عصر غیبت کبری (با عنایت بر آخرین توقیع امام زمان(عج)) نویسنده: لیلا مرادی منبع: مطالعات مهدوی سال دهم تابستان 1398 از نظر سندی ودلالتی مناقشاتی از بزرگان در توقیعی که امام زمان به آخرین نایب خود نوشته اند وارد شده که در پاسخگویی به این نتیجه رسیدیم که این روایت از نظر سندی و دلالتی، معتبر و وقوع مرگ سمری در زمان تعیین شده از معجزات امام زمان محسوب می شود و از نظر امامیه، این خود دلیل قاطعی است که این توقیع از سوی حضرت حجت4 صادر شده است. و تعدد نقل در کتاب های بزرگان مذهب از قدما و متأخران و معاصران، بدون اشاره به ضعف و ردّ آن را می توان یکی از شواهد نه دلایل اعتبار قرار داد. در مراد ادعای مشاهده در این توقیع چند احتمال وجود دارد: اول اینکه: ادعای دیدار با نیابت از آن حضرت و آوردن اخبار و دستورهایی از جانب ایشان است، دوم اینکه: فرد مدعی مشاهده، شاهد و دلیلی بر این ملاقات نداشته باشد، از آنجا که این دو نوع دیدار، زمینه را برای دکّان های مدعیان دروغین باز می کند در توقیع، رد شده و مدعیان آن کّذاب و افترا زننده به حضرت معرفی شده اند، سوم اینکه: فرد در صورت ملاقات و شناخت حضرت پرده از راز دیدار خود برنخواهد داشت و یا با ملاقات، حضرت را نمی شناسد که ادعای دیدار با حضرت را نماید. در این دو صورت که امکان دیدار حضرت وجود دارد، زمینه برای مدعیان دروغین باز نمی شود. از این رو این دیدارها با این توقیع منافاتی ندارد. نگارنده برآن است به بررسی این امر که اگر ملاقات امام مهدی در عصرغیبت ممکن است با متن آخرین توقیع امام زمان چگونه قابل جمع است و با متن این توقیع چگونه ادعای مدعیان دروغین باطل می شود بپردازد. این مقاله به روش کتابخانه ای نوشته شده است. https://b2n.ir/z61649 تنظیم: سرکار خانم نجمه صالحی -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 اهل ایرانم ایران، وارث عشق علی، ذکر حسین، ساکن مرز پر از مهر، پر از شعر، پر از مرد خطر ساکن شهر هنر، عاشق هر شب حافظ خواندن، عاشق پای تو ایران، ماندن، عاشق این‌که تو یک شعر بخوانی و بگویم بعدی گرم با شعله شعر صائب، گرم با آتش عشق سعدی، اهل ایرانم ایران، زاده ی خاک دلیران، یل ها رستم ها، سینه ام آینه ی شادی ها، مخزن گاهی غم ها ساکن کوچه ی طولانی خوش غیرت ها، هم وطن با شیران، وارث همت ها، زنده در جاری خون از رگ بازوی امیر، زنده در زحمت سی ساله ی فردوسی پیر وطنم ایرانم دشمنت هر کس باشد دو جهان تنگش باد، هر که بد خواست برایت ایران ننگش باد زنده باشی ایران.. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1610185536-10057-20-5.pdf
576.9K
اقدامات امام حسین علیه‌السلام در آثار مستشرقان -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷 به فرعون بگو همه ساحرانت را بیاور! عاقبت؛ عصای موسی؛ سحر و جادوی مزدورانت را خواهد بلعید و آنچه می‌ماند کلمه الله است.🇮🇷 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
🔮 سلسله‌کارگاه‌های کنفرانس شرق‌شناسی و امام حسین علیه‌السلام 📌کارگاه شماره دو عنوان: تبیین محورهای کنفرانس جهت موضوع یابی استاد ارائه دهنده: حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر علیرضا قائمی نیا ⭕️⭕️ویژه طلاب جامعه الزهرا سلام الله علیها زمان: شنبه، پنج آذرماه۱۴۰۱، ۸تا۹صبح مکان:ساختمان معاونت پژوهش،طبقه سوم لینک ثبت نام: http://forms.jz.ac.ir/f_25/ 🔮طلابی که با این لینک ثبت‌نام کنند می‌توانند در کارگاه شرکت نمایند. -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌اطاعت از ✍ اطاعت حضرت فاطمه (س) از حضرت علی (ع) یک اطاعت کورکورانه و بدون اعتقاد نبود. حضرت زهرا ( س) به علم و ایمان و عقل و تدبیر شوهرش آگاه بود و به چرایی اعمال و دستورات همسرش اعتقاد داشت. ◀️ روزی ای درب خانه ی امام علی (ع) را کوبید و تقاضای کمک کرد. مروی است امام علی (ع) نیازمندی آن گرسنه را به (س ) بازگو کرد و حضرت فاطمه ( س) نیز با آنکه غذای کافی در اختیار نداشت، با اشتیاق رضایت و اطاعت خود را اعلام کرد (۱). از این روایت می توان برداشت کرد که رفتار بزرگوارانه و همراه با عزت و احترام مرد در جلب رضایت و اطاعت همسر تأثیر مستقیم دارد. ◀️ پس از رحلت رسول خدا (صلى الله عليه وسلم)، حضرت فاطمه ( س) تصمیم گرفت عده ای را که از آنها بود، نفرین کند، حضرت علی (ع) کرد، وقتی فاطمه ( س) پیام امام را شنید، گفت: «برمی گردم و میکنم و سخن او را می پذیرم و از او اطاعت می کنم» (۲) و هنگامی که امیرالمؤمنین (ع) او را به تسلیم به الهی و صبر دعوت می کند، فاطمه ( س) با وجود همه ی ناراحتیها و آزردگی ها تقاضای را می پذیرد و به حکم رضایت میدهد (۳) ◀️حضرت فاطمه ( س) در بستر بیماری با آنکه مایل به دیدار خلفای اول و دوم نبود، اما به محض آنکه همسرش از او درخواست کرد پذیرفت و گفت: «خانه، خانه ی توست و من تو هستم. هر آنچه می خواهی بده.(۴) ◀️حضرت علی ع درباره ی وجود روحیه ی سازگاری در خانواده و نهایت همسرش فاطمه (س) از خودش می گوید: «به خدا سوگند، تا عمر فاطمه (ع )، یک بار او را به نیاوردم و بر کاری مجبور نساختم و او هم مرا به خشم نیاورد و از دستور من نکرد» (۵) 📚۱)(مناقب آل ابی طالب ،ابن شهر آشوب، ۱۴۳۰: ج ۱، ص۳۴۷) 📚۲)(تفسیر العیاشی ،محمدبن مسعودعیاشی، ج۲، ص۶۷) 📚۳)(احتجاج علی اهل اللجاج ،طبرسی، ۱۳۹۲: ج ۱، ص۳۲۹ و ۳۳۰) 📚۴)بحار الانوار الجامعه لدرر اخبار الائمه ،مجلسی، ۱۴۰۳، ج۴۳، ص۱۹۸ به نقل از کتاب سلیم بن قیس). تنظیم: سعید احمدوند -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا