76.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جلسه اول - بخش دوم
82.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جلسه اول - بخش سوم
79.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جلسه اول - بخش چهارم
🔸️ ۴ مرداد،
روز بزرگداشت شیخ صفیالدین اردبیلی
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
گزارش ویژه خبرگزاری فارس:
از تاریکی ۷۰درصد از خانههای ایران چه میدانید؟!؛ ماجرای یک «دعوت» خاص
🔺«میدونستی ۷۰درصد خانههای ایران، تاریکه؟!» این را نه کارشناسان حوزه انرژی بلکه نتایج سومین پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی میگوید؛ پژوهشی در حوزه فرهنگ که در آخرین موج، نشان داده تنها در ۳۳.۷درصد از خانههای ایران، مراسم و مجالس مذهبی برگزار میشود!
🔺«پیامبر اکرم(ص) میفرمایند: «این کار یهودیها و مسیحیها بود که همه عباداتشان را بردند در دیر و کلیسا و حالا دیگر در خانههایشان خبری از اعمال مذهبی نیست. به همین دلیل، خانههایشان تاریک شده. اما خانه مسلمانان نباید مثل قبر، تاریک باشد...»
🔺حالا گروهی از جوانان دغدغهمند، پاشنههای همتشان را ورکشیدهاند برای زنده کردن دوباره خانههای ایران. آنها با یک «دعوت» خاص، تلاش کردهاند با احیای روضههای خانگی، نور اهلبیت(ع) را به خانهها بیاورند.
🔸 متن کامل را در خبرگزاری فارس بخوانید:
https://farsnews.ir/maryamsharifi/1721719537190807847
〰️〰️〰️
سامانه دعوت
📞 09912700724
🌐 Davatt.ir
📱 @Davatt_ir
🌐 وبگاه | ایتا | بله | روبیکا | تلگرام | اینستاگرام
💠 جامعهایمانیمشعر
✅ @www1542org
📚 #معرفی_کتاب
🌟 عنوان: شیعه و تمدن اسلامی 🌟
✍️ به قلم: محسن الویری
🖨️ سال چاپ: ۱۴۰۳
📚 نوبت چاپ: سوم
📖 تعداد صفحات: ۱۱۲
📓 زبان: فارسی
📔 قطع: وزیری
📝 موضوع: تاریخ اسلام و سیره معصومین
📙 نوع جلد: شومیز
📥 مرجع سفارش: دانشگاه مجازی المصطفی(ص)
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
اين اثر که در ۱۲ درس تنظيم شده، به بيانی ساده و قلمی شيوا، به تبيين نقش شيعه و شيعيان در تمدن اسلامی پرداخته است. از جمله مباحث مطرح شده در اين کتاب، میتوان به موارد زير اشاره کرد:
بررسی انتقادی ادله مخالفين نقش شيعه در تمدن اسلامی؛ فتوحات اسلامی؛ حکومتهای شيعی؛ فرايند تمدنی شيعه؛ نقش شيعيان در تمدن اسلامی و مراحل پنجگانه تأثير شيعيان در تمدن اسلامی.
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
هدایت شده از مجله افکار بانوان حوزوی
.
#نشست_تخصصی #ویژه_خواهران
موضوع: طراحی انجام شده برای آیندهی ایران
استاد ارائه دهنده: مهندس محمد علی شکوهیان راد
زمان: یکشنبه ۷ مرداد ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۷
مکان:خیابان جمهوری، جمهوری 16،پلاک 16، موسسه قرآنی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
#جهاد_تبیین
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🌐 به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی؛
🔹وبینار «اربعین و بیداری اسلامی» برگزار میشود.
📣لطفا اطلاع رسانی فرمایید.
✔️با ما همراه باشید.
👇👇
@adyanuni
🔹معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار میکند.
▫️وبینار «اربعین و بیداری اسلامی»
🎙با سخنرانی:
▫️حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا اسلامی
(عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب)
۹ الی ۹:۳۰
▫️حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد غفورینژاد
(عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب)
۹:۳۰ الی ۱۰
▫️حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ناصر موسوی
(عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب)
۱۰ الی ۱۰:۳۰
🔹زمان برگزاری:
سهشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۳
🌐 لینک شرکت در وبینار
▫️رمز عبور ۲۲
#دانشکدهی_تاریخ
#معاونت_فرهنگی_دانشجویی
💠@facultyofhistort
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
💠@HistorySociety
شهید اسماعیل هنیه:
"قلابسنگها هیچگاه بر زمین نخواهند افتاد، حصارها شکاف برنمیدارند و به اذن خداوند مواضعی را بر ما تحمیل نخواهند کرد.»
#معاونتتبلیغوامورفرهنگی
#ادارهکلامورفرهنگی
┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄
@jz_mft
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسمه تعالی
۱۴ مردادماه، سالروز شهادت مصطفی مازح نخستین شهید اجرای حکم تاریخی امام راحل علیه سلمان رشدی مرتد گرامی باد.
◾️بخشی از وصیت نامه شهید:
اي امام عزيز … همانا من با تو پيمان میبندم كه هميشه در راه روشن تو خواهم بود و تحت اوامر نائب بر حقت سيد علی خامنه ای، بر اين راه روشن باقی خواهم ماند.
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
.
#پویش #مسابقه
📌انجمن علمی تاریخ معاونت پژوهش جامعه الزهرا(س) در نظر دارد به معرفی حسینیههای تاریخی ایران بپردازد.
🔰معرفی تکیههای تاریخی شهر
دوستان در هر شهر و یا استانی هستید میتوانید در این پویش شرکت کنید و علاوه بر معرفی تکیه و حسینیه تاریخی خود از جوایز این پویش بهرهمند شوید.
📌تهران، تبریز، قزوین، کرمان، کرمانشاه، مشهد، قم و همه ایران...
📌معرفی این اماکن در راستای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی راهگشاست.
📌مطالب دوستان با نام خودشان به مرور در کانال گذرگاه بارگذاری میشود.
📌در پایان ماه صفر به قید قرعه به سه تن از بهترین معرفی و بهترین یادداشت، هدیه نقدی تقدیم میشود.
📌محور ویژه: یادداشتهای علمی به صورت خاص داوری میشود و دو اثر برتر معرفی خواهد شد.
📌مطالب خود را همراه با عکس برای آیدی زیر ارسال بفرمایید.👇
@tarikh_jz
#انجمن_علمی_تاریخ
#گذرگاه
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عجیبترین مسجد الجزایر
🔻مسجد الموحدین در الجزایر با مساحت ۲۰۰ مترمربع، «زیر زمین» هنگام اشغال ساخته شده است چون فرانسویها نمازخواندن به جماعت را ممنوع کرده بودند!
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
☘شهدا را یاد کنید حتی با ذکر یک صلوات☘
🔺۱۵مرداد سالگرد شهادت شهید بابایی
#معاونتتبلیغوامورفرهنگی
#ادارهکلامورفرهنگی
┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄
@jz_mft
اربعین حسینی چهلمین روز پس از شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورای سال ۶۱ق که با ۲۰ صفر مصادف است. براساس برخی از نقلها، اسیران کربلا روز ۲۰ صفر سال ۶۱ قمری در بازگشت از شام، برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفتند؛ البته گروهی از علما همچون شیخ مفید و شیخ طوسی تصریح کردهاند که اسرا در بازگشت از شام به مدینه رفتند. همچنین جابر بن عبدالله انصاری، در این روز بهعنوان اولین زائر بر سر مزار امام حسین(ع) حاضر شده است. براساس قول مشهور، سر امام حسین(ع)، در روز اربعین به بدنش در کربلا ملحق شد.
سید ابن طاووس در لهوف نقل کرده است هنگامی که اسیران کربلا در راه بازگشت از شام، به عراق رسیدند، به راهنمایشان گفتند «ما را از راه کربلا ببر». هنگامی که آنها به قتلگاه رسیدند، جابر بن عبدالله انصاری و برخی از بنیهاشم را دیدند که برای زیارت قبر امام حسین(ع) آمده بودند. پس با گریه و اندوه مجلس عزایی برپا کردند و پس از چند روز به مدینه بازگشتند. البته سید ابن طاووس تاریخ ورود به کربلا را ذکر نکرده است. وی در کتاب اقبال الاعمال ورود اسرا به کربلا و همچنین مدینه در روز اربعین را بعید دانسته است.
سید محمدعلی قاضی طباطبایی (۱۲۹۳-۱۳۵۸ش) در کتاب تحقیق درباره اولین اربعین سیدالشهداء(ع)، بازگشت اسرا به کربلا در اولین اربعین را درست دانسته است.برخی نیز با توجه به شواهد و قراینی همچون درستی احتمال الحاق سر امام حسین(ع) به بدنش در روز اربعین، محل دفن سر و وجه استحباب زیارت اربعین؛ حضور اسرا در کربلا را پذیرفتنی دانستهاند.
شیخ مفید و شیخ طوسی و کفعمی تصریح کردهاند که کاروان اهل بیت (ع)، پس از برگشت از شام، به مدینه رفتهاند نه کربلا. گروهی مانند محدث نوریو شیخ عباس قمی نیز معتقدند به دلیل دوری مسافت، ممکن نیست بازماندگان کربلا چهل روز بعد از عاشورا به کربلا بازگشته باشند؛ زیرا پیمودن مسیر کوفه تا شام و سپس بازگشت به کربلا در مدت زمان ۴۰ روز، برای کاروان اسرای کربلا ممکن نبوده است. علاوه بر این برخی بر این باورند که گزارش معتبری نیز بر اثبات این رویداد در دست نیست.
گروهی نیز ضمن پذیرش اصل بازگشت کاروان اسرای بازماندگان به کربلا در مسیر شام به مدینه، زمان آن را حدود پایان صفر و اوایل ربیع الاول و یا زمانی بعد از آن دانستهاند.برخی دیگر، اربعین سالهای بعد را زمان این رویداد شمردهاند.
تنظیم: سرکار خانم مهدیه اقبالی
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
هدایت شده از معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها
.
#پویش #مسابقه
📌انجمن علمی پژوهشی تاریخ معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلاماللهعلیها در نظر دارد به معرفی حسینیههای تاریخی ایران بپردازد.
🔰معرفی تکیههای تاریخی شهر
دوستان در هر شهر و یا استانی هستید میتوانید در این پویش شرکت کنید و علاوه بر معرفی تکیه و حسینیه تاریخی خود از جوایز این پویش بهرهمند شوید.
📌تهران، تبریز، قزوین، کرمان، کرمانشاه، مشهد، قم و همه ایران...
📌معرفی این اماکن در راستای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی راهگشاست.
📌مطالب دوستان با نام خودشان به مرور در کانال گذرگاه بارگذاری میشود.
📌در پایان ماه صفر به قید قرعه به سه نفر از بهترین معرفی ها، هدیه نقدی تقدیم میشود.
📌 یادداشتهای علمی به صورت خاص داوری میشود.
📌مطالب خود را همراه با عکس به آیدی زیر ارسال فرمایید.👇
@tarikh_jz
#انجمن_علمی_تاریخ
#گذرگاه
┄┅═══••✾••═══┅┄
🆔کانال معاونت پژوهش
https://eitaa.com/jz2602