جنگ ترکیبی.mp3
6M
‼️با کمتر از یک ربع وقت گذاشتن، میتونید جلوی یه بیتقوایی بزرگ رو بگیرید.
✅کسانی که نمیدانید جنگ ترکیبی چیست، ساکت!
✅ بدون فهم دقیق از جنگ ترکیبی و توجه به آن، تحلیل کردن ممنوع!
✅ جنگ ترکیبی از طرف دشمن، یعنی درگیر کردن همزمان ما در میدانهای مختلف: مجازی، خیابانی، مرزی، بین المللی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی، شناختی، سیاسی و ...
✅ قضاوت دربارۀ نهادهای مختلف؛ بدون توجه به واقعیت جنگ ترکیبی، بیتقوایی است.
✅ با بیتقوایی، بدبینی و ناامیدی را ترویج نکنیم.
✅ رزمندۀ جنگ ترکیبی باید حواسش به همۀ میدانهایی که جنگ در آنها اتفاق افتاده باشد.
✅ ممکن است بدون در نظر گرفتن میدانهای دیگر، کار یا تصمیمی در یک میدان درست باشد، اما نتیجهاش در میدانهای دیگر و در کل جنگ به ضرر ما تمام شود.
✅ شک نکنید که سیر کنونی جامعۀ ما به سمتی است که به خیر جامعه منتهی میشود.
#جنگ_ترکیبی
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایذه #جهاد_تبیین
#محسن_عباسی_ولدی
🆔 @jz_mft
#مقاله گونه شناسی روایات امام صادق علیه السّلام با تکیه بر مسند ایشان (مقاله علمی وزارت علوم)
نویسندگان: زهرا صدیقین محسن صمدانیان محمدرضا حاجی اسماعیلی
منبع: سراج منیر سال یازدهم بهار 1399
تأمل در منابع روایی شیعه، حاکی از آن است که روایات منقول از امام صادق(ع) از دیگر امامان به مراتب بیشتر است. بررسی دلائل کثرت این روایات و گونه شناسی آن، بن مایه این پژوهش است. بر این اساس ابتدا مقتضیات زمان امام و خط مشی ایشان در موقعیت های مختلف بررسی شده و سپس احادیث وارده از امام و آمار و نمودار آن با تکیه بر کتاب «مسند امام صادق» از عزیزالله عطاردی، ارائه شده است؛ تا رابطه میان شمار احادیث امام در هر زمینه و مقتضیات زمان ایشان، مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. پژوهش گران با توجه به مجموع روایات این امام که در «مسند امام صادق(ع)» جمع آوری شده؛ باورمند گردیده اند که بیشترین بسامد روایات این امام به ترتیب در سه حوزه «فقه»، «اعتقادات» و «اخلاق» نمایان گر است و میان فراوانی روایات امام در هر زمینه و مقتضیات زمان ایشان رابطه ای دوسویه برقرار است؛ که با تأمل در موضوعات و فحوای روایات می توان از مقتضیات حاکم بر فرهنگ زمان این امام آگاه گردید.
https://b2n.ir/m97181
#مقاله بررسی ملاقات با امام زمان در عصر غیبت کبری (با عنایت بر آخرین توقیع امام زمان(عج))
نویسنده: لیلا مرادی
منبع: مطالعات مهدوی سال دهم تابستان 1398
از نظر سندی ودلالتی مناقشاتی از بزرگان در توقیعی که امام زمان به آخرین نایب خود نوشته اند وارد شده که در پاسخگویی به این نتیجه رسیدیم که این روایت از نظر سندی و دلالتی، معتبر و وقوع مرگ سمری در زمان تعیین شده از معجزات امام زمان محسوب می شود و از نظر امامیه، این خود دلیل قاطعی است که این توقیع از سوی حضرت حجت4 صادر شده است. و تعدد نقل در کتاب های بزرگان مذهب از قدما و متأخران و معاصران، بدون اشاره به ضعف و ردّ آن را می توان یکی از شواهد نه دلایل اعتبار قرار داد. در مراد ادعای مشاهده در این توقیع چند احتمال وجود دارد: اول اینکه: ادعای دیدار با نیابت از آن حضرت و آوردن اخبار و دستورهایی از جانب ایشان است، دوم اینکه: فرد مدعی مشاهده، شاهد و دلیلی بر این ملاقات نداشته باشد، از آنجا که این دو نوع دیدار، زمینه را برای دکّان های مدعیان دروغین باز می کند در توقیع، رد شده و مدعیان آن کّذاب و افترا زننده به حضرت معرفی شده اند، سوم اینکه: فرد در صورت ملاقات و شناخت حضرت پرده از راز دیدار خود برنخواهد داشت و یا با ملاقات، حضرت را نمی شناسد که ادعای دیدار با حضرت را نماید. در این دو صورت که امکان دیدار حضرت وجود دارد، زمینه برای مدعیان دروغین باز نمی شود. از این رو این دیدارها با این توقیع منافاتی ندارد. نگارنده برآن است به بررسی این امر که اگر ملاقات امام مهدی در عصرغیبت ممکن است با متن آخرین توقیع امام زمان چگونه قابل جمع است و با متن این توقیع چگونه ادعای مدعیان دروغین باطل می شود بپردازد. این مقاله به روش کتابخانه ای نوشته شده است.
https://b2n.ir/z61649
تنظیم: سرکار خانم نجمه صالحی
#انجمن_تاریخ_جامعه_الزهرا
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
اهل ایرانم ایران،
وارث عشق علی،
ذکر حسین،
ساکن مرز پر از مهر، پر از شعر، پر از مرد خطر
ساکن شهر هنر،
عاشق هر شب حافظ خواندن،
عاشق پای تو ایران، ماندن،
عاشق اینکه تو یک شعر بخوانی و بگویم بعدی
گرم با شعله شعر صائب،
گرم با آتش عشق سعدی،
اهل ایرانم ایران،
زاده ی خاک دلیران،
یل ها رستم ها،
سینه ام آینه ی شادی ها، مخزن گاهی غم ها
ساکن کوچه ی طولانی خوش غیرت ها،
هم وطن با شیران،
وارث همت ها، زنده در جاری خون از رگ بازوی امیر،
زنده در زحمت سی ساله ی فردوسی پیر
وطنم ایرانم دشمنت هر کس باشد دو جهان تنگش باد،
هر که بد خواست برایت ایران ننگش باد
زنده باشی ایران..
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#انجمن_تاریخ_جامعه_الزهرا
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
1610185536-10057-20-5.pdf
576.9K
#مقاله اقدامات امام حسین علیهالسلام در آثار مستشرقان
#انجمن_تاریخ_جامعه_الزهرا
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
🇮🇷 به فرعون بگو همه ساحرانت را بیاور! عاقبت؛ عصای موسی؛ سحر و جادوی مزدورانت را خواهد بلعید و آنچه میماند کلمه الله است.🇮🇷
#انجمن_تاریخ_جامعه_الزهرا
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
🔮 سلسلهکارگاههای کنفرانس شرقشناسی و امام حسین علیهالسلام
📌کارگاه شماره دو
عنوان: تبیین محورهای کنفرانس جهت موضوع یابی
استاد ارائه دهنده: حجتالاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر علیرضا قائمی نیا
⭕️⭕️ویژه طلاب جامعه الزهرا سلام الله علیها
زمان: شنبه، پنج آذرماه۱۴۰۱، ۸تا۹صبح
مکان:ساختمان معاونت پژوهش،طبقه سوم
لینک ثبت نام:
http://forms.jz.ac.ir/f_25/
🔮طلابی که با این لینک ثبتنام کنند میتوانند در کارگاه شرکت نمایند.
#انجمن_تاریخ_جامعه_الزهرا
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
📌اطاعت از #همسر
✍ اطاعت حضرت فاطمه (س) از حضرت علی (ع) یک اطاعت کورکورانه و بدون اعتقاد نبود. حضرت زهرا ( س) به علم و ایمان و عقل و تدبیر شوهرش آگاه بود و به چرایی اعمال و دستورات همسرش اعتقاد داشت.
◀️ روزی #گرسنه ای درب خانه ی امام علی (ع) را کوبید و تقاضای کمک کرد. مروی است امام علی (ع) نیازمندی آن گرسنه را به #فاطمه (س ) بازگو کرد و حضرت فاطمه ( س) نیز با آنکه غذای کافی در اختیار نداشت، با اشتیاق رضایت و اطاعت خود را اعلام کرد (۱). از این روایت می توان برداشت کرد که رفتار بزرگوارانه و همراه با عزت و احترام مرد در جلب رضایت و اطاعت همسر تأثیر مستقیم دارد.
◀️ پس از رحلت رسول خدا (صلى الله عليه وسلم)، حضرت فاطمه ( س) تصمیم گرفت عده ای را که از آنها #ناراضی بود، نفرین کند، حضرت علی (ع) #مخالفت کرد، وقتی فاطمه ( س) پیام امام را شنید، گفت: «برمی گردم و #صبر میکنم و سخن او را می پذیرم و از او اطاعت می کنم» (۲) و هنگامی که امیرالمؤمنین (ع) او را به تسلیم به #قضای الهی و صبر دعوت می کند، فاطمه ( س) با وجود همه ی ناراحتیها و آزردگی ها تقاضای #همسرش را می پذیرد و به حکم #الهی رضایت میدهد (۳)
◀️حضرت فاطمه ( س) در بستر بیماری با آنکه مایل به دیدار خلفای اول و دوم نبود، اما به محض آنکه همسرش از او درخواست کرد پذیرفت و گفت: «خانه، خانه ی توست و من #همسر تو هستم. هر آنچه می خواهی #انجام بده.(۴)
◀️حضرت علی ع درباره ی وجود روحیه ی سازگاری در خانواده و نهایت #اطاعت همسرش فاطمه (س) از خودش می گوید: «به خدا سوگند، تا #پایان عمر فاطمه (ع )، یک بار او را به #خشم نیاوردم و بر کاری مجبور نساختم و او هم مرا به خشم نیاورد و از دستور من #سرپیچی نکرد» (۵)
📚۱)(مناقب آل ابی طالب ،ابن شهر آشوب، ۱۴۳۰: ج ۱، ص۳۴۷)
📚۲)(تفسیر العیاشی ،محمدبن مسعودعیاشی، ج۲، ص۶۷)
📚۳)(احتجاج علی اهل اللجاج ،طبرسی، ۱۳۹۲: ج ۱، ص۳۲۹ و ۳۳۰)
📚۴)بحار الانوار الجامعه لدرر اخبار الائمه ،مجلسی، ۱۴۰۳، ج۴۳، ص۱۹۸ به نقل از کتاب سلیم بن قیس).
#ارسالی_از_مخاطبان
تنظیم: سعید احمدوند
#انجمن_تاریخ_جامعه_الزهرا
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
جزوه تاریخ اسلام 1 ـ میرشفیعی.pdf
3.38M
نام کتاب: درسنامه تاریخ اسلام(۱)
نویسنده: سیدعلی میرشریفی
موضوع: #تاریخ_اسلام
https://eitaa.com/joinchat/30015669Ce2e1b2ef42
#انجمن_تاریخ_جامعه_الزهرا
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
جزوه تاریخ اسلام 2 میرشفیعی.pdf
3.85M
نام کتاب: درسنامه تاریخ اسلام(2)
نویسنده: سیدعلی میرشریفی
موضوع: #تاریخ_اسلام
https://eitaa.com/joinchat/30015669Ce2e1b2ef42
#انجمن_تاریخ_جامعه_الزهرا
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
هدایت شده از گذرگاه «انجمن علمیپژوهشی تاریخجامعةالزهرا(س): قم»
🔮 سلسلهکارگاههای کنفرانس شرقشناسی و امام حسین علیهالسلام
📌کارگاه شماره دو
عنوان: تبیین محورهای کنفرانس جهت موضوع یابی
استاد ارائه دهنده: حجتالاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر علیرضا قائمی نیا
⭕️⭕️ویژه طلاب جامعه الزهرا سلام الله علیها
زمان: شنبه، پنج آذرماه۱۴۰۱، ۸تا۹صبح
مکان:ساختمان معاونت پژوهش،طبقه سوم
لینک ثبت نام:
http://forms.jz.ac.ir/f_25/
🔮طلابی که با این لینک ثبتنام کنند میتوانند در کارگاه شرکت نمایند.
#انجمن_تاریخ_جامعه_الزهرا
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j