eitaa logo
گذرگاه «انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ‌جامعةالزهرا(س): قم»
958 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
152 ویدیو
329 فایل
گذرگاه «کانال‌انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌جامعةالزهرا(س)؛ قم» 📜پل ارتباطی @tarikh_jz مالکیت فکری و محتوایی کانال، متعلق به انجمن علمی تاریخ جامعةالزهرا(س) است. انتشار فایل‌های صوتی، تصویری، عکس نوشته‌ها و پست‌ها صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆منتشر شد 📙کتاب سرکار خانم پهلوانی قمی عضو انجمن علمی پژوهشی تفسیر 📚سـپـیـددار📚 📌خاطرات یک مدافع سلامت ✅معرفی کتاب: سپیدار مظهر راست‌قامتی و ایستادگی است، خصوصیتی که در دوران به خوبی آن را به نمایش گذاشتند. داستان این کتاب هم، جرعه‌ای از دریای بی‌کران فداکاری‌ها، رشادت‌ها و حماسه‌های سپیدپوش این سرزمین است. داستانی خواندنی و پر فراز و نشیب از مادری سخت‌کوش که نه به بهانه مادری، از کار و خدمت و فاصله گرفته و نه به بهانه آن‌ها، نعمت و فضیلت مادربودن را از دست داده است. داستانی ، واقعی و تکان‌‌‌دهنده از یکی از بی‌شمار این سرزمین. ✅ مشخصات کتاب : 🔸ناشر: دفتر نشر معارف 🔹مولف : اشرف پهلوانی قمی 🔸صفحه: 280 🔹قطع : رقعی 🔸قیمت : 75000 تومان 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
🔆مصاحبه با دبیر انجمن علمی پژوهشی تاریخ معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها خبرگزاری شبستان، رسانه حوزه دین، فرهنگ و اندیشه نجمه صالحی:عرصه پژوهش، عرصه جهاد است / هنوز با نقطه ایده‌آل در پژوهش‌های دینی فاصله داریم. ادامه مصاحبه در لینک👇👇 http://shabestan.ir/TextVersionDetail/1004464 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر جنایتکاران عرصه‌ی «جنگ نرم» را، از آنجایی که با باورهای مردم و جایگاه رسالت درافتاده بودند، عفو نمی‌کردند. دو نفر در این زمینه بسیار شاخص‌اند: یکی بن ‌حارث که دست بر قضا پسرخاله‌ی پیامبر نیز بود و دیگری بن‌ ابی‌ . این دو شخص از راه‌های تبلیغاتی و نرم سراغ اسلام آمدند. آن‌ها به مدینه و سراغ یهودیان رفتند تا از آن‌ها علیه اسلام کمک بگیرند. مسائلی از آموختند تا به خیال خود، از پیامبر بپرسند و حضرت نتواند پاسخ آن‌ها را دهد تا در نتیجه، رسالت ایشان ضایع شود. نضر بن ‌حارث که به ایران آمده و با داستان‌های ایرانی آشنا بود، زمانی که پیامبر در کنار دیوار کعبه از طریق بیان داستان‌های اقوام سلف (، و...) مردم را به اسلام دعوت می‌کردند، یک چهارپایه در مقابل پیامبر می‌گذاشت و مردم را به گوش دادن داستان‌های ایرانی فرامی‌خواند تا بدین‌وسیله مردم را از اطراف پیامبر پراکنده کند. بعدتر این فرد در جنگ بدر حضور داشت و البته قطره خونی نیز از بینی مسلمانان نریخت، اما در این جنگ به‌همراه هفتاد نفر از کفار اسیر شد. حال، علی‌رغم اینکه سیاست پیامبر کشتن اسرا نبود، در میان آن هفتاد نفر، با دریافت از ۶۸ نفر از اسرای جنگ بدر، تنها نذر بن ‌حارث و عقبه‌ بن‌ ابی‌معیط را نبخشید. در آن زمان وضع حکومت اسلامی (به‌لحاظ مالی) خیلی مناسب نبود و پیامبر با دریافت فدیه از اسرا جذب سرمایه می‌کرد، اما با وجود آنکه آن دو نفر سرمایه‌دار نیز بودند و می‌توانستند پول خوبی پرداخت کنند، به‌دلیل آنکه از طریق ابزارهای تبلیغاتی و روانی به‌سراغ اسلام آمده بودند، مورد عفو قرار نگرفتند و به دست امیرالمؤمنین علیه‌السلام به هلاکت رسیدند. طبقات ابن سعد، ج 1، ص 165تا 202 2. سیره ابن اسحاق، ص 202. -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
🔰برگزاری مراسم نکوداشت استاد و محقق برجسته تاریخ اسلام مرحوم حجت الاسلام مهدی پیشوایی با حضور اساتید فرهیخته تاریخ اسلام -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخچه جزایر سه‌گانه ایرانی جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در طول تاریخ همواره متعلق به ایران بوده و حاکمیت ایران بر آنها همانند دیگر جزایر ایرانی ریشه در گذشتۀ بسیار دور دارد. در دوران قبل از اسلام، خلیج فارس در حکم دریاچه اي ایرانی، و به همراه جزایر داخل آن جز قلمرو امپراطوري هاي ایرانی بوده است. بعد از ظهور اسلام نیز مناطق ذکر شده جزئی از قلمرو ایران بوده اند، تا اینکه در زمان ظهور سلسله صفویه این جزایر به مدت کوتاهی به تصرف استعماري پرتغالی ها درآمد. با قدرتمند شدن ایران در زمان حکومت شاه عباس صفوي این جزایر دوباره به ایران باز گردانده شد. با روي کار آمدن قاجاریه، این حکومت در اعمال قدرت و حاکمیت بر کرانه ها و جزایر خلیج فارس از خود ضعف و سستی نشان داد و انگلیس که مترصد چنین فرصتی براي پررنگتر کردن حضور خود در منطقه بود، براي تحکیم حضور خود در خلیج فارس جزایر سه گانه ایرانی را در سال 1903م، تصرف نموده و در اختیار امیرنشین هاي تحت الحمایۀ خود یعنی شارجه و رأس الخیمه قرار داد. با خروج انگلستان در سال 1971م، از منطقۀ خلیج فارس، جزایر سه گانۀ ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک بعد از مدت 68 سال به ایران باز گردانده شد. به دنبال باز پس گیري این جزایر، علیرغم دلایل متقن تاریخی مبنی بر مالکیت ایران بر این جزایر، دولت امارات با حمایت برخی از کشورهاي تندروي عربی، شکایتی را علیه ایران در سازمان ملل مطرح کردند که به دلیل اعتراض نماینده ایران مبنی بر عدم صلاحیت شوراي امنیت در این زمینه، پرونده بدون هیچ اقدامی مختومه شد. -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
مالکیت ایران بر جزایر سه_گانه.docx
137.9K
(سیاست رسانه ای) مالکیت ایران بر جزایر سه گانه تکمیل مطالب بالا 👆 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده‌ علمی سومین همایش علوم انسانی_اسلامی پژوهش و فناوری حکمرانی در جمهوری اسلامی و علم تاریخ بررسی کلان سریال‌های تاریخی رسانه ملی ارائه دهنده:دکتر حسین فلاح زاده ناقد: دکتر حسین ایزدی دبیر علمی:دکتر یدالله حاجی زاده زمان:دوشنبه ۱۴۰۱/۹/۲۸_ساعت ۸تا ۱۰ مکان:پردیسان،انتهای بلوار دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تالار سردار شهید سلیمانی لینک ورود به جلسه: DTE.bz/danaee -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
پخش زنده نشست های دانش افزایی: پژوهش؛ مدیریت دانش،فرایندها و روندها ◀️ با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد صدرا مازنی (مدیر ترویج پژوهش معاونت پژوهش حوزه های علمیه) و حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالفضل هادی منش (مدیر مطالعات و برنامه ریزی پژوهش معاونت پژوهش حوزه های علمیه) ⏰ زمان: یک شنبه بیست و هفتم آذرماه 1401 ساعت 13 شرکت در جلسه: http://livehowzeh.ir/tv -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
پژوهش و تولید در حوزه علوم انسانی اسلامی را سیاست گذاری می‌کنیم/ بازشناسی بیش از ۲۰ سنت اصیل پژوهشی در حوزه - خبرگزاری حوزه https://b2n.ir/d25344 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیهاالسلام 🔹بی‌وفایی یثرب🔹 ماهی که یک ستاره به هفت آسمان نداشت جز هاله‌ای کبود از او کس نشان نداشت گفتن همان و عالمی آتش زدن همان خورشید بود و جز دل خود هم‌زبان نداشت تا در شنید قصّه‌اش، آتش گرفت و سوخت در، چوب بود و طاقت آتشفشان نداشت از گل لطیف‌تر هوس باغ کرده بود مجذوب بود و حوصلۀ این و آن نداشت این چند روز هم به لبش جان رسیده بود می‌خواست تا علی‌ست بماند، توان نداشت ممکن نبود حرف علی را زمین نهد حیدر توان این که بگوید بمان، نداشت دستاس هم که بود علی دست بسته بود زهرا که رفت سفره نمک داشت، نان نداشت مجبور شد علی که حمایل به تن کند دریای بی‌وفایی یثرب کران نداشت 📝 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕯🏴🕯🏴🕯🏴🕯🏴🕯🏴🕯🏴 با تسلیت ایّام حزن و سوگواری ♠️سيدة نساء العالمين ♠️ ♣️ _امام_علی علیه السلام حضرت علیه السلام از چه زمانی به " امیرالمؤمنین" نامیده شدند؟ حتی در ♣️ طبق وعده ی قبلی در این ایّام به انعکاس گزارش های خود اهل سنت از اصل شهادت و نحوه ی شهادت وجود مقدس حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها می پردازیم. >جهت فشرده سازی محتوای فراوان موجود، به ارائه ی گزارش تصویری بسنده می کنیم. و در زیر تصویر به کد گذاری موضوع و کتاب می پردازیم. ‌<تمام این مطالب از است. در واقع باید نوشت چگونه سند حقانیت شیعه در چنین کتاب های دیده می شود؟ به راستی _سند _حقّانیّت تمام حق مداران دنیا است. 👇👇👇 ♣️ کلیپ این پست مربوط به مواجهه ی دختر بریتانیایی است با وقایع شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها است. 👆👆👆
‌°هجوم به خانه ی وحی ‌°تهدید عمربن خطاب 📓کتاب المصنف ابن شیبه تنظیم:سرکار خانم زهرا سادات حسینی -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با همکاری اداره آموزش های آزاد برگزار می کند: ⬅️ نشست علمی"ارتباطات میان فردی در سیره امیرالمومنین علیه السلام" 👤ارائه دهنده : حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید آیت الله احمدی 👤دبیر علمی: سرکار خانم معصومه تقوی ⏰زمان: دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴ ⬅️مکان: قم؛ پردیسان، انتهای بلوار دانشگاه، دانشگاه باقرالعلوم(ع) ، طبقه منفی یک روبروی نمازخانه 💠لینک ورود به جلسه: http://dte.bz/res1 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
👌 مردی که درمان درد بود 🌹 ۲۷ آذر : سالروز شهادت آیت الله دکتر و روز وحدت حوزه و دانشگاه -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا