eitaa logo
گذرگاه «انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ‌جامعةالزهرا(س): قم»
1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
139 ویدیو
310 فایل
گذرگاه «کانال‌انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌جامعةالزهرا(س)؛ قم» 📜پل ارتباطی @tarikh_jz مالکیت فکری و محتوایی کانال، متعلق به انجمن علمی تاریخ جامعةالزهرا(س) است. انتشار فایل‌های صوتی، تصویری، عکس نوشته‌ها و پست‌ها صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
#تازه_های_نشر تاریخ کلام امامیه در ماوراءالنهر تا پایان قرن پنجم هجری و مقایسه آن با مکتب کلامی کوفه و قم/ تالیف علیرضا زکی‌زاده رنانی/ انتشارات بنیاد پژوهش های اسلامی (مشهد)/ 1398/ 197 صفحه. حوزه‌ي علميه شيعه در ماوراء النهر (بخشي از آسياي ميانه) که مناطق گسترده‌اي همچون بخارا، سمرقند، سغد، اشروسنه، چاچ، کش، فرغانه و ايلاق را در بر دارد تا کنون مورد بررسي جامعي قرار نگرفته و در باب تاريخ علم کلام امامي کمتر پژوهشي در مورد آن سامان يافته است. از جمله مطالب ضروري در مورد اين منطقه جغرافيايي، شناسايي شخصيت‌هاي برجسته کلامي و گونه‌شناسي آثار ايشان، نحوه‌ي تعامل ايشان با ديگر مکاتب کلامي امامي به خصوص کوفه، قم و بغداد و در پايان علل رکود و از بين رفتن اين مدرسه کلامي مي‌باشد، که در اين نوشتار به روش توصيفي تحليلي در مورد بحث قرار گرفته است. بر این اساس، کتاب حاضر به جز مقدمه و نتیجه‌گیری شامل 4 فصل می باشد: 1. متکلمان ماوراءالنهر تا پایان قرن پنجم هجری.2. جریان‌شناسی فکری امامیه در ماوراءالنهر (تا پایان قرن پنجم هجری).3. آثار کلامی مدرسه ماوراءالنهر.4. مقایسه مدرسه کلامی ماوراءالنهر با مکتب کلامی کوفه و قم. #کلام_شیعه_امامیه #کلام_امامیه #ماوراءالنهر #مکتب_کلامی_کوفه #مکتب_کلامی_قم #متکلمان_شیعه #محدثان_شیعه @tarikh_j
شناختن نام مبارک و نام والدین او ، تاریخ تولد ، آغاز و مدت امامت و نکاتی از این دست ، معرفت به حَسَب و نَسَب علیه السلام است و این مرتبه از شناخت ، پایین ترین مرتبه شناخت مقام منیع امام و امامت است . این دانستنی ها گرچه تا اندازه ای لازم و در بعضی موارد ضروری است ، اما چندان و نیست . حقیقت معرفت به امام علیه السلام آن است که از راه معرفت به دست می آید . 📚 امام مهدی ، موجودِ موعود ، عبدالله جوادی آملی ، ص ۴۱ @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_12863274.pptx
28.99M
#پاورپوینت کامل درس #تاریخ_اسلام از منظر #قرآن_کریم در فلسفه تاریخ به اعتقاد برخی، قانون یا قوانینی بر تاریخ حکومت می­کند و به نظر عده­ ای همه­ ی حوادث و تصورات تاریخ اتفاقی است و از هیچ قانونی تبعیت  نمی­کند. نظر قرآن این است که یک سلسله قضایای شرطی به عنوان سنن الهی بر تاریخ حکومت دارد. پاورپوینت فوق در پنج فصل به مباحث تاریخ در قرآن می پردازد: فصل یکم:      فلسفه ی تاریخ و سنت های حاکم بر آن فصل دوم:      جاهلیت، ابعاد و نشانه ها فصل سوم:      از ولادت تا بعثت پیامبر اکرم (ص) فصل چهارم:      از بعثت تا هجرت پیامبر اسلام (ص) فصل پنجم:      از هجرت تا رحلت پیامبر اسلام (ص) ✍ تالیف: دکتر یعقوب جعفری @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهمیت و آسیب شناسی تاریخ و تاریخ نگاری از منظر امام خمینی.pdf
309.2K
#مقاله: اهمیت و آسیب شناسی تاریخ و تاریخ نگاری از منظر امام خمینی (ره) ✍ دکتر سعید طاوسی مسرور - دکتر محمود کریمی @tarikh_j
من برخلاف بسیاری از افراد ؛ از تشکیکات و ایجاد شبهه هایی که در مسائل اسلام می شود ؛ با همه علاقه و اعتقادی که به این دین دارم به هیچ وجه ناراحت نمی شوم ، بلکه در « ته دلم خوشحال می شوم » زیرا معتقدم و در عمر خود به تجربه مشاهده کرده ام که این آئین مقدس آسمانی در هر جبهه از جبهه ها که بیشتر مورد حمله و تعرض واقع شده ؛ با نیرومندی و سرافرازی و جلوه و رونق بیشتری آشکار شده است . خاصیت حقیقت همین است که شک و تشکیک به روشن شدن آن کمک می کند ، « شک مقدمه یقین و تردید پلکان تحقیق است » 📚 کتاب نظام حقوق زن در اسلام ، مرتضی مطهری ، ص 55 @tarikh_j
آنال: به وقایع نگاری یا حوادث سال به سال معنا شده است. ار سال 1900 برعلیه رلاتیویسم فرانسه به وجود آمد. ابتدا روی حوادث مقطعی کار کرد و دامنه تاریخ را از تاریخ سیاسی به اجتماعی اقتصادی روانشناسی کشاند.و دنبال تقریب علوم بود. های_مکتب_آنال: مقصود مکتب انال شکستن اندیشه تخصص گرایی در تاریخ و ایجاد اتحاد بین شاخه های علوم انسانی و گذر کردن از سد تئوری زدگی در تاریخ است . به نظر آنال ها فقط اسناد نیست و از نانوشته های تاریخ سخن می گفتند. زعمای آن دنبال کشف میدان های جدید در تاریخ بودند تاریخ آنال را باید تاریخ مردمی دانست که تاریخ را از حیطه قدرمندان خارج کردو با معرفی عظمت اراده شعور و قدرت ملت ها آنها را به ازادی کشاند. آنها تاریخ را علمی وکاربردی کرده و به حالت زنده فعال و عینی و فرزند زمان خود درآوردند. @tarikh_j
کُربَن (یا با تلفظ فرانسوی آنْغی کُغْبَن) (به فرانسوی: Henry Corbin) (زادهٔ ۱۴ آوریل ۱۹۰۳ - درگذشتهٔ ژوئیهٔ ۱۹۷۸) فیلسوف، ایران‌شناس، اسلام‌شناس، و شیعه‌شناس فرانسوی بوده‌است. او بخشی از عمر خود را در ایران و خاورمیانه سپری کرد. حیطه مطالعه وی فلسفه اسلامی،مکتب فلسفه اشراق، فلسفه نوافلاطونی، حکمت متعالیه و پدیدارشناسی ایده‌های چشمگیر تخیل خلاق؛ عالم مثال؛ فلسفه نبوی دین وی،مسیحی کاتولیک یا به نقلی شیعه استادان،اتین ژیلسون، لویی ماسینیون، امیل بریه شاگردان،کریستین ژامبه[الف]، داریوش شایگان،متأثر ازافلاطون، اتین ژیلسون، لویی ماسینیون، امیل بریه، کارل لویت، ادموند هوسرل، مارتین هایدگر، کارل گوستاو یونگ، سهروردی، ملاصدرا، ابن عربی، سیدحیدر آملی، علامه طباطبایی اثرگذار برسید حسین نصر، داریوش شایگان، سید احمد فردید، کریستین ژامبه، امیر معزی، ویلیام چیتیک، جیمز هیلمن، ژیلبر دوران، هارولد بلوم، یحیی بونو، شهرام پازوکی،هانری کربن، اولین مترجم آثار مارتین هایدگر به زبان فرانسه و همچنین معرفی‌کنندهٔ فلسفهٔ اشراق سهروردی و حکمت متعالیهٔ ملاصدرا به اروپاییان بوده‌است. وی صاحب مکتبی در تاریخ فلسفهٔ اسلامی است و معتقد است فلسفه اسلامی معادل فلسفه عربی نیست و با مرگ ابن رشد پایان نیافته‌است، بلکه سنتی زنده و پویاست که در شرق جهان اسلام، بخصوص حوزه فرهنگی ایران، تداوم یافته و با بهره‌گیری از احادیث امامان شیعه و امتزاج با فلسفهٔ ایران باستان و عرفان نظری به اوج رسیده‌است. همچنین از پایه‌گذاران فلسفه تطبیقی است که به نقادی فلسفهٔ مدرن غرب بر اساس سنت فلسفهٔ اسلامی می‌پردازد. کربن گرچه هنگام تولد پروتستان بود، با سنت کاتولیک پرورش یافت. در ۱۹۲۸ از طریق مدیر بخش مطالعات اسلامیِ سوربُن با نوشته‌های سهروردی آشنا شد. سال‌ها بعد کربن اظهار داشت که آشنایی‌اش با سهروردی، تکلیف سرنوشت معنوی او را برای عبور از این جهان مشخص کرد. وی استاد شیعه‌شناسی دانشگاه سوربن و مدیر بخش تحقیق در مدرسه عالی مطالعات دانشگاه سوربن و نیز بنیان‌گذار و رئیس اداره مطالعات ایرانی «انجمن ایرانشناسی فرانسه در تهران» (IFIT) تهران بوده‌است. وی یکی از اعضای بنیان‌گذار «دانشگاه سنت جان اورشلیم»، مستقر در پاریس، است. او استاد فلسفه دانشگاه تهران نیز استاد «انجمن شاهنشاهی حکمت و فلسفه ایران» بوده‌است. او همچنین جزو اعضای برجسته حلقه ارانوس بود. در خصوص مذهب وی اختلاف نظر وجود دارد. داریوش شایگان وی را کاتولیک می‌داند. حال آنکه حسین نصر می‌گوید، وی به مذهب پروتستان گروید. همچنین حسین نصر و سیدحسین طباطبایی معتقدند وی گرایش ایمانی به داشت و معتقد به بود. برخی نیز وی را به گرایش به متهم می‌کنند. @tarikh_j
#مستند_تخصصی #مطالعات_اسلامی ✳️ مستند "مستشرق" به کارگردانی مسعود طاهری که به زندگی و افکار #هانری_کُربَن فیلسوف، ایران‌شناس و استاد سابق مطالعات اسلامی #دانشگاه_پاریس ‌که مناظراتی با #علامه_طباطبائی نیز داشته است، می‌پردازد، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.مسعود طاهری که مستند "شرقی" او در سال 97 به نمایش درآمد و به واسطه‌ برخورداری از سوژه‌ای خاص مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، هم‌اکنون با تولید مستند "مستشرق" که محصول مشترک چهرداد فیلم و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، به زندگی یکی دیگر از فیلسوفان اسلام‌شناس جهان، "هانری کُربَن" Henry Corbin فرانسوی می‌پردازد. @tarikh_j
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت شرح حدیثی از حضرت آیت الله (حفظه الله تعالی)درباره سیره‌ی مردمی بودن (ص) @tarikh_j
زنان دوران جمهوری اسلامی (حفظه الله تعالی): در همه‌ی رشته‌هائی که مجلات ما بر گرد آنها مطلب مینویسند، انسان میبیند شمار نویسندگان و در آنها، شمار برجسته‌ی قابل توجهی است. کِی ما در کشور این همه عنصر پژوهشگر و عالم و اهل تبلیغ و ترویج از زنان داشتیم؟ در ما هرگز چنین چیزی وجود نداشته. این مخصوص دوران است. ۱۳۸۸/۰۷/۲۸   @tarikh_j
#معرفی_مستشرقین #اسلام_پژوهان #کارن_آرمسترانگ (Karen Armstrong) (متولد ۱۹۴۴) نویسنده و پژوهشگر انگلیسی‌ست که تاکنون دوازده کتاب درباره دین‌شناسی تطبیقی تألیف کرده‌است. وی به مدت ۷ سال راهبه‌ای کاتولیک بوده سپس در ۱۹۶۹ در دانشگاه آکسفورد ادبیات کلاسیک و مدرن خوانده است. وی چندین برنامه تلویزیونی نیز درباره پولس رسول و تاریخ کلیسا تهیه کرده‌است. او سپس به نوشتن کتاب‌هایی در زمینه اندیشه دینی روی آورد در حالی که جهان نگری او بر آمده از بینش دینی مسیحی و خرد باوری غربی است. وی همواره کوشیده است به عنوان یک پژوهشگر به دین‌ها بنگرد. به سخن دیگر تلاش آرمسترانگ این بوده تا بنیاد مشترک دین‌های سامی را بیابد و میان آنان پلی بزند. آثار او عبارتند از: تاریخچه ای برای خداوند، دوازده گام به سوی زندگانی با مهربانی، #حضرت_محمد (ص): #زندگینامه_پیامبر_اسلام، تاریخ خداباوری، در جستجوی خدا، بنیادگرایی در آیین یهود، مسیحیت و اسلام، تاریخ اورشلیم: یک شهر، سه دین، خداشناسی از ابراهیم تا کنون، از دل تو تا دل من. #معرفی_مستشرقین @tarikh_j
4_5890932471238756293.pdf
154.6K
#معرفی_مقاله:کارن آرمسترانگ و آثارش_علیرضا رضایت @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#️⃣What does it mean to be Shia? ✳️پروفسور لنگهازن از تشیع و وظایف شیعیان در آمریکا میگوید! ❇️ گری کارل لگنهازن که بعد از مسلمان شدن، نام «محمد» را برای خود انتخاب کرد، استاد مقدمه منطق، مقدمه فلسفه، زیبایی‌شناسی، فلسفه علم، علم اخلاق، فلسفه مذهب و متافیزیک، بنیانگذار انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه تگزاس جنوبی و عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی است. انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن بین المللی ترنم صلح نیست #شیعه #لگنهازن #مبلغ_اسلامی #اسلام_در_امریکا ترجمه و تدوین:«انجمن بین المللی ترنم صلح» @tarikh_j
دختر امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) سومین فرزند ایشان است.زینب به معنای «درخت نیکو منظر وخوشبو» یا «زینت پدر» است. بنابر برخی منابع حضرت زینب(س) در ۵ جمادی‌الاول سال پنجم یا سال ۶ هجری در مدینه متولد شد. بر اساس روایات متعدد، نام‌گذاری (س)، توسط پیامبر اسلام(ص) صورت گرفت. گفته شده است که جبرئیل از سوی خداوند این نام را به پیامبر (ص) رسانده است. در کتاب «الخصائص الزینبیة» آمده است (ص) او را بوسید و فرمود: «حاضران امّتم، غایبان را از کرامت این دخترم آگاه کنند؛ همانا او مانند جده‌اش است.» برای وی، القاب فراوانی نقل شده است، همانند عقیله بنی هاشم، عالمه غیرمعلَّمه، عارفه، موثّقه، فاضله، کامله، عابده آل علی، معصومه صغری، امینةاللّه، نائبةالزهرا، نائبةالحسین، عقیلة النساء، شریکة الشهداء، بلیغه، فصیحه، و شریکةالحسین. (س) را به سبب سختی‌های بسیاری که در زندگی دید، نیز لقب داده‌اند. درگذشت جدش پیامبر(ص)، بیماری و به شهادت رسیدن مادرش، شهادت پدرش (ع)، شهادت برادرش (ع)، واقعه کربلا وشهادت و برادران دیگرش، به اسارت رفتن در کوفه و شام از جمله وقایع سخت و تلخ زندگی وی به شمار می‌آید. @tarikh_j
👇👇👇 سلام الله علیها چرا نام حضرت، بود و آيا اين قول مشهور كه به معناي و است قول درستي است؟ ✍🏼اول اين را بگويم كه چون در افواه مشهور است كه مي گويند زينب كبري برخي از اين صفت چنين برداشت مي كنند كه (س) بزرگ تر از بوده اند در حالي كه در كتاب هاي تراجم صحابه - شرح حال صحابه پيامبر (ص) - آمده است كه زينب دختر دوم اميرالمومنين (ع) بعد از حسنين (ع) بودند. حالا اين كه چرا نام اين دو دختر اميرالمومنين، زينب و ام كلثوم گذاشته شد مي دانيم كه پيامبر (ص) چهار دختر به نام هاي زينب و ام كلثوم و رقيه و فاطمه داشتند كه فاطمه كوچك ترين دختر پيامبر بود و (س) وقتي دو خواهر خود را از دست داده بودند نام آن ها را بر روي دختران خود مي گذارند. اين كه به قول شما برخي زينب را زينت پدر و زينت اب مي گويند اين ها ريشه اي ندارد اين که گفته مي شود (ص) به پيشنهاد اسم حضرت را زينب گذاشتند مبنايي ندارد و پيش از حضرت زينب اين نام، نام دختر پيامبر و دختر بوده است و در زمان عرب، زينب نام درخت زيبايي در بيابان بوده كه عرب اين نام را براي دختران برگزيده بود. @tarikh_j
1569219904-10057-14-2.pdf
777.7K
: ولایتمداری (س) نویسنده: فاطمه معتمد لنگرودی (س) فرزند (ع) و (س) که از دامان رسالت و امامت برخاسته است؛ به دلیل یاری امام زمان خویش در شرایط دشوار زمانی و مکانی، یکی از الگوهای بارز در امر و می باشد. سؤال اصلی اینجاست که سبک زندگی حضرت زینب(س) در حوزه ولایت مداری در چه ابعادی بوده است؟ این پژوهش به شیوه توصیفی- تحلیلی و با تکیه بر منابع کتابخانه ایی به بررسی ابعاد ولایت پذیری حضرت زینب در زندگانی ایشان پرداخته است. دستاورد این پژوهش آن است که (س) به عنوان یک بانوی مسلمان و متعهد به اصول اسلامی، در تمام حالات زندگانی خود از امام زمان خویش اطاعت و التزام علمی و عملی داشتند. @tarikh_j
. معرفی هایی که در موضوع سلام الله علیها نوشته شد مبانی، عملکردها و روش های تربیتی حضرت زینب(س) نویسنده: علینقی فقیهی سمیه خورشیدی منبع: پژوهشنامه تربیت تبلیغی سال اول پاییز ۱۳۹۱ پیش شماره خردورزی در سیره حضرت زینب (س) نویسنده: اعظم نوری منبع: پژوهشنامه مطالعات اسلامی زنان و خانواده سال اول پاییز و زمستان ۱۳۹۲ شماره 1 تحلیل خطبه حضرت زینب سلام الله علیها در کوفه براساس نظریه کنش گفتار سرل نویسنده: طاهره ایشانی معصومه نعمتی قزوینی منبع: سفینه سال دوازدهم زمستان ۱۳۹۳ شماره ۴۵ «ویژه حدیث» واکاوی سبک زندگی علمی حضرت زینب (س) با رویکردی به قرآن و حدیث نویسنده: سهراب مروتی زهرا منصورزاده منبع: سراج منیر سال پنجم بهار ۱۳۹۳ شماره ۱۴ منطق حاکم بر احتجاجات حضرت زینب(س) پیرامون قیام امام حسین(ع) نویسنده: محمد رنجبرحسینی طاهره عطار منبع: پژوهشنامه معارف حسینی (آیت بوستان سابق) سال اول زمستان ۱۳۹۵ شماره ۴ بررسی شخصیت و اوصاف حضرت زینب (س) نویسنده: بهرام مرادی فرزاد دیده باز نرگس بهرامی منبع: پژوهشنامه معارف حسینی سال چهارم تابستان ۱۳۹۸ شماره ۱۴ ولایت مداری حضرت زینب(س) نویسنده: فاطمه معتمد لنگرودی منبع: پژوهشنامه معارف حسینی سال چهارم تابستان ۱۳۹۸ شماره ۱۴ تحلیل اقتباس های قرآنی حضرت زینب( س) در خطبه کوفه نویسنده: محمد رنجبرحسینی نرجس ارج منبع: پژوهشنامه معارف حسینی سال چهارم تابستان ۱۳۹۸ شماره ۱۴ روابط عاطفی حضرت زینب(س) و امام حسین (ع) با تاکید بر واقعه عاشورا نویسنده: بشیر سلیمی سعید طاووسی مسرور منبع: پژوهشنامه معارف حسینی سال چهارم تابستان ۱۳۹۸ شماره ۱۴ سیمای حضرت زینب (س) در شعر شاعران مسیحی معاصر عرب نویسنده: سید مهدی نوری کیذقانی منبع: پژوهشنامه معارف حسینی سال چهارم تابستان ۱۳۹۸ شماره ۱۴ ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ @myganj
👇👇 سلام الله علیها جمله اي كه راجع به مقام علمي و تعليمي و آموزگاري حضرت زينب (س) به دست ما رسيده از شخصي نقل شده است به نام نحوي مازني كه از قدماي نحويان كوفه بود. از زبان او نقل شده كه ما همسايه (ع) بوديم و وقتي كه اميرالمومنين (ع) از مدينه به بصره براي جنگ جمل رفته بودند - مي دانيد كه امام در بصره پيروز شدند اما در اين سفر خانواده را همراه خود نبريده بودند و بدون خانواده به كوفه وارد مي شوند اما بعد كساني را مي فرستند تا خانواده را از مدينه به كوفه بياورند. - در آن زمان هم حضرت زينب سلام الله عليها با همسرشان كه پسر عمويشان بود به نام عبدالله در مدينه زندگي مي كردند و به همراه خانواده و در ركاب اميرالمومنين (ع) از مدينه به كوفه آمدند. آن زمان كه خانواده اميرالمومنين (ع) به كوفه آمده بودند زنان كوفه براي پرسيدن مسايل خود به منزل (ع) و بانوي اين خانواده حضرت زينب (س) مراجعه مي كردند و حضرت زينب (س) پاسخگوي مسايل اين بانوان بوده و از طرف ديگر جلسات تفسير قرآن داشته اند. او در اين باره مي گويد در اين چهار پنج سالي كه خانواده اميرالمومنين (ع) در كوفه بودند ما قد و قامت حضرت زينب (س) را نديديم. معلوم مي شود كه اين طور نبوده كه حضرت مدام بيرون بروند و در ميان مردم به حشر و نشر بپردازند. @tarikh_j
1_43923332.pdf
2.7M
«زینبُ الکُبری(س)مِن المَهدِ الی اللَحدِ» شرح تاریخ زندگی، فضائل و كرامات حضرت زینب کبری(س)؛ اثر علامه محمد کاظم قزوینی @tarikh_j
1569219928-10057-14-5.pdf
792.8K
#مقاله:تبیین شیوه های تبلیغی #حضرت_زینب(س) مبلغ بزرگ قیام عاشورا نویسنده: زهرا زحمتکش #حضرت_زینب س در واقعه بزرگ کربلا، با کمال صبر و استقامت به تبلیغ و نشر معارف اسلامی وآرمان های الهی پرداختند. اگر استقامت این بانوی بزرگ نبود، حادثه کربلا اثر کافی را نداشت و دشمنان نمی گذاشتند پیام کربلا به نسل های آینده منتقل شود ، نوشتار پیش روبا روش توصیفی – تحلیلی و شیوه کتابخانه ای به تبیین شیوه های تبلیغی #حضرت_زینب س بزرگ مبلغ قیام عاشورا می پردازد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که یکی از فضایل و خصایص حضرت زینب س مقام علمی اوست ایشان زنی دانشمند، سخنور، فصیح و بلیغ بود و با سخنانش ، #نهضت_عاشورا را به بهترین و نیکوترین وجه ممکن به پایان رساند همچنین خطبه های آگاهانه و حکیمانه او که با استناد به آیات قرآن کریم بوده است، زمینه سقوط #حکومت_اموی را فراهم و آخرین ضربه را بر پیکر حکومت آنان وارد کرد. بعد از واقعه عاشورا، حضرت زینب س به وظیفه خودکه تبلیغ اهداف قیام حسینی و ماهیت قیام ابا_عبدا... (ع) #میلاد_حضرت_زینب_کبری #مقاله @tarikh_j
🔺ترجمه حدیث بالای سر رهبر انقلاب (حفظه الله تعالی) در دیدار امروز با پرستاران۱۳۹۸/۱۰/۱۰ : 🔸«مَن قامَ عَلى مَريضٍ يَوما و لَيلَةً بَعَثَهُ اللّه ُ مَعَ ابراهيمَ الخَليلِ» 🔹پيامبر صلي الله عليه و آله: «هر كس يك شبانه روز از بيمارى پرستارى كند، خداوند او را با ابراهيم خليل محشور مى كند.» (ثواب الأعمال، ص 341) @tarikh_j
4_5965251004780773922.pdf
492.4K
#پی_دی_اف :زینب شیرزن کربلا،زینب دختر علی ع ترجمه سید جعفر شهیدی @tarikh_j