eitaa logo
گذرگاه «انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ‌جامعةالزهرا(س): قم»
1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
138 ویدیو
307 فایل
گذرگاه «کانال‌انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌جامعةالزهرا(س)؛ قم» 📜پل ارتباطی @tarikh_jz مالکیت فکری و محتوایی کانال، متعلق به انجمن علمی تاریخ جامعةالزهرا(س) است. انتشار فایل‌های صوتی، تصویری، عکس نوشته‌ها و پست‌ها صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخچه جزایر سه‌گانه ایرانی جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در طول تاریخ همواره متعلق به ایران بوده و حاکمیت ایران بر آنها همانند دیگر جزایر ایرانی ریشه در گذشتۀ بسیار دور دارد. در دوران قبل از اسلام، خلیج فارس در حکم دریاچه اي ایرانی، و به همراه جزایر داخل آن جز قلمرو امپراطوري هاي ایرانی بوده است. بعد از ظهور اسلام نیز مناطق ذکر شده جزئی از قلمرو ایران بوده اند، تا اینکه در زمان ظهور سلسله صفویه این جزایر به مدت کوتاهی به تصرف استعماري پرتغالی ها درآمد. با قدرتمند شدن ایران در زمان حکومت شاه عباس صفوي این جزایر دوباره به ایران باز گردانده شد. با روي کار آمدن قاجاریه، این حکومت در اعمال قدرت و حاکمیت بر کرانه ها و جزایر خلیج فارس از خود ضعف و سستی نشان داد و انگلیس که مترصد چنین فرصتی براي پررنگتر کردن حضور خود در منطقه بود، براي تحکیم حضور خود در خلیج فارس جزایر سه گانه ایرانی را در سال 1903م، تصرف نموده و در اختیار امیرنشین هاي تحت الحمایۀ خود یعنی شارجه و رأس الخیمه قرار داد. با خروج انگلستان در سال 1971م، از منطقۀ خلیج فارس، جزایر سه گانۀ ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک بعد از مدت 68 سال به ایران باز گردانده شد. به دنبال باز پس گیري این جزایر، علیرغم دلایل متقن تاریخی مبنی بر مالکیت ایران بر این جزایر، دولت امارات با حمایت برخی از کشورهاي تندروي عربی، شکایتی را علیه ایران در سازمان ملل مطرح کردند که به دلیل اعتراض نماینده ایران مبنی بر عدم صلاحیت شوراي امنیت در این زمینه، پرونده بدون هیچ اقدامی مختومه شد. -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
مالکیت ایران بر جزایر سه_گانه.docx
137.9K
(سیاست رسانه ای) مالکیت ایران بر جزایر سه گانه تکمیل مطالب بالا 👆 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده‌ علمی سومین همایش علوم انسانی_اسلامی پژوهش و فناوری حکمرانی در جمهوری اسلامی و علم تاریخ بررسی کلان سریال‌های تاریخی رسانه ملی ارائه دهنده:دکتر حسین فلاح زاده ناقد: دکتر حسین ایزدی دبیر علمی:دکتر یدالله حاجی زاده زمان:دوشنبه ۱۴۰۱/۹/۲۸_ساعت ۸تا ۱۰ مکان:پردیسان،انتهای بلوار دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تالار سردار شهید سلیمانی لینک ورود به جلسه: DTE.bz/danaee -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
پخش زنده نشست های دانش افزایی: پژوهش؛ مدیریت دانش،فرایندها و روندها ◀️ با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد صدرا مازنی (مدیر ترویج پژوهش معاونت پژوهش حوزه های علمیه) و حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالفضل هادی منش (مدیر مطالعات و برنامه ریزی پژوهش معاونت پژوهش حوزه های علمیه) ⏰ زمان: یک شنبه بیست و هفتم آذرماه 1401 ساعت 13 شرکت در جلسه: http://livehowzeh.ir/tv -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
پژوهش و تولید در حوزه علوم انسانی اسلامی را سیاست گذاری می‌کنیم/ بازشناسی بیش از ۲۰ سنت اصیل پژوهشی در حوزه - خبرگزاری حوزه https://b2n.ir/d25344 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیهاالسلام 🔹بی‌وفایی یثرب🔹 ماهی که یک ستاره به هفت آسمان نداشت جز هاله‌ای کبود از او کس نشان نداشت گفتن همان و عالمی آتش زدن همان خورشید بود و جز دل خود هم‌زبان نداشت تا در شنید قصّه‌اش، آتش گرفت و سوخت در، چوب بود و طاقت آتشفشان نداشت از گل لطیف‌تر هوس باغ کرده بود مجذوب بود و حوصلۀ این و آن نداشت این چند روز هم به لبش جان رسیده بود می‌خواست تا علی‌ست بماند، توان نداشت ممکن نبود حرف علی را زمین نهد حیدر توان این که بگوید بمان، نداشت دستاس هم که بود علی دست بسته بود زهرا که رفت سفره نمک داشت، نان نداشت مجبور شد علی که حمایل به تن کند دریای بی‌وفایی یثرب کران نداشت 📝 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕯🏴🕯🏴🕯🏴🕯🏴🕯🏴🕯🏴 با تسلیت ایّام حزن و سوگواری ♠️سيدة نساء العالمين ♠️ ♣️ _امام_علی علیه السلام حضرت علیه السلام از چه زمانی به " امیرالمؤمنین" نامیده شدند؟ حتی در ♣️ طبق وعده ی قبلی در این ایّام به انعکاس گزارش های خود اهل سنت از اصل شهادت و نحوه ی شهادت وجود مقدس حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها می پردازیم. >جهت فشرده سازی محتوای فراوان موجود، به ارائه ی گزارش تصویری بسنده می کنیم. و در زیر تصویر به کد گذاری موضوع و کتاب می پردازیم. ‌<تمام این مطالب از است. در واقع باید نوشت چگونه سند حقانیت شیعه در چنین کتاب های دیده می شود؟ به راستی _سند _حقّانیّت تمام حق مداران دنیا است. 👇👇👇 ♣️ کلیپ این پست مربوط به مواجهه ی دختر بریتانیایی است با وقایع شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها است. 👆👆👆