eitaa logo
گذرگاه «انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ‌جامعةالزهرا(س): قم»
958 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
152 ویدیو
329 فایل
گذرگاه «کانال‌انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌جامعةالزهرا(س)؛ قم» 📜پل ارتباطی @tarikh_jz مالکیت فکری و محتوایی کانال، متعلق به انجمن علمی تاریخ جامعةالزهرا(س) است. انتشار فایل‌های صوتی، تصویری، عکس نوشته‌ها و پست‌ها صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌 حق پیروز است اسلام ستیزی، جنایت و مسلمان کشی در فرهنگ رژیم صهیونیستی سابقه دیرینه دارد؛ اما نابودی این رژیم جنایتکار و پیروزی حق بر باطل به لطف پروردگار یکتا نزدیک است. /می‌روند از باغ سبز زندگی صیادها/ /می‌کشد خصم زبون را تندر فریادها/ /ناله‌های دلخراش کودکان بی‌گناه/ /می‌درد از هم حجاب چهره ی شدادها/ /قصه‌ها گوید بشر از این همه نامردمی/ /کی رود خونخواری مستکبرین از یادها/ /زود باشد فتح خون بر خنجر اهریمنان/ /دست حق بر یاری حق می‌دهد امدادها/ /سوزد از آتش وجود طاغی قابیلیان/ /می‌رود خاکستر ننگینشان بر بادها/ /در حدیث زندگی باطل همیشه رفتنی‌ست/ /عدل و آزادی بیاید جای این بیدادها/ 📗 مهدی مستقیمی @yadroz -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
معتبرترین راه کمک‌نقدی به جبهه‌مقاومت و مردم مظلوم غزه 🔸 از طریق نشانی زیر به وب‌گاه دفتر مقام‌معظم‌رهبری مراجعه بفرمایید: 🌐 leader.ir/fa/monies 🔸 در بخش انتخاب وجوهات، "کمک‌ها" و سپس "کمک به جبهه‌مقاومت" را انتخاب کنید. 🔰 با این کار خیر، فارغ از کمک، همگی در پیروزی‌های مقاومت شریک هستیم و در هر تیر به قلب صهیونیسم، سهم داریم. 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📩 رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر علمی: امروز واکنش در برابر قضیه غزه مسئولیتِ همگانی است / نخبگان و عالمانِ حوزه و دانشگاه بی‌تفاوت نباشند ✏️ علم مسئولیت‌آور است. مثل همه‌ی داراییهای دیگر. دارایی فکری، دارایی مالی، دارایی قدرت؛ اینها همه مسئولیت‌آور است. علم هم از جمله‌ی همین دارایی‌های ارزشمند است. علم دارید، این علم شما را مسئول میکند. یعنی باید هم از علمتان به نفع مردم استفاده کنید، هم از اعتباری که این علم به شما داده به نفع مردم استفاده کنید. هم خود آن دانش در خدمت به مردم باید قرار بگیرد. ✏️ خدای متعال این تعهد را از علما گرفته، از دانشمندان گرفته که در این زمینه تحمل نکنند. پرخوری ستمگر و گرسنگی ستمدیده را تحمل نباید بکنند. عکس‌العمل باید نشان بدهیم. واکنش نشان بدهیم. ✏️ امروز در قضیه‌ی غزه، این واکنش بر دوش همه‌ی ما وجود دارد. باید واکنش نشان بدهیم. عده‌ای گرسنه‌اند، عده‌ای زیر بمباران‌اند، عده‌ای دارند صد تا صد تا به شهادت میرسند. عالم، چه عالم دانشگاه، چه عالم حوزه باید تلاش کند حق را بشناسد، در کنار حق بایستد. نگاه کردن بی‌تفاوت برای عالم و دانشمند جایز نیست. ۱۴۰۲/۷/۲۵ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاجی جان کجایی .... 😭😭😭😭 أَمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅🔅و إنی لمشتاق الی أرض غزة ... 🖌حجت‌الاسلام دکتر محسن الویری 🔹سرزمین کوچک غزه تاریخی بزرگ دارد. این "مدینة طیبة بین الشام و مصر" (آثار البلاد و اخبار البلاد، زکریا بن محمد قزوینی، ص ۲۲۷) یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان است. (المعالم الأثیرة فی السنة والسیرة، محمد محمدحسن شراب، ص ۲۰۹) برخی منابع، غزه و عسقلان را دو عروس خطه فلسطین نامیده‌اند (آثار البلاد و اخبار البلاد، ص ۲۲۷). 🔹بر پایه برخی گزارش‌های تاریخی، غزه زادگاه حضرت سلیمان نبی علی نبینا و آله و علیه الصلوة و السلام است. (الأنس الجليل بتاريخ القدس و الخليل، عبدالرحمن بن محمد ابوالیمن علیمی، ج ‏۲، ص ۱۳۶) این شهر یکی از مقاصد تجاری قریش پیش از اسلام بود که بازرگانان قریشی در رحلة الشتاء خود (سورة ایلاف) بدان جا می‌رفتند. هاشم بن عبدمناف جد اعلای پیامبر خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله که سادات و شرفا (بنوهاشم) بدو منسوبند در یکی از سفرهای تجاری قریش، در سن بیست یا بیست و پنج سالگی در همین شهر بیمار شد و جان خود را از دست داد و همانجا به خاک سپرده شد. (معجم البلدان، ج ۴، ص ۲۰۲) به همین دلیل در متون عربی، غزه را، "غزة هاشم" هم می‌نامیده‌اند. (قلائد الاجياد فيما اتفق فى التسمية من البقاع و البلاد، عبدالرحمن بن ابراهیم حسینی حنبلی، ص ۲۱۹؛ مسالک الأبصار فی ممالک الأمصار، احمد بن یحیی بن فضل الله، ج ۳، صص ۵۵۴)غزه در دوره اسلامی در زمان خلافت خلیفه اول به دست عمرو بن عاص و به احتمال قوی‌تر در زمان خلافت خلیفه دوم فتح شد. (آثار البلاد و اخبار البلاد، ص ۲۲۷) 🔹مهمترین رویداد مربوط به دوره اسلامی در شهر غزه، ولادت محمد بن ادریس شافعی در سال ۱۵۰ ق. در این شهر است. محل ولادت او دست کم تا قرن دهم مشخص و محل زیارت مردم بوده است. (الأنس الجليل بتاريخ القدس و الخليل، عبدالرحمن بن محمد ابوالیمن علیمی، ج ۲، ص ۱۳۶) شافعی در خردسالی از غزه به حجاز رفت و پس از بالیدن وارد بغداد شد ولی همواره دلتنگ زادگاه خود بود و این احساس فراق را در قالب این دو بیت به زیبایی به نظم کشیده است (معجم البلدان، یاقوت حموی، ج ۴، ص ۲۰۲): و أنی لمشتاق الی أرض غزة و إن خاننی بعد التفرق کتمانی سقی الله أرضا لو ظفرت بتربها کحلت به من شدة الشوق أجفانی یعنی: همانا من شور و آرزوی غزه دارم هر چند پس از جدایی، پوشاندن این شور و شوق با من همراهی نکرد و خود را نمایاند خداوند این زمین را سیراب کند که اگر به خاک آن دست یابم از شدت آرزومندی، با آن خاک، پلک‌هایم را سرمه می‌کشم 🔹در دوران میانی تاریخ اسلام، غزه شاهد هجوم و غارت مغولان هم بود، مغولان مردان غزه را کشتند و زنان و کودکان را به اسارت بردند (تاریخ مدینة دمشق، ابن عساکر، تحقیق سهیل زکار، ج ۲، ص ۹۲۱). غزه در زمان حکومت ملک ناصر محمد بن قلاوون مملوکی به عنوان یکی از مرکز حکومتی ممالیک برگزیده و همین امر موجب آبادانی ویژه شهر شد. ابن‌بطوطه که سفر شامات خود را پیش از رفتن به الخلیل از غزه آغاز کرد، آبادانی شهر و رونق بازارها و فراوانی مساجد و شکوه مسجد جامع آن را ستوده است (رحله ابن بطوطه، ج ۱، ص ۲۳۹) غزه اکنون با این پیشینه بار دیگر از آن روی که تبدیل به گرانیگاه معارضه حماسی و از سوی دیگر غم‌بار تمدنی غرب و شرق شده، نظرها را به خود جلب کرده است. 🔹رویدادهای دو هفته اخیر غزه به ویژه حادثه بسیار تلخ وتکان‌دهنده بیمارستان المعمدانی صحنه نمایش تکراری سرشت اخلاق‌ستیز ستم‌محور تمدن قسی القلب غرب است که ددمنشان نژادپرست بدسرشت ناپاک صیهونیسم بیش از هفت دهه است آن را نمایندگی می‌کنند. مبارزه با غده چرکین سرطانی اسرائیل هیچگاه یک مسأله عربی و یک مسأله محدود منطقه‌ای نبوده و از همان آغاز یک مسأله و چالش تمدنی به شمار می‌رفته است، ولی اکنون بیش از هر زمان دیگر مبارزات ملت مظلوم دربند فلسطین در یک سطح تمدنی ظاهر شده است و همان طور که شکست مفتضحانه اسرائیل در جنگ سی و سه روزه یک پیروزی تمدنی نه فقط برای جنبش حزب الله بلکه برای همه جهان اسلام بود، مقاومت کم‌نظیر غرورآفرین و پربهای مردم غزه نیز یک پیروزی بزرگ دیگر را رقم زده است. 🔹اکنون و در این شرایط، باید سرود: "و انا لنحن مشتاقون الی أرض غزة" را همخوانی کنیم. اکنون این وظیفه بر دوش همه کسانی که به وجدان انسانی خود پای‌بندند، همه کسانی که درکی از نبردهای تمدنی دارند، همه کسانی که از پیشینه ننگین و جوهره ناکارآمد تمدن غرب آگاهی دارند، همه کسانی که مراحل بیداری و خیز تمدنی امت اسلامی را درک می‌کنند، همه کسانی که به پاکی مهر می‌ورزند و از ناپاکی دوری می‌جویند سنگینی می‌کند که به روشنگری بپردازند. 🔸مشاهده متن کامل یادداشت: https://mobahesat.ir/24190 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆کلیسایی که صهیونیست‌ها دیشب بمبارانش کردند قدمتی ۱۵۰۰ ساله دارد و سومین کلیسای قدیمی جهان است. ♦️این کلیسای ارتدوکس در طول تاریخ در برابر جنگ‌های صلیبی ۲۰۰ ساله و فروپاشی امپراطوری‌ها دوام آورده بود. گفته می‌شود حدود ۱۰۰۰ نفر که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند در این کلیسای یونانی‌ها در غزه پناه گرفته بودند و ده‌ها نفر شهید شده‌اند. -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ مواضع سلف صالح حوزه در قبال فلسطین (۲) 📝بیانیه آیت الله بروجردی (قدس سره) در حمایت از فلسطین بسم الله الرحمن الرحيم نحمد الله تعالى في السراء والضراء وعلى كل حال، ونشكو إليه ما لقيه أخواننا المسلمون في زماننا هذا من المشركين بباكستان ومن اليهود بفلسطين، ولقد صدق عملهم بالمسلمين ما أخبرنا الله تعالى به في كتابه الكريم: لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةٌ لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ . ولكن العجب والاسف كله من صنع اليهود! فإنّهم بعدما كانوا تحت حماية الإسلام والمسلمين قريباً من أربع عشر قرناً محفوظة نفوسهم وأعراضهم وأموالهم وشعائرهم الدينية، قد أصبحوا في هذا الزمان ينتقمون من المسلمين ما صنعوه إليهم في تلك المدة المديدة من الإحسان، فجعلوا يقتلون رجالهم الصالحين بالفتك والغيلة، ويقتلون ذراريهم، ويهتكون أعراضهم، ويخربون معابدهم وبيوتهم، ولا يرقبون فيهم الا ولا ذمة، وأولئك هم المعتدون. فنسأل الله تعالى أن ينصر المسلمين نصراً عزيزاً، ويجعل لهم من لدنه سلطاناً نصيراً، وأن يخذل هولاء القوم الذين لم يراعوا حق المسلمين، وأن يضرب عليهم الذلة والمسكنة، ويجعلهم أذل الأمم. نرجو من أخواننا المؤمنين في إيران وغيرها أن يتضرعوا في الدعاء عليهم بالخذلان ولإخوانهم المسلمين بالنصر والغلبة. اللهم انصر جيوش المسلمين وسراياهم ومرابطيهم في مشارق الأرض ومغاربها، واخذل أعدائهم، وفرّق كلمتهم، وألق الرعب في قلوبهم، وأنزل عليهم بأسك الذي لا ترده عن القوم المجرمين، وصلّ على أشرف أنبيائك محمد وآله المنتجبين. 🖋حسين الطباطبائي البروجردي - خرداد ۱۳۲۷ هـ. ش".   ❇️ترجمه 📝متن بیانیه تاریخی مرحوم آیت الله بروجردی در محکومیت اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست های متجاوز در سال 1948 میلادی بسم الله الرحمن الرحیم خداوند متعال را در حال عافیت و گرفتاری و در هر موقعیتی ستایش می کنیم و از آنچه که برادران مسلمان ما در زمان ما از مشرکان پاکستان و یهودیان در فلسطین با آن روبرو شده اند به او شکایت می کنیم و عمل آنها علیه مسلمانان مطابق است با آنچه خداوند متعال در کتاب شریف خود به ما خبر داده است: «: لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةٌ لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ» ( سرسخت‌ترین مردم در دشمنی با مسلمانان، یهودی‌ها و بت‌پرست‌هایند! در مقایسه با آن‌ها و در برخی مواضع، نزدیک‌ترین مردم در دوستی با مسلمانان، مسیحی‌هایند. این برای آن است که در بینشان کشیش‌های اهل علم و راهب‌های خداترس به‌چشم می‌خورند و همچنین، برای اینکه نوعاً مسیحی‌ها در برابر حق گردن‌کلفتی نمی‌کنند!) اما تمام تعجب و حسرت از کار یهودیان است ! آنها بعد از اینکه نزديك به چهارده قرن جان و آبرو و اموال و شعائر ديني یهودیان تحت حمايت اسلام و مسلمانان محفوظ بوده است، در اين زمان شروع به انتقام گرفتن از مسلمانان در مقابل رفتار نیکی که در اين مدت با آنان داشته اند ، كرده اند. از این رو آنان به قتل عام مردان صالح با وحشیگری و خشونت و کشتن فرزندان و هتک حرمت و تخریب مساجد و خانه هایشان پرداختند و نه حق خویشاوندی را رعایت می‌کنند و نه عهدشان را. آن‌ها حقیقتاً تجاوزکارند؛ از خداوند متعال می خواهیم که به مسلمانان پیروزی بزرگ عطا فرماید و از جانب خود نیرویی عطا فرماید و این گروهی را که حقوق مسلمین را رعایت نکردند دچار ذلت و فقر نماید . از هموطنانمان در ایران و جاهای دیگر می‌خواهیم برای به ذلت افتادن آنها و برای پیروزی برادران مسلمانشان دعا کنند. خدایا سربازان و مرزبانان اسلام را در شرق و غرب زمین پیروز فرما و دشمنانشان را خوار فرما و انسجامشان را از هم بگسل و در دلهایشان وحشت افکن و عذاب خود را بر آنان نازل فرما و بر بزرگوارترین پیامبرت محمد و آل برگزیده او درود فرست. 🖋حسین طباطبایی البروجردی - خرداد 1327 ق. "ش."   https://eitaa.com/Tanbiholomah -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امروزه در شهر گرگان مسجد و قدمگاهی منسوب به امام حسن عسکری (ع) وجود دارد که در باور مردم، محل حضور امام حسن عسکری (ع) در این شهر به شمار می‌آید. مبنای این باور، خبری است که برخی علمای شیعه در سده ششم، از جمله ابن حمزه طوسی (درگذشته ۵۶۰ق) در الثاقب فی المناقب (ص۲۱۴-۲۱۶) و قطب‌الدین راوندی (درگذشته ۵۷۳ق) در الخرائج والجرائح (ج۱، ص۴۲۴-۴۲۶) نقل کرده‌اند. مفاد این خبر به طور خلاصه آن است که شخصی به نام «جعفر بن شریف جرجانی» ـ از شیعیان جرجان ـ در سفر حج خود به سامرا نزد امام عسکری (ع) رفت و مبلغی را که شیعیان این شهر به امانت به وی سپرده بودند، به دست امام رسانید. امام نیز تاریخ بازگشت وی به جرجان را تعیین و آن را سوم ربیع‌الثانی همان سال پیش‌بینی کرد و به او وعده داد که خود ایشان نیز در همان روز به جرجان وارد خواهد شد. در تاریخ تعیین شده، امام به طیّ‌الارض به جرجان رفت و نزد شیعیان خود حضور یافت. صرف نظر از ضعیف و بی‌اعتبار بودن این خبر از منظر رجالی (به علت مجهول و ناشناخته بودن راوی و عدم نقل آن در منابع کهن و دست اول شیعه)، که اصل خبر را محل شک و تردید قرار می‌دهد (و جناب آقای دکتر حسین حسینیان مقدّم در یادداشتی با عنوان «مستند خبر حضور امام عسکری (ع) در گرگان» به اعتبارسنجی آن پرداخته است)، اما نکته دیگری که حضور امام (ع) را در گرگان با تردید جدّی موجه می‌سازد آن است که بر اساس خبر فوق، امام عسکری (ع) به شهر «جُرجان» وارد شد که منطبق بر شهر «گنبد کاووس» کنونی است؛ نه شهر گرگان امروزی که در گذشته به نام «استرآباد» شهرت داشته است. از این‌رو به نظر می‌رسد مسجد و قدمگاه امام حسن عسکری (ع) در شهر گرگان، صرفاً یادمانی است که در دوره‌های متأخر، پس از ویرانه و متروکه شدن جُرجان تاریخی (گنبد گاووس کنونی)، و با توّهم بر انطباق گرگان کنونی بر جرجان کهن به وجود آمده است و از این‌رو نمی‌توان برای آن اعتبار تاریخی قائل شد. -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_7239929904.pdf
751.1K
به‌نام‌او باسلام خدمت همه بزرگواران این متن توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای اساتید معارف در خصوص شبهات فلسطین تهیه شده و جمع بندی خوبی دارد. با مطالعه آن، در پاسخ به شبهات مرتبط با فلسطین تواناتر شوید. -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برادران امام باقر علیه السلام به روایت شیخ مفید: 1⃣ عبدالله بن علی بن الحسین علیه السلام: وی مردی فاضل و فقیه بود و امور مربوط به صدقات رسول اکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علی علیه السلام به دست او اداره می‌شد و تولیت آنها بر عهده او بود. او از پدرانش به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله اخبار بسیاری روایت نموده است و مردم نیز احادیثی از وی نقل کرده‌اند و آثاری از او به یادگار گذارده‌اند. از جمله عمارة بن غُزیّه از عبدالله بن علی علیه السلام روایت کرده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: بخیل به تمام معنا کسی است که هرگاه نام مرا در حضورش می‌برند، احترام نکرده و صلوات نفرستد. 📗 ارشاد، جلد ۲، ترجمه محمد باقر ساعدی خراسانی، صفحه ۵۱۸.
برادران امام باقر علیه السلام به روایت شیخ مفید: 2⃣ عمر بن علی بن الحسین علیه السلام: وی مردی فاضل و بزرگوار بود و تولیت صدقات رسول خدا صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علی علیه السلام را در دست داشت و مردی سخاوتمند و پرهیزکار بود. برادرزاده‌اش حسین بن زید می‌گوید: عموی من عمر بن علی علیه‌السلام، عادتش آن بود که هرگاه خریداری برای صدقات علی علیه السلام پیدا می‌شد، با او شرط می‌کرد در دیوار باغی که خرمای آن را خریداری کرده سوراخ‌هایی بگذارد، تا اگر کسی بخواهد از میوه‌های آن استفاده کند، برایش مانعی نباشد. 📗 ارشاد، جلد ۲، ترجمه محمد باقر ساعدی خراسانی، صفحه ۵۱۹.
برادران امام باقر علیه السلام به روایت شیخ مفید: 3⃣ زید بن علی بن الحسین علیه السلام: وی پس از برادر بزرگوارش ابوجعفر امام باقر علیه السلام از سایر برادران افضل و مردی پارسا و پرهیزکار و فقیه و سخاوتمند و دلاور بود. زید شمشیر به دست گرفت و به امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و از کشندگان امام حسین علیه السلام خونخواهی نمود. شیخ مفید علت قیام زید را به شکلی مشروع گزارش می‌کند که خلاصه‌ی آن چنین است که زید رحمت الله علیه در مجلس هشام‌بن عبدالملک، خلیفه اموی، در شام با سخنانی کوبنده، او را تحقیر نمود و هشام دستور اخراج وی را از شام صادر نمود؛ زید به کوفه رفت و در آنجا گروهی از کوفیان با وی بیعت کردند؛ اما قیام او به نتیجه‌ای نرسید و زید در روز دوشنبه دوم صفر سال ۱۲۰ هجری در سن ۴۲ سالگی به شهادت رسید و بدن پاکش مدت ۴ سال بر فراز دار باقی ماند. 📗 ارشاد، جلد ۲، ترجمه‌ی محمد باقر ساعدی خراسانی، صفحات ۵۲۰ تا ۵۲۲. ☑️ لازم به ذکر است که منابع دیگر سال شهادت زید را ۱۲۱ یا ۱۲۲ نوشته‌اند؛ از جمله نگاه کنید به: 📘تاریخ طبری، جلد دهم، ترجمه‌ی ابوالقاسم پاینده، صفحات ۴۲۴۹ و ۴۲۷۶. @yadroz
برادران امام باقر علیه السلام به روایت شیخ مفید: 4⃣ حسین بن علی علیه السلام: وی مردی فاضل و پرهیزکار بود و احادیث بسیاری از پدر بزرگوارش حضرت سجاد علیه السلام، عمه‌اش فاطمه بنت الحسین علیه السلام و برادر بزرگوارش امام باقر علیه السلام روایت می‌کرد. احمد بن عیسی روایت کرده است که پدرم می‌گفت: حسین بن علی سجاد علیه السلام را در هنگام دعا به کیفیتی یافتم که معتقد بودم اگر در باره‌ی همه مردم دعا کند، دعایش مستجاب است و رد نمی‌شود. 📗 ارشاد، جلد ۲، ترجمه‌ی محمد باقر ساعدی خراسانی، صفحه ۵۲۳. @yadroz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا