هدایت شده از تحقیقی پیرامون فلسفه،عرفان و تصوف
مولوی و پافشاری بر سماع در ماه رمضان
(توضیح در تصویر)
📝یکی از ثمرات وحدت شخصی وجود این است که انسان می تواند با سیر و سلوک و ریاضت به فناء در ذات حق تعالی نائل شود
حال صوفی برای رسیدن به این مقام باید به حال وجد در آید و فارغ از خود شود حال یکی از راه های آن رقص و سماع است...👇🏻
https://t.me/sonnat_voice/2986
📚منبع:
مناقب العارفین ج۱ ص۴۸۸/شمس الدین احمد افلاکی/مصحح:تحسین یازیجی/ناشر:دنیای کتاب/تهران ۱۳۷۵
#عرفان_تصوف
#مولوی_بلخی
#رقص_سماع
#ماه_رمضان
@sonnat_voice
هدایت شده از تحقیقی پیرامون فلسفه،عرفان و تصوف
ادعای وصول به مقامات معصومین علیهم السلام در تصوف لاله زاریه
اقای سید محمد حسین طهرانی(قطب فرقه) درباره مقام انسان کامل(خود وی) می نویسد:
«سالك طريق پس از عبور از مراحل مثالى و ملكوت أسفل و تحقّق به معانى كلّيّه عقليّه، أسماء و صفات كلّيّه ذات حقّ تعالى براى وى تجلّى مىنمايد. يعنى علم محيط، و قدرت محيط، و حيات محيط بر عوالم را بالعيان مشاهده مىنمايد، كه در حقيقت همان وجود باطنى و حقيقى ائمّه عليهم السّلام ميباشند. و حتماً براى كمال و وصول به منبع الحقائق و ذات حضرت أحديّت، بايد از اين مرحله عبور كند و إلّا إلى الأبد در همينجا خواهد ماند»
وی همچنین می نویسد:
«به سبزه ميدان كه رسيدم اين فكر به نظرم آمد كه: من چقدر ايشان را قبول دارم؟! ديدم در حدود يك پيامبر إلهى! من واقعاً به كمال و شرف و توحيد و فضائل اخلاقى و معنوى ايشان در حدود ايمان به يك پيغمبر، ايمان و يقين دارم. زيرا اگر الان حضرت يوسف و يا شعيب و يا حضرت موسى و عيسى على نبيّنا و آله و عليهم السّلام زنده شوند، و بيايند و امر و نهيى داشته باشند، من حقيقةً بقدر اطاعت و انقياد و ايمان به حقّانيّت آن انبياء به اين راد مرد بزرگ و الهى ايمان و ايقان دارم»
ولی هنگامی که به آثار معصومین علیهم السلام مراجعه شود روشن می گردد که مقام نبوت و امامت برای بشر قابل شناخت نیست چه برسد به آنکه قابل وصول باشد
«عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : جَلَّ مَقَامُ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ عَنْ وَصْفِ اَلْوَاصِفِينَ وَ نَعْتِ اَلنَّاعِتِينَ وَ أَنْ يُقَاسَ بِهِمْ أَحَدٌ مِنَ اَلْعَالَمِينَ»
بزرگتر است مقام آل محمّد از وصف ستايشگران و توصيف وصفكنندگان و اينكه احدى را با آنها مقايسه نمود
«آتَاكُمُ اَللَّهُ مٰا لَمْ يُؤْتِ أَحَداً مِنَ اَلْعٰالَمِينَ طَأْطَأَ كُلُّ شَرِيفٍ لِشَرَفِكُمْ وَ بَخَعَ كُلُّ مُتَكَبِّرٍ لِطَاعَتِكُمْ وَ خَضَعَ كُلُّ جَبَّارٍ لِفَضْلِكُمْ وَ ذَلَّ كُلُّ شَيْءٍ لَكُمْ»
«عَنْ أبَی جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: إنّا أهلَ البيتِ لا يُقاسُ بِنا أحَدٌ، مَن قاسَ بِنا أحداً مِنَ البَشَر فقَد كَفَر»
به درستی که با ما اهل بیت علیهم السلام احدی قابل قیاس نمیشود، پس هر کس شخصی را با ما مقایسه کند، همانا کافر شده است.
👈خلاصه آنکه مقام و منزلت نبی و امام علیه السلام به گونه ای نیست که بشر توانائی دست یابی به آن را داشته باشد زیرا خدای متعال ویژگیهایی به آنان عطاء فرموده که به سایرین به مقتضای حکمتش عنایت نفرموده مانند اینکه خلقت ارواح و ابدانشان با دیگران متفاوت است و از همه انسانها برتر و والاتر می باشد.
#عرفان_تصوف
#فرقه_لاله_زاری
#محمد_حسین_طهرانی
@sonnat_voice
تصحیح المذهب
👇👇مشاهده متن
⭕️ ابن عربی و شب قدر: درک شب قدر، موجب اسقاط تکالیف شرعی و اباحه محرمات می گردد!
ابن عربی مدعی می شود که هر کس شب قدر را درک کند، احکام الهی و دستورات شرعی از او ساقط می شود. او برای این ادعای مضحک خود به اسرائیلیات کتب حدیثیشان (منابع حدیثی اهل تسنن) استناد می کند و سپس مدعی می شود که چه خیری بالاتر از این؟! که این اباحه محرمات، بهشتی زودتر از موعد است!
او در بابی تحت عنوان ” (من قام ليلة القدر فوافقها ستر عنه خطاب التحريم)” می نویسد:
«هر کس (حقیقت) شب قدر را درک کند، تکالیف شرعی از او برداشته می شود. و محرمات بر او مباح می شود و کاری نمی کند مگر اینکه مباح خواهد بود. چرا که خداوند به فحشا امر نمی کند!»
سپس توجیهاتی برای این اباطیل می بافد که:
«اگر این عظمت شب قدر نبود خداوند آن را با صفت علم الحاق نمی کرد. از همین جهت خداوند پیامبر صلی الله علیه و آله را امر نموده به طلب کردن زیادت در علم (فرمایش رب زدنی علما).
و معنای قول من در این الحاق آن است که در روایت صحیح [همان اسرائیلیات اهل تسنن]وارد شده که هنگامی که بنده ای گناه میکند و می داند که خداوندی است که گناه را می بخشد یا مجازات می کند، خداوند در بار سوم به او میفرماید که هر کاری میخواهی بکن که من تو را بخشیدم.
و آن چیزی که باعث می شود که تکالیف شرعی برداشته شود، نیست به جز علم. پس الحاق کرد فضیلت لیله القدر را به مرتبه علم همانطور که بیان کردیم و چه خیری بالاتر از اینکه محدودیت های شرعی از بنده برداشته شود؟ که این خود، بهشتی مُعجّل (زودتر رسیده) است! »[1]
البته ابن عربی بحث اسقاط تکالیف شرعیه را تنها در اینجا مطرح نکرده و در جاهای دیگر نیز به این مضمون تاکید نموده است. برای نمونه در جای دیگری می گوید:
«از بندگان خدا کسانی هستند که خداوند ایشان را از میزان گناهانشان آگاه می سازد و ایشان از شدت حیا نسبت به خداوند به سراغ معاصی خود می روند تا به سرعت توبه کنند! گناهان روی دوش ایشان می ماند و آنها از تاریکی مشاهده آنها نجات می یابند. هنگامی که توبه می کنند معاصی بنابر آنچه بوده به حسنه تبدیل می شوند! این قبیل چیزها به جایگاه ایشان نسبت به خداوند ضرری نمی رساند… در شرع ثابت شده است که خداوند در حالتی مخصوص به بنده اش می گوید: إفعل ما شئت، فقد غفرت لک؛ این همان عمل مباح است و کسی که مباح انجام می دهد خداوند او را سرزنش و مؤاخذه نمی کند. اگر در مورد عموم مردم در ظاهر هم معصیت باشد، درباره این شخص، معصیت نیست.»[2]
منبع: پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف
#تصوف
#ابن_عربی
#فلسفه
لینک کتاب 👉✅
تصحیح المذهب✅💯
https://eitaa.com/tashihol_mazhab
امام خمینی ( رضوان الله تعالی علیه) :
احتجاب از حق و رؤيت نفس و خودخواهى و حبّ نفس، انسان را از خدا منقطع كند، و اسير نفس كند. و چون بنده نفس شد، هر جا لذّات نفس ديد، دل آنجا رود، و پيش صاحبان دنيا و مال و منال خاضع و خوار شود، و چشم طمع به دست آنها دوزد، و در عين حال، به زيردستان و آنان كه چشم اميد به آنها ندارد، تكبّر كند و سرافرازى نمايد.
📚نام کتاب : شرح حديث« جنود عقل و جهل» نویسنده : الخميني، السيد روح الله جلد : 1 صفحه : 338
#اخلاق
#تزکیه
احمد بن حنبل از کسانی که نسبت به معاویه موضع منفی داشته باشند، روایت نقل نمی کند.(طبق این نقل)
خطیب بغدادی شافعی به نقل از ابوزکریا (غلامِ احمد بن ابی خیثمه) می نویسد:
در مسجد جامع رصافه بغداد که مولایم ابو خیثمه نمازهایش را در آنجا می خواند، نشسته بودم.
یحیی بن معین نماز ظهرش را خوانده بود که فرستاده احمد بن حنبل وارد مسجد شد. یحیی بن معین نمازش را سریع خواند تا به پیام و سخن فرستاده احمد بن حنبل گوش کند. فرستاده احمد بن حنبل خطاب به یحیی بن معین گفت:
احمد بن حنبل به تو سلام رسانده و می گوید: چرا از عبیدالله بن موسی زیاد روایت نقل می کند؟
مگر ما از او نشنیدیم که نسبت به معاویه بدگویی می کرد؟ به همین خاطر من از او روایت نقل نمی کنم، تو هم نقل نکن.
غلام احمد بن ابی خیثمه می گوید: یحیی بن معین در جواب فرستاده احمد بن حنبل گفت:
از طرف من به احمد بن حنبل سلام برسان و بگو: عبدالرزاق نیز پیش ما از عثمان بدگویی کرد، عثمان که از معاویه برتر است، پس چرا تو از عبدالرزاق روایت نقل می کنی؟ تو از عبدالرزاق روایت نقل نکن تا من هم از عبیدالله بن موسی روایت نقل نکنم
#رجال_اهل_سنت
#احمد_بن_حنبل
#یحیی_بن_معین
پاسخ_به_اشکالات_کانال_منهاج_السنة_درباره.pdf
1.15M
#بداء
پاسخ یکی از فعالان شیعه در عرصه شبهات اهل سنت به اشکالات کاربر اهل سنت در مورد عقیده شیعه در بداء
✒️به قلم ابو ساسان
📌حاوی نکات خوبی است
هدایت شده از آیت الله سیفی مازندرانی
19.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تذکر فقیه محقق حضرت آیت الله سیفی مازندرانی دامت برکاته به وزیر محترم ارشاد
🔹لزوم اجرای #احکام_الهی در جامعه
❗️جامعه ای که به سمت #شهوت_رانی برود نمی تواند اهل #مقاومت باشد.
⏪ مسئله ابتذال و فساد و فحشا و رقاصیها و زنهای بزککرده بدتر از تبرج جاهلی را در خیابان ول کردن و اینها را هر روز خدا مجوز دادن [به چه خاطر است؟] این آقای [وزیر] ارشاد چکار میکند؟ به چه کسانی مجوز میدهد؟ باید جلوی اینها ایستاد! نباید به اینها مجال دهیم که بخواهند این فحشا را رواج دهند.
✅مرکز حفظ و نشر آثار فقیه محقق آیت الله #سیفی_مازندرانی
https://eitaa.com/seyfimazandrani_com
هدایت شده از 𝓐𝓵𝓲.𝓪
🛑 همه ی مردم #شیطان_پرست میشدند!!
🖇 #صوفیه_و_تقدیس_شیطان (1)
👤#ملاصدرا مینویسد:
✅...إن نور إبليس من نار العزة لقوله تعالى خَلَقْتَنِي مِنْ نارٍ و لو أظهر نوره للخلائق لعبدوه...
🔰«بدان که همه چیز در عالم اصلش از حقیقت الهی، و سرّش از اسم الهی است، و این را جز کاملان نمیشناسند... »
در ادامه میگوید:
🔰ای دوست من این چیزها را خوب بفهم که من به مطالبی رسیدیم که اذهان اینها را نمیفهمد، و دستهای از #احمقها و #دیوانهها از شنیدن این اسرار به جنب و جوش میآیند! و بفهم سخنی را که گفته است: همانا نور شیطان از #نار_عزت خداست، و اگر #نور_شیطان ظاهر میشد همه خلایق او را #میپرستیدند !!😳😱
📚 مفاتيح الغيب؛ ملاصدرا؛ ج۱ ص۱۷۲و۱۷۳
💠ملاصدرا در کمال وقاحت مخالف اراجیف خود را احمق و دیوانه میخواند و خود را کامل میداند. ایا این نحوه سخن گفتن یک حکیم است؟!
💠 تقدیس شیطان از مواردی است که اکثر صوفیان انجام داده اند و هر کدام به نوعی ابلیس لعنت الله علیه را تقدیس کردند از ابن عربی ناصبی گرفته تا اقای حسن زادهآملی.
💠 اراجیف ملاصدرا به حدی واضح البطلان است نیازی به استدلال برای ابطالش نیست.
🔗مطالب مرتبط:
۱.مخالفت ملاصدرا با أهلبیت
۲.ملاصدرا منحرف است و مروج صوفیه میباشد
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
♦️ پرسش ♦️
♨️چطور می شود که خلفا، برای اسلام زحمت کشیده اند،ولی آدم های خوبی نباشند؟
✖️ یکی از اعضا اهل سنت پرسیدند:ابوبکر عمر و عثمان زحماتی برای اسلام کشیدند که بر کسی پوشیده نیست! ،چطور می شود که خلفا،این همه برای اسلام زحمت کشیدند،چرا باید آدم های خوبی نباشند؟
❇️ پاسخ ❇️
🔙دوست عزیز، اصلا طرح این سوال توسط شما،اشتباه هست.چرا؟چون طبق مبنای خودتان،پیامبرص فرموده:
✍خداوند این دین را توسط اقوامی یا مرد فاجری، یاری می کند که آنها هیچ بهره ای از دین ندارند
✍إِنَّ اللَّهَ لَیُؤَیِّدُ هَذَا الدِّینَ بِالرَّجُلِ الْفَاجِرِ
📗صحیح بخاری
کِتَاب الْجِهَادِ وَالسِّیَرِ بَاب إِنَّ اللَّهَ یُؤَیِّدُ الدِّینَ بِالرَّجُلِ الْفَاجِرِ ,
📘صحیح مسلم
کتاب الایمان بَاب غِلَظِ تَحْرِیمِ قَتْلِ الْإِنْسَانِ نَفْسَهُ وَأَنَّ مَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ بِشَیْءٍ
✔️پس در کل سوال اشتباهی است
زیرا طبق مبانی خودتان،ممکن است خداوند،دین را توسط مرد فاجر،کمک کند.روایت هم در صحیح بخاری است.،،پس قرار نیست هرکس کار خوبی انجام داد،پس حتما آدم خوبی است و این قاعده کلی که درست کردید که چون فلانی،کار خوب را برای دین انجام داده،،پس حتما،آدم خوبی است،اشتباه و مخالف مبنای شماست.
#فتوحات
#عمر
#ابوبکر
📗ابن تیمیه؛ شناسی
برترین زن جهان اسلام ؟؟؟
♨️ ابن تیمیه در پاسخ به سوال«برترین زن جهان اسلام کیست»میگوید: سؤال سختی است و محل اختلاف. اما اگر پرسیده شود مجموعه همسران پیامبر برترند ، یا مجموعه دختران ایشان، به سرعت جواب می دهم: معلوم است! همسران. چون تعدادشان بیشتر از تعداد دختران است!
|•←❌گفتنی است اشتباه ابلهانه و مغرضانه ابن تیمیه این است که در برتری فضائل و شخصیت معنوی افراد، تعدادشان را درنظر گرفته! چنانکه بگوییم پنج دانه عقیق از یک دانه الماس برتر است.
📍🗨مثالی دیگر؛
✔️... سریع پاسخ میدهم که جمع عمر و عثمان از ابوبکر برترند، چون تعدادشون زیاده.
#ابن_تیمیه (۱)
#ناصبی
#سند_مظلومیت
مجموع الفتاوی، جلد۴_صفحه۳۹۴
هدایت شده از 📚لجنه علمی فقه و اصول آیة الله خویی ره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 اندر توهمات اهل عرفان
💠 فُکاهی های سوزشی !
🎤 گوینده: نویسنده کتاب عشق مجازی و مدرس کتاب روح مجرد
✔️ همه جایش میسوخت... .
#الصوفية_فرقهطهرانیها
#هاشم_حداد
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
👤محی الدین نووی از علمای بزرگ مخالفین و مهمترین شارح صحیح مسلم در 📗"تهذیب الاسماء و اللغات" اینگونه ابراز عقیده میکند که;
آن امکلثومی که عمر با او ازدواج کرده است دختر ابوبکر است،
ایشان در این باره مینویسد:
◽️أختا عائشة: اللتان أرادهما أبو بکر الصدیق، رضى الله عنه، بقوله لعائشة: إنما هما أخواک وأختاک، قالت: هذان أخواى، فمن أختاى؟ فقال: ذو بطن بنت خارجة، فإنى أظنها جاریة. ذکر هذه القصة فى باب الهبة من المهذب، وقد تقدم بیانهما فى أسماء الرجال فى النوع الرابع فى الأخوة، وهاتان الأختان هما أسماء بنت أبى بکر، وأم کلثوم، وهى التى کانت حملاً، وقد تقدم هناک إیضاح القصة، 👈وأم کلثوم هذه تزوجها عمر بن الخطاب👉.
🔹دو خواهر عایشه، همان دو نفرى که مقصود ابو بکر صدیق (زندیق) از سخنانش به عایشه بودند، که به او گفت: دو برادرت و دو خواهرت (از من ارث مىبرند) عایشه گفت: این دو نفر برادران من هستند، اما دو خواهر من چه کسانى هستند (من که یک خواهر بیشتر ندارم) در پاسخ گفت: آن کسى که در شکم دختر خارجه است، من گمان دارم که او نیز دختر است، این ماجرا را در باب هبة کتاب مهذب آورده است، و سخن در مورد آن دو در اسماء الرجال در باب چهارم در خواهران گذشت.
این دو خواهر، اسماء دختر ابوبکر و امکلثوم دختر ابوبکر هستند، و او است که در شکم مادرش بود، و در آنجا توضیح ماجرا گذشت، و همین ام کلثوم است که عمر با او ازدواج کرده است.👉👉
📕تهذیب الاسماء و اللغات، جلد ۲، صفحه ۳۶۹،
#ام_کلثوم
امام متقین حضرت امیر المومنین🥲♥
أخرِجُوا مِن الدنيا قلوبَكُم ،قَبلَ أن تَخرُجَ منها أبدانُكُم ؛ففيها اختُبِرتُم و لِغيرِها خُلِقتُم .
پيش از آن كه پيكرهايتان از دنيا برود ، دلهاى خود را از آن بيرون بريد ؛ زيرا در اينجا آزمايش مى شويد و براى جز آن آفريده شده ايد
بحارالانوار، ج75، ص77، ح3
#اخلاق
هدایت شده از تورقی در تاریخ اسلام
⛔️ عزای غصب خلافت امیرالمومنین از عزای کربلا بالاتر است ! ⛔️
🎙امام خمینی رضوان الله علیه:
بالاترین مصیبتی که بر اسلام وارد شد، همین مصیبت سلب حکومت از حضرت امیر - سلام الله علیه - بود؛ و عزای او از عزای کربلا بالاتر. مصیبت وارده بر امیرالمؤمنین و بر اسلام بالاتر است از آن مصیبتی که بر سید الشهداء - سلام الله علیه - وارد شد. اعظمِ مصیبتها این مصیبت است که نگذاشتند مردم بفهمند اسلام یعنی چه.
صحیفه امام خمینی ج ۲ ص ۳۶۰
@tarikh1234tarajim
هدایت شده از علم الحدیث
جالبه بدونید
➖ام فضل قاتل امامجواد علیه السلام از امام معصوم صاحب فرزند نشد
➖جعده بنت اشعث، قاتل امام حسن علیه السلام از امام معصوم صاحب فرزند نشد
➖عائشه بنت ابابکر، همسر پیامبر صلی الله علیه و آله ..... از پیامبر صاحب فرزند نشد
➖حفصه بنت عمر بن الخطاب، همسر پیامبر صلی الله علیه و آله ....از پیامبر صاحب فرزند نشد
👈اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ ۗ
👇نکته👇
بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ نُوراً فِي الْأَصْلَابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الطَّاهِرَةِ لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجَاهِلِيَّةُ بِأَنْجَاسِهَا
🔰شهادت می دهیم که شما نوری بودید در صلب های بلند (پدران پاک)و ارحام پاک(مادران پاک دامن) که پلیدی های جاهلیت شما را آلوده نکرده است
📚:تهذيب الأحكام ج6ص114
♻️کانال: علم الحدیث
@mirasehadisi
در قضیه رییس جهمور عزیز و وفات ایشان.
مومنینی ، مسلمینی مضطر بوده اند تا جناب ریسی ره، و بقیه عزیزان پیدا بشود.
لکن از مولای خودمان غافلیم در اضطراب به رویت جمالش و ظهورش
چه میشود شبی هم بر مولای خود چنین بوده باشیم؟
فرق است بین ما و ان یاران خاص ات...
سلام بر تو ای مولای غریبم😞
سلام بر تو وقتی می ایستی و می نشینی، ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جناب خمینی ره؛
❌امروز اختلاف سر ولایت امیر المومنین علیه السلام، خیانت به اسلام است.
امام صادق علیه السلام
و کلامش در مورد حسن ظن به الله تبارک و تعالی✅
حدیث عجیبی هست، ساده نگذریم. درجات بالای تسلیم را اشاره میفرماید مولای ما
#اخلاق
توصیه های اخلاقی و رفتاری که در متن زندگی روزانه پیاده کنیم
میسر نمیشود الا به عمل.
عمل شود شکی نیس موجبات یقین بالا رو فراهم خواهد کرد، ان شاء الله. انجایی که واقعا، الا بذکر الله تطمن القلوب، را از درون خود احساس خواهیم کرد.ان شاء الله
#اخلاق_عملی