eitaa logo
تسبیحات
6.1هزار دنبال‌کننده
17 عکس
38 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
➕️ دستور شب نیمه شعبان 🔻استاد شیخ جعفر ناصری: در روايت دارد كه شب نيمه شعبان هر كسی سه سوره يس بخواند خدای متعال تا سال آينده او را در حفظ و حراست و نگهداری خودش بيمه می‌كند. گويا برای سه حاجت مهم هم می‌توان خواند؛ چه خود انسان و چه خانواده انسان هر كدام می‌توانند بخوانند. 🔸اين عمل شب نيمه شعبان است. براي گشايش كار، امنيت خود انسان و برای جهات كاری و جهات روحی، همچنین برای خانواده انسان، مفید است. 🔹مرحوم آیت الله کشمیری قدس سره خيلی به خواندن سه سوره يس در شب نيمه شعبان سفارش می‌كردند. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔻 شب نیمه شعبان، سه سوره‌ی «یس» خوانده شود و بعد از تلاوت این سه سوره اگر حاجتی دیگر داشتید باز سه سوره «یس» دیگر خوانده شود. 🔸 سه تای اول در اولویت است، حتی اگر بنا باشد کسی مثلاً برای فرزندان خود بخواند دوره‌ی آن همین‌طوری است، سه تایی است. 🔹شب نیمه شعبان همسایه‌ی لیلةالقدر است. 🔘 @nasery_ir ‌◾️ @Tassbihat
👆طریقه خواندن نماز جعفر طیار که در شب نيمه شعبان توصیه شده است. 🔻غیر از روش فوق، طریقه مختصر کردن نماز جعفر طیّار با گفتن تسبیحات بعد از نماز هم آمده است: از حضرت صادق علیه السلام روایات شده که: هرکس عجله دارد، می تواند نماز جناب جعفر را بدون تسبیحات بخواند، سپس تسبیحات را در حالی که به دنبال حاجتش (کارهای خود) می رود بگوید! • مرحوم آیت الله میرزا محمّد باقر فقیه ایمانی در کتاب فوز اکبر و پس از تأکید بر خواندن نماز جناب جعفر علیه السّلام در شب نیمه شعبان می‌نویسد: یک قسمِ مختصر و آسان این نماز آن است که ۴ رکعت به دو سلام خوانده شود، و بعد از چهار رکعت، سی صد مرتبه بگویند: «سُبْحَانَ اللهِ ، وَ الْحَمْدُ لِلهِ ، وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ ، وَ اللهُ أَكْبَر». ◾️ @Tassbihat
♦️این متن را به مناسبت نیمه ی شعبان حتما بخوانید و همراه با فایل زیر آن منتشر بفرمایید♦️ بیچاره گی و فلاکت و بدبختی ما از آن جایی آغاز شد که دچار قرائتی از هستی شدیم که بالکل منفک از مدارهای غیبی است. به عبارت دیگر با عالم دنیا مستقلا مواجه شدیم و از کارکرد عالم امر و غیب و تاثیر شگرف آن بر ماهیت دنیا و مولفه ی زندگی زمینی غافل گشتیم. مجال این بحث اینجا نیست اما یادمان نرود که ابلیس دشمن قسم خورده ی چشم باطن انسان و مانع رسیدن او به فهم عمیق و بهره وری حقیقی اش از ساحت هستی است،فلذا باید علی الدوام متذکر باشیم که کلید اعظم گشایش انسان برای رسیدن به مقام ولایت اللهی حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء که باطن هستی و غیب اعظم آخرالزمان می باشد،دعا و دعا و دعا است. ♦️دعا حقیقتی است که امیرالمومنین علی علیه السلام درباره ی آن می فرماید: الدُّعاءُ أنفَذُ مِنَ السِّنانِ الحَديد(دعا در اثر کردن،کاری تر از نیزه ی آهنین و برنده است/اصول کافی). پس شاید یا ما دعا نمی کنیم و یا شاید درست و از روی اضطرار رو به ساحت حق تعالی نمی بریم. در روایت از امام صادق علیه السلام منقول است که فرمود: هَل تَعرِفونَ طولَ البَلاءِ مِن قِصَرِهِ؟ قُلنا: لا، قالَ: إذا الْهِمَ أحَدُكُمُ الدُّعاءَ عِندَ البَلاءِ فاعْلَموا أنَّ البَلاءَ قَصيرٌ آيا طولانى بودن بلا را از كوتاه بودن آن باز مى ‏شناسيد؟ عرض كرديم:خير. فرمود: هرگاه به يكى از شما در بلا و گرفتارى، دعا كردن الهام شد، بدانيد كه بلا كوتاه است (و به زودى رفع مى ‏شود)/مکارم الاخلاق) حال که به قلب تمامی گرفتاران و اسیران عالم الهام شده است که علاوه بر تمام تلاش ها باید در دریای دعا غرق شوند، مسئله اینجاست که آیا ما در دعا برای ظهور به اضطرار حقیقی افتاده ایم یا خیر؟ ♦️بسیاری از ما ولعی که در خواندن ختم واقعه ای که دوشنبه ی اول ماه باشد را در خویش یافته ایم و دیده ایم که برای رسیدن به حوائج دنیوی مان چه پشتکاری از خویش نشان می دهیم.وای بر ما که می دانیم برای امر ظهور، چشم ازل و ابد به شیعیان این زمانه دوخته شده است تا ببیند چه می کنند و ما در دعا کردن مضطر نگشته باشیم. ♦️دعا حالتی قلبی است که باید در انسان به وجود آید تا به درگاه استجابت برسد و البته هنگامیکه تمام همت ما مشغول خویش و دنیای خیالی اطرافمان گشته باشد طبعا دیگر اضطراری برای ظهور در خویش نخواهیم یافت. ♦️راهکار چیست؟ خدا رحمت کند مرحوم ملاحسینقلی همدانی را که برای ترقیات عالیه معتقد به پرواز کردن نفس با دوبال ذکر و فکر بوده است. فکری که مورد نظر ایشان بوده حاوی ظرائفی است که در این خطوط مجال صحبت از آن نیست و از اصول طریقه ی معرفت النفس است. اما ایشان ذکر را تقسیم به ذکر لفظی و عملی می کرده اند.ذکر عملی را نیز تقسیم به چند امر نموده.اما در راس آن از مراقباتی سخن گفته است که مهم ترین آنان انجام واجبات و ترک محرمات است. ♦️آنچه باقی است ذکر لفظی است که در این نوشته قصد بر تمرکز روی ذکر لفظی خاص برای خرق پرده های غیبت توسط تک به تک شیعیان است. ما واماندگان و بیچارگان چاره ای نداریم که باور کنیم باید در دعا به الحاح و اصرار و اضطرار بیفتیم. در کربلا دعوت کنندگان سید الشهداء سلام الله علیه او را به گودال قتلگاه کشاندند و در قرن چهاردهم امثال نویسنده امام زمانشان را با اعمال و غفلت در قعر سیاهچاله و زندان های آهنین محبوس کرده و دل خوش به آن بودیم که از موثران در امر فرج باشیم. حاشا و کلا. ♦️پیشنهاد می کنم از روز نیمه ی شعبان تا صبح عید فطر و پس از آن هر هفته جمعه ها دعایی را بخوانیم که در آن شاهد اصرار و الحاح شگفت انگیز و کم سابقه ای از طرف خواننده ی دعا نسبت به امر ظهور می باشیم. این دعا معروف به دعاء در زمان غیبت امام زمان علیه السلام و در ملحقات مفاتیح الجنان موجود و به متن زیر پیوست گشته است که نائب اول امام عصر عج آن را املاء فرموده و سید بن طاووس عنایت بسیاری به آن دارد. ♦️کافی است شما این دعا را یک مرتبه با دقت و با توجه به معنای آن بخوانید،سپس متوجه خواهید شد که ما در الحاح و اصرار و استقامت در امر دعا برای ظهور تا چه اندازه کوتاه قد و بی جربزه و حقیرانه برخورد کرده ایم. این دعا برای خواننده خواص شگفت انگیزی دارد که موانست چهل روزه ی آن و یا تدوام بر آن پرده از راز سر به مهر آن برای اهلش بر خواهد داشت. بعضی از اهل معنا این دعا را چهل روز می خواندند و با آن استاد حقیقی سلوکشان را می یافتند،ان شاءالله ما و شما آن را پی گیرانه بخوانیم و مراقبات عملی را ضمیمه ی آن گردانیم تا ان شاءالله به برکت این دعای سراسر شگفتی در این سال پرده از چهره ی مهدی فاطمه سلام الله علیهما کنار بزنیم که امر ظهور امام عصر عج در اختیار ماست. ♦️المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani
🔸سرنوشت انقلاب را برایتان بگویم ... در آینده ایران و اسرائیل، تقابل مستقیم خواهند داشت. 📆 (سخنرانی عالم الهی آیت‌الله حائری شیرازی(ره) - سال ١٣۶۵) ◾️ امروز در عالم دو ولایت مطرح است: «(ع) نسبت به مسلمانان خالص» و « برای مسلمانان ناخالص». هر دوی این ولایت‌ها درحال رشد هستند و باید هم رشد کنند. ببینید چه می‌خواهم بگویم! در این‌طرف، ولایت امام دارد سر بلند می‌کند. در آن‌طرف هم ولایت اسرائیل دارد سر بلند می‌کند. در این وسط، کسانی هستند که باید یا جذب این بشوند یا جذب آن بشوند. اگر هنوز جذب نشده‌اند، به‌خاطر این است که این دو ولایت هنوز به‌اندازۀ کافی به رشد نهایی خودشان نرسیده‌اند. اسرائیل هنوز به رشد نهایی خودش نرسیده است. نهضت امام هم هنوز به رشد نهایی خودش نرسیده است. ◾️ کسانی که با امام مخالفت می‌کنند، اینها می‌مانند تا اینکه بالاخره از زیر پرچم اسرائیل سر دربیاورند! چون در عالم، دو ولایت بیشتر نخواهد بود. منتها این دو ولایت، هنوز به حد کافی بزرگ نشده‌اند. در آینده، وقتی این دو کاملاً رشد بکنند، با یکدیگر رو در رو خواهند شد؛ یعنی دیگر هیچ مملکتی، بین [نهضت] امام و اسرائیل واسطه و فاصله نخواهد بود. الان سوریه و لبنان واسطه هستند. در آینده، حکومت اسلامی و اسرائیل، مستقیماً با هم اصطکاک پیدا خواهند کرد؛ یعنی ولایت اهل‌بیت(ع) یک طرف، یهود هم یک طرف!در این وضعیت است که تمام جوامع، جز یهودی‌صفتان، سراغ امام زمان(ع) می‌آیند و این مقدمۀ ظهور امام زمان(ع) خواهد شد. شما می‌پرسید: «چرا یهود، قطب مقابل ولایت اهل‌بیت(ع) است؟» در روایت داریم کسانی که با اهل‌بیت(ع) مخالفت کنند و بغض ایشان را داشته باشند، یهود این امت‌اند. 🔥امروزه هم، ، همان تجلّی ولایت اهل‌بیت(ع) است؛ آنهایی که ولایت فقیه را نپذیرفتند، ولایتشان به ولایت یهود منتهی خواهد شد! سرنوشت این انقلاب را برایتان گفتم تا اگر سختی‌ها و فشارهایی پیش آمد، بدانید کسی که بناست در صف اهل‌بیت(ع) باشد را تحت فشار قرار می‌دهند. این شخص اگر به درد اهل‌بیت(ع) نخورد، به صف دشمنان ایشان ملحق خواهد شد. در مقابل هم، بسیاری افراد از صف دشمنان بیرون می‌آیند و به صف شما می‌پیوندند. بدانید که صف انقلاب، این است و این مشکلات را دارد تا زمانی که جلوه پیدا بکند. ▪️ @Tassbihat
🔺️رابطه با امام زمان عج در هر لحظه و عملی حداقل دوبار محقق می‌شود... ◾️ @Tassbihat
اگر در سرّ وجود و زوایای پنهان قلبت اکراه یا اعتراض یا سخت‌آمدنی از روزه و داشته باشی همین حالت ممکن است تبدیل شود به محروم شدن از ماه رمضان. مثلا مریض می‌شوی و توفیق روزه را از دست می‌دهی. پس تا دیر نشده استغفار کن از این حالت و به خدا پناه ببر... 🔺️مرحوم آیت‌الله شجاعی(ره) ◾️ @Tassbihat
آیت‌الله شیخ علی سعادت‌پرور پهلوانی(ره) نقل کرده‌اند که یک روز جمعه که خدمت علامه طباطبایی(ره) مشرف شده بودند استاد پس از حضور و تشریف فرمایی آهسته با خود آیه شریفه: "فَلَنْ أُكَلِّمَ الْيَوْمَ إنسيا"(و امروز مطلقاً با انسانی سخن نخواهم گفت/ سوره مریم، آیه۲۶) را زمزمه و تکرار می‌نمودند. با خود گفتم شاید استاد امروز بنای بر سخن گفتن ندارند؛ ولی پس از آنکه پرسشهایی شد و جواب فرمودند به نظر رسید شاید استاد هر صبح این آیه شریفه را تکرار میکنند تا از سخن گفتن بسیار امتناع داشته باشند. رویه آن مرحوم چنین بود که جواب هر کس را به اختصار می‌دادند و از گفتار بسیار هر چند مفید بود نیز امتناع داشتند و سکوتشان از کلامشان بیشتر بود؛ بلکه اگر کسی ساعتی خدمتشان بود و سؤال نمی‌کرد ایشان سر را به زیر انداخته و در زبان با خود گفت‌وگو داشت. ◾️ @Tassbihat
هدایت شده از شعله ی طور
♦️اربعین 21 شعبان تا روز عید فطر را دریابید♦️ انسان باید بنشیند و عمیقا متمرکز شود که در این 40 روز چه کاری را می تواند ترک کند که او را مستعد افاضات ربانی عید فطر نماید. از آن طرف نیز یک عمل یا دو عمل را در این اربعین در نظر بگیرد و استمرار داشته باشد.اما مهم تر ترک عادات و اشتباهات است که اگر در این چهل روز به آن ملتزم باشد مایه ی شگفتی خواهد بود. ♦️آیت الله سید محمد مهدی بحرالعلوم در رساله ی معنوی ای که به ایشان منسوب است طبق نقل می فرمایند: به طرق عديده از سيّد رسل و هادى سبل مرويست كه: من اخلص للّه أربعين صباحا ظهرت ينابيع الحكمة من قلبه على لسانه. عبارات حديث مختلف وارد شده و معانى متّحد است. خود به عيان ديده‏ايم، و به بيان دانسته‏ايم كه اين مرحله شريفه از مراحل عدد را خاصيّتى است خاصّ، و تأثيرى است مخصوص، در ظهور استعدادات، و تتميم ملكات، در طىّ منازل و قطع مراحل. و منازل راه، اگر چه بسيار باشد، لكن در هر منزلى مقصدى‏ است. و مراحل اگر چه بيشمار باشد، چون به اين مرحله داخل شدى اتمام عالمى است. تخمير طينت آدم أبو البشر به يد قدرت الهيّه در چهل صباح اتمام يافت: و خمّرت طينة آدم بيدى أربعين صباحا و در اين عدد عالمى از عوالم استعداد را طىّ كرد. و به روايتى چهل سال جسد او ميان مكّه و مدينه افتاده بود و باران رحمت الهيّه بر او مى‏باريد، تا در اين عدد قابل تعلّق روح قدسى شد. و ميقات موسى عليه السّلام در اربعين ليلة تمام شد. و قوم او را بعد از اربعين سنة از تيه خلاص كردند. و خاتم انبياء صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را بعد از چهل سال كه به خدمت قيام نمود خلعت نبوّت پوشانيدند. و زمان مسافرت عالم دنيا و ظهور استعداد، و نهايت تكميل در اين عالم، در چهل سال است. چنانچه وارد است كه عقل انسان‏در چهل سالگى به قدر استعداد هر كسى كمال مى‏پذيرد. و بالجمله خاصيّت اربعين در ظهور فعليّت و بروز استعداد و قوّه، و حصول ملكه، امريست مصرّح به در آيات و اخبار، و مجرّب اهل باطن و اسرار، و اين است كه در حديث شريف حصول آثار خلوص را كه منبع عين معرفت و حكمت باشد در اين مرحله خبر داده. و شكّ نيست كه هر نيكبختى كه به قدم همّت اين منازل چهل‏گانه را طىّ كند، بعد از آنكه استعدادات خلوصى را به فعليّت آورد سرچشمه معرفت از زمين قلب او جوشيدن آغاز كند. و اين منازل چهل‏گانه در عالم خلوص و اخلاص واقعند و مقصود و منتهاى اين منازل عالمى است فوق عالم مخلصين و آن عالمِ: أَبيت عند ربّى يطعمنى و يسقينى است، چه طعام و شراب ربّانى‏ معارف و علوم حقيقيّه غير متناهيه است. ♦️پ ن:اجازه ندهید ماه مبارک رمضان آغاز شود و بعد به فکر تمرکز کردن برای اصلاح و برنامه ریزی باشید. فی الفور سر سفره ی دل بنشینید و برنامه ی دقیقی برای ترک و عمل در نظر بگیرید و از صبح ۲۱ شعبان ملتزم باشید. ♦️المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani