eitaa logo
موسسه فقه اقتصادی طیبات
1.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
347 ویدیو
44 فایل
📣 کانال رسمی موسسه آموزش و تحقیقات کاربردی فقه اقتصادی طیبات 🇮🇷 مجموعه ای حوزوی با همکاری جمعی از روحانیون متخصص در علوم اقتصادی و فقه معاملات 👤 ادمین کانال: 👤 @tayebat_admin1 🌐 آدرس سایت: 🌐 https://www.Tyb.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمیدونیم سابقه داشته آقا بعد از کلی سخنرانی و اتمام جلسه یکدفعه بین نماز بلند شن و دوباره مطلبی بگن یا نه؟! ولی معلومه حرف مهمی بوده.... ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄
هدایت شده از استاد جواد عبادی
💢 نشست علمی با موضوع شناسی نات کوین، همستر و تپ سوآپ با ارائه به دعوت گروه فقه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در روز پنجشنبه 17 خرداد 1403 برگزار شد. 🔸در این نشست استاد عبادی ابعاد موضوع شناسی و قانونی و فقهی و کسب درآمد از این ربات‌های تلگرامی را بیان نمود و به سوالات حضار در این زمینه پاسخ داد. ╭••┅──────••──────┅••╮ 🆔 @javadebadi_ir 🌐 www.Javadebadi.tyb.ir ╰••┅──────••──────┅••╯
❇️ از «همستر کامبت» تا وضعیت «بازی‌های رایانه‌ای» در ایران 🔻 حجت‌الاسلام میرمرشدی، دبیر ستاد راهبری بازی‌های رایانه‌ای حوزه در گفتگو با حوزه‌نیوز: در ایران ۳۰ میلیون گیمر رسمی در کشور داریم که میانگین سنی بازیکنان، 24 سال است و در حال حاضر تقریباً ۹۷ درصد بازی‌هایی که در ایران بازی می‌شود، بازی‌های خارجی است. ◻️ انواع درآمدزایی از طریق بازی‌ها ➖ برد و باخت‌های پولی که منجر به قمار می‌شود ➖ خرید و فروش پوسته، آماتور و اسلحه ن ➖ خرید و فروش اکانت بازی‌ها یا اعتبار بازیکن ➖ خرید و فروش برخی از اعتبارهای موجود از تولیدکننده بازی ➖ استریل بازی یا گزارش‌گری روی خط ◻️ بعد از ورود جدی رمزارزها، بازی‌ها مختلفی با هدف درآمدزایی ساخته‌ شدند. ◻️در بازی‌های نسل جدید مثل همستر، بدون داشتن هیچ مهارت و با تاچ گوشی می‌توان درآمدزایی کرد! افراد از طریق یک ربات بدون ثبت‌نام و به‌صرف لمس‌کردن صفحه گوشی و دعوت افراد مختلف به بازی و عضویت در یک سری از کانال‌ها و گروه‌ها افزایش اعتبار می‌دهند. ◻️ رمزارزها هیچ پشتوانه حقیقی مثل طلا یا ارزهای دیگر را ندارند و چیزی که به آن اعتبار می‌دهد، فقط مقبولیت عمومی است. هیچ‌کسی نمی‌تواند ادعا کند که این توکن‌ها به پول تبدیل خواهد شد؛ سازندگان این بازی می‌گویند احتمالا بله، احتمالا خیر. الان هیچ نوع رمزارزی، آن را پشتیبانی نمی‌کنند و ضمانت و پشتیبانی آن به آینده موکول شده است. ◻️ مدار اقتصادی اسلام بر اساس تولید و کار حقیقی است. نکته مهم در بازی همستر این است که هیچ مهارت و فنون و کار عقلایی برای این بازی وجود ندارد. گسترش این طمع درآمد بدون زحمت، بدون هیچ مهارت، بدون هیچ تحصیلات علمی، موجب تنبلی و از بین رفتن سرمایه کار می‌شود. ◻️این اشکال به بازی‌های صرفا تفریحی وارد نیست؛ چون در بازیهای دیگر، حداقل برای سرگرمی و آرامش خاطر است، ولی بازی‌های کریپتویی جدید هیچ مهارت، هیجان و آرامشی به افراد نمی‌دهند. ◻️ بعد از اتفاقات اخیر، تعداد کاربرهای این پیام‌رسان، رشد خاصی کردند و موجب تقویت حاکمیت جبهه نرم‌افزاری غرب که در بسیاری از موارد بر علیه جمهوری اسلامی اقدام می‌کند، شد؛ بنابراین به حکم ثانوی، حرمت مضاعفی هم برای این بازی ها می‌توان قائل شد. ◻️ همچنین در همین ایام تبلیغات ممکن است هدف صاحبان این شرکت، جذب افراد برای جهت‌دهی ذهنی کاربران در راستای انتخاب کاندیدای مدنظر حاکمیت غرب باشد. 📎 متن کامل مصاحبه ╭••┅──────••──────┅••╮ 🆔 @javadebadi_ir 🌐 www.Javadebadi.tyb.ir ╰••┅──────••──────┅••╯
اعضای کمیسیونهای تخصصی مجلس مشخص شدند. اسامی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس: ۱- سید شمس‌الدین حسینی ۲- مهدی طغیانی ۳- جعفر قادری ۴- سید فرید موسوی ۵- عباس پاپی‌زاده ۶- روح‌الله ایزدخواه ۷- میثم ظهوریان ۸- حسین صمصامی ۹- رسول بخشی دستجردی ۱۰- سعید رحمت زاده ۱۱- آرا شاوردیان ۱۲- منوچهر متکی ۱۳- مصطفی مطورزاده ۱۴- هادی محمدپور ۱۵- محمد باقری ۱۶- حاکم ممکان ۱۷- محمد علیجانی ۱۸- زهرا خدادادی ۱۹- غلامحسین زارعی ۲۰- علیرضا زندیان ۲۱- احمد انارکی ۲۲- فاطمه مقصودی ۲۳- فتح الله توسلی جهت مشاهده اعضای همه کمیسیونهای مجلس روی لینک زیر کلیک کنید👇👇 https://tyb.ir/?p=29162 🔆 مؤسسه فقه اقتصادی طیبات 👇👇👇👇👇👇 🆔 @tayebat_public 🌐 Tyb.ir
هدایت شده از استاد جواد عبادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سامانۀ تعیین هزینه‌کرد مالیات رونمایی شد 🔹با این سامانه پرداخت‌کنندگان مالیات خودشان انتخاب می‌کنند که مالیات پرداختی شان کجا هزینه شود. @Farsna پی‌نوشت عبادی: گام خوبی در مسیر اسلامی سازی مالیات است اما با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم. امام على عليه السلام به مالك اشتر فرمودند : «وَليَكُن نَظَرُك في عِمارَةِ الأرضِ أبلَغَ مِن نَظَرِكَ في استِجلابِ الخَراجِ لأِنَّ ذلِكَ لايُدرَكُ إلاّ بِالعِمارَةِ»؛ ای مالک بايد توجّه تو به آباد كردن زمين بيش از توجّه به گرفتن ماليات باشد ؛ زيرا ماليات جز در نتيجه آبادانى فراهم نمى آيد. نتیجه: اینکه دولت (و مجلس) حتی در وضعیت تورم و رکود اقتصادی همچنان میزان مالیات‌ها را بالا ببرد و در مالیات‌ستانی اساسا به دنبال تامین بودجه مورد نیاز دولت باشد هر چند وضعیت مالیات دهندگان از نظر اقتصادی نامطلوب باشد این اسلامی نیست. ✍ ╭••┅──────••──────┅••╮ 🆔 @javadebadi_ir 🌐 www.Javadebadi.tyb.ir ╰••┅──────••──────┅••╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بانک‌های خصوصی اختیار خلق پول گرفتند ولی مسئولیت نمی پذیرند! ✳️ هادی عباسی معاون وزیر راه: نظام جمهوری اسلامی باید تکلیفش را با بانک‌ها مشخص کند، بانک‌های خصوصی اختیار خلق پول گرفتند ولی مسئولیت نمی پذیرند! پی‌نوشت عبادی: اینکه یک مسول بلند مرتبه دولتی به موضوع به این مهمی یعنی خلق پول بانکهای خصوصی پرداخته است خدا پدربیامرزی دارد انصافا. ولی ای کاش اقدامی هم برای رفع این معضل میشد. ✍ ╭••┅──────••──────┅••╮ 🆔 @javadebadi_ir 🌐 www.Javadebadi.tyb.ir ╰••┅──────••──────┅••╯
هدایت شده از استاد جواد عبادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 دکتر موسی غنی نژاد: عدالت اجتماعی سراب است. دکتر غنی نژاد را می توان از موثرترین طرفداران «اقتصاد لیبرال سرمایه داری» در ایران دانست. ایشان سه جلد کتاب آقای «فردریش فون هایک» که سردمدار اقتصاد لیبرال سرمایه داری در جهان است را با عنوان کتاب قانون، قانون‌گذاری و آزادی (Law, Legislation and Liberty) به زبان فارسی ترجمه کرده است و به همین خاطر دکتر غنی نژاد از جهت فکری به شدت تابع این نویسنده است. عنوان یکی از این سه کتابها «سراب عدالت اجتماعی» است. موسی غنی نژاد به تبعیت از هایک بر این عقیده است که تحقق عدالت اقتصادی که یکی از زیر شاخه های عدالت اجتماعی است امری دست نیافتنی است و ورود دولت برای برقراری عدالت اقتصادی موجب به هم ریختگی اقتصاد کشور می شود. بنابراین طیف فکری ایشان که از سوی دستگاه عظیم رسانه ای «دنیای اقتصاد» در دانشگاهها و بدنه مدیران کشور رسوخ داده شده است بر این باور است که دولت نباید به بهانه تحقق عدالت اقتصادی در اقتصاد دخالت نماید چون اساسا تحقق عدالت اقتصادی سراب است. از سوی دیگر شنیده‌ها حاکیست بدنه اقتصادی دولت دست طرفداران این طیف فکری خواهد بود.( طیب نیا، آخوندی، نیلی و ...) حال سوال این است دکتر پزشکیان که مهمترین شاخصه‌اش تاکید بر «تحقق عدالت اقتصادی» بر مبنای قانون اساسی و توصیه‌های امیرالمومنین علیه السلام است چگونه می‌خواهد با این طیف جماعت مخالف عدالت اقتصادی به اهداف خود برسد. ✍ ╭••┅──────••──────┅••╮ 🆔 @javadebadi_ir 🌐 www.Javadebadi.tyb.ir ╰••┅──────••──────┅••╯
هدایت شده از استاد جواد عبادی
✍جواد عبادی چند روز پیش یکی از فعالان اقتصادی تبریز به بنده اطلاع داد که از طرف اتاق بازرگانی تبریز دعوت شده است به یک مراسمی که سخنران آن آقای دکتر موسی غنی نژاد است با موضوع «لزوم نه به اقتصاد دستوری». به نظر می رسد با پیروزی آقای دکتر پزشکیان، دور جدیدی از گردو خاک کردنها و دوره‌گردی طرفداران اقتصاد لیبرال سرمایه داری شروع شده است. هرچند اینان در دوره تمام روسای جمهورها حتی دوره شهید رییسی تاثیر حداکثری را در قانونگذاری و مدیریت اقتصادی کشور داشته و دارند. ✍ ╭••┅──────••──────┅••╮ 🆔 @javadebadi_ir 🌐 www.Javadebadi.tyb.ir ╰••┅──────••──────┅••╯
هدایت شده از استاد جواد عبادی
*⚠️تاخیر در اقدام ایران، به‌معنای منتفی شدن یا تخفیف در شدت انتقام خون شهیدوالامقام اسماعیل هنیه وجبهه مقاومت نیست؛ بلکه برعکس است. اما چرا تاخیر: ۱- سنجش ابعاد و بررسی سناریوهای احتمالی، در تابع ورود فرامنطقه‌ای‌های پشتیبان رژیم صهیونیستی ۲-امکان‌سنجی پلن طولانی شدن درگیری در یک نبرد چندوجهی با دشمنان در مدار ۳۶۰ درجه و نبرد پینگ‌پونگی ۳- هماهنگی با سایر اقمار جبهه مقاومت و تقسیم‌کار مشترک برای رفع موانع احتمالی در حذف اهداف دشمن ۴- سطح‌بندی و فهرست کردن بانک اهداف متخاصم در زمین، دریا، آسمان و حتی فضا ۵- حفاظت از زائران حسینی در سرزمین تحت نفوذ ایالات متحده در ایام اربعین ۶- رسیدن به نقطه تثبیت دولت جدید برای مدیریت ساختار اجرایی کشور در روز و ساعت صفر حمله ۷- زجرکُش کردن وحوش صهیونیست در چارچوب عملیات روانی  ۸- پایان یافتن المپیک پاریس و تمرکز افکار عمومی جهان روی موضوع حمله جبهه مقاومت ۹- استقرار سامانه‌های پدافندی جدید و انتقال ادوات آفندی در سایت‌های عملیات ویژه ۱۰- هم‌زمان کردن تهاجم، با عملیات علیه ناتو در اروپای شرقی و...... ۱۱- در نهایت، تنظیم زمان‌بندی نقشه نبرد برای مضاعف کردن فشار چندجانبه از سوی همه جبهه مقاومت، و پایش سرزمین‌‌های درگیر در این نبرد بخشی از چرایی تاخیر در انجام عملیات محسوب می‌شود. 🔺 رژیم صهیونیستی در بن بست باخت- باخت گیر کرده؛ چنانچه با اعمال دکترین همیشگی، اقدام به حمله پیش‌دستانه علیه جبهه مقاومت کند، مقصر شروع جنگ فراگیر است، و اگر در این شرایط ایست کند، فرسایش روانی، محیط داخلی سرزمین‌های اشغالی را به‌سوی فروپاشی خواهد برد و از آن‌ بدتر، زیرساخت یک تهاجم بزرگ، بدون هرگونه اختلال، علیه این رژیم شکل خواهد گرفت. در هر صورت، ساعت صفر و شب موعود فرا خواهد رسید، و رژیم مظلوم‌کُش، معنای مجازات سخت و عملیات ویژه ایران را خواهد فهمید! 🔺 ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی طی بیانیه‌ای مشترک از ایران خواستار خویشتنداری شدند دقیقا همان جماعتی که ۱۰ ماه است با ارسال سلاح و حمایت دیپلماتیک و رسانه‌ای از رژیم قاتل، شرافت و انسانیت را به مسلخ بردند!* ‌‌🛑‍ ╭••┅──────••──────┅••╮ 🆔 @javadebadi_ir 🌐 www.Javadebadi.tyb.ir ╰••┅──────••──────┅••╯
خلاصه کتاب «فقه رمزارزها» تألیف آیت الله سید محمّدرضا مدرّسی یزدی که توسط دفتر فقه معاصر حوزه‌های علمیه چاپ شده است چنین است: لینک مطلب👇👇 https://eitaa.com/tayebat_public/2732 🔆 موسسه فقه اقتصادی طیبات 👇👇👇👇👇👇 🆔 @tayebat_public 🌐 Tyb.ir
خلاصه کتاب «فقه رمزارزها» تألیف آیت الله سید محمّدرضا مدرّسی یزدی که توسط دفتر فقه معاصر حوزه‌های علمیه چاپ شده است چنین است: ۱. رمزارزهایی چون بیت‌کوین، استعدادها و علامت‌های خاصّ رایانه‌ای هستند که با فرایندی سخت و در سقفی محدود تولید می‌شوند. ۲. این علامت‌ها در زمان حاضر عملاً مورد رغبت و تقاضای تعدادی از مردم قرار گرفته تا آن را به عنوان وسیلة مبادله و وسیلۀ ذخیرة ارزش در اختیار داشته باشند دلیل این عمل مردم هرچه باشد مهمّ نیست، گرچه در ابتداء یک قرار ضمنی بوده است پس یعنی این علامت‌ها دارای مالیّت می‌باشند. ۳. این علامات قابلیت انتقال به غیر به نحو کلّی و حتّی به نحو جزئی را دارد و مقدور التسلیم می‌باشد. ۴. این علامات چون مالیّت دارد و قابل انتقال به غیر است، پس می‌تواند در بیع و سایر معاملات عوض قرار گیرد و أکل مال در مقابل آن أکل مال بالباطل نمی‌باشد. ۵. این علامات گرچه حقیقتاً عین نیستند، امّا چون در عالم اعتبار به نحو عین اعتبار شده‌اند؛ نه به نحو وصف یا منفعت یا عمل، لذا تمام هویّت آنها قابل انتقال است. پس شرط عینیت را به حسب خودش واجد است و می‌تواند در بیع به عنوان معوّض نیز واقع شود. مضافاً به این‌که لزوم عین بودن معوّض عرفاً از لفظ بیع استفاده نمی‌شود، بلکه غیر عین اگر هویت مستقلّة قابل انتقال داشته باشد نیز قابل بیع است؛ مثل امتیاز برق، آب، تلفن، سرقفلی مشروع و…. ۶. رمزارزها فعلاً در هیچ سرزمین جغرافیایی مگر یک کشور به رغم داشتن مالیت و قابلیت تبادل، به حدّ پول بودن نرسیده است بلکه نهایت کالایی است که برخی ویژگی‌های پول را دارد و لذا نمی‌توان آن را به عنوان پرداخت خسارت در قیمیات و نظیر آن به کار گرفت. ۷. هیچ عنوان دیگر اوّلی که شرعاً مانعی در مبادلة این رمزارزها ایجاد کند فعلاً متصوّر نیست، پس با رعایت سایر شرایط، انجام معاملة آن حتّی به نحو بیع چه به عنوان ثمن و چه به عنوان مثمن مانعی ندارد. ۸. این‌که آیا در حال حاضر مصلحت هست که چنین معاملاتی در کشور باشد و یا احیاناً مفاسد جدّی بر آن مترتّب می‌شود که باید از آن جلوگیری شود، اختصاص به رمزارزها ندارد و یک عنوان ثانوی است که ممکن است عارض خیلی از موضوعات شود و تابع فرآیند قانونی آن می‌باشد. ۹. استفاده از رمزارزها برای دور زدن تحریم‌ها و نیز بعض جهات دیگر راجح است و مناسب است حاکمیت آن را ضابطه‌مند نمایند. 🔆 موسسه فقه اقتصادی طیبات 👇👇👇👇👇👇 🆔 @tayebat_public 🌐 Tyb.ir
✅ نشست علمی «بررسی گزاره‌های مخالفت با قانون و اخلال در نظام» در حرمت معاملات با ارز دیجیتال ⏪ با حضور استاد جواد عبادی 🗓️ امشب (جمعه) ۹ شهریور 🕙 ساعت ۲۳_۲۲ 🔺جلسه به صورت مجازی در محیط اسکای روم 🔹لینک نشست👇👇 https://www.skyroom.online/ch/saman2/tyb2 🔆 موسسه فقه اقتصادی طیبات 👇👇👇👇👇👇 🆔 @tayebat_public 🌐 Tyb.ir