eitaa logo
تزکیه عملی
1.6هزار دنبال‌کننده
214 عکس
25 ویدیو
8 فایل
نشربیانات،تألیفات،ودروس اخلاق ازعالم فرزانه،عارف واصل،حضرت آیت الله العظمی محمدشجاعی(ره) این کانال ارتباطی با بیت معظم له ندارد. آرشیوصوتی تزکیه عملی @tazkiyehamaly_arshiv کانال تزکیه عملی درسروش http://sapp.ir/tazkiyehamaly
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ١٨ * 🔥من در این‌جا مکرر خواندم «كُلَّ شَيْءٍ هَالِكٌ إِلَّا وَجْهَ» مثل این است که من‌ها و منیّت‌ها و خودیّت‌ها از هر موجودی باید در مقام لقاء به قول حافظ از میان برخیزد و وجه الله پیش بیاید بنابراین باید با من و منیّت خودی از اوّل سلوک به عنوان یک مسئله‌ی اساسی یا گناه اساسی مبارزه کرد. من این مطلب را قبلاً گفتم که به تعبیر بعضی عرفا گناه اصلی خود انسان است اصل گناه خود انسان، من، منیّت روی این حساب در غضب هم اگر کسی بخواهد غضب را از ریشه‌ی اساسی آن معالجه کند باید به سراغ آن منیّت و خودیّت خود مطرح شدن و مطرح کردن و این مرض را در وجود خود معالجه کند. 🔥 شما اگر خواستید از اوّل به این راه قدم بگذارید باید کاملاً هوشیار باشید و مراقب خودتان باشید می‌خواهید که مطرح بشوید این مسئله را در وجود خودتان به هر نحوی خاموش کنید و اگر از همان اوّل به این مسئله متوجه باشید و از خدا استمداد کنید مسلماً موفق خواهید بود و الّا نه. آن‌ها که اکثراً به جایی نمی‌رسند آن‌هایی هستند که به جان مسئله متوجه نیستند مدام سعی می‌کند آن بیماری اصلی که مطرح شده است و خودش است آن باقی باشد هر کسی به انحاء مختلف در موقعیت خود و به ذکر اوراد و این‌طور مسائل می‌پردازد و به آن‌جایی که سالک باید برسد هم نمی‌رسد. @tazkiyehamaly 🔥 پس اوّلین مرحله در مقام معالجه‌ی غضب این است که انسان آن جلوات خودی خود را چاره کند که غضب از آن‌جا برمی خیزد هفته‌ی گذشته توضیح دادم که چگونه من در جلوه‌ی غضب جلوه می‌کند من این‌طور می‌خواهم شما نمی‌خواهید غضبناک می‌شوم، من این‌طور می‌گویم شما خلاف آن را می‌گویید غضبناک می‌شوم، دل من این‌طور می‌خواهد شما آن‌طور نشدید، آن‌طور نکردید غضبناک می‌شوم، چیزی گفتید که به من برخورد غضبناک می‌شوم، چیزی گفتید که به شخصیت من برخورد کرد غضبناک می‌شوم، من دلم می‌خواهم این چیز برای من باشد شما به دور آن می‌روید غضبناک می‌شوم الی آخر... 🔥 هر چه هست من است که در جلوه‌ی غضب متجلی می‌شود و شدّت پیدا می‌کند و نام انسان در مرحله‌ی اجتهاد منیّت خود که نام آن غضب و غضبناک بودن است. بنابراین یک چاره، چاره‌ی این مسئله است. البته علمای اخلاق این را به این بیان هم گفتند، گفتند که انسان در مقام معالجه‌ی غضب باید خودبینی را، کبر را این‌ها همه جلوات منیّت است کبر را، خصومت را، مجادله را، نضاح را، استحضاح را از این‌ها کاملاً اجتناب کند که این‌ها علل و عوامل غضب است امّا اگر بخواهیم در یک بیان خلاصه جان و ریشه‌ی مسئله را عمیقاً در نظر بگیریم همان مسئله‌ی من و مطرح بودن من می‌شود. 🔥 این‌که گفتیم علمای اخلاق هم گفتند این بیان هم یادتان باشد باز تکرار می‌کنم اگر با کبر، با خودبینی، با کارهای خود پسندیدن، کارهای خود را بالا دیدن، همه چیز خود را بهتر دیدن، خود را بالاتر حساب کردن انسان باید با این مبارزه کند باید از شوخی اجتناب کند، باید از استحضاع اجتناب کند، باید از خصومت و جدال اجتناب کند، باید از شدت حرص بر مال و ریاست و این‌طور مسائل اجتناب کند که به غضب گرفتار نشود این یکی از راه‌ها است که گفته شده است. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از منتظر
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت *۱۹ * 🌾 راه دوم یا طریق دوم یا معالجه‌ی دوم در مقام معالجه‌ی غضب... من زیاد توضیح نمی‌دهم که به آن قسمت‌ها که باید گفته شود برسیم. قسمت دوم در مقام معالجه‌ی غضب این است که الی الله که واقعاً درد دارد که درد دارد به این طریق قدم گذاشته است مضرات را که در جلسه‌ی گذشته به عنوان یک مهلک در مقام توضیح دادیم همیشه نصب العین خود قرار بدهد. 🌾 سالکی که در است مثلاً عرض می‌کنم مثلاً از اجتناب می‌کند، از اجتناب می‌کند، از حرام‌های دیگر اجتناب می‌کند، از خیلی چیزها متذکر است و اجتناب می‌کند و حتّی از مکروهات اجتناب می‌کند درجه به درجه از مباحات هم اجتناب می‌کند این سالکی که درد دارد و اهل طلب است و در مقام طلب قدم گذاشته است و به قول معروف به وادی طلب وارد شده است می‌خواهد به خدا برسد این در درون خودش درد است اگر این اهل درد است به طوری که اگر آن جیزها که ضد مسیر او است اجتناب می‌کند آن باید متوجه باشد که این مسئله‌ی غضب از همه‌ی آن‌ها به یک نظر بالاتر و مهلک‌تر است. @tazkiyehamaly 🌾 همیشه نصب العین او باشد، همیشه متذکر باشد خواست غضبناک بشود متذکر باشد که حیات او به خطر می‌افتد آن حیاتی که به دنبال او است به خطر می‌افتد، مقصد او از میان می‌رود آن مقصدی که نسبت به این مقصد درد دارد. 🌾 وقتی سالک می‌خواهد غیبت کند فوری به خودش می‌آید غیبت نمی‌کند این سالک وقتی می‌خواهد غضبناک بشود باید از این شدیدتر تکان بخورد باید متوجه اهمّیّت خطری که از این ناحیه می‌آید متذکر باشد و لو یک فرد جاهلی خیلی توهین هم کرد، استحضاح هم کرد واقعاً به قول خود ما جای غضب هم است به قول ما که نمی‌فهمیم دیدیم جای غضب است آن‌جا انسان بیاید آن مقصد اعلی را با فکر تلقین خود تلقین کند او هر چه فحاشی و ناسزا و بدگویی و بدرفتاری و جهالت و این‌طور مسائل را به خرج بدهد انسان برای مقصد و به لحاظ مقصد اعلی خودش را جواب بدهد خیلی آرام می‌شود و نمی‌گذارد آن‌ها در وجود خودش به لحاظ مقصد اعلی دردی که دارد نمی‌گذارد این بیماری در وجود او جلوه‌گر بشود فوری به خودش جواب می‌دهد. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۲۰ * 🌿 بنابراین چاره‌ی دوم تذکر مقصد است و تذکر اهمّیّت خطری که از متوجه این مقصدی که به دنبال آن مقصد است می‌شود. این یکی از چاره‌ها است چاره‌ی بهتری است که خیلی‌ها از این طریق موفق می‌شوند مگر این‌که انسان در مقام حقیقت در آن نباشد اگر برای سالک ذره‌ای باشد اگر واقعاً بخواهد به خدا برسد فهمیده، شعور پیدا کرده، در این عالم تا حدی بیدار شده است که چه خبر است و می‌فهمد که اهمّیّت مسئله چیست جداً درد دارد! 🌿 این سالک همیشه متذکر شد آن زمان که خواست غضبناک بشود این با حیات و موجودیت و یا مقصد اعلی و آن حرکتی که او شروع کرده کلاً تضاد دارد فوراً به خودش به آسانی جواب می‌دهد فوراً آرام می‌شود مثل این‌که به قول معروف آب به روی آتش ریختند. اهل درد باشد متذکر لطمات غضب شد این اشاره‌ها بهترین اشاره‌ها است. @tazkiyehamaly 🌿 این مسئله را که طرح کردم یادتان باشد و اگر دیدید انسان متذکر این اهمّیّت نشد و به خودش نیامد آن‌جا باید بیشتر ناراحت بشود که در درون انسان، در مقام ذره ای حقیقت نیست آن هم فکر نمی‌کنم من و شما این ادعا را داشته باشیم و به این مسئله راضی باشیم البته من قبلاً هم گفتم اگر خود ما بررسی کنیم ریشه‌ی حقیقت را می‌فهمیم من هیچ راضی نیستم بفهمم چون خیلی خطرناک است یعنی واقعاً درون ما این‌طور است که ما از این‌جا گذشتیم که بگوییم روی درون حساب خواهد شد. 🌿 مثلاً درون ما نگاه می‌کند آنچه خدا می‌خواهد روی آن حساب خواهد کرد آن وقت چه خواهد شد؟ زبان برای این‌جا است هیچ وقت این را فراموش نکنید. ندای درون، ندای درون یعنی قلب از این‌جا گذشتیم آنچه این‌جا می‌ماند همه این زبان و آنچه ظاهر ظهور زبان و نوشتن و کتابت و گفتن و این طور مسائل و حرکات و اشارات همه‌ی این‌ها برای این‌جا است هر چه حساب باز می‌شود روی درون حساب باز می‌شود اگر از درون ما این ندا می‌آید که آنچه نمی‌خواهم جداً قلب بخواهد چه خواهد شد این را کوچک نشمارید و همه روی قلب حساب خواهد شد. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با عرض سلام و ادب خدمت همه شما همراهان گرامی🌹 به اطلاع میرسانیم در ادامه سیر مباحث اعتقادی در کانال تزکیه عملی ، چندی پیش به مبحث از سلسله مباحث از حضرت استاد آیت الله شجاعی(رحمة الله عليه) پرداخته شد، و حال تصمیم داریم که ان شاءالله با توکل به خداوند متعال به مبحث جدیدی از مباحث حضرت استاد در کانال بپردازیم. لذا از امروز مبحث جدیدی تحت عنوان از دروس حضرت آیت الله شجاعی(ره) در کانال ارائه خواهد شد. از همه شما همراهان گرامی دعوت می نماییم فایلهای صوتی را که در چندین قسمت ، جهت بارگزاری در کانال تزکیه عملی تهیه و تدوین شده است را استماع نمایید. امید واریم همگی از نفس ملکوتی و پاک حضرت استاد بهره مند شویم. التماس دعا ادمین
هدایت شده از منتظر
tohidnameh_1.mp3
5.92M
📢 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : ✨ موضوع : قسمت اول 💫🌾✨💫🌾✨💫🌾✨ ✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرا رسیدن شهادت امام حسن عسگری (ع) را خدمت همه شما همراهان گرامی تسلیت عرض می نماییم. التماس دعا @tazkiyehamaly
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۲۱ * 💐 خوب، مسئله‌ی سوم این است که در مقام معالجه‌ی متذکر باشد به آن حقیقت‌ها، خوبی‌ها، رضوان‌ها از حق که در مقام دفع غضب متوجه یک سالک است چه عنایت‌ها به انسان در مقام رد غضب، دفع غضب و غضبناک نشدن در جایی که معمولاً غضبناک می‌شوند چه عنایت‌ها در این مقام متوجه درون انسان می‌شود حتّی در این‌جا انسان یک مقدار می‌فهمد الآن توضیح خواهم داد انسان زیاد بفهمد... 💐 من معتقد هستم کسی بفهمد آن‌جا که می‌خواهد معمولاً جای غضب است و غضبناک می‌شوند می‌خواهد غضبناک بشود و نشود داشته باشد یا غضب او به هیجان شروع کرد غضب خود را بشکند انسان اگر بفهمد چه عنایتی از طرف خدا شده است و ماورای وجود را بیابد من معتقدم اگر کسی این را خوب بفهمد حسرت آن غضب‌هایی را که داشته می‌خورد که چه عنایت‌هایی را از دست داده است. شکستن غضب و حلم را با ذوق مخصوصی استقبال می‌کند که هیچ کس ندارد انسان خیلی درست می‌شود. 💐 اگر انسان بفهمد زمان شکستن غضب، آن‌جا که هیجان به او وارد شده است اصولاً مانع شدن از این‌که هیجان پیدا کند انسان نگذارد که اصلاً غضب شروع بشود چه خبر است چه عنایت‌ها در درون در همان حال متوجه انسان، متوجه سالک از حضرت حق، از مرتب اعلی می‌شود انسان این را بفهمد می‌شود تا حدودی همه بفهمند امّا معمولاً افراد آنچه را که هست نمی‌فهمند. @tazkiyehamaly 💐 در مقام معالجه‌ی غضب متذکر این موضوع باشد که به هنگام جواب غضب و شکستن غضب یا اصلاً غضبناک نشدن در جایی که غضبناک می‌شوند عنایت ها، رضوان‌ها از درون انسان متوجه می‌شود که این‌جا نمی‌شود گفت چیست همین قدر که «وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَر»[۱] از بهشت و بهشت‌ها و نعمت‌های بهشت برای آن‌ها که می‌فهمند از همه بالاتر درد است، مقصد است، مقصود است، هدف است، مطلوب همه‌ی اولیا و انبیاء رضوان بوده است این را هم توجه داشته باشید من زمانی می‌گفتم رضوان چیزی است که نمی‌فهمیم نه این‌که فقط یک حرف است که خدا از تو راضی است نه حرف نیست آن‌جا اصلاً حرف نیست رضوان واقعیت است امّا چه زمانی خدا از انسان راضی می‌شود؟ 💐 این رضوان عینیت است، واقعیت است چیزی است که بالاتر از بهشت‌ها است لذتی دارد که نمی‌شود تخیل کرد که چه لذتی دارد، شربی در مقام رضوان می‌آید به قول عرفا فکری در مقام رضوان می‌آید، حسابی در مقام رضوان می‌آید لذتی دارد در مراتب مختلف رضوان ابتهاجی دارد که انسان مادامی که به آن فهم نرسیده است یا به آخرت نرسیده نمی‌فهمد. 💐 باید این‌طور گفت که من و شما آنچه را که کم داریم و آنچه را که می‌خواهیم دردی که در درون ما است... به حرف‌های من خوب دقت کنید وقتی که فهمیدید قدر آن را بهتر می‌دانید نه این‌که حرف من خوب است حرفی است که از آیات استفاده کردیم، حرف خدا است امّا توجه داشته باشید که درد من و شما که دل ما ناآرام است در این است که رضوان نیست آنچه که همه گرفتار او هستند امّا نیست، رضوان است و آن‌که بی‌قراری دل بی‌قرار شده است است. 💐 این رضوان از جمله مواردی که باطناً متوجه انسان می‌شود بعد از برداشته شدن وجود کاملاً روشن می‌شود این‌جا کمی برای افراد عادی معلوم می‌شود مهمترین موردی که می‌شود رضوان است که زمان شکستن غضب و یا اصلاً مانع شدن از هجوم هیجان غضب است به این کظم غیض می‌گویند. سالک این را متذکر باشد سالکی که مقصد او رضوان است باید این را متذکر باشد این هم غضب را، شکستن را و حلم داشتن را در برابر هر جهالتی، هر نادانی، هر اذیتی شیرین می‌کند با شیرینی خیلی مخصوصی به استقبال شکستن غضب یا غضبناک نشدن می‌رود. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۲۲ * 🌸 موضوع سوم منافع را متذکر شدن است منافع و عواید و که متوجه باطن می‌شود این را متذکر شدن یکی از راه‌های چاره برای غضب است. من این‌جا به چند روایت در این مسئله‌ی سوم یعنی متذکر عوائد غضب بودن، منافع غضب بودن در این‌جا به روایاتی اشاره می‌کنم آن مطالبی را که الآن توضیح دادم آن‌ها را با یک مقدار اشارات و روایات به دست می‌آوریم. 🌸 اصول کافی در جلد سوم، باب غضب مرحوم کلینی در این باب این روایت را نقل می‌کند که من سند آن را به اختصار عرض کردم «مَنْ كَفَّ غَضَبَهُ عَنِ النَّاس» حضرت باقر (سلام الله علیه) می‌فرماید «قَالَ الْبَاقِرُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)» فرمود «مَنْ كَفَّ غَضَبَهُ عَنِ النَّاس» کسی که غضب خود را از بندگان خدا کفّ کند «كَفَّ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى عَنْهُ عَذَابَ يَوْمِ الْقِيَامَةِ» خدا عذاب او را از او کف می‌کند. 🌸 شما هر چه می‌توانید روی این جمله فکر کنید شما که این‌جا کفّ غضب کردید خدا کفّ عذاب در قیامت می‌کند و در این‌جا هم الآن این را می‌کند یا نمی‌کند؟ می‌کند کفّ عذاب می‌کند یعنی کفّ غضب می‌کند، کفّ غضب می‌کند یعنی به دنبال آن و به جای آن چه چیزی می‌آید؟ رضوان است. یا غضب از حق طرد است یا رضوان البته رضوان و رحمت او بر غضب او مقدم است این ما هستیم که غضبی را که بعد از رحمت است متأسفانه مقدم بر رحمت کردیم و الّا در اصل آنچه مقدم بر حضرت حق است «سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَه» و الّا خدا اصلاً غضب ندارد در ذات حضرت حق به عنوان یک صفت و ذات حق غضب نیست این‌ها هستند که غضب را به اوج می‌آورند. در هر صورت روی این روایت دقت کنید آن‌جا که شما کفّ غضب می‌کنید باطناً خدا از شما کفّ غضب کرد و این در قیامت کفّ عذاب می‌شود یعنی خدا در آن زمان از شما راضی می‌شود. @tazkiyehamaly 🌸 باز روایت دیگر اصول کافی، جلد سوم، باب غضب مرحوم کلینی با سند از امام باقر نقل می‌کند «قَالَ الْبَاقِرُ عَلَيْهِ السَّلَامُ» باز امام باقر فرمود «فِي التَّوْرَاةِ مَكْتُوبٌ فِيمَا نَاجَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ مُوسَى» در تورات در آن مناجاتی که خدا با موسی (سلام الله علیه) داشت امام باقر (سلام الله علیه) می‌فرماید خدا در مناجات خود در تورات با موسی این‌طور به موسی فرمود که موسی «أَمْسِكْ غَضَبَكَ عَمَّنْ مَلَّكْتُكَ عَلَيْهِ أَكُفَّ عَنْكَ غَضَبِي» موسی غضب خود را از زیر دست خود از آن کسانی که در زیر دست تو هستند و می‌توانی به آن‌ها غضب کنی غضب خود را کفّ بکن تا من هم غضب خود را از تو کفّ کنم. 🌸 در این لحن روایت دقت کنید آن‌جا که شما کفّ می‌کنید چه عایدی دارد؟ همان جا که کفّ غضب می‌کنید باطن امر این است که چه کسی از چه کسی کفّ غضب می‌کند؟ خدا از شما کفّ غضب می‌کند باید از این صورت عبور کرد جان مسئله این است که خدا از من کفّ غضب کرد مقابل آن هم این است که کفّ غضب نکردن پشت پرده‌ی آن چه شد این است که خدا بر من غضب کرد این سری است که در توضیح گفتم ولی یک مقدار هم گوشه‌های جدیدی دارد که روی آن خوب دقت کنید در روایت هم خواهد آمد. من کفّ غضب کردم در پشت پرده از من هم کفّ غضب شد آن‌جا هم در روز قیامت به صورت کفّ عذاب خواهد شد امّا کفّ غضب نکردم یعنی از من کفّ غضب نکرد. منفعت کفّ غضب چیست و خطر آن یکی با چه کسی است؟ @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از منتظر
tohidnameh_2.mp3
5.69M
📢 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : ✨ موضوع : قسمت دوم 💫🌾✨💫🌾✨💫🌾✨ ✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا