eitaa logo
تزکیه عملی
1.6هزار دنبال‌کننده
215 عکس
26 ویدیو
8 فایل
نشربیانات،تألیفات،ودروس اخلاق ازعالم فرزانه،عارف واصل،حضرت آیت الله العظمی محمدشجاعی(ره) این کانال ارتباطی با بیت معظم له ندارد. آرشیوصوتی تزکیه عملی @tazkiyehamaly_arshiv کانال تزکیه عملی درسروش http://sapp.ir/tazkiyehamaly
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
═❤️══════ ✾ ✾ ✾ گیـــــرم که رقیه نبود دخت پیمبر، یک دختر غربت ‌زده سیلی ‌زدنی نیست... ◾️شهادت حضرت رقــــــــــیه (س) دختر سه ساله امام حسین (ع) تسلـــــیت باد🏴 @tazkiyehamaly ═❤️══════ ✾ ✾ ✾
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۷ * 🍁 ببینیم که چگونه این هر کس را و مخصوصاً را خراب می‌کند. خوب من این‌جا به تحلیلی که الآن با روایاتی که در زمینه‌هایی که لازم خواهد بود برای شما خواهم خواند یک تحلیلی برای شما دارم که خود دقت کنید اگر شما خودتان دقت کنید لابد غضبناک شده‌اید ولی بالاخره بی‌غضب نبوده‌اید و قهراً مطالعه‌ی این حالت در وجود خودتان برای شما آسان است و تندی بی‌جا و به صورت افراط. 🍁 اگر دقت کرده باشید خوب دقت کنید که این از چه انگیز‌ه‌ای در وجود انسان سرچشمه می‌گیرد حالا من می‌گویم خود شما تطبیق کنید. انسان می‌خواهد فقط سلیقه‌ی او حاکم باشد حالا من از شما سؤال می‌کنم که این‌جا چه چیزی مطرح است؟ خود. 🍁 خود مطرح است آن‌طور که من می‌خواهم باشد حالا من مطرح شد، می‌خواهد آن فکری که او دارد حاکم باشد فکر آن طرف را قبول ندارد فکر من، باز چه چیزی مطرح شد؟ من مطرح شد. هر چه هست به شیطان و من می‌رسد. می‌خواهم آن‌طور که من می‌کنم باشد باز این‌جا چه کسی مطرح شد؟ باز من مطرح شد. شما حرفی زدید به من توهین کردید باز چه کسی مطرح شد؟ آسمان به زمین آمد، حق خدا پایمال شد، حکم خدا پایمال شد یا من پایمال شدم؟ چه کسی پایمال شد؟ من پایمال شدم. می‌خواهم آن‌طور که من می‌خواهم بکنید. @tazkiyehamaly 🍁 این‌ها موارد عصبانیت و تندی است این‌ها که عرض می‌کنم فشرده‌ای از تحلیل علما و عرفای اخلاق است می‌خواهم آن‌طور که من می‌خواهم بکنید، چرا آن طور که من می‌خواهم نمی‌کنید پس چه کسی مطرح شد؟ باز من. خدا نه، می‌خواهم همان‌طور که خدا می‌خواهد عمل کنید آن غضب چه کسی بود؟ غضب مطلوب بود. آن‌جا که مثلاً انسان کسی را می‌بیند که خانواده‌ی او طبق دستور خدا عمل نمی‌کنند غضب به حق دارد در برابر او می‌گوید می‌خواهم آن‌طور که خدا می‌خواهد عمل بکنید. 🍁 این‌جا نه در عصبانیت و تندی نه به جا می‌گوید می‌خواهم آن‌طور که من می‌خواهم بکنید، می‌خواهم آن‌طور که می‌خواهم باشید باز من مطرح شد. شما به هر طرف برگردید حالت عصبانیت و تندی را... بعد از این‌که این صحبت‌ها تمام شد خودتان هم تحلیل کنید جز من چیزی نمی‌یابید آن منی که منشأ همه هلاکت‌ها و گرفتاری‌ها و اعجاب اکبر خود انسان و بین انسان و خدا است و منی که مظهر است یا مرکب شیطان است یا جند شیطان است یا ابزار و آلت شیطان است. 🍁 آن من که خلاصه وجود شیطان از آن ساخته شده است قبلاً هم گفتم ان‌شاءالله شما خوب عامل بودید خوب هم معرفت پیدا کردید به این سر که من در نظام وجود منشأ همه‌ی مصیبت‌ها است خوب متوجه می‌شوید. عصبانیت هر چه باشد به این مسئله برمی‌گردد جز این چیز دیگری نیست. حالا شما حساب کنید وقتی ریشه‌ی عصبانیت به منیّت انسان در ابعاد مختلف برمی‌گردد و این از شدت جلوه‌ی منیّت انسان است ببینید که این عصبانیت و تندی نا به حق چقدر برای سالکی که از اوّل در طریقی قدم گذاشته است که می‌خواهد منیّت خود را برابر حضرت حق از میان بردارد مضر خواهد بود. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : http://sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
cheragh_hedayatpart18.mp3
21.19M
📢 ⚜بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(ره): قسمت۱۸ ⚜موضوع: تبیین شخصیت ومقام والای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) 〰〰🌹〰〰 ⚜کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۸ * 🌳 برای یک عبارت دیگر عرض می‌کنم شما توجه دارید برای سالک اوّلین چیزی که از همان مرحله‌ی اوّل شروع به سلوک و قدم گذاشتن در طریق مطرح است کوبیدن من خود در برابر حضرت است و این درست جلوه‌ی شدید من انسان است این با سلوک اصلاً نمی‌سازد یعنی از ریشه راه سلوک را به هم می‌زند و انسان را به هم می‌زند و لذا اگر برای سلوک عامل بوده باشید، اگر در طریق سلوک قدم گذاشته باشید و عصبانی هم شده باشید و بعد از عصبانیت مثلاً ظهر عصبانی شدید یک ساعت بعد از آن یا شب حالت خود را ملاحظه کرده باشید دیده‌اید که دیگر همه‌ی آنچه که در باطن شما بود مثل این که خبری از آن‌ها نیست. 🌳 یک ظلمت خاص، یک تیرگی خاص و لطمه‌ای که حالا به این زودی‌ها هم جبران نمی‌شود ممکن است شما در مقام سلوک خیلی خطا کنید و بعد از خطا برگردید و خدا را غفّار بیابید امّا در خطای عصبانیت و تندی بعد از این‌که نادم شدید و برگشتید حالا خدا را غفّار نمی‌یابید یعنی خدا به این زودی‌ها پوشش نمی‌کند، سِتر نمی‌کند. @tazkiyehamaly 🌳 که یک مسئله است، یک واقعیت است ان‌شاءالله در راه آن بهتر متوجه می‌شوید می‌آید باطن انسان آنچه باید در باطن انسان بکند را می‌کند آن غفران بعد از عصبانیت و غضب که انسان کرد و برگشت حالا به این زودی‌ها غفران متوجه باطن انسان نمی‌شود امّا در خطاهای دیگر می‌شود. خیلی‌ها هستند بعضی از خطاها را خیلی مهم می‌بیند امّا عصبانیت و تندی را چندان مهم نمی‌بینند و در محاسبه‌ی خود خیلی خطای بزرگی می‌کنند اصلاً غفران خدا را دوباره به دست آوردن خیلی سخت است. 🌳 باز به این نکته دوباره اشاره می‌کنم غفران یک حالتی است که انسان بعد از این‌که در مقام سلوک خطا کرد سالک در هر منزلتی باشد خطا کرد، نادم شد، برگشت و عنایت خدا را دوباره در باطن خود دید آن را غفران که از طرف خدا می‌آید می‌گویند و این گاهی زود به دست می‌آید، گاهی دیر و در عصبانیت خیلی دیر به دست می‌آید و احیاناً آن‌طور که باید به دست بیاید یعنی آن حالات که اوّل داشت ممکن است اصلاً به دست نیاید و خیلی مدّت‌ها طول بکشد. خوب غیر از عفو خدا است که به آن غفران می‌گویند باز ان‌شاءالله تأمل می‌کنید و الفاظ را در مواد آن به کار می‌برید. [۱]- سوره‌ی توبه، آیه ۷۳. [۲]- بحارالانوار، ج ۷۰، ص ۲۶۶. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : http://sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
cheragh_hedayatpart19.mp3
16.71M
📢 ⚜بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(ره): قسمت۱۹ ⚜موضوع: تبیین شخصیت ومقام والای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) 〰〰🌹〰〰 ⚜کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۹ * أَعُوذُ بِاللَّهِ السَّمِيعِ الْعَلِيمِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ» بِسْمِ اللََّهِ الرَّحْمََنِ الرَّحِيمِ 🍀 در این زمینه چه بهتر به یک تحلیل دیگری که الآن عرض می‌کنم دقت بکنیم و بعد هم به روایتی از رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم). تحلیل دیگر این است که ما و عالم ما یعنی عالم ما در درون یعنی باطن ما در درون ما امّا بهتر است بگوییم عالم ما در درون عالمی است. این عالمی که داریم آنچه به عالم ما وارد می‌شود این‌ها متفاوت هستند گاهی انسان به دست خودش و با اختیار خود چیزی وارد درون و باطن خود می‌کند که درون و عالم دورنی انسان را به کلی به هم می‌ریزد مثل این‌که نظام درونی انسان مختل شد. 🍀 شما حساب کنید اگر درون انسان را به یکی از عوالم ظاهری در این دنیا تشبیه کنید ممکن است شما در عوالم ظاهری یک چیزی را وارد بکنید ولی بعضی چیزها در یک محیط خیلی فساد ایجاد کند امّا بعضی چیزها فساد زیاد ایجاد نکند. من و شما نمی‌دانیم باطن ما چگونه است و چه چیزی اگر وارد این عالم درونی ما بشود عالم درونی ما را خیلی به هم می‌زند که به این زودی‌ها درست نخواهد شد این را خدا بهتر می‌داند چون باطن ما محجوب است این مسئله را رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) بهتر می‌داند. @tazkiyehamaly 🍀 ما در عالم درونی خود ارتباطی با خدا داریم از همان روز اوّل که آورده‌ایم این ایمان ما در عالم درونی ما، ما را با ذات مقدس حق مرتبط کرده است. ایمان یک ارتباط است من و شما از همان روز اوّل که ایمان آورده‌ایم در عالم درون، در درون خود ،عالم درون ما با حضرت حق مرتبط شده است این یک ارتباط به خصوصی است البته ارتباط من و شما هم با هم فرق می‌کند هر قدر ایمان شما کامل‌تر باشد ارتباط شما قوی‌تر است و ایمان من هر چقدر ضعیف باشد این ارتباط ضعیف‌تر است. 🍀 به هر صورت هر کسی به اندازه‌ی ایمان خود در درون خود ارتباطی با حضرت حق دارد این ارتباط بعد از مردن برای ما روشن خواهد شد اگر این‌جا هم پرده کنار برود برای انسان‌ها روشن می‌شود. بیشتر از این‌که در این جملات و تعبیرات بشود گفت دیگر چیز دیگری نمی‌شود گفت ارتباط به خصوصی با حضرت حق است. 🍀 درون ما، عالم درون ما ارتباط خاصی با ذات مقدس حق دارد که نام آن را ایمان می‌گوییم که ارتباط ما یک ارتباط تکوینی است قرارداد نیست، حرف نیست، واقعیتی در عالم روح ما است یک واقعیت است در این ارتباط آنچه به باطن ما وارد می‌شود از اعمال بد، از خصلت‌های بد، از حرکات بد کلاً متوجه درون ما می‌شود. یک سری از این چیزها که به باطن ما وارد می‌شود درست متوجه کدام نکته می‌شود درست متوجه آن ارتباط درون ما با حضرت حق می‌شود و آن ارتباط را خراب می‌کند و این‌جاها موارد به خصوصی است. 🍀 گفتم باید این‌ها را فقط از راه وحی بگیریم من چه می‌دانم کدام خصلت متوجه باطن من با حضرت حق می‌شود کدام خصلت نه، شما از کجا می‌دانید کدام خصلت متوجه ارتباط شما با حضرت حق در درون می‌شود کدام عمل نه؟ یعنی به سراغ ارتباط شما و ارتباط ما در درون با خدا می‌رود و می‌خواهد آن ارتباط را به هم بزند این را خدا می‌داند و رسول اکرم (صلوات الله علیه) می‌داند. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : http://sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا