eitaa logo
روی خط سلامت
743 دنبال‌کننده
656 عکس
285 ویدیو
32 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی Teb114.ir ایتا eitaa.com/teb114_ir تلگرام t.me/teb114_ir سروش Sapp.ir/teb114_ir بله ble.im/teb114_ir بالونت balo.me/teb114_ir ارتباط با ادمین: @teb114_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 چیست؟! 💠 📝 قسمت پنجم 👌 آیا می شود؛ مبانی کلی و اصول اولیه طب، تجربی یا عقلی باشد؟! 🔸 امام صادق عليه السّلام در نامه ای به مفضل، مناظره ی خود با طبيبی هندی را شرح نمودند. این نامه به "رساله اهلیلجه" شهرت یافته است. ما در اینجا قسمت کوتاهی از آن را به صورت بریده، بریده می آوریم: 🔸 امام صادق علیه السلام خطاب به طبیب هندی: آيا مردم را زمانى گذشته است؛ كه و منافع آن را مانند همين هليله و امثال آن نمی شناختند؟ 🔸 طبیب هندی: آرى. 🔸 امام: پس از كجا به آن راه پيدا كردند؟ 🔸 طبیب هندی: با و مقايسه! 🔸 امام: پس چگونه به اين فكر افتادند كه كنند و از كجا فهميدند كه اين كار به مصلحت بدن هاى آن ها است در حالى كه جز ضرر در آن نمی ديدند؟ چگونه آن را شناختند و چيزى را فهميدند كه ظاهرى به آن هدايت نمی كرد؟ 🔸 طبیب هندی: با ! 🔸 امام: به من خبر بده از بنيانگذار علم طب و تعريف كننده اين كه در شرق و غرب عالم پراكنده است مگر چنان نيست كه به ناچار مرد حكيمى از اين شهرها اين را وضع كرده است؟ 🔸 طبیب هندی: به ناچار چنين است و مرد حكيمى آن را وضع كرده و دانشمندان ديگر را بر آن گرد آورده و آن ها در آن نظر كرده اند و با خود راجع به آن انديشيده اند. 🔸 امام: مثل اينكه انصاف را رعايت كردى و به اطمينانى كه داده بودى عمل نمودى. اكنون بگو كه اين حكيم چگونه اين مطلب را فهميد؟ فرض كنيم كه او دواهايى را كه در مملكت خود او بود شناخته است، مانند: زعفران كه در بلاد فارس به عمل می آيد. آيا تمام زمين را جستجو كرده و درخت به درخت آن ها را چشيد تا اينكه همه ی آن ها بر او معلوم شده است؟ 🔸 امام: آيا تو به تو اين اجازه را می دهد كه بگويى حكيمانى همه ی بلادِ فارس و گياهان آن را درخت به درخت بررسى كردند و با خود آن ها را شناختند و به آن درختى كه در آن يكى از تركيبات اين دواها وجود داشت دست يافتند با اينكه حواس آن ها آن را درك نمی كرده است؟ 🔸... امام: فرض كنيم كه او چنين كرده است. او سودها و زيان ها و چگونگى تسكين دادن و تحريك و و و تلخى و تندى و نرمى و شدت آن را چگونه می شناسد؟ 🔸 امام: اگر بگويى از راه گمان می شناسد، اين درست نيست چون اين ها با و درك نمی شوند. اگر بگويى با و خوردن آن ها می شناسد، او بايد در اولين دفعه اى كه اين دواها را می خورد، می مرد! چون به آن ها جهالت داشت و سود و زيان آن ها را نمی دانست و بيشتر آن ها قاتل است! و اگر بگويى كه او در تمام شهرها گشته و در ميان هر ملتى زندگى كرده و زبان آن ها را ياد گرفته و دواهاى آن ها را با كشتن نفر اول و نفر دوم كرده است، در چنين حالتى او بايد جماعت بسيارى را بكشد تا يك را بشناسد. و مردم اين شهرها كه كسانى از آن ها، توسط او كشته شده اند؛ خود را فداى او نمی كنند و نمی گذارند كه در ميان آن ها زندگى كند... 🔸 امام: به من خبر بده که این حکیم چگونه مقدار آن را که چند مثقال و چند قیراط است، درک کرده؟ تو دانشمندترین مردم در این موضوع هستی چون کار تو است و تو گاهى در یک دارو از یک قلم چهارصد مثقال و از قلم دیگر سه یا چهار مثقال و قیراط یا کمتر و بیشتر وارد می کنى تا به اندازه معلومى دوا به دست آید؛ که اگر آن را به کسى که اسهال دارد بدهى، اسهال او بند می آید و اگر همان را به کسى بدهى که قولنج دارد شکم او باز می شود. 🔸 امام: چگونه حواس او دریافت که آنچه را که براى سردرد می دهد به پاها نمی رسد! ... داروها که براى عضوهاى مخصوص خورده می شود؛ در حالى که همه به معده می روند و از آن جا پخش می گردد. چگونه این ها را درک کرد و فهمید که آنچه براى گوش است به چشم فایده ندارد و آنچه براى چشم است درد گوش را ساکت نمی کند و همین طور تمام اعضاى بدن که دواى هر عضوى به همان عضو می رسد. 🔸 امام: ها و حسّ ها چگونه این ها را فهمید؛ در حالى که در داخل بدن و عروق و گوشت و پوست راه ندارد! نه با شنیدن و نه با دیدن یا بوییدن یا چشیدن و یا لمس کردن، آن ها را درک نمی کند. 🔸 طبیب هندى: از آنچه می دانستم با من سخن گفتى، جز این که ما می گوییم: حکیمى که این دواها و ترکیبات را وضع کرده، وقتى به کسى دوایى می داد و او می مرد، شکم او را می شکافت و عروق او را بررسى می کرد و مجارى دوا را می دید و آن جاهایى را که دوا به آن ها رسیده بود تحقیق می کرد. 🔸 امام: به من خبر بده که آیا تو نمی دانى؛ که وقتى دارویی در عروق قرار گرفت با خون مخلوط می شود و با آن یکی می گردد؟!! 📚 [بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج3، ص: 180. طب الأئمة عليهم السلام (للشبر)، ص: 19. مكاتيب الأئمة عليهم السلام، ج4، ص: 55] 🔹 ادامه دارد... 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir
💠 چیست؟! 💠 📝 قسمت ششم 👌 آیا طب اسلامی داریم؟ 🔸 طبیب حاذق نصرانی از امام علی بن الحسین علیه السلام پرسید: آیا در کتاب شما چیزی هم از یافت می شود، همان گونه که گفته شده علم دو قسمت است؛ ها و ها؟! 🔸 امام پاسخ دادند: «خداوند کل علم طب را در نیم آیه از جمع نموده و فرموده: «بخورید و بیآشامید اما اسراف نکنید» و همچنین پیامبر ما علم طب را در کلامی جمع نموده و فرمودند: « خانه ی بیماری هاست و راس کل هاست و بدن را به آنچه کرده وا گذار.» 🔸 سپس طبیب گفت: شما و شما چیزی از طب را نگفته باقی نگذاشتند. 📚 [مجمع البيان، ذیل تفسير همین آیه. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج62، ص: 123 و به بیانی دیگر در؛ الدعوات (للراوندي) و سلوة الحزين، النص، ص: 75 آمده است.] 🔸 امام جعفر بن محمد الصّادق علیه السلام در مجلس منصور حاضر بودند در حالى كه طبيبى از هند نزد وى بود و كتاب هاى طبّى را قرائت می كرد، و امام صادق علیه السلام موقع قرائت او ساكت نشسته بودند. وقتى قرائت او تمام شد به امام گفت: اى ابوعبداللَّه؛ آيا از آن علمى كه با من است چيزى می خواهى؟ 🔸 امام فرمودند: «نه؛ چون آن چه نزد من است از آن چه نزد توست بهتر است.» 🔸 گفت: آن چيست؟ 🔸 امام فرمودند: «من طبيعت را با سردى و طبيعت را با گرمى و طبيعت را با خشكى و طبيعت را با ترى می كنم و در همه موارد كار را به واگذار می كنم، و آن چه را كه پيامبرش فرموده به كار می گيرم و می دانم كه معده، خانه بيمارى است و پرهيز كردن، اصل درمان است و بدن را به آن چه عادت كرده عادت می دهم.» 🔸 هندى گفت: آيا غير از اين هاست؟! 🔸 امام فرمودند: «آيا گمان می كنى كه من از كتاب هاى طبّى اخذ كرده ام؟» 🔸 گفت: آرى! 🔸 فرمودند: «نه؛ به خدا سوگند كه آن را جز از اخذ نكرده ام، به من بگو كه آيا تو به داناترى يا من؟!» 📚 [الخصال / ترجمه جعفرى، ج2، ص: 278] 🔹 ادامه دارد... 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir
💠 چیست؟! 💠 📝 قسمت هفتم 👌 آیا اصول و مبانی طب اسلامی فقط برگرفته از قرآن و روایات است؟ 🔸 امام صادق علیه السلام: «آنچه بر عهده ی ماست فقط همين است كه را به شما القاء نماييم و بر عهده ی شماست استخراج .» 🔸 [هِشَامُ بْنُ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّمَا عَلَيْنَا أَنْ نُلْقِيَ إِلَيْكُمُ الْأُصُولَ وَ عَلَيْكُمْ أَنْ تُفَرِّعُوا] 📚 [السرائر الحاوي لتحرير الفتاوي (و المستطرفات)، ج3، ص: 575] 🔸 آری؛ و طب اسلامی فقط برگرفته از و است. بیش از هزار آیه از قرآن کریم و ده هزار و که به صورت مستقیم و غیره مستقیم به مسایل طبی اشاره دارد که سندی بر این مدعاست. 🔸 طب اسلامی با توجه به اعتقادات اسلامی، رعایت اصول کلی نظیر؛ خدا محوری در عمل تقوا اخلاص در عمل نوع دوستی و جمع گرایی آسان گیری در امور اعتدال و عدم زیاده روی عدم تسلط بیگانگان و غیره سرلوحه کار خود قرار داده و بر اساس آن، طبق سیاست های عمل می کند که در پایان به برخی از آن ها اشاره می کنیم: 1. رعایت عمومی. 2. اصلاح ؛ با تاکید بر مصرف دقیق، کم و بهینه از و اصلاح روش های مصرف. 3. اصلاح و رعایت آداب زیستن با توجه به کل خلقت نه فقط منفرد! 4. تقدم بر درمان. 5. عدم قبل از غلبه بیماری. 6. پیگیری برای بعد از غلبه . 7. به طبیب، روش درمانی و . 8. طبیب عامل ایجاد اعتقاد، بخش و باعث دلخوشی. 9. ؛ راس درمان. 10. کمک به اخراج هر چه سریع تر از بدن. 11. توجه به و اصلاح آن. 12. توجه به و در داروها. 13. ایجاد توجه در با توصیه به و . 14. توجه به داروهای اصلی نظیر؛ ، ، ، و ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، و 15. توجه به روش های اصلی درمان نظیر؛ ، مصرف ، ، ، ، ، ، و استعمال 16. بهترین درمان نیست‼️ 17. بسط و گسترش به سبب و های انسانی 18. و غیره 🔸 تمام سیاست های فوق فقط برگرفته از قرآن و روایات است که امیدواریم با تسلط بر آن شاهد تحقق هر چه بیشتر در باشیم. 🔹 محمد جواد مسعودی نیا 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir
طب اسلامی چیست؟.pdf
376.9K
💠 چیست؟💠 این مقاله بانگاه به مبانی نظام اسلامی،نخست؛یک تصویر کلی از ،سپس؛شرافت طب اسلامی بر سایر مکاتب طبی را اثبات، و در پایان؛برخی از اصول طب اسلامی را مرور میکند. 📥 yon.ir/CPj4n 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114ir
🌡بهار؛ سرماى زیان بار یا سرماى مفید‼️ 🔹 سازمان بهداشت جهانی برای انسان؛ دمای هوای حدود 21 درجه سانتیگراد، سرعت جریان هوای 0،8 متر بر ثانیه و رطوبت نسبی 50 درصد را پیشنهاد کرده است. گفته شده مناسب ترین درجه حرارت اتاق هم برای افراد عادی 20 تا 21 درجه سانتیگراد باشد!! 🔹 سرمای بهاری و سرمای پاییزی در ، فقط از جنبه تفاوت و ، برای سلامت انسان محاسبه می شود! ⚠️ در واقع به سبب نگاه وار و به و جهان هستی، انسان یک ماشین فرض شده و نقش ، و در او نادیده گرفته شده است! 💡 مولا علی علیه السلام: از در آغاز آن () بپرهیزید و در آخرش () از آن استقبال کنید، زیرا در بدن هاى شما همان می کند که با انجام می دهد؛ آغازش می سوزاند🍁 و آخرش می رویاند🌿 و برگ می آورد. 🔸 قال علی علیه السلام: تَوَقَّوُا الْبَرْدَ فِی أَوَّلِهِ، وَتَلَقَّوْهُ فِی آخِرِهِ؛ فَإِنَّهُ یَفْعَلُ فِی الْأَبْدَانِ کَفِعْلِهِ فِی الْأَشْجَارِ، أَوَّلُهُ یُحْرِقُ، وآخِرُهُ یُورِقُ. 📚 [حکمت ۱۲۸ نهج البلاغه] 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir
💡 فقر را بیرون کنیم! 🔸 جارو کردن اتاق ها را از بین می‌برد. 🔹 الامام الباقر علیه السلام: کَنسُ البُیوتِ یَنفي الفَقرِ. 🔸 شستن ظرف و جارو کردن جلوی درب منزل، باعث جلب و روزی می شود. 🔹 الامام الصادق علیه السلام: غسلُ الإناءِ و کَسحُ الفِناءِ، مَجلَبَةٌ لِلرِّزقِ. 📚 [میزان الحکمه جلد ۱۲ صفحه ۲۶۴] ✅ درک درست از نظامات هستی که در اسلام تبلور پیدا کرده و ارتباط دقیق حوزه های گوناگون مانند: و را مشخص می کند؛ ناشی از شناخت کامل جهان خلقت، از طریق است. 👌 آیا در مکاتب طبی دیگر هم این شناخت از جهان خلقت و درک درست از نظامات هستی، وجود دارد؟! 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir
بی ! 🔸 دَوَاؤُکَ فِیکَ وَ مَا تَشْعُرُ 🔹 وَ دَاؤُکَ مِنْکَ وَ مَا تَنْظُرُ 🔸 وَ تَحْسَبُ اَنَّکَ‌ جِرْمٌ‌ صَغِیرٌ 🔹 وَ فِیکَ انْطَوَی الْعَالَمُ الْاَکْبَرُ ‌ای ، داروی تو در درونت هست، در حالی‌ که نمی‌دانی! و دردت هم از خودت می‌باشد، اما نمی‌بینی.  آیا گمان می‌کنی که تو موجود کوچکی هستی! در حالی‌ که دنیای بزرگی در تو نهفته است؟!  📚 شعری منسوب به مولا علی علیه السلام 🔸《همانا ما انسان را در بهترين قوام و نظام آفريديم.》 🔹 [لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ] 📚 قرآن کریم | آیه ۴ سوره تین 💠 در واقع به واسطه خلقت پیچیده و کامل آدمی؛ قدرتِ عجیب، اما نهفته ای در وجود اوست که توان مقابله و پیروزی بر مشکلات گوناگون را به او می دهد. شرط نخست برای تسلط بر این قدرت و استفاده از آن در برابر بیماری های گوناگون؛ درست آن می باشد که فقط از مسیر امکان پذیر است. 💡 درکِ مفهومِ و اراده ی انجام یا تغییر در مساله در برابر مفهوم ؛ راه گشای ما در آیات و روایات است. 👌 برای نمونه؛ درباره تأثیر در از امام صادق علیه السلام این روایت را ببینید: 🔸《بدن از چیزی که در رابطه با آن قوی است و سستی از خود نشان نمی دهد.》 🔹 [ما ضَعُفَ بَدَنٌ عَمّا قَويَت عَلَيهِ النِّـيَّةُ] 📚 من لايحضره الفقيه، ج 4، ص 400، ح 5859 ✅ با توجه به این مطلب؛ آیا درمان ندارد؟! 😉 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir
✅ آیت الله میرباقری: ما حتما طرفدار هستیم! 🔸 دشمن در مقیاس جامعه جهانی طراحی یک مدل زندگی می کند که ذیل آن بیماری ها، بهداشت، سلامت جسمی و روانی شکل خاصی پیدا می کنند و مفهومشان عوض می شود. 🔸 اگر شما بیایید در موضوعات خُرد با آن ها درگیر شوید؛ هیچ وقت به جایی نخواهید رسید. اگر با مسأله بهداشت و طب اسلامی برخورد سطحی و ساده، کنید شکست می خورید. در آن مقیاس (در سطح کلان) باید برای برنامه ریزی کنید. ما حتما طرفدار طب اسلامی هستیم، طرفدار بهداشت اسلامی هستیم، ولی در آن مقیاس باید با آن مواجهه کرد. 🔸 در تولید طب اسلامی و الگوی بهداشت اسلامی؛ متناسب با فضای زندگی ما باید یک طرح جدی و متقن و مقنن و مستندِ تجربه پذیر داشته باشیم. 🔹 در جمع کارگزاران طب اسلامی/ ۲۲ فروردین ماه ۹۷ / شهر مقدس قم 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir
⚠️ طبی به جای صنعتی در تولید سرکه‼️ 😱جایگزینی سرکه صنعتی سرطان‌زا به جای طبیعی شفابخش توسط وزارتخانه‌ای به نام بهداشت! 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 در حالی که در ایران وزرات بهداشت را برای بهداشت دهان و دندان اشاعه می دهد، در اروپا متخصصان؛ مردم را به استفاده از (اراک) ترغیب می‌کنند. 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری؛ دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی درباره معایب و آسیب های بخش سوم سند توسعه پایدار ۲۰۳۰(بخش سلامت)/ قم- مسجد جمکران ۲۸ دی ماه ۱۳۹۷ ۲۰۳۰ https://eitaa.com/olgou4 @olgou4
⚡️⚡️ متن کامل نامه دوم دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به رئیس جمهور/ آیا در جنابعالی میلی برای پذیرش راهکارها و الگوهای جدید وجود دارد؟/ از میان نظریات بخشی الگوی پیشرفت اسلامی راه حل های جدیدی برای حل مشکلات مردم انتخاب کنید... http://nro-di.blog.ir/1397/11/10 #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست #هجوم_اسناد_بین_المللی #بهبود_معیشت_مردم https://eitaa.com/olgou4
👌 پوشش همگانی سلامت یا پیش گیری ساختاری از بیماری؟! #توسعه_محرومیت_زاست #الگوی_پیشرفت_اسلامی #پیشگیری_ساختاری @olgou4
19.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید: نقد و بررسی تعاریف پایه علوم زیستی و طب شیمیائی؛ اولین گام در اصلاح نظام سلامت کشور/ قم- ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست #تعریف_جدید_حیات @olgou4
👌حجت الاسلام علی کشوری: برچسب گذاری محصولات تراریخته اقدامی ناکافی است.... #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست @olgou4 https://eitaa.com/olgou4
⚡️⚡️تعریف نسخه بر اساس مزج اختیاری 👌در تعریف حیات، تعریف پیش گیری و تعریف نسخه با اطبای محترم فعلی اختلاف نظر داریم 👌 مبنای تجویز نسخه در طب اسلامیِ حجیت یافته، بهینه کردن متغیر های اصلی حیات است. متغیر های اصلی حیات؛ محور تعادل حیات دنیائی انسان هستند و مواردی مانند ۱- قلب، ۲-مزاج ۳- عِرْق و۴- نفس را شامل می شود. مدیریت متغیرهای اصلی حیات، عملکرد اعضاء بدن را بهینه می کند. 👌 یکی از اشکالات طب موجود این است که قدرت تحلیل ترکیبی کارکرد اعضای بدن را به صورت کامل ندارد. این در حالی است که انسان، مزجی اختیاری است و نباید سلامت آن را به صورت بخشی تحلیل کرد.    حجت الاسلام علی کشوری- قم-۲۲ بهمن ۱۳۹۷ @olgou4
💡همه علوم دنیا؛ در وجود حجت های الهی است، یک بخشی از این علوم مربوط به مسائل پزشکی و طبابت است. 🔸آیة الله سید ابوالحسن مهدوی 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir
👌 پیش گیری ساختاری چگونه؟! #تعریف_جدید_پیشگیری #تعریف_جدید_حیات #طب_اسلامی @olgou4
50.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ طبقه بندی روایات و آیات مرتبط با حیات در ۷ دسته/ جلسه چهارم سلسله نشست های نقد و بررسی مفهوم حیات در علوم زیستی و طب شیمیائی/ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ #توسعه_محرومیت_زاست #الگوی_پیشرفت_اسلامی #تعریف_جدید_حیات #سند_توسعه_پایدار_۲۰۳۰ @olgou4 https://eitaa.com/olgou4
🍀 حفظ پوشش گیاهی باید جایگاه واقعی خود را در فرهنگ عمومی پیدا کند 🔻 به‌مناسبت روز درختکاری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در محوطه‌ی دفتر رهبری دو نهال میوه کاشتند. 🔹️ حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس روز درختکاری را مژده‌ی در پیش بودن بهار و یادآور اهمیت پوشش گیاهی دانستند و با اشاره به خسارت‌هایی که در اثر بی‌اعتنایی به جنگلها، مراتع و پوشش گیاهی به کشور تحمیل می‌شود، خاطرنشان کردند: مسئله درخت و حفظ پوشش گیاهی باید جایگاه واقعی خود را در فرهنگ عمومی پیدا کند. 🔸️ ایشان کاشت نهال در روز درختکاری را اقدامی نمادین و با هدف تقویت فرهنگِ اهمیت دادن به درخت و گیاه برشمردند و با انتقاد از آسیب زدن به درختان در برخی مراکز پر درخت با انگیزه احداث ساختمان، افزودند: دستگاههای مسئول باید جداً در مقابل اینگونه کارها بایستند و اجازه انجام آن را ندهند. 🔹️ رهبر انقلاب اسلامی همچنین از غرس برخی نهالهای مضرّ در بعضی از نقاط کشور به منظور جلوگیری از پیشرفت صحرا و بیابان‌زایی انتقاد کردند و گفتند: دستگاههای مسئول باید از چنین اقداماتی جلوگیری کنند، ضمن اینکه برای حفظ جنگلها و مراتع باید تلاش کرد و دستگاههای ناظر از جمله دستگاه قضایی در جلوگیری از تعرض به جنگل کمال اهتمام را داشته باشند. ۹۷/۱۲/۱۵ 💻 @Khamenei_ir
⚡️ تعریف استظهاری و فقهی از واکسن(روش ارتقای مقاومت انسان در برابر بیماری)... #توسعه_محرومیت_زاست #الگوی_پیشرفت_اسلامی #تعریف_جدید_واکسن #نظریه_پیشگیری_ساختاری @olgou4
⚡️⚡️تعریف جدید واکسن! بسم الله الرَّحمن الرَّحیم احتراما به اطلاع می رساند که نشست تخصصی تبیین تعریف جدید واکسن و مقایسه آن با تعریف کهنه از واکسن به زودی در شهر قم؛ مرکز علوم اهل بیت برگزار می شود. در این نشست تخصصی ساختار اقدامات منجر به ارتقای مقاومت انسان در برابر بیماری تشریح می شود. قم - دائره پژوهش- ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۷ @olgou4
📢 هم‌اکنون؛ #تیتر_یک سایت Khamenei.ir 🔻 رهبرانقلاب در دیدار اخیر اعضای موسسه عالی فقه و علوم اسلامی: 👈 حوزه علمیه می‌تواند همه نیازهای نظام و جامعه اسلامی را برآورده کند. ۹۷/۱۲/۱۳ 💻 @Khamenei_ir
💡آنچه میتواند را اداره کند، ما است! 💠 در جنبه‌ی عملی، همان است؛ البتّه بنده با فلسفه‌ خواندن، نه فقط مخالف نیستم بلکه کاملاً تأیید میکنم، فلسفه هم لازم است؛ حالا چه‌ جوری داخل برنامه‌های شما بشود، آنها به برنامه‌ریزی مدیران محترم آنجا بستگی دارد؛ لکن فلسفه خوب است، لازم است، نه اینکه فقط خوب است؛ لازم است؛ در این تردیدی نیست؛ لکن آنچه را اداره میکند، عملاً ما است. 💠 علّت هم این است که ی اسلامی در طول زمان ؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفه‌های غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیف‌تر از فلسفه‌ی اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند؛ یعنی اگر چنانچه شماها مثلاً فرض کنید که فلسفه‌ی کانت یا هگل یا مارکس را معتقد باشید، در مورد حکومت نظر دارید، در مورد فرد نظر دارید، در مورد ارتباطات اجتماعی نظر دارید؛ امّا [اینکه] اقتضای فلسفه‌ی ملّاصدرا یا فلسفه‌ی فرض بفرمایید که ابن‌سینا یا دیگری در حکومت یا در فلان [مسئله] چیست، چیزی برای ما روشن نشده؛ نه اینکه ندارد،‌ قطعاً دارد؛ سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشده. 💠 بنابراین فعلاً آنچه میتواند جامعه را اداره کند، فقه ما است؛ خب پس این اقتضای بیرونی و نیاز بیرونی، این هم حوزه... این میتواند همه‌ی نیازهای یک را، را برآورده کند. 📚 امام خامنه ای ۹۷/۱۲/۱۳ 🆔 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=41898