🔺این روزها که میبینم چطور جوانان حزباللهی شدهاند مروج چشمپوشی بر خطاهای فرعی! و به خاطر منافع احزاب و قبائل دیگر، چشم خود را بر ناعدالتخواهی جناح راست و نوراستگرایی میبندند، سخت دلگیر میشوم. #امثال_محمد_صادق_شهبازی اما نقطه امید هستند. امید به روزی که حزباللهی از زیر یوغ اصولگرایی بیرون بیاید.
🔺پای صحبت هر که مینشینی از قبیلهگرایی مضحک احزاب اصولگرا، از ناعدالتخواهی و اشرافیتشان و از هزار مسئله دیگرشان مینالد اما دست آخر به خاطر وحدت و غیره به لیست یا افرادی از آن رای میدهد؛ تو گویی اصولگرایی ذهن و زبان حزبالله را مسخ و جادو کرده.#امثال_محمد_صادق_شهبازی اما باطلالسحر هستند. ما بیش از کرسی باید به رهایی فکر کنیم. رهایی حزبالله از این بند بندگی، به هر صورتی که هست...
✍ حجه الاسلام مجتبی نامخواه
✅ @teribon
⭕️جمهور کجاست؟
🔹مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس را نباید در گیرودارِ نتایج، نادیده گرفت. بویژه که در بروز این وضعیت، قطعاً نمایندگان مجلس سهم بزرگی داشتهاند.
🔹جمع قابلتوجهی از شهروندان در شهری مانند تبریز، دچار بیگانگی اجتماعی هستند؛ و بخش مهمی از این جمعیت، در زمره مستضعفینی هستند که سالهاست احساس میکنند کسی آنها را نمایندگی نمیکند. بیاعتنایی به مشارکت سیاسی، واکنش آنهاست به این بینمایندگی. آنها، از بس بیاعتنایی دیدهاند، بیاعتنایی میورزند.
🔹انقلابیها برای ترمیم این بیگانگی اجتماعی، تکلیف بزرگی دارند. مبادا نتیجهگرایی و سیاستزدگی، فراموشی این جمعیت مهم را عادی کند. بعید نیست گروهی از سیاستورزان فاتح، از اصلِ "مشارکت کمتر، به شرط پیروزی ما" به قاعدهی "مشارکت کمتر، شرط پیروزی ما" رسیده باشند.
🔹احتمالاً الان در تاریکخانههای سیاستورزی، مست از پیروزی بزرگ، این جمله رد و بدل میشود که "دیدید؛ هرچه مشارکت کمتر، #کیفیت آرا بیشتر"!
🔹دغدغهمندان انقلاب، هر لحظه باید در اندیشهی تکتک مردمی باشند که از مشارکت، امتناع کردند. مرگ #جمهوریت به عنوان یکی از ارکان بنیادین نظام اسلامی، زمانی تسریع میشود که باورمندان این نظام، غصه بیگانگی اجتماعی و بیاعتنایی سیاسی جمهور را نخورند.
✍ #روح_الله_رشیدی
✅ @teribon
⭕ لاریجانی امروز را ببینید و عبرت گیرید..
🔸 هر چه میخواهیم امیدوار باشیم و لب فرو بسته و سخنی نگوییم انگار نمی شود. دیروز خبر انتصاب محسن اسماعیلی به ریاست دفتری جناب قالیباف رسما توسط رسانه ها اعلام شد و دوباره علامت سوال هایی را در ارتباط با کنش سیاست ورزانه شخص رئیس مجلس در مقابل دیدگانمان می بینیم.
🔸 یکی از انتقاد های همیشگی به قالیباف انتخاب های عجیب و سوال برانگیز اطرافیان و همکارانش بوده است و اتفاقا بارها از ناحیه همان افراد ضربات مهلکی را متحمل شده و نمی دانیم چرا قرار نیست آن مشی کنار گذاشته شود!! آیا تجربه عیسی شریفی قائم مقام 12 ساله شهرداری تهران که امروز در حال طی کردن مراحل دادگاه است کافی نمی باشد؟
انتخاب افراد حاشیه دار چه پیامی را به جامعه انقلابی مخابره می کند؟ تکرار گذشته؟ یا بازتولید گذشته؟ یا ارتجاع گفتمانی و عقب گرد هویتی؟
🔸از این دست انتخاب ها پر است در پرونده سردار عزیز. پرویز اسماعیلی برادر محسن اسماعیلی؛ کسی است که در سال 92 سخنگوی ستاد قالیباف بوده و یکماه بعد می شود معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دولت حسن روحانی!! خنده دار نیست؟ و بعد همین آدم پس از دستگیری روح الله زم بلافاصله توسط دولت به منصب سفیری کشور کرواسی منصوب میشه و از کشور خارج میشه!!
🔸 به راستی نسبت آقای قالیباف و ادعای انقلابی گری ایشان با شخصی چون محسن اسماعیلی چیست؟ آیا از عملکرد و مواضعش در فتنه 88 و شورای نگهبان بی خبر است یا خود را به بی خبری میزند!؟ آیا از روابطش با علی لاریجانی و آملی لاریجانی اطلاع ندارد یا خود را به خواب میزند؟ آیا نسبت ایشان را با شخص و تفکر جناب هاشمی رفسنجانی و حضور در لیست انتخاباتی ایشان در انتخابات 94 خبرگان رهبری نمیداند!؟ همان لیستی که بی بی سی از آن حمایت کرده و آقای اسماعیلی یک موضع در قبال این حمایت نگرفت!!
🔸مواضع ایشان در فتنه 88 چه تفاوتی با امثال علی مطهری دارد؟ یک موضع صریح از ایشان در اوج بحبوحه سال 88 نمی توانید پیدا کنید که صریح و صادقانه مرزبندی خود را با فتنه روشن کند!! مگر رهبری نفرمود فتنه خط قرمز نظام است و خواص حرف بزنند و سخن بگویند؟ سخنان ایشان را بخوانید: «برخی اعضای شورا ی نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 موضعگیریهای خاصی نسبت به برخی نامزدهای ریاست جمهوری داشتند، بنابراین در انتخابات تا حدی قانون را زیر پا گذاشتند.» محسن اسماعیلی افزود: «اگر بخواهیم منصفانه درباره جریان فتنه 88 قضاوت کنیم باید بگوییم که برخی اعضای شورای نگهبان از حق خود بهعنوان یک داور پا را فراتر گذاشتند.» سخنانی که بارها مورد استناد اهالی فتنه قرار گرفت.
🔸 ایشان در انتخابات سال 94 خبرگان در لیست معروف به لیست امید (لیست هاشمی) قرار گرفته و در لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز قرار نگرفت و در فضای حمایتی رسانه های خارجی از لیست مذکور ایشان هیچ موضعی را اتخاذ نکرده و باز هم سکوت کردند در حالی که بسیاری از افراد همان لیست موضع شفاف خود را بر علیه دشمن اعلام کردند.
🔸 این اواخر هم جناب لاریجانی ایشان را به ریاست هیات بررسی و تطبیق مصوبات مجلس با قوانین منصوب کردند و الحمدلله امضای تایید ایشان توسط لاریجانی بر کارنامه شان خورده شد.
🔸 در ارتباط با عملکرد ایشان در تایید عناصر وابسته به لاریجانی و هاشمی در شورای نگهبان و مقاومت در برابر تایید صلاحیت چهره های انقلابی هم گفتنی هایی هست که بماند برای وقت دیگری.
🔸 بعد از روی کارآمدن آیت الله رئیسی؛ ایشان افراد جدیدی را جهت معرفی به مجلس شورای اسلامی برای انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان برگزیدند که با فشار رسانه ها و مطالبه جریان انقلابی محسن اسماعیلی از دایره گزینه های انتخابی حذف و ایشان افراد دیگری را انتخاب کردند و باعث دمیدن روح تازه ای در بدنه حقوقدانان شورای نگهبان شدند.
🔸 ریاست دفتر رئیس مجلس یکی از مناصب کلیدی و مهم است و ایجاب می کند افراد موجه تر و کم حاشیه تری در آن منصب جای گذاری شوند. این انتصاب خطر نفوذ و تاثیرگذاری امثال لاریجانی را در مجلس فعلی دوچندان می کند و این برای آینده مجلس نامبارک و خطرناک است.
🔸البته وقتی با کسی در ارتباط با نسبت منتصبینش با لاریجانی و هاشمی و.. می شود سخن گفت که حداقل نسبت خودش با آنان روشن باشد!! آری انگار داریم به گزاف سخن می گوییم!! وقتی خود جناب رئیس نسبتش هنوز روشن نیست چه انتظار داریم که نسبت منصوبانش روشن باشد!!
🔸 مجلس انقلابی و مجلس سلیمانی (البته به تعبیر خودشان) چه همخوانی با چنین انتصاباتی دارد؟! آقای قالیباف؛ برادرانه عرض میکنیم؛ علی لاریجانی امروز را ببینید و از فردای خود بترسید و تا دیر نشده است در مدل سیاست ورزی تان تجدید نظر کنید.
✍️#علی_ریاحی_پور
✅ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وصیت شهید مقاومت (شیخ اباذر): اگر بدنم را قطعه قطعه کنید، در هر قطره ی خونم نام امام خمینی را پیدا میکنید، از علما میخواهیم در این راه قدم بردارند، نه این که فقط در کلام بگوییم ما در خط امام هستیم
✅ @teribon
⭕️برای شهدای خمینیست افغانستان
(پیرامون کتاب در آغوش قلب ها، به بهانه سالگرد ارتحال حضرت روح الله)
🔺درست مثل پدران ما بودند، با عشق امام زنده بودند و با رفتن امام دنیا برایشان تمام شد. خمینیست؛ این لقبی بود که نیروهای امنیتی دولت کمونیستی افغانستان به مریدان امام داده بودند.
در روزگاری که ساواک ایران انقلابیون را به جرم داشتن رساله امام دستگیر می کرد سازمان های امنیتی افغانستان بسیاری از مردم این کشور را به جرم داشتن رساله امام محکوم به اعدام می کرد.
این را اسناد استخراج شده از زندان پل چرخی افغانستان می گوید. در حدود ۵ هزار نفر شهیدی که جلوی نام بسیاری از آن ها این گونه درج شده بود:
جرم: خمینیست بودن
🔺چه شیعه و چه سنی مرید خمینی بودند و همین شیفتگی کافی بود تا یک سال پس از انقلاب ۵۷ در ایران، انقلابی مردمی علیه حکومت کمونیستی وابسته به شوروی برپا کنند. انقلاب ۷ ثور ۵۸ که از لحاظ اجتماعی و ایدیولوژیک شباهت فراوانی با انقلاب ما داشت؛ حتی شعرها و شعارهایشان وام گرفته از اشعار انقلابی مردم ایران بود.
این کنش های ارتباطی را جمع بزنید با کنش های احساسی و عاطفی که مردم افغانستان نسبت به امام داشته و دارند، مادرانی که برای کودکانشان قصه امام می گفتند و پدرانی که در آرزوی دیدن امام بودند و او را در رویاهاشان زیارت می کردند. خیلی از مردم افغانستان به عشق خمینی ترس دستگیری توسط حکومت کمونیستی وقت را به جان می خریدند و تصاویر امام محبوبشان را در پستوها و حتی بر دیوارهای خانه نگه می داشتند و خیلی ها به عشق امام به ایران آمدند و پایشان به جماران باز شد.
حرف و کلام خمینی برایشان حجت تمام بود. وقتی امام گفت "اسلام مرز ندارد" این تک جمله کوتاه کافی بود تا گروه گروه برای جهاد به ایران مهاجرت کنند. مجاهدانی که هم برای آموزش و هم برای مبارزه راهی جبهه جنگ ایران با عراق می گردند و گردان ابوذر را در یکی از سخت ترین جبهه های نبرد، یعنی جبهه غرب کشور تشکیل می دهند.
🔺ولایت امام برای مردم افغانستان فقط یک امر عقلی نبود، بلکه سررشته ای محکم در قلب آن ها افکنده بود. اوج این ارادت و شیفتگی را می شود در زمان ارتحال امام دید، روزهایی که دنیا برای این مردم پر از احساس تمام می شود و هجران امام را در مرثیه هایشان می سرایند.
داستان این مرثیه ها در کنار جلوه هایی از ارادت مردم افغانستان به امام خمینی (ره) همگی در کتاب خواندنی "در آغوش قلب ها" به قلم محمد سرور رجایی، نویسنده و پژوهشگر افغانستانی نگاشته شده و توسط انشارات راه یار به چاپ رسیده است.
✍ #علی_اصغر_مرتضایی_راد
✅ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خمینی تنش زا از زبان استاد حسن رحیم پور ازغدی
🔹انقلاب اسلامی دچار سادیسم نبود، شما دچار مازوخیسم هستید.
شما خودآزار هستید، امام دیگر آزار نبود.
@teribon
⭕️ خطر امام بیخطر!
🔹هنر امام، ایجاد مرزبندی با قرائت بیخطر از اسلام و آوردن اسلام به صحنه و شکلدهی انقلاب و حکومت دینی بود.
🔹با غالب شدن انقلاب، انقلاب و اسلام مدعیهای زیادی پیدا کرد. سید علی خامنهای در سال 58 و در سالگرد شهید مصطفی خمینی، با درک این خطر، برای مرزبندی انقلابیها با مدعیان اسلام و انقلاب، لغت خط امام را ساخت و شاخصهای اندیشه امام را بازخوانی کرد (کاری که بعدها در دوره ریاستجمهوری و بهویژه رهبری او و بیش از همه در 14 خردادها مکرراً تکرار شد). اما ماجرا به همینجا ختم نشد.
🔹بعد از چند سال، نسخه سیاسی خط امام تولید شد. در دهه شصت و هفتاد، جناح چپ (اصلاحطلبان امروز) و در دهه هشتاد و نود جناح راست (اصولگرایان فعلی) از خط امام برای مبارزه سیاسی با رقیب بهره جستند. ویژگی این مدل برداشت از خط امام، بزرگ کردن بخشهایی از اندیشه امام و بیتوجهی به بخشهای دیگری از آن بود
🔹تحریف مکتب امام، سکه بازار شد و روایتی خلاف واقع از اندیشه امام ارائه دادند، امامی که قدرت را گرفته و تحویل آنان داده، امامی که دولت مدرن ایجاد کرده، امامی که اندیشه ثابتی نداشته و مدام تغییر نظر داده، خمینی اولی که به سبک پادشاهان خمینی دوم و سوم و ... در خاندانش هست، امامی که صرفاً به دنبال حاکم کردن روحانیون بوده، امامی که تنها قدرت و حکومت (با ادبیات دینیتر ولایت) محور کارش بوده، اصل برای او صرفاً رشد معنوی بوده، امامی که مسئله اصلیاش حقوق شهروندی بوده، امامی که مهمترین اندیشهاش حفظ سنتها و ارزشها در حوزه فرهنگ بوده و انواع و اقسامی از اندیشه امام، آغشته به تحجر و التقاط و سرمایهداری و وابستگی و دیکتاتوری و صوفیگری و... خلاصه «امامی، مخالف امامی که بود» ایجاد کردند.
🔹امام ذیل اندیشههای دیگر مطرح شد، ذیل جنگ سنت و مدرنیته، عشق و عرفان و شوریدگی معنوی، سوسیالیسم، لیبرالیسم، سنتگرایی، تأسیس تمدن اسلامی، پستمدرنیسم و...
🔹تکنولوژی تولید امام بیخطر تولید شد. امامی که برندگی ندارد و درنهایت افراد را به قیام برای خدا و ایجاد تغییر برنمیانگیزد. تفسیر فانتزی و گرد از دغدغههای امام ارائه شد، بهگونهای که اندیشههای اجتماعی، استقلالخواهانه، عدالتخواهانه و آزادیخواهانه امام و انقلاب از برندگی افتاد و اندیشه و سیره معنوی او نیز درونگرایانه و همنتیجه عرفای سنتی شد به نام جامعیت و عقلانیت و هوشمندی، افراد به تحیر کشانده شدند و اولویتهای اندیشه و عمل امام برای آنها پوشیده ماند یا این اولویتها بزرگ و کوچک شد. مسیر با مقصد (تربیت و معنویت) جابجا شد. اینگونه افراد حتی با خواندن صحیفه امام و جدال دو اسلام به انفعال کشیده شدند.
🔹اینگونه التقاطیها و بیشتر متحجرین، غربگراها و بهویژه طرفداران سرمایهداری و وابستگی، سنتیها بهویژه محافظهکاران و... اندیشه امام را از هسته اصلیاش تهی کردند. تغییرگراترین اندیشه تاریخ را به حفظ وضع موجود کشاندند و انقلابیها را به نام انقلاب و خط امام و تفسیر امام از اسلام و... به انفعال.
🔹عنصر محوری اندیشه امام، قیام برای خدا و توحیدی کردن و حاکم کردن اراده خدا بر فرد و خانواده و جامعه و تاریخ است. این قیام، مستلزم درگیری با طواغیت درونی و بیرونی است. اسلام عارفان مبارزهجو، در مکتب امام، معنویت را همراه و در مسیر مبارزه تعریف میکند. اسلام ناب، جامعیت دارد و متوجه همه آرمانهاست؛ اما هم میان آرمانها و هم در تقابل با دشمنان (دیگریها، معارضین و رقبا) اولویتگذاری دارد. متوجه عقلانیت و معنویت هست، اما در دنیای خارج رویکرد اجتماعی و تغییر بنیادین و نپذیرفتن وضع موجود را به همراه دارد و با نابرابریها و فقر و غنا و استضعاف و استکبار و بیتوجهی به معنویت و آزادی و عقلانیت و... درگیر است.
🔹اولین گام مهم در گام دوم انقلاب، شناخت انقلاب و امام، آنچنانی است که بودند و هستند، نه آنچنانکه تفسیر و تحریف و بیخطر میشوند! و گام بعدی درگیری و مرزبندی با دیگریها و رقبا و معارضین انقلاب بهویژه متحجرین و محافظهکاران است که انقلاب بیش از همه در تقابل با آنان ساماندهی شد.
✍ #محمدصادق_شهبازی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️در سالگشت هجران حضرت روح الله یادی کنیم از فرزند خلفش مرحوم آقا روح الله نامداری که خیلی از ما نسل سوم و چهارمی ها خمینی را با کتاب جدال دو اسلام او شناختیم.
#الفاتحه_مع_الصلوات
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ به استقبال #خمینی
🔺 آخرین تجلی ذوالفقار بود: مردی که با ابروانش خیبرهای زمان را درهم می شکست؛ مردی که با لبهایش سماع میکرد.
🔹ابروان خمینی، ذوالفقار دوره غیبت بود. مردی که ظهور کرد تا غیبت را باور کنیم. مردی که سلمان فارسی را به همه زبانها ترجمه کرد. مردی که با اباذر برادر بود، اما با اباسیم میانهای نداشت. مردی که با خون، شمشیر را به زانو درآورد. مردی که با بارانهای موسمی نیایش پایان خشکسالی تفسیر بود. مردی که در بازارها، تجلی فروخت و به خیابانهای ما پرچم هدیه داد. مردی که ما را به خودکفایی موجها رساند. مردی که کشاورزی آخرت را رونق داد. مردی که ما را به اوایل آخرالزمان رساند. مردی که کاسههای ترکخورده نیت را از عرفان ناب کوهپایههای پرستش پرکرد و ما را به آب و هوای اهورایی عادت داد.
از مرحوم
#احمد_عزیزی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ من به این خمینی کافرم....
🔸دوباره ایام ارتحال حضرت روح الله آمد و به شخصه منتظر آنم که بازم صدا و سیما و بلندگو های بی خاصیت تبلیغاتی کشور از خمینی دیروز، خمینی به تاریخ پیوسته، خمینی تقویمی، خمینی مناسبتی، خمینی خنثی، خمینی ای که همه از او راضی اند، خمینی که تمام جناح های سیاسی در مدح او سخن می گویند و خود را داعیه دار خط امام میدانند و در یک کلام از خمینی کاریکاتوری سخن بگويند.
🔸خمینی که فقط در لا به لای صفحه اول یا دوم کتاب های دبستان و راهنمایی و دبیرستان می شود پیدایش کرد؛ خمینی ای که با اهالی خانه مهربان است و با نوه اش قدم میزند و خودش برای خودش چای میریزد و به کسی در خانه دستور نمی دهد و حواسش به آن است که خدای نکرده در غذا خوردن و آب میل کردن اسراف نکند.
🔸خمینی که در عزایش همگان بر سر و سینه میزنند و شیون کرده و ندای زاری سر می دهند و حتی کفنش را پاره می کنند، خمینی ای که در تخت بیمارستان مشغول ذکر و تهجد و عرفان و سلوک است و در نوفل لوشاتو به همراهان خود توصیه های اخلاقی می کند و شاگردان همچون پروانه به دور او می چرخند.
🔸خمینی که معرفی شده توسط بیتی معلوم الحال است و از امام جز خاطرات گل و بلبل و... ندارد و فقط نام امام را یدک می کشند و از بهرش نان می خورند و در آخر با ساخت آن کاخ عجیب و غریب دل مستضعفان پشت همان کاخ زیبا و مجلل را به درد می آورند.
خمینی که سالها در دانشگاه و مدرسه و... تفکرات او را شخم زدند و صدایی از موسسه به اصطلاح حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی نیامد و لب فرو بستند.
🔸سالهاست که از خمینی قلابی و فیکی برایمان گفته اند که هیچ نسبتی با آقا روح الله ندارد. آقا روح الله که چه عرض کنم!! با انقلاب روح الله هم ندارد، خمینی ای که نمیدانم آیندگان آیا باور خواهند کرد که او پدر مستضعفین بوده است و آنان را ولی نعمتان انقلاب میدانسته است؟!! دقیقا نمی دانم وقتی مسئولین هر ساله در آن کاخ تمام عیار با خمینی بدلی ساخته ذهن خود بیعت می کنند با چه کسی بیعت می کنند؟!! با خمینی یا آقا روح الله؟؟!
🔸ما سال ها به خمینی بدلی دل خوش کرده ایم، بدلی که همان هم سالی چند روز بیشتر در رسانه ها قرار نیست نمایش داده شود. با صدای بلند می گویم و افتخار میکنم که به این خمینی کافرم و به کفر خود می بالم.
🔶 اما مومنم!!
مومن به خمینی ظلم ستیز، خمینی عدالتخواه، خمینی بر هم زننده نظم منحط عصر خویش، او که دست دادن با مستکبرین را خیانت می پنداشت،خمینی که می ترسید ما در بی عدالتی روی محمدرضا را سفید کنیم او که به خون سرمایه داران تشنه بود و تجدد و تحجر را همزمان سیبل تیرهای خود قرار می داد و اهل محافظهکاری و مصلحت سنجی های ضد مصلحت نبود. اهل ماله کشی و توجیه گری عیوب و چشم بستن بر فساد حاکمان فاسد نبود و در یک کلام روح الله بود.. آقا روح الله...
🔸حالا برای برخی بهتر است که او سانسور شود. نان عده ای در سانسور و بایکوت اوست. از دید آنان آقا روح الله عنصر نامطلوبی است که نباید بازخوانی شود؛ تا مبادا باعث تشویش اذهان عمومی و بر هم خوردن نظم سیاسی شکل گرفته و خدای ناکرده منجر به اقدام علیه امنیت ملی شود. آری خمینی خطرناک است و ترس دارد؛ حق دارید؛ پس صحیفه اش را در کتابخانه ها و قفسه های خاک خورده نگه دارید تا خطری تهدیدتان نکند.
🔶 خمینی خطرناک را دوست دارم، خمینی آشوبگر، آن انسان عصیانگر، خمینی که هنوز با جنازه اش هم می توان انقلاب کرد. خمینی در هر کاری قیام لله را شرط میداند و ان تقمو لله را معنا و هویتی دوباره بخشید.
بازم می گویم؛ من به خمینی که از لیبرال ها گرفته تا سینه چاکان انجمن حجتیه، دوستش دارند کافرم و هنوز در حال پیدا کردن آقا روح الله هستم و به دنبال مومن گشتن بر آرمان های خمینیسم.
✍️#علی_ریاحی_پور
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ واقفیه نباشیم
🔺پس از رحلت امام خمینی(ره)، با اجماع بی نظیر اعضای مجلس خبرگان که موید توصیه های مکرر امام(ره) مبنی بر صلاحیت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) برای رهبری بود و همچنین تایید بی سابقه ایشان توسط علما و فقهای بزرگ شیعه شاهد انتخاب شدن ایشان به جایگاه ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی هستیم. اما پس از گذشت زمان جریاناتی هرچند در اقلیت محض در کشور پدیدار شدند و کماکان تداوم دارند که با ادعای طرفداری از خط امام، راه و مسیر انقلاب اسلامی را متوقف در سال 68 و رحلت امام عظیم الشان می دانند.
🔺این جریان که خود دچار گرفتاری در مطامع دنیوی و اشرافیت یا استحاله فکری شده اند، با ترسیم یک امام خیالی در ادامه مسیر حرکت انقلاب اسلامی دچار نوعی توقف و ایستایی شدند. مدعیانی که به واسطه انتساب به بیت امام یا انتصاب در برهه ای از زمان به امام راحل انقلاب را مُلک شخصی خود دانسته و به دلایلی از جمله محروم شدن از مواهب قدرت و ثروت در کشور، در تداوم مسیر انقلاب به رهبری امام خامنه ای دچار انحراف شده و با ادعای خط امامی بودن همه چیز را متوقف در سال 68 و حضور امام خمینی(ره) می دانند و هیچگاه تبعیت عملی از امام حی و حاضر نداشته و ندارند.
🔺از طرفی عده ای نیز در این میانه در اثر شبهات ذهنی و فکری نیز همانند جریان فوق در امام(ره) متوقف مانده اند. آنهایی که در بستر فقدان مبانی فکری جامع با ترسیم یک امام کاریکاتوری و ناقص، در فهم مسائل دچار شبهه و انحراف عقیدتی شدند و در تداوم ولایت مطلقه فقیه به خطا رفتند و مدام به ارجاعات غلط و ناقص به گذشته از درک و تبعیت از امام خامنه ای محروم شدند.
🔺این جریان بیشترین شباهت با جریان تاریخی در دوره امام موسی کاظم (ع) موسوم به واقفیه را دارد. واقفیه گروهی از شیعیان بودند که بر امامت امام کاظم(ع) توقف کردند و از اعتراف به امام رضا(ع) سرباز زدند. تاریخ علت توقف این گروه در امامت امام کاظم(ع) را دو مساله اساسی بیان می کند: اولا فریفته شدن به اموال و ثروت ها و اشرافی گری بود. دوما شبهه های اعتقادی که در اثر القاء اندیشه های جدید و گاه به سبب برداشت های نادرست از مبانی عقیدتی پدید می آمدند. این دو مساله یعنی دنیا طلبی و انحراف فکری اساسی ترین علل شکل گیری و زمینه سازی در ایجاد و حرکت فرقه انحرافی واقفیه بود.
🔺امروز نیز جریان واقفیه در انقلاب اسلامی پدیدار شده، عده ای بخاطر به خطر افتادن ثروت و قدرت خود و عده ای نیز به دلیل تفسیر و برداشت های اشتباه از مبانی خط امام که ناشی از فقدان جامع نگری و التقاط فکری است، در حال بازتولید واقفیه در درون جریان انقلاب اسلامی هستند.
🔺همانطور که در زمان امام رضا(ع) واقفیه جریان شیعی را دچار شک و تردید و تفرقه کرد و امام رضا(ع) نیز با این جریان با شدت و قدرت در سطوح مختلف از پاسخ به شبهات، بیان ماهیت واقفیان، تحریم اجتماعی و اقتصادی و حتی لعن و نفرین برخورد کردند، امروز نیز می طلبد پیروان واقعی مکتب امام، نگذارند بیش از این واقفیه درون انقلاب عرض اندام کند و جریان وفادار به امامین انقلاب اسلامی را دچار تفرقه و شبهه کند.
✍️ #علیرضا_فقیهی_راد
http://Eitaa.com/teribon_ir
8.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 رهبر انقلاب: در زمینه عدالت نیاز به تحول جدی داریم. تحولی مبتنی بر مبانی درست دینی، همراه با ثبات قدم
🔹افرادی در اوایل انقلاب مبارز بودند، اما بعد از گذشت مدتی از جوانی تبدیل شدند به فسیلهایی، که اصل انقلاب برای مبارزه با خود اینها شکل گرفته بود.
http://Eitaa.com/teribon_ir