eitaa logo
تریبون مستضعفین
999 دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻بی‌تفاوتیِ «عالمانِ عقیم» به «جهادِ عظیم»: بیگانگیِ «جهاد تبیین» با آدابِ محافظه‌کاری [1]. «نبرد روایت‌ها»، جدی و تعیین‌کننده است و از این جهت است که رهبر انقلاب، بزرگ‌ترین جهاد را «جهاد تبیین» دانسته است. این به آن معنی است از این منطقه، آسیب‌پذیر هستیم و چنانچه اهمال بورزیم، بدنۀ اجتماعیِ انقلاب را از دست می‌دهیم. نه‌فقط «بزرگ‌ترین جهاد بودنِ» تبیین، بلکه «تکرار» این مطالبه در ماه‌های گذشته، جز به این معناست که اگر غفلت کنیم، سنگرهای مهمّی را از دست خواهیم داد؟ این در حالی است که کنش ما، تناسبی با حجمِ تهاجم ندارد و ما از واقعیت عقب افتادیم و در محاصرۀ اقتضائات و شرایطِ تحمیلیِ آن قرار گرفتیم. اگر در زمینۀ فرهنگ دینی، پیشرفت آنچنانی نداشتیم و گاه لطمه‌های آنچنانی خورده‌ایم، به دلیل غفلت از تبیین بوده است. [2]. گویا از «مسئولیّت تاریخیِ» خویش غافلیم و تصوّر کرده‌ایم که حرفه‌ای داریم همانند دیگران. ازاین‌رو، در «عادات اداری» و «آداب دیوان‌سالارانه» غرق می‌شویم؛ چنان‌که هم «جهاد» و «مبارزه» و «نبرد» را فراموش می‌کنیم و هم «رسالتِ تاریخی» و «تکلیفِ اجتماعیِ» خویش را. به‌این‌ترتیب، «مقدّمات» به «غایات» تبدیل می‌شوند. و هرچه که پیش می‌رویم، بیشتر از «خودآگاهیِ ساختارشکنانه» فاصله می‌گیریم. در نهایت، به نقطه‌ای می‌رسیم که به دلیل تقلیل‌یافتن به «جزئی از شرایطِ موجود»، دیگر نمی‌توانیم حتّی به «تحوّل» فکر کنیم؛ به‌طوری‌که «رسمِ ایستایی» و «منطقِ یکنواختی» می‌آموزیم و «مسیر توجیه» را در پیش می‌گیریم تا ارتقا یابیم و ثمراتِ مادّی این ارتقا، نصیب‌مان شود؛ امّا طمعِ «ارتقاهای اداری»، مردابی است که پایان ندارد. ما سرگرم «دغدغه‌های شخصی و انتزاعیِ خویش» هستیم و جامعه نیز راه خود را می‌رود. وقتی از «عینیت‌های حیاتیِ حاکمیّتی و اجتماعی» غفلت کردیم، اسیرِ «ذهنیت‌های بی‌فایدۀ معرفتی و شبه‌علمی» می‌شویم. و مگر نشده‌ایم؟! می‌شود عالِم بود اما بی‌اثر و خنثی و منفعل و حاشیه‌نشین. نیاز امروز جامعه، آدم‌های محترم و فاضلِ لنفسه نیست که اصل وجودشان، مستقل از هر گونه عاملیت و خاصیّتی، ضروری انگاشته می‌شود. ما باید «حلقۀ میانیِ گذارِ انقلابی» باشیم و در حکم «عقلِ منفصلِ انقلاب»، عمل کنیم، نه زائده‌ای که وجودش، فاقد «فلسفۀ بیرونی و عینی» است. پس نباید همۀ آنچه که رخ داده است را به غفلت فروکاهید، بلکه پای محاسبه‌های آگاهانه و عامدانۀ مادی نیز در میان است. [3]. اگر با «حاجات زمانه» پیش نیاییم، در «گذشته» متوقف می‌شویم و فقط نسخۀ اوّلیّۀ خویش را تکرار می‌کنیم، درحالی‌که این نسخه، برای «دیروز» بوده نه «امروز». زمانی، «زمانه» شناختیم و در «میدان» بودیم و با «چالش‌های واقعی» روبرو شدیم و چون این سیاست را در پیش گرفتیم، «خطّ‌شکن» شدیم و «پرچم‌دارِ ایدئولوژیِ انقلابی». امّا تاریخ رفت و ما نرفتیم و این ماندن، ما را به حاشیۀ مناسباتِ واقعی سوق داد. آنان که در میدان نیستند، نه «خوش‌نام» هستند و نه «ماندگار»؛ چراکه هم محافظه‌کار و ترسو و منفعت‌اندیش تصویر می‌شوند و هم به دلیل بی‌کارکردی، طرد و حذف خواهند شد. در زمانه‌نبودن، رسمِ محافظه‌کاران است؛ آنان که تکرار «حقّ‌های بی‌معارض» را بر اظهارِ «حقّ‌های دشمن‌ساز» ترجیح می‌دهند تا در امان بمانند و بیشتر زندگی کنند. برای اینان اصل، «زندگی» است و نه «مبارزه»، امّا آن‌که در پی «جهاد تبیین» است، به میدان آمده تا بازنگردد. [4]. هرچه که پیش می‌رویم، «نفاق‌ها» و «دوگانگی‌ها»، پیچیده‌تر و ماهرانه‌تر می‌شوند؛ چنان‌که حتّی «جهاد تبیین» نیز به دستاویزی برای خدعه‌ورزیِ «جریان تحریف» تبدیل می‌شود. جریان تحریف، هر حرکتی دربارۀ جهاد تبیین را، به تمسخر می‌گیرد و ملامت می‌کند تا مطالبۀ آیت‌الله خامنه‌ای، با «فقر واکنش» روبرو شود و «رنگِ تحقّق» نپذیرد. می‌خواهند با فضاسازی و تصویرپردازی، «موقعیتِ کنش» را به ‌گونه‌ای ترسیم کنند که ما در مقام پاسخ به این مطالبه و دغدغه، «سکوت» و «خاموشی» را برگزینیم تا مبادا با سیل اتهام‌های آنها روبرو شویم. می‌خواهند برای «گفتن»، هزینه بیافرینند و «شخصیتِ مجاهدانِ تبیین» را آنچنان لج‌مال و منهدم سازند که «نگفتن» و «نهفتن» و «نشستن‌»شان، ستوده شود. روشن‌است‌که ناگزیرند برای حفظ ظاهر، اندکی هم جانب انقلاب و نظام و رهبری را بگیرند تا به این واسطه بتوانند نیروهای مجاهدِ تبیینی را «افراطی» و «تندرو» و «نامعقول» معرفی کنند. به‌عبارت‌دیگر، یک «شکافِ دروغین» می‌آفرینند تا وانمود کنند که عمّارها، برخلافِ صلاحِ علی عمل می‌کنند. و البته در این میانه -که از حضور نیروهای تبیین‌گر تهی شده است- همین موریانه‌های موذی، به جان انقلاب و انقلابی‌گری می‌افتند و «فتنه‌های روایتی» و «آشوب‌های شناختی» می‌سازند و مردم را دسته‌دسته به مرداب گم‌گشتگیِ تحلیلی می‌افکنند. @teribon_ir
⭕ نامه 250 تن از نمایندگان مجلس خطاب به رئیسی؛ هشدار های دلسوزانه نمایندگان به دولت بخش اول بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی، ریاست محترم جمهوری‌اسلامی‌ایران سلام علیکم احتراما، ضمن تبریک حلول سال جدید و آرزوی قبولی طاعات درماه مبارک رمضان ضمن تشکر از تلاشهای جنابعالی و هیات مذاکره کننده برای رفع مشکلات مربوط به توافق هسته ای که ازجانب برخی کشورها بویژه آمریکا اعمال شده است ؛به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و براساس تکالیف و وظایف قانونی و نظارتی و در چارچوب اصل عزت؛حکمت و مصلحت و نظر به تجارب سالهای گذشته ؛ موارد زیر را متذکر می شویم: ضروری است درمذاکرات جاری و آتی به شکلی رفتار شود که با رعایت موارد زیر؛ حداکثر منافع ملی کشور تامین گردد: ۱ _تجربه مذاکرات قبلی نشان می دهد که عدم تمایل آمریکا و طرفهای مذاکره کننده  برای ارائه تضمینهای لازم ؛عملا نه تنها  منافع ملی کشور را تامین نکرد بلکه به دلیل خروج امریکا از برجام موجب آسیب به منافع ملی و شکست توافق گردید ؛ لذا در مذاکرات  جدید لازم است  آمریکا تضمین قانونی دهد که از برجام خارج نمی‌شود و به شکل کاملا قانونی موضوع در نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر آن کشور مانند کنگره نیز مصوب گردد که در آینده مانعی برای اجرای آن ایجاد نکنند.  ۲_یکی از شرایط اصلی مذاکره؛ فقدان تهدید بعد از توافق است و وجود مکانیسم ماشه عملا به معنای حفظ تهدید و شکست مذاکره است لذا لازم است تضمینهای لازم به شکلی اخذ شود که در صورت ورود آمریکا به برجام، مکانیسم ماشه به بهانه های  مختلف اعمال نخواهد شد. ۳_ متاسفانه حتی در حین مذاکرات ؛امریکا تحریمهای جدید را علیه اشخاص؛نهادها و دستگاههای کشور تصویب می کند که بیانگر نیت تخریبی درمسیر مذاکرات است؛ لذا مشخصا در مذاکرات؛ تصویب و اعمال تحریمهای جدید ممنوع گرددو قید گردد که  تحریم‌های برداشته شده مجددا وضع نخواهد شد، روشن است بدون این تضامین، مشکل تحریم‌ به‌حال خود باقی بوده و در نتیجه، موجب خسارت به منافع سیاسی؛ اقتصادی و اعتبار ملی کشور است. ۴_جمهوری اسلامی ایران حق دارد درچارچوب سهمیه تعیین شده توسط اوپک قبل از اعمال تحریمها و با توجه به وضعیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران به هر کشوری و به هرمیزانی که مورد توافق طرفین قرار می گیرد نفت صادر کند و از طریق سیستم بانکی مبالغ مربوطه را دریافت نماید. ۵- انتقال منابع مالی جمهوری اسلامی ایران از جمله منابع حاصل از فروش نفت و منابع بلوکه شده و مسدود شده از همه کشورها؛ حق جمهوری اسلامی است و کشورهای طرف مذاکره باید موانع موجود در این مسیر را رفع نمایند و در این راستا هرگونه مانع در تبدیل ارزها(Conversion)  و همچنین ممانعت در جذب  سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران ممنوع است و مورد پذیرش ملت ایران نیست و حق راستی آزمایی در اختیار دولت ایران است. مقام معظم رهبری در مورخ ۱۹/۱۱/۱۳۹۹ نیز سیاست نظام در مورد لغو تحریم‌ها و مساله مهم راستی‌آزمایی را چنین اعلام داشته‌اند: «ایران از اول به تمام تعهدات برجامی خودش عمل کرد، جمهوری‌اسلامی به تمام تعهدات برجامی عمل کرد، آن‌ها نقض کردند. ما حق داریم برای ادامه برجام شرط بگذاریم و این شرط را هم گذاشتیم و گفتیم و هیچ کس هم از آن عدول نخواهد کرد و آن این است که اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی –که چند تعهد آن را لغو کرده- برگردد، باید آمریکا تحریم‌ها را لغو بکند، آن هم نه به زبان و روی کاغذ که بگوید لغو کردیم، نه، بایستی در عمل تحریم‌ها را لغو کنند و ما راستی‌آزمایی کنیم و احساس کنیم که درست تحریم‌ها لغو شده، آن وقت ما هم به این تعهدات برجامی بر می‌گردیم، این سیاست قطعی جمهوری‌اسلامی است و مورد اتفاق مسئولان کشور هم هست و از این سیاست برنخواهیم گشت.» @teribon_ir
⭕ نامه 250 تن از نمایندگان مجلس خطاب به رئیسی؛ هشدار های دلسوزانه نمایندگان به دولت بخش دوم 🔺همچنین در مواد ۶ و ۷ قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» نیز شرط انجام تعهدات برجامی از سوی ایران، برقراری کامل روابط بانکی، رفع کامل موانع صادرات، فروش کامل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران، برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش و ارائه گزارش این اقدامات به مجلس و تایید نمایندگان می‌باشد. 🔺براین‌اساس بدون شک وعده های شفاهی و از جمله  سخنان رئیس‌جمهور آمریکا،‌ نمی‌تواند تضمین شمرده شود، آمریکا و سایر کشورهای غربی، حق خروج از برجام، إعمال مکانیسم ماشه و وضع تحریم جدید –یا وضع مجدد تحریم‌های رفع‌شده - را نخواهند داشت، قبل از لغو تحریم‌های نفتی، بانکی و راستی‌آزمایی آن‌ها به صورت کامل از سوی ملت ایران و تایید مجلس، هیچ اقدام کاهشی در زمینه هسته‌ای، از سوی دولت جمهوری‌اسلامی نباید انجام شود. 🔺نمایندگان مجلس شورای‌اسلامی، ضمن حمایت از دولت انقلابی،  با دقت مذاکرات را زیر نظر دارند و بدون شک دولت و مجلس در حفظ منافع ملی اتفاق نظر دارند واز خطوط قرمز تعیین‌شده و نیز قانون مجلس، صیانت کرده و مجلس از هرگونه توافقی  که با رعایت قانون مجلس و خطوط قرمز ترسیم‌شده نظام، منافع ملت ایران را تضمین کند حمایت خواهدکرد.    توفیق حضرتعالی و کارگزاران نظام را در خدمت به این مردم عزیز خواستاریم. @teribon_ir
⭕️ آوینی را به موزه نفرستیم 🔹 آوینی، با آن منظومه‌ی فکری مستحکم و عمیقش، می‌تواند سهم بزرگی در سامان دادن به وضعیت متشتت و بهم‌ریخته‌ی فکری و فرهنگی نیروهای انقلاب داشته باشد. 🔸 با این همه، گویا شهید بودنش، او را نیز همانند شهدای دیگر، بیش‌تر از آنکه رهاتر کند، محدودتر کرده! آنچنانکه ما برای درمان دردهای فکری و فرهنگی و هنری زمانه‌ی خود، به هر دری می‌زنیم الا در آوینی. 🔹 از همه‌جا نسخه طلب می‌کنیم جز از آوینی. چرا؟ چون او برای ما فقط یک «شهید» است. یک . کارکرد یک شهید نازنین، اشک درآوردن است از مریدانش فقط. 🔸 نام آوینی بر سر زبان‌هاست. عکسش هم ماشاالله همه جا منتشر است. اما پرسش این است که این آوینی نازنین، به چه درد امروز ما می‌خورد؟ این پرسش، در مورد شهدای دیگر هم مطرح است. 🔹 بزرگترین ظلم به شهید این است که او را در قبر زمانه‌ی خودش دفن کنیم و‌وقتی هم که به زیارتش می‌رویم، همه‌اش چشممان را بدوزیم به تاریخ شهادتش. که یعنی تو مقدس و محترمی، اما در دیروز مانده‌ای! 🔸 آوینی، آن روز که شهید شد اینقدر مشهور نبود. حالا مشهور است اما محبوس هم هست گویا. چرا که هیچ گرهی از امروز ما باز نمی‌کند. یعنی اجازه نمی‌دهیم که باز کند. همین که ما از او خوشمان می‌آید و صدای دلبرش را زینت مجالسمان می‌کنیم کافی‌ست؟ 🔹 آوینی، اگر هم شهید نمی‌شد باید مورد توجه قرار می‌گرفت. ما به او نیاز داریم. او را نباید با شهادتش به موزه بفرستیم. بی‌تعارف و مجامله به او محتاجیم. 🔸 در آن عرصاتی که او کوشیده، به حاصل کوشش و دانش و فهمش محتاجیم. به جای مجیز گفتن از او، به فکر و اندیشه‌ی منسجمش مراجعه کنیم. بویژه آنها که اهل عمل‌اند بیشتر به او نیاز دارند. @teribon_ir
تریبون مستضعفین
‍ ‍ ⭕️منبع خوب مچ گیری! ➖رهبر معظم انقلاب درباره مطالب کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن -که رمضان سال۵۳ ایراد کرده اند- فرمودند:"الان هم آنها را تٲیید می کنم"."این سخنرانی ها منبع خوبی برای مچ گیری ماست"(۸۱/۴/۴) ◀️ آدمها و نهادهای زیادی با این کتاب بین نیروهای حزب اللهی معروف شدند؛ اما در دوره ها، کمتر از این کتاب بعنوان منبعی خوب برای [مچ گیری در تعبیر ایشان] استفاده می شود! از مطالب این کتاب که به گفته خود رهبری : «پایه های فکری ایجاد یک نظام اسلامی بود» می توان در نظام اسلامی موجودمان سراغ گرفت! از دلیل فاصله ها پرسید! 📌 تقریبا هیچ کس، مثل این کتاب، "عدالت و قسط را با توحید معنا نکرده و نظام طبقاتی را شرک نخوانده!" 📌 هیچ کس نشنیده این سالها، جامعه فاقد آزادی را بردگی و پذیرش عبودیت غیر خدا تعریف کنند! آزادی[بخصوص در فکر و سرنوشت] را با توحید و فقدانش را با شرک هم آغوش کنند! 📌هیچ کس نشنیده نبوت و ولایت را آنقدر که کتاب ایشان به عدالت و قسط ربط داده؛ بر منابر این دهه ها به عدالت و قسط ربط دهند! 🔹به جوانان حزب اللهی توصیه می کنم این رمضان، آن را با دقت بخوانند و ببینند که: 💬 چگونه شعارهای اصلی نهضت۵۷ (استقلال، آزادی ، عدالت و...) با توحید تبیین می شود و نبود آنها شرک تلقی می شود!؟ 💬 و سراغ آن پایه های توحیدی را در جامعه کنونی بگیرند و از مچ گیری وضع موجود با آن بیانات نترسند! @teribon_ir
تریبون مستضعفین
10.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺مکانیسم ماشه در گرداب مذاکرات آیا از یک سوراخ دوبار گزیده خواهیم شد؟! . پ.ن: گزارش مربوط به لزوم لغو تحریم کاتسا را در پیام ریپلای شده بالا ببینید ☝️ @teribon_ir
🔴 ‏خدیجه‌های انقلاب خمینی(ره) 🔹نیاز به قهرمان، اسطوره و الگو در همه مکاتب بشری یک اصل مسلم است. هر مکتبی را یک یا چند اسطوره و قهرمان است. اما دنیای اسلام پر است از ‎. یکی ازاین قهرمان‌ها، حضرت ‎ سلام‌الله علیهاست. یک زن واقعی که می‌تواند الگوی همه مردان و زنان باشد.‏ 🔸در هر صحنه و مقطعی از تاریخ اسلام، همیشه زنان، جزو علمداران نهضت بوده اند. از خدیجه کبری(س) تا حضرت فاطمه(س) تا زینب کبری(س) و حضرت معصومه(س) تا خدیجه‌های انقلاب خمینی(ره). آنانیکه عزیزترین داشته‌های خود را(جوانان خودرا) در راه اسلام، ‎ کردند. آنانیکه از بذل اموال خود دریغ نکردند!‏ 🔹زنانی که طلا و جواهرات اعم از النگو و گوشواره و انگشتر و قُلَک‌های مبادای خود را به پای نهال انقلاب استقلال، آزادی، جمهوری، اسلامی ریختند. خدیجه‌های انقلاب اسلامی به پهنای ایران اسلامی و به شمار ستاره‌های بی‌شمار کهکشان‌ها، جان و مال خود را فدای این آرمان‌های انقلاب کردند. 🔸اگر جانفشانی‌های حضرت خدیجه برای انقلاب اسلامیِ حضرت محمد(ص) را به چشم ندیدیم اما هزاران خدیجه دراین انقلاب را دیدیم که چگونه سرمایه‌های زندگی خود را انفاق کردند. حالا هم یقیناً هستند و چقدر هم آرمان‌خواهی امروز به حضور خدیجه‌های انقلابی نیازمند است و بدون آنان حرکت ناممکن است! @teribon_ir
⭕ وقتی بدهکاران، طلبکار می شوند روزنامه جمهوری اسلامی که هنوز تیترهای دروغ آن در حمایت از برجام و عملکرد روحانی_ ظریف فراموش نشده، با طلبکاری از دولت رئیسی نوشته: "وقتی می‌بینید نمی‌توانید مذاکرات را به نتیجه برسانید، از کسانی که در این زمینه تجربه‌ای موفق دارند کمک بگیرید." قطعا یکی از علتهای این حجم از وقاحت و پررویی این جماعت، راهبرد غلط "احیای برجام" است. در واقع اینان که امروز باید از عملکرد ۸ سال روحانی خجل باشند و سکوت کنند، وقتی می بینند وزیر خارجه هرچند روز یکبار درباره احیای برجام حرف میزند طبیعتا خود را به جای پاسخگو، در مقام طلبکار و مدعی می بینند. در حالی که بسیاری از مشکلات همین امروز کشور ناشی از برجام و حواشی آن بوده. کاش دولت سیزدهم که در عرصه های مختلف نشان داده عزم جدی برای تغییر رویکرد و خدمت رسانی دارد، در این مورد خاص اشتباه خود را تصحیح کند، زیرا طبق برجام ساختار درهم تنیده تحریمهای غرب علیه ایران تغییر خاصی نمیکند و لذا منفعتی نیز نصیب مردم نمیشود. ادامه این روند تنها منجر به مدعی شدن کسانی میشود که در ۸ سال گذشته کشور را به چنین روزی انداختند... @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تزکیه واقعی و تزکیه قلابی در ماه مبارک رمضان! ◀️: اگر مسلمین در تزکیه کرده بودند، زیر بار ظلم نمی‌رفتند. @teribon_ir
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ در حکومت دینی شرورها با پوشش دین فساد می‌کنند ◀️ چقدر شیوا حجت الاسلام محسن ، در برنامه از معارف، منش و (ع) سخن می‌گوید. این منش نیاز حیاتیِ امروزِ حکومت و جامعه است؛ همچون نیاز تشنه‌ای در بیابان به آب. 🔹 ما با دزدان سرگردنه که عریان و قابل تشخیص دزدی کنند رو به رو نیستیم. همه چیز بنام انجام می‌شود. خیریه عامل پولشویی می‌شود. وقف عامل استئثار و ویژه خواری می‌شود، ساحل‌خواری توسط دستگاه‌های حاکمیتی با نام‌های مقدس انجام می‌شود. جنگل‌خواری با نام حوزه علمیه صورت می‌گیرد. 🔹 حضرت علی(ع) می فرماید: بر امام واجب است که فاسقینِ از علما را در بند کند. نه کسانی که اختلاف اجتهادی یا سیاسی دارند. 🔹 شهید همزمان که رئیس قوه قضاییه بود، مناظره کننده با توده‌ای ها و دیگران هم بود. این یک شاخص است. 🔸 مجرم سیاسی که یک‌باره مجرم سیاسی نمی‌شود ؛ باید اول بحث، مناظره و روشنگری در و جاهای دیگر باشد؛ اگر کار به اخلال و توطئه رسید آن وقت آن برخوردها شود. @teribon_ir