تریبون مستضعفین
🔺️در برخورد با طالبزاده بیش از همه معنویت و تکلیفگراییش ادم را جذب میکرد چیزی که بازی، ریا و خو
🔺️ما عشق و امید و انسانیت و معنویت را دیدیم، ابتکار و فعالیت و خلاقیت و اگاهی همیشگی را لمس کردیم. دیدیم میتوان دردهه هفتم زندگی هم انقلابی و شجاع و تغییرگرا بود، میتوان برای تازهکارها پدری کرد، میتوان بیذرهای عقبنشینی از مواضع برای همه آغوش باز داشت، میتوان تا لحظه اخر رشد کرد.
🔺️بزرگداشت او بسیار مهم است او همراه و پدر چند نسل از انقلابیها درفصاهای مختلف به ویزه در فرهنگ و خاصتا مستند است. همه مستقیم و غیرمستقیم مدیون او هستند. نباید اینگونه مظلومانه کار تمام شود. او خاطرهاهای ما را ساخته، او جهتهای خیلیها را اصلاح کرده، او به خیلیها امید داده و..
🔺️البته تداوم راه او مهمتر است. خیلیها باید احساس مسیولیت کنند. جای او هرگز پر نمیشود اما خیلیها باید به میدان بیایند. میدان تبیین، میدان درگیری با استکبار، میدان پدافند همیشگی و افند پیشدستانه، میدان نیروسازی، میدان مطالبهگری، میدان استقلال، میدان عمل، میدان کار واقعی و..
#محمد_صادق_شهبازی
✅ @teribon_ir
هدایت شده از مرقومات/علی ریاحی پور
🔻سالگرد اولین بیانیه انقلابی امام خمینی (قدس سره )/بخش اول
🔆 ١۵ اردیبهشت سال روز صدور اولین #بیانیه_انقلابی امام خمینی (قدس سره)است. بیانیه ای پرشور و البته عمیق که دنیای سکوت آن روزگار را شکست و نوری شد در #شبانگاه_جهالت و استبداد.
❇️بسم الله الرحمن الرحیم
🔹قال الله تعالی: قُلْ انَّما اعِظُکُم بِواحِدَهٍ انْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُرادی.
🔸خدای تعالی در این کلام شریف، از سرمنزل تاریک طبیعت تا منتهای سیر انسانیت را بیان کرده، و بهترین موعظههایی است که خدای عالم از میانه تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یک کلمه را پیشنهاد بشر فرموده.
🔹این کلمه تنها راه اصلاح دو جهان است. قیام برای خداست که ابراهیم خلیل الرحمن را به منزل خلّت رسانده و از جلوههای گوناگون عالم طبیعت رهانده.
خلیلآسا درِ علم الیقین زن /ندای لا احبّ الآفلین زن
🔸قیام للَّه است که #موسی_کلیم را با یک عصا به فرعونیان چیره کرد و تمام تخت و تاج آنها را به باد فنا داد و نیز او را به میقات محبوب رساند و به مقام صَعْق و صَحْو کشاند. قیام برای خداست که خاتم النبیین- صلی الله علیه و آله- را یک تنه بر تمام عادات و #عقاید_جاهلیت غلبه داد و بتها را از خانه خدا برانداخت و به جای آن توحید و تقوا را گذاشت و نیز آن ذات مقدس را به مقام قابَ قوسیْن او ادنی رساند.
🔹خودخواهی و #ترک_قیام برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همه جهانیان را بر ما چیره کرده و کشورهای اسلامی را زیر نفوذ دیگران درآورده.
🔸قیام برای منافع شخصی است که #روح_وحدت_و_برادری را در ملت اسلامی خفه کرده. قیام برای نفس است که بیش از ده میلیون جمعیت شیعه را به طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتی شهوتپرست پشت میزنشین شدند.
🔹قیام برای شخص است که یک نفر #مازندرانی_بیسواد [رضاخان]را بر یک گروه چندین میلیونی چیره میکند که حَرْث و نسل آنها را دستخوش شهوات خود کند. قیام برای نفع شخصی است که الآن هم چند نفر کودک خیابانگرد را در تمام کشور بر اموال و نفوس و اعراض مسلمانان حکومت داده.
🔸قیام برای نفس اماره است که #مدارس_علم_و_دانش را تسلیم مشتی کودک ساده کرده و مراکز علم قرآن را مرکز فحشا کرده. قیام برای خود است که موقوفات مدارس و محافل دینی را به رایگان تسلیم مشتی هرزهگرد بیشرف کرده و نَفَس از هیچ کس در نمیآید.
🔹قیام برای نفس است که #چادر_عفت را از سر زنهای عفیف مسلمان برداشت و الآن هم این امر خلاف دین و قانون در مملکت جاری است و کسی بر علیه آن سخنی نمیگوید.
🔸قیام برای نفعهای شخصی است که #روزنامهها که کالای پخش فساد اخلاق است، امروز هم همان نقشهها را که از مغز خشک رضا خان بیشرف تراوش کرده، تعقیب میکنند و در میان توده پخش میکنند.
🔹قیام برای خود است که مجال به بعضی از این #وکلای_قاچاق داده که در پارلمان بر علیه دین و روحانیت هر چه میخواهد بگوید و کسی نفس نکشد.
🔸هان ای روحانیین اسلامی!ای علمای ربانی!ای دانشمندان دیندار!ای گویندگان آیین دوست!ای دینداران خداخواه!ای خداخواهان حقپرست!ای حقپرستان شرافتمند!ای شرافتمندان وطنخواه!ای وطنخواهان باناموس!موعظت خدای جهان را بخوانید و یگانه راه اصلاحی را که پیشنهاد فرموده بپذیرید و ترک نفعهای شخصی کرده تا به همه سعادتهای دو جهان نایل شوید و با زندگانی شرافتمندانه دو عالم دست در آغوش شوید.
🔹انّ للَّه فی ایّام دهرکم نفحاتٌ الا فتعرّضوا لها ؛ امروز روزی است که نسیم روحانی الهی وزیدن گرفته و برای قیام اصلاحی بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه گرد شهوتران بر شما چیره شوند و تمام آیین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود کنند. امروز شماها در پیشگاه خدای عالم چه عذری دارید؟
@marghoomat
هدایت شده از مرقومات/علی ریاحی پور
🔻اولین بیانیه انقلابی امام خمینی ( قدس سره)
بخش دوم
🔹همه دیدید کتابهای یک نفر تبریزی بیسر و پا [کسروی] را که تمام آیین شماها را دستخوش ناسزا کرد و در مرکز تشیع به #امام_صادق و #امام_غایب- روحی له الفداء- آن همه جسارتها کرد و هیچ کلمه از شماها صادر نشد.
🔸امروز چه عذری در محکمه خدا دارید؟ این چه #ضعف و #بیچارگی است که شماها را فرا گرفته؟ ای آقای محترم که این صفحات را جمعآوری نمودید و به نظر علمای بلاد و گویندگان رساندید! خوب است یک کتابی هم فراهم آورید که جمع تفرقه آنان را کند و همه آنان را در مقاصد اسلامی همراه کرده از همه امضا میگرفتید که اگر در یک گوشه مملکت به دین جسارتی میشد، همه یکدل و جهت از تمام کشور قیام میکردند.
🔹خوب است دینداری را دست کم از بهاییان یاد بگیرید که اگر یک نفر آنها در یک دیه (ده) زندگی کند، از مراکز حساس آنها با او رابطه دارند و اگر جزئی تعدی به او شود برای او قیام کنند.
🔸شماها که به حق مشروع خود قیام نکردید، خیرهسران بیدین از جای برخاستند و در هر گوشه زمزمه بیدینی را آغاز کردند و به همین زودی بر شما تفرقهزدهها چنان چیره شوند که از زمان رضا خان روزگارتان سختتر شود. وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً الَی اللهِ وَ رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ اَجْرُهُ عَلَی اللهِ
١١ شهر جمادی الاولی ١٣۶٣
١۵ ارديبهشت١٣٢٣
سید روح الله خمینی
@marghoomat
هدایت شده از مرقومات/علی ریاحی پور
⭕ دال مرکزی گفتمان روح الله...
🔺اساسا تفاوت امام با باقی علما در چه بود؟ آیا قرآن جدیدی را قرائت می کرد؟ آیا روایات تازه ای را رونمایی می کرد؟ آیا دین و آموزه های وحیانی را در حوزه های علمیه ای فرا گرفت که دیگران فرا نگرفتند؟ آیا اساتیدی را درک کرد که دیگران درک نکردند؟ وجه تمایز اصلی امام چه بود؟!
🔺 پیام 15 شهریور 1323 امام معرفی کننده دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی و خط امام است. انقلابی که خط مبارزه، محور گفتمانی و روح حاکم بر فضای تنفسی خود را در این پیام جست و جو می کند. پیامی که با آیه ای راهبردی آغاز می شود؛ قُلْ انَّما اعِظُکُم بِواحِدَهٍ انْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُرادی.
🔺امام دال مرکزی و محل نزاع را دقیقا همین جا تعریف کرده است. قیام لله. امام در نگاه عرفانی و سیاسی خود، دعوای اصیل گفتمانی خود را حول مفهوم قیام لله صورت بندی کرده. امام عامل ذلت و نکبت، ارتقا و ارتجاع، آقایی و بندگی، رذالت و شرافت و... را در قیام لله رد یابی می کند.
🔺امام تاریخ را از دریچه قیام لله می بیند. امام تحلیل شرایط سیاسی و اجتماعی روز را از مجرای قیام لله می نگرد. قیام لله ای که می تواند تبدیل شود به قیام برای نفس، قیام برای شخص، قیام برای منافع شخصی و باندی و جناحی، قیام برای کسب شهرت و ثروت و...
🔺امام تفاوتش اساسا در همین نکته است که او چه شخصا و چه جمعا در پی آن بود که قیام لله را اولا در مقابل قاعدین زمان به رخ شان بکشد و الگویی تاریخی را به یاد آنان بیاورد و ثانیا در مقابل قیام های فیک و تصنعی، قیام حقیقی و توحیدی را بازخوانی و صورت بندی کند.
🔺 در قیام الله، شکست، راحت طلبی، عافیت طلبی، محافظهکاری، عزلت نشینی و.. معنایی ندارد. در قیام لله، تو در صف مقابله با اسلام سلطنتی، اسلام مرفهین بی درد، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام زراندوزان، اسلام اشرافیت، اسلام سرمایداری ریش دار و تسبیح بدست، اسلام زر و زور و تزویر، اسلام خدعه و نیرنگ، اسلام دغل بازان سجاده بدست، اسلام فرصت طلبان، اسلام دلدادگان غرب و شرق و اسلام حجره نشین و... هستی.
🔺 در قیام لله، تو از عاشورا درس مذاکره نخواهی گرفت، تو از قیام حسینی صرفا مشغولیت به اشک و ناله و محزون بودن از گودی قتلگاه را فهم نخواهی کرد، تو از قیام مهدوی و ظهور و... صرفا چراغانی کردن و العجل العجل گفتن را تلمذ نمیکنی، تو از ماجرای کوچه و سیلی و... تنها مظلومیت زهرا را نمی بینی بلکه مجاهدت و روشنگری و کوهی در برابر بادهای گذرا را خواهی دید و....
🔺 در قیام لله، اگر معیار تکلیف باشد که هست، تو خود به دنبال تشخیص و تحلیل هستی نه آنکه تورا به تشخیص و تحلیل برسانند، تو قرار هست قائم به قیام لله باشی و از این رو باید اسیر انگاره های ارتجاعی و محافظه کارانه نشوی و با عقلانیت توحیدی و انقلابی بتوانی اولا خود و ثانیا دیگری را همراه کنی، تا مصداق مثنی و فرادا باشی.
🔺 از ابعاد قیام لله صفحات و ساعات طولانی میتوان نوشت و سخنوری کرد. در پیج و تاب امورات زمانه، نباید دال مرکزی گفتمان روح الله را فراموش کرد که اگر فراموش کردیم و عامل به قیام برای نفس بودیم، با دست خود انقلاب خمینی را به قتلگاهی هولناک روانه کرده ایم.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قیام کنید برای خدا
🎙 #امام_خمینی:
💬 همه چیز از اینجا شروع میشود که انسان برای خدا نهضت کند و از خواب بیدار شود.
@teribon_ir
35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴امام جمعه ای که مسئولیت های متعددی دارد و نمیتواند گوش شنوای مردم باشد نباید امام جمعه باشد
🎙حجت الاسلام سید حسین مومنی:
▫️امام جماعتی که نمیتواند سه وعده در مسجد حضور پیدا کند؛ نباید این مقام را عهده دار شود
▫️امام جمعه یعنی امام یک شهر در همه شئون؛ و مردم باید بتوانند به راحتی با او ملاقات کنند.
▫️بنده که خود مدرس حوزه هستم؛ نمی توانم با ائمه جمعه ملاقات کنم چه رسد به مردم…
@teribon_ir
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞| سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرزند و نور چشم انقلاب و خاری در چشم دشمنان است و این جایگاه رفیع، به جهت اطاعت از ولایت و حضور در میدان های گوناگون، برای سپاه حاصل گردیده است.
اما جهت گیری سیاسی بخشی از مدیران این نهاد انقلابی، مورد اعتراض پاسداران و امت حزب الله بوده است، مانند دفاع از برخی از افراد و لیست ها در انتخابات.
از طرفی به خاطر حساسیت جایگاه این نهاد، جبهه انقلاب کمتر به اصلاح این روند ها همت می گمارند.
❌عدم ورود سپاه در فضای حزبی و قبیله ای، همیشه مورد تاکید امامت انقلاب بوده و حتی مشهور است که رهبر معظم انقلاب، در جلسه انتصاب سردار سلامی، مطلبی قریب به این مضمون فرموده اند: درباره ممنوعیت ورود در انتخابات، به قبلی ها توصیه کردم عملی نشد، با شما شرط می کنم که ورود نکنید...
#جهاد_تبیین
#حزبی_نباشیم
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 از زخم های موجود در سیستم چیزی نگید!! 🤫
#استاد_رحیم_پور_ازغدی
@teribon_ir
🔴 #جامعه_اسلامی یا غیراسلامی؟
بخش اول
🔹آیا جامعه ما، جامعه دینی است؟ ملاک و معیار جامعه دینی چیست؟ آیا کثرت مراسمات و مناسک دینی و کثرت شرکتکنندگان در این مراسمات، ملاک دقیقی است برای قضاوت درباره اسلامی بودن جامعه؟ ملاکهای اصلی چیست؟ پاسخ دقیق به سوالات فوق، بسیار ضروری است.
🔸چون سیاستگذاری و برنامه ریزی برای جامعه بستگی به پاسخ این سوالات دارد. دو دسته با نگاه آماری و چشمی به این مراسمات، دچار خطای محاسباتی شده و همین خطای محاسباتی، مبنای تحلیلهای جامعهشناسی آنان قرار گرفته و دستگاهها و مسئولین، بر مبنای همین نگاهها، برای کشور نسخه میپیچند و سالهای سال به نتیجه نرسیدهاند.
🔹هر دو دسته، ملاک و معیار قضاوتشان، کمیت و کثرت مراسمات مذهبی یا غیرمذهبی و شرکتکنندگان است. یک دسته، تا تجمعی ۱۰۰ نفره یا ۱۰۰۰ نفره یا بیشتر در خلاف مذهب شکل بگیرد به نظرشان، جامعه از دست رفته و جامعه غیردینی شده؛ لذا بر همین اساس که جامعه غیردینی است نسخههای سکولار میپیچند.
🔸در مقابل، دستهای دیگر، به استناد کثرت برنامههای عزاداری محرم و سایر مناسبتها، احیای شبهای قدر و اعتکاف مساجد و کثرت هیئات مذهبی و کثرت نامگذاریهای اسامی مذهبی بر فرزندان و سایر مناسک، مدعی اند جامعه ما یک جامعه اسلامی است. برهمین اساس دچار این اختلال در محاسبات میشوند.
🔹یک طرف، عده ای با یک ترانه از #ساسی مانکن و فیلم رقص در مدارس، دچار توهم سقوط قطعی فرهنگ میشوند و در مقابل یک عده با نماهنگ #سلام_فرمانده و مراسمات احیای شبهای قدر فکر میکنند، جامعه یک جامعه دینی است و اسلام همین است که در حال اجراست. اما آیا واقعاً اینها ملاک اصلی است؟
🔸بنده نمیگویم رعایت ظواهر و مناسک دینی، ملاک نیست. بلکه معتقدم ملاک اصلی و اساسی نیست! اگر این ظواهر ملاک بود امروز برخی کشورها را -مثل عربستان سعودی - باید دینی ترین جامعه دانست! پس ملاک های اصلی را باید در جای دیگری جستوجو کرد. باید دید نظرات متفکرین اسلام در این زمینه چیست؟
🔹در یک نظام دینی، حاکمیت دین نه فقط در ظاهر و مناسک و بر زبانها و بر عباداتِ فردی که باید در تمام قلمرو زندگی انسان و امور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی تاثیرگذار باشد و خودش را نشان بدهد. جامعه اسلامی به معنای واقعی، جامعه ای است که تعالیم دین بر روابط فردی، خانوادگی ، اجتماعی و روابط بین المللی آن حاکم باشد و چنین جامعه ای، #جامعه_توحیدی خواهد بود .
🔸جامعه توحیدی از منظر اسلام و متفکرانی چون امام(ره)، شهیدان بهشتی و مطهری و آیت الله خامنه ای(نه جامعه توحیدی که سازمان التقاطی منافقین از آن دم میزد و منشاء آن مارکسیسم و سوسیالیسم بود). منظور از توحید فقط به معنای این نیست که انسان در ذهن خود عقیده پیدا کند که خدا یکی است و دو تا نیست! بلکه باید در جامعه و حکومت و سبک زندگی مردم دیده شود.
🔹جامعه توحیدی، یعنی نفی طواغیت حاکم بر جامعه. مصداق این طاغوت ها می تواند آداب و رسوم غلط، قوانین غیرالهی، نظم اجتماعی غلط، فاصله های طبقاتی و غیره باشد. در جامعه توحیدی، طبقات اجتماعی و اقتصادی وجود ندارد. اینگونه نیست که جامعه، طبقه طبقه باشد و برخی طبقات، دارا و غنی و برخی دیگر فقیر و نادار باشند.
🔸اگر توحید در جامعه ای برقرار باشد یعنی همه بنده خدا هستند و هیچکسی عبد و مرئوس دیگری نیست! یعنی عدالت؛ هیچ کسی برده و نوکر دیگری نیست، یعنی آزادی؛ یعنی همه در یک صف، بنده و مطیع خدا هستند. اینگونه نیست که طبقه یا طبقاتی به منابع ثروت و درآمدها دسترسی داشته باشند و طبقاتی نداشته باشند.
🔹باید خیلی صریح گفت که ملاک و معیار اصلی سنجشِ اسلامی بودن جامعه، این موارد است. شهید بهشتی می گوید: «بالا بروید یا پایین بیایید، اصلاً قرآن را بر سر جامعه ای پهن کنید، مادامی که در آن جامعه در یک سو گرسنه بیچاره از سرما لرزان وجود دارد و از سوی دیگر متنعمان برخوردار از همه چیز، این جامعه لجن است. تمام چهره اش را هم که با قرآن بپوشانید باز لجن است.»
🔸این متفکر و اندیشمند بزرگ معاصر ما می گوید: «پوستکنده و صریح میگویم که انقلاب اسلامی ما با روند و مناسبات اقتصادی موجود در جامعه ما در معرض خطر و آسیب قطعی است، چرا؟ برای اینکه در این بعدش اسلامی نشده است. مردان و زنان و جوانان و نوجوانان انقلابی ما امروز با چشم خودشان میبینند که نزدیک به ۱۵ ماه از پیروزی انقلاب میگذرد، ولی هنوز در جامعه ما سیرها و خیلی سیرها با گرسنهها و خیلی گرسنهها با هم در جامعه دیده میشوند تا وقتی چنین است جامعه ما اسلامی نیست.»
پس ملاک و معیار اصلی اینهاست..
ادامه دارد...
#داوود_مدرسیان
@teribon_ir
🔴 #جامعه_اسلامی یا غیراسلامی؟
بخش دوم
🔺جدی ترین مانع اسلامی شدنِ جامعه چیست؟
🔹جدی ترین مانعِ اسلامی شدنِ جامعه، طواغیت و مترفین هستند و برای تحقق این جامعه، باید با طواغیت و مترفین مبارزه کرد. اولین و جدی ترین دشمن پیامبران هم همین مترفین بوده اند. « وَمَا أَرْسَلْنَا فِي قَرْيَةٍ مِنْ نَذِيرٍ إِلَّا قَالَ مُتْرَفُوهَا إِنَّا بِمَا أُرْسِلْتُمْ بِهِ كَافِرُونَ ». (سوره سبأ – آیه 34) و ما هیچ رسول بیم دهندهای در دیاری نفرستادیم جز آنکه ثروتمندان عیّاش آن دیار (به رسولان) گفتند: ما به آنچه شما را به رسالت آن فرستادهاند کافریم.
🔸اگر دین فقط برای لقلقهزبان و خلوتِ دل انسان و خلوت خانه ها و معابد بود، مترفین مخالفت نمی کردند! دین برای تنظیم روابط انسان ها با همدیگر، با خانواده، با طبیعت و با خداست. مهم تر از مسائل فردی، روابط اجتماعی برابر و عادلانه است. اگر عدالت برقرار شود آن وقت کاخ ها سر به هوا نمی گذارد و عده ای معدود و محدود نمی توانند سرنوشت جامعه را بدست گیرند.
🔹مترفین چه کسانی اند؟ کسانی که بر سرنوشت جامعه و برگذران زندگی مردم نقش ویژه دارند. بازار دست اینهاست. مسکن دست اینهاست. جریان مال که مثل خون باید در جامعه بچرخد فقط دست اینهاست. «مال» باید بین عموم مردم بچرخد تا جامعه سرپا بماند! اینها همان ابربدهکاران بانکی اند؛ همانان که با پول، بر سرنوشت جامعه حاکم شده و حاکمان را انتخاب می کنند. مناصب سیاسی را اینها مشخص می کنند. برای مناصب آدم معرفی می کنند؛ در بالا آمدن خیلی از قانونگذاران (با پولپاشی و هزینه هنگفت تبلیغات انتخاباتی آنها) بسیار مؤثرند؛ نمایندگان بعد از انتخاب، به نفع آنان در مجلس قانونگذاری می کنند و ... .
🔸رهبر انقلاب مرحله جامعه اسلامی را، بعد از مرحله تشکیل دولت اسلامی می داند. (انقلاب، نظام، دولت، جامعه و امت). از منظر ایشان ما هنوز در مرحله سوم یعنی #دولت_اسلامی مانده ایم. دولت یعنی همه ساختارهای اجرایی، تقنینی، قضایی، اقتصادی و غیره بعلاوه کارگزاران در همه این دستگاهها.
🔹مانع جدی اصلاح ساختارها و عرصه مدیریت جامعه، ذی نفعان و کسانی اند که دچار تعارض منافع هستند. تنها کسانی می توانند ساختارهای مختلف جامعه را اصلاح نمایند که خود از مترفین نباشند.
🔹پس می توان به کثرت مجامع و برگزاری مناسک خوشبین و امیدوار بود اما بدانیم اینها ظواهر است. باطن، مغز و مُخ دین، توحید و عدالت است. نشانه های زوال و سقوط که همان فاصله طبقاتی سبک زندگی مردم است را باید جدی گرفت. وقتی طبقه ای، مترفی و اشرافی در جامعه شکل بگیرد سرریز این اشرافیت را باید در مسائل اخلاقی آنان دید و دین داری در این طبقات بسیار لاغر است. در مقابل هم وقتی طبقاتی دچار فقر شوند، رگه های دین داری و توحید تضعیف می شود.
#داوود_مدرسیان
@teribon_ir
هدایت شده از محسن قنبریان
🔹 همیشه بازنده/ برنده!
آیا مشکل فقط این است که دولت برای مردم توضیح نداده است؟!! که هشتگ جهاد تبیین به دولت می دهید!
این هم از آن فروکاستن هایی است که حل همه مشکلات را با رفتن آن و آمدن این ساده می کردید!!!
وقتی ساختار سالم و بی عوارضی برای رساندن یارانه پنهان به خود مردم ایجاد نمیشود، بقاء و حذف ارز۴۲۰۰ و هر یارانه دیگر به مردم سیلی می زند!
طبقه همیشه بازنده، عامه مردمی هستند که بین تبعیضِ رانت و فقرِ تورم گزینه سومی ندارند!
و طبقه همیشه برنده، اقلیتی هستند که از رانت یا تورم جیب خود را پر می کنند!
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
10.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ بیان نکردن حرام است..
💬 اسلام جاهایی عدم بیان رو ممنوع کرده، یعنی مسأله فقط این نیست که بیان کردن مجاز است، بلکه بالاتر از این، بیان نکردن حرام است.
💬 همین نظام، همین دستگاه، همین مسئولین، اگر قرار شد از خط اسلام منحرف بشوند، اگر بنا شد که راه رو عوضی برن، اگر سرنوشت نظام اسلامی تهدید به انحراف از مبانی اسلامی شد، اینجا بیان کردن واجبه، امر به معروف و نهی از منکر کردن لازمه، نصحیت الائمه المسلمین لازمه و افشای حقایق برای مردم.
@teribon_ir