eitaa logo
ثقلین بابِ حطه
246 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
77 فایل
رسولُ اللَّه(ص): انّی تارکٌ فیکُمُ الثّقلَیْنِ کتابَ اللَّهِ و عترتی أهلَ بیتی؛ فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی‏ یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ 📥ارتباط با ادمین جهت سوالات دینی و اعتقادی،مشاوره تحصیلی،خانوادگی،ازدواج و... https://eitaa.com/Saghalein313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆ادامه شبهه2️⃣2️⃣ 5⃣آنگاه امام عليه السلام با صراحت وارد بحث شد و رو به وليد بن عتبه كرد و فرمود: «اى امير! ما از خاندان نبوّت و معدن رسالت و جايگاه رفت و آمد فرشتگان و محلّ نزول رحمت الهى مى باشيم. خداوند (اسلام را) با ما آغاز كرد و با ما پايان برد. در حالى كه يزيد مردى است فاسق، مىگسار، قاتل بى گناهان و آن كسى كه آشكارا مرتكب فسق و فجور مى شود. 6⃣بنابراين، هرگز شخصى مانند من، با همانند وى بيعت نخواهد كرد! ولى به هر حال بگذار صبح شود و به انتظار بمانيم و ببينيم كدام يك از ما، به خلافت و بيعت شايسته تريم!». 📚فتوح ابن اعثم، ج 5، ص 18- 19؛ مقتل الحسين خوارزمى، ج 1، ص 184 (با مختصر تفاوت) و بحارالانوار، ج 44، ص 325. 7⃣مرحوم صدوق مى گويد: امام عليه السلام به وليد فرمود ؛ «اى پسر عُتبه! تو مىدانى كه ما اهل بيت كرامت و بزرگوارى و معدن رسالتيم، و ماييم آن نشانه هاى حق كه خدا به دلهايمان سپرده و زبان ما را بدان گويا ساخته كه به اذن خداوند گويا است. سپس : از جدّم رسول خدا شنيدم كه مىفرمود: «خلافت بر فرزندان ابوسفيان حرام است!» اكنون من چگونه با خاندانى كه رسول خدا درباره آنان چنين فرمود، بيعت نمايم؟!». 📚امالی صدوق ص 130 8⃣اين سخن صريح از يك سو با دليل عقلى، يزيد را محكوم مى كرد، چرا كه يك فرد آلوده به فسق و فجور و قتل بيگناهان هرگز سزاوار خلافت و حكومت بر مردم نيست، و از سوى ديگر با نقل؛ زيرا پيامبر اسلام با صراحت فرمود خلافت بر دودمان ابوسفيان حرام است. 9⃣اين سخنان همچون پتكى بر سر وليد فرود آمد، و فهميد با كسى روبرو است كه آشيانه اش بسيار بلند است و در اين دامها هرگز نمى افتد. 🔟فرداى آن روز، امام عليه السلام براى شنيدن خبرها، از منزل بيرون آمد؛ در بين راه با مروان بن حكم برخورد كرد. مروان گفت: اى اباعبداللَّه! نصيحتى به تو مى كنم؛ از من بشنو كه خير و صلاح تو در آن است پيشنهاد مى كنم با اميرالمؤمنين! يزيد بيعت كنى كه براى دين و دنياى تو سودمندتر است!امام عليه السلام كلمه استرجاع (انا للّه و انّا اليه راجعون) را بر زبان ساخت و فرمود: « زمانى كه امّت اسلامى گرفتار زمامدارى مثل يزيد بشود بايد فاتحه اسلام را خواند!». مروان با خشم و غضب از امام عليه السلام جدا شد و به نزد وليد رفت و آنچه را كه از امام شنيده بود، براى وى بازگو كرد. 📚فتوح ابن اعثم ج 5 ص 24_ مقتل الحسین ج 1 ص 185 👌مطابق نقل ابن شهر آشوب، وقتى اين ماجرا (سهل انگارى وليد، در بيعت گرفتن از امام حسين عليه السلام) به يزيد رسيد، بلافاصله وليد را از فرمانروايى مدينه بركنار و مروان را به جاى وى كرد . 📚مناقب ابن شهر آشوب ج 4 ص 96 1⃣1⃣دیدار امام با ولید در ساعات پايانى روز شنبه بود و حضرت در ساعات آخر شب يكشنبه 28 رجب به اتفاق فرزندان و برادرزادگان و برادران و كليه اعضاى خاندانش به جز محمد حنفيه- رحمة اللّه عليه- رهسپار مكّه گرديد. 📚فتوح ابن اعثم ج 5 ص 34 👌امام عليه السلام بعد از خوددارى و استنكاف از بيعت با يزيد و در واقع اعلان جنگ به حكومت بنى اميّه، همان تفاله هاى دوران جاهليّت عرب، ناگزير از سفر به سوى كوفه بود، زيرا نفوذ بنى اميه در كه در دوران حكومت عثمان به اوج خود رسيده بود، هنوز در ميان افراد سرشناس و متنفّذ مدينه زياد بود، و مكّه نيز به عنوان حرم امن خدا بايد از هرگونه درگيرى بركنار باشد. در حالى كه كوفه مركز شيعيان و علاقه مندان اهل بيت عليهم السلام بود و اگر اختلاف و پراكندگى و ترس و بزدلى را از خود دور مى كردند ساقط كردن حكومت يزيد و يزيديان براى آنان كار مشكلى نبود. به هر حال امام عليه السلام بعد از مخالفت علنى با بيعت و به طور كل با حكومت يزيد و آل ابى سفيان ناچار از اين سفر بود. 📚عاشوراء ...، مکارم شیرازی ، ص 327 ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
✍ابوالفضل نجفی آقای هدایت!چه شاعرانه و چه تُهی سخن می گویی! ولی اگر به جای آن فاحشه،ناموس خودت هم باشد، تو این بر خورد را مقدس می نامیدی؟! آقای هدایت چه قیاسی است که شما کرده ای! خوب میدانی که بوسه از سر محبت به چیزی است! چه کسی و با چه دلیلی گفته هر محبتی مقدس است؟؟! آیا اینکه شما محبت به این داری که شمشیر به دست بگیری و شهر را به خون بکشی،ما باید برای تو تقدیر نامه بنویسیم و از تو قدردانی کنیم؟!!چون کار مقدسی انجام داده ای؟!! و نکته دیگر که باید به این مردک گفت این است،از کجا ثابت کرده ای همه‌ی نام بردگان بوسه شان از سر در آمد و نان آوری است؟! نیت خوانی بلدی؟!! نکته دیگر اینکه معیار هر بوسه چیست؟؟!! آیا جز این است که بوسه فاحشه از سر شهوت و بوسه ورزشکار از سر غیرت و بوسه به قرآن از سر فهم و عبودیت آنچه در قرآن می باشد، هست؟؟؟! اساسا قداست چیست و چه کسی آن را مشخص می کند؟؟! آیا پیامبر در مورد شهوت گفته این از ایمان است و مقدس؟؟!!ا کمی از تعصب و خودخواهی فاصله بگیرید و با چشم باز این بیان را ببینید که فرمود الغیره من الایمان! اساسا از به چیزی نشات می گیرد. یعنی محبت تو به آن چیز منجر به حفظ و نگهداری آن می شود.ولی آیا هر غیرتی ستودنی است؟! آیا جز این است که حیوان هم محبت و غیرت به فرزندان خود دارد ولی مقطعی؟؟! حتی به اندازه ای که بعد از مدتی سر غذا و جا و شهوت و...حاضر است بچه خود را بکُشد! آیا هر غیرتی مقدس است؟! این کجا و آن کجا؟!! غیرت و محبتی که شما در خصوص زن فاحشه گفتید،مقطعی هست و در واقع حیوانی! البته مصداق "بل هم اضل" سزاوارتر است!! ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn
متن درس دوازدهم.pdf
1.12M
📗 کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 توحید و نفی طبقات اجتماعی ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
12 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - توحید و نفی طبقات اجتماعی .mp3
18.52M
📻 پای منبر استاد سیدعلی حسینی حفظه الله 📻 📻 سلسله جلسات طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن/جلسه دوازدهم ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ثقلین بابِ حطه
📌شرح اجمالی از #حکمت_پنجم #نهج_البلاغه امام در اين بخش از كلمات قصار اشاره به سه نكتۀ مهم مى‌كند ن
📌شرح اجمالی از . در دومین جمله مى فرماید: «آداب (انسانى)، لباس زیبا و کهنگى ناپذیر است»; (وَالاْدَابُ حُلَلٌ مُجَدَّدَةٌ). منظور از «آداب» فضایل اخلاقى مخصوصاً چیزهایى است که مربوط به روابط اجتماعى است مانند: تواضع، امانت، صداقت، محبت، خوشرفتارى، فصاحت و بلاغت در بیان. «حُلَل» جمع «حُلَّه» به معناى لباس زینتى است. «مُجَدَّدَة» به معناى چیزى است که پیوسته تجدید و نو مى شود و هرگز کهنه نخواهد شد. بر این پایه، مفهوم کلام امام(علیه السلام) چنین است که این صفات برجسته انسانى همچون لباس هاى زیبایى است که آدمى در تن مى کند و هرگز فرسوده نمى شود بر خلاف لباس هاى ظاهرى که هم کهنه مى شود و هم ممکن است دست سارقان به آن دراز شود و هم جنبه ظاهرى دارد و در اعماق وجود انسان تأثیر گذار است. در روایات اسلامى براى «أدب» تفسیرهاى گوناگونى ذکر شده که در واقع هر کدام اشاره به مصداقى از آن است: در حدیثى از امام امیر مؤمنان(علیه السلام) مى خوانیم: «کَفاکَ أدَباً لِنَفْسِکَ اجْتِنابُ ما تَکْرَهُهُ مِنْ غَیْرِک; براى این که ادب داشته باشى همین بس که از آنچه براى دیگران نمى پسندى دورى کنى». در حدیث دیگرى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم که فرمود: «أدّبْنى أبى(علیه السلام)بِثَلاث...; پدرم من را به سه چیز ادب کرد» فرمود: «مَنْ یَصْحَب صاحِبَ السُوء لا یَسْلَم ومَن لا یُقَیَّد اَلفاظَه یَنْدَم، ومَن یَدْخُل مَداخل السُّوء یُتَّهَم; فرزندم کسى که با رفیق بد همنشین شود از آفات در امان نخواهد بود و کسى که سخنان خود را مهار نکند پشیمان مى شود و کسى که در محل هاى آلوده وارد گردد متهم و بدنام خواهد شد». امام صادق(علیه السلام) به یکى از دوستان خود سفارش کرد که پیام او را به همه شیعیان و علاقه مندانش برساند و فرمود: من شما را به تقواى الهى و ورع و تلاش براى خدا و راستگویى و اداى امانت... و خوشرفتارى با سایر مسلمانان دعوت مى کنم و هرگاه کسى از شما در دینش ورع داشته باشد، راست بگوید، اداى امانت کند و با مردم خوش اخلاق باشد مى گویند: «هذا جَعْفَرىٌّ فَیَسُرُّنی...» و نیز مى گویند: «هذا أَدَبُ جَعْفَر; این جعفرى است و این سبب سرور و خوشحالى من مى شود کار اینها ادب جعفر بن محمد است». در حدیث کوتاه دیگرى از امیر مؤمنان على(علیه السلام) مى خوانیم: «الاْدَبُ یُغْنی عَنِ الْحَسَبِ; ادب انسان را از شرافت خانوادگى و فامیلى بى نیاز مى کند». همان گونه که در بالا گفتیم، ادب و آداب مفهوم وسیعى دارد که همه فضایل اخلاقى مخصوصا آنچه را مربوط به اخلاق اجتماعى است در بر مى گیرد که بزرگترین افتخار آدمى و مایه آبرومندى او در اجتماع است. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
ثقلین بابِ حطه
📗 #متن_کامل #جلسه_دوازدهم کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 توحید و نفی طبقات اجت
▫️بسم الله الرحمن الرحيم ▫️ نکات اجمالی از کتاب" طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" ✍ابوالفضل نجفی 📌قل من رب السماوات السبع و رب العرش العظیم سیقولون لله قل افلا تتقون 🔹️پس چرا پروا نمی کنید از این خدا؟ 🔸️چرا عملتان و فکرتان را بر طبق گفته و فرمان او قرار نمی‌دهید؟ 📌قل من بیده ملکوت کل شیئ و هو یجیر و لایجار علیه ان کنتم تعلمون.سیقولون لله قل فانی تسحرون 🔹️تسلط خدا بر تمام ذرات است و حرکت اتم ها در اختیار او و با فرمان اوست. 🔸️علیرغم او کسی پناه داده نمی شود...فرض کنید ها معصیت خدا بکنند، به آغوش بگریزند و عیسی به آنها پناه بدهد، و در مقابل خدا از آنها حمایت کند،چنین چیزی ممکن نیست. ▫️فانی تسحرون...: لطیف است که قرآن روی خوردن،غافل ماندن تکیه می کند. مردم غافل نمانند و چشمشان را باز کنند.قرآن مطمئن است اگر مردم چشم باز کنند،نظر او تامین می شود. 💠بر طبق نظر ، آفرینش،یک قطعه متصل و منسجم واحد است.اگر چندین خدا و معبود می بودند،هر الهی،هر معبودی مخلوق و آفریده خود را با سویی می‌برد. 📌یاایها الناس اعبدوا ربکم الذی خلقکم والذین من قبلکم لعلکم تتقون 🔹️خطاب به کیست؟؟! به همه . 🔸️این عبودیت موجب . 📌یاایهاالناس انا خلقناکم من ذکر و انثی وجعلناکم شعوبا وقبائل لتعارفوا انّ اکرمکم عندالله اتقاکم ان الله علیم خبیر ▫️▪️▫️گرامی ترین شما نزد خدا،باتقواترین است. 🔹️از یک طبقه بودن،وابسته به خانواده ای بودن،وابسطه به یک سلسله و تیره ای بودن،موجب گرامی تر بودن نیست. ▫️🔸️نکته جالب تر اینجاست؛ آنها که باتقوا هستند،باز از امتیازات حقوقی بیشتری برخوردار نیستند. البته تقوا منشا یک آثار اجتماعی است تا یک حدودی. 📌ولقد کرمنا بنی آدم و حملناهم في البر و البحر و رزقناهم من الطیب و فضلناهم علی کثیر ممن خلقنا تفضیلا. 🔹️💠تکریم و روزی به انسان ها است نه طبقه و تیره خاصی. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
ثقلین بابِ حطه
📌شرح اجمالی از #حکمت_پنجم #نهج_البلاغه. در دومین جمله مى فرماید: «آداب (انسانى)، لباس زیبا و کهنگى ن
📌شرح اجمالی از پس امام در سومين جمله مى‌فرمايد: «فكر آئينۀ صافى است»؛ (وَ الْفِكْرُ مِرْآةٌ‌ صَافِيَةٌ‌) . منظور از فكر همان انديشيدن پيرامون مسائل مختلفى است كه بر انسان وارد مى‌شود و به تعبير فلاسفه حركتى ذهنى است به سوى مقدمات و از مقدمات به سوى نتيجه‌ها. هرگاه اين انديشه از هوا و هوس و حجاب‌هاى معرفت دور بماند، آئينۀ شفافى خواهد بود كه چهرۀ حقايق را به انسان نشان مى‌دهد و راه صحيح را در پرتو آن مى‌يابد، دوست را از دشمن و صواب را از خطا و حق را از باطل خواهد شناخت. به همين دليل برترين عبادت در روايات اسلامى تفكر شمرده شده است: در حديثى كه در امالى شيخ طوسى آمده است مى‌خوانيم: «لَا عِبَادَةَ‌ كَالتَّفَكُّرِ فِي صَنْعَةِ‌ اللَّهِ‌ عَزَّ وَ جَل؛ هيچ عبادتى برتر از انديشيدن در مخلوقات خداوند متعال نيست». در حديثى از امام صادق عليه السلام آمده است: «تَفَكُّرُ سَاعَةٍ‌ خَيْرٌ مِنْ‌ عِبَادَةِ‌ سَنَة؛ يك ساعت انديشيدن بهتر است از عبادت يك سال». در حديثى از امام صادق عليه السلام مى‌خوانيم: «كَانَ‌ أَكْثَرُ عِبَادَةِ‌ أَبِي ذَرٍّ رَحْمَةُ‌ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ التَّفَكُّرَ وَ الْاِعْتِبَارَ؛ بيشترين عبادت ابوذر انديشيدن و عبرت گرفتن بود». در واقع همۀ اينها برگرفته از قرآن مجيد است كه مى‌فرمايد: ««قُلْ‌ إِنَّمٰا أَعِظُكُمْ‌ بِوٰاحِدَةٍ‌ أَنْ‌ تَقُومُوا لِلّٰهِ‌ مَثْنىٰ‌ وَ فُرٰادىٰ‌ ثُمَّ‌ تَتَفَكَّرُوا»؛ من فقط شما را به يك چيز اندرز مى‌دهم و دعوت مى‌كنم و آن اين‌كه دسته‌جمعى يا به صورت فردى براى خدا برخيزيد و فكر خود را به كار گيريد». دليل آن هم روشن است، زيرا ريشۀ تمام نيكى‌ها و پيشرفت‌ها و موفقيت‌ها در تفكر و انديشۀ صحيح است. *** [گفتار حكيمانه] 6 و قال عليه السلام صَدْرُ الْعَاقِلِ‌ صُنْدُوقُ‌ سِرِّهِ‌، وَ الْبَشَاشَةُ‌ حِبَالَةُ‌ الْمَوَدَّةِ‌، وَ الْاِحْتِمَالُ‌ قَبْرُ الْعُيُوبِ‌ . امام عليه السلام فرمود: سينۀ عاقل گنجينۀ اسرار اوست، خوشرويى و بشاشت، دام محبت است و تحمل ناراحتى‌ها گور عيب‌هاست. مرحوم سيّد رضى به دنبال اين سه جملۀ حكمت‌آميز اضافه مى‌كند كه در روايت ديگرى از امام تعبير ديگرى در اين باره ديده مى‌شود كه فرمود: «مسالمت‌جويى وسيلۀ پوشاندن عيب‌هاست و آن‌كس كه از خود راضى باشد افراد خشمگين بر او بسيار خواهند بود»؛ (وَ رُوِيَ‌ أَنَّهُ‌ قَالَ‌ فِي الْعِبَارَةِ‌ عَنْ‌ هَذَا الْمَعْنَى أَيْضاً: الْمَسْأَلَةُ‌ خِبَاءُ‌ الْعُيُوبِ‌، وَ مَنْ‌ رَضِيَ‌ عَنْ‌ نَفْسِهِ‌ كَثُرَ السَّاخِطُ عَلَيْهِ‌) ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ۲۷ روز تا اربعین سیدالشهدا علیه السلام باقیست... آب تا روز قیامت جگرش می سوزد که تو خود خضر حیاتی و لبت عطشان است اولین روضه جانسوز تو را خوانده خدا اولین گریه کن تو پدر انسان است ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
متن درس سیزدهم.pdf
690.4K
📗 «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 تأثیرات روانی توحید ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
13 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - تأثیرات روانی توحید.mp3
18.11M
📻 پای استاد سیدعلی حسینی حفظه الله 📻 📻 سلسله جلسات طرح کلی در قرآن/جلسه سیزدهم ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
ثقلین بابِ حطه
📗 #متن_کامل #جلسه_سیزدهم #کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 تأثیرات روانی توحید ━
▪️بسم الله الرحمن الرحیم ▪️ 📌نکات اجمالی از کتاب" طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن " ✍ابوالفضل نجفی 🔰تاثیرات روانی توحید ▫️دو فایده بحث توحید▫️: 1️⃣شناخت توحید 2️⃣شناخت خود؛که بدانیم موحد هستیم یا نه؟ 💠تاثیرات توحید: 🔻◽دارای وسعت افق دید می شود. موحد از تنگ نظری ها،از کوته بینی ها،از نزدیک بینی ها آسوده و راحت است. 🔻◽انسان موحد می داند که توحیدی به درازای عمر بشر دارای قلمرو است. ◽🔻آدم موحد افق دیدش در مسائل مادی و نیاز های پست و حقیر خلاصه نمی‌شود،متوقف نمی‌گردد. ◽🔻آدم موحد در مقابل خود وقتی نگاه می کند،در کنار ، ده ها نیاز،صدها نیاز از عظیم ترین و عزیزترین نیاز های انسان را می‌بیند. ◽🔻آدم موحد وقتی که نگاه می کند،آینده را در مقابل خود بی نهایت وسیع می بیند... ◽🔻انسان موحد برای آخری قائل نیست.برای خاطر اینکه آخر دنیا را متصل به می‌بیند. ◽🔻تاثیر توحید در روان یک موحد این است که ریشه را در او می‌خشکاند. ❕⭕ترس ها ریشه‌ی بدبختی ها در زندگی انسان‌هاست.(حضرت امام خامنه ای این بحث را در آیات ۱۷۲ تا۱۷۵ سوره آل عمران بیان می‌کنند) ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 اجمالی از آیات کریم در بیان امام سوره مبارکه الأحزاب آیه ۴۵ يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنّا أَرسَلناكَ شاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذيرًا عمق بخشیدن به ایمان مردم و هدایت قلبی و معنوی انسانها در یک جامعه، اولین وظیفه‌ی مسؤولان امر است. «انّا ارسلناک شاهدا و مبشّرا و نذیرا و داعیا الی اللَّه بأذنه و سراجا منیرا»؛این وظیفه‌ی پیغمبر است؛ ... باید همان راه را بروند؛ باید دهند و کنند؛ باید ایمان دینی را در ذهنها تقویت و راسخ کنند. این جزو وظایف ماست.۱۳۸۰/۰۳/۲۰ در سوره‌ی مبارکه‌ی احزاب میفرماید: «انّا ارسلناک شاهدا و مبشّرا و نذیرا. و داعیا الی اللَّه». رسالت پیغمبر، دعوت به خداست؛ این، اساس کار است. آن چیزی که به عنوان شاخص، میان و جامعه‌ی اسلامی و همه‌ی جوامع بشری وجود دارد، در درجه‌ی اول این نکته است؛ مسئله‌ی به خدا، ایمان به غیب، ایمان به راهی که خداوند متعال برای دنیوی و اخروی انسان در مقابل بشر قرار داده است.۱۳۸۹/۰۱/۰۱ ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ۲۶ روز تا اربعین سیدالشهدا علیه السلام باقیست... قیامت سایه ای از قامت او صراط و حشر و میزانم حسین است اگر هیچم تمام هستی ام اوست اگر مورم، سلیمانم حسین است ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ايران و رعب 🔹 مقايسه فعلي و دهه اول از نگاه مالکوم نانس، مدیر پروژه ترور نامتقارن به فرموده قرآن: فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ متعال از جایی که کافران گمان نمی‌کردند به سراغشان آمد یعنی از درون دل‌هایشان، در دل‌هایشان رعب و وحشت افکند. 🔹 به دليل پيشرفتهاي نظامي كه به لطف الهي داشته ايم، امروزه دشمن از نااميد است 👈🏼 و اما نبرد ناتمام❗️ 🔹دشمنان ما تمام همت خود را در (تغيير ، ، باورها، ارزشها و گرايشات ) قرار داده اند. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
14 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - فلسفۀ نبوت.mp3
15.49M
📻 پای استاد سیدعلی حسینی حفظه الله 📻 📻 سلسله جلسات طرح کلی در قرآن/جلسه چهاردهم ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
متن درس چهاردهم.pdf
909.8K
📗 کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 فلسفۀ ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
اجمالی از معرفت شناسی،ج۱۲،ارزش تصدیقات بدیهی.m4a
12.94M
📌اجمالی از 📎جلسه دوازدهم_ارزش تصدیقات۲ ▫️ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
ثقلین بابِ حطه
📗 #متن_کامل #جلسه_چهاردهم کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 فلسفۀ #نبوّت ━💠🍃🖤🍃💠━
▪️بسم الله الرحمن الرحيم ▪️ 📌نکات اجمالی از درس کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن " ✍ابوالفضل نجفی 🔰دانش بشری برای هدایت کافی نیست. 💠نبوت یکی از اصول همه ادیان است.بلکه بالاتر از اصل. ◽🔻اصلا دین بدون اعتقاد به نبوت معنا ندارد. ◽🔻دین یعنی آن ای،آن مسلکی،آن ،آیینی که به وسیله پیام آوری از طرف خدای متعال رسیده. 🔻◽حواس ظاهری و غرایز نهانی و دانش و معرفت بشر برای هدایت وی به سر منزل سعادت بسنده نیست و آدمی به هدایتی فراتر از هدایت خِرد که راهبر خِرد باشد؛نیازمند است.و این هدایت است. ◽🔻نبی به موجب این نیاز، مبعوث می‌گردد و برنامه ای را که برآورنده این نیاز است اجرا می کند. ❗◽پیغمبرها با نیروی وحی ای که دارند، به جنگ نمی‌روند. آنی که خیال می کند با منافات دارد، یا دین را نمی‌شناسد یا عقل ندارد. ▫️آیه ۲۱۳ سوره مبارکه بقره ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت ۶ نهج البلاغه ؛ ارزش هاى رازدارى و خوشرویی و... صَدْرُ الْعَاقِلِ‌ صُنْدُوقُ‌ سِرِّهِ‌ 📌شرح اجمالی👇👇 ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
امام عليه السلام در اين عبارات نورانى و آنچه در ذيل آن آمده بر چهار مطلب تأكيد مى‌كند: نخست مى‌فرمايد: «سينۀ عاقل گنجينۀ اسرار اوست»؛ (صَدْرُ الْعَاقِلِ‌ صُنْدُوقُ‌ سِرِّهِ‌) . يعنى همان‌گونه كه صاحبان ثروت اشياء قيمتى را در صندوق‌هاى محكم نگاه‌دارى مى‌كنند، انسان عاقل نيز بايد اسرارش را در دل خود پنهان دارد، چرا كه اسرار او اگر به دست دوست بيفتد گاه سبب ناراحتى اوست و اگر به دست دشمن بيفتد ممكن است سبب آبروريزى او شود. به علاوه بعضى از اسرار ممكن است با سرنوشت ملتى ارتباط داشته باشد كه اگر بى‌موقع فاش شود سبب خسارت عظيمى براى جامعه گردد. به همين دليل در حالات پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله نقل شده است: هنگامى كه تصميم بر غزوه و پيكارى با دشمن مى‌گرفت كاملاً آن را پنهان مى‌داشت. به عنوان نمونه مسئلۀ فتح مكه بود كه رسول خدا صلى الله عليه و آله حد اكثر پنهان‌كارى را در آن به خرج داد كه اگر اين كار را نمى‌كرد و خبر به اهل مكه مى‌رسيد آنها بسيج مى‌شدند و خون‌هاى زيادى در حرم امن خدا ريخته مى‌شد؛ ولى پرده‌پوشى پيغمبر صلى الله عليه و آله بر اين سرّ سبب شد كه مكه بدون هيچ‌گونه مقاومت و خون‌ريزى تسخير شود و فصل تازه‌اى در پيشرفت اسلام و بازگشت مخالفان به سوى حق گشوده گردد. مرحوم مغنيه در شرح نهج البلاغۀ خود به اينجا كه مى‌رسد نكوهش شديدى از وضع دنياى امروز مى‌كند كه انواع اسباب و وسايل براى تجسس و كشف اسرار افراد اختراع شده و به طرز وحشتناكى اسرار همگان فاش مى‌گردد. زمانى مرحوم مغنيه چنين سخنى را گفت كه هنوز مسائل امروزى اختراع نشده بود. شرايط امروز چنان است كه از طريق شنودها، ماهواره‌ها، دوربين‌ها و وسايلى كه مخفيانه در همه جا ممكن است به كار گذاشته شود تقريبا همۀ اسرار مردم را مى‌توان فاش كرد و اين ناامنى عجيبى است براى دنياى امروز و برخلاف آنچه شعار داده مى‌شود آزادى انسان‌ها را سخت تهديد مى‌كند ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
متن درس پانزدهم.pdf
992.5K
📗 کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 بعثت در نبوّت ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
15 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - بعثت در نبوت.mp3
17.56M
📻 پای استاد سیدعلی حسینی حفظه الله 📻 📻 سلسله جلسات طرح کلی در قرآن/جلسه پانزدهم ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
جایگاه خداباوری ... - دکتر گلشنی 1.mp3
44.75M
💥فایل صوتی جلسه جایگاه خداباوری در دهه های اخیر در غرب (نسخه ای برای تعمیق خداباوری در دانشگاه های ایران) 🎤پروفسور مهدی 1400/06/08 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
اجمالی از علم منطق،ج۱،ابوالفضل نجفی.m4a
16.98M
📌اجمالی از 📎(کاربرد منطق،تفکر،حیطه منطق،موضوع منطق و...) ▫️ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
🌹هرگز نگذاشت تا ابد شب باشد 🌹او ماند که در کنار زینب باشد 🏴 وارث نهضت حضرت (علیه السلام) را تسلیت می‌گوییم. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 | خودم دیدم بابامو سر بریدن ...💔 مثل گرگا لباسش رو دریدن ...💔 (ع)🥀 🏴 ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
ثقلین بابِ حطه
📗 #متن_کامل #جلسه_پانزدهم کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 بعثت در نبوّت ━💠🍃🖤🍃💠━
▫️بسم الله الرحمن الرحيم ▫️ 📌اجمالی از درس کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن " 🔰بعثت در نبوت ✍ابوالفضل نجفی ▫️🔻بعثت به معنای برانگیختگی است...یعنی تحرک بعد از رخوت و سستی و رکود. ▪️بعثت در شخص نبی مقدم بر برانگیختگی جامعه است. 🔻▫️نبی با مایه هایی سرشار و بالاتر از مردم عادی،آماده تحمل بار مسئولیتی بدان عظمت و سنگینی است ولی تا بیش از بعثت این مایه ها هنوز به ظهور و فعلیت نینجامیده و او همچون یکی از افراد معمولیِ دیگر در مسیر عادی اجتماع به تلاش و فعالیت مشغول است؛.(مراد آیه ۶تا۸ سوره ضحی،این بیان است) وحی الهی در او تحول و انگیزش و انقلابی به وجود آورد.(آیه ۱ سوره علق(اقرا باسم ربک..) آتش به جان پیامبر می زند،تحولی به وجود می آورد؛ناگهان در این تنسان متفکر یک انقلابی به وجود می‌آورد؛یک رستاخیزی. 🔻💠دو تحول وجود دارد؛یکی در وجود خود نبی.و بعد از آن تحول در جامعه. ▫️نکات این جلسه ناظر بر آیات سوره ضحی،علق و نجم هست. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110