eitaa logo
مؤسسه تربیت معلم محیا
749 دنبال‌کننده
383 عکس
118 ویدیو
1 فایل
آموزش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمین تازه کار مدارس دولتی تاسیس : سال ١۴٠٠ ✅ نجات کشور و نسل آینده در گرو تربیت معلمین خوب است. 09125576309 09021593979
مشاهده در ایتا
دانلود
🌄 معلمِ عاشق ✍🏻 عین‌صاد ❞ معلم بايد بيش از هر كس، صداقت داشته باشد؛ چون الگو است، چون اسوه است. و صدق، چيزى نيست جز هماهنگى ميان حرف و عمل و نيّت. معلم خوب، چون خدا را دوست دارد، خلق خدا را نيز دوست دارد و فرزندان خلق را عاشق است. او فقط يك آشنا نيست، كه دوست است و مى‌گويند:دوست تو، كسى است كه تو را براى خودت مى‌خواهد و دشمن تو، كسى است كه تو را براى خودش مى‌خواهد. انسان عاشق خدا، خودش و ديگران و همه هستى را براى خدا مى‌خواهد و در اين مرحله است كه انسان به اخلاص مى‌رسد. 📚 | ص ۱۶ https://eitaa.com/tmMahyaa
✨حضرت امیرالمؤمنین علی عليه‌السلام: دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست . 🔰از مهمترین مطالب مورد بحث : _ تغییر ماموریت آموزش و پرورش از دانش کلاسیک به مهارت زیستن _ تحول آموزش و پرورش با بخشنامه انجام نمی شود. _ آیا هر کس می تواند معلم شود و سر کلاس رود؟ _ مردم مطالبه مهارت آموزی از آموزش و پرورش دارند. زمان : ۱۴۰۳/۳/۱۰ ۸ صبح الی ۱۵ مکان : میدان بهارستان، پشت مجلس شهید گل محمدی ، قربانی مقدم ، انتهای کوچه محمودی نژاد ، مدرسه پیام غدیر فرم ثبت نام : https://formafzar.com/form/c3zaj شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر :
09129494190
کانال ایتا https://eitaa.com/tmMahyaa کانال تلگرام https://t.me/tmMahyaa
معلم سعادت، معلم شقاوت 🔸️معلم در جامعه اسلامی نقشی بسیار فراتر از سایر معلم‎ها در جوامع دیگر دارد؛ چون ملاک ارزشیابی آن‎ها برای معلم، خدمتی است که برای جامعه در همین زندگی مادی می‎کنند و [در نتیجه نمی‎توان] فاصله چندانی بین خدمت معلمی و سایر [خدمات قائل شد.] 🔸️اما وقتی برای انسان، سعادت و شقاوت ابدی قائل شدیم، [نقش و خدمت معلم جایگاه ویژه‎ای پیدا می کند.] 🔸️...به هر حال، معلم [اگر خیرخواه باشد] می تواند سعادت [ابدی] را برای انسان فراهم کند و اگر بدآموز و خائن باشد، می تواند شقاوت ابدی را برای انسان بیاورد. 🔸️پس هر کسی که چیزی به دیگران می‎آموزد ارزش فوق‎العاده‎ای ندارد، باید ببینید چه می‎آموزد و چه نتیجه‎ای بر آن مترتب می‎شود. آن‎چیزی که اثر مثبتی در سعادت حقیقی ما نداشته باشد، در واقع علم نیست. به تعبیر امیرالمومنین(علیه‎السلام) کسانی یک سلسله جهالت‎هایی را جمع کردند و به نام عالِم به خوردِ مردم می‎دهند*،... 🔺️بیانات آیت الله مصباح یزدی(قدس‌سره) ، ۱۳۸۴/۰۲/۱۰ *نهج‎البلاغه، خطبه۸۷ https://eitaa.com/tmMahyaa
مؤسسه تربیت معلم محیا
✨حضرت امیرالمؤمنین علی عليه‌السلام: دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست . 🔰از مهمتر
20.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انتقادات ارزشمند آقای دکتر نويد ادهم که فردا (پنجشنبه) در سلسه جلسات دانش افزایی مؤسسه محیا واحد تهران در خدمتشان خواهیم بود.
🎯 چرا دانش‌آموزان در سراسر جهان دارند خنگ می‌شوند؟ 🔴 معروف‌ترین معیار سنجش توانمندی دانش‌آموزان در سطح جهان، آزمونی موسوم به پی‌آی‌اس‌ای است که هر سه سال یک‌بار عملکرد دانش‌آموزان هشتاد کشور جهان را در ریاضی، علوم و درک مطلب می‌سنجد. در سال‌های اخیر هربار که نتایج این آزمون منتشر می‌شود، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان آموزشی در جهان را به تعجب وا می‌دارد. طی چندین آزمون گذشته، نمرات دانش‌آموزان تقریباً در همۀ درس‌ها و تقریباً در همه‌جای دنیا به طور مداوم در حال کاهش است. حتی کشورهایی مثل فنلاند و کرۀ جنوبی که نظام‌های آموزشی بسیار باکیفیتی دارند هم مستثنی نیستند. 🔴 چه چیزی باعث افت نمرات در دانش‌آموزان سراسر جهان شده است؟ برخی از تحلیل‌گران همه‌گیری کرونا را عامل اصلی دانسته‌اند. اما روند افول نمرات از چندین سال قبل و مشخصاً از سال ۲۰۱۲ به بعد آغاز شده است و کرونا فقط شیب آن را افزایش داده است. گزارش پی‌آی‌اس‌ای به سه دلیل «گوشی‌های همراه» را عامل اصلی معرفی می‌کند: اولاً دانش‌آموزانی که روزانه کمتر از یک‌ ساعت از اوقات فراغت خود را با دستگاه‌های دیجیتال سپری می‌کنند، عملکرد ریاضی‌شان حدود پنجاه درصد بالاتر از دانش‌آموزانی است که روزانه بیش از پنج‌ساعت به اسکرین چشم می‌دوزند. 🔴 ثانیاً به نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش‌ها باعث نوعی حواس‌پرتی فراگیر در میان همهٔ دانش‌آموزان شده‌اند، حتی دانش‌آموزانی که مدام چشم به آن‌ها ندوخته‌اند نیز در اثر حواس‌پرتی اطرافیانشان درگیر می‌شوند. 🔴 دلیل سوم این است که تقریباً نیمی از دانش‌آموزانی که در این آزمون شرکت کردند، گفتند وقتی از دستگاه‌های دیجیتال خود دور هستند، احساس «کلافگی» یا «اضطراب» می‌کنند. به همین روال، نیمی از دانش‌آموزان گفتند که بدون دستگاه‌های دیجیتالشان از زندگی رضایت کمتری دارند. این اضطراب رابطه‌ای معکوس با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دارد. در مجموع، دانش‌آموزانی که بیشتر با تلفن همراه خود کار می‌کنند در مدرسه نمرات بدتری می‌گیرند، حواس دانش‌آموزان دیگر را پرت می‌کنند و احساس بدتری نسبت به زندگی خود دارند. 🔴 البته آزمون پی‌آی‌اس‌ای تنها پژوهشی نیست که پیوستگی استفادۀ زیاد از دستگاه‌های دیجیتال و عملکرد بد تحصیلی را نشان می‌دهد. جاناتان هایت، در پژوهشی جدید به این نتیجه رسیده است که صرفِ وجود یک گوشی هوشمند در دیدرس، باعث افت قابل‌توجه تمرکز حاضرین می‌شود. نظر شما چیست؟ 🔴 هایت پیشنهاد می‌کند که بهتر است گوشی‌های هوشمند کاملاً در مدارس ممنوع شوند. به نظر می‌رسد تحلیل پی‌آی‌اس‌ای نیز استدلالی قوی در حمایت از این سیاست‌ باشد. صدها پژوهش جدی دیگر در ده‌سال اخیر نیز به نتایج مشابهی رسیده‌اند. اگرچه بعضی می‌گویند اگر دانش‌آموزان مهارت استفاده از گوشی را بیاموزند، شاید کمتر در معرض خطر باشند، اما ممنوع‌کردن تلفن در مدرسه اقدام آزمایشی جسورانه و بدیعی خواهد بود. شاید مؤثر نباشد، اما غلط است اگر فکر کنیم هیچ کاری نکردن و حفظ وضع موجود، بی‌ضرر خواهد بود. وقت وقتِ یک مداخله جدید است. 📌 آنچه خواندید مروری کوتاه است بر مطلب «آیا تلفن‌ همراه دانش‌آموزان را کندذهن‌ کرده است؟» که در سی‌امین شمارۀ مجلۀ ترجمان علوم انسانی منتشر شده است. این مطلب در تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲ در وب‌سایت ترجمان نیز بارگذاری شده است. این مطلب نوشتۀ درک تامپسن است و نیره احمدی آن را ترجمه کرده است. برای خواندن نسخه کامل این مطلب و دیگر مطالب ترجمان، به وب‌سایت ترجمان سر بزنید. 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: B2n.ir/w51475 کانال ایتا https://eitaa.com/tmMahyaa کانال تلگرام https://t.me/tmMahyaa
✍🏻 یادگیری، نتیجه تکرار نیست بلکه ثمره درک کردن است . https://eitaa.com/tmMahyaa
پانزدهمین دورهمی ✏️ 📌موضوع دورهمی : «طرح و برنامه‌ی سالانه معلم» یک معلم در طرح و برنامه‌ی سالانه‌ی خود باید به چه مواردی توجه داشته باشد؟ اگر دانشجومعلم یا نومعلم هستید حتما از این جلسه با دست پر بیرون خواهید رفت. 🗣 تابستان معلمی خود را با برنامه شروع کنیم. ✍ https://eitaa.com/tmMahyaa
✳️ معلم آزادی بخش است... امام موسی صدر: کودک در وجود معلم صاحب رسالت خود - به‌ویژه در جوامع شرقی ما - پیامبری می‌بیند که به تربیت کودک و بافرهنگ کردن او می‌اندیشد، بدون اینکه ساعت کاری خود و مزد آن را محدود کند. اینجاست که کودک احساس می‌کند بندۀ معلم خویش است - آری بندۀ معلمش، به عباراتی كه می‌گویم توجه دارم - زیرا معلم، ارباب است و آزادی‏بخش. انسان همواره با نادانسته‌های خود، با ترس و نگرانی و ضعف برخورد کرده است، ولی هنگامی که به آنها علم پیدا می‌کند، بر آنها چیره می‌شود. بنابراین، معلم کسی است که انسان را از بند هر چیزی آزاد می‌کند. بندگی علم به معنای آزادسازی انسان از نادانی است، زیرا مرحله‌ای از بندگی خداوند است. جامعه‌ای که معلم آن بی‌حساب می‌آموزد، پزشک آن بی‌حساب درمان می‌کند، روحانی آن بی‌حساب هدایت می‌کند و هرکس، هر کاری را بی‌حساب انجام می‌دهد، چنین جامعه‌ای زنده و پویاست. 📌 جلد ۳ https://eitaa.com/tmMahyaa
🔴 قدرت علمی امام جواد در مجلس معتصم در زمان امام جواد علیه السلام، روزی «ابن ابى دُؤاد» که از علمای آن زمان بود، از مجلس معتصم بازمی‌گشت، در حالى که بشدت افسرده و غمگین بود. زُرقان که با ابن ابى دُؤاد دوستى و صمیمیت داشت، مى‌گوید: علت را از او جویا شدم. گفت: امروز آرزو کردم که کاش بیست سال پیش مرده بودم! پرسیدم: چرا؟ گفت: به خاطر آنچه از ابوجعفر (امام جواد) در مجلس معتصم بر سرم آمد! گفتم: جریان چه بود! گفت: شخصى به سرقت اعتراف کرد و از خلیفه (معتصم) خواست که با اجراى کیفر الهى او را پاک سازد. خلیفه همه فقها را گرد آورد و «محمد بن على» (حضرت جواد) را نیز فرا خواند و از ما پرسید: دست دزد از کجا باید قـطع شود؟ من گفتم: از مچ دست. گفت: دلیل آن چیست؟ گفتم: چون منظور از دست در آیه تیمم: «فَامْسَحُوا بِوُجُوهِکُمْ وَاَیْدِیْکُمْ؛ صورت و دستهایتان را مسح کنید» تا مچ دست است. گروهى از فقها در این مطلب با من موافق بودند و مى‌‌گفتند: دست دزد باید از مچ قـطع شود، ولى گروهى دیگر گفتند: لازم است از آرنج قـطع شود، و چون معتصم دلیل آن را پرسید، گفتند: منظور از دست در آیه وضو: «فَاغْسِلُوا وُجُوهَکُمْ وَاَیْدِیَکُمْ اًّلىَ الْمَرافِقِ؛ صورتها و دستهایتان را تا آرنج بشویید» تا آرنج است. آنگاه معتصم رو به محمد بن على (امام جواد) کرد و پرسید: نظر شما در این مسئله چیست؟ گفت: اینها نظر دادند، مرا معاف بدار. معتصم اصرار کرد و قسم داد که باید نظرتان را بگویید. محمد بن على گفت: چون قسم دادى نظرم را مى‌گویم. اینها در اشتباهند، زیرا فقط انگشتان دزد باید قـطع شود و بقیه دست باید باقى بماند. معتصم گفت: به چه دلیل؟گفت: زیرا رسول خدا(ص) فرمود: سجده بر هفت عضو بدن تحقق مى‌پذیرد: صورت (پیشانى)، دو کف دست، دو سر زانو، و دو پا (دو انگشت بزرگ پا). بنابراین اگر دست دزد از مچ یا آرنج قطع شود، دستى براى او نمى‌ماند تا سجده نماز را به جا آورد و نیز خداى متعال مى ‌فرماید: «وَ أَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا؛‌ سجده گاه‌ها (هفت عضوى که سجده بر آنها انجام مى‌گیرد) از آن خداست، پس هیچ کس را همراه با خدا مخوانید (و عبادت نکنید)» و آنچه براى خداست، قـطع نمى‌شود. «ابن أبى دُؤاد» مى‌گوید: معتصم جواب محمدبن على را پسندید و دستور داد انگشتان دزد را قـطع کردند و ما نزد حضار، بى آبرو شدیم و من همانجا از فرط شرمسارى و اندوه آرزوى مرگ کردم. (منبع : طبرسى، مجمع البیان، ج 10، ص 372) https://eitaa.com/tmMahyaa