eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
1.9هزار دنبال‌کننده
64.6هزار عکس
67هزار ویدیو
2.7هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
6.mp3
6.92M
📗کتاب صوتی قسمت 6️⃣ پایان
حکایت " معجزه پیامبر اکرم(ص) در به سخن آمدن سنگ ریزه در دستان ابوجهل"
دو خوانش غزل ۲۶۶ حافظ.mp3
3.64M
غزل شمارهٔ ۲۶۶ دلم ربوده لولی‌وشیست شورانگیز دروغ وعده و قتال وضع و رنگ آمیز فدای پیرهن چاک ماه رویان باد هزار جامه تقوی و خرقه پرهیز خیال خال تو با خود به خاک خواهم برد که تا ز خال تو خاکم شود عبیرآمیز فرشته عشق نداند که چیست قصه مخوان بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز پیاله بر کفنم بند تا سحرگه حشر به می ز دل ببرم هول روز رستاخیز غلام آن کلماتم که آتش انگیزد نه آب سرد زند در سخن به آتش تیز فقیر و خسته به درگاهت آمدم رحمی که جز ولای توام نیست هیچ دست آویز بیا که هاتف میخانه دوش با من گفت که در مقام رضا باش و از قضا مگریز میان عاشق و معشوق هیچ حایل نیست تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت-4-زهد-2.oga
743.2K
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 7⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹شرح 🔴 قسمت هفتم 🔷 2. چرایی زهد: 🔻بحث دوم پیرامون زهد چرایی زهد است، در این بخش حضرت آثار، دلایل و فلسفه هایی را برای زهد بیان می فرمایند. 🔹2.1 دلایل و فلسفه زهد: 🔸2.1.1 اثر زهد ، شناخت باطن پنهان دنیا است. حضرت در حکمت ۳۹۱ می فرمایند: «در دنیا زهد بورز تا خدا چشمت را به روی عیب های دنیا باز کند و غافل مباش که لحظه‌ای از تو غفلت نمی شود». 🔸2.1.2. اثر زهد کوچک شمردن مصیبتها است. در حکمت ۳۱ نهج البلاغه می فرمایند: «کسی که در دنیا زهد و بی رغبتی از خود نشان دهد مصیبت های دنیا را کوچک می شمارد». 🔸 2.1.3 تأسی به رسول اکرم است. ما مأموریم که در همه شئون زندگی از پیامبر عظیم الشأن اسلام (صلوات الله علیه و آله) الگو بگیریم. در بند ۷ خطبه ۱۰۹ نهج البلاغه درباره زهد پیامبر مولا علی (علیه السلام) می فرمایند: « پیامبر دنیا را کوچک شمرد و در چشم دیگران نیز آن را ناچیز جلوه داد. آن را خوار می شمرد و در نزد دیگران خوار و بی مقدار معرفی می کرد و می دانست که خداوند برای احترام و ارزش او دنیا را از او دور ساخت و آن را برای ناچیز بودنش به دیگران بخشید، پیامبر از جان و دل به دنیا پشت کرد و یاد آن را در دلش می ميراند دوست می داشت که زینت های دنیا از چشم او دور نگه داشته شود تا از آن لباس فاخری تهیه نسازد یا اقامت در آن را آرزو نکند و برای تبلیغ احکامی که قطع کننده عذر ها است تلاش کرد و امت اسلامی را باهشدارهای لازم نصیحت کرد. 🔸2.1.4. تأسی به انبیای بزرگوار گذشته است. در حکمت ۱۰۴ نهج البلاغه داستان خیلی جالبی را می خوانیم: « از نوف بکالی نقل شده است: در یکی از شب ها امام علی (علیه السلام) را دیدم که برای عبادت از بستر برخاست. نگاهی به ستارگان افکند و به من فرمود: « خوابی یا بیدار؟ گفتم بیدارم. امام فرمود: ای نوف خوشا به حال آنان که از دنیا چشم پوشیدند و دل به آخرت بستند، آنان مردمی هستند که زمین را تخت، خاک بستر، آب را عطر و قرآن را پوششی زیرین و دعا را لباس رویین خود قرار دادند. با روش عیسی مسیح (علیه السلام) با دنیا برخورد کردند. ای نوف! همانا داوود پیامبر در چنین ساعتی از شب بر می خاست و می گفت این ساعتی است که دعای هر بنده ای به اجابت می رسد غیر از باجگیران، جاسوسان، شبگردان و نیروهای انتظامی حکومت ستمگر یا نوازنده طبل و تنبور». ↩️ ادامه دارد... 🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌳شجره آشوب« قسمت هفتاد و پنجم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻 در همین جا شایان ذکر است بگوییم طلحه و زبیر نیز طی نامه ای به اهل شام، اعلام کردند هدف آن ها از قیام علیه امام، اقامه کتاب خدا و حدود الهی است؛ به عبارت دیگر، آن ها گزارش کار خود را به سوی شام فرستاند؛ در نتیجه واضح است که جریان فتنه، خود را کاملا با جبهه استکبار و کفر، هماهنگ می کرد و قدم به قدم پیش می رفت. 🔻 « طلحه و زبير از كار و وضع خويش به مردم شام نوشتند كه آمده بوديم از جنگ جلوگيرى كنيم و كتاب خدا عز و جل را بپا داريم و حدود خدا را درباره شريف و وضيع و بسيار و كم روان كنيم مگر آنكه خدا ما را از آن باز دارد.» 🔻2.عایشه، در مکه قبل از شروع جمل، با تعدادی از بنی امیه، جلسه می گذاشت. هنگامی که شنید طلحه و زبیر قصد قیام علیه امام را دارند بسیار خوشحال شد. 🔻3.عمروعاص بعد از جمل، به عایشه نامه ای می نویسد و آرزو می کند ای کاش عایشه در جمل کشته می شد تا این کار را بهترین دستاویز برای سرزنش امام علی (ع) قرار می داد. 🔻 در احتجاج طبرسی آمده است: «زمانی که عایشه از مدینه به بصره رسید، همیشه مردم را علیه امیرالمومنین تحریک می کرد و با معاویه و اهل شام مکاتبه داشت و آن ها را علیه امام تحریک می کرد... 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...
🌳شجره آشوب« قسمت هفتاد و ششم» 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻روایت شده است که عمرو بن عاص به عایشه گفت: آرزو داشتم كه تو در جنگ جمل مرده بودى. عایشه گفت: اى بى‏پدر براى چه؟! گفت: تو به خاطر هدف خود كشته شده و به بهشت مى‏رفتى و من مرگ تو را بزرگ‌ترین رسوایی و سرزنش عليه علی قرار مى‏دادم.» 🔻 در این صورت بنی امیه می توانست به آسانی امام را متهم به قتل همسر پیامبر کند و همانگونه که نسبت به عثمان چنین کاری را کردند و تا مدت ها از خون خلیفه، علیه امام تبلیغات کردند، این بار نیز به بهانه خون همسر پیامبر، علیه حضرت، جنجال به راه می انداختند و با ایجاد فتنه ها، حکومت امام را درگیر نبردهای داخلی می کردند و از این طریق به حیات سیاسی خود ادامه می دادند. همچنین از نامه فوق می توان پی برد تا کجا جبهه شام روی فتنه جمل و آثار آن برای بقای حکومت بنی امیه، حساب کرده بود. 🔻نکته بعدی اینکه عمروعاص از ساده لوحی عایشه نیز سو استفاده می کرد. عمرو از پیامبر شنیده بود که بهترین افراد امت، ذو ثدیه (نشانه لشکر خوارج) را می کشند؛ بنابراین وی به دروغ به عایشه گفته بود که ذو ثدیه را کشته تا خود را مصداق بهترین فرد امت معرفی کند. 🔻3.بعد از جمل، معاویه فتنه های دیگری از جمله فتنه ابن حضرمی را در بصره طراحی کرد. از فتنه‌هایی که معاویه بعد از صفین برای آشوب و اغتشاش در قلمروی حکومت مولا، به راه انداخت، فتنه ابن حضرمی در بصره بود. این ماجرا در الغارات مرحوم ثقفی به‌تفصیل آمده است. 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
-1474945279_1438714773.mp3
16.43M
🗣📚*کتاب صوتی*🗣📚 نام کتاب:کوری نویسنده:ژوزه ساراماگو مترجم:مینو مشیری گوینده: معصومه نهر کارون تدوین: معصومه نهر کارون قسمت: پنجم
بعد از جمهوری اسلامی روی هم اسلحه میکشیم - @mrtahlilgar.mp3
11.5M
🔗 عجله نکنید، وقتی جمهوری اسلامی رفت : بعدش روی هم اسلحه میکشیم با هم تسویه حساب میکنیم 🎙 این روزها از تمام رسانه های برانداز دود سفید بلند میشود. کارشناسان این رسانه ها فعلا ترجیح داده اند همزمان با سالگرد انقلاب 57 اعتراف هایی داشته باشند که مخاطب را حیرت زده کرده است. در یکی از این برنامه ها یکی از کارشناسان میگوید: درست است حرف زیاد داریم اما فعلا با هم دعوا نکنید ، فردای براندازی روی هم اسلحه خواهیم کشید.
41.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔗 عجله نکنید، وقتی جمهوری اسلامی رفت : بعدش روی هم اسلحه میکشیم با هم تسویه حساب میکنیم 🎥 این روزها از تمام رسانه های برانداز دود سفید بلند میشود. کارشناسان این رسانه ها فعلا ترجیح داده اند همزمان با سالگرد انقلاب 57 اعتراف هایی داشته باشند که مخاطب را حیرت زده کرده است. در یکی از این برنامه ها یکی از کارشناسان میگوید: درست است حرف زیاد داریم اما فعلا با هم دعوا نکنید ، فردای براندازی روی هم اسلحه خواهیم کشید.
آقای تحلیلگر ✍️ درطول 46 سال گذشته مسئله 12 برابر شدن حقوق سربازان را حتی شخص آیت الله خامنه ای با سطح اختیارات رهبری نمیتوانست انجام دهد چراکه درحوزه اختیارات مجلس بود در توضیح وزن مجلس همین یک مثال کافی است
🔻 روزنامه یدیوت آهارونوت نوشته: اسنادی که به دست ارتش رسیده نشان میدهد یحیی سنوار یقین داشته در صورت آغاز نبرد، حزب الله لبنان یک جبهه در شمال باز خواهد کرد و به جنگ علیه یهودی های ساکن فلسطین خواهد پیوست.......