eitaa logo
توحید⁦🌦️⁩
632 دنبال‌کننده
246 عکس
26 ویدیو
6 فایل
🌸🍃🍂کانال آثار توحیدی عارف حکیم حاج آقا امامی حفظه الله #اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد🌸 🌸 #ارتباط_با_ادمین 🕋 @serrehekmat 🌸 #لینک_سروش 🕋 https://sapp.ir/tohideahadi
مشاهده در ایتا
دانلود
‏🌙🍃🎤 لیلة القدر اعظم ظهورات خداوند تبارک و تعالی است که این لیلة القدر یوم القیامه می شود و ظهور قیامت در او است. اهمیت لیله القدر از همه ماسوی الله بیشتر است. لیل همان قابل است و یوم همان فاعل است. یوم عبارت از ظهور مظهر در آن قابل است.✨ ۱۴۰۱ ۵_۲_۱۴۰۱ ۱۸۳ 🌸 🕋 @tohideahadi
🌙🍃🎤 لیل یعنی قابل برای نهار شدن، یوم شدن، و آنی که الیل است بنیه آدمی است. بنیه آدمی قابل این است که همه ایام در او ظاهر شود و وقتی همه ایام در او ظاهر شد یوم القیامة می شود یعنی کل حقیقت در او ظاهر می شود. پس توحید احدی صمدی وقتی بر آدم نازل می شود که قابل باشد. همان طور که وقتی پیغمبر اکرم قابل شد آن توحید احدی صمدی بر او نازل شد و این توحید دائم در او شرح شد، لذا قرآن شرح توحید احدی صمدی است. در ابتدا لا اله الا الله که اجمال توحید است بر او نازل شد و شرح آن به تدریج در طول بیست و سه سال ظاهر شد.✨ ۱۴۰۱ ۵_۲_۱۴۰۱ ۱۸۳ 🌸 🕋 @tohideahadi
توحید⁦🌦️⁩
🥀🍃🍂ما باید فرمان خدا را اطاعت کنیم. ما مثل صورت آینه می مانیم. عکس ما در آینه خود ندارد بلکه ما را ن
🥀🍂🍃"بِسْمِ اللّٰهِ النُّورِ" (۱)، "النُّورِ" یعنی همانی که جا برای ظلمت باقی نگذاشته است، لذا حضرت زهرا علیها السلام، ائمه علیهم‌السلام نور محض اند و قرآن خودش نور است یعنی در آن هیچ ظلمتی نیست.✨ (دعای نور) پناهگاه فاطمی 🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂چرا ما ظلمت می بینیم؟ به خاطر این که ما در ظلمت هستیم. چگونه ما در ظلمتیم؟ اگر این کاری را که می گویم بکنیم شاید برای ما توفیقی باشد که بتوانیم این معنا را تصور کنیم. اگر شما یک تعداد آدم کور را، مثلاً ده تا آدم کور، ده تا طفل، ده تا ابله و یک آدم سالم را بنشانید مقابل آینه بزرگ، آدم کور که اصلا نمی بیند و این مثال همان کافر است که حقیقت را نمی بیند. آن که خدا نبیند. طفل هم همین طور، چون حقیقت را نمی بیند. البته یک عده ای از طفل ها می بینند اما این تصویری را که در آینه می بینند خیال می کنند چیز دیگری است لذا به آن اشتغال پیدا می کنند؛ اصلا این صورت برای چه پنهان شد؟ صورت پیدا شد که او خودش را ببیند اما خودش را نمی بیند، او را می بیند و مدام به آن مشغول است. ابله هم نمی فهمد یعنی کسی که هر چه به او بگویی آینه تو را نشان می دهد و هر وقت خواستی خودت را ببینی. برو جلوی آینه تا نمایان شوی، این را نمی فهمد یعنی هر چه به او بگویید که تو بنده ای نمی تواند قبول کند مثل ابوجهل و فراعنه که این چنین اند و این تفرعن در همه آدم ها است.✨ پناهگاه فاطمی 🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂همه ما "من" داریم تا زمانی که نبوت بیاید. نبوت که آمد کم کم "من" برداشته می شود. یک آدم بینا و عاقل را در نظر بگیرید. پس این ها سه طایفه شدند. همه آن ها هر چه را که می بینند به آن اشتغال دارند. آن ها به همین صورت ها اشتغال دارند، آن کور هم که اصلاً متوجه نیست. این هایی که متوجه نیستند یا طفلند یا ابله. و این شخص عاقل که خودش را در آینه می بیند. وقتی که خودش را دید این عبارت از آن کسی است که حقیقت را دیده است، لذا او به حقیقت مشغول است. یعنی او ابرو و چشم خودش را می بیند، اگر چشم و ابرویش ایرادی دارد، ایرادش را برطرف می کند. اگر سیاهی در صورتش است، آن سیاهی را برطرف می کند. این به خودش مشغول است ولی آن ها به صورت خود مشغولند.✨ پناهگاه فاطمی 🕋 @tohideahadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌙🍃🎤خداوند در قرآن می فرماید ما قرآن را در لیله القدر نازل کردیم. لیله القدر همان بنیه آدمی است و این بنیه وقتی شکوفا شد، قرآن بر او نازل شد. این بنیه آدمی است که قابلیت دارد قرآن بر آن نازل بشود. قرآن عبارت از القیامة است. قرآن الحقیقة است. این القیامة در بنیه آدمی نازل می شود.✨ ۱۴۰۱ ۸_۲_۱۴۰۱ ۱۸۳ 🌸 🕋 @tohideahadi
🌙🍃🎤قرآن در «بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ» خلاصه شده است. «بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ» یعنی یک الظاهر است و یک المظاهر که آن المظاهر حکایت الظاهر است.✨ ۱۴۰۱ ۸_۲_۱۴۰۱ ۱۸۳ 🌸 🕋 @tohideahadi
🌙🍃🎤 نزول و عروج نسبت به اشیاء متفاوت است. نسبت به ما نزول باعث عروج ما می شود یعنی هر چه در ما پیدا شود ما عروج می کنیم و دارایی ما نسبت به قبل بالاتر می رود. در مقابل آن چیزی است که نازل می شود و این حقیقت است که نازل می شود و این نزول باعث عروج ما می شود.✨ ۱۴۰۱ ۸_۲_۱۴۰۱ ۱۸۳ 🌸 🕋 @tohideahadi
توحید⁦🌦️⁩
🌹🍃🍂قرآن شریف می فرماید آدم مافوق همه است. آن خلاصه را که می فرماید یعنی آدم وقتی همه این عالم را جمع
🌹🍃🍂انسان آن متکلم را با همه کلماتش می تواند دریافت کند یعنی می فهمد «اللهُ الصَمَد، اللهُ أحَد» یعنی می فهمد خداوند تبارک و تعالی در عین این که احد است کل این موجودات پرتو او هستند، اسماء او هستند. این ها همه «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» هستند. این را انسان می تواند بفهمد اما موجودات دیگر نمی توانند بفهمند. پس من می خواهم خلاصه را بفهمم لذا از پیغمبر که انسان کامل شد سوال می کنم، مثل یک گردو. حالا یک مغز گردو می خواهد از یک گردوی بزرگ بپرسد که من چه کار بکنم؟ آن وقت آن یک دستورالعملی می دهد، می گوید تو برو در دست یک باغبانی قرار بگیر که او در یک زمین مساعدی تو را بنشاند. وقتی نشاند یک گردوی این چنینی خواهی شد. ما به پیغمبر اکرم که کامل است می گوییم آقا ما از چه درست شده ایم؟ ما خلاصه چی هستیم؟ خلاصه آسمان هستیم، شیطانیم، ملکیم، فلکیم، این همه موجودات که هست ما خلاصه کدام هستیم؟ پیغمبر اکرم در جواب ما می فرماید که همه عالم جمع شدند یک خلاصه درست کردند. تو وقتی درست شدی آن وقت تو تنها نیستی. یک چیز دیگری هم به تو اضافه شد که کل عالم آن چیز را ندارد و آن عبارت از روح منفوخ است و «نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي» است. من دمیدم از روح خودم یعنی یک یک توحید به تو می دهم که نصیب کسی نخواهد بود. این توحید عبارت از همان «اللهُ أحَد»، «اللهُ الصَمَد» است. ما این ها را می خوانیم اما هیچ خاصیتی غیر از خودش نمی خواهیم، خودش را می خواهیم. خود «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» خاصیت است برای ما، ما او را می خواهیم بفهمیم نه چیز دیگری. چیز دیگری که نصیب ما نیست که چیز دیگری یعنی بهشت یعنی خوردنی ممتد یعنی مثلاً حورالعین، اینها معشوق انسان نیست، محبوب انسان نیست. در انسان روح منفوخ ریختند یعنی «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» ریختند.✨ ۱۱ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi