فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️رمّال ها و فالگیر ها از چه روش هایی شیادی و کلاهبرداری می کنند؟
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
❓آیا انسان میتواند از نظر شرعی با خویشاوندانی که وظایف شرعی را انجام نمیدهند، قطع رفت و آمد نمایند؟
✍پاسخ
همه مراجع: قطع #صله_رحم جایز نیست ولی اگر احتمال بدهید که ترک معاشرت و رفت و آمد موجب خودداری او از ارتکاب معصیت و باعث بیداری او میشود، میتوان موقّتاً آن را (به عنوان امر به معروف و نهی از منکر) ترک کرد.[1]
🔹تبصره 1. ترک معاشرت در صورتی است که با مراتب دیگر، نتواند از معصیت جلوگیری کند و اگر بشود با شیوههای دیگر نهی از منکر کرد، ترک معاشرت جایز نیست.
🔹تبصره 2. اگر نوع خاصی از صله رحم (مثلاً رفت و آمد) با خویشاوند موجب تأیید کار حرام وی یا تشویق آنها بر ارتکاب منکر میشود یا مفسده داشته باشد و موجب ابتلای خود فرد به گناه میشود، آن نوع صله رحم جایز نیست ولی فرد موظّف است به شیوه دیگری صله رحم (مانند سلام رساندن) را انجام دهد.
🔹تبصره 3. بهتر است در امر به معروف و نهی از منکر اقوام و آشنایان با روش دلسوزانه که مفید و مؤثر مانند موعظه و نصیحت زبان خوش به همراه احسان آنها را ارشاد کرد.
#احکام
#امر_به_معروف #نهی_از_منکر
🔻پاورقی:
[1]. امام، توضیح المسائل، م 2807 و استفتاءات، ج 1، امر به معروف، س 12 و 17و 18و 19؛ خامنهای، اجوبه، س 1058 و 1071؛ سیستانی، توضیح المسائل، ج 1، م 2287؛ صافی، سایت، احکام امر به معروف؛ مکارم، احکام ویژه، ش 141 و استفتاءات، ج 1، س 1156 و ج 3، س 1750 و 1751؛ تبریزی، استفتاءات، س 2227؛ بهجت، استفتاءات، معاشرت، س 850 و امر به معروف، س 481؛ فاضل، استفتاءات، ج 1، س 940 و 941 و 942.
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
06.mp3
2.3M
❓روش های مناسب برای تشویق کودکان چگونه است؟
🎤پاسخ حجت الاسلام دكتر مجید همتی
#استاد_همتی
#ویژه_والدین
#تربیت_فرزند
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
💥تحلیل آیین نوروز به مناسبت فرارسیدن سال نو
🔹نوروز، نخستین روز فروردین ماه شمسی به حساب میآید. محاسبه سال شمسی تا پیش از پیدایش تاریخ جلالی در سال 467 یا 471، به این ترتیب بود که سال را به دوازده ماه سی روزه تقسیم میکردند که جمعا 360 روز میشد. پنج روز باقی مانده را در پایان آبان ماه یا اسفندماه بر آن میافزودند که جمعا 365روز میشد. با این حال پنج ساعت و 48 دقیقه و 45/51 ثانیه باقی میماند. این زمان در هر چهار سال، یک روز میشد و از آنجا که در محاسبه نمیآمد، روز اول فروردین در فصول سال تغییر میکرد. بنابراین ماه های شمسی نیز در آن زمان، مانند ماه های قمری در فصول سال متغیر بود. معنای این سخن، آن است که نوروز در آغاز فروردین واقعی، یعنی نقطه آغاز اعتدال ربیعی، قرار نداشت.
🔸زمانی که یزدگرد سوم، آخرین شاه ساسانی در سال 632م به تخت نشست، روز نخست سال، یعنی اول فروردین در آن تاریخ، مطابق بود با شانزدهم حزیران (ژوئن)؛ مطابق با 27 خرداد. پس از آن با محاسبه بالا، روز نوروز یا اول فروردین، هر چهار سال، یک روز به عقب میآمد.
🔹در سال 467، روز نوروز مطابق دوازدهم حوت یا اسفند بود. در این سال، ملکشاه سلجوقی، دستور داد تا منجمان، محاسبه دقیقی از سال شمسی انجام دهند و روز اول فروردین را معین کنند. بر اساس محاسبه خواجه عبدالرحمان خازنی، منجم مرو، عوض آنکه بر اساس محاسبه قبلی، روز واقعی دوازدهم اسفند اول فروردین دانسته شود، اول فروردین را هیجده روز جلوتر برده و در ابتدای اعتدال ربیعی، یعنی فروردین واقعی قرار گرفت. در محاسبه جدید، هر سال را در چهار نوبت، 365 روز محاسبه کرده (دوازده سی روز به ضمیمه پنج روز که در آخر ماه آبان یا اسفند افزوده میشد) و سال پنجم را 366 روز محاسبه کردند. البته پس از هر هشت دوره چهارساله، سال پنجم را 366 قرار میدادند. در این محاسبه آن پنج ساعت و اندی نیز در محاسبه میآمد. بدین ترتیب، روز نوروز به عنوان نخستین روز فروردین ماه، از آن سال ثابت ماند. بنابراین، نخستین سالی که روز اول فروردین آن دقیقا مطابق آغاز زمان اعتدال ربیعی بود، سال 467 یا 471 بوده است.
🔸در سال 1304ش (1343ق/ 1925م) در ایران، تقویم شمسی به عنوان تقویم رسمی پذیرفته شد. محاسبه پیشین که دقیق بود، مراعات شد و تنها عوض افزودن پنج روز به سال، شش ماه نخست سال را سی و یک روز، و پنج ماه دوم را سی روز و اسفند را بیست و نه روز قرار دادند که هر چهار سال، سی روز محاسبه میشود. سالی که اسفند آن سی روز بود، آن را سال کبیسه نامیدند.
🔹در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز مبنای محاسبه سال، شمسی بوده و سال قمری نیز در کنار آن به عنوان تقویم دینی مورد تأکید قرار گرفت.
#عید_نوروز
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
KHodaRaCHegoonehBeshnasim.PDF
664.7K
📚 #کتاب خدا را چگونه بشناسیم؟
✍ #آیت_الله_مکارم_شیرازی
#خداشناسی
#پاسخ_به_شبهات
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 کوروشی که زرتشتی نبود!!
🔰 یکی از ادعاهای دهانپرکُن دعوت کنندگان به دین #زرتشت این است که کوروش و هخامنشیان زرتشتی بوده اند!
⁉️ اما آیا به راستی #کوروش و هخامنشیان زرتشتی بودند؟ کوروش چه دینی داشت؟ آیا احترام به آتش در دوران هخامنشی نشانه زرتشتی بودن آنهاست؟ آیا نشانه های زبان شناختی این ادعا را تایید می کند؟
📡بخشی از برنامه تاریخ بدون روتوش ، شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج)
#نقد_باستان_گرایی
#نقد_زرتشت
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
📚 #معرفی_کتاب عدالت در اسلام
✍مرحوم آیت الله ابراهیم امینی
در این اثر، تلاش شده «عدالت از دیدگاه اسلام» تحقیق و بررسی شود و وظیفه حکومت اسلامی در برپایی عدالت به ویژه «عدالت اجتماعی» بر اساس آیات و روایات و سیره معصومین(ع) تبیین گردد؛
📖فهرست کتاب :
بررسی واژگانی و اصطلاحی #عدالت
جایگاه و اهمیت عدالت
عدالت و حکومت
برتر از عدالت یا عدالت برتر
عدالت با حیوانات
زمینه های اجرای عدالت
زمامداران و اجرای عدالت
موانع اجرای عدالت اجتماعی
🌐مطالعه نسخه رایگان اینترنتی👇
http://www.ibrahimamini.com/fa/node/4260
#عدالت_اسلامی
#عدالتخواهی
✅ طلاب پاسخگو 🔻
🌸 @tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓مفهوم آیه شریفه «لا اکراه فى الدّین قد تَبَیّن الرّشدُ مِن الغىِّ...» را با توجه به تفاسیر مختلف بیان نمایید.
✍پاسخ اجمالی:
با توجه به تفاسیر مختلف، در مجموع پنج قول در مفهوم و معناى آیه شریفه بیان گردیده که قول صحیح آن است که آیه، پیامى عام و جهان شمول و انسانى دارد و آن اینکه؛ دین یک مسئله اعتقادى و قلبى است و اکراه و اجبار در آن محال است و بنده مختار و مخیر است. این قول هم دلیل روشنى بر ردّ جبریون میباشد که گفتهاند: «انسان در قبول اسلام یا کفر و یا عبادات و معاصى و سایر افعال مجبور است». و در عین حال ذیل آیه به انضمام آیه بعد از آن، حجت آشکارى است بر ردّ مفوضه که گفتهاند: «بعد از خلقت انسان همه امور به اراده و اختیار انسان تفویض شده و خداوند به کنارى رفته و انتظارى میکشد تا روز قیامت»؛ زیرا که ذیل آیه و مابعدش مُشْعِر به ولایت و سنّت الهى است که هیچ چیزى از تحت مالکیت و سیطره الهى خارج نمیباشد.
به عبارتى دیگر؛ همانطور که اجبار و اکراهى در ایمان آوردن انسانها نمیباشد، در عین حال نمیتوانند از تحت مالکیت و سیطره الهى خارج گردند، بلکه بر مبناى سنّت الهى کسانى که روى گردان از کفر و طاغوت شوند و به خدا ایمان آورند به مقتضاى نظام علّى و معلولى، به دستاویزى استوار چنگ زدهاند که زمینه را براى هدایت بعدى و نجات از تاریکیها به سوى روشنایى هموار نمودهاند و به عکس، کسانى که با آن همه ادّله روشن و آشکار باز هم کفر ورزیدهاند، بر اساس همان سنّت الهى از روشنایى به سوى تاریکیها سوق داده میشوند. پس انسان با وجود قدرت انتخاب در نتیجهگیرى و حاصل انتخابش، هیچ قدرتى ندارد، بلکه تابع سنت الهى است. در نتیجه میتوان از مجموع دو آیه اصلى را استظهار نمود که در لسان ائمه هدى(ع) نیز جارى میباشد که: «لا جبر و لا تفویض بل امر بین الامرین».
📕مطالعه بیشتر👇
🔑 pasokhgoo.ir/node/48766
#پاسخ_به_شبهات
#نگاهی_درست_به_دین
🔺در ثواب انتشار این متن شریک باشید🔻
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مناجاتـ بینظیر
➕با مناجات شعبانیه ارتباطمان را با خدا محکمتر کنیم➕
این مناجات شعبانیّه یک تحفهای است که در اختیار ما قرار داده شده است. خب ما دعا خیلی داریم، همه این دعاها هم پر از مضامین عالی است، امّا بعضی یک برجستگی خاصّی دارند. من از امامـ بزرگوار (رضوانالله علیه) سؤال کردم، گفتم در میان این دعاهایی که از ائمّه علیهمالسّلام رسیده است، شما به کدام دعا بیشتر علاقهمندید و دلبستهاید؟ فرمودند به دعای کمیل و #مناجات_شعبانیّه...
۱۳۹۲/۳/۲۲-رهبر انقلاب
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
🚫جدایی دین از سیاست!؟
✍ #آیت_الله_جوادی_آملی:
🔸اگر قيام انبيا دينی است، انگيزهی قيام آن ها اصلاح همهی شؤون دينی و دنيايی انسان ها خواهد بود. به يقين، كسی كه دين را در گوشه ای از شؤون زندگی مردم خلاصه می كند، نهضت انبيا را نيز يك بُعدی می داند؛ اگر كسی دين را از سياست جدا بداند، هدف انبيا را هم در يك گوشه خلاصه می كند و اگر به خودش اجازه ندهد كه هدف انبيا را در گوشه ای تلخيص كند، هدف امامان را در يك بُعد خلاصه می كند. نيز اگر نتوانست قلمرو قيام امامان معصوم (عليهم السلام) را تهديد نمايد، در گام بعدی رسالت علما و جانشينان ائمه را در يك گوشه خلاصه می كند.
🔹خلاصه آن كه اگر تفكّر كسی جدايی دين از سياست باشد، او نمی تواند بپذيرد كه رهبر دينی قيامی سياسی داشته باشد؛ زيرا چنين متفكری جهان را فقط در بُعد تعليم و تهذيب، شايستهی رهبری می شناسد و نه در ابعاد ديگر؛ ولي حق اين است كه دين برای اصلاح همهی شؤون مردم است و قيام انبيا كه از طرف خدای سبحان دين الهی را آورده اند و نيز قيام امامان كه حافظان همان دينند و نهضت علمای عادل كه وارثان همان امامانند، همگی برای اصلاح تمام شؤون مردم است و اين همان قيام سياسی است.
🔸سالار شهيدان، جانشين پيامبر بوده و پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) دين الهی را آورده است و دين خدا گذشته از جريان و جنبه های عبادی و داد و ستدها و قوانين و برنامه های فردي، دارای حدود، قصاص، تعزيرات، روابط بين الملل و مانند آن است.
🔹قهراً قيام امام حسين (عليه السلام) كه برای احياي مآثر و ارائهی آثار دين الهی بود، قيام همه جانبه است. از اين رو، آن حضرت در وصيّت نامهی خود مرقوم فرمودند: من به اين منظور قيام كردم كه امور امت جدّم را اصلاح كنم؛ «خرجت لطلب الإصلاح فى أُمّة جدى رسول الله (صلي الله عليه و آله و سلم)».
🔸اصلاح امور امّت بدون مبارزهی فراگير ميسّر نيست؛ زيرا ديگرانديشان و سياست بازان، تا بحث دين در محدوده های ذهنی است، چندان به رهبران الهی توجّه ندارند؛ امّا وقتی كه بحث دين از مسائل ذهنی به عينيّت منتقل می شود و مانع تهاجم بيگانگان به حريم آيين خدا می گردد و جلوی اِعمال غرايز سركش و لگام گسيختهی برخی را می گيرد، آن گروه ها با انبيا درگير می شوند.
📚کتاب شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی
#نقد_سکولاریسم
#نگاهی_درست_به_دین
🔻 طلاب پاسخگو 👇
🔷 @tollabe_pasokhgoo
❓سوال: در چه مواردی نماز خواندن با لباس و اشیاء نجس صحیح است؟
✍پاسخ:
☝️ موارد جواز نماز خواندن با لباس نجس:
1️⃣ ناچار باشد با لباس نجس نماز بخواند؛
2️⃣به واسطه زخم یا جراحت یا دمل، لباس خون آلود شده باشد؛
3️⃣ خون موجود در لباس کمتر از درهم باشد؛
4️⃣لباس های کوچک نمازگزار که با آنها نمی توان عورت را پوشاند، نجس باشد مثل جوراب، و دستکش؛ به شرطی که از مردار و حیوان حرام گوشت نباشند؛
5️⃣لباس زنی که پرستار بچه است (*).
(*): لباس زنی که پرستار بچه است و همان یک لباس را دارد (اگر لباس دیگری دارد، آن را نیز می پوشد) اگر نجس شود و روزی یک بار تطهیر شود، کفایت می کند. 👈🏽آیت الله سیستانی فرموده اند: این مورد در موارد اضطرار داخل است و معیار در بخشودگی، وجود سختی و دشواری برای شخص است و این منحصر به این مورد نیست. 👈🏽امام (قدس سره) فرموده اند: یک مرتبه ای که در روز تطهیر می کند باید پیش از اولین نمازی باشد که آن لباس نجس شده است و 👈🏽حضرت آیت الله مکارم نجاست را منحصر به بول دانسته اند. (ر.ک: العروه الوثقی مع تعلیقات، ج1، فی احکام النجاسات، فصل فیما یعفی عنه فی الصلاه).
✌️ موارد جواز نماز خواندن با اشیاء نجس: اشیا و زیور آلاتی که همراه نمازگزار است؛ مثل: انگشتر، تسبیح و ... .
---------------------
منبع: توضیح المسائل ده مرجع، م 848؛ بهجت، استفتائات، ج2، س1547، 1548، 1555، 1556، 1576، 1577 و 1586؛ خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، س 435 و سایت، استفتائات جدید و استفتا؛ سبحانی، توضیح المسائل، م 816؛ سیستانی، المسائل المنتخبه، م 205 و 207 و منهاج الصالحین، ج1، م577، 581 و 585؛ مکارم، استفتائات جدید، ج1، س 125، 126، 127، 135 و ج3، س 186 و 191.
#احکام
..." @Tollabe_pasokhgoo "...
🔺 با طلاب پاسخگو همراه باشید. 🔻
❓جایگاه #شفاعت در قیامت چگونه است؟
✍پاسخ اجمالی:
شفاعت به معنای تقویت و نیرو بخشیدن به شخص ضعیف است و شفیع به کسی گفته میشود که نیازمند را کمک کند و او را به حد اعتدال و عدم نیازمندی برساند.
شفاعت در روز قیامت مخصوص خداوند است و به افراد دیگری نیز این اجازه داده شده است که از دیگران شفاعت کنند. از روایات فراوانی که در این زمینه وارد شده، معلوم می شود که شفیعان در روز قیامت فراوان اند. از جمله آنها انبیای الاهی، علما، شهدا، ملائکه، مؤمنان، اعمال صالح، امامان معصوم و قرآن اند.
💢کسى #لیاقت شفاعت شدن را دارد که علاوه بر اذن الاهى، به خدا و پیامبران الاهى و روز رستاخیز و آنچه خدا بر پیامبرانش نازل فرموده، از جمله حقانیت شفاعت، ایمان راستین داشته باشد و این ایمان را تا آخر عمر حفظ کند.
🌐پاسخ تفصیلی🔰
islamquest.net/fa/archive/question/fa470
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
࿐჻ᭂ⸙🌸🌹🌼⸙჻ᭂ࿐
💥باطلابپاسخگوهمراهباشید
🍃 @Tollabe_pasokhgoo
࿐჻ᭂ⸙🌸🌹🌼⸙჻ᭂ࿐
4_5954064771048276002.mp3
1.11M
❓چرا برخی اوقات دعا میکنیم ولی خدا حاجتمان را برآورده نمی کند؟!
🎙پاسخ
#استاد_محمدی 👆
#استجابت_دعا
🌺 طلاب پاسخگو 🌺
✅ @tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 وقتی که مجری شبکه وهابی با استدلال یک جوان شیعی منکوب و متحیر می شود!
#توسل
#زیارت
#وهابیت
#اهل_سنت
#حتما_ببینید 💯
🔴کانال طلاب پاسخگو:👇
@tollabe_pasokhgoo
❓با اين كه پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله هم خودش در راه راست بود و هم مسلمانان را به راه راست هدايت كرده بود، پس چرا در حال نماز مى فرمود: «اهدِنَا الصَّراطَ المُسْتَقِيمَ؛ ما را به راه راست هدايت كن! » آيا اين به اصطلاح علمى، تحصيل حاصل نيست؟
✅پاسخ :
جهان هستى با تمام پديده هاى خود-/ اعم از مادّى و معنوى-/ قابل زوال و دستخوش تغيير و تحوّل است؛ همچنان كه اصل پيدايش يك پديده در پرتو علّت و شرايط خاصّى صورت مى گيرد، همچنين استمرار و ادامه وجود آن، شرايط و مراقبت هاى خاصّى لازم دارد تا به آن لباس استمرار و بقا بپوشاند و از زوال و فناى آن جلوگيرى كند.
موضوع هدايت به راه راست نيز مشمول همين قدرت است. بقا و ادامه هدايت در فرد و يا جامعه، به مراقبتها و شرايط خاص نيازمند است و الّا ممكن است يك فرد هدايت يافته، در آينده عمر خود از جادّه مستقيم منحرف گردد و پس از هدايت، مجدّداً گمراه شود.
بنابراين، يك فرد و يك اجتماع هرچند در شرايط كنونى از نظر هدايت و عقايد در درجه عالى و ممتاز قرار بگيرد، ولى آينده او مبهم است. او بايد از وضع فعلى استفاده نمايد و رو به درگاه الهى آورده و از او جدّاً بطلبد كه اين نعمت را كه هر لحظه ممكن است دستخوش فنا و زوال گردد، در حقّ او در تمام ادوار عمر برقرار بدارد.
و اگر يك فرد هدايت يافته، بگويد: «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ؛ ما را به راه راست هدايت كن! » هدف اين است كه ما را در اين راه پايدار فرما! و اين نعمت را درباره ما مستمر و دائمى گردان.
مفسّر بزرگ اسلام «طبرسى» در «مجمع البيان» مثال مى زند و مى گويد: و نظير اين گونه تعبيرات در ميان ما فراوان است؛ شما وقتى احساس مى كنيد كه مهمان عزيز شما مى خواهد كم كم دست از غذا بكشد، فوراً به او مى گوييد: ميل بفرماييد در صورتى كه او آرام آرام مشغول خوردن است، ولى منظور اين است كه اين كار را ادامه بده.
📚 کتاب پاسخ به پرسشهای مذهبی ، #آیت_الله_مکارم_شیرازی و #آیت_الله_سبحانی ، ص۴۸۲
#پرسش_و_پاسخ_از_محضر_علما
#درسهایی_از_قرآن
#اخلاق
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
🌕 اعمال شب و روز نیمه شعبان
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
•┈┈••✾•✨🌼✨•✾••┈┈•
🌷باطلابپاسخگوهمراهباشید🌷
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
•┈┈••✾•✨🌸✨•✾••┈┈•
❓آیا در عصر غیبت، دعای فرج و انتظار فرج کافی است؟
✅ #آیت_الله_بهجت :
تنها انتظار فرج کافی نیست، تهیّأ (آمادگی)، بلکه طاعت و بندگی نیز لازم است، مخصوصاً با توجه به قضایایی که پیش از ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع می شود، به حدی که: «مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً؛ جهان مملو از ظلم و جور می گردد»
خدا می داند که به واسطه ضعف ایمان بر سر افراد چه می آید. خدا کند ظهور آن حضرت با عافیت مطلقه برای اهل ایمان باشد و زود تحقق پیدا کند. مگر امکان دارد عافیت مطلقه بدون ایمان، طاعت و بندگی انجام گیرد؟! خدا به اهل ایمان توفیق دهد که از فِتَن مُضِلّه کناره گیری کنند.
📚در محضر بهجت، ج۱، ص۱۱۹
#پرسش_و_پاسخ_از_محضر_علما
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
20پرسش.pdf
1.01M
📚 #کتاب پاسخ به 20 پرسش کودکان و نوجوانان درباره امام زمان عجل الله
#مهدویت
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
•┈┈••✾•✨🌼✨
🌷باطلابپاسخگوهمراهباشید
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
•┈┈••✾•✨🌸✨
دانیال سالاری از طلاب جهادگر اهل قلعه گنج که در روستای محروم راسک در حال خدمت رسانی بود بر اثر واژگونی خودروی حمل مصالح آسمانی شد
گروه جهادی فانوس جنوب مدت ۱۰ روز است مشغول خدمت رسانی در روستای محروم راسک از توابع دهستان رمشک است و ظهر روز هفتم فروردین بر اثر واژگونی یک دستگاه تراکتور که جهادگران برای حمل مصالح ساختمانی به منظور ساخت و ساز در روستا استفاده میکردند طلبه جهادگر خود را از دست داد ...
روستای راسک در فاصله سی کیلومتری از شهر رمشک و صد و هشتاد کیلومتری از شهرستان قلعه گنج است و شاید خیلی از ما نه تنها اسم روستا که نام بخش و حتی شهرستانش را هم نشنیده باشیم اما دلاورانی همچون شهید سالاری از خانه و زندگی و حالا جان خود گذشته اند برای آبادانی و کمک به #مستضعفان منطقه ...
بی ادعا
غریبانه ...
بدون اینکه #شهادت او حواس کسی را از چیزی پرت کند ...
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
✍ #استاد_شهید_مطهری :
رسول اکرم(ص) نبوت را حد اعلای حکمت میداند و ما اگر بتوانیم حکیم بودن پیامبر را در کارها، در گفتار، در تقنین و تشریع بفهمیم، عقلهای ما به جنبش خواهد آمد و تحول فکری در ما پیدا خواهد شد. پیغمبر همیشه سعی میکرد عقلها را بیدار کند و به «چرا» و «به چه دلیل» وادار کند، نه اینکه مردم را فقط به سکوت و تعبّد وا دارد. روش او این نبود که از خواب مردم استفاده کند، از بیداری مردم استفاده میکرد.
_
📚یادداشتهای استاد مطهری، ج 9 / ص 133 و 151
🌸________
@Tollabe_pasokhgoo
🔷 با طلاب پاسخگو همراه باشید.