🎙 آیتالله جوادی آملی:
🔆 در زمان جنگ در خاکریز اول جبهه صدا و نوای حسین حسین بر آسمان طنین انداز بود؛ نه صدای ای ایران. این کشور با نوای یاحسین یاحسین حفظ شده نه ایمرز پر گهر. شما دیدید در شبهای عملیات که سرود «ایایران ایمرز پرگهر» جایی نداشت شرف این مملکت با حسین بن علی(ع) تامین شد.
💠 یک وقتی در قم ۹۰ شهید را برای تشییع آورده بودند سخنران مراسم تشییع من بودم. مادران شهید برای وداع با فرزندانشان در سر خیابان چهارمردان قم ایستاده بودند؛ این مادران شهید گویا فرزندانشان را به حجله دامادی میبردند. مادران به دنبال نعش جوانان؟ آخر مادر بر سر نعش فرزندش آن هم اربا اربا؟!
🔰 آنجا بود که با خودم گفتم دین خدا را نه سخنرانی تو حفظ کرده و نه فتوای فلان عالم. وقتی خدا بخواهد دین را حفظ کند اینگونه آن را حفظ میکند. این است که الان اگر کسی بخواهد بداند سند شش دانگ این کشور به نام کیست؛ باید گفت سیدالشهدا. کشور ایران را اسلام و خون سیدالشهدا حفظ نمود.
/فرهنگ پویا
@tollabolkarimeh 🌷
♨️ در غفلت جریان فکری گفتمان انقلاب اسلامی، جریاناتهای مختلف روشنفکری و بعضا سکولار، در غیاب اندیشمندان حوزوی انقلابی، سخنرانیهای خود را برای تبیین خوانش جدید از عاشورا شروع کردهاند و پر ازدحام فضای مجازی را دست گرفتهاند. این ایام کرونایی، حضور بیش از پیش روشنفکران ژورنالیستی را به عرصه فضای مجازی کشیده است.
چرا حضور اندیشمندان انقلاب اسلامی در میدان کمرنگ است؟! آیا نیازمند حضور جدی گفتمان انقلاب در عرصه ژورنالیسم اندیشه احساس نمیشود؟!
/تاملات
@tollabolkarimeh 🌷
🔰 محرم بهترین زمان برای بررسی سرمایه اجتماعی
🔸 محوریت انقلاب اسلامی با محرم و صفر بود و حکومت پهلوی معتقد بود که در صورت عبور به سلامت از عاشورای سال 57 حکومتشان ایمنتر میشود اما با حضور حماسهسازان عقبه اجرایی انقلاب اسلامی شکست خوردند.
🔹 حالا این محرم و صفر بود که اسلام را زنده نگه داشته این مساجد بودند که سنگر شدند و همین دو مسئله کافی است تا درباره عقبه تئوریک نظام اسلامی و انقلاب کمی منطقیتر و مبتنی بر مبانی اندیشه امام خمینی سخن بگوییم.
🔸 اما آرام آرام با گذشت زمان اتفاقات مختلف سبب شد تا تحلیلها رنگ تغییر به خود بگیرند و با غفلت مسئولین حاکمیتی مانند سپاه، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات؛ نهادهای فراحاکمیتی مانند حوزه علمیه و از طرف دیگر کم توجهی و خودخواهی شخصیتهای شاخص جریان انقلابی در عرصه تشکیلات سبب شد تا دشمن با نفوذ آرام آرام تغییرات اساسی ایجاد کند و مقبولیت و مشروعیت را در هم شکند.
🔹 محرم فرصت خوبی برای واقعبینی و سرشماری هیئتهای انقلابی، بررسی مفهومشناسانه اندیشه سیاسی-اجتماعی هیئتها و یافتن میزان حقیقی سرمایه اجتماعی انقلاب در عرصه فرهنگی کشور است.
🔸 در این صورت واقعبینی کنار میرود و جای خود را به تحلیلهای اشتباه برای ثمربخشی و زودبازدهی عجولانه میدهد و همه به دنبال هزینهکرد و تشکیلاتبازی برای رسیدن به قدرت هستند.
💢 برخی نیز فکر میکنند نماینده اهل بیت بر روی زمین هستند و کسی یارای انتقاد دوستانه را هم ندارد و در صورتی که چند جمله بگوید، او را نفهم، دگم و ناهنجار نام میگذارد و این شروعی بر ریزش رویشهای انقلابی و عدول از آرمانهای انقلاب و حرکت به سمت نرمالیزاسیون (پروژه سازمان سیا در مجموعههای انقلابی-مذهبی) خواهد بود.
/پونز
#خط_را_گم_نکنیم
#جذب
@tollabolkarimeh 🌷
﷽
👆⚠️هشدار به ارادتمندان اباعبدالله الحسین(ع) در خصوص فعالیت در فضای مجازی
📛مراقب محتواهای فرق ضاله باشید.
برخی استیکرهایی که در فضای مجازی به ویژه واتساپ در خصوص ماه محرم منتشر می شود مربوط به فرقه ضاله #احمدالحسن_بصری (یمانی) است.
پیروان احمد الحسن بصری او را امام زمان میدانند و سالهاست که با حیله و نیرنگ به دنبال گمراه کردن شیعیان هستند.
http://lish.ir/1DnM
پرچم این فرقه 《البیعة لله》 است و ادعا میکنند که پرچم امام زمان نیز همین است در صورتی که واقعیت چیز دیگری است.👇🏻
http://lish.ir/1DnK
/آنتی شبهه
#ما_ملت_امام_حسینیم
#محرم
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واهمه رسانه هندی از محبوبیت امام خامنهای در بین شیعیان هند
🔻 پس از راه اندازی حساب توییتری امام خامنهای حفظه الله به زبان هندی، شبکه ویون نیوز این کشور با انتشار این خبر و بررسی مواردی از قبیل بازتاب شهادت سردار اسلام شهید سلیمانی در بین شیعیان هند و برگزاری اجتماعات در ۱۳۰ شهر هندوستان به این مناسبت، نسبت به نفوذ جمهوری اسلامی ایران و امام خامنهای حفظه الله در بین جامعه ۳۰ میلیون نفری هند هشدار داد.
🔻مجری این شبکه از توان ایران برای مدیریت جامعه شیعیان هند میگوید و تاثیر راهبردی ایران بر این بخش از جامعه هندوستان را تا حدی میداند که از دستورات دینی ایران تبعیت میکنند و توجهی به عربستان سعودی در تعالیم مذهبی ندارند.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #عاشورا #سیاسی است یا غیر سیاسی؟
🏴 اگر #امام_حسین علیه السلام فقط احکام می گفت ،کربلا اتفاق می افتاد؟
🏴 توزیع قمه توسط سفارت انگلیس !
🏴 #هیئت ما علمش سنگین تر است!
استاد #رحیم_پور_ازغدی
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسوایی شبکه وهابی کلمه
🚫 سالگرد گرفتن برای تروریست ها آزاد و جایز اما برای امام حسین سلام الله علیه بدعت و ممنوع ⁉️
🎥 شبکه وهابی کلمه که همواره برگزاری مراسم سالگرد برای شهادت اهل بیت علیهم السلام ( خصوصا حضرت ابا عبدالله الحسین) را بدعت و ناجایز معرفی کرده و شیعیان را بدعت گذار می دانست ، خود برای چندمین سال پیاپی در سالروز اعدام تروریست های عضو داعش برای آنها #مراسم_سالگرد برگزار میکند و در پاسخ بیننده ای که دلیل این تناقض آشکار را می پرسد اقدام به تهدید و توهین میکند ‼
✅این دلیل دیگری است که ثابت میکند مشکل این #جماعت_ناصبی تنها با #اهل_بیت_رسول_خدا صلی الله علیه و آله است و لاغیر ❗
⚠️ قضاوت با شما /البرهان
@tollabolkarimeh 🌷
کربلا، نتیجه بحران معنویت و بینش اجتماعی
قال امام حسین (ع):
«الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون»
«مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان میچرخد و تا وقتی زندگیهاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک میشوند.»
جامعه شناسی سال ۶۱ قمری در بیان حضرت نشان از فاجعه ای است که در پی دنیامداری و ارتجاع معنوی مردم بوجود آمده است. دوقطبی دین و دنیا و مصادره دین به کام دنیا، همان منطق لذت گرا و هدونیستی است که حاصل جهان بینی تقلیل یافته و ایدئولوژی تحریف شده آن جامعه می باشد.
بینش مردم تحت تاثیر قلم بدستان و صاحبان کرسی و کالج و ارباب تریبون و رسانه دچار تحدید و تحریف گشته و به مرور منطق دنیا بر فلسفه دین سایه افکنده و تقدس زدایی از مذهب و سکولاریسم سیاسی_اجتماعی رقم خورده است.
"الناس عبیدالدنیا" حاصل تفکری است که نظام سلطه برای پایداری سلطنت و بقای هژمونی اش پایه ریزی کرده و به مرور در یک چرخه فرهنگی_رسانه_ای، در بدنه اجتماعی تزریق نموده است.
طبیعتا مثلث تهدید و تطمیع و تبلیغ برای به انزوا کشاندن و ساکت نمودن اهل فکر و نخبگان جامعه بخشی از پروژه عرفی شدن دین و تغییر ذایقه عمومی مردم می باشد. بالاخره مهندسی اجتماعی با تغییر ذایقه عوام با چاشنی سکوت خواص به مرور محقق می شود و به ثمر می نشیند.
رونق چرخه معنویت در جامعه از دنیامدار شدن و حاکمیت منطق لذت در میان عموم مردم جلوگیری می کند و درثانی، شجاعت و جسارت را در وجود نخبگان جامعه جهت ایفای نقش روشنگری و افشای فساد و ظلم زنده نگه می دارد.
#تحلیل ۱ از واقعه عاشورا
علیرضامحمدلو
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ دم خروسِ انکار یک رابطه!
🔺 وقتی بهائیان رابطه این فرقه با رژیم صهیونیستی را انکار میکنند؛ اما سرکردگان فرقه در ستایش رژیم، پرچانگی کردند...! /بشری
@tollabolkarimeh 🌷
990530-Panahian-MohemTareenRahrPishgeeryAzSoghootEnsanVaNaboodiJame-01-18k.mp3
9.45M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | سقوط انسان و نابودی جامعه
🎙حجت الاسلام علیرضا پناهیان
مجلس اول
🔹بعضیها ولایتمدار نمیشوند؟ مشکل اصلی آنها چیست؟ آن کسانی که پس از ظهور، با همۀ ادّعای شیعهگری، ریاست امامزمان(ع) را نمیپذیرند، چه مشکلی دارند؟ یک چیزی هست که باعث میشود تکبّر آنها، بروز پیدا کند و زمین بخورند. چه موضوعی است که ایمانمان را در آن موضوع باید امتحان کنیم؟
🔹چه موضوعی است که عامل اصلی پذیرفتن ولایت ولیّ خدا یا رد کردن ولایت ولیّ خداست؟
@tollabolkarimeh 🌷
سياه_پوشي_در_سوگ_ائمه_نور_ع.PDF
5.98M
┈┅ ❁❁ ┅┈
⚫️ نسخه PDF
🔺 کتاب «سیاهپوشی در سوگ ائمه نور (ع)»
💥 شاهکار قلمی استاد ابوالحسنی (منذر)
👈حاوی ریشه های تاریخی و مبانی فقهی سیاهپوشی در سیره اهل بیت (ع)
چاپ اول / سال ۱۳۷۵
🔰 اشاره: این کتاب علمی با انبوهی از اسناد تاریخی و حدیثی محکم، از مبانی سیاهپوشی در عزای اهل بیت (ع) به دفاع بر می خیزد و یک دور تاریخ عزاداری در اسلام را نشان می دهد. طبق تحقیقات استاد منذر، شایعاتی که سیاهپوشی در مصائب آل الله (ع) را از اساس، سنت بنی عباس قلمداد می کند، فاقد وزانت علمی است.
/ کانال رسمی استاد منذر (ره)
#معرفی_کتاب
@tollabolkarimeh 🌷
طلاب الکریمه
⭕اخباریگری شاخص فکری تشیع انگلیسی ♦در شیعه، عدهای از علماء برای دستیابی به احکام شرعی و تکالیف
سلام علیکم
اخباری گری یک مکتب اصولی در شیعه است که پیروانی از جمله علامه مجلسی و جناب ملا امین و محمدون ثلاث داشته
و در شیعه کاملا به رسمیت شناخته شده است
بحث مفصله
ساعت ها مباحثه علمی میطلبه
اما عرض بنده این است که
۱_اخباریون به هیچ عنوان ظاهر گرا نیستند
۲_اخباریون هیچ ربطی به فرقه شیرازیون ندارند
۳_اخباری گری به عنوان یک مکتب در فقه شیعه به رسمیت شناخته شده است
#صندوق_نظرات
🎙/ شهیدآیتاللهمحمدباقرصدر:
◾️از خداوند خواستارم
ما را چنان نکند «که اهدافِ "حسین؏" را بِکُشیم درحالی که بر او مۍگرییم!»
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ_معرفتی
👇
🍀وقتی با #تأویل_قرآن به جنگ امام حسین علیه السلام رفتند ❌
💠حجت الاسلام دکتر عاملی
@tollabolkarimeh 🌷
💠 #غلط_تر_از_مشهور 24
🔰 متاسفانه این روایت هم دارد در فضای مجازی دست به دست می شود که واقعا جای تاسف دارد که چطور عده ای جرات می کنند برای رسیدن به هدفی، هر حدیثی را جعل کنند و نشر دهند
واقعا داریم به کجا می رویم؟؟؟
خداشاهد هست کانال های ضد اسلام ، این مطالب را با سرعت زیاد نشر می دهند و می گویند شیعیان برای عزاداری های خود هیچ دلیلی ندارند و روی آورده اند به جعل حدیث !!!
عزیزان ، چرا داریم با دست خودمان ، آبروی اهل بیت را می بریم؟؟؟
حدیث زیر جعلی هست 👇
به امام صادق (علیه السلام)عرض شد: آقای من به فدایتان شوم!...وقتی کسی می میرد یا کشته می شود جلسه نوحه ای برای او می گیرند، و من مشاهده می کنم که شما و شیعیانتان از اول ماه محرم اقامه ی جلسه عزا می کنید.
حضرت فرمودند: این چه حرفی است!
هنگامی که هلال ماه محرم دمیده می شود ملائکه پیراهن امام حسین را آویزان می کنند در حالیکه پاره پاره شده از ضربه های شمشیر و آغشته به خون است؛
ما و شیعیانمان این پیراهن را با چشم دل (و نه با چشم ظاهری) می بینیم پس اشک های ما سرازیر می شود.
جزایری، خصائص الزینبیه ص49 ، الهاشمی النجفی، ثمرات الاعواد، ص36
⬅️ در مورد این روایت باید گفت در اولین منبعی که این روایت آمده است همین کتاب ثمرات الأعواد است که از تاریخ وفات مولف کتاب کمتر از نیم قرن می گذرد؛ و منبعی معاصر محسوب می شود. لذا باید دید این کتاب از چه منبع قبل از خودش و با چه سندی ذکر کرده است. در صورتی وقتی به کتاب مراجعه می کنیم؛ می بینیم نه منبعی برای روایت ذکر کرده است نه سندی برای روایت آورده است. لذا هیچ اعتمادی به روایت نیست؛ و باید از نشر آن جلوگیری کرد. این روایت حتی در مجامع روایی مفصل ما امثال بحارالأنوار، وسائل الشیعة و مستدرک الوسائل نیز نیامده است
⬅️ بخدا قسم راه زیاد است برای اثبات عزاداری برای امام حسین (ع) ، پس چرا به احادیث جعلی و راه غلط روی بیاوریم؟؟؟
⬅️ یادمان نرود گناه حدیث دروغ به اهل بیت نسبت دادن اینقدر زیاد است که یکی از مبطلات روزه است ، بی تفاوت نباشیم خواهشا
👌 درست عزاداری کنیم، درست از مکتب اهل بیت دفاع کنیم ، درست اثبات عزاداری کنیم
✍️ احسان عبادی/ مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
@ma_va_o
🔸 نقل مطالب بدون سند
⁉️ در بعضی از هیأتهای مذهبی مصیبتهایی خوانده میشود که مستند به مقتل معتبری نیست و از هیچ عالم یا مرجعی هم شنیده نشده است و هنگامی که از خواننده مصیبت از منبع آن سؤال میشود، پاسخ میدهند که اهلبیت(علیهمالسلام) اینگونه به ما فهماندهاند و یا ما را راهنمایی کردهاند و واقعه کربلا فقط در مقاتل نیست و منبع آن هم فقط گفتههای علما نمیباشد بلکه گاهی بعضی از امور برای مدّاح یا خطیب حسینی از راه الهام و مکاشفه مکشوف میشود، سؤال من این است که آیا نقل وقایع از این طریق صحیح است یا خیر؟ و در صورتی که صحیح نباشد، تکلیف شنوندگان چیست؟
✅ نقل مطالب به صورت مزبور بدون اینکه مستند به روایتی باشد و یا در تاریخ ثابت شده باشد، وجه شرعی ندارد مگر آنکه نقل آن به عنوان بیان حال به حسب برداشت متکلّم بوده و علم به خلاف بودن آن، نداشته باشد و تکلیف شنوندگان نهی از منکر است به شرطی که موضوع و شرایط آن نزد آنان ثابت شده باشد.
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
💢 راز تأثير سخن پيامبران
💢 سالک تا انسان داغدیدهای را نبیند، از عمر و زندگی خود بهرهای نبرده است
علامه #جوادی_آملی:
انبيا (عليهم السلام) كه از جان، سخن مي گفتند، و گفتارشان همانند سخنِ انسانِ داغديده اثر مي گذاشت.
ممكن است كسي درس بگويد و سخنراني و تبليغ كند، ولي سخنش اثری در ديگران نداشته باشد.
امام صادق (عليه السلام) فرمودند: عالم اگر به علم خويش عمل نكند موعظت او لغزان است، و در دل قرار نمی گيرد، همان طور كه باران روی سنگ صاف نمی ايستد بلكه فوراً آن را رها مي كند: «إنّ العالم إذا لم يعمل بعلمه زلّت موعظته عن القلوب كما يزلّ المطر عن الصفا»
اما گوينده اي كه خود اهل عمل است، با نصيحت خود شنونده ی آماده را تسخير مي كند، چون سخن، از جانِ گداخته اش بر می خیزد.
انسان تا خود داغ نديده باشد، سخنش در ديگران اثر نمی گذارد.
و از اين رو گفته اند: كوشش كنيد، انسان داغديده اي پيدا كنيد تا سخنش در شما اثر كند.
انبيا داغديده اند؛ ...
غرض آن كه سالك تا انسان داغديده اي را نبيند، از عمر و زندگي خود بهره اي نبرده است.
#شیخ_اشراق مي گويد: من قسمت مهم عمرم را در سفر گذراندم، ولي متأسفانه كسي را نيافتم كه اهل شهود بوده، غيب را چون شهادت بنگرد يا به آن مؤمن باشد.
آنچه در مراكز علمي و در بين مردم رواج دارد علم حصولي است كه از راه استدلال حاصل مي شود ولي علم شهودي كه از راه تزكيه حاصل مي شود و در پرتو آن معارف الهي مشاهده مي گردد ناياب است[مطارحات، ص ۵۰۵].
📔 تفسیرموضوعی، جلد ۶ (سیره پیامبران در قرآن) ، ص ۱۵
/حوزه و فلسفه
@tollabolkarimeh 🌷
سوال:
متاسفانه مدتی است شبهاتی در راستای انکار وجود مبارک حضرت رقیه بنت الحسین سلام الله علیها در برخی مجالسی یا مقالات مطرح می شود که این شبهات موجب آزردگی خاطر مؤمنین و محبین اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین شده است. نظر شما چیست؟
✅ پاسخ آیت الله سید احمد #مددی (حفظه الله تعالی) از قوی ترین اساتید علوم حدیث و رجال و تاریخ :
بسم الله الرحمن الرحیم
عدم ذکر بعضی مطالب در مصادر، و یا اختلاف مصادر، در این گونه مسائل، امری کاملاً طبیعی است. در مورد حضرت سیدالشهداء ـ ارواحنا فداه ـ راجع به پسران ایشان اختلاف وجود دارد، چه رسد به دختران که عادتاً مستور و در حجاب بوده اند. آنچه فرموده اید، در مورد حضرت رقیه کاملاً مشهور و معروف است و با در نظر گرفتن مجموعه شواهد، می توان آن را قبول نمود.
/ما و او
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺فلسفه گریه در سوگواری محرم
👈 دکتر غلامی در نخستین برنامه #تکیه درباره فلسفه گریه بر امام حسین(ع) میگوید، اینکه علاوه بر همه دلایل ظاهری و باطنی، انسانی که گریه میکند به ارتباطی معنادار با آن مسئله دست مییابد /افق
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انجمنی که تعطیل شد، تفکری که باقی ماند
🎙 #دکتر_محمود_بازرگانی (استاد دانشگاه و عضو جدا شده از انجمن حجتیه):
💬 شیخ محمود حلبی، در جریانِ ملی شدن صنعت نفت، مبارز و طرفدار دکتر مصدق بوده و با آیتالله کاشانی هم همکاری داشته است. بعد از شکست ملی شدن صنعت نفت، کاندیدایِ مجلس هفدهم میشود و رأی نمیآورد. لذا از محافل سیاسی، طرد میشود و از فعالیتهای سیاسی دوری میگزیند.
💬 نعمتالله نصیری، رئیس ساواک، از فعالیتهای انجمن حجتیه حمایت میکرد. اگر کسی دستگیر میشد و متوجه میشدند که عضوِ انجمن است، آن را آزاد میکردند.
💬 امروز هم، انجمنیها دارند فعالیت میکنند. دارند مسائل قبل از انقلاب را پاک میکنند و خودشان را مبارز و انقلابی جلوه میدهند تا دوباره، جوانهای ما را که الان باید بیانات رهبری برای آنها فصلالخطاب باشد، به بیراهه بکشانند.
/مستضعفین تیوی
@tollanolkarimeh 🌷
⭕️ بهائیت و حرمت عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)
🔹 «طاهره قره العین» زنی که #بهائیان به او افتخار میکنند کسی است که کمتر از 180 سال پیش در همین ایام محرم الحرام، مجلس شادی به پا و شیرینی پخش و اظهار سرور میکرد و از آن طرف به دلیل افکار پوچ و انحرافی این زن، پیروان جناب شیخ احمد احسائی و کاظم رشتی (همان عدّه که در سالروز به شهادت رسیدن حضرت اباعبدالحسین علیه السلام مراسم ماتم سرایی به پا میکردند و نسبت به این مسئله به حق تعصب داشتند) با او مخالفت کرده و کنارش گذاشتند.
🔻ایّام تسعه (نهگانه) بهائیت را هم به این ستیز و عداوت #فرقه_بهائیت با شعائر حسینی علیه السلام بیفزاییم که تا همین چند سال گذشته به مناسبت ایاّم میلاد باب و بهاءالله در روز اول و دوم محرم، مراسم شادی و جشن به پا میکردند ولی بنابر دستور تشکیلاتی از طرف بیت العدل آن هم در اسرائیل، تاریخ قمری به تاریخ میلادی تغییر یافت تا حکومتهای اسلامی نسبت به این اقدام ضد دینی و ضد انسانی بهائیت، عکس العمل نشان ندهند.
◽️دفاع بهائیت از معاندین دین #اسلام، شرکت طاهره قره العین در سپاه یزیدیان و ایام تسعه بهائیت و دهها مورد دیگر از جمله نشانههایی است که بیان میکند فرقهی بهائیت، در برابر مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام شمشیر را از رو بسته است. /فرق و ادیان
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 از وزیری که خود دارای مشکل اعتقادی نسبت به خدای متعال است و رسماً عقیده فاسد خود را جار می زند، انتظار داشته باشیم که نسبت به ولنگاری در فضای مجازی دغدغه داشته باشد، انتظار زیادی است!
🔹 هزار تاسف بر این مدیران لیبرال و فاسد العقیده که در حکومت اسلامی وزیر و رییس شده اند.
@tollabolkarimeh 🌷
کربلا نتیجه تحریف روایت ها و مهندسی عادت ها
قال الامام الحسین (ع):
«الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون»
«مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان میچرخد و تا وقتی زندگیهاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک میشوند.»
چگونه می شود که دین لقلقه زبان می شود و به نوعی از مقام اعتقادمقدس به یک عادت صرف تنزل پیدا می کند؟ چگونه می شود که در لحظه بلا و در بزنگاه ها که جامعه نیاز به منجی و ایفای نقش مردمی دارد تا تفاوت ها رقم خورده و بنوعی ورق برگردد، خیل کثیری از مردم آنزمان تماشاگر می شوند و حتی متوجه انحراف و فاجعه هم نشده و آنچنان متاثر نمی شوند؟
جامعه شناسی سال۶۱ برای شناخت لحظه های حساس و نقاط عطف تاریخی بسیار مهم است والا چه کسی است نداند که وفاداری و بصیرت مردم الان ما کجا و کوفیان دوران حضرات معصومین(ع) کجا؟ مساله اینجاست که ممکن است شبیه سازی در یک سطح متفاوت تری رقم بخورد. ممکن است کاملا موقعیتی و نقطه ای از ماکت جامعه سال۶۱ ق بهره برداری شود.
در این راستا مساله راهبردی این است که بدانیم دشمنان ما برای تحریم انقلاب چگونه از خط تحریف بهره برده اند و می برند و خواهند برد..خیلی موقعیتی و نقطه ای انتخاب های ما را مهندسی می کنند و خیلی مدیریت شده روایت های جدید و خوانش های متفاوت از مبانی و مسائل و شاخص ها و شخصیت های انقلاب ارائه می کنند و به نوعی #انگاره_سازی_کنترل_شده برای تحریف اسلام و انقلاب را رقم می زنند.
علاوه بر مهندسی انتخاب ها و تولید روایت متفاوت از مبانی و شاخص ها، نتیجه بذر تحریف را بایستی در جاده صاف کنی کنش های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی رصد نمود.
آنچه که اهمیت دارد فهم روایت درست بجای #فهم_کاریکاتوری از جریان عاشورا در منابر و مداحی هاست. سه عنصر ۱.منطق ۲.حماسه ۳.عاطفه بایستی باهم فهم شوند و قرائت مسیحی یا انتحاری از امام حسین(ع) نقد و محکوم شود.
اگر فهم درست و روایت صحیح و جامع از کربلا و حرکت عاشورایی امام حسین صورت بگیرد، جریان تحریف در لحظه های خاص نمی تواند با گروگان گرفتن اقتصاد و معیشت جامعه و با تکیه بر خوانش متفاوت از مبانی ایدئولوژیک، در عرصه های فرهنگی و دیپلماتیک، خلاف انتظار و اعتقاد جامعه و با تئوری شوک و بهت عمل کند.
الغرض که باید گفت: دینداران زمانی کم می شوند که عادت های فرسوده و کلیشه ای تحریف شده.، برخلاف گفتمان مقدس بر ذهنیت هایشان حاکم شده و کنشگری آن ها را دچار تاخیر یا انحراف بنماید. عادت های ذهنی نیز حاصل روایت ها و انگاره سازی هایی که صاحبان تریبون و ارباب سیاست و رسانه رقم می زنند و به تدریج با شبیه سازی موقعیتی_تاریخی، رفتارهای منفعلانه در عوام یا کنشگری بی خاصیت و کم اثر در سطح خواص اتفاق می افتد.
#تحلیل۲ از واقعه عاشورا
علیرضامحمدلو
@tollabolkarimeh 🌷