هدایت شده از @Torab_bash
♨️ پناه به قرآن در فِتَنِ آخرالزمان!
🔅 قال رسولالله صلیاللهعلیهوآله: «اِذَا التَبَسَتْ عَلَیْکُمُ الفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْکُم بِالْقُرْآنِ.»
📍رسولالله صلیاللهعلیهوآله فرمود: هنگامی که فتنهها[ی #آخرالزمان] همچون پارههای شب تاریک، شما را در خود پیچید، بر شما واجب است که به #قرآن تمسک جویید!
📚 اصول کافی، ج ۲، ص ۴۵۹.
🆔 @Torab_bash
❤️ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِالسَّلاَمُ):
📖 «مَنْ لَمْ يَعْرِفْ أَمْرَنَا مِنَ الْقُرْآنِ لَمْ يَتَنَكَّبِ الْفِتَنَ».
🌹 امام صادق علیهالسلام فرمودند:
⛔هركس #معرفتِ امرِ [مهدویتِ] ما را از طریق #قرآن کسب نکند، از #فتنهها در امان نخواهد ماند»
📚 تفسیر عیاشي، ج ۱، ص ۱۳.
🆔 @Torab_bash
❗در محضر مهدی عج بهترین باشیم!
✍️... ما در #دنیا برای #نصرت اهلبیت (ع) آورده شدهایم؛ طبق بسیاری از روایات ما قبل از ورود به دنیا با ولایت اهلبیت (ع) #عهد و #پیمان بستیم؛ قول دادیم که تقوای ولایی داشته باشیم و تمام زندگیِ دنیایی را به محضریت و مهدویتِ اهلبیت (ع) بپردازیم! اما آیا الآن اینگونه هستیم؟! اصلاً یادمان میآید که چنین قولی به خدا دادیم؟! من خودم بسیار شاهد بودهام که دوستانِ هیئتی و مؤمن، وقتی دور هم نشستند و دارند صحبت میکنند، مثلاً بیست دقیقه، نیم ساعت، سه ربع هست که دارند باهم گپ میزنند؛ اما کلامشان، کلامی حاکی از حرکت به سوی اهلبیت (ع) نیست! بلکه درباره دنیا، درباره یک ماشین یا درباره یک غذا صحبت میکنند، درباره مغازهها یا خاطرات بیخودی خودشان دارند حرف میکنند! موضوعاتی که شنونده اذیت میشود که چرا یک انسان مؤمن که باید تمام لحظات عمرش به محضریت و مهدویت اهلبیت (ع) بگذرد؛ باید به این موضوعات بپردازد؟ طبق برخی از آیات قرآن و روایات عترت، این #اتلاف_وقت و اینطور صحبتهای بیخودی فینفسه #عقوبت دارد. اگر ماها عقوبت نمیشویم؛ این دیگر از باب رحمت الهی است. خدا به ماها ترحم میکند که عقوبتمان نمیکند؛ وگرنه این نیست که خب، حالا کمی صحبت داشتیم دیگر، طوری هم نشد که! نه! اینها عقوبت دارد، آقا یا خانمِ فلانی! شما با بیتقوایی خودت، وقتِ خود و اوقات دوستان مؤمنت را به مقولات بیخود دنیا تلف کردی! چرا اینکار را کردی؟ طبق قرآن، انسان حتی چیزهایی که در #قلبش میگذرد هم #محاسبه میشود چه رسد به اعمالش! به عنوان مثال خداوند در آیهی ۲۲۵ بقره میفرماید: «وَ لکِنْ يُؤاخِذُکُمْ بِما کَسَبَتْ قُلُوبُکُمْ وَ اللّهُ غَفُورٌ حَليمٌ» ولی خدا شما را بدانچه در قلبهای خود جمعآوری کردهاید، مؤاخذه میکند، و خداوند آمرزندهی بردبار است.
🚨بحث اکتسابیات را که شما دنبال میکنید؛ درمییابید که اعمال شما، محصولاتِ اعمال شما، بلکه آن چیزی که در قلبِ شما هست؛ همهاش مورد #حساب قرار میگیرد. طبق آیات قرآن، یوم الحساب در ابتدای قیامت نیست. قیامت با قوانین برزخ و ظاهر شدن اعمال انسانها که از جنس برزخ هست مثل اخلاقیات و فقهیات تازه شروع میشود. البته وقتی آدمها سر از قبر درمیآورند متوجه نیستند، فکر میکنند که مانند صحنه دنیاست؛ به تدریج متوجه میشوند یک اختلافاتی در این سرزمین با دنیا وجود دارد. خود یوم اول قیامت به حسب پلکان ارتقاء اگر بخواهیم جزئیتر نگاه کنیم شامل پلکان هفت آسمان و بعد پلههای کرسی است. قلب انسانها یعنی مرکز ادراکشان، در #صدر یا همان #روح آنهاست، لذا تمام آن چیزهایی که در روح شماست، به تبع، آن چیزهایی که در قلب شما هست نسبتاً در اوایل یوم اول قیامت در حدّ ظاهر شدن آشکار میشود. یوم دوم قیامت به بعد هم یواشیواش نیّات و باطن اعمال انسانها، پیرامون خود فرد، ظهور داده میشود، ما خیلی باید مواظب باشیم. حتی چیزهایی که در قلبمان میگذرد؛ #محبتی که به #دوستی داشتید این واقعاً قلبی بود یا ظاهری بود؛ تقوایی که ورزیدید تظاهر بود، بخاطر دیگری بود یا صادقانه بود و بخاطر خدا بود؟
▪️خیلی اعمال ما وقتی که وجوهِ روحمان و از جمله قلبمان و قلبیاتمان ظاهر میشود؛ آن اعمال میریزد. چرا؟ چون یا #صادقانه نبود یا به خاطر خدا نبود. در آن دوران معلوم میشود که این اعمالی که به عنوان اکتسابیات همراه ما بود؛ اینها قیمتی ندارد؛ بلکه منفی است! چون یا صادقانه نبود یا بخاطر خدا نبود. ما در آینده با این ماجرا مواجه هستیم. لذا در آن دوران «فَلْيَضْحَکُوا قَليلاً وَ لْيَبْکُوا کَثيرًا جَزاءً بِما کانُوا يَکْسِبُونَ» تنها گروهی اندک شادمان هستند؛ و اما دستهجات زیادی [از مردم] به خاطر اعمالشان و آنچه به دست میآوردند، بسيار گریاناند.
🧩 با این توصیف چطور یک انسان به خودش جرأت میدهد که وقت خودش و وقت دوستان مؤمنش را با حرفهای بیخود دنیایی مشغول کند، مگر نمیترسد؟ مگر #تقوا نمیورزد؟ ما در قرآن داریم که: «اتَّقُوا یَوْمًا» نسبت به آن دوران تقوا بورزید. به پیشگاه خدا میخواهیم برویم «اتَّقُوا اللهَ»؛ با جهنم مواجه هستیم «اتَّقُوا النّارَ». یک نوع تقوا هم تقوا در قبال ولیّ عالم است؛ #تقوای_ولایی! در حدیث هست که متقین، #شیعیانِ امیرالمؤمنین (ع) هستند؛ تمام عالم محضر اهلبیت (ع) است، ما باید تقوای در قبال اهلبیت (ع) داشته باشیم؛ و اولین بحثِ تقوا در قرآن، ذیل آیه دوم سوره بقره، تقوای ولایی است. تقوا در قبال «الْغَیْب» که در روایات فرمودند منظور حجت غائب است.
🔻 #ادامه: 👇
🆔 @Torab_bash
🔺 #ادامه: 👆
پس ولایتی که به واسطه اهلبیت (ع) در اسلام نازل شده و ولایتی که به واسطه این بزرگواران بر گذشتگان نازل شده؛ وجود دارد؛ ما باید در قبالش تقوا بورزیم؛ و امروز هم همین است؛ باید محضر مولایمان مهدی عج را رعایت کنیم و تمام زندگی را معطوف مهدویت ایشان قرار دهیم.
🆔 @Torab_bash
🌹 #امام_سجاد_علیهالسلام:
🌤️ «هَلَكَ مَن لَيس لَهُ حَكيمٌ يُرشِدُهُ»:
✍️... «كسىكه برای او #حكيمى نباشد تا [به سوی #رشد] ارشاد و راهنمايىاش كند؛ #هلاک خواهد شد.»
📚 بحارالانوار، ج ۷۵، ص ۱۵۹.
🆔 @Torab_bash
26.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | مجموعه مستند #برنامه_شیطان
✡قسمت بیستوششم: جنگافروزی (۱)
👁🗨 ما همهجای دنیا جنگ ایجاد میکنیم!!
👀 #اختصاصی
⛔️نامناسب برای شیطانپرستان⛔️
⏳کانال تراب باش
🆔️ @Torab_bash
🌤️ از انقلاب الهی ایران تا ظهور مهدی (عج)
✍️... اميد است كه اين #انقلاب جرقه و #بارقهاى الهى باشد كه انفجارى عظيم در تودههاى زير ستم ايجاد نمايد و به طلوع #فجر انقلاب مبارک حضرت بقيه الله(عج) منتهى شود. و بايد ملت شريف كه چنين انقلابى بزرگ را نموده است در ادامه آن هرچه بيشتر كوشا باشد و حضور خود را هرچه والاتر در صحنه اقامه #عدل الهى به ثبت رساند. عزيزان من، بايد بدانيد كه ارزش انقلاب هرچه بيشتر باشد فداكارى در راه تحقق آن ارزشمندتر و لازمتر است.
💢 #امام_خمینی
📚 صحیفه امام؛ ج ۱۵؛ ص ۶۲ | جماران؛ ۱۰ مرداد ۱۳۶۰.
🆔 @Torab_bash
💠 برافراشته شدن پرچم مهدویت
🚨 انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت (ارواحنا فداه) است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نَهد و ظهور و فرجش را در عَصر حاضر قرار دهد.
▫️#امام_خمینی_ره
▪️#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
📚 صحیفه نور، جلد ۵، صفحه ١٨۴.
🆔 @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 بکشید ما را! ملت ما بیدارتر میشود!
🆔 @Torab_bash
💠 امروز اگر با هم قیام کنیم، اسرائیل بکلی از بین خواهد رفت!
📍ملت ها باید بایستند و بخواهند از ارتش ها و دولت های منطقه خودشان که بیایند و با این فلسطینیها که مورد ظلم واقع شدهاند کمک کنند تا این #غده_سرطانی از بین برود.
📍همه موظفیم به اینکه برای خدا #قیام کنیم و برای حفظ کشورهای اسلامی قیام کنیم در مقابل این غده سرطانی که سر منشاش #آمریکا ست.
📍امیدوارم که ملتهای این کشورهای اسلامی ننشینند تا اینکه وقت بگذرد. امروز، روزی است که اگر با هم قیام کنند، #اسرائیل بکلی از بین خواهد رفت.
📍اسرائیل با صراحت میگوید که «من باید همه اینجاها را بگیرم»، دولتها بیدار بشوند و با این #ماده_سرطانی که خطرش برای همه #منطقه و برای #اسلام است، قیام کنند و با صحبت و شوخی مسائل را نگذرانند.
▪️#امام_سید_روح_الله_خمینی.
📚صحیفه نور، جلد ۱۶، صفحه ۲۰۱.
🆔 @Torab_bash
📚 #روایاتِ صادره از اهلبیت علیهمالسلام دربارهی «وَ عَجِّل فَرَجَهُم» در انتهای صلوات!
✍️... با تحقیق و جستجو در روایات اهلبیت علیهمالسلام به دست میآید که اضافه شدنِ واژه «وَ عَجِّل فَرَجَهُم» یا «عَجِّلِ اللَهُمَّ فَرَجَهُمْ» به صلوات، در زمان پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) مطرح بوده است، برای نمونه به چند روایت در این باره اشاره میشود:
1️⃣ در دعایی با نام «دعای حریق» [۱] که امام صادق(ع) از امامان پیش از خود نقل میکند که جبرئیل بر پیامبر اسلام(ص) نازل شد و این دعا را به آن حضرت تعلیم داد. [۲] در فرازی از آن آمده است: «...اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ الطَّیِّبِینَ وَ عَجِّلِ اللَّهُمَّ فَرَجَهُم...». [۳]
2️⃣ امام حسین(ع) از مولا امیرالمؤمنین علی(ع): دعایی را نقل میکند که در فرازی از آن چنین آمده است: «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى طَیِّبِ الْمُرْسَلِین ... صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم...». [۴]
3️⃣ اسحاق ابن عمار میگوید: به امام صادق(ع) عرض کردم من از عقربها میترسم، امام(ع) پس از بیان آداب خاص، فرمود، سه مرتبه بگو: «اللَّهُمَّ رَبَّ أَسْلَمَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ...».[۵]
4️⃣ در روایت دیگری امام صادق میفرماید: هرکس بعد از نماز صبح و نماز ظهر بگوید: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ»، نمیمیرد مگر اینکه قائم از آل محمد را درک کند.[۶]
5️⃣ عمرو بن ابی مِقدام میگوید: امام صادق(ع) دعایی را به من یاد دادند و فرمودند خیر دنیا و آخرت در این دعا جمع شده است، در یک فقره از آن دعا آمده: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ رُوحَهُمْ وَ رَاحَتَهُمْ وَ سُرُورَهُمْ وَ أَذِقْنِی طَعْمَ فَرَجِهِمْ وَ أَهْلِکْ أَعْدَاءَهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْس». [۷]
دلیلش هم درخواست رهایی از غم و اندوه و تقاضای گشایش در کارهای اهل بیت(ع) بوده است.
📚 پینوشتها:
[۱]. کفعمی، ابراهیم بن علی، المصباح (جنة الأمان الواقیة و جنة الإیمان الباقیة)، ص ۷۲، دار الرضی (زاهدی)، قم، چاپ دوم، ۱۴۰۵ق؛ شیخ طوسی، ابو جعفر محمد بن حسن، مصباح المتهجد و سلاح المتعبّد، ج ۱، ص ۲۲۰، مؤسسة فقه الشیعة، بیروت، چاپ اول، ۱۴۱۱ق؛ مجلسی، محمد باقر، بحار الأنوار، ج ۸۳، ص ۱۶۵، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، ۱۴۰۳ق.
[۲]. مجلسی، محمد باقر، بحار الأنوار، ج ۸۳، ص ۱۷۱ – ۱۷۲، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، ۱۴۰۳ق.
[۳]. المصباح (جنة الأمان الواقیة و جنة الإیمان الباقیة)، ص ۷۸؛ مصباح المتهجد و سلاح المتعبّد، ج ۱، ص ۲۲۶.
[۴]. شیخ طوسی، تهذیب الأحکام، محقق و مصحح: موسوی خرسان، حسن، ج ۳، ص ۸۳ – ۸۴، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، ۱۴۰۷ق.
[۵]. کلینى، محمد، الکافی، محقق و مصحح: غفارى، على اکبر، آخوندى، محمد، ج ۲، ص ۵۷۰، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، ۱۴۰۷ق.
[۶]. مجلسى، محمد باقر، بحار الأنوار، ج ۸۳، ص ۷۷، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، ۱۴۰۳ق.
[۷]. الکافی، ج ۲، ص ۵۸۳.
🆔 @Torab_bash