eitaa logo
شرح انفسی واقعه عاشورا محرم ۱۳۹۹تا۱۴۰۳
1.6هزار دنبال‌کننده
0 عکس
0 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
245_7134413870.mp3
24.15M
انفسی واقعه عاشورا ی پنجم ۱۴۰۱/۵/۱۲ ملکات درعاشورا عمرسعدتجلی ملکات ظلمانی امام تجلی ملکات نورانی اعدل اقوی اطهر,تمثلات احکم انور اشرف دربدن(سلامت واقعی بدون افراط وتفریط),شریعت(گناه نکردن)نفس,خیال , باطن انسان کامل درمسیرصحیح,سلوک الی الله انسانها درحرکت الله ازنفس باتغییر,صیرورت طاغوت خیال,ورودنکردن صور سمی به خیال شدن لحظه ای انسان باصورخیالی ,توجه مورداثر ,ازمدینه(عالم کثرت)به کعبه(حق) سفرازخلق به حق(دیدن چهره ی حقانی موجودات) ,ایصال نفوس به انسان کامل کعبه ی باطنی نظام وجودبه دورانسان کامل ورب الکعبه,امام روح کعبه ,مددالهی کیفری دوم,نیافتن ولی مرشد(امام) حسین(ع) ,ولی مرشد زینب(س),سالک الهی همراه با ولی مرشد پیامهای راه سلوک از مرشد تقویت عقیده نکردن,کوفی شدن معاویه درشام,بی احترامی به اهل بیت(ع) شوندگان راه امام,تجلی شیاطین راه 🌸🌸بسیارعالی وجذاب
245_7146552350.mp3
49.38M
انفسی واقعه عاشورا ششم ۱۴۰۱/۵/۱۳ عالم کثرت بودن ادراک کثرت ضعیف ,ادراک عالم ماده وضعف در ادراک... انسان کامل ازابتدای سفر مذهبی های عادی درعاشورا نکردن به امورعادی(مانند نحوه ی خطاب بنی اسراییل :یاموسی) مرض,عادی بینی سبزواری:دیددفعی,بازشدن دروازه ی علوم دفعی آدم(ع),توالد باعث انصراف ازعالم ماده,اشک دنیا,لزوم عدم دلبستگی کامل ,رساندن انسان ها به منزلگاهها به حق کامل ازراه معروف فطرت ,شناخت مسیر درکربلا,نمادیک سالک درقران نمادعقل صبرسالک,جدایی ازولی مرشد ترسان ازباطن خود سه روزه ی سیدالشهدا به حضرت رسول(ص),اذن از طرف انسان کامل # اعدل ,اطهر و اقوی بودن باطن ,شرط سلوک عالم قبر,ناشی از وحدت ,ادراک تجلیات الهی سفر,کربلا,قصد بالعرض مکه؟ یزید ,نابودی کعبه ی ظاهری وباطنی(آتش زدن کعبه ,کشتن انسان کامل) انسان کامل از تک تک نفوس امام,یاری خود نکردن باامام,کشته شدن امام در باطن خود به دست یزیدباطنی شوق باطنی به علم ومعرفت,مردن روح دستورطاغوت دربرابرانسان کامل نکردن باامام,یعنی اهل ریاضت وسلوک نبودن وتبعیت ازهوای نفس به اهل ظلم,مس آتش رفاه مادی,محب سکون و سفرنرفتن کامل ,امربه قطع تعلقات ,اوج تجلیات عرفانی زینب(س) سالک ساکت وتسلیم ونماد نفس ناطقه که منفعل محض است. بودن جسم,مانوس شدن روحانی زینبیه,کوه طور حضرت زینب(س)
ادامه هشتک جلسه۶ محرم۱۴۰۱ الاجمیلا,شهود ولایت,دیدن طورروحانی انسان کامل قائما,,,عادی شدن رسول الله,عادی دیدن انسان کامل,تبدیل نعمت به نقمت ذاتی حق درآینه ی انسان کامل ازدید سالک شاهد(حضرت زینب س) برجسم,سالک( حضرت زینب س) تعلق,نزول فیوضات بلا,نشان نزول فیض کلاس درس نظام هستی برای حضرت زینب(س) وسکوت وسکون ایشان
251_7146553838.mp3
40.31M
انفسی واقعه عاشورا ی هفتم ۱۴۰۱/۵/۱۴ سیدالشهدا مجموعه ای ازدستورالعمل های سلوکی به سمت دنیا آیینه ی انحطاط وارتقای انسان در ادراک ماجراهایی که به دست ولی الله رقم می خورد ,شاخص رشدانسان بیمار,ناتوان از پاسخگویی به خواسته های نفس قران به رنگ سیاه,شاخص باطن سیاه واهل نشئه ی ظلم باطن بیشتر قدرت ادراک بیشتر نفس ازمریضی,اغازادراک عمروابوبکر علیه سعدبن عباده برهه ای که خوب عمل کردیم منااهل البتت حتی ولد ابنه المشئوم عبدالله درگیری باملکات,درزندگی عادی مردم از ولایت ,بعداز رسول الله(ص) علایق,به علائق الهی وبغض لله سیدالشهدا(ع) مرگ,مرگ عارفان ومرگ ارتقایی بااولاد واموال مرشدراه,دست کشیدن ازتمام تعلقات روندگان مسیر قطع تعلق زینب(س) عالم این امت امتم افضل از انبیای بنی اسراییلند امام خیالی وتجلی امام حقیقی داشتن انسان کامل از نوعی دیگرومتفاوت باسایر دوستی ها بودن محبتهای دنیایی عقلی امام,اطاعت ازاوامر امام شاه ازاسب
250_7151645151.mp3
44.91M
انفسی واقعه عاشورا ی هشتم ۱۴۰۱/۵/۱۵ ی انسان,رشدوارتقا انسان بابرزخ وعقل ی عقل,علم محض,وحدت ی برزخ,تصاویر ی ماده,کلمات والفاظ موجودات,علم محض خداوند تعین ومنیت,خود را ندیدن جلوه کردوشدبسیار ,شرک شدن,ابتدای سیرانسانی نماد اهل دین ظاهر که منیت دارند, به انسان کلی,انسان حقیقی ذوب شده درانسان کامل در قوس صعود,بدنهای انسان کاملند نمودحیات,وجعل من الماء کل شیء حی تحول موسی دربیابان سردتاریک,آتش رادید که مطلوبش بود موسی نمادسالک واصل سمت خداجزبامرکب شب به دست نمی آید. (علوم نظری) برای ضعیفترها ای آتش (عشق الهی) برای قویترها ,ولی مرشد ها,اسما وصفات الهی ,فهم,علم,خداوند ,انوارحسی ,لذات قویتر به شکل مطلوب حیوانی جلوه می کند. جهنم,حصیر الوصلیم امابی خبر اصلیم امابی خبر #و حیل بینهم وبین ما یشتهون دام ودانه است ای خدا حریصی بی نوا ی دانش که بخشیدی زپیش گردان به دریاهای خویش عباس(ع),اب تجلی علم الحوائج سالکان پرآب ,برگشتن سوی خیمه ها سقا ازاسب,یااخا ادرک اخاک انسان کامل به سمت عباس(ع) ستون خیمه ی عباس(ع) , تعین ظاهری عباس(ع) وحسین(ع) عباس(ع) باتعین او بی اب حسی وبی تعین
249_7157427393.mp3
40.89M
انفسی واقعه عاشورا ی نهم ۱۴۰۱/۵/۱۶ زینب(س)نمادسالک الی الله عالم نقطه ی شروع نیست موجودات ازعالم دیگر آمده اند امکان پی بردن به کنه حتی یک قطره ,انقلاب,قبض,بسط قلب باانسان کامل,طی مسیرارتقایی تابی حضرت زینب درابتدا,دریافت خبرهای دهشتناک عباس(ع),قبس خبرآب به خیمه ها باذات,جذب نازلتر,پیراهن مشکی ,باطن عادی,بهره مندی به اندازه ی ظرفیت سلیمانی نباشد/چه خاصیت دهدنقش نگینی ننجیک ببدنک,نتیجه ی اعتراف جسمی ننجی المومن(روح) حسین(ع)درقلوب می مانداگر زینب نبود عالم دریک نقطه ی انسان کامل السفینه الحسین(ع) اوسع واسرع انسانی باگذشته ی سیاه,برامام ,ارتقای وجودی صوت های مهیب درابتدا ترین ادراک درکربلا,ازآن حضرت زینب(س),دیدن شهادت انسان کامل قران,مهمترین واقعه درنظام هستی قرآن(انسان کامل) هرگزازبین نمی رود ,همیشه می ماند,چون سمت حقوقی داردنه حقیقی بقیه الله وارث تمام اولیاوانبیا امام,قابل احتجاج ,سفر,تحول حالات ,دارای مادون وعده غذادرروز,تقویت بهیمیت سال بااشک ,تقویت ادراک,
355_16210208291491.mp3
32.3M
انفسی واقعه عاشورا ی دهم ۱۴۰۱/۵/۲۰ و نظر درزمین ,لن ترانی عقلی گیری جسمانی,عدم ارتقا زمینهای مختلف انسانی,ملاک انسانیت ,درخیال,درزمین نفس ,سیرحیوانی مرکز ادراکی دید ,دنیا یاابدیت طاعوت ,ترس ازمرگ الله,نتیجه گیری ازمرگ ادراک انسانی ,ناشی ازلقمه ی حرام ,حماقت کنترل شکم مادی,عدم ادراک انسانی ,ده قوه کربلای حسی,ایمان تحقیقی باامام درغدیر ادراک امام درباطن,کشتن امام یوسف,حجاب ازما,امدن امام القلوب,شفای امراض کامل,اسماءالله
🎙نفحات الانس شرح معرفتی واقعه عاشورا شب اول محرم جلسه اول ۱۴۰۲/۴/۲۷ خاص عملی است ,ماه اشک وسوز برانسان کامل وایجادسنخیت بااو اول مسلم ابن عقیل انبیای مذکور درقرآن ,مقامات انسانی است نه فقط ان اشخاص بزرگوار,هرکس اندازه طرفش میتواندبه ان مقامات سنخیت یابد حزب الله وحزب طاغوت درعاشورا ,پادگان خانوادگی متشکل ازطوایف مختلف,دارای قدرت جنگ است امااهل جهادنیست ,هدف سفر اباعبدالله(ع) کوفه در تفسیرانفسی,وسیله ای برای رسیدن به انسان کامل که درهرکسی هست مرتبه بدن ودارای تنازع ,ونزاع میان قوای مثبت ومنفی قوه ی استیلابرغضب وشهوت دارد تن دادن به پیام عقل عقل درعاشورا ,کربلا دشت بازاست ومحل تجلیات انسان کامل درفوق طور عقل(فوق عقل محدودانسانی وخود عقل است) تجلی عقل است وانسان کامل فوق عقل ,وعقل فرستاده انسان کامل است ی عقل:تسلیم انسان کامل وبسیارمتعقل جزیی(محرک انسان درمسیرسلوک برای ورودبه عالم عقل) انسان کامل باعالم عقل,عالم عقل تجلیات وجودی انسان کامل ,فرزند ومطیع انسان کامل بن یقطان,نفس ناطقه فرزندعقل بن عقیل,پیامهای عقلی انسان کامل(تسلیم ,عاقل بودن) عقلی سبب حرکت نفوس ازحصارمحدوددنیا به سمت کربلا که همه قطع تعلق است نیازبه تسلیم وتعقل دارد مومن نسبت به قضاوت انسان کامل بدون غل وغش وتسلیم محض است پذیرش,پذیرش باناراحتی,پذیرش بااکراه ,دربرابرامرانسان کامل ,ایمان نیست همه کفراست تسلیم,عدم وصول به انسان کامل غضب دیوانگی و اخرش پشیمانی شدن دربرابرانسان کامل,شکوفایی درون وحرکت وپیوستن به انسان کامل ,مقصد ارسال پیامهای انسان کامل ,یارانسان کامل می شود , تسلیم وابن عقیل(فرزند اباعبدالله)است به اسامی تسلیم می تواندسفیرانسان کامل باشدکه چشم وگوشش به فرمان انسان کامل است شخص مادی است که ابن زیادِغضب درونش حاکم است هم مظهرغضب است هم شهوت ,نمادقوای انسان درسلوک کوفیان ,نابودی ابن زیادشهوت وغصب بن عقیل حاکم می شود تاانسان کامل درانجا(باطن انسان)ورودکند تک تک مابایدبه عالم ظهورورودکند کامل درباطن,دلیل شناختن اودرآفاق,ظهورنکردنش درباطن,نشناختنش درآفاق روی سینه امام(ع) بود امام پرسیدمرامیشناسی؟ نشناخت چون باطنش خالی ازانسان کامل بود پس ان کاررامرتکب شد کامل,حقیقت باطن ما بساکس راکه صورت راه زد قصد صورت کرد و برالله زد که انسان کامل درباطنش ظهورنکرده,نزدیکی ظاهری اش به انسان کامل برایش مفیدنیست بلکه مضرهم هست مثل منافقان کناررسول الله(ص) # سفیرانسان کامل(عقل) درامتحانات به سمت انسان می ایداگردرمقابلش تسلیم بوددرباطنش ظهورمی کندومسلم بن عقیل میشود ی ظهورجامعه ی ظهور وشکوفایی عقل است مع سلیمان لله رب العالمین,من باسلیمان عقل,تسلیم رب العالمین شدم مظهرنفس است,نفس باعقل تسلیم می شود,ازعقل بایدعبورکردفانی شدوبالارفت تسلیم وعاقل می شدندابن زیاد(شهوت وغضب)در زنجیرعقل محصورمی شدوبا سفیرانسان کامل(عقل)بیعت می کنند یعنی انسان مالک خودش نیست یاعبد خداست یاعبدشبطان کامل باش علی(ع):اناعبدمن عبیدمحمد(ص) کامل بامجاهدت وبصورت تفصیلی درباطن ماظهورکند تحت حاکمیت ابن زیادباشد مسلم عقل ذبح میشود پس پذیرای انسان کامل نیست چون باطن کوفه پرازدیوودد است کامل بیعت نکنی نه مسلمی نه عقیل ,بلکه طاغی وجاهلی وجاهل پیام انسان کامل راذبح میکندوارتباط کوفه باانسان کامل قطع می شود (انسان کامل)ارتباط ندارم؟ چون پیامش امدمن من کردم لذاعقل ازدست می رود ارتباط باانسان کامل,ظلمت وخسارت دربرزخ وآخرت ی تن محصور وازحقیقت خودمان درکربلاغافل شدیم وغضب تمام استعدادهای ما(نیروهای مسلح کوفه)را نابودمیکند الاوانتم مسلمون ومن یبتغ غیراسلام دینا فلم یقبلون وهو فی الاخره من الخاسرین :قوای سلوکی بن عقیل:پیام عقلی انسان کامل کامل:عقل(عالم عقل)که مارابه سمت خود دعوت میکند ,پیامهای عقل قوی می شوند الحمدلله رب العالمین
🎙نفحات الانس شرح معرفتی واقعه عاشورا شب دوم محرم جلسه دوم ۱۴۰۲/۴/۲۸ ها ی اولیای الهی یااولیای شیطان درقران,بیان کننده ی مقام انسانی یا درکات آن است وگرنه قرآن یک کتاب تاریخی بود یجری کمایجری شمس والقمر,قران همیشه دارای تفسیرجدیداست, نفس ما هم ثابت نیست وهرلحظه تغییرمی کند گاهی درحال اتصال است گاهی متصل نیست گاهی درغضب است... واقعه ی کربلاهم افراد در دوطرف جبهه هستند یا درجبهه طاغوتندیاجبهه حزب الله که هرکدام بیان کننده ی حالی ازحالات ماست بن عقیل ازلحاظ تاریخی ,سفیرامام حسین(ع),بیعت کوفه بااو.شکستن بیعت,شهادت او,که این قابل تغییرنیست ازین نامها درکربلا ,شانی ازشئون ماست:یزید,طرماح,حضرت عباس(ع),حرّ,حبیب... ,تسلیم انسان کامل,عقیل انسان کامل تام تسلیم درمسلم بن عقیل تاریخی (ع)تسلیم محض,ذبح فرزند,به فعلیت رسیدن خلوص روح القدس بن عقیل,ایستادن دربرابرخواسته نفس,تسلیم دستورانسان کامل چهره ابن زیاد,اشکاری تهدیدها,شکستن بیعت,عدم تسلیم انسان کامل,جهت منافع وپیشبرداهداف خود مردم کوفه به سمت امام ,نه حرکت امام به سمت مردم به سمت انسان کامل,دست کشیدن ازعلایق نفسانی باابن زیاد,ماندن درکوفه ,پیام الهی ازسوی انسان کامل,توجه نکردن ,سبب قهرالهی جلالی وباتشردرقالب حضرت زینب(س) وقتی متوجه شد که فرصت ازدست رفت وامام شهیدشد خواسته خودبرخواسته امام,عذاب وجدان به اندازه طهارت باطن به سلوک دعوت شدپیام اول(مسلم)رانشنیدپیام دوم(حضرت زینب س)بصورت تشرآمدکه برخی انرادردنیامتوجه نمیشونددراخرت متوجه میشوند افاقی هرکس به کربلابرودبه شهادت میرسد,بدن مادی رامیدهدودرمقام شهودقرار میگیرد(شاهداعمال وعالم غیب) حسین(ع)ظاهرامسیرش به سمت کوفه وباطنابه سمت کربلاست,و برد ازآن باطن است بن قین طاهراکربلا رانمیخواست وازامام فاصله میگرفت اماباطنش کربلاراخواست ورسید ظاهراامام رامیخواهند اماباطنانمیخواهند ازمسیرعلمی,فاسدشدن,عقوبت,قطع ارتباط باعالم قدس وانسان کامل ای ازولایت به سمت همه می آیدبه شکل کلاس,فایل....اگرکسی به ان ملتزم نبودصربه میخورد,بزرگترین ضربه ,عادی شدن است ,حرکت به سمت تسلیم ورضا درمقام تحسروندامت سلوک ظاهریپیام اولیاالله رامیگیرنداماطبق هوای نفس عمل میکنند نعمت معنوی,غیرقابل بازگشت وجبران دراحقاق حقوق علم درتوسلات ساکن ,نفس جوال الله فانی درحق تربیت کمترازافرادطالب آموزش