eitaa logo
" کانال جامع دو نور " حفظ و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه
8.9هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2هزار ویدیو
238 فایل
ارتباط با واحد آموزش موسسه:👇 🆔 @vahedamozesh تماس با موسسه قرآن و نهج البلاغه:👇🏽 ☎️02537745480 برادران:داخلی 114 خواهران:داخلی 122 ارتباط با مدیر موسسه: ☎️09121511973 💻 سایت موسسه قرآن و نهج البلاغه👇🏽 🌐 www.2noor.com تبلیغات : @tablighatch
مشاهده در ایتا
دانلود
mesbah06.mp3
13.94M
💠آموزش 🔹توسط استاد ابوالقاسمی 🔸در ۴۹ جلسه 🔹 🆔 @twonoor
هر روز با قرآن کریم (مالک یوم الدین) واژه ملک به معنای پادشاه و فرمانروا آمده و مالک کسی است که توانایی تصرف در دارایی خویش را دارد و کسی نمی تواند از تصرفات شایسته و بایسته او جلوگیری کنند. دین در زبان عربی معانی مختلفی دارد مانند شریعت، انتقام، جزا، اطاعت، سیاست و خضوع، ولی در آیه مورد بحث دین به معنای جزا است، و یوم الدین یعنی روز قیامت که روز جزا دادن به نیکوکاران و بدکاران است. روشن است که در این جا منظور از یوم بخشی از زمان است نه روز در برابر شب. علامه طباطبایی می‌نویسد مالک به معنی صاحب مال و حکومت است و در آیه شریفه مالک یوم الدین به معنی صاحب حکومت است زیرا مناسب بایوم حکومت و تصرف است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این موضوع به کتاب تدبر در معارف قرآن کریم مراجعه نمایید. 🆔 @twonoor
هر روز با نهج البلاغه حکمت ۲ نکوهش برخی صفات ناپسند وقال ازری بنفسه من استشعرالطمع، ورضی بالذل من کشف ضره، وهانت علیه نفسه من امرعلیهالسانه. ترجمه : کوچک گردانید خودرو کسی که طمع و آز راه روش خویش قرار داد و به ذلت و خواری تن داد کسی که گرفتاری و پریشانی خود را آشکار نمود، و نزد خویش خوار است کسی که زبانش را حکمران خود گرداند. چکیده مفاهیم: امام در این حکمت نورانی پیامدها و آثار سوء ۳ رذیله اخلاقی را بیان کردند نخست اینکه هر کسی طمع ورزی را روش خود قرار دهد خود را تحقیر کرده است همانگونه که هرکس قناعت پیشه کند عزیز خواهد بود همچنین کسی که سفره دل خویش را نزد هر کسی باز کند رضایت به ذلت خود داده است و آن کسی که زبانش را بر خود امیر سازد یعنی بدون فکر و تعقل هرچه بر زبانش جاری شد بگویند شخصیت خود را تحقیر کرده است و پس طمع ورزی آشکار نمودن اسرار زندگی و امیر کردن زبان سه عمل ناپسند است که مایه ذلت و خواری آدمی می شود. نکته ها : ۱- طمع کار هم در نظر دیگران و هم نزد خود حقیر است زیرا کسی که به داشته‌های خود قناعت نمی ورزد احساس نیازش بیشترمی شود از این رو به آنچه در دست دیگران است طمع ورزد و ناچار می شود تادربرابر مردم کرنش وابراز نیازکند در نتیجه از کرامت نفس و عزت اوکاسته شده و درانظار مردم و نیز وجدان خویش خوار وبی مقدار می گردد. ۲- انسان به گرفتاری وپریشانی خود واقف است اما اگر با زبان یا رفتار از گرفتاری خود پرده بردارد به ذلت و خواری خود کمک کرده است چرا که با اظهار گرفتاری ضمن تحقیر کردن خود نشان می دهد که در میدان زندگی شکست خورده است. مطالب بیشتر: رجوع به کتاب گزیده راه روشن
ایاک نعبد و ایاک نستعین ایاک ضمیر مفرد مذکر منفصل مخاطب است. هر دو ضمیر ایاک منصوب و مفعول اند برای فعل های ما بعدشان و تقدیم ایاک بر دو فعل پس از خود افاده حصر می کند. یعنی بار خدایا تنها تو را میپرستیم و غیر تو را و تنها از تو یاری می طلبیم نه از دیگری. پرستش و عبادت در دیدگاه واژه شناسان به مفهوم نهایت خضوع و فرمانبرداری است. از این رو عبادت تنها برای قدرت شکوهمندی شایسته و زیبنده است که کل هستی و نعمت ها و حیات را ارزانی داشته است. جهت کسب مطالب بیشتر در این موضوع به کتاب تدبر در معارف قرآن کریم مراجعه نمایید 🆔 @twonoor
حکمت ۳ موانع و ابزار رشد و کمال وقال علیه السلام البخل عار والجبن منقصه والفقر یخرس الفطن عن حجته والمقل غریب فی بلدته والعجزافه و الصبر شجاعه و الزهد ثروه والورع جنه ترجمه: بخل و تنگ چشمی ننگ است وترسو بودن نقصی و کاستی است و تنگدستی زیرک را از بیان حجت و دلیلش لال می‌کند و آن کسی که فقیر است حتی در شهر خود غریب است و عجز و واماندگی آفت و بیچارگی است و شکیبایی دلاوری است و زهد دارایی است و خویشتن‌داری و دوری از گناهان سپر است چکیده مفاهیم: در این حکمت به سه ابزار رشد و کمال و نیز چهار مانع آن اشاره شده است. موانع عبارتند از: ۱-بخل که مایه ننگ است؛ ۲-ترس که مایه نقص و کاستی آدمیست؛ ۳-آسیب اجتماعی فقر و تهیدستی که باعث می‌شود فقیر به ضعف در گفتار و کندی در بیان دچار شده و بستگان او همچون غریبه با او رفتار کنند؛ ۴-ناتوانی جسمی و روحی که بلا و آفت بزرگی برای انسان است. امام علیه السلام در فراز پایانی به توصیف سه صفت پسندیده یعنی شکیبایی زهد و خویشتنداری پرداخته است که در حقیقت ابزار توانمندی روحی و روانی به شمار می آیند و به نوعی موانع پیشین را از بین میبرد: صبر شجاعت است و ضد ترس؛ ثروت حقیقی زهد است که با آن می‌توان از آثار سوء فقر دور شد. اگرچه عجز آفت است و آسیب اما عاجز و آسیب‌دیده واقعی کسی است که سپری چون ورع ندارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این موضوع به کتاب گزیده راه روشن مراجعه نمایید. 🆔 @twonoor
در آستانه ۲۸ خرداد ماه، جمعۀ سرنوشت ساز، جامعه قرآنی استان قم مقدس از آحاد مردم متدین، بصیر و دشمن شناس دعوت می‌نماید تا با لبیک به ندای مقام معظم رهبری و انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمایند. جمعیت قرآنی استان قم حمايت خود را از آیت‌الله رئیسی اعلام می دارد. و برای انتخابات شورای شهر اسلامی قم از دکتر علی اصغر شعاعی و دکتر مهدی علم خواه حمايت می کند. جامعه قرآنی استان قم
« اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ» «اهدنا» ؛ هدایت کن مارا. هدایت در لغت ، به معنای ارشاد و راهنمایی است و کسی را که پیشاپیش مردم قرار می گیرد و آنان را راهنمایی می کند ، «هادی» و راهنما می گویند . هدایت ، راهنمایی با مهر و محبت و صلاح است و درباره مقصود خیر گفته می شود . اما کلمه هدایت به صورت مجازی درباره شرّ و بدی نیز استعمال شده است : «فَاهدُوهُم إلی صِراطِ الجَحِیمِ ». همانطور که گفتیم هدایت به معنای دلالت و راهنمایی کردن است و مفعول دوم این واژه با «إلی» استعمال می شود مثل «وَ إِنَّکَ لَتَهدی إِلی صِراطٍ مُستَقِیم» ولی در جایی که بدون «إلی» مفعول دوم بگیرد ، مانند « اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ» هدایت به معنای ایصال و رساندن به مطلوب است (که فقط به خدا اختصاص دارد ) نه راهنمایی و دلالت کردن. جهت کسب مطالب بیشتر به کتاب تدبر در معارف قرآن کریم مراجعه کنید. 🆔 @twonoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 بعضی از غیرمذهبی‌ها از ما مدعیان بیشتر امام حسین(ع) را دوست دارند 🔴 انتخابات و امام حسین(ع) در کلام امام خمینی 🆔 @twonoor
« صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ» «مغضوبٌ علیهم» کسانی هستند خدا برآنان خشم گرفته است . «مغضوب» از ماده «غضب» به مفهوم شدت «شدتّ و سختی» گرفته شده است و به همین جهت به سنگ سخت «غضبة» می گویند. «الضّالّین» به معنای «گمراهان» است. اصل آن «ضَلال» به معنای هلاک و نابودی است . در قرآن آمده است : «وَقالُو أَ إُذا ضَلَلنا فِي الأًرضِ» ؛ « وشرک گرایان گفتند : آیا هنگامی که در زمین نابود و ناپدید شدیم ، باز هم آفرینش تازه ای خواهیم یافت ؟». ونیز آمده است :«... وَأَضَلَّ أَعمالَهُم». راغب در مفردات می گوید :«غَضَب ، جوشش وغلیان خون است برای انتقام گرفتن » و این حالت در انسان ایجاد می شود ؛ اما مراد از غضب خدای سبحان ، انتقام و عقوبت از مجرمین است . {غَضَب در برابر حلم است و در روایات از غضبی که در راه باطل باشد به «آتشی شیطانی که در درون انسان افروخته وشعله ور می شود » تعبیر شده است 🆔 @twonoor
حکمت 4 میراث گرانبها وقال نعم القرین الرضی والعلم وراثه کریمه والاداب حلل مجدده والفکر مراه صافیه ترجمه: خشنودی ازقضا و قدرالهی نیکو همنشینی است وعلم ودانش میراثی شریف وگرامی است، رفتار های پسندیده زیور هایی نو وتازه اند، واندیشه، آیینه ای شفاف و گویاست. چکیده مفاهیم: امام (ع) در این حکمت با توصیفی زیبا به ارزش چهار چیز اشاره می فرمایند: 1-رضا به قضاء الهی: بهترین همنشین؛ 2-علم: ارثی گرانبها؛ 3-آداب: زیورهای نو؛ 4-تفکر: آیینه ای شفاف و گویا. در بخش نکات به تبیین بیشتر این صفات خواهیم پرداخت. نکته ها: 1-منافع علمی که به ارث می رسد، از مال بیشتر است؛ چراکه علم هم برای وراث مفید است وهم برای دیگران؛ از این رو باقیات صالحات برای میت می باشد؛ اما مال ممکن است چنین نباشد. 2-ادب، رعایت منظم سنت های شرعی در برابر خداوند و مردم یا سنت های نیکوی عرفی است که خدا از آن نهی نکرده باشد، مانند آداب تلاوت قرآن، آداب غذا خوردن، آداب میهمان نوازی. 3-امام (ع) از اصول اخلاقی و آداب به حلل وزیورها یاد کرده است و این تعبیر، گویای جایگاه ادب در زیبا سازی زندگی وسالم سازی روابط انسانی است. 4-آیینه ای که صاف و شفاف باشد، نه صورت را بزرگ تر می نمایاند، نه کوچک تر، نه به صورت انسان چیزی می افزاید، ونه از نشان دادن و زشتی چهره فروگذار می کند. فکر نیز چون از درون انسان سر چشمه می گیرد، نه دشمن اوست که فقط عیب جویی کند ونه دوست چاپلوسی است که عیب ها را بازگو نکند؛ بلکه همچون آیینه ای صاف، صادقانه و بی غل وغش، حقیقت سیرت انسان را بیان می کند. مطالب بیشتر: کتاب تدبر در معارف قرآن کریم
توجه توجه ضمن عرض سلام و تحیت خدمت همه ثبت نام کنندگان در مسابقه کتابخوانی تفسیر سوره انسان نکات ذیل به اطلاع می رسد: 1) شرکت در آزمون نهایی تفسیر سوره انسان از ۱۲ ظهر روز جمعه ۲۸ خرداد تا ۱۲ ظهر روز یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ برای کسانی که تاکنون موفق به دادن آزمون نشده اند تمدید شد و بعد از این تاریخ امکان شرکت در آزمون وجود ندارد. تبصره: برای شرکت در مسابقه ثبت نام جدید امکان پذیر نیست. 2) تعدادی از نمونه سوالات آزمون آزمایشی در کانال گذاشته ایم تا افرادی که در آزمون آزمایشی شرکت نکردند با نمونه سوالات آشنا شوند . 3) در آزمون نهایی هر فرد باید به 25 سوال چند گزینه ای پاسخ داده و 25 دقیقه فرصت پاسخگویی دارد لذا وقتی که وارد لینک آزمون نهایی شدید تا تمام سوالات را پاسخ ندادید هرگز خارج نشوید . 4) پاسخ صحیح به هر سوال 4 امتیاز دارد و هر 3 غلط امتیاز، 1 پاسخ صحیح را از بین می برد . 5) عزیزانی که میخواهند آزمون نهایی را بدهند توجه داشته باشند قبل از وارد کردن کد ملی و موبایل ، کیبورد موبایل یا لب تاب خود را از فارسی به انگلیسی تغییر دهند و راهنمای ثبت نام را به دقت مطالعه نموده و سپس کد ملی خود را بدون صفرهای اول (اگرابتدای کد ملی شما داری صفر هست) وارد نموده و سپس موبایل خود را بدون صفر اول وارد نمایید و بعد از آن وارد سایت آزمون شوید. 7) عزیزانی که به هر دلیل وارد سایت آزمون نمی شوند میتوانند به واتساپ 09121511973 پیام داده تا پیگیر رفع مشکل آنها شویم . 8) کسانی که حداقل 60 امتیاز را کسب نمایند در قرعه کشی جوایز قرار می گیرند. 9) هفته آینده نمرات قبول شدگان جهت مشاهده در ایتا و تلگرام قرار می گیرد. 10) قرعه کشی ان شالله در عید سعید غدیر خم برگزار خواهد شد . 11) برای مطالعه و یا دانلود تفسیر سوره انسان از لینک ورود به آزمون نهایی مسابقه تفسیر سوره انسان وارد سایت موسسه قرآن و نهج البلاغه شوید و قبل از آزمون دادن، تفسیر سوره انسان را به دقت مطالعه نمایید و سپس وارد لینک ورود به آزمون نهایی برای پاسخگویی به سوالات آزمون شوید. لینک ورود به آزمون نهایی مسابقه تفسیر سوره انسان 👇👇👇👇 https://b2n.ir/ensa (برای همه شما آرزوی موفقیت داریم) ستاد برگزاری مسابقات
4_369485629769121975.mp3
7.37M
🎤 استاد موسوی بلده 🔶 مباحت مقدماتی 🔹اهمیت تجوید 🔹ضرورت فراگیری تجوید 🔹و... 🆔 @twonoor
سوره مبارکه فاتحه الکتاب همتای قران عظیم و ام الکتاب و مشتمل بر عصاره معارف قرآنی است. در این سوره خدای سبحان ادب حمد شیوه اظهار بندگی و راه سخن گفتن را به بندگانش آموخته و آن را پایه عمود دین قرار داده است. این سوره با تعظیم نام خدای رحمان و رحیم آغاز شد و با ستایش و برشمردن صفات جمال و جلال خدای سبحان و حصر عبادت و استعانت در او تداوم یافت و با مسئلت هدایت از ساعت کبریایی اش پایان یافت. با همه ایجاز و اختصاری که دارد مشتمل بر عصاره معارف گسترده قرآنی کریم است زیرا شامل خطوط کلی و اصول سه گانه معارف دینی مبدا شناسی معاد شناسی و رسالت شناسی و مایه هدایت سالکان به صلاح دنیا و آخرت است و با موجز ترین الفاظ و روشن ترین معانی آن اصول سه گانه را بیان کرده و راه سلوک آدمی به سوی پروردگارش را نشان داده است. پس هدف این سوره تعلیم و آموزش ادب حمدگویی و شیوه اظهار بندگی در برابر خدای سبحان، تعلیم شیوه استعانت و طلب هدایت از خداوند و دانستن کیفیت پیمودن راه پر پیچ و خم زندگی است. تاکید خدای سبحان بر انس دائمی هر مسلمانی با سوره حمد نشان‌دهنده اهمیت فوق‌العاده این سوره است که اول ستایش وسطش اخلاص و آخرش نیایش است و بر هر مسلمانی لازم است که در هر شبانه روز ده مرتبه با قرائت سوره مبارکه حمد با خدای خویش به نیایش بپردازد. برای کسب مطالب بیشتر در این موضوع به کتاب تدبر در معارف قرآن کریم مراجعه نمایید. 🆔 @twonoor
حکمت 5 - دوام دوستی وقال (ع) : صدر عاقل صندوق سره و البشاشه حباله الموده والاحتمال قبر العیوب. و روی انه (ع) قال فی العباره عن هذا المعنی ایضا المسالمه خب ء العیوب ترجمه: سینه خردمند مخزن راز اوست، و گشاده گویی و خوشرویی دام دوستی است، وتحمل سختی ها پوشاننده و قبر بدی ها و عیوب است ونیز به همین مضمون در روایت دیگر فرموده است: صلح و آشتی، پنهان کردن عیب هاست. چکیده مفاهیم : در این حکمت سه مطلب اساسی مورد عنایت امام قرار گرفته است که باهم در ارتباط هستند ؛ سینه ی انسان عاقل ، گنچینه اسرار اوست، هم راز خود را از دیگران حفظ می کند و هم امانت دار اسرار دیگران است. او آنچه را که در دل دارد، به بیرون بروز نمی دهد، بلکه با گشاده رویی دل های رمیده را صید و دام می کند. گاهی از دیگران بدی هایی می بیند ولی با کمال متانت وبردباری، رفتار نادرست آنان را تحمل می کند که میوه شیرین این بردباری، پوشیده ماندن کاستی ها و ضعف های آدمی است. نکته ها: 1- امام سینه عاقل را به صندوق اسرار تشبیه کرده است : یعنی انسان خردمند رازها در سینه دارد ، اما نادان هر چه می داند بر زبان می آورد ؛ اسراری که اگر به دست دوست بیفتد ، گاهی سبب ناراحتی اورا فراهم می آورد واگر به دست دشمن بیفتد سبب گرفتاری، سوء استفاده ویا آبروریزی می شود. «راز خود با یار خود چندان که میدانی مگو» 2- خوشرویی وگشادگی چهره ، از رموز موفقیت پیامبر بزرگوار اسلام بود. خدای سبحان خطاب به حضرتش فرمود: «وانک لعلی خلق عظیم» و در آیه دیگری فرمود: اگر خشن و سنگدل بودی از اطراف تو پراکنده می شدند.
3- همانگونه که قبر لاشه بد بوی مردار را می پوشاند تا مردم از آلودگی های آن در امان باشند، تحمل بد زبانی ها و بد رفتاری مردم و فروبردن خشم نیز عیوب اخلاقی انسان را از چشم دیگران می پوشاند؛ چون اولا گاهی اوقات هنگام پاسخگویی به دیگران ، از تعادل روحی خارج می شویم وعیوب مخفی ما آشکار می شود و چه بسا مرتکب جرایم و گناهان بزرگ می شویم ، ثانیا با واکنش تند ما ، آتش انتقام شعله می کشد وطرف مقابل نیز در صدد بیان معایب مخفی ما بر می آید تا مارا در بین مردم رسوا سازد. جهت کسب مطالب بیشتر در این موضوع به کتاب برگزیده راه روشن مراجعه کنید. 🆔 @twonoor
💠السلام ای حضرت سلطان عشق 🔶یا علی موسی الرضا ای جان عشق 💠السلام ای بهر عاشق سرنوشت 🔶السلام ای تربتت باغ بهشت ولادت حضرت امام رضا علیه السلام بر تمامی شیعیان جهان مبارک باد. 🆔 @twonoor
فضیلت سوره حضرت رسول اکرم نقل شده است که فرمود خداوند سوره حمد را در برابر همه قرآن قرار داد: ولقد آتیناک سبعا من المثانی والقرآن العظیم. بعد فرمود فاتحه الکتاب شریف ترین چیزی است که در گنجینه های عرش است. در حدیثی از امام صادق (ع) روایت شده شیطان چهار بار فریاد کشید و ناله سر داد نخستین بار روزی بود که از درگاه خداوند رانده شد ، سپس هنگامی بود که از بهشت به زمین تنزل یافت، سومین بار هنگام بعثت حضرت محمد بعد از فترت پیامبران بود ، و آخرین بار زمانی بود که سوره حمد نازل شد. نام های معروف سوره این سوره به قول ابن عباس و قتاده مکی است و به قول مجاهد مدنی است ، و بعضی معتقدند که یکبار در مکه و یکبار در مدینه نازل شده است. چون قرآن با این سوره آغاز شده ، فاتحه (گشاینده) نامیده شده است و به دلیل حمد و ستایشی که از خداوند به عمل آمده‌، به سوره حمد معروف است، و از آنجا که عصاره و چکیده معارف قرانی است ، ام الکتاب نام گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این موضوع به کتاب تدبر در معارف قرآن کریم مراجعه نمایید 🆔 @twonoor
این الطالب بدم المقتول بکربلا 🆔 @twonoor
🌺هرروز با قرآن و نهج البلاغه 🌺 💠 💠🔹حجت الاسلام والمسلمین قرائتی: 🔹عمل صالح خیلی توی قرآن آمده، عمل صالح چیست؟ مقدسین می‌‌‌‌‌گویند عمل صالح غسل جمعه، ناخن گرفتن، صدقه، نماز شب است. از این عبادتهایی كه كار به كسی ندارد، ما همه اینها را قبول داریم تمام این مستحبات شخصی و فردی و عبادی را قبول داریم، اما یك عمل صالح را خدا دست روی آن گذاشته و آن راهپیمایی است. ◽️آیه راهپیمایی این است:⇩‌⇩‌ «وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْكُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ» 📖 سوره توبه، آیه ۱۲۰ یعنی قدم زدن دسته جمعی، دسته جمعی حركت نمی‌‌‌‌‌كنند كه «یَغیظُ الْكُفَّارَ» كه كفار را به غیض در بیاورند مگر اینكه نوشته می‌‌‌‌‌شود برای آنها عمل صالح ... ⇦• یعنی هر گروه از مسلمانها كه دسته جمعی بروند به شرطی كه آن حركت دسته جمعی، «یَغیظُ الْكُفَّارَ»، كفار را به غیض در بیاورد هر حركت دسته جمعی كه كفار را به غیض در بیاورد این عمل صالح است.💠 🎙درس هايی از قرآن، ۲۶ بهمن ۱۳۷۴ 💚 @twonoor💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | توصیه های ناب آیت الله بهاء الدینی (ره) برای باز شدن گره ها در زندگی کلیپ کوتاه مذهبی 👇👇👇 ┏━✨🌹✨🌸✨━┓ 🆔 @twonoor ┗━✨🌸✨🌹✨
✍ عذاب الهی دو گونه است : و . عذاب جسمانی آن است که به بدن یا مال یا فرزد و مانند آن آسیبی برساند و عذاب روحانی آن است که از مقامهای معنوی بکاهد و لذت مناجات با خدا را از کام انسان سلب کند و یا آبرو و حیثیت او را ببرد. به یقین عذاب روحانی بدتر از عذاب جسمانی است. 📒 سیره پیامبران در قرآن 💚 @twonoor💚
تقدیرات - @Maddahionlin.mp3
3.16M
♨️تقدیرات 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام ┏━✨🌹✨🌸✨━┓ 🆔 @twonoor ┗━✨🌸✨🌹✨━┛