eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1هزار ویدیو
32 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 بستري را براي ، فراهم کرده است. موضوعي كه در فضاي واقعي، به خصوص براي ، نيازمند مهارت اجتماعي خاصي است و آنها فاقد آن هستند، در اينترنت راحتتر صورت مي گيرد. 🔶نوجوانان می توانند از اينترنت، به عنوان وسيله اي براي ابراز تمايلات جنسي با و افراد ديگر و ارسال محتواي جنسي به ديگران استفاده كنند. ⚠️تحقيقات نشان داده اند، افرادي كه متن حاوي محتواي جنسي برايشان ارسال مي شود، بيشتر تمايل به داشتن تماس جنسي دارند. 🔶تعاملات آنلاين گروهي، براي تبادل ديدگاه ها و تجربيات صميمي با جنس مخالف، موجب شكلگيري تجمعي دست خط هاي جنسي جديد در اينترنت مي شود. 🔶گاه نوجوانان با دسترسي به رفتارهاي جنسي در فيلم ها، الگوبرداري كرده و را با برگرفته از فيلم ها، موسيقي ها و ساير محتواهاي اينترنتي كرده و گاه مي كنند. ⚠️تسهيل در اینترنت، مي تواند زمينه ساز طرح موضوعات جنسي در سطح باشد. ✍️دکتر فریده خلج آبادی فراهانی @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 3️⃣3️⃣#سؤال_شماره_سی_و_سه ✍️ تفسیر شما از این سخن سردار شهید سلی
✴️در سؤال مسابقه هفته 33، تفسیر ارجمند در خصوص این سخن سردار «همان دختر کم‌حجاب، دختر منه، دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما؛ اما جامعه‌ ماست» و موارد نظیر آن خواسته شده بود، که 10 نفر از عفافگرایان گرامی: 🍃خانم‌ها لیلا ، فاطمه ، طیبه ، عصمت ، فاطمه و آقایان محمدحسن ، حمید ، دانیال ، مجتبی و سیدعلی پاسخ‎های خود را ارسال نموده بودند و اکثر ایشان متن‎های زیبایی را نوشته بودند که انشاالله علاوه بر متن آقای بیضائی، چند متن دیگر نیز منتشر خواهد شد. 🍃🌺🌺🌺🍃 @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #شکوه_عفاف ✴️در سؤال مسابقه هفته 33، تفسیر #عفافگرایان ارجمند در خصوص این سخن سردار #شهی
🌿 که فهم صحیحی از میدان جنگ سخت داشت و به خوبی بین لایه‎های درگیر در جنگ، تفکیک قائل میشد، همیشه بین که موتور پیشران جنگ و ناامنی است و معمولاً حضور مستقیم ندارد و با پیاده نظام در صحنه نبرد، که اکثراً از تودۀ مردم ضعیف تشکیل می‎شوند، در برخورد داشت (تا جایی که به رسیدگی خانواده‎های آوارگان داعشی هم می‎انجامید). 🌿این فرقان محدود به همان عرصه نبود و در میدان و جنگ نرم که به مراتب پیچیده‎تر است، همان منطق را دنبال می‎کرد. 🌿سردار دلها، بین هنجارسازان منفی که در سطح ساختارهای تمدنی، نظام تمایلات، ارزش‎ها و هویت‎های انسانی را جهت می‎دهند و با فشار هنجاری، ذائقه‎ها را در مقوله‎ای مثل تغییر می‎دهند و آن کم حجاب که این هست، تفاوت در برخورد داشت. 🌿، خطوط درگیری را طوری ترسیم می‎کرد که گرفتار خطای محاسباتی در این جنگ نشود (و نشویم) و کشور دچار بین اقشار جامعه در تمام لایه‎ها، که خود مقدمه ناامنی‎های عمیق‎تری است، نگردد. ✍️سیدعلی بیضایی @umefafgaraei
🌱"همان دختر کم‌حجاب، دختر منه، دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما؛ اما جامعه‌ ماست"🌱 ❇️این جمله به نظر بنده چند وجه دارد: 1️⃣لزوم نسبت به همه دختران و پسران این کشور: 🍀همانطور که هر پدر و مادری در برابر تأمین نیازهای مادی، اعتقادی یا معنوی حال و آینده فرزند خود احساس مسئولیت می‎کند، در برابر دیگر فرزندان این کشور و به گفته ، نسبت به فرزندان این ''جامعه'' هم باید همین حس را داشته باشد. چراکه همین فرزندان، آیندۀ این جامعه را رقم خواهند زد. 2️⃣داشتن با افراد کم حجاب: 🍀گرچه حفظ عفاف و حجاب یکی از اصول اساسی و شعائر دین اسلام محسوب می‎شود، اما این مسئله دلیل بر داشتن حس برتری و نگاه از بالا و بی اعتنایی به افراد با اعتقادات ضعیف‎تر نمی‎شود. بلکه باید با همان و دلسوزی پدرانه و یا مادرانه با آنها رفتار کرد. همانطور که ایشان در برابر خواسته دختر بدحجاب برای گرفتن عکس با ایشان مقاومت نکردند و با روی خوش و برای چندمین بار از ماشین خود پیاده شدند و با او هم عکس گرفتند؛ که در نهایت همین روی گشاده شهید سلیمانی، باعث جذب آن دختر به شد. 3️⃣ قائل شدن بین دختر بدحجاب و بی حجاب: 🍀درواقع کسی که از روی ، سعی در بی اعتنایی به دین اسلام یا قوانین کشور دارد، با کسی که در دین خود کمی دارد، یا به اصطلاح بدحجاب است، متفاوتند و نباید به همه به چشم بدبینی نگاه کرد. ✍️ فاطمه احمدی نیک @umefafgaraei
❇️قانون کشف حجاب؛ نماد آزادی یا سند استثمار زنان 🔷تصویب در ۱۷ دی‌ ۱۳۱۴ به وسیله رضاخان صورت پذیرفت که، با قاطعانه اقشار مختلف مردم مواجه شد و بعد از سالها فراز و نشیب، سرانجام با درخواست علما در سال ۱۳۲۳ و در دورۀ حکومت محمدرضا پهلوی شد. 📛با استقرار رژیم پهلوی، و نوسازی، از اهدافی بود که رضاخان و مشاوران طرفدار مدرنیزاسیون او، در پی اعمال آن بودند. درواقع رضاخان بـعـد از رســیدن بـه سـلطنت و دیـدار با مصطفی کمال پاشا (آتاترک)، به منظور ساختن ایـران، دست بـه انجام برخی اقدامات زد و سعی‌ کرد با وارد ساختن به صـحنه‌ فعالیـت‌هـای‌ اجـتماعی، کـشور را به سمت سوق دهد؛ اما جامعه ایران، پذیرای چنین حرکتی نبود و با آن‌ به‌ سختی کرد. 🔷بعد از اجرای طرح جنجال برانگیز کشف حجاب، تعداد اندکی از بودند که با این طرح کردند. این قشر را بانوان طبقه روشنفکرنما و فرنگی مآب تشکیل می‎دادند. همچنین زنان دربار که برای حفظ موقعیت سیاسی و اداری همسران خود دست به کشف حجاب زدند. در واقع زنان طبقات مرفّه وابسته به دولت و بیگانگان که در ۱۷ دی برای نخستین بار بدون حجاب ظاهر شدند، بیش از زنان دیگر طبقات، از کشف حجاب کردند. 🌺اما قشر گسترده ای از بانوان، که باور و انگیزه مذهبی و سنتی داشتند؛ به دلیل پرورش یافتن در محیط های فرهنگی، مذهبی و ایرانی و حفظ خود، عکس‌العمل های منفی در مقابل طرح جدید، نشان می‎دادند. ✍️فرشته جهانی @umefafgaraei
✍️ تفسیر شما از این سخن سردار شهید سلیمانی و موارد نظیر آن چیست؟ ✨«همان دختر کم‌حجاب، دختر منه، دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما؛ اما جامعه‌ ماست» ✨ 🌻فرمایش عزیزمان، حاکی از و بی قیدوشرط در پذیرش افراد و نیز در قبال یکایک آنان می باشد. 🌻در حکومت اسلامی آحاد جامعه، در مقابل لغزش‎ها، مسئولیت جمعی دارند که اگر دلسوزانه می توانستند جوانی که شیفته زیبایی هاست را به خود جذب کرده و را در عمل به آنان نشان دهند، شاهد افزایش دختران کم حجاب در جامعه نبودیم. 🌻علاوه بر عمل، که مختص خود فرد کم حجاب است، در عمل وی، ما نیز مقصر هستیم که نتوانستیم در او آن چنان که باید تأثیر بگذاریم! 🌻 افراد پست‎های مهم، ایجاب می‎کند که بیشتر از دیگران، دغدغۀ اصلاح ها و قلمداد کردن خود، در برابر عملکرد دیگران باشند. 🌻البته ، هم در زمان حیات و هم بعد از شهادت، منشأ عظیم در جهان اسلام بوده و تا قرن‌ها خواهد بود. ✍️لیلا کامیار @umefafgaraei
✍️ تفسیر شما از این سخن سردار شهید سلیمانی و موارد نظیر آن چیست؟ 🌷 «همان دختر کم‌حجاب، دختر منه، دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما؛ اما جامعه‌ ماست»🌷 🔶 منظور سردار سلیمانی از این سخن، این است که با توجه به زندگی در جامعه و دین واحد که و است، باید این مطلب را بدانیم که افراد جامعۀ ما همانند ما هستند و اگر آسیبی به آنها برسد، به ما و دین ما نیز هست. ✴️ آن دختر کم حجاب، اگر را به خوبی رعایت نمی‎کند، علتش این نیست که می‎خواهد ایران و اسلام را نابود کند؛ بلکه شاید و هشیار نیست و ما باید او را، همانند اعضای خانواده خودمان دوست بداریم و کنیم و طردش نکنیم. همانگونه که فرزندان خودمان اگر اشتباهی بکنند، آنها را راهنمایی می کنیم. 🔶 از طرفی دیگر به دلیل رابطۀ قلبی با و با توجه به اینکه که رهبر انقلاب فرمودند ممکن است آن خانم داشته باشد و ما ؛ به همین منظور، سردار دلها هیچگاه افراد کم حجاب را نمی‎کنند و حتی آنها را خود نیز می‎خوانند. 🌺🍃 گفت شیخا، من آنچه گفتی هستم! 🌺🍃 آیا تو چنان که می‎نمایی هستی؟! 🍃🌺🌺🌺🍃 ✍️ دانیال اجودانی @umefafgaraei
17.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خداحافظ ای داغ بر دل نشسته 👇کلیپی به مناسبت 🍂خداحافظ ای، برگ و بارِ دل من 🍂خداحافظ ای، سایه‌سار همیشه 🍂اگر سبز رفتی، اگر زرد ماندم 🍂خداحافظ ای، نوبهار همیشه 🌱🌹🌹🌹🌱 @umefafgaraei
5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥صبح امید 🌿تو هفته ای دوبار، گریه میکنی برام 🌿تو هفته ای دوبار، توبه میکنی بجام 🌿خدا کنه بهم نگی، تمومه فرصتت 🌿دعا بکن که خوب بشم، آقا به حرمتت 🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿 @umefafgaraei
آموزش جنسی (سند2030) ❇️ در یازدهمین جشنواره مردمی ، امیر اسماعیلی در قالب یک موشن گرافيك سه قسمتی، به ابعاد مختلف می‌پردازد و زمينه‌های شکل گیری این سند را بررسی می‌کند. سندی که نیز متعهد به اجرای سیاست‌ها و مواد آن شده بود؛ اما با دخالت شورای عالی انقلاب فرهنگی به کنار گذاشته شد. علاوه بر اینها، این اثر وارد به این سند را با توجه به نتایجی که اجرای آن در کشور‌های غربی داشته بیان می‌کند. 🔺لینک مستقیم فیلم 👇👇👇 https://ammaryar.ir/product/118188/ @umefafgaraei
📚 🌸 2 کتاب در حوزه و رونمایی شد 🔰کتاب‌های «مسئله حجاب در جمهوری اسلامی ایران» و «مسئله حجاب در غرب» به قلم «» به مناسبت سالروز واقعه کشف حجاب رونمایی شد. 🔶این آیین، روز چهارشنبه در قالب وبینار آموزشی «شمیم» به مناسبت ۱۷ دی، سالروز به دستور رضاخان در سال ۱۳۱۴، با مشارکت و حجاب در فرهنگسرای سرو و با حضور دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب آیت‌الله اختری، برگزار شد و علی غلامی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و پژوهشگر و نویسنده نیز، به صورت آنلاین در این جلسه حضور داشت. 👤دکتر غلامی در این آیین، درباره محتوای کتاب ‌ «مسئله حجاب در غرب» اظهارداشت: 🔶این کتاب در چهار محور تدوین شده که محور اول است. از حدود ۱۵ قرن قبل از تولد حضرت عیسی (ع)، در مورد حجاب تاریخچه داریم، تا قرن ۱۹ و ۲۰ یعنی حدود ۳۴ قرن و آنچه ما در غرب از می‌بینیم، یک روند بدون شیوه بود. یعنی حجاب در ۱۵ قرن، ۱۵۰۰ سال قبل از تولد حضرت عیسی (ع) با سال ۱۹۰۰ خیلی تفاوتی نکرده است، در مواردی در نوع حجاب تفاوت‌هایی وجود دارد؛ اما اصل موضوع خیلی تغییر نکرده است. ⚠️اما از سال ۱۹۳۰ حجاب از یک به یک پروژه تبدیل شده و به شدت می‌کند، در مقایسه سال ۱۸۸۰ با ۱۹۸۰، طی یکصد سال، حجاب بیش از ۳هزار و ۴۰۰ سال کرد و به یک اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و عقیدتی تبدیل شد. منبع خبر👇👇👇 www.irna.ir/news/84176828/ @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا