eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1هزار ویدیو
32 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
💠بسیاری از گمان می‎کنند که با نزدیک شدن هرچه بیشتر به پسر و برآورده ساختن خواسته‏های او، می‎توانند او را به سمت سوق دهند و از نظر خودشان یک روش عاقلانه و منطقی را دنبال می‎کنند. اما به دلایلی این اتفاق نمی‎افتد: 1️⃣برداشت اشتباهی که پسر از دختر دارد؛ 2️⃣هزینه‌های ازدواج برای پسر؛ 3️⃣پسر در هر بخش از این ارتباط‎ها، به میزانی از لذت جنسی خود می‎رسد. ❇️در نتیجه، پسر به ازدواج فکر نخواهد کرد و اگر وارد ازدواج شود، امری غیرعاقلانه است. ♨️اغلب دخترهایی که با پسرها می‎شوند، دخترهای پاکی هستند. یعنی به دنبال نیستند. اما عموماً، تمام پسرهایی که با آن‌ها دوست می‌شوند، معتقدند که این دخترها ناپاکند. زیرا به دلیل تطبیق بر خود، برداشت اشتباهی از دختر دارند. ✍️ مربی و مشاور خانواده https://eitaa.com/umefafgaraei
👤می‎گوید: "با چند تار موی من، با چند نگاه من، با کمی آرایش من و... چه کسی به می‎افتد؟!؟ مهم من است که پاک است..." 🔷اما... 🔷فرض کنید شما را دوست دارد و به شما ابراز عشق هم کرده است. اما در جایی او را می‎بینید که با خانم‌های دیگر، گرم شوخی و خنده و ابراز علاقه است. 📛وقتی به او می‎کنید، در جواب می‎گوید: "من قلباً تو را دوست دارم و فقط در ظاهر، با این خانم‎ها شوخی می‎کنم! اما در دلم هر لحظه به یاد تو هستم". ⁉️آیا این توجیه او قابل قبول است؟ آیا ظاهر رفتار ما، می‎تواند با باطن عمل ما ارتباطی نداشته باشد؟!؟ 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 📌اگر چند قطره جوهر را در آب بریزیم، چه می‎شود؟! 🍃فقط رنگ آن کمی تغییر می‎کند... 🍃طعم آن ذره‎ای عوض می‎شود... 🍃و بوی آن هم تغییر می‎کند... 🔷اما اگر بگوییم از این آب کمی بخورید که فقط چند قطره جوهر در آن ریخته شده، آیا می‌خورید؟! ⚠️احتمالاً نمی‌خورید و می‎گویید شاید خطر داشته باشد... ⁉️چرا نمی‎گویید مهم آب است که است. چند قطره جوهر که مهم نیست؟!؟ 📌بنابراین چند تار مو و چند کلمه شوخی و... هم ممکن است، فردی را به بیندازد و حتی برای خود شما هم شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷 (نسل‎های گذشته)، بیشتری برای فرزندان خود درنظر می‎گرفتند، اما فاصله کمتری از بچه‌های خود داشتند. 🔷اما ، به طور برعکس، تنبیه کمتری برای فرزندان خود درنظر می‎گیرند، اما بیشتری از آنان دارند. 🔷به بیان دیگر، والدینِ امروز کمتر تنبیه می‎کنند و امکانات بیشتری برای فرزندانشان تهیه می‎کنند، اما متأسفانه کمتری با فرزندانشان دارند و روابط کلامی عاطفی یا همان قربان صدقه رفتن‌شان کاهش یافته است. ✅اما با فرزند مستلزم رابطه صمیمانه‌ی والدین با یکدیگر است. 🔷والدینی که با یکدیگر، به ویژه در حضور فرزندان به مشاجره می‎پردازند، زمینۀ سستی رابطه صمیمانه با فرزندشان را ایجاد می‎نمایند 📌 تضمین کننده فرزند ماست. 🔷در هر فرصتی که پیش می‎آید، با فرزندمان در یک فضای ، و صحبت کنیم. کودک نیاز دارد که دریچه قلبش را به روی کسی بگشاید، رازهای دل خود را مطرح نماید و چه کسی بهتر از و . اگر پدر و مادر این نیاز و را ارضا نکنند، ممکن است جایگزین آنها شوند. ⚠️بر اساس پژوهش رقيبي (1382)، مشكلات روابط بین والدین بر دختران بزهکار (فراری و...) مؤثر بوده است. در حالي كه با توجه به اين پژوهش، مشكلات اقتصادي و تحصيلي تأثيري در انحراف نداشته است. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
🍀"" 🍀نه اختصاص به خود زن دارد 🍀نه شوهر 🍀نه ویژه برادران 🍀و نه فرزندانش می باشد. 🍀همۀ اینها اگر رضایت بدهند 📌 راضی نخواهد بود... 🔺چون حرمت زن و حیثیت زن، به عنوان حق‎الله مطرح است. 🔺زن به عنوان حق‎الله، از نظر قرآن مطرح است. 🔺زن باید این مسئله را درک کند که او تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف‎نظر کردم. 📛حجاب زن مربوط به نیست تا مرد بگوید من راضیم. 📛حجاب زن مربوط به نیست، تا اعضای خانواده رضایت دهند. ✴️حجاب زن حقی الهی است. ✴️عصمت زن "" است و به هیچ کسی ارتباط ندارد. ⚠️قهراً همه اعضای خانواده و اعضای جامعه و خصوصاً خود زن، امین هستند. ✍️، روزنامه رسالت، شماره 7399 https://eitaa.com/umefafgaraei
5.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
غریبه_ها_پر_میکنند... 🎥 🌿نخستین انتشار به مناسبت 🔸نویسنده و کارگردان: محسن امانی 🔸تهیه‌کننده: محمدجواد موحد 🔸تولید شده در گروه هنری کات 🌱🌱🌱🌱🌱 🔶یکی از نیازهای اساسی انسان، است. بدین معنا که می‏خواهد مورد محبت و علاقه دیگران واقع شود. 🔶مهر و در افراد نقش قابل توجهی دارد. در مقابل، موجب بروز اختلال منش و انواع می‏گردد. یعنی در صورتی که فرد از سوی خود احساس بی‏محبتی کند، چه بسا ممکن است برای جبران آن درصدد انتقام جویی برآمده و اعمال خطرناکی را بر خلاف قانون و هنجارهای اجتماعی مرتکب شود. 📌اما اگر والدین با یکدیگر و با فرزندان خود رابطه عاطفی متعادلی برقرار کنند، می‏توانند در نفوذ کرده و سپس آنها را در کنند. ♨️اگر فرزندان از سیراب نشوند و احساس کمبود محبت کنند و آنها را تکیه گاهی امن و مورد اطمینان برای خود به حساب نیاورند، ممکن است جذب کسانی شوند که نسبت به آنها اظهار محبت و علاقه کاذب می‏نمایند و این نقطه، آغازگر انحرافات بعدی افراد است. ❇️در حالی که اگر نیازهای عاطفی فرد در مورد توجه قرار گیرد، فرزند نسبت به بسیاری از اظهار محبت‏ها‏ی ساختگی، می‏کند و از آنها مصون خواهد ماند و بر اساس عقل و خرد و به دور از احساسات، جهات مثبت و منفی عمل خود را خواهد سنجید. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
✨خواهرم... 🍃خوب بیندیش که روزی 🍃طراوت جوانی، با وجودت وداع می‎گوید... 🍃کبوتر زیبایی، از آشیانه‎ات پر می‎کشد... 🍃و چروک‎های ناخوانده و ناخواسته، بر چهره‎ات خواهد نشست. 🍃پس چگونه به خود اجازه می‎دهی، که در این لحظات زودگذر بر تو غالب شود؟! ✨خواهرم... 🍀تو جایگاه بسیار رفیعی داری؛ 🍀البته زمانی که خودت، رفیع بودنت را داشته باشی. 🍀وقتی توانستی، با آهنگ و ... 🍀از جادہ تلخ خودنمایی، پیروزمدانه بگذری... 🍀آنگاه تو می‎مانی و حس زیبای .... https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔻 با موضوع بررسی چالش‎های مربوط به ⁉️چرا باید حجاب، قانون داشته باشد؟ ⁉️آیا برخورد کیفری نیاز هست یا خیر؟ ⁉️حجاب اجباری یعنی چه؟ ⏰از شنبه (25 مردادماه) الی چهارشنبه، حوالی ساعت ۱۹ 👤با حضور 🔸شبکه سوم سیما https://eitaa.com/umefafgaraei
⚠️ با 📌تهدید جامعه با دوچرخه سواری در اماکن عمومی 🔷مدتی است که دوچرخه سواری بانوان، به شدت از سوی برخی ، به صورت مغرضانه و می‎شود و از سوی برخی دیگر نیز، مورد اشاعه و قرار می‎گیرد. آنها بر این باور هستند که دوچرخه سواری یک است و چرا باید پایمال شود؟! 🔷هرچند درصد کمی از ، به دوچرخه سواری به چشم یک ورزش نگاه می‎کنند، اما مکان‎های متعددی در سطح شهرها، برای دوچرخه سواری بانوان، پیش‎بینی و درنظر گرفته شده است. 🔷اما متأسفانه در چند ماه اخیر، مشاهده می‌شود که برخی بانوان، از محیط‌هایی که برای این امر، به آنان اختصاص داده شده، بی‌مهابا خارج شده و دوچرخه ‌سواری را، بعضاً با بسیار اسفبار، به سطح شهر و بوستان‎ها آورده‎اند و علاوه بر پیامدهای فردی این امر، زمینه پیامدهای زیانبار دوچرخه سواری در عرصه اجتماع را، پدید آورده‎اند. 🔷چراکه غالباً دوچرخه سواری بانوان در اماکن عمومی، آن هم با پوشش‎های نابهنجار و زننده، زمینۀ نوجوانان و جوانانی را فراهم می‎آورد، که در آستانه یا اوج بیداری غریزه جنسی قرار دارند. https://eitaa.com/umefafgaraei
📝حدود سال 1354 بود که مشغول تمرین بودیم. 🔺ابراهیم وارد سالن شد و یکی از دوستان هم، بعد از او وارد شد و بی مقدمه گفت: "داداش ابراهیم، تیپ و هیکلت خیلی جالب شده! وقتی داشتی تو راه می‎اومدی، دو تا پشت سرت بودند و مرتب از تو حرف می‎زدند!... شلوار و پیراهن شیک که پوشیده بودی👕👖 و از ساک ورزشی🎒 هم که دستت بود، کامل مشخص بود که ورزشکاری..." 🔺ابراهیم با شنیدن این حرفها، یک لحظه جا خورد. انگار توقع چنین حرفی رو نداشت و خیلی توی فکر رفت. 🔺ابراهیم از آن روز به بعد، پیراهن بلند و شلوار گشاد می‎پوشید و هیچ وقت هم ساک ورزشی همراه نمی‎آورد و لباس‎هاش رو هم، داخل کیسه پلاستیکی می‎ریخت! 🔺هرچند خیلی از بچه‌ها می‎گفتند: "بابا تو دیگه چه جور آدمی هستی؟!... ما باشگاه می‎یاییم تا هیکل ورزشکاری پیدا کنیم و تو با این هیکل روی فرم، این چه لباس‎هاییه که می‎پوشی؟" 🔺اما ابراهیم به حرف‎های اونا اهمیتی نمی‎داد و به دوستانش توصیه می‎کرد: "اگر ورزش رو برای خدا انجام بدین عبادته و اگر به هر نیت دیگری باشین ضرر می‎کنین". 🌿🌿🌿🌿🌿 💠 پس از پیروزی انقلاب، در سازمان تربیت بدنی مشغول و بعد از آن به آموزش و پرورش منتقل شد. اما با آغاز ، راهی جبهه نبرد شد. سرانجام در عملیات "والفجر مقدماتی"، پنج روز در کانال‌های "فکه" کردند و تسلیم دشمن نشدند. 💠ابراهیم در روز ۲۲ بهمن سال ۶۱ ، بعد از فرستادن بچه‌های باقی‎مانده به پشت خط مقدم، ماند و از آن پس، دیگر کسی او را ندید و باقی ماند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷گزارشی از سیزدهمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان " مدیریت تشکل‎های مردمی عفاف و حجاب مشهد" 🌿بر اساس تجربه ۵ ساله فعالیت میدانی و با توجه به چالش‌ها، شرایط و ظرفیت‌های موجود در این عرصه در شهر مقدس مشهد 👤با ارائه آقای مهدی ، عضو هیئت مؤسس مقر فرهنگی مردمی فاطمه الزهرا (س) ⏰در تاریخ چهارشنبه 22 مرداد ساعت 17 🎧جلسه مذکور به‎صورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy با مشارکت تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین و کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی، برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 آقای وارسته‌پور در ابتدای جلسه، به ارائه تعاریفی از جنگ و رابطه آن با فرهنگ پرداختند. ایشان انواع جنگ‎های بین جبهه حق و باطل را، در سه دسته جنگ سخت (نظامی)، جنگ نیمه سخت (اقتصادی) و (فرهنگی)، عنوان نمودند و بر اهمیت جنگ نرم در عصر حاضر، تأکید نمودند. 🔺 ایشان متولیان مبحث جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی و جبهه حق را، سه بخش اصلی "، و " عنوان کردند و اضافه نمودند که با توجه به شرایط موجود اعم از: 1. رسالت پشتیبانی نظام‎های حاکمیتی 2. ضعف و استمرار نظام‌های حکومتی 3. ظرفیت بالقوه و ویژه نظام‎های مردمی 📌 کار اصلی بر روی دوش است. 🔺 این فعال فرهنگی، مهم‎ترین چالش و ضعف در بخش نظام‎های مردمی را، نداشتن تعریف شده و اصطلاحاً عدم جبهه سازی و تشکل‌ها و فعالیت فرهنگی مردمی و و جزیره‌ای عمل کردن، عنوان کردند. 👤 سخنران کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، به بیان راهبرد در این عرصه پرداختند: 1. توصیه و تشویق به ایجاد، گسترش و توسعه تشکل‎های فرهنگی مردمی 2. دستور به جبهه سازی و ایجاد ستاد هماهنگی این تشکل‎ها (قرارگاه خاتم) و 3. کردن این بخش از نظام‌های حکومتی و دادن عرصه میدانی باز () https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 عضو هیئت مؤسس مقر فرهنگی مردمی فاطمه الزهرا (س)، در بخش دوم ارائه خود، به بیان جایگاه در بحث جنگ نرم و مقوله فرهنگی پرداختند و اذعان نمودند که ۹۰ درصد فعالیت ، در عرصه فرهنگی متمرکز و خلاصه شده است و دلایل اصلی این ادعا را، سه مورد بیان کردند: 1. بودن، زود بازده بودن و همه‌گیر بودن مسئله عفاف و حجاب 2. در مقابله با مسئله شهوت و غرایز در طول تاریخ 3. بسیار بالا در قالب‎های قابل استفاده در این عرصه از جنگ نرم 👤 آقای وارسته‌پور در ادامه، با تأکید بر پرخطر بودن ، برای نظام و حکومت اسلامی، مهمترین پارامتر در مسأله تهاجم فرهنگی را، عفاف و حجاب برشمردند و در واقع، نهایی و اصلی دشمن را، در نابودی و نظام اسلامی ، مسئله خدشه‎دار نمودن این عرصه دانستند. 🔺 ایشان در بخش سوم، به مسئله عفاف و حجاب در شهر پرداختند و این مسئله را به دلایلی که ادامه ذکر شده است، دارای جایگاه ویژه دانستند: 1. رسالت فرهنگی و مذهبی شهر مشهد 2. پایتخت معنوی جهان اسلام بودن 3. زیارتی بودن شهر مشهد (جهانی و ملی) 4. هویت فرهنگی جهانی و الگوسازی تمدنی برای جهان اسلام https://eitaa.com/umefafgaraei