eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام خدا 🔸حجت الاسلام افشار: 🔺حجاب چیست؟ آیا حجاب همان پوشش است؟ حجاب دقیقاً همان پوشش نیست و معنای دقیق حجاب مانع است. در واقع یک رابطه‌ای بین حجاب و پوشش برقرار است و زنان دارای حجاب و پوشش هستند. از طرفی حجاب مانعی برای زن و همچنین مانع عوامل محرک جنسی مرد و قلب نامحرم است. دو مانع مزاحمتی و حفاظتی مطرح است؛ در مانع محافظتی سه عنصر عامل مهاجم، عامل محفاظت شونده و عامل محافظت کننده وجود دارد و آن چیزی که مانع ایجاد می‌کند حجاب است و آن چیزی که باید حفظ شود قلب مرد است؛ عوامل مهیج زن هستند که به قلب مرد حمله می‌کنند و در بحث حجاب این موضوع محور است. 🔺وقتی گفته می‌شود قلب مرد حفظ شود، منظور همه مردان است و نمی‌توان گفت که باید قلب مرد حفظ شود بدون اینکه در جامعه قانونی وضع شود که به وسیله آن قانون قلب همه حفظ شود. سؤال اینجاست که عوامل مهیج در وجود زن کدامند؟ مشکلی اینجاست که مردان و زنان از حال یکدیگر خبر ندارند. چراکه مرد و زن نمی‌توانند به جای یکدیگر قرار بگیرند. بنابراین راه حل دیگر این است که به حرف کسی که زن و مرد را آفریده اعتماد شود. از نظر مرد، سرتاسر بدن زنان برای مردان مهیج است و وقتی مرد با یک زن صحبت می‌کند این صحبت کردن برای او متفاوت از صحبت کردن با یک مرد است. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸حجت الاسلام افشار: 🔺چرا خداوند مردان را اینگونه نسبت به جنس مخالف حساس آفریده است؟ از این امر یک هدف مهم پیگیری می‌شود که تحکیم نظام خانواده است. این تحکیم ابزارهائی دارد که یکی از ابزار‌های آن طراحی مرد به صورت حساس برای زن می باشد. دومین ابزار این تحکیم، طراحی ساختار مرد به عنوان به شدت جذب شونده است که نتیجه آن حساسیت بسیار مرد نسبت به جذابیت‌های زن است و طراحی ساختار زن به عنوان به شدت جذب کننده است که نتیجه آن حساسیت بسیار زن نسبت به زیبایی است. رابطه بین قدرت تهییج زنان و جذب مردان یک رابطه لگاریتمی است و دیده شدن مچ دست بانوان با موی سر بانوان یکسان نیست و مراتب دارد. عوامل مهیج در وجود زن دقیقاً همان حدود شرعی حجاب نیستند. اگر قرار بود همه وجود مهیج زن در شرع مطرح شود، زن اجازه خروج از منزل را در شرع نداشت. 🔺دید یک جانبه‌گر درباره حجاب به محدویت می‌رسد. پس نقش مرد چیست؟ مرد‌ها باید چشم خود را از نگاه باز دارند. وقتی گفته می‌شود که قلب مرد حفظ شود، بدان معنا است که زندگی زنان حفظ شود. اگر بگوییم همه بار حس قلب مرد باید به دوش زنان باشد بدان معنا است که زنان خانه نشین شوند و یا بار حس قلب مرد اگر به دوش مرد باشد بدان معنا خواهد بود که زن حجاب نداشته باشد؛ در این صورت مردان خانه نشین می‌شوند و سؤال این است که حد تعادل و عدالت کجاست؟ همه بار نه به دوش مرد و نه به دوش زن است. وظیفه اصلی ایجاد مانع با چه کسی است؟ در واقع مظلومیت اسلام در این است که بیشتر نگاه پیشگیرانه دارد تا نگاه درمانی و این کار را سخت می‌کند. جلوگیری از ارسال جذابیت، از طریق حفظ حجاب انجام می شود نه اینکه پس از فرستاده شدن به وسیله نگاه مردان حفظ شود. وظیفه اصلی در نگاه پیشگیرانه بر عهده بانوان است و جذابیت به وسیله حفظ حجاب بانوان حفظ می شود. 🔺اگر جذابیت‌ها قبل از اینکه از چشم عبور کنند و به قلب برسند، به وسیله حجاب کنترل می‌شدند، از آسیب‌های بسیاری ممانعت می‌شد؛ آیا این تقسیم بندی نوعی تبعیض بین زن و مرد نیست؟ به سه دلیل خیر؛ زن فرستنده جذابیت است، ایجاد مانع در مراحل ابتدایی باید صورت بگیرد و اینکه درخواست خانم‌ها برای زیبایی بیشتر، با حجاب کمتر در تضاد است. 🔺چطور بی حجابی و بدحجابی می‌تواند به استحکام خانواده ضربه بزند؟ بی حجابی در جامعه چطور به پیوند بین زن و مرد لطمه می‌زند؟ سست کردن پیوند بین زن و شوهر، دوستی‌های غیر ازدواج را ایجاد می کند. نباید انتظار داشت که عوامل جذب کننده بین زن و شوهر از عوامل جذب کننده بین هر مرد و زنی جدا باشد. پس برای تقویت بنیان خانواده باید عوامل جذابیت بین زن و شوهر تقویت شود؛ در ضمن اینکه این جذابیت منجر به افزایش آن در غیر زن و شوهر نشود. این امر نقطه آغازین بحث حجاب است. کاهش جذابیت، عامل روابط سست بین زن و شوهر است که دو نوع داریم؛ یک نوع آن طبیعی است که به افزایش سن برمیگردد و دیگری چشمی است. در واقع جذابیت‌های او کاهش پیدا نکرده است بلکه در چشم همسر کم شده است. مهمترین عامل کم جلوه گی وجود حس مقایسه گری است که سبب ایجاد شکاف می‌شود. منشأ بیرونی این مقایسه، عدم رعایت جذابیت در منزل توسط همسر و همچنین عبور از مرز‌های مجاز جذابیت در جامعه توسط سایرین می باشد. منشأ درونی آن نیز در درون فرد است که به حس طمع و انتظارات تخیلی مربوط است. در بسیاری از مواقع سریال ها، فضای محرک جامعه، تبلیغات عوامانه دوستان و آشنایان انتظارات تخیلی را صورت می بخشد که باعث سستی خانواده می‌شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺گزیده ای از نظرات برخی اعضای حاضر در کارگروه: 🔸آقای دکتر اسلامیان: نکته مثبت ارائه شما، طراحی اسلایدها بود که به جهت شناختی محرک بود. اما هدف شما از این ارائه چه بود؟ جامعه هدف شما چه کسانی بودند؟ اگر هدف تعامل فکری با جمع حاضر بود که بحث دیگری مطرح است. اما باید از چرایی و چیستی حجاب عبور کرد و علیرغم بنیادی بودن آن، می بایست به سطوح عمیقتر و آسیب های فعلی در حوزه عفاف و حجاب پرداخت. 🔸آقای دکتر تقی پور: خیلی میدان به سمت خانمها کشیده شد و در خصوص پوشش آقایان بحثی نشد. متأسفانه زنندگی های پوشش فقط از سمت خانمها نیست و در مورد آقایان نیز خصوصاً پسران جوان به چشم می خورد. 🔸آقای دکتر صابری: بحث شما فرضهایی داشت که با توجه به شناختی که از دانشجویان دارم، برای آنها قابل قبول نیست. این ارائه برای دانش آموزان و یا نوجوانان و جوانانی که به مساجد رفت و آمد می کنند، مناسب است، اما برای سایر مکانها نیاز به کار و ارائه ادله های بیشتر دارد. شما در بحث امروز، بر روی حساسیت مردان کار کردید. اما اخیراً روزنامه گاردین که بر روی فمینیسم نسل چهارم کار کرده بود، نوشته بود که "لباس من به معنای بله نمی باشد". https://eitaa.com/umefafgaraei
چیستی و چرایی حجاب. حجت الاسلام افشار.ppsx
24.31M
🚩 پاورپونت 👤کاری از حجت الاسلام 💢 جهت استفاده مربیان، کارشناسان، فعالان فرهنگی و دغدغه مندان عرصه عفاف، در مساجد، مدارس، مجتمع های فرهنگی آموزشی و ... https://eitaa.com/umefafgaraei
⭕️انعکاس نشست در سایت فقه حکومتی 🔻 گزارشی از نشست "چیستی و چرایی حجاب" در کارگروه و تربیت جنسی در علوم انسانی 🔸؛ جدی برای حجت الاسلام : 🔹کاهش جذابیت، عامل روابط سست بین زن و شوهر 🔹در کاهش جذابیت‌های چشمی حقیقتاً جذابیت کم نشده است، بلکه در چشم همسر کاهش یافته است که به آن کم جلوه گی گفته می‌شود؛ مهمترین عامل کم جلوه گی وجود حس مقایسه گری است که سبب ایجاد شکاف می‌شود. 🔹منشأ مقایسه چیست؟ منشأ بیرونی آن عدم رعایت جذابیت در منزل توسط همسر و همچنین عبور از مرز‌های مجاز جذابیت در جامعه توسط سایرین که بدحجابی و بی حجابی است، می باشد. منشأ درونی آن در درون فرد است که یکی عینک ریزبینی و درشت بینی یعنی حس طمع است و دیگری انتظارات تخیلی است. 🔹در بسیاری از مواقع سریال ها، فضای محرک جامعه، تبلیغات عوامانه دوستان و آشنایان انتظارات تخیلی را صورت می بخشد که باعث سستی خانواده می‌شود. 🔹بی حجابی در فضای خارج از خانواده و کاهش جذابیت در داخل خانواده عواملی هستند که منشأ بیرونی مقایسه‌اند که در کنار منشأ درونی مقایسه صورت می‌گیرد و سبب مقایسه و کاهش جذابیت چشمی و پیوند سست مرد و زن می‌شود. 🌐 vasael.ir/0003xk https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 مفاد #سند_2030 به کتاب‌های درسی هم #رسوخ کرده است 🔺عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: علی رغم اینکه ما بارها در مجلس فریاد زده‌ایم که برخی افراد در حال اجرای سند ۲۰۳۰ هستند، اما نه تنها به این موضوع توجه نشده است، بلکه مفاد این سند به #کتابهای_درسی هم بعضاً وارد شده است. 🔺علیرضا #سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به حذف برخی از سرفصل های کتب #ادبیات_فارسی گفت: متأسفانه بسیاری از دروس حائز اهمیت از کتاب های درسی ادبیات فارسی #حذف شده است و باید مشخص شود که عاملان این اقدام چه رویکردی را مدنظر داشته‌اند. 🔺نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به اعتقاد بنده هدف اصلی مجریان این کار اجرای سند ۲۰۳۰ است، ادامه داد: متأسفانه #سند_2030 به صورت چراغ خاموش در حال اجراست. 🔺وی افزود: دولت به دنبال آن بود که سند ۲۰۳۰ را در یک سال اجرا کند اما به دلیل مخالفت های بسیار زیادی که در این باره شد، آنان راه خود را تغییر دادند و به دنبال آن هستند که به صورت چراغ خاموش این سند را در کشور #اجرایی کنند. 🔺عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما بارها در جلسات کمیسیون خواستار اصلاح محتوای کتاب های درسی شده ایم، اما #مسئولان ذیربط توجیهاتی در این زمینه داشتند که به هیچ وجه قانع کننده نبود. منبع خبر: https://www.icana.ir/Fa/News/438060/ https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 شما هم #دعوتید #کارگروه_مشق_داستان 🔹 تدوین داستان های کوتاه #تربیتی 🔹 مطابق با مضامین اسلامی ایرانی و #عفافگرایی و #تربیت_جنسی 🔹 با حضور متخصصین و منتقدین ادبیات و داستان نویسی و 🔹 با مشاوره اساتید روانشناسی و علوم تربیتی 🔹 جلسه توجیهی: پنجشنبه 30 آبان 1398 🔹 مکان برگزاری کارگروه: پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی 🔹 تلفن های ثبت نام: 09024876210 و 05138804866 🔹 عضویت در مشق داستان محدودیت زمانی ندارد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻 نشست علمی از تا / شماره 3 🔸تقابل جدّی دو مقوله و در اسلام دکتر : 🔹یکی از کارهایی که من در حال انجام هستم، کار روی کلیپ‌های سکسولوژی در اینستاگرام است. اکثر سکسولوژیست‌ها هستند. آقایی مسئله جنسی دارد و یک خانم می‌آید و به او جواب می‌دهد. 🔹طیف گسترده‌ای از این سؤالات به این مطلب بازگشت دارد که من دوست دارم عملی را با شریک جنسی‌ام انجام دهم که شاید در تمایلات او نباشد. در پاسخ به این مسئله محال است که خانم به او جواب دهد که شما از این کار اجتناب کن! 🔹دلیل این استنکاف از نهی این است که فعل «نکن» مطابق انگاره مسلّم و مسلّط آگاهی‌های جنسی موج دوم مدرن نیست. نهایتاً به او گفته می‌شود که بهداشت این عمل را رعایت کن. 🔹وجود جنسی مطابق با انگاره عامی است که می‌گوید غریزه جنسی نباید سرکوب شود. فانتزی‌ها عبارت است یک که پیش‌برنده هستند. 🔹در بحث سائق‌ها گفته می‌شود که یک طرف فانتزی‌ها سرکوب است و هرچقدر که شما احساس سرکوب بیشتری داشته باشید، فانتزی‌های قدرت‌مندتری شکل می‌گیرد. 🔹اتفاقی که افتاد این بود که در موج اول مدرنیته سرکوب شد و مردم مواجه بودند با فانتزی‌های بسیار قوی که شخص قادر به رسیدن به آنها یا حداقل تمام آنها نبود. مشروح مطلب در سایت فقه حکومتی وسائل: 🌐 vasael.ir/0003yX https://eitaa.com/umefafgaraei
#جای_خای_عفاف در 🔴 #تجربه_های_اخیر 📛 تئاتر تجربه های اخیر حاوی ترویج #ازدواج_سفید و بارداری بدون #ازدواج_شرعی و انواع ارتباطات نامشروع دیگر تا #پوچ_گرایی است! #🔻طالبی_دارستانی: در همه جوامع با هر سطح فرهنگی، تئاتر از ارکان اصلی و تحول آفرین نهاد اجتماعی محسوب می‌گردد. 🔻 نقش تئاتر فقط منحصر به #اجتماعی_سازی_ارزشها نیست و استفاده از این ابزار در جهت ضد ارزش ها نیز به همین مقدار پررنگ است. همان‌طور که تئاتر می‌تواند در فراگیر‌سازی #فرهنگ_ملی با رویکرد اسلامی مؤثر باشد، به همان میزان می‌تواند موجبات گسترش #ناهنجاری‌ها و #انحرافات_فکری، سیاسی و اخلاقی را فراهم آورد. 👇ادامه خبر در مشرق👇 📎 https://www.mashreghnews.ir/news/1009758 https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻✾با سلام و احترام 📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی 💬 عنوان نشست: "گام های افول عفاف و حجاب در دانشجویان پزشکی؛ مطالعه زمینه ای (Grounded Theory)" 👨🏫 ارائه دهنده: سرکار خانم دکتر معصومه محمدحسین زاده دکتری علوم تربیتی و کارشناس آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ⏰زمان: چهارشنبه 29 آبان ساعت 15:15 👨 ارائه پاره ای از توضیحات توسط مدیر گروه تعلیم و تربیت اسلامی ساعت 15 🎥 و اکران مستند ویژه "چرایی اکران ایکسونامی در مشهد" ساعت 14:45 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا ✳️لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
🔹نشست «حکمت جنسی» از سلسله نشست های اندیشه ورزی با هدف علمی و تخصصی کردن گفتگوهای پیرامون امر جنسی، پاسخگویی به نیازهای فکری جامعه علمی کشور و زمینه سازی جهت تولید علم و عرضه نظریه در حوزه امر جنسی با حضور جمعی از کنشگران حوزوی و دانشگاهی امر جنسی، پنجشنبه 23 آبان ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت برگزار شد. 🔹در نشست «» به پیچیدگی‌های ، ملاحظات آموزش جنسی در مقاطع مختلف سنی و تحصیلی، جایگزینی آموزش به جای فیلم‌های پورن، ارائه آموزش جنسی، توجه به عدم حذف ساختار‌ها در آموزش جنسی، تعیین آموزش امر جنسی، نیاز به آموزش قبل از فرزندان، بازسازی تعاریف جدید از امر جنسی و توجه به آموزش جداگانه جنسی تأکید شد. مشروح مطلب در سایت فقه حکومتی وسائل: http://vasael.ir/fa/news/15295/ https://eitaa.com/umefafgaraei