eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ کاربرانی هستند که هر روز ‎ های رنگی زیبایی از خانه و زندگی و اعضای خانواده‌شان در حالت‌های مختلف منتشر می‌کنند. آنها بیشتر روزمره نویسان اینستاگرامی هستند که فعالیت‌های خود را با تمام جزئیات به تعریف می‌کنند. از آشنایی با همسرشان و عاشقانه‌شان می‌گویند. درباره شان و بارداری و زایمانشان می‌نویسند و از تک تک لحظه‌هایشان، عکس‌های خوشرنگ و لعاب دارند و در پست می‌کنند. ⚠️این فعالان بی‌سروصدای اینستاگرامی بسیار پرطرفدارند. کاربرانی که ساده و بی سروصدا به نظر می‌رسند؛ اما مثل یک سینمایی ذهن‌های زیادی را به خودشان مشغول می‌کنند. در ظاهر بی‌خطر هستند؛ اما باعث مشکلات و ‌های زیادی شده‌اند. 💥 های اینستاگرامی روزبه روز بیشتر می شود. تاجایی‎که کامنت‌های این صفحات پر است از پیام‌های طرفدارگونه و خوش به حالت گفتن‌هایی‌هایی که نشان از محبوبیت بسیار اینستاگرامرها و سوئیت‌هوم‌های رنگی دارد: 🍁"صفحه شما حال مرا خوب می‌کند" 🍁"خوشبختی یعنی همین!" 🍁"چقدر خوشبختید...حسودیم شد" 🍁"دلم برای خودم سوخت" 🍁"کاش من هم می‌توانستم مثل شما زندگی کنم" و... ⁉️ اما این جملات تا کجا ادامه دارند؟ آرامش چند زندگی، تحت تأثیر سوئیت‌هوم‌ها بهم ریخته است؟ و... 🔥متأسفانه اکثر کاربران نمی‌دانند همه چیز در قاب مربعی خلاصه نمی‌شود و همه آنچه که می‌بینند نیست. چون آنها تنها شاهد یک برش یا به اصطلاح یک از کیک بزرگ زندگی اینستاگرامرها هستند. @umefafgaraei
♨️متأسفانه برخی زوج ها، تحت تأثیر و زندگی واقعی‌شان با زندگی اسلایسی آن‌ها، کردند و تصمیم گرفتند زندگی مشترکشان را به امید یک زندگی زیبای دیگر مشابه بلاگر‌ها، کنند! 👇👇👇 ❇️ اتاق زایمانم باید عین اتاق زایمان آن بلاگر باشد! 🔻 خانم: این بلاگر اینجا زایمان کرد، پس من هم باید بروم اینجا زایمان کنم؛ مگر من چیزی از فلانی کمتر دارم؟! 🔻 هدیه فلان بلاگر برای زایمانش فلان چیز بوده، تازه شوهرش هم بیکار است. تو که خیرِ سرت شغل خوب داری و مدام کار می‌کنی، پس حتماً باید برای من آن هدیه را تهیه کنی. 🔻 در بیمارستان، گل‌آرایی فلان بلاگر چنین بوده و تو هم باید برای من چنان کنی! 🔺 آقا: این بادکنک‌آرایی و گل‌آرایی را برای چه می‌خواهی؟ بیمارستان‌ها که به‌خاطر کرونا اصلاً اجازه ملاقات و این چیز‌ها را نمی‌دهند. یعنی فقط خودت هستی و بعد به خانه می‌آییم. چه لزومی دارد اینقدر هزینه کنیم؟ 🔻 خانم: خب می‌خواهم عکس‌های زیبا بگیرم! 🔺 آقا: خب این عکس‌ها را چه کسی قرار است ببیند؟ پس تو دنبال آن حس خوبی که از این تزئینات می‌آید نیستی، دنبال آن عکس هستی! 🔻 خانم: آره! من چه چیزی کمتر از آن بلاگر دارم؟ من هم می‌خواهم یک صفحه بزنم. چرا او اینقدر موفق است و من نیستم؟! 👆👆👆 ⚠️چرا هیچ کس در این زمینه کاری نمی‌کند که بگوید این اصلاً آدم موفقی نیست! این زندگی کاملاً برش خورده است و آن قسمت‌هایی که دلشان می‌خواهد را می‌دهند. 👤 مریم لامعی، وکیل پایه یک دادگستری @umefafgaraei
📚معرفی کتاب الکترونیکی گلابتون 🛍 ✴️گلابتون داستان موزونی است که در قالب 35 بیت و 20 صفحه، به موضوعاتی نظیر ، و پرداخته است. 🌿گلابتون، روایتگر اتفاقات یک روز شخصیت ریحانه است. ریحانه که حدوداً ۱۰ سال دارد، به همراه مادرش، برای خرید لباس وارد فروشگاهی می‌‎شود و پس از انجام خرید، خود را برای رفتن به یک میهمانی پرماجرا آماده می‌کند... 🌿ریحانه در این مهمانی متوجه می‌شود که می‌تواند پیامدهای ناگواری را برای او و اطرافیانش داشته باشد. 🎈🎁🎈🎁🎈 ✅ویژه دختران 9 الی 11 سال 👈کاری از اعضای کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی ✏️شعر: فاطمه غلامی 📝مشاوران و ویراستاران محتوایی و ادبی: 👥دکتر محمود سعیدی رضوانی و دکتر علیرضا رسولی ❇️نسخه الکترونیکی "گلابتون" در فروشگاه طاقچه 👇 https://taaghche.com/book/111203/ @umefafgaraei
📚 کتاب جذّابِ «من زنده ام» را به خاطر دارید؟ 👈"خاطرات اسارتِ خانم معصومه آباد و همراهانش" 📃 یکی از خوانندگان این کتاب «» بودند. ایشان پس از خواندن کتاب، دو نامه، خطاب به خانم آباد نوشته اند. یکی از نامه ها در «نینوا» نوشته شده و به رشادت های معصومه آباد اشاره دارد و نامه دیگر که در بغداد نوشته، به این شرح است: بسمه تعالی 🍃 خواهرم، مثل همان برادرهای اسیرت همه جا با تعصّب مراقبت می‌کردم، کسی عکس روی جلد کتابت را نبیند. 🍃 و در تمام کتاب با ناراحتی و استرس بدنبال این بودم که آیا کسی به شما جسارت کرد؟ 🍃 آخر مجبور شدم روی عکست را با کاغذ بچسبانم تا نامحرمی او را نبیند. برادرت بغداد « سلیمانی » ✅ آری! در که تحقق آموزه های اسلامی است " و " چون نگینی می درخشد 💎 📌 و چقدر امروز، زمانه ما، محتاجِ این نگاهِ است. 🌹 کاش می شد این نگاه را تکثیر کرد. @umefafgaraei
🔰32مین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "تلاشی برای ارتقای «راهبرد سه پایه در مدیریت بحران پوشش و آرایش در ایران» ✅ (ارائه شده توسط مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور) و بر پایۀ نظرات اعضای محترم کارگروه عفاف‎گرایی" 👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی، مسئول کارگروه عفافگرایی 📆در تاریخ چهارشنبه 8 دی ماه، به‎صورت وبینار و حضوری برگزار شد. 👤 در این نشست، در دو بخش به کلی طرح دکتر سید مجید امامی اشاره کردند و همچنین کارگروه عفافگرایی را برای ارتقای طرح ارائه کردند. ✴️ دکتر امامی طرح سه پایه خود را به شرح زیر معرفی نموده بودند: 1️⃣تبدیل گفتمان حجاب اجباری (ساخته دشمن) به گفتمان حیا و امنیت جنسی جامعه و آرامش روانی خانواده 2️⃣دسترس پذیرسازی جامع و پایدار مد و لباس سالم و عفیفانه 3️⃣برخورد انتظامی و سلبی هوشمند، هدفمند و اثربخش 🍃🌹🌹🌹🍃 @umefafgaraei
❇️برخی از ابهامات طرح: 🔶آیا برای این طرح امکانات ویژه‎ای تدارک دیده شده است؟ 🔶اگر فقط ساماندهی بر مُد و لباس باشد، فقط یک راهبرد (راهبرد دوم) مستقیماً مرتبط است؛ والا باید پذیرفت: 🔺حجاب فارغ از بحث عفاف جنسی مطرح شده و کلاً عفاف جنسی مغفول مانده است! 🔺نسبت‌ طرح با تشکل های حجاب و عفاف و مردم مؤمن (آمرین به معروف و ناهیان از منکر) تبیین نشده است و... ❇️برخی از پیشنهادات مطرح شده: 1️⃣در راهبرد اول: 🔶واژه حیا به عفت (عفاف) تبدیل شود یا عفاف بعد از حیا بیاید. 🔶به پیشنهاد استفاده از گفت‎وگوی عمومی توجه شود. 2️⃣در راهبرد دوم: 🔶در کنار دسترس‌پذیرسازی جامع و پایدار مد و لباس سالم و عفیفانه، جلوگیری شدید از واردات، تولید و توزیع البسه غیرعفیفانه و برخورد بسیار جدی با متصدیان امر ضروری است. 🔶طراحی البسۀ عفیفانه، به دو صورت عمومی و اختصاصی (دانشجویان، دانش‌آموزان، کارمندان دولت، ورزشکاران و... پیگیری شود. 3️⃣در راهبرد سوم: 🔶موضع برخورد اولاً باندهای طراحی لباس و لابراتورهای عکاسی و آرایشگاه‎ها، سپس فروشگاه‎ها و ثالثاً فروشندگان لباس و در مرحلۀ بعدی خود مشتریان در عرصه‎های مختلف اجتماع است. 🔶در مورد برخورد با مشتریان، مخاطب شناسی و تعیین مصادیق تخلف و نوع برخورد مناسب، بسیار اساسی و فوری است و... 📚 پاورپوینت ارائه شده: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/ioAwfKeFKJCiRt4 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/DQL7F6xio5FCW6M @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشن گرافیک تکریم عفت ✅ برخی بر این باورند که بدون رعایت حجاب و نداشتن محدودیت ناشی از آن، راحت تر زندگی می‎کنند و حتی بیشتر مورد قرار می‎گیرند؛ ⚠️ آنها تلاش می‎کنند دیده شوند و به چشم بیایند؛ اما کار به اینجا ختم نمی‎شود و به مرور در یک نادرست، هر روز باید متفاوت تر و دیدنی تر از دیروز به میدان بیایند، تا شان حفظ شود! 🍂🍃🌺🍃🍂 📌 اگر بخواهیم جامعه ای با حیا و آرام داشته باشیم، آیا نباید و در آن شود؟ @umefafgaraei
📣📣📣 سی و سومین نشست در سال 1400 🔔 💬 با عنوان: «واکاوی عوامل مؤثر بر هویت‏یابی عفاف و حجاب در دانشجویان پزشکی» 🎤 ارائه دهنده: خانم دکتر معصومه محمدحسین ‎زاده؛ دکتری برنامه‎ریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مشهد 📆زمان: چهارشنبه 22 دی ماه ساعت 15:15 🎥همراه با پخش مستند ساعت 15:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، مقابل مسجد امام رضا (ع)، اداره کل امور شاهد و ایثارگر 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
🔰حلقه علمی رسانه انجمن مطالعات اجتماعی حوزه برگزار می کند؛ 📚نشست علمی «فرهنگ سلبریتی و آسیب‌های پیش‌روی سبک پوشش از منظر اسلام» 👤ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر حسین اسدی 📝دبیر علمی: جناب آقای دکتر کوشکی 📆زمان: سه شنبه 21 دی ماه ساعت 16 ✴️موضوعات نشست: 🔶مفهوم شناسی پژوهش 1️⃣تعریف سلبریتی و تفاوت آن با شهرت 2️⃣تعریف فرهنگ سلبریتی 3️⃣تعریف سبک پوشش 🔶آسیب های فرهنگ سلبریتی بر سبک پوشش 1️⃣جلوه گرایی (با بررسی مفهوم تبرج و لباس شهرت) 2️⃣مصرف گرایی (با بررسی مفهوم اتلاف، اسراف و تبذیر) 3️⃣تغییر ارزش های اجتماعی پوشش (با بررسی مفهوم حیا و عفاف) 🔗لینک جلسه در بستر قرار: https://room.gharar.ir/c1b0bfe1-fa97-450a-ad52-ed4902b12c59 @umefafgaraei
📝طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال 1397، نتایج حاصل از وضعيت سنجي پوشش و آرایش ایرانيان نشان مي‌دهد كه با افزایش مصرف محصولات سينمایي، زنان نيز مي‏شود. ⭕️در كمترین ميزان بدپوششي 54/8 درصد از زنان قرار دارند كه اصلاً به نمي‏روند و در بيشترین حالت 81/8 درصد زنان بدپوشش هستند و هر هفته به سينما مي‏روند. 🍂🌻🌻🌻🍂 📌البته این نكته قابل بررسي است كه در این رابطه كدام متغير مستقل و كدام وابسته است: 👈بدپوششي زنان، گرایش آنها را به سينما رفتن تشدید مي‏كند و یا سينما رفتن موجب افزایش بدپوششي زنان مي‌شود؟ ✅اما آنچه قطعي است، آسيب‏دار بودن توليدات سينمایي است كه آن را در شرایط علت و معلولي قرار مي‏دهد. ❇️درواقع دو تئوري جامعه شناختي «» و «» كه در اولي، تأثير سينما بر اجتماع و درمورد دوم، بازتاب فضاي اجتماعي بر توليدات سينمایي مورد توجه قرار مي‌گيرد. ✅اما آنچه از تعریف برمي‌آید، بيشتر شامل نظریات تأثيرات مي‌شود و رسانه را یک نهاد معرفي مي‌كند. @umefafgaraei
♨️تکیه بر زیبایى ، به ویژه در سال‌هاى اخیر رایج شده است! در یکى از مدارس در پرسش از سى مادر، تنها هفت مادر با نام فرزندشان و یا که نامش را بر فرزند خویش نهاده بودند، آشنایى داشتند. 🔷مادران و پدران مسلمان باید بدانند، چه بسا با نهادن نامی زشت و ناپسند، بر فرزندان خویش، باعث و آنان در تمام ایام زندگی خواهند شد. 🔶 از طرق مختلف، تمام سعی خویش را برای ریشه‌کن کردن زشت و یا بی‌محتوا مصروف نموده است. 🔷اسلام می‌خواهد تا اصل را به انسان‌ها بیاموزد. شاید هنوز اهمیت نامگذاری صحیح فرزندانمان را به‌خوبی در نیافته‌ایم؛ اما با کمی تفحص در روایات، نه تنها نامگذاری را در می‌یابیم، بلکه به و روانی آن نیز که در فرد و خانواده به وجود خواهد آورد، پی خواهیم برد. 🔶اگر قرآن کریم و روایات اسلامی ما، به نام‌های نیک و نامگذاری صحیح این همه اهمیت داده‌اند؛ چرا ما در امر نامگذاری سهل‌انگار و بی‌توجه باشیم؟ چرا با نهادن نام به ‌ظاهر زیبا، اما برای فرزندانمان، خود را در برابر آنان و آنها را در برابر جامعه سازیم؟ ✴️ با نهادن اسامی نیک بر روی فرزندان خویش، آنان را حفظ کرده‌ایم و فروغی روشن را در آسمان ضمیرش به ودیعت نهاده‌ایم. 📚 مهکام، آموزش خانواده و فرزندپروری @umefafgaraei